TOUKOKUUN TOIVOTUT 2008 ELOKUUSSA 2009

kurpitsa: Meillä on ns. perinteiset puuvillaiset, 7- tai 9-kerroksiset (ei nyt yhtään muisteta kummat ovat :eek: ). Mut siis ei mitään jousia tms. Petauspatjana on puuvillainen petauspatja, joka ostettiin kans sieltä Futon Bed Shopista. Toinen vaihtis olis ollut vastaava petari villaisena. Varsinaiset patjat meillä on erilliset, mutta petari yhteinen. Ihanan "kova" nukkua, tekee selälle hyvää, kun ei mee kuopalle.

summer: Kiitos, nautitaan!!

Marmotta,Huh,Eeva parka...mites nyt jakselee?

Naukuri,No sit olin oikeessa rakennuksessa...Siwahan siinä vastapäätä on =)

Ääh,mulla tuikkii ikävästi tohon vasemman munasarjan kohdille... täytyy soittaa polille jos ei rauhotu itellään. Ei nyt mikään paha oo,mut häiritsee...

Eeva oli ihan ok päiväunien jälkeen. Herätin sen yöllä kerran, en sit raaskinut alkaa nykimään hereille koko ajan kun selvästi oli ihan kunnossa. Säikähdyksellä siis selvittiin tästäkin, ja kuhmulla. Nyt vaan hirvittää että milloin sattuu oikeasti, kun koko ajan jotain pienempää.. Pitää ostaa sille kypärä ja kääriä pumpuliin.

Täällä varoitus kuvien jakamisesta netissä. Kannattaa siis rajata katselijat facebookissakin. Meidän ryhmässä olevat kuvat on piilossa muilta paitsi jäseniltä ja jäseneksi ei pääse ilman hyväksyntää. (tosin edelleen siellä on ihmisiä joiden nimimerkkiä en tiedä, jos haluatte niin otetaan nimenhuuto ja poistetaan ylimääräiset)

Täällä koettiin sitten ekat tuntuvat supistukset viime yönä. Heräsin kahden maissa hurjaan menkkajomotukseen ja muutaman minuutin välein tuli aina uus ja sitä jatku reilun tunnin. Sit rauhoittui ja sain taas nukuttua. Jännää, kun en pojasta koskaan ehtinyt tuntea muita kuin kivuttomia harkkasuppareita. Piti ihan nettiin tulla surffaamaan yöllä ja etsimään tietoa suppareista :D

MUTTA. Mummolasta soitettin reilu tunti sitten, et poika oli heränny tunnin välein yöllä ja aamulla olikin sit ollut ihan räkänen ja vaikuttanut kuumeiselta. Vitsi sentään. Ei ole ollut puoleen vuoteen kipeä ja kuumetta ei ole ollut vielä kertaakaan! Alunperin oli tarkoitus hakea poika vasta iltapäivällä kotiin, mutta mennään nyt sit jo aiemmin. Sinänsä harmi, kun piti tehdä aika paljon kaikkia koti- ja pihahommia täs päivällä. Nyt mennään äkkiä asentamaan tuo toinen turvaistuin autoon. Mieskin heräs viime yön jälkeen todellisuuteen, et se vauva saattaa syntyä koska vaan ;) Vaik edelleen mulla on sellanen olo, ettei tuo vauva synny ennen ku kuun puolivälis...

naukuri: usko vaan, kohta koittaa lähtö :D onhan sulla NYT sairaalakassi pakattuna??

Meilläkin on poika räkänen. jojo vaan tulee nenästä koko ajan :D tosi känisevä on myös pikkujätkä.. Liekkö kipeeks tulossa vai mikä on.. ja yöt on olleet koko viikon jonkin verran rikkonaisia.. Hampaita näyttää tulevan nyt kolme, joten ehkä vaikuttavat tilanteeseen.

Mulla on kanssa hiukan flunssainen olo. semmonen vetämätön ja kurkku vähän kipee. No, tänään piristän itteän sillä mulla on neljän tunnin päästä kampaaja ja saan ne HIUSTENPIDENNYKSET!!! En malta odottaa... jännittää tosi kovin.

marmotta: suku on pahin.. mun äiti on unohtanut jo totaalisesti sen miten haukku mut pataluhaks.. viikko sitten skypessä oli kuin ei koskaan olis sanonukkaan mulle pahasti.. oli pakko sanoa että ei tää homma noin mee että ensin haukutaan heitteillejättäjäks ja sen jälkeen ollaan taas niin ku ei mitään. voi paska sanon minä..

me muuten lopetettiin hetkeks vauvan yrittäminen. sain pitkän antibioottikuurin ja sen aikana ei voi tulla raskaaks.. oon aika surullinen asiasta, mutta pakko hoitaa nyt ittensä kuntoon.

nyt tekemään kotihommia.

birdie: On se melkein... ;) Enemmän tosin nyt mietin sitä, et miten jaksan sit pakata esikon kaikki tavarat lähtökuntoon, kun niitä ei voi paljon etukäteen pakata :/ Mä toivoin, et tänne vois mummu ja pappa tulla pariks päiväks, mut heille olis tietty helpompaa olla kotona. Meillä kun on vielä tuo kissakin, jonka kamppeet pitäs sit pakata ja sekin viedä pojan kans hoitoon. No, sit varmaan supistuksissani pakkailen ulkovaatteita ja kumppareita ja kissan hiekkaboksia ja puolet unohtuu... :D Meilläkin muuten on hampaita tulossa lisää. Just tuli alas poskihampaat ja nyt näky jo ylhäälläkin. Toivotaan et teillä tärppäis sitten pian, kun pääsette taas yrittämään :hug:

Istuin nyt autossa. Näppärä tuo Isofix, ei voi muuta sanoa. Pojan Cosmicia saa kiristellä sieltä ja täältä, kunnes on kunnolla kiinni ja tuo Duologic vaan napsautettiin paikalleen! Tuota ei tosin voi kääntää, joten toivotaan, että ainakin toinen lapsista viihtyis sit sinne 3v asti selkä menosuuntaan...

Ny poikaa hakemaan :wave:

Päivää! :)

Marmotta: Voi että, teillä kans sattuu ja tapahtuu kaiken näköstä, just niinku meillä.. Ja joskus on sellanen olo etten vahdi tuota lasta tarpeeks hyvin mutta ei toista voi sohvallekkaan sitoa. :ashamed:

Naukuri: Oi oi, jospa ennakois jostain ;) tuuthan sit heti kertoon kun lähtö tulee tai viim. kun nyytti on kainalossa :)

Repa: Kannattaa käydä kyllä näytillä heti jos siltä tuntuu! :)

Tää mamma oli eilen viihteellä piiitkästä aikaan, mies oli neidinkaa ja oli saanutkin j:n hyvin nukkumaan jne. Täytyy myöntää että ei ollut edes kovin hauskaa.. Ja ei tarvi sit hetkeen mennäkkään mihkään, aamulla iski sellanenkin vauva kuume että oksat pois! Kun mietin että jos ois raskaana ei tarvis kärsiä niin kovasta päänsärystä! :LOL: :headwall:

Nyt mies lähti tytönkaa anoppilaan ja meidän kummipoika tulee tänne pariks tunniks hoitoon. :)

Birdie: Ai sä oot saanut jo ne hiukset?! Tosi nopeeta tuli, jos tilasit siis ne.. :) Tuuhan kertoo millaset sit tuli ;)

marmotta....hyvä, että Eeva on kunnossa :hug: :hug: !! Juu naamakirjasta voi poistaa ylimääräisen porukan :whistle: !!

naukuri...juu taitaapi olla sulla kohta h-hetki :heart: ...voi kun jännää =) !

repa, oletko kunnossa?? Miun täytyy perua se huominen :/ ... tuo neiti saa nukkuu pidempään aamulla, kun ei ehditä ennen sitä lääkäriä nukkua päikkäreitä...mut jos olet kunnossa ensi viikolla, niin voitaisiin sitten kerhoilla porukalla.

Matami,Okei,täytyy kattoo jos sais raahauduttua omineen sinne kerholle...

En oo varma mut ihankuin toi juiliminen olis hiukka hellittänyt,tuntuu kyl vielä mut ei niin pistävänä...nooh,täytyy seurata.

Naukuri,se on kohta menoo..... =)

repa...tajusin vasta, että tulee huomenna hankala päivä, jos herätään aikaisin...sori, kun ensin lupasin :ashamed: ....miä oon kanssa ihan naatti, kun tuo neiti nukkuu huonosti ja olin koko viikonlopun töissä :( ...yritetään nähdä mahdollisimman pian =) !!

majj: tilasin hiukset viikko sitten ja torstaina tulivat.. eli nopeeta toimintaa.. Väri ei oo ihan sama ku nykynen.. mutta aitohiusta voi kuulemma värjätä. (onko sulla kokemusta, miten onnistuu ?? )Eli jos pahasti näkyy lisäkekarvat, niin sitte tummempaa väriä vaan koko päähän..

En sitten saanutkaan tänään niitä pidennyksiä.. "Kampaajalle" tuli joku äkillinen meno. Uus aika varattu tiistaiksi.. oon kuitenkin tässä jo manaillut, että varmasti peruu senkin prkl... No joo.. ehkä ei kannattais ottaa niin vakavasti tätäkin asiaa.. ja murehtia etukäteen.. täytyy sitten kattella joku muu kuka ne laittaa päähän jos peruu tiistaisenkin.. Pessimisti ei pety nääs..

poitsu on kiukunnut koko hemmetin päivän.. saa kamalia raivareita. Mies sano, että poika kiukuttelee mulle paljon enemmän ku hänelle. Onks muut havainnut samaa??? Että muksu kiukuttelis toiselle vanhemmalle enemmän???

naukuri: meillä on ollut toi acta gracon duo logic alusta asti. ja on tosi hyvä kyllä! meillähän siinä kaukalossa on semmonen "trolli"-kahva...

kerroinko muuten, että tilattiin keittiö??? Marraskuussa pitäs tulla...

nyt soittelemaan kaverille, ja pyytämään häntä lapsenlikaks ens viikonlopulle.. mies ehdotti laatuaikaa.

Kiukuttelusta: Mulle ainakin kiukutellaan enemmän kuin isälle. Puhumattakaan siitä, että poika ei kiukuttele oikeastaan yhtään isovanhemmille! Mokoma...

birdie: Hö, toivottavasti ny tiistaina sitten pääset sinne pidennykseen. Me mietittiin kans pojalle tuota Duologicia silloin, mutta ajattelin, et haluan sit kuitenkin odotella ja katsella, josko" turvaistuin-ikään" mennessä olis tullu jotain ns. uudempaa ja parempaa markkinoille. No eipä ollu paljon mikään muuttunut, pojalle hankittiin Cosmic ja kaukalo laitettiin myyntiin, kun haluttiin seuraavalle isofix. Ja tuo oli kyllä ehdottomasti paras vaihtis nyt. Meillä kans näytti olevan siellä vetokahva ja pyörät :) Vähän kun trolleyta tosiaan vetelis :D

Mä kans toivon, ettei tarvis odotella käynnistykseen saakka, kun se ei sektion jälkeen kuulemma oikein ole suositeltavaa. Tai ainakin se pitää tehdä jotenkin hissukseen, et kohtu kestää. Et mieluummin sais tulla ajallaan tai ennen aikojaan :D

Meillä pojalla tosiaan eka kuume ja lisäksi räkätauti. Surkeena meni toinen yöunille, mutta annettiin kaikenlaista droppia, pistettiin sipulit ja höyryt ja toivotaan, että jaksaa nukkua. Mä valmistaudun öiseen heräilyyn tankkaamalla itseeni jätskiä suklaakastikkeella ;) Ja toivon, ettei tauti tartu muhun...

matami,joo,ei huolta...pitäähän teijän saada nukkua =) Me herätään jokatapauksessa viim.seiskalta,muuten vetäisin minäkin pystyyn :D No täytyy kattoo saanko itestäni irti lähtee sinne haahuileen ja kyttään missäs sielä oikein tapahtuu... tarvin aina jonkun perseellepotkijan tai sit sen et oon maksanut lystistä jotain eikä voi siks jättää väliin :LOL: Mut olishan se kivaa vaihtelua arkeen =)

Meillä poika kiukkuaa yleensä mulle kun ollaan kaksin ja sit kun iskä tulee niin onkin uutta viihdykettä eikä enää aihetta kiukkuun...jos on väsy niin kiukkuu kyl ihan tasapuolisesti molemmille. Mut siis pääsääntösesti mulle kun oon enempi pojan kanssa =)

FACEBOOK-ASIAA jos jollain meni aikaisemmat ohi. Nimenhuuto ryhmässä, poistelen vaikka loppuviikosta ns. ylimääräiset että on lapsukaisten kuvatkin sitten paremmassa turvassa. Jos joku ei siellä ehdi ilmoittautua ja poistan, niin voihan sitä sitten liittyä uudelleen. :)
(tai jos ei halua julkisesti ilmoittaa nimimerkkiään, niin voi laittaa mulle viestillä )

naukuri, sulla on kyllä jänskät paikat nyt. Tiedetään ihan tasan tarkkaan missä olet jos katoat palstalta. :) Ehtii sen sairaalakassin pakata sit vielä puoliksi ovesta ulkona, niin mä tein. Muutin mieltäni ja pakkasin uudestaan kun olis pitänyt oikeastaan jo lähteä.. en kyllä suosittele, meinas tulla kiire. :)

Kiukuttelu kohdistuu ihan muhun vaan. Tuo isovanhemmilleen känkkää ollenkaan. Joskus kun se on huonolla tuulella, saattaa silti jutustella mummun kanssa toisessa huoneessa ihan nätisti, mutta kun näkee mut niin alkaa tavaroiden heittely ja kitinä. Ilmeisesti mulla on Eevan mielestä niin helppoa, että saa sit kiukutellakin.

birdie, mun isä onneksi tais tajuta mitä sanoi koska on ollut ihan hiljaa koko lopupäivän. Anteeksipyyntö olis kyllä parempi kun tollainen mökötys, ja huomenna se on ihan tavallisesti taas. Ja minähän en ala anteeksipyyntöä kyselemään, mutta en kyllä ihan heti unohda tätä juttua taas. Kuitenkaan se ei esmes huomauttanut mun ajotaidoista tms, vaan teki selväksi etten hänen mielestään osaa pitää lapsestani huolta.
Toivottavasti kuitenkin saat hiukses tiistaina, laita sit heti kuvia!

Huomenta.

Käytiin perjantaina neuvolassa. Uudet mitat: pituus 83cm ja paino 10,8kg. Rokotus saatiin.

Meikäläinen ehti kans tässä viikonlopun aikana vanhenemaan ja oltiin miehen kanssa ihan kahdestaan syömässä.

Omenoita pitäis alkaa säilöä ennenkuin kaikki putoavat ruskeina maahan.

välikausihaalari Jokainen tekee omalla tavallaan. Mielestäni riippuu paljon omasta tarpeesta ja siitä onko lapsi hoidossa ja millaisessa paikassa hoidossa.

kiukuttelusta: meillä minä saan tosissaan siitä isoimman satsin. isälleen ei kiukkaa lähellekään sitä määrää. saati sit isovanhemmille. väsyneenä tietty kaikki saa osansa. mut mä saan kiukkua niskaan vähän joka asiasta. ja ku mua ei näy. jätkä leikkii ihan rauhassa. ja ku tuun paikalle niin kauhea kiukku välittömästi... =) ja meillä kiukutellaan sen miljoona kertaa päivässä.

naukuri: toivottavasti säästyt nyt ku h-hetki niin lähellä. ei tarvis kipeenä lähtee liikkeelle.
paranemisia pikkuiselle. :hug:

meillä ylihuomen sydänlääkäri isoimmalla juipilla. niistä rytmihäiriöistä ja sivuäänestä.
ja kaiken lisäksi meiltä hajos ensin kahvinkeitin..sit imurin pirun kallis suulake...ja nyt astianpesukone... :headwall: :headwall: :headwall:

voi ku mä kattonu miten teillä on hienosti taaperoilla pituutta..meillä ku on sellane pieni tatti toi äijä. 70cm vaatteet nyt..ja myös paljon 68cm edelleen. jotka nyt pikku hiljaa käy pieneksi. mut menee vielä kuitenkin... :eek:

mut mä jatkan facebookiin vielä ku herra uinuu... :wave:

repa: toivottavasti juiliminen loppuu nyt..jaksuja :hug:

Marmotta&Facebook Kävin kuittaamassa! Turhat voi myös mun mielestä poistaa.

Vkpuku löytyy esikoisen jäljiltä ja saa nyt nähdä sopiko syksyllä on muistaakseni koko 80 mut en ole viel kaivanut esiin. Luulen et on aika reilu vielä. Kurahousut ja takki on jo olleet käytössä.

Naukurille tsemppiä tulevaan!

Tarha&puvut meil kokemusta kahdesta hoitopaikasta (+ kaverien kokemukset) ja molemissa (kaikissa) käytössä kuivauskaappi. Kannattaa tarkistaa sielt omasta hoidosta et jos näin on ja KAIKKI vaatteet, kuten meidän tarhassa, sinne tungetaan niin perus reima tec ei sitä kohtelua kestä... Usein kans kurikset laitetaan kaikille riippumatta siitä minkälainen se alla oleva puku on...

Käytiin eilen pyörälenkillä ajelemassa tienvartta jossa ei paljon autoja yleensä liiku. Tultiin kotiinpäin pientä alamäkeä ja neljä autoa oli tullu jonoksi asti esikoisen ja miehen perässä minä menin Joan kans edellä. Mäessä kuului kauhea rytinä, autojen jarrutusta ja lopuksi esikoisen huutoa. Sain pyörän pysähdettyä ja näin kun esikoinen oli kaatunut onneksi sinne peintareelle eikä autojen alle. Mies oli kans lentänyt tangon yli kun oli tullu äkkijarrutus. Onneksi oli kypärät päässä! Esikoinen sai ruhjeita poskeen, käteen, kylkeen ja jalkaan mut muuten ihan kunnossa, pyörä vähän kärsi mutta silläkin pääsi polkemaan kotiin asti. Pojan kyparä sai pari oikein kunnon lommoa. Niistä neljästä autosta jotka varmasti näkivät ainakin osittain kaiken kun vauhtia oli varmaan 30 km/h niin kukaan ei pysähtynyt ja kysynyt miten kävi. Kaikki vain kiersivät ja kaasuttivat pois |O :headwall: Kaksi vastaantullutta pyöräilijää tulivat kysymään kuinka kävi. Olen vieläkin ihmeissäni ihmisten välinpitämättömyydestä :eek:

Kiukutteluun piti viel kommentoida. Meil kiukutellaan tarpeen vaatiessa kaikille :LOL: Aika vähän viel on ollu tahtotaisteluja mut se on sit ihan sama kuka on vastassa kun kaveri on päättänyt saada tahtonsa läpi. Mun faija sai just viime viikolla osansa ja oli ihan ihmeissään :LOL:

Vilma: Hui varmsti säikäytti :eek: Kummallisia autoilijoita taas ollu liikenteessä jos eivät vaivaudu kattoo kävikö kuinkaa :/

Kiukuttelu: Joo mulle eniten Niklas kiukuttelee, siskoilleen on tosi mustasukkainen, huutaa ja raivoaa jos tytöt on mun tai miehen sylissä, repii jopa tyttöjä älyttömästi pois, hassun näköistä touhua!

Tänään alkoi sitten esikoisella eskari, ei ollut ainakaan tämä ensimmäinen aamu vaikea kävellen viedä kahdeksaksi, nyt jo on Niklas unilla, saa nähä kui sit loppu pvä menee, nukkuuko viel pikkusen vai...

Niklaksellaki oli 1v3kk neuvola viimeviikolla painoa vajaa 10kg ja pituutta 75.5cm, eli aikas pikkunen poju on, mut hyvin kasvaa omalla käyrällään =)

Birdie: Joo aitoa hiusta voi värjätä tummemmaksi - mutta ei vaalentaa! :) Sen verran kokemusta on että mustaks oon ruskeat lisäkkeet värjännyt..

Kiukuttelu: Meillä kans nii että kun ollaan tytönkaa kahdestaan kotona kiukuttelee mulle enemmän mut sit kun mieskin tulee töistä nii on paremmalla tuulella. Mut sit jos ei saa tahtoaan läpi saattaa kiukustua kyllä kenelle tahansa! :D

Vilma: Hui! Onneks ei käynyt pahemmin! Kyllä ihmiset osaavat oikeasti olla ärsyttäviä, luulis että ihan selväjärkinen pysähtyis ja tarkistais kuinka kävi!

Tänään olis tiedossa siivouspäivä, ja sit lupasin miehellä että tänään loppuu herkkujen syönti ! :eek: Saa nähdä miten käy, oon aikamoinen herkku suu :saint: , nyt on sit kaapit täynnä porkkanoita,omenoita,banaaneja, nektariinje jne et saa niitä sit napostella.

Yhteistyössä