TOUKOKUUN TOIVOTUT 2008 ELOKUUSSA 2009

Huh, huh, Meillä ollut oikein aamujen aamu. Kaikilla silmät ristissä ja kuljetaan kuin hidastetussa filmissä. Ihan normiaikaan eilen mentiin nukkumaan. Nyt saatu aamurumpa hoidettua ja ollaan pikkumiehen kanssa kahdestaan kotona.

Repa, mulle sanottiin vaan, että pitää ottaa tarvittaessa tavallisia särkylääkkeitä ja niitä mä kiskoin. Olisin kyllä tarvinut paljon vahvempia...jälkeenpäin ajatellen ois pitänyt lähtee jonnekin. Oikein ärsyttää nyt jälkikäteen miten jyväskylässä hoidettiin toi homma....nyt pitäsin puoleni paremmin!

Naukuri, vitsi miten vähän aikaa enää! Jännittääkö sua synnytys? eikös sulla ollut sectio se edellinen?

Ootte kyl ihana tukijoukko :hug:

Vuoto on alkanut ja joku isommanpuoleinen klönttikin on jo tikistetty ulos (sori vaan yksityiskohdista :ashamed: ),mut ei kivun kipua... et onkohan tää nyt toimivaa. 'No vielä kerkee...paleltaa ja vituttaa..muuten ok.

Nemika,Voi räkä teitin öitä... meil kans pusketaan hampeja urakalla,ei oo vielä pinnassa,mut joka paikka pullottaa. Tekee taas kerralla niinkuin aina. Koitahan jaksaa...ja toivottavasti ei olis kuitenkaan ne korvat :hug:

summer: Jännittää. Ja PALJON! Sektiollahan tuo poika tosiaan syntyi. Tai en oikein tiedä jännittääkö itse synnytys, mutta jos tulee pahoja repeämiä / tehdään eppari ja sit oon kotona ihan kipeänä, niin se huolettaa ja pelottaa. Onneks mies on kotona ekat 3vk. Ja se imetyshän on kans mun murheenkryynini, mutta oon nyt koittanu olla ajattelematta sitä. Menee niinkuin on mennäkseen.

Repa: Onneksi sulla ei ole ollut kipuja. Toivotaan, että menee yhtä hyvin loppuun saakka! Oot sä kyllä aika nainen!! Tsemppiä :hug:

Voi Repa, nyt vasta ehdin kommentoimaan vaikka luin jo eilen. Harmin paikka. Kovasti jaksamisia, ajatuksia ja haleja!! :hug:

Unet on muuten vaihtaneet rytmiä TAAS. Just kun totuin edelliseen. Nyt nukkuu tunnin päikkärit ja sit 12 tuntia yössä. Miinus ne huutelut, heräilyt ja mylläämiset mutta niihin on jo tässä vuoden aikana tottunut enkä varmaan osais enää itsekään nukkua heräämättä ainakin 2 kertaa. Mutta ihanaa silti kun aamulla herätys tulee vasta 8 aikaan! Nukkuu siis 8pm-8am. Outoa kyllä, että mun silmäpussit kasvaa kasvamistaan vaikka nyt nukun enemmän kun silloin kun herätys tuli 6-7 aikaan.

Eeva tarvii kengät, just nyt. Olis vähän voinut hidastaa jalan kasvua niin, että ei olis nyt tarvinut alkaa ostamaan kävelykenkiä kun ihan pian on talvikenkien aika jo. Mutta kai se on pakko, ajattelin ostaa jotkut hiukan halvemmat nyt ja sit sijoittaa kunnolla talvitöppösiin. Harmittaa niin kovasti kun jäi noi tosi kalliit eccot hirmu vähälle käytölle, että nyt en kyllä kuukautta-paria varten osta yhtä kalliita enää.

repa: oot sä ihana ku jaksat tsempata vaikka omat murheet sulla niin isot. :hug:

kävin ystäväni haudalla ja teki niin pahaa kun hauta oli peitetty ja valkoinen risti nimellä laitettu paikalleen. :'( :'( mulle ei ruoka maistu ja pahoinvointia ruuan suhteen. raskaana en kyl ole.voikohan stressi tehdä tän vai onkoha mullaki jo joku vakavampi tauti. sitä alkaa jo kaikkea miettiä... :'( :'( oon kyl eläny niin monta kk paineen alla et ei kai se ihmekään ole.'

en tiiä miten oppii käsittelemään ton ystävän menetyksen..sitä ei vaan halua hyväksyä..ei sit millään. kauhea ikävä vaan..ja itkua itkun perään.. :'(

mä kävin ostaan kumpparit pojalle kokoa 19 ja neki reilut... =) tuolla niin pieni töppönen =)
mut rankan näköiset on ku on niin pienet.
jotain vähä iloisempaaki tekstiä vaikka etes kumppareista =) ettette luule et sekoon kohta. kyl tämä tästä joka tapauksessa menee elämä etiäpäin. =)

Kassu läks isänsä kanssa kauppaan,miä en voi liikkua koska vuodan aivan kaameesti... pitäs vissiin istuu vessassa vaan |O Mut kipuja ei oo,olo on hyvä,mitä nyt heikottaa tää verenhukka....

Mulla hukku luuri,tänne kotiin. Kasper sen luultavasti ottanut tosta pöydältä ja ei löydy vaik on käännetty kämppä nurin... ulkona en oo ollut kun tossa meidän pihassa ja sen jälkeen vielä puhuin puhelimessa,joten pakko olla täälä...
Pakko myös hakee uus liittymä jos ei löydy huomiseen mennessä,kun on puheluita tulossa mulle :/

Marmotta,Kiitos haleista :heart: Mun oli kans pakko ostaa pojalle uudet kävelykengät vaikka kohta on jo talvikenkä aika...vaikkakin noihin mahtuu nyt villasukat jos yhtäkkiä kylmenee... Eccot piti ostaa kun ei tuolla prismassa ollut muita edes siedettäviä kenkiä vaikka halvemmalla olisin halunnut päästä. Ja autottomana en jaksanut lähtee metsästämään kenkäkauppuja kauempaa....

Nemika,Ihan varmasti toi suru ja stressi ilmenee ruokahaluttomuutena ja tekee sen pahanolon tunteen...miä reagoin aina vatsalla suruun. Itke kaikki ulos vaan,se purkaa paineita...miäkin täälä aina välillä tirautan,vaikka eihän mulla hätää oo. Toi on niin kauhee homma toi ystävän menetys,et ei sellasta voi käsittää :(

Repa :hug: voimia sinulle ja miehellesi sinne surun keskelle.

Nemika: :hug: Otan osaa ystäväsi poismenon johdosta, mikään ei ole kamalempaa kuin menettää läheinen.

Naukuri: Onnea synnytykseen paljon, äläkä stressaa imetystä kaikki lutviutuu sitten kun sen aika on..pääasia et pieni saa ruokaa..

nemika: omasta puolestani voin sanoa että kova suru ja stressi aiheutti ainakin itselläni menetyksen jälkeen ruokahaluttomuutta, pelkkä jääkaapin oven aukaisu laukaisi kyökkimisrefleksin, väen väkisin vaan yritin muutaman suupalan ottaa..sure vaan rauhassa, suru vie oman aikansa ja kuten vilmakin tuossa sanoi niin se muuttaa muotoaan, itku helpottaa oloa ja puhu läheistesi kanssa ja pura sydäntäsi, olet ajatuksissani :hug:

pitää mennä laittaan poika unille..

Nemika, :hug: Stressi, suru ja kaikki varmasti aiheuttaa nuo sun oireet

Repa, mulla vuoti sillon kans ihan tolkuttomasti...niinkun olis hanasta tullut :/ ja aivan mielettömiä hyytymiä ( sori jos joku ei haluu lukee).

marmotta kengistä sen verran et mä ostin syksyksi viking goretex lenkkarit -ollu isommalla tosi hyvät. Menee hyvin pitkälle syksyyn ja sit taas keväästä -kun ottaa kasvuvaraa. Niillä kelpaa painella pihalla säällä kuin säällä.

nemika kyllä suakin koetellaan - ja ikäviä sattuu. Halaus ja rutistus sinne. Yritä nyt oikein satsata itseesi et jaksat. Toivottavasti ruokahalu palaa pian -eihän sulla oikein ollu varaa laihtua -eiks se niin ollut et oot muutenkin kovin hoikka. Voimia sinne.

rapa joko puhelin löytyi?

mulla loppuu akku - öitä :wave:

Repa, ota kone mukaan vessaan jos siellä kökötät, voit päivitellä tilannetta tänne sit. :) Mä en tiennytkään että Prismasta saa Eccoja, mutta eipä täällä ole Prismaakaan. Harmi. Ostin Reimat, pari kymppiä halvemmat kun Eccot, ei sit ehkä ota niin päähän kun nekin jää vähälle käytölle takuuvarmasti. Ellei tule tosi pitkä syksy ja talvikengille tarvetta vasta tammikuussa.

Merika, mä pähkäilin sen kasvunvaran kanssa kaupassa tänään. Että kuinka paljon ei ole liikaa.. päädyin sit sellaiseen kokoon mihin menee villasukka ja mitkä mahtuu Italiassa talvella, mutta en kyllä usko että enää keväällä mahtuu. Kai tässä joutuu sit vielä jotkut välikausikengät hommaamaan, vaikka noi Reiman lenkkarit onkin paksuhkot. Vuosi sitten olin huuli pyöreänä, että mikä on välikausihaalari ja miksi, nyt sama kenkien kanssa. :D

nemikalle halauksia ja niin klisee kun se onkin, aika parantaa. Tai ainakin helpottaa.

Repa, no hyvä jos ei oo kipuja. Kyllä se kylmänhorkkakin oli aikas kamalaa... :( :hug: Mitkäs on fiilikset nyt?

Nemika, toiset menettää ruokahalun kun kokee kriisin. Silloin kun mun äiti kuoli, mä reagoin ihan samalla tavalla. Ei vaan ollu nälkä ja ajatuskin ruoasta sai pahan olon. Samoin peilaaminen omaan terveyteensä jonkun traagisen kokemuksen ja jopa alkaa miettiä niitä oireita ja miettiä et onko itsellä joku sairaus. Kaikki on ihan normaaleja tapoja käsitellä kriisiä. Ajan kanssa nää kaikki helpottaa kyllä. Voimia :hug:

Naukuri, vai päätit kirjautua toisella nikillä :D ? et siis halunnu jäädä meille kiinni, et ootat toista ennen ku ite kerrot meille? Aikas ovelaa ;) :LOL:

Kengistä, meillä on nahkaiset Tepsut, jotka aattelin et menee sinne asti kunnes lumi tulee, saas nähä kuinka käy :D

Tytölle on tullut nenään, toiselle puolelle pieni punainen läiskä, siis on ollu nyt viikon verran. Soitin tänään neuvolaan kun ei meinaa lähteä pois. Luulin ekaks et olis vaan raapassu itteään ja siihen on kuivunu verta mut eipä siitä mitään irtoa vaikka kuinka puhdistaisin sitä :( Ihan ku siinä olis joku tarra päällä. Perjantaina mennään käymään nyt sit näyttämässä. Toivottavasti ei oo mitään ikävää :/

Ääh, nyt on mentävä nukkumaan. Aamulla mennään puistoilemaan :)

Huomenta.

Ensiks meidän uusi suuri saavutus =) Eilen onnistuttiin saamaan ensimmäinen saalis pottaan.

Repa: Meiläkin aina silloin tällöin etsitään jommankumman luuria. Onneks eivät ole olleet kadoksissa yhtä aikaa niin on sit voinut toisella soittaa siihen kadoksissa olevaan ja lähtee korva kuulolta etsiin.

kengistä meillä kasvoi jalka silloin alkuun hurjaa vauhtia. Nyt ollaan noilla 21 nroisilla sandaaleilla, lenkkareilla ja kävelykengillä päästy koko kesä ei taida tarvita ennen talvea kokoa vaihtaa. Tosin mistäs sen tietää mikä kasvupyrähdys sitä viel iskee. Meillä käytetään kyl ihan kumisaappaita, mutta mehän ollaankiin täällä "maalla". Meillä ei tosin noilla kengillä ole viel varsinaista käyttöä, kun toi pikkumies eiedelleenkään kävele.

Huomenta...en eilen illalla päässyt kirjautuu...jotain häikkää oli :/ !

nemika...miul aina syömättömyys vaivaa, kun on isoja ongelmia/surua...kun isä kuoli ( kolme vuotta tulee nyt syyskuussa), niin ruokahalua ei ollut ollenkaan :( ...en saanut oikein mitään alas....ja katsoin tuossa yks päivä hautajaiskuvia...olen langan laiha :eek: ...ihan olematon...toiset syö suruun ja toisille käy näin. Miun piti hoitaa niin paljon käytännönasioita, et en ehtinyt kuitenkaan aluksi kunnolla suremaan...senkin aika sitten tuli ja itkua riitti...jonkin verran olin tehnyt surutyötä ja luopumista jo isän sairauden aikana...mutta silti oli kova paikka...se, ettei näe enää koskaan....mikään muu ei auta kuin aika, jaksuja :hug: :hug: !!

repa....jaksuja siullekin ja lepää kunnolla :hug: ....miulkin on yksi km koettuna...olo oli surkee...

Nyt meen siivoon...kun miul on TAAS Aloe vera kutsut :D ...jos nyt sitten tulis edes joku ;) !!

Täällä ollaan....

Jep,eli eilen tuli niitä ällöja nyrkin kokosia "paloja" noin sata... ja sit yhtäkkiä illalla tuli ilmeisesti viimenen ja samaan syssyyn myös vuoto rauhottu ja nyt on ihan normia kuukautisvuotoon verrattavaa... ei kipuja lainkaan,et helpolla oon päässyt tähän mennessä ainakin. Voi luoja paratkoon toivon et kaikki tuli |O
Te kaavintaan joutuneet,mites teillä ilmeni et kaikki ei tyhjentynyt?.... jos haluutte kertoo :ashamed:
Onneks on toi poika,ei kerkee hirveesti vatvomaan asiaan...mut aina on joku juttu mikä osuu silmään,esim. neuvolasta saatu odotusvihkonen mihin olin kerennyt jo kirjottaa tuntoja ja sit tulee tippa linssiin..... :snotty:

Puhelin löyty niin et herra oli palauttanut sen jossainkohtaa keittiön pöydälle... yhtäkkiä vaan katoin et jahas...tässähän tämä on. Onneks löyty.
Jossu,Mulla sattu puhelin olemaan äänettömällä :headwall: Normisti mekin etsitään soittamalla toisen luurista =)

Edla,Toivottavasti ei oo mitään ihmeempää se läiskä... :/

Repa, mun piti mennä polilla käymään sitten parin päivän päästä ja todettiin ultralla(kai) että ei ole vieläkään tyhjä :/ kaikista niistä järkyttävistä klönteistä huolimatta. Aika pitkä prosessi oli se kun alkaa miettimään; eka menin ultraan ja huomattiin että on tuulimuna....sitten piti mennä viikon päästä uusiks, että tarkistettiin ettei siellä ole oikeestikaan( tosi pitkä viikko odottaa), sitten seuraavana päivänä polille ja annettiin viikon päähän aika että jos itekseen tyhjenis( vuoto oli sillon niukkaa), sitten kun menin sinne, niin todettiin ettei ole tyhjä ja laitettiin ne tabletit ja aika parin päivän päähän, sitten todettiin että ei ole vieläkään tyhjentynyt ja kaavintaan( taisin jopa päästä samana päivänä vai seuraavana....
Toivon että sulla menis nyt tolla ohi! onko sulla aikaa jonnekin, että kattovat tilanteen?

Repa: Onneks kaikki on mennyt hyvin, tilanteen huomioon ottaen! Toivottavasti ei mitään kipuja tulekaan :hug:

Kengistä: Oon vissiin jotenkin poikkeava, kun ostin ihan tarkoituksella pojalle vielä kävelykengät vaiks syksy tuleekin :) Löysin Prismasta alesta -30% Eccon nahkaiset kävelykengät ja ostin, kun ajattelin et automatkoilla, kaupparreissuilla ja kyläreissuilla tarvii kuitenkin vähän kevyempää kenkää vaikka talvi onkin tulossa. Varsinaisina ulkokenkinä meillä on nyt Tutan varrelliset ja tukevat ns. tarratennarit, jotka nekin löyty alesta; -50% eli jäi maksamaan hurjat 15,90e ;) Ovat olleet tosi hyvät tuolla hiekkiksella ja mopoillessa. Talvikengät hankitaan sitten joskus, varmaan jonkinlaiset goretexit. Saappaat ja tennarit saa mennä nyt hetken ulkokenkinä.

Meillä käytiin muuten viime lauantaina ekaa kertaa parturissa :) Poika istui isän sylissä ja mä syötin rusinoita jotta saatiin hämättyä huomio pois saksista. Poika oli ihan hyväntuulinen eikä ainakaan pelännyt yhtään. Saatiin kuontalo siistiksi ja ison pojan näköinenhän tuosta tuli :heart: Itse en olis kyllä ikinä saanut leikattua sitä kuontaloa...

Tänään aamulla oltiin pojan kans srk:n perhekerhossa, jossa sai jättää lapsen hoitajien kanssa leikkimään ja mennä itse muiden äitien kanssa juttelemaan ja kahvittelemaan. Nooo, meidän nassikka viihtyi siellä 10-15min, jonka jälkeen kuulin et joku lapsista itkee ja arvelin et meidän poikahan se varmaan on. Sieltä sitten hetken päästä hoitajat kiikutti meidä itkevää E:tä äidin syliin. Ei malttanut poika leikkiä siellä vieraiden kanssa :/ Katsotaan jos ens viikolla menis vähän paremmin. Tänään oli melko aikainen herätyskin et ehkä ei ollut ihan parhaimmillaan poikakaan.

Täällä on nyt talvihaalari ostettu :) Tuntuu kovin aikaiselta, mutta piti varustautua, ettei sit tarvi vauva kainalossa lähteä haalariostoksille... Alesta en uskaltanut viime talvena ostaa, kun en yhtään tiennyt minkä kokoinen poika sit olis. Löysin tosi kivan, vaikkakin liian kalliin :ashamed: Vaikka näyttipä nuo Reimat ja POPit olevan ihan samanhintaisia. Ihana oliivinvihreä Molo Kidsin toppahaalari, johon mummi nyt parhaillaan neuloo sopivaa pipoa.

Mulla on nyt oikein luksusviikko menossa: mun äiti oli käymäs ma-ti, sit eilen illalla kävin ystävien kanssa syömässä ja tänään pääsen toisten ystävien kanssa leffaan ja kahville! Aah... No, pitää ottaa nyt kaikki irti, kun on vielä helpompaa.

Nyt ompelusten kimppuun :wave:

naukuri, jolla on kasassa 38+6 viikkoa! :eek:

Yhteistyössä