TOUKOKUUN TOIVOTUT 2008 LOKAKUUSSA 2009

Marmotta, no voi ei! :/ meillä on Peppi ollut aina hyvä tilaamaan tauteja, kun mulla olis tiedossa jotain kivaa...tuli oksennusta, nuhaa, kuumetta ja ihan mitä vaan. No joo, kurjinhan se sillä lapsella on, mutta kyllä se saa harmittaa! niin harvoin on kivaa ja sullakin ois nyt ollut...höh. Just tossa ajattelin aamulla, että kiva kun sulla on illalla kivaa tiedossa. Paranemisia!
 
Kiitos kaikille tsempeistä, kyllähän tää välillä vähän surettaa mutta suurimmaksi osaksi oon ottanut tän asenteella et eletään niillä lahjoilla mitä ollaan saatu...Allergiat on pientä monen muun sairauden rinnalla..

Kaikille nuhanenille :hug:

 
Carmen: Meillä on tossuina Tintti-tossut (ostin Stockalta, saa kai Citymarketistakin). Hyvät on ja pitävät. Aiemmat oli sellaiset sukkamalliset missä oli pitävä pohja eli varmaan sellaiset ku Repalla. Hyvät oli nekin, tosin hieman tiukka oli meillä se sukan varsi ja jäi jälkeä jalkaan. Ja hienoa et pienen olo on helpottanut! Meillä ei tuota maidotonta juttua niin vaan testatakaan, koska syö vaan korviketta... Eli pitäs lääkärin kans jutella et vois ees miettiä jotain muuta vaihtista. Mutta meillähän tyttö nukkuu kyllä hyvin. Ainoa vaan et hereillä ollessaan kitiseen melkein koko ajan... Huaah. Ei ole helpoks tehty lasten kanssa oloa ;)

Meillä oli nuha tosi pitkään. Tai siis sellaista räkää valui aina joka toinen päivä ja joka toinen päivä ei. Tullu ja menny vissiin 3 viikkoa jo. Yskii nukkuessaan, mutta ei hereillä. Ollaan kuitenkin ihan normaalisti jo tuolla liikuttu (mitä nyt on päästy mihkään ).

Joululahjoja ei mekään juuri hankita. Tai jotain pientä isovanhemmille ja lasten serkuille, mutta en ota niistä stressiä ja hankin varmaan kuitenkin reilusti etukäteen. En pidä viime hetken juoksentelusta. Yhden olen jo ostanut kun oli alessa. Muita katselen sitten, kun saadaan neidin myötä -15% kuponkeja Prismaan ja Sokokselle.

Meillä pikkumies suuntaa iltapäivästä mummolaan eli mun vanhemmille. Katsotaan kauan malttaa siellä olla :) Toivottavasti ei nyt huomenna tuu takas... Ihan kiva viettää aikaa pelkästään vauvankin kanssa. Päivät kun menee pojan kans tuohutessa ja vauva vaan "roikkuu" menossa mukana suurimman osan ajasta.
 
Marmotta: Voisko sun vanhemmat hoitaa Eevaa, et pääsisit kuitenkin lähtemään? Jos ei Eevalla muuta ole kuin nuhaa? Toi on kyllä niin tylsää jos on omia suunnitelmia ja sit just sairastutaan. Vaikka eihän sille mitään voi.
 
naukuri, kyllähän niiden piti Eevaa hoitaakin. Mutta se ei nuku ollenkaan hyvin nuhaisena, herää itkemään useamman kerran tunnissa ja se menee ihan hysteeriseksi jos mä en ole paikalla.. eikä se sitten olis reilua että se pitäis mummua ja pappaa täällä hereillä koko yön. Mullakin olis kurja olla poissa ja miettiä vaan, että miten täällä talo kaikuu kun Eeva itkee. Joskus toiste sitten..

Summer, ei pidä suunnitella etukäteen enää mitään, lähteä ihan noin vaan. Ihan varmaan sitten ei sairastella. :) Meillä taitaa jäädä maanantain kerhotkin taas väliin. Ellen kostoksi tuo Eevaa sinne räkimään muiden päälle, niinhän siellä muidenkin lapset tekee.

Joululahjat.. apua. Kuka niitä jo hankki? Edla? Hui sentään, mulla käynyt edes mielessä vielä. Vaikka tottahan se on, että nyt sais paljon halvemmalla ja helpommalla kun sitten just ennen joulua säntäilemällä ympäri kauppoja paniikin vallassa. Mullakin joka vuosi vaan lisääntyy ne, kenelle pitää jotain pientä hommata. Ja sit lähettää ympäri maailmaa, postikuluihin uppoaa omaisuus.
 
Alkuperäinen kirjoittaja naukuri:
Carmen: Ja hienoa et pienen olo on helpottanut! Meillä ei tuota maidotonta juttua niin vaan testatakaan, koska syö vaan korviketta... Eli pitäs lääkärin kans jutella et vois ees miettiä jotain muuta vaihtista. Mutta meillähän tyttö nukkuu kyllä hyvin. Ainoa vaan et hereillä ollessaan kitiseen melkein koko ajan... Huaah. Ei ole helpoks tehty lasten kanssa oloa ;)
Meillehän se lääkäri suositteli jotain Almironista astetta vielä "parempaa" tavaraa, jossa laktoosia ei kai ole tmv. että sitä voisi kokeilla jossain vaiheessa, jos ei tää maidoton dieetti tai muut jipot tuo muutosta. Ainoa miinus on tietty hinta, joka on tähtitieteellinen, mutta voisitte kai te sitä yhden paketin kokeilla?? Ja mistä firmasta teillä on vakuutus: joku vakuutusyhtiöhän muistaakseni korvaa myös korvikkeet vakuutuksesta (tosin ei Pohjola,josta meillä vakuutukset on) .

Ja hei; meillä on nyt tämän taitekohdan jälkeen nukuttu muutama viime yö 11h kahdella syötöllä ja ittekseen nukahtaa koppaansa uudestaan - eli ihan kuin Nea vauvana! Kelpaa äidille tää meininki :D On se vaan ihme juttu, että ihan tuntuu omakin olo kuin uudella ihmisellä, kun vauva on tyytyväinen, ei huuda ja nukkuu hyvin.

 
Joululahjoista, johan sain hämmennystä aikaseks :D Jep, siis hain tosiaan tytön serkuille (6kpl) ja kolmelle kummilapselle lahjat varaston tyhjennysmyynnistä eli vähintään -50% halvemmalla kuin kaupassa. Esimerkiksi järjestäen Baby Born-tuotteet (vaatteet, tykötarpeet, nuket jne kaikki nettihintoihin reilut puolet edullisemmin), Disneyn prinsessa-barbinuket 3-8?/kpl. Sateenvarjorattaat meidän nukelle 5? sekä puinen kehto 15? (ja se oli musta kallis!!!). Bratzeja veljenlikoille 5?. Pojille autoja, dinosauruksia, wii- sekä DS-pelejä, ulkopelejä sekä muutamia lautapelejä ihan pikkurahalla (okei, loppusumma ei välttis jääkään niin pieneks ;) ). Virikeleluja vauvoille. Musta on erittäin kätevää hommata lasten lahjat lokakuussa jos ne noilla hinnoilla saa ;) :D Meniköhän mulla kaikkien noide 9 lapsen lahjoihin vähän päälle 40? :/ ja sit siihen se mitä likalle ostin.
 
Marmotta:Ompas kurjaa ku et pääse illanviettoon :/

SUmmer & Marmotta: Mulla ei oo mitää ihmeellistä viel tiiossa ens viikolla et eiköhän mulle sovi päivä ku päivä, Jennanhan vien aina 8 eskariin ja 12 se pitää sieltä hakea... Keksikääpäs missä treffattais :D

Joululahjoja oon jo joitai ostellu, ostelen aina "ajoissa" vähä ettei sit tarvii kerralla kaikkia, kummilapsille on jo lahjat plus omille jotai =)

Lähen tänää illalla parin ystävän kans syömään ja sit johki baariin parille ja ois ihana kyl päästä vähän tanssiinki ;) Muutaman tunnin päästä toinen ystävistä tuleeki meille jo valmiiksi, ihana välillä käyä jossai muuallaki ku kotona ja kaupassa :whistle: Oon niin mahottoman huono lähteen viihteelle vaikka tästä helposti pääsee ku on lähellä, tuntuu nii vanhalle olo siel 18v seurassa :D
 
NaukuriEn oo ny ihan kartalla tässä teidän vauvan jutussa, mutta siis ilmeisesti itkustelee? Ja ruokana korvike ja ikä? Tuli mieleen, että voi olla ihan ohimenevää eli suolisto on vähän "keskeneräinen". Maija oli sillon alussa kans korvikkeella ja oli vähän kitisevä päivällä n. viikon ajan. Annoin cuplatonia jokaisen aterian sekaan ja se kyllä toimi loistavasti ja siitä tosissaan oli pelastava valmiste meidän hätään. Kokeileppa sitä vielä :heart: Voi kun tulee omat ajat niiiiiiiiiiiin taas mieliin.

Meillä nousi eilen kova kuume, katselen huomiseen miltä näyttää. Raasu nukkuu par aikaa. Suppoja ja pronaxenia tasatahtiin niin pitäs selvitä ellei sitten ole jotain vakavampaa :/
 
Joululahjoja oon yhden ostanut :saint:

Sarbba, hauskaa iltaa! koittakaa sitä olohuonetta, jospa siellä olis aikuisempaa seuraa ja sitten siihen joccariin myöhemmin...
Joo katotaan sitä treffaamista, kun Marmotan Eeva paranee. Kiva olis nähdä! Paikasta ei ole ideaa?!

Carmen, kiva että pienellä on parempi olla! ja sitä myötä koko perheellä.
 
kirsikkatomsku: Meillä on tyttö nyt melkein 6vk ja on ollut hereillä ollessaan kitisevä 2 viikkoisesta lähtien eli kuukauden päivät. Cuplatonista ei ole apua, eikä Disflatylistä. Nukkuu siis ihan hyvin, mutta kun on hereillä, niin melkein koko ajan saa pitää sylissä ja hyssytellä ees ja taas. Sit ku liike lakkaa ni itku tulee. Varmaankin tuota suoliston keskeneräisyyttä, mutta olishan se kiva jos siihen joku auttais :) Isoveikalla ei aina päreet riitä, kun kanniskelen vauvaa sylissä (joko liinassa tai ilman) niin paljon. Poikaa selkeesti ketuttaa ku aina vauva roikkuu mukana.

Carmen: Meillä oli pojan vakuutus Ifissä eikä sieltäkään korvikkeita korvattu. Silloinhan käytettiin Nutrilonin soijavalmistetta 1,5kk kun epäiltiin allergiaa. Tosin poika oli jo 8kk tuolloin. Nyt ei olla tytölle edes otettu vakuutusta kun oli pojallakin ihan turha. Ei ollut lainkaan käyttöä. Lopetettiinkin se sit ekan vuoden jälkeen. Mut Almironista mäkin oon kuullu. Odotellaan varmaan tuohon 2kk neuvolakäyntiin ja kyselen siellä sitten lääkäriltä lisää. En nyt viitsis tuon vuoksi vielä lääkäriin mennä, kun ei todennäköisesti ole muuta kuin vauvojen vaivoja. No, katsellaan.

Nyt on poika passitettu matkaan. Innoissaan vilkutteli autosta, joten ihan hyvällä mielellä lähti :) Mulle tosin tuli jo ikävä. Ihan omituista!!
 
Edla Mä näin kans tuon mainokset tuosta AMOn varaston tyhjennyksestä. Hitsit, kun harmittaa et asutaan täällä hornankuusessa ettei voi moista alea hyödyntää.

Tosin joitain nettikauppoja olen käynyt katsastamassa. Toi lähikaupungin lastenkauppa pitäis kans käydä katsastamassa. Niillä on siellä välil ihan mukavat alekorit joista eivät lehdissä ilmoittele. Appiukko ja anoppipuoli asuvat kyl isommassa kaupungissa, mutta ei siellä käydesssä tahdo olla aikaa/mahdollisuutta käydä yksikseen lastenjuttuja katsastamassa.

Meillä mennään edelleen omaa mukavaa rataa. Tosin pikkumiehen perässä saa olla kokoajan vahtimassa mitä häärää. Lelut eivät oikeastaan kiinnosta ollenkaan. Kirjat ovat kuitenkin suosiossa niitä "lukee" kovaan ääneen.
 
Edla,Siis toihan on maailman fiksuinta ostaa ne lahjat etukäteen...miä vaan oon niin laiska etten viiti :ashamed: Hyviä löytöjä kyllä =)

Meillä on sit eka yökylä takana...tai siis ei oo poikaa vielä haettu,mut kuitenkin. Hienosti meni,soittelin tossa niin vähän illalla oli leikit jäänyt kesken,eikä olis malttanut nukkumaan mennä ja 2 kertaa oli herännyt yöllä ja olis halunnut lelukopalle :D Mut äippää ei lainkaan ikävä.... :p herännyt oli sitten kesäaikaa ennen 6,mitä ei oo kotosalla tehnyt aikoihin...ja nyt se sit vielä talviaikaan siirryttäessä tarkottaa et on ollut ennen 5 ylhäällä |O Saa nähä miten meidän päivä muotoutuu nyt...
Mulla meni kans yllättävän hyvin :saint: Ikävöin siinä heti kun poika vietiin,mut kun sain viestin et herra unessa,niin ei tuntunut enää yhtään pahalta =) Kaikenkaikkiaan ihana ilta ja hyvä mieli :heart:
 
Carmen/Naukuri: Anteeksi kun tunkeilen teidän "keskusteluun".. Mutta olitte puhuneet Almiron maidoista ja vakuutuksista. Meillä on neidin vakuutus Fenniassa, ja siellä eivät myöskään korvanneet korvike maitoja. Juotiin Almiron Peptiä 1½kk ja yks purkki maksoi 43?. :/ Nyt meillä juodaan Nutrilon soijaa apteekista, ja siihen onneksi saadaan kelan korvaus, yks purkki 3?:lla.. Oikeasti se soija on jotain 11? kieppeillä..

Repa: Hienoa että kaikki oli mennyt mummulassa hyvin! :)

Joululahjat: Mielessä on kyllä käynyt että vois pikku hiljaa alkaa jo hankkimaan, ja mielessä oon jotain ajatellut mutta joo. Kummipojille ostan, sekä miehen ja mun siskon pojille. Neidille ostan varmaan jonkun kivan lelun tms. Saa kuitenkin muualtakin muutaman lahjan! :)

Tossut: Ei löydy, mutta ois varmasti hyvät ja olen ajatellutkin että pitäis hommata.. :)

 
Repa: Hyvä, että hoitoreissu on mennyt hyvin! Meilläkin poika on siellä mummolassa ja oli herännyt vähän aiemmin kuin kotona yleensä (siis kesäaikaa ), mut talviaikaa oltiin siis jo klo 7 eli ei nyt niin paha. Ja arvattavissahan tuo oli et vähän menee sekaisin siirrosta.

Mä oon tehnyt viime aikoina mukavia löytöjä englantilaisista nettikaupoista. Samoja vaatteita, joita täällä myydään nyt uutuuksina, saa siellä jo alehinnoin. Esim. Suomessa aika arvokkaita Småfolkin ja Molon vaatteita on siellä jo alessa; osa puoleen hintaan. Postikulutkin vaan £5 luokkaa suurimmassa osassa kauppoja ja yhdessä ei tullut lainkaan postareita. Toimituskin oli kahdessa päivässä! Punnan kurssi näyttää olevan melkein yks yhteen euron kanssa, joten senkin vuoks siellä on edukasta. Ja kun lisäksi saa vielä alet, niin... :) Tosin noita kauppoja on NIIIIIIN paljon, et siinä menis ikä ja terveys jos kaikissa koluis. Mut kun ei tavallisiin kauppoihin enää pääse niin helposti, ni pitää shopata netistä :D

Saatiin pojan talvikengätkin nyt. Tosi hyväntuntuiset ovat eikä pohja tunnu lainkaan jäykältä, vaikka Kavatista joku niin sanoikin. Lämpimän tuntuinen vuori ja villainen irtopohjallinen. Varsikaan ei ollut liian korkea vaan poika sai tepasteltua niiden kanssa hyvin ainakin täs sisällä. Oon tosi tyytyväinen, kun sain ne vielä -50% hintaan.

Surffasin äsken asuntoja. Vaikkei ole tarvetta muuttaa :) Löyty yks tosi kiva, harmittaa melkein. Olis ollut aika paljon enemmän neliöitä kuin tässä ja tosi mukavan näköinen ja kivalla alueella. Mutta saa nyt olla. Pitäis kai tästä päästä ensin eroon, jos ees harkitsis muuttoa... Tästä meidän nurkilta on jonkin verran ollut asuntoja myynnissä ja osa on mennyt samantien ja osa ollu muutaman kuukaudenkin myynnissä. Mut äh, ei pitäs miettiä ny tuollasia.

Jaha, vois kai tehdä vähän kotihommia, kun neiti on unilla. Blinitaikinaa pitää katsastaa ettei kuohu yli tuolta kulhosta... Nam, en oo syöny blinejä ja mätiä vuoteen, kyllä tekee jo mieli! Oon ihan heikkona itse tehtyihin blineihin :p
 
majj: Tunkeile vaan :D Ai se Almiron on noinkin arvokasta? Oho. Meillä oli just tuota Nutrilonin soijaa silloin viime talvena ja muistelinkin ettei ollut ihan hurjan hintaista. Eikä tuolla korvauksella tosiaankaan. Mut ei varmaan monikaan vakuutusyhtiö korvaa noita korvikkeita. On vissiin liian yleistä ja tulis niille kalliiks. Nyt me ostettiin kokeiluun NAN H.A korvikejauhetta, katsotaan onks mitään vaikutusta mihinkään. On jotenkin pilkottu tuo maitoproteiini siinä. Mut ilmavaivoja nuo kyllä tytöllä selvästi on. Paukuttelee ihan hurjasti!
 
Selailin aamulla sitä AMO-lelukuvastoa.. olenko ainoa jonka mielestä se on aivan karmeaa luettavaa? Ne vauvalelut jokseenkin vielä menettelee, mutta sitten kaiken maailman Bratzit ja Winxit ja muut on kuvottavia. Eikö nykyään leikitä enä Barbie-nukeilla? Lensi lehtiroskiin koko kuvasto siinä vaiheessa kun näin Baby Born nuket. Herrajumala, se nukke on hirveä ja sille pitäis sitten ostaa 70? skootteri, ajoasu ja.. hääpuku?! :eek: Mä olen ehkä vähän vanhanaikainen, mutta oksettavaa touhua ja missä on varaa mielikuvitukselle? Toivottavasti käpylehmät tulis muotiin pian ettei tarvis tuollaisia nukkeja koskaan Eevalle ostaa.

naukuri, menitkin mainitsemaan blinit! Arvaa onko nyt pakko sit tehdä.. lettuja ajattelin paistella mutta taitaa nyt jäädä kakkoseksi ne.

Eeva on tänään sit ihan ok. Sillä siis oli päivän karmea nuha, juuri sen päivän kun ei olis saanut olla. Outoa, sanon minä ja epäilen, että se oikeasti saa nenänsä vuotamaan tahdon voimalla siksi, ettei mamman elämässä olis muita. Hmm.

Summer&sarbba mullekin käy treffit ens viikolla ja miksei sitä seuraavallakin kai. Mehän mahdutaan ihan vaikka Eloselle?
 
NaukuriTeillä voi olla vielä ne maagiset 4 vkoa samaa ja sit loppuukin seinään. Senkin jaksaa kun tietää että jotain valoa luvassa. Muistelisin jotain tällästä. Ootko kokeillu jotain toisen merkkistä korviketta? Sekin voi jeesata tai sit se on vaan mielikuvitelmaa. Maija sai tuttelista hirveitä väänteitä kun taas Nannista ei tullu mitään. Mä niin tahtoisin raskautuaa, aina saa jänskätä että joko vaiko eikö :D Laitas tuleen linkkiä mistä oot löytäny ton netti aarteen. mä rakastan Molokids vaatteita ja muita ihania herkkuja.

[/b]TalvipopotLöysin aarteet, luulin ensin sisäkengiksi. Kuomat on tehnyt taapero versiot, muistaakseni joku muukin oli täältä ostanut ne - hämmestelin vaikuttavat kyllä aika passeleilta. Kahtellaan miten toimivat täällä metikössä.
 
Marmotta, mä olen ihan täysin samaa mieltä tosta muodista ja osa noista leluista, varsinkin Bratzit ja winxit oli oikeesti musta pelottavan näkösiä. Meille, ikävä kyllä tulee eteen se aika jolloin noita vaan kinutaan ja kinutaan kun kaikilla kavereilla on. Musta barbiet on aivan ihania ja oli tuolla Disneyn prinsessa/prinssi barbeja joten ei ne oo ihan kuolleita ja kuopattuja. Baby Bornin heppa ja reki meni aivan totaalisesti yli |O Aluksi kapinoin noita "muotileluja" vastaan ja annoin lahjaksi ns. kehittäviä leluja mut niillä ei kuulemma leikitty, sit aattelin kirjoja mut sit nää muotikset on kuitenkin helpompia. Mä en ole edes avannut koko AMON kuvastoa :D

Naukuri, perskules ku menit blineistä puhumaan, nyt ei varmaan pääse mieliteosta irti ennenku niitä on saanut :p Ei oo tykötarpeita eikä tattarijauhoakaan, mut joku päivä, nam :p

Meillä on kanssa neiti räkätaudissa, mun piti kans eilen illalla lähteä liikenteeseen mut en sit raaskinu tota räkänokkaa jättää (Marmotta, melkein kohtalotoveri siis :( ) . Ihan hyvä tavallaan näin, koska neidin isällä on tänään töitä ja neiti nukku koko yön maks. tunnin pätkissä. Ootan siis päikkyjä kuin kuuta nousevaa :D

Naukuri, joo laitas linkkejä :D Siis mut pitäis kyl laittaa johonkin Anonyymit shoppaajat-kerhoon pikkuhiljaa. Keksin et huomen meen vaan "käväsemään" Bobon ystävämyynnissä. No okei, jonkun juhlamekon tuo tyttö tarttis... olis muutamat bileet taas tulossa :)

Hohhoh, tää olis taas sisäpäivä... mitäköhän sitä keksis... huoks
 
Marmotta: No meillä lens kans tuo sama lelukuvasto sen Baby Born -aukeaman jälkeen keräykseen :eek: Siis oikeesti; se skootteri sai aikaan meillä ihan hillittömän hysteerisen kohtauksen sekä mussa että miehessä. Ei tod. tule meille mitään tuollasta. Saa kinuta vaikka hurumycket!

kirsikkatomsku: No täällä ollaan asennoiduttu jo niin, että loppuu aikanaan. Sen alussa olleen Down-epäilyn jälkeen ei haittaa vaikka tuo huutais yötä päivää (no, ehkä vähäsen ;)), kunhan on terve. Koliikkia tuo ei mun mielestä ole, kun siitä sanottiin, et se huuto on sellaista, et siihen ei auta mikään. Tämän neidin huutoon auttaa hytkyttely :) Hauikset kasvaa ;) Mut tuon isoveikan vuoksi toivois, et loppuis ennemmin kuin myöhemmin. Onneks nyt on isoveikka mummilan hyvässä hoidossa muutaman päivän :)

Mut hei, ne blinit vaan ON niin hyviä ;) Ihanaa syys-/talviruokaa.

Ja laitan niitä linkkejä, kun ehdin tähän ajan kanssa. Luulin nytkin niin, mutta neiti kutsuikin samantein...
 
Bratzeja mäkin vihaan kun on must luonnotonta katkoa jalkoja, kun vaihtaa kengät. Itse en ole eskoiselle enkä kummitytölle niitä ostanut, mutta arvatenkis meidänkin kaapista niitä löytyy on saanut niitä lahjaks. Tosin meillä ei ainaskaan toistaiseksi niillä kovin paljon ole leikkinyt. Uutena muutaman päivän ja sit on unohtunut.

Meillä ovat kaikki kolme lasta tota AMOn lehteä selanneet, mutta pojat eivät ole viel keksineet haluta. Esikoinen kirjoitti jo ensimmäisen kirjeen sen tiimoilta joulupukille.
 
Miä en tiiä leluista mitään,ja kummitytölle en leluja ostele kun saavat niitä runsain mitoin muilta....joku kuvasto oli ja meni lukematta rösöön...

Naukuri,En miäkään usko et teil on koliikkia kun Kassullahan siihen huuton ei auttanut mikään...se alko ihan kuin napista painamalla ja oli sellasta suoraa huutoa ja sit nukahti siihen kun oli tunnin puolitoista putkeen rääkinyt... ilmaa voi mennä imutekniikan myötä tms. toivotaan että pian loppuu...kyl se varmaan ainakin siihen maagiseen 3kk mennessä helpottaa =)

Meilläkin näyttäs taas nenä pojalla valuvan...ei kerkee edellisestä toipuu kun puskee seuraavaa päälle... tätä ne kerhoilut sitte tietää |O
 
Repa: Noin just mäkin ajattelen. Kyllä sen koliikin oikeasti tunnistais.

Mä ostelen yleensä kirjoja mun kummilapsille ja meidän sisarusten lapsille. Joskus vaatetta, jos löydän jotain kivaa (ja sellaista mitä heidän kotipaikkakunnillaan ei ole myynnissä ). Oon sit ehkä se tylsä täti, joka ei tuo niitä kolisevia paketteja ;) Mut kun leluja ostaa kaikki, niin haluan sit ostaa jotain muuta.

Meillehän tuli kans pojalle tuo eka nuha sitten kevään, kun käytiin KERRAN kerhossa... Huaah. Halusin mennä sinne, kun siellä oli kirppari. Ärsyttävää. No, olosuhteiden pakosta ollaan sieltä varmaan poissa nyt jonkun aikaa, kun ei vaan ehditä sinne aamuisin. Ja neidin nukkumisetkaan ei vielä sovi kerhoilurytmiin (et jäis siis vaunuihin nukkumaan siks aikaa ).

Hö, toi lapsi vaistoaa et tuun koneelle, kun heti älähtää...
 
Heips taas, kahlasin useamman sivun lapi, jotta oisin edes jotenkin karryilla mita tapahtuu.

Meilla on ollut vieraita kylassa ja sita ennen F:lla oli eka mahatauti ja niin on myos eka sika- influenssa tapauskin ollut Freyjan hoidossa. Onneksi oltiin silloin lomalla...

Naukuri Millas sivustoilla (englantilaisilla) shoppaat?

Poika ja Weiss :hug: kurjaa tuo ruoka allergia.

nokkamuki ja astiat. Paa-asiassa juo nokkiksesta, illalla pullo. Normimukistakin juo, mutta vahtia taytyy. Astioina kaytetaan joko ikean muovisia tai sit muumi- juttuja. Tytto tosin paiskas vanhan muumimamma mukin lattialle ja rikkihan se meni, harmittaa vahan kun se oli niita ensimmaisa vuodelat yks ja kaks.

Joululahjat ja joulu. Ollaan ihan kolmestaan taalla, laitetaan vaan ehka yks lahja F:lle (jos on miehesta kiinni, mutta mina varmaan taas laittelen useamman :whistle: ). Pitais kai kehitella jotain omia joulutraditioita tanne enkkuhin, kun kuiteskin taalla on aatto viela normaali arki...

Olen kaantymassa siihen etta F jaa meidan ainokaiseksi. Taytin just 39v ja puhuttiin aluksi miehen kans etta yritetaan viela jonkin aikaa ennenkuin annetaan periksi, mutta F:n jatkuvat yoherailyt ja minun fyysinen vasymys on nyt sita luokkaa etta en edes osaa kuvitella tulevani raskaaksi taikka nauttia aitiydesta taysilla. Sain vihdoin puhuttua myos miehen kanssa asiasta ja se oli ihan ok. Paatos on ollut kylla vaikea ja eika me kayteta edes ehkaisya, mutta oviksen aikaan olen varovaisempi .

Mutta nyt nukkuun. Oon ollut hieman kipee tanaan ja huomenna ois tyopaiva...
 

Yhteistyössä