TOUKOKUUN TOIVOTUT 2008 ELOKUUSSA 2009

Kiitos kaikille myötätunnosta.

Tää on siis mun toinen km,ennen Kasperia oli kans ja sillon tuli itestään ulos. Olis kyl niin mun tuuria et joutuisin vielä kaavintaankin |O Itseasiassa oon jo asennoitunut et tästä tulee pitkä projekti,viimeks vuosin vaatimattomat 5 viikkoa :headwall: Ja sit kaikki heittikin häränpyllyä,kierrot ja muut... mut jos tää nyt kerrankin menis ok.

Matami,mieluusti ottaisin teidät ens viikolla kylään jos vaan pääsette... olis muutakin ajateltavaa. Eiköhän tää suurin haavojen nuoleskelu tuu tämän viikon aikana tehtyä :/

Voi Repa.. ISO halaus ja voimia täältä. Nuo meidän pojat on samanlaisia huonosti nukkujia ja jotenkin aina luen sinun kuulumiset aivan erityisen tarkasti ja nyt tuli itku silmään. Meillä ultra olisi vasta reilu kk kuluttua ja ei juurikaan ole edes oireita ja mielessä käynyt myös tuo sama.. VOIMIA!

Puliina,Kyl sulle vielä oireita kerkii tulla =)

Hei te lääkkeillä tyhjentäneet :attn: Mulla on sellanen kaava et heitin yhden tabun huiviin siellä lekurissa ja kotiin sain 4 pilleriä mitkä tungetaan tonne alakertaan,kaikki-kerralla :x Paitti jos satun vuotamaan niin sit yläkerran kautta. Kyssä kuuluu,pitäskö jotain tuntuu tän ekan lääkkeen ansiosta jo,vai vasta sit kun noi loput huomenaamulla otetaan? Nyt ei ainakaan tunnu missään :|

repa: voi ei... :hug: :hug: :hug: iso iso voimarutistus :hug: :hug: :hug: :'(
oon niin pahoillani sun puolestasi :'( :'( kyllä tuli kyyneleet silmiin kun kuulumisesi luit.
kaikkea kun olit kerinnyt ajatella jo uuden tulokkaan kanssa . jaksuja :hug: :hug:

Repa, mulle annettiin suun kautta kaikki ne. Mä toki olin molempina päivinä polilla, jälkimmäisen tarkkailussa. Ekan otetun jälkeen ei tuntunu missään. Seuraavana aamuna ku otin, ni olisko max. 2h ja alko vuoto tosi rajuna ja voin todella huonosti. Kylmät väreet ja olo oli tosi tukala. Toki en tiiä mitkä on sitten yksilölliset erot tässä suhteessa. Olisko sulla mahdollista esimerkiks varuilta saada äitiäs paikalle? Voimia :hug:

Edla,Otitko kans 4 kpl? Sanoivat et tonne alakertaan laitettuna olis tehokkaampi.... oikeestaan se on hyväkin et jos vaan vuotoo tulee ja kunnolla,niin ei jäis mitään sinne enää... mies on pikku flunssassa saikulla,joten pärjää pojan kans jos pahaks äityy. Jos ihan hirveitä kipuja on niin pitää mennä sit polille... anto reseptisärkylääkkeitä mukaan.

Nemika,kiitos voimahalista... joo,kerkeshän sitä jo kaikkee ajatteleen kun oli muka niin pitkällä jo :/

Repa, oli niitä useampi mut en kyl muista monta... :ashamed: M Mulla oli sen ekan päivän ajan reipasta vuotoa, kaiken kaikkiaan jotain kaks viikkoo kesti ja oli tyhjentynyt täysin. Mulla ei juurikaan ollu kipuja, yhdellä buranalla selvisin koko hommasta mut muuten olo oli aikas kurja ja se horkka oli kamala. Hyvä, et on mies kotona jos se olo äityy heikoks.

Repa, mulle laitettiin sillon polilla jotain nappeja alakertaan ja sitten alkokin mielettömät vuodot ja supistukset :/ kotona olin, mutta tosi lähellä lähteä jonnekin. Mutta kaiken sen järjettömän vuodon jälkeenkään ei ollut tyhjentynyt :/
Toivottavasti sulle menis helpommin!!!

Repa/Summer, niin unohtu tossa aiemmin sanoa, et on joku tuore tutkimus et ne tabletit on yhtä tehokkaita myös suun kautta otettuna ja siksi mulle annettiin suun kautta otettavaksi. Ja joo, oon kuullu et joillain kivut on tosi kamalia, mulla ei ollu. Mut elämäni pahin jarkytys tohon liittyy kyl, se oli se, ku pussukka löyty siteestä. Mä en helpolla paina paniikkinappulaa, hyvä ettei taju lähteny... :( :ashamed:

Pakko oli tulla Repan kuulumisia lukemaan.. Täytyy sanoa, että ihmettelen tuota tapaa, jolla siellä päin tyhjennys hoidetaan - siis kotona??? :eek: Itse olin osastolla, heti aamusta oli aika ja siellä varmistettiin, että homma lähtee käyntiin ja että oireet eivät käy liian rankoiksi. Ja kyllä ne lääkkeet niin karsean olon teki, että siinä oli raskauspahoinvoinnit ja synnytykset lieviä hommia rinnalla - ja luojan kiitos, etten ollut kotona! Siis minä oksensin ja pyörtyilin ja kivut oli niin kamalia, ettei synnytyskään tosiaan sattunut niin paljoa :eek:

Voimia Repa sinulle ja muista, että keskenmenon jälkeen tärppää aina helpommin kuin ihan "kylmiltään"! Jotenkin on hurjan paha mieli sun puolesta.. Varmaan tää oma raskaus saa tunteet mylläämään.

Carmen, no sielläpä on hyvin hoidettu asia! ei täällä vaan. Nyt kun alkoi repan myötä muistelemaan asiaa, niin se lääkäri polilla oli kauhea. Kun se lykkäs mitään sanomatta mulle ne tabletit ja sitten mä ihan kauhuissani kyselin, että mitä mulle nyt tapahtuu?! ei se mitään kertonut vaan piti hoitajalta kysyä. Olis sen pitäny eka puhua, että laitan nyt tämmöiset ja mitä sitten tapahtuu. :/ mies se oli.

Pikasesti tulin kertomaan että mehiläisessä käyty ja nyt korvat oli kuulenma ok:t mikä siis hyvä asia... Sanoi että jos toisen kerran tulee tuollai pitkään kestävä tulehdus harkitaan niitä putkien laittamista. Toivottavasti jää nyt tuohon yhteen tulehdukseen..
Huomenna tai loppu viikosta kokeilen varmaan tavallista maitoa, kun silloin keväällä saatiin ohjeeks kokeilla heinä-elokuun vaihtella jos se sopis, jos ei niin soijalla jatketaan.

Anteeksi omanapaisuus! :|

REPA :hug: :hug: Halauksia ja voimia! Tuntuu tosi kurjalta sun puolesta!!! Jaksuja! Ja muista puhua sun pahasta olosta!!! Se helpottaa (varhaisvaiheen keskenmenon ja kohdunulkosen kokeneena) ...

meille ei ihmeempiä. Saatiin hyvä keittiötarjous. Niiden parissa pakerretaan...

Palataan

Repa voi itku :hug: sinne. Mulla ei kokemusta noista tuulimunista-mut äidillä on ollut kaks kertaa. Ikävää kun kukaan ei ollut kotona. Onneks sulla pikku poika siel ilona. Toivotaan et kaikki sujuu hyvin. :hug:

Voi ei Repa :'( Iso halaus sinne! Mua kävi kans ihan itkettään kun luin. Toivotaan, että lääkkeet nyt tehoaa ja saat tyhjennyksen tehtyä. Ikäviä kokemuksia näyttää niistäkin olevan toisilla. VOIMIA!

Ja yhdessä kasassa täälläkin :D Kiitos kaipailuista! Oon tosiaan jämähtänyt tuonne syyskuisiin, kun siellä jo syntyy vauvoja ;) Kirjottelen siellä eri nikillä, kun en silloin alkuun halunnut et kukaan "tunnistaa" mua, kun en ollu vielä täällä kertonut asiasta. Nyt on lähinnä rasittavaa, kun saa kirjautua eri nikeillä eri palstoille, blaah. No, en viitsinyt sinne enää vaihtaa tätä naukuria. Kissahengessä tosin sielläkin mennään ;)

Meillä kans on nyt sattunut ja tapahtunut pojalle: viime viikolla löi suunsa olkkarin pöytään (kompastui maton reunaan ) ja ikenestä tuli verta oikein kunnolla. Sit parin päivän päästä kompastui ulkona kissan ulkoilunaruun ja leuka ruvella, kun hiekalle kaatui. Tänään sit kompastui jalkoihinsa eteisessä ja löi nenänsä lattiaan. Huaah. Meillä ei aiemmin ole tapahtunu juur mitään ja siks tää on ollu mulle kans sellanen "huono äiti" -viikko. Mäkään en kulje varjona pojan takana ja kun en mahan kans ehdi ees helposti perään, niin tuntuu, et koko ajan muksahtelee. Tosin noistakin kerroista kahdella oli myös mies paikalla ja tänään vielä mummikin. Et kyllä tuo ehtii...

Tavaroita kannetaan ja siirretään hullun vimmalla paikasta toiseen ihan koko ajan :) Leluja ja meidän tavaroita löytyy milloin mistäkin.

Omaanapaa sen verran, että tänään kävin neuvolas ja siellä kaikki ok. Mulle vaan tuli yhtäkkiä sellainen olo, et vauva oliskin poika! Katsotaan, katsotaan. Seuraava neuvola olis sitten laskettuna aikana eli 4.9. Toivottavasti olis myös viimenen. Vaikka musta kyllä tuntuu, että tää meni yli niin että paukkuu. Kirjottelen kalenteriinkin menoja, enkä edes ota huomioon et tää syntyis aiemmin :D

Mut nyt lepäilemään. Tullu taas valvottua joka ilta yömyöhään, kun ei vaan väsytä. Hyvää valmistautumista tulevaan, jepjep... Neuloin vauvalle peitonkin parissa illassa :D Mut öitä!! :wave:

naukuri rv 38+4 (eli 39. viikko :eek: )

majj: tosi hienoja uutisia :flower: toivotaan että oli tosiaan tuossa teidän korvaralli. sitä kun ei kenellekään toivo. jospa se kuules siitä asettuu nyt =)

repa: toivotaan että tyhjennys sujuu hyvin. oon koko päivän miettiny sua ja sun jaksamista asian kanssa. :'( :hug: kannetaan surua sun puolesta osa niin ei jää sulle niin raskas taakka. :(

meillä ollu käninää päivä..eli parempaa huomista odotellessa. jaksuja kaikille..ja naukurillahan on h-hetki lähellä kohta. =)

Nemika: Älä muuta sano, toivottavasti jäi nyt tuohon yhteen! :)

Ihme ja kumma J nukkuu vielä isänsä kanssa ja minä oon jo muka pystyssä! Oon jopa meikannut ja pistänyt hiuksetkin! :D Mennään tänään pitkästä aikaa muskariin joka alkaa kl.10 :)

Repa: Tosiaan toivottavasti tyhjennys sujuu hyvin, eikä sinulle tulis sellasia oireita mitä muut kertoivat! :hug:

Täällä ootellaan nappien vaikutusta...ei vielä mitään.

Mulle jäi lääkärin ja hoitsun puheista käsitys et ne ihan järettömät tuskat ei kuulu asiaan,vaan jos kaikki menee niinkuin pitäs. Sain siis ohjeeksi mennä heti polille jos menee liian pahaksi.
Mut rehellisyyden nimissä en olis halunnut jäädä sinne vieraiden ihmisten keskelle tuskittelemaan,muuten olisin valinnut sen kaavinnan.
Olivat kyl hirveen mukavia ja asiallisia ja selitti homman juurtajaksain :)

Eikö teillä annettu mitään särkylääkettä vai eikö ne tehonnu? :eek: Miä sain tosiaan jotain kolmiolääkettä reseptillä..

Niin ja tosta tärppäämisestä Carmenille piti kommentoida,et mul kesti reilu puolivuotta ekan km:n jälkeen raskautua,kun kierrot heitti häränpyllyä...et ei se aina pidä paikkaansa et raskautuis nopeammin...valitettavasti :/

repa: kaverille tehty sama kolme kertaa. kotosalla teki sen ja pienillä kivuilla meni. jaksamisia kovasti edelleen. ajatuksissa olet :hug:

sitten omaa napaa. meidän pojan yöunet on viety ihan totaalisesti. kauheeta pyörimistä ja kitinää melkeimpä koko yön. vasta aamuyöstä rauhoittuu. pelottaa noi korvat kyl. vielä pari viikkoa ennen ku on korvapolille aika. sunnuntaina tarkistutin korvat mut tuolla ku on vastasyntyneen kokoiset korvakäytävät niin ei niihin näe kunnolla. eli pikkusen ne tärykalvoo näkee ja siinä se. eli ei kauheeta apua käyttää enää täällä sitä. mut kohta kai se on pakko jos tää ei lopu. ja päivisinki on kärttyjoonas täysin. tosin tuo kyl lykkii alas hampaita ja risonu aikast paljon noi hampaiden tulot. enkä viitsi särkylääkettä kauheasti pumpata sille ku ei järisyttävää apua ja koko kesän söi kovia lääkkeitä korviin.
mehut vaan lähtee tässä touhussa.

repalle voi nostaa hattua ja korkealle ku olet uniongelmien kans paininu niin kauan. meillä ku vasta pari kk ollu tällästä touhua ja pahenee vaan.

ens viikolla olis ison pojan sydänlääkäri sitten niistä rytmihäiriöistä ja pyörtyilyistä. onneks ei oireita oo enää ollut. ja sivuäänikin on hävinny siltä. mutta pakko se on tarkistaa.

mut nyt kahville heräämään tähän päivään... :wave:

Yhteistyössä