TOUKOKUUN TOIVOTUT 2008 SYYSKUUSSA 2009

Alkuperäinen kirjoittaja poika04ja08:
Huomenta

Birdie, Jenni: Mä aamulla silllon luin et se oli meidän Jenni joka siihen vapun ohjelmaan soitti niinpä minä autolla ajaessa satuin kuulemaan uusinnan...siis nyt mun hormoonit viskaa mä itkin ihan kauheesti kun kuuntelin viereisessä autossa oleva kuski varmaan katto et mikäs tuolla on..onneksi pääsin parkkipaikalle aika nopeesti, vanhempi poikakin ihmetteli mikä äitiä vaivaa.
Voi poika, ei suinkaa ollut tarkoitus itkettää :hug: Aihe vaan kovin tunteellinen mulle, olen tosi kiitollinen tuosta Sairaala-sarjata koska se on mahdollistanut mulle sen että olen saannut nähdä mitä meidän tytöille on tapahtunut sen jälkeen kun ovat minun masusta lähteneet. Siinä kohtaa mulla kun on tavallaan musta-aukko kun en ole kumpaakaan saannut nähdä juuri syntyneinä, saati sitten koskea. Aina mä itken kun näen ne Latenosastolta kuvatut kohtaukset ja synnytykset. Se sairaala-aika oli kamalaa nyt kun ajattelee, silloin ei antanut tunteille valtaa kun oli vaan jaksettava pelon kanssa. Nyt kun tajuaa oikeasti asian todellisesti niin välillä tuntuu että tippuu polvilleen.

Mutta se miksi nyt kirjoitin tänne on sellainen Joululahja-ajatus. Noilla vastasyntyneiden teholla (ainakin TAYS:ssa) on pulaa ihan pienten kekosten vaatteista. Vaatteet on kamalan suuria telttoja ja tuhat kertaa pestyjä. Toki vaatteet eivät voikaan olla juuri sopivia kun on letkuja ja vehkeitä pienessä kehossa niin paljon...Mutta kertokaa mielipide, kannattaisiko alkaa innostaa täällää, sekä tällä palstalla että muillakin kirjoittavia pieniin ompelu talkoisiin. Kun jokainen joka vähänkään taitaa ompelun ompelisi yhden body-housu setin niin saatais jo iso kasa vaatteita noille kaikista pienimmille. Tahdon rehellisen mielipiteen onko ajatus ihan hullu? Ei se suuren suuri apu ole, mutta pienistä pisaroista se jokikin syntyy. Muistan vaan kuinka hoitajat valittelivat vaatteiden puutetta...

 
jenni: musta sun idea on tosi hieno. ja iteki sen nähneenä vaikkei omat ole niin pieniä ollut niin tarpeen ne on varmasti.
se on totta et sairaala aikana ei voi ku mennä päiväkerrallaan eteenpäin. vasta perästä päin tajuaa kaiken ihan eritavalla. ja asioiden vakavuuden myös. vaikka sen silläkin hetkellä tietää niin sitä ei sisäistä samalla tavalla ku on vaan pakko jaksaa. :hug: :hug:

mut olen tottakai sun ideassa mukana jos toteuttamaan lähdet. =)
 
Jenni, hyvä idea kyllä! mulla ei ole konetta, mutta uskon että sellasia löytyy jotka voi ommella ja luulen että monelta löytyy 50cm vaatteita vielä jostain kätköistä....onhan nekin isoja, mutta luulen että niitäkin ne ottaa mielellään.

Nyt kuulkaa pistää miettimään! käytiin pojan kanssa röntgenissä ja kuulia ei näkynyt missään! mä oon kaikki kakat tönkinyt paitsi yhden huonosti....oltiin sillon mummolassa ja se oli hiukan hankalaa siellä :/ se oli viikko sitten, sillon heti röntgenin jälkeen. Onko ne voinut sillon tulla ulos vai?! pikkasen on poika ilonen! ja minä
 
Onpa hiljentynyt.

Jenni, hieno idea! Mä en osaa ommella yhtikäs mitään ilman kaavoja, mutta lumilautapojat on opettaneet virkkaamaan pipoja ja koukku pysyy kädessä myös villapaidan/-takin verran. Onkohan sellaiset vaan kovin epäkäytännöllisiä jos on sitä letkua ja laitetta kovastikin ympärillä..

Mun äiti on lomalla ja on vienyt joka aamu Eevan ulos, ihanaa. Oon aika täynnä sen kiukkuamista, tuntuu ettei se mulle muuta teekään kun huutaa, potkii, repii ja riuhtoo. Se kiskoo roskiksesta tavaraa ulos, kiellän ja Eeva heittää mahalleen kirkumaan. Ja sinkoaa sitten kääntämään uunin päälle. Ja kiellosta seuraa tavaroiden heittelyä ja sitten napsutellaan valoja päälle ja pois, kirkumista, sanomalehdet riekaleiksi, huutoa, hakataan telkkaria, raapimista.. Vaatetta en saa laitettua sille päälle enkä vaippaa vaihdettua ilman että se heittää ihan veltoksi, kiemurtelee lattialle ja kirkuu. Se ei halua mennä ulos ja sitten kun sen sinne saa raahattua, ei halua tulla sisälle ja kun kantaa sylissä, se potkii kengillä niin että mulla on koko ajan selkä ja jalat mustelmilla. Ei syö omaa ruokaansa mutta huutaa kun syötävä ellei saa maistaa kaikkea ja aina kun joku muu syö. Joka päivä sitä samaa, aamusta asti ja vain mulle. Ihan painajaista.
 
Jenni Kuullostaa hyvalta idealta! Oiskohan baby born nukkejen vaatekoko ihan ok, muistelen etta on kasityolehti jossain, jossa ois kaavat.

Marmotta Sama taalla, hoidossa ei mainitse mitaan et tytto kiukutteleis, mutta anti olla kun koti ovi menee kiinni nii aletaan heti mariseen. Sitten oon ihan onnessani jos aamu menee ilman isoja kyynelia... Iltaisin tajuan et tyty on vasy paivan leikeista hoidossa eika anna minun laittaa meille ruokaa ja kun saapuu nukkuma-aika niin molemmat ollaan aivan poikki ja huusholli on ihan sekaisin kun en jaksa enaa siistia vaan rojahdan sohvalle ihmetteleen elamaa.

Tuttipullo on kaytossa vaan iltaisin ja en jaksa myoskaan ruveta vierotteleen. Aamuisin jos F saa vaan tilaisuuden nii tarraa kylla rintaan kiinni ja lutkuttaa antaumuksella ja raivoaa jos irrotan hanet pois, sit oon nanni kipeena puolen paivaa.

Nyt lounaan tekoon ja sit puistoon play deitille.
 
Jenni,Oon mukana talkoissa...mut tarvin jotain mittoja koska en oo edes nähnyt livenä keskosta :ashamed: Joten en oikeen osaa hahmottaa vatteen kokoa :/ Muutenhan sellaset päräyttää hetkessä =)

Marmotta,Ei kuulosta juhlalta sun arki tällä haavaa :|Meilläkin ajoittain Kasper heittäytyy mahdottomaksi,mut ei nyt sentään ihan tuota luokkaa...myönnän kyl et meidän kohdalla johtuupi osittain siitä et tarvis niin paljon huomioo ja sylissä pitelemistä ja kun aina ei tuu sit tyydytettyä täysin herran tarpeita,niin turhautumistaan sitten tekee tihutöitä ja raivoaa...

Summer,Hieno homma et kuulat on poistuneet :flower: Mystistä kyllä et minne ne sit katos...mut ehkä olivat siinä mummolan kakassa sitte =)

Me oltiin kylillä tänään...saaliks jäi sisustuskankaita ja muuta pientä. Kirpparilt löyty pojalle vaan yhet byysat :/
 
summer: Juh, täällä edelleen :) Emmä varmaan ikuna pääse tästä mahasta eroon ;) No, tänään pariin kertaan on supparit tuntuneet selänkin puolella, että ehkä joku päivä koittaa se synnytyskin... Ja tosi hienoa, että ne kuulat on nyt pois! Ihme kyllä minne hävisivät, mutta pääasia, että ovat pois suolistosta.

Meiltä löytyis ihan valmiina koon 48cm vaatteita body+kokopuku. Nekin varmaan toimis ihan kelvollisesti vaikka olisivatkin isoja keskosille. Voisin hyvin laittaa eteenpäin ne. Ompeluun tuskin jää aikaa nyt syksyllä :(

Marmotta: "Mukavaa" että muillakin on tuollaista. Ihan kuin mun kirjoittamaa! Tosin meillä osaa olla tosi hyviäkin päiviä, jolloin ei kiukuta juuri lainkaan, mutta niin moni päivä menee itkupotkuraivareita ihmetellessä :/ Kiva tän mahan kanssa kantaa sellasta potkivaa ja kiemurtelevaa naperoa pitkin pihoja kotiin / rauhoitella kotona... Meillä poika saa kans just noita raivareita ihan pienistäkin jutuista välillä. Tuhmuuksia tekee yleensä vain silloin, kun koitan tehdä jotain kotihommia enkä anna kaikkea huomiota hänelle. Ihan kuin Repallakin. Nykyään moniin raivareihin auttaa ennakoivasti se, että antaa pojan itse tehdä tai auttaa. Kiikuttaa mm. aina omat pissavaippansa (tiukasti käärityt sellaiset) roskiin innoissaan ja tänäänkin "auttoi" isää kokoamaan uutta sänkyään :D Oli koomisen näköistä, kun poika koputteli aina perässä ja kulki pieni ruuvinväännin kädessä ympäri sänkyä. Mut joo, voimia kovasti sinne!! Tahtoa löytyy sieltä ja täältä :hug:

Mä ilmeisesti puran tätä odotusahistusta tekemällä koko ajan vauvalle jotain. Aiemmin jo neuloin pienen peiton kotona olleista alpakkalanoista. Pari päivää sitten ompelin pehmopallon, joka helisee ja tänään väänsin vaavi-sänkyyn reunapehmusteen yhdessä hujauksessa. Kaikki tarvikkeet löyty yllättäen omasta kaapista, joten ei muuta ku ompelukone surraamaan. Jos tää ipana ei pian synny, niin ehdin kyllä ommella puolelle kylää vaatteet...

Huomenna neuvolaan. Viimeistä kertaa kai. Sit seuraava käynti onkin äippäpolilla ens viikolla, jos ei sitä ennen synny. Joku yliaikakontrolli tms. Ja sen jälkeen sitten mietitään käynnistystä, jota en kyllä sen sektion vuoksi haluis... Mut ei vielä mietitä sinne asti :)

Hyvät yöt! :wave:

naukuri rv 40+6 (yhyy, huomenna taas poksuu, eikö tää lopu ikinä... )
 
Jenni kuulostaa hienolta idealta. Mä en kyllä osaa ommella ja mulla näitä 5kg vauvoja et 56 cm ei olla koskaan käytettykään ja pienet keskoset taitaa olla nuken kokosii. Mut voisin etsii ja pyytää kaverilta ja vois sitä löytää jotain kivaa kirppariltakin.synnytitkö sä siel -mihin vaatteet veisit? ja miten me ne sinne saatais. Jos sellasii löytyy niin miten toimitaan.

öitä :wave:
 
Hyvä tietää taas etten ole ainoa jolla on kauhukakara. Osaksi varmaan johtuu juurikin huomiontarpeesta, mutta mä en kuolemaksenikaan keksi miten voisin enemmän huomioida. Jos yritän tehdä jotain itse, lopetan ja otan syliin kun pyytää. Mutta jos siinä kestää 2 sekuntia kauemmin niin johan alkaa raivoaminen. Mä en siis saa mitään tehtyä ja Eeva huutaa koko ajan. Oon miettinyt sitäkin, että sillä on varmaan joskus tylsää kotona koska kerhossa on ihan nätisti. Mutta miten vaan yritän viihdyttää ja ottaa mukaan touhuihin niin ei auta. Sillä on oma siivoussetti, harava ja tiskiharja, meikit ja hiuspinnit, että vois tehdä itse sitä mitä minäkin teen. Mulla ei itsellä ole yhden ainoaa huulipunaa enää, kun Eeva haluaa jokaisen minkä näkee ja poistan punan hylsyn sisältä että saa Eeva sit "meikkailla" sillä hylsyllä. Mutta kun ei kelpaa silti. Jo on per.. Joskus tuntuu siltä etten vaan enää jaksa.. mutta sitten Eeva tulee halimaan tai ottaa kädestä kiinni ja sanoo "tanssimaan, tanssimaan". Ole siinä nyt sitten jaksamatta. :)

Olisko omaa napaa kaiveltu nyt riittämiin, yöt kaikille.
 
Heippa!

Piti oikein tarkistaa koska olen viimeks kirjoitellut, viikko on vierähtänyt. Valittelin silloin, että pieni flunssan poikanen olis iskemässä. No...se ei onneksi iskenyt, mutta tiistain ja keskiviikon välisenä yönä iski sitäkin ihanampi mahatauti :x . Ja just mun tuuria, mies reissuhommissa ja minä J:n kanssa kaksin kotona. Soitin silti yöllä jo miehelle, mutta hän ei päässyt koulutuspäivän takia tulemaan kotiin ennemmin. Onneks saatiin mummu jo klo6 aamulla meille avuksi. Hän hoiti J:n hoitoon ja hakikin sieltä iltapäivällä ja huolehti neidistä siihen asti kunnes isä tuli. Ei musta ollut lapsenhoitajaksi, kun kaiken aikaa piti rampata veskissä. Nyt alkaa olo jo olemaan parempi, sairaslomalla olen vielä tämän päivän ja onneksi on viikonloppu vielä aikaa toipua kunnolla. Tää tauti on nyt 2 vkon sisällä kiertänyt meidän koko perheen. Nyt vaan toivon, ettei tämä mun tauti ole eri pöpön aiheuttama.

Jenni Hyvä idea! Itse en osaa kyllä vaatteita ommella :/ . Meidän neiti ei ollut keskonen, mutta melko pienikokoinen kuitenkin. En unohda sitä ikinä, kun J:lle sattui sairaalassa pissavahinko ja vaihdoin hänet kuiviin. Löysin kerrankin 50cm kokoisen potkupuvun hylllystä (J oli syntyessään alle 3kg), joka oli väriltään vihreä. Puin sen tytön päälle, koska oli lähempänä oikeaa kokoa kuin edelliset 62cm jättiläisen vaatteet. Yksi hoitajista sitten seuraavalla kylvetyskerralla tuumasi, että "laitetaan nyt sinulle edes tyttöjen väriset vaatteet päälle" ja vaihtoi vaaleanpunaiset puolipotkarit. Noh, kivan värisethän ne pöksyt olivat, mutta jäivät joka kerta suuren kokonsa takia sänkyyn, kun nostin tytön sängystä. Herkässä mielentilassa olevan mamman mieleen jää näinkin olennaiset jutut :D.

Naukuri "POKS! POKS!" nyt pian, että saadaan kuulla ihania vauvauutisia ;). Tsemppiä loppumetreille!!!

LC Meilläkään neiti ei kiukuttele eikä kitise hoidossa yhtään. Neiti on siellä kuin naantalin aurinko. Onhan tuo muutenkin iloinen touhuaja, mutta kyllä on kitinä lisääntynyt huomattavasti hoidon aloittamisen jälkeen. Varmasti nuo pienet skarppaa niin kovasti hoidossa ja sitten, kun pääsevät kotiin niin purkavat kaiken väsyn yms. äidin ja isän harteille. Hyvä toisaalta niin. Loppuviikkoa kohti kitinän määrä sen kun vain lisääntyy, kun alkaa koko viikon touhut jo väsyttää.

nemika Voi ei :( ! Toivottavasti pian pienen korvat saadaan kuntoon. :hug:

Tämmöistä tänne :wave:
 
Heippa kaikille pitkästä aikaa :wave:

jenni, hieno idea sulla =)

Meille kuuluu hyvää. Vauhti on melkoista välillä :whistle: Aikamoinen tempperamentti myös nealta löytyy. Välillä kyllä ihmetyttää, et mitä mä sen kanssa teen, kun saa ihan hirveitä raivareita..ihan outuu, kun ei toi esikoinen koskaan ollu tommonen :D
pottailu sujuu hyvin. pääasiassa ollaan ilman vaippaa. yleensä osaa hyvin itse asian ilmaista. Nea ei osaa vaan sanoa pissa, joten kaikki on aina kakka :) toki meillä on yöllä ja päikkäreillä vaipat. ja kun johkin pidemmälle lähetään, missä ei oo mahd. päästä heti vessaan.

Toivotaan naukuri, että pian pääsisit jo tositoimiin!
Carmenille myös tsemppiä loppumetreille
:hug:

).( Täällä raskaus on viikolla 33. Eilen kävin ultrassa, istukka kontrollissa. Hyvin oli noussut kohdunsuun läheltä turvalliselle alueelle, joten sen suhteen ei enää huolta. Mutta yksi uusi asia siellä sitten ilmeni. Lapsivettä oli aika niukasti, joten joudun taas 2 viikon kuluttua uudelleen |O Mutta vauvalla kaikki oli hyvin. Painoa oli arviolta nyt n. 2,1 kg, hieman keskikäyrän yläpuolella. Syntymäpainoksi arvioi n. 3,7 kg. Samalla muotilla valettu, kuin sisaruksensakkin :D
 
Sonja,Meillä kans pissatkin on kakkoja ja ilmottaa kyllä kun tulee,mut vasta juuri sillä hetkellä....

Naukurille voimia viimeisiin päiviin...ajattele positiivisesti,enää pieni hetki :heart:

Mua nyppii ja pahasti.... pojan kans taistelut kun lapaset ja pipo ei olis millään känyt päälle ...ekaa kertaa piti tänäaamuna pukee kun oli alle 10 astetta ja toinen itki ihan kunnolla niitä lapasia. Pakko oli ottaa pois ja sit oli näpit jäässä :eek: Mitä tossakin tilanteessa sit pitäs tehä |O Päikkäreitä nukkuu taas pätkissä,liekö hampaat syynä... ja miä oon väsy kun mikä veivaamaan ja vatkaamaan kokoajan.
Kai tää jatkuva vuotaminen pistää mielen muutenkin niin apeeks...tuntuu vaikeelta lukee raskausjuttuja vaikka ilonen olenkin teidän mammojen puolesta...katkera ämmä kun olen |O :ashamed:
 
Repa: Iso :hug: Tottakai sulla saa olla pahamieli ja saat olla katkera ja vaikka mitä! Sulla on täysi oikeus tuntea, niinkuin tuntuu. Olematta siis mikään katkera ämmä ;) Musta toi on ainakin niin iso juttu mitä siellä käytte läpi, et ihme, kun oot ollu noinkin pirteänä. Vaikken sua livenä olekaan nähnyt, mutta oot vaikuttanut. Nii ja lapasia / sormikkaita en ees uskalla ajatella laittavani pojalle :eek: Pari kertaa on sisällä nyt testattu ja ihan hirveä huuto tullu. Hattu pysyy vaan naruilla kiinni eli mitään tavispipoja meillä ei voida käyttää vielä hetkeen... Vähän sama kuin alkukesästä ei pysyny lippis päässä, kun aina lähti samantien, mut nyt ei muuta pitäiskään jos sais itse valita :D Ehkä siis käsineet ja pipokin jonain päivänä... Meidän äiti on kyl neulonu E:lle pari nauhallista pipoa, et ehkä niillä mennään.

Neuvolas käyty. Ei mitään uutta auringon alla. Odottelua vaan. Mulla kun on itsellä hyvä olo ja vauvallakin ilmeisesti, niin ei tässä tehdä mitään vielä ainakaan viikkoon asialle. Pyöräilin sinne ja takas, yht. 8km, et jos vaikka auttais jotain. Ei auttanut ainakaan vielä :D
 
heips!

ei tuo lapsien pph taidakkaan olla sit parhaimmasta päästä sittenkään..joten voipi olla että laitan ens viikolla hakuseen uutta paikkaa..meillä ei hoitajan kanssa kohtaa kaikki asiat mitkä liittyy lapsien ruokailuun, ulkoiluun yms.
yritin ottaa puheeks pph kans tänään mut tuntu että ohi korvien meni, perhepäivähoidon ohjaaja lähettää meil nyt hoitosopimus paperit jotka voidaan täytellä hoitajan kans ja laittaa siihen toiveita miten hoidos menetellään mutta alan kyllä kallistua enempi uuden hoitopaikan suhteen..ehkäpä haen ryhmikseen tai vastaavaan ja jätän nää pph mun osalta tähän...ei jaksa vääntää rautalangasta miten pitäs toimia..

 
Marimint ja Sonja R, kiva kuulla teistä!

Repa, sulla on oikeus tuntea niinkun tunnet :hug: verikokeillako ne sulla seuraa sitä kohdun tilannetta? kun mulla katottiin aina jollain ultralla tilanne.

Kurpitsa, minkälaisia erimielisyyksiä teillä on noista asioista? ihan mielenkiinnosta kyselen ja kerro jos haluat..
 
summer: siel on monikin asia sellainen mikä painaa mun mieltä..kaks viikkoo on lapset siel ny ollu...no ensiks eivät käy paljoa ulkoilemassa kun kyselin tänään heidän päivän rytmeistä koska siellä hoitaja tekee joka päivä tuoreet ruuat lounaaks ja siel on puuhella mis ruuat valmistaa eli aika menee ns. puuhellan lämmitykseen yms. ja ei sit voi tehdä kuulemma edellisenä iltana ruokia ees puol valmiiks koska ei halua tehdä omalla ajalla noita hommia niin se siton pois lapsien ulkoilusta..
sit tyttöä syötetään välillä vessassa kun istuu siel pottalla..oon nähnyt omin silmin just eilen viimeks..mielestäni ruokailu ja vessatoimet eivät kuulu yhteen...
sit hoitaja käy vaan kerran viikos kaupassa joten miten ihmeessä maito riittää koko viikoksi..meneehän se jo piloille tuossa ajassa joten lapset juo siel aika usein mehua..siel on joka viikko karkkipäivä..vastoin vanhempien tahtoa..tikkaria, irtomellejä..mun mielestäni hoitopaikkaan eivät kuulu makaiset, isommat lapset syö aika kevyttä "välipalaa" tyyliin mehua ja donitsia, ei tietty joka päivä näin mut kuiteski, välil saavat pelkän vanukkaan tai jogurtin...ja sit kun tullaan kotio niin tulevat suoraan ruokapöytään ja pienempikin roikkuu lahkees kun ovat niin nälkäisiä...missäs on hedelmät, tytöllekin on annettu vanukasta..ei siis olla kotona viel moisia annettu eikä olis viel aikoihin tarkoitus antaakkaan..
sit nää uskonnon asiat on oma lukunsa, jokainen voi toki uskoa mitä haluaa ja koska haluaa mut ei mun lapsien aikana..sit nää isommat lapset pitäs laittaa 2x viikos sielt hoidost srk:n kerhoon jotta hoitaja sais omaa aikaa mut mä en moiseen oo suostunut koska mun pitäs antaa oma lapsi tuikituntemattoman ihmisen kyyditettäväksi sinne kerhoon ja takas..millanen äiti mä olisin jos näin antaisin luvan tehdä..nykyään kun ei kannattais kehenkään luottaa, mistäs mä tiiän mikäs se on miehiään ja menevätkö ees sinne kerhoon yms. niin hoitajan puheista poika sit häiritsee sitä ruuan laittoa kun ei siel sit oo niitä kahta muuta hoidokkia leikkikavereina kun ovat siellä kerhos..
sit mieltä painaa nää nukkumisasiat siel..eli lapset on päikkäreillä aika usein viel puol 4 aikaan eli eivät ole edes silloin iltapäivästäkään ulkona..ehkä mä oon jotenkin nipo mut mua painaa nää asiat koska ruokailu on mielestäni hyvin tärkeä asia ja siihen eivät herkut sisälly, eri asia sit kotona jos haluaa jotain antaa jälkkäriks sitten sen jälkeen kun on kunnon ruoka ekaks syöty..silloin mä nuo donitsitkin ymmärtäisin jotenkin..huoh..
:/
ja vaikka tämä hoitosopimus tehtäiskin niin enpä usko että sen noudattaminen onnistuu kun muut hoidossa sit herkuttelevat ja syövät välillä karkkia ja mies on ihan ehdoton siitä ettei mitään limpparei juoda joten olemme miehen kans sitä mieltä että paikan vaihto olis paikallaan..ja se hoitaja viel ihmetteli kun lapset eivät sais herkutella :headwall:

 
Heippa taas!
Onpa ollut kiireinen viikko :D mietin että miten täällä kaikki jakselee, tuntuu että meillä kaikilla on niin identtisiä asioita lasten kanssa. Marmottameillä oli aivan samanlaista ennen tätä päivähoito paikkaa. M on aika aktiivinen ja näppärä - selkeesti vaatii leikkiporukkaa ja virikkeitä omaan päiväänsä. Touhuaa hoidossa ja on kovin onnellinen siellä. Lisäksi Maija on äärimmäisen humoristinen. Ei noi teinit ollut noin aktiivisia ja humoristisia, tai sit mä vaan kuittailen kinthaalla pieniä kitinöitä tuon tuosta - nojoo, sekin on totta.

KurpitsaMeill oli sama tilanne. Kuilu oli välissä ja oli jotenkin ikävä olo itellä...luotin vain tunteeseeni ja olen tyytyväinen siitä. Ei se hoitosopimus takaa mitään, me kaikki ihmiset ollaan oikeutetusti omanlaisia ja erilaisia, eikä hoitosopimukseen voi edes kirjata sellasta että "mua ärsyttää teidän kukkaverhot ja kodin tuoksu" :D no joo, ymmärrät varmaan mitä tarkoitan. Nykyisessä hoidossa pidetään paljon sylissä ja arki on siellä on aika kotoisaa varmasti ihan vaan tunnelman ja turvallisuuden ilmapiiristä johtuen. Luota vain omaan visioosi niin saat mielenrauhan päiviisi :heart:

JenskuEn oo ompelutaitoinen mutta muutoin olen hankkeessa mukana. Laita vaan jatko ohjeet tulemaan.

Repallakurjaa, koitappa jaksaa sen vuotavan hanan kans ja muuteski. :D

h.hetkiläisille hurjasti onnea ja iloa tuleviin koitoksiin - tervetuloa uudet elämät :heart: :heart: :heart: Nyt Bb pariin :wave:
 
kirsikkatomsku: mulla on tosi voimakkaana ollut tää oma tuntemus tästä paikasta jo kaks viikkoa enkä pääse siitä tunteesta eroon ja viime yönä mietein pitkään näitä asioita.. pakko tehdä jotain tai muuten vaan stressaan tästä..ei mua itse hoitaja vaivaa mut miksi heillä on vaan yks visio asioista ja siitä ei mielellään poiketa..täytyyhn lapset päästä ulos päivisin muutenhan ne hyppii seinille..poikakin on viimeiset kaks viikkoo kiukunnut hoidosta päästyään mut eipä mikään ihme jos eivät ulos pääse kun joskus ja jouluna sit kököttävät siel pienes torpas..hulluksihan siinä itekkin tulis..ehkä mä en vaan ymmärrä..
 
Kurpitsa, kyllähän tuo tosi oudolta touhulta kuulostaa! vaihda vaan ihmeessä paikkaa. Mutta ota silti vielä puheeksi nämä asiat sen hoitajan kanssa ja kerrot kaikki nuo mitä tännekin ja kerro sille ohjaajalle/johtajalle samat asiat....varmasti muutkin vanhemmat olisivat samaa mieltä!
 
Kurpitsa: Onpas omituinen hoitopaikka, en tykkäis kyllä itekkään yhtään tuommoisesta!! Puhu vaa reippaasti hoitajalle mitä mieltä oot!

Jenni:Ihana idea! Mulla ei oo konetta, enkä osais ees :ashamed: Mutta voisin katella jostai pieniä vaatteita jos vaa löytyy, minkäs kokosia sitä pitäs olla?

Marmotta: kylläpä tuo sun teksti oli ku mun kirjoittama, ei ehkä just samoja piruuksia poju tee mutta kuitenki, koko ajan jotai!! toi vaatteiden pukeminen on kyllä iha älytöntä, kauheet itkupotku raivarit saa, vieläku viikolla on nii kiire, niin tosi kiva kun yksi huutaa pääpunasena samalla :/
 
Sonja,Juu...meillä ei suostuta potalla pissaamaan/kakkaamaan vaan poitsu sanoo samalla hetkellä kun jo tulee eli kun pissaa lattialle,et kakka :D Ja jos koitat siitä heittämällä viedä potalle niin suihku katkee siihen paikkaan,mut ans olla kun taas noustaan niin jo lorisee ;)

Kurpitsa,Ei kuulosta kyl kauheen kivalta paikalta :/

Naukuri,En olekkaan niin kauheesti nyt ajatellut tota koko hommaa... touhua riittää ja muutenkin,en oo sillälailla suruissani kun ekan kerran kun koin samaa. Mutta,välillä se lävähtää päin näköö sellanen katkera,oikeemmin petetty olo :/ Ja se et tätä hommaa ei saa päätökseen,kun toi vuoto vaan jatkuu ja jatkuu....
Tänään herra anto muutes lapasten ja pipojen olla =)

Summer,Ei oo ultraa,vaan se pelkkä yks verikoe ja jos siellä todetaan et ei oo hormonia enää veressä,niin siltä osin peli selvä... meen tietty yksityiselle jos tuntuu et tarvis tsekata. Oon kyl nyt kuullu monta tarinaa siitä kuinka kauan toi vuoto voi kestää ja silti ollut ihan normia |O

Kiitti teille et jaksatte tsempata,k.tomaatti myös :hug: Tänään on vähän parempi mieli =) Ehk'ä siksikin et meiksi pääsee vähän tuulettumaan...lähetään miehen kans naapuriin bileisiin :D Mummu tulee poikaa kattomaan =)
 

Yhteistyössä