TOUKOKUUN TOIVOTUT 2008 LOKAKUUSSA 2009

poika :hug: :hug: hug: Voi ei :( Toivottavasti nyt vihdoin selviää toi ihottuman aiheuttaja/aiheuttajat.

Katris, :hug: Älä nyt ota mitään huono äiti-syndroomaa tähän väliin.

Pottailu, juu ei ota tulta alleen... ja joo, oon mä lukenut juttuja et jotkut 5-vuotiaatkaan ei oo yökuivia vielä joten meillä on vielä toivoa :D

Hoivavietti, alko jo tuossa kesällä ja nukkea raahataan pitkin päivää mukana nilkasta, juotetaan pullosta, halitaan ja otetaan viereen :heart: Mun kummipoikaa paijaillaan ja viihdytetään :D Olin aamulla AMOn varastomyynnissä ja sieltä ostin nukelle tutin tuttinauhoineen sekä kengät sille ja sit aivan ihanan puisen kehdon :heart:

Puuro,
aamulla ja illalla -siitä en jousta! Puuron jälkeen aamulla saa leipää ja juustoa jos haluaa mut ensin se puuro. Ihan selvästi on vähentynyt sen aamupuuron menekki mut niin pitkään (ja pidempäänkin) kuin suu aukee ni sitä sinne tungetaan :D

Ruoat, meillä joo yleensä joka aterialla on lihaa/kalaa/kanaa osana. Tai sitten valkosia papuja tomaattikastikkeessa ja perunamuussia -ihan ykkönen tuolle lapselle :whistle: Nakkeja ja makkaraa on tosi harvoin tarjolla koska oon aika tarkka nitriitin määrästä ton ikäisellä. Tai sit pitäis ostaa niitä nitriitittömiä nakkeja koska yllätys, yllätys lapset tykkää nakeista :D

Nonni, oon ollut tehokas tosiaan aamusella ja saanut hankittua kaikille veljien lapsille sekä kummilapsosille joululahjat. Ja tietty sit tälle meidän rinsessalle kans :D Ja ihan älyttömän edullisesti. Oon tyytyväinen :D Vielä kun joku pakkais ne :)
 
katris..kiva kuulla teistä ja jaksuja sulle :hug: :hug:

nemika...onnea 1,5v :heart:

poika...toivottavasti alkaa helpottaa, kun maito poistuu...jaksuja :hug:

hoivavietti...meillä neiti hoitaa nukkeja ja nalleja innokkaasti...syöttää, työntää kärryillä ym. aikas hellyyttävää. kotityöt...tekee myös innokkaasti kaikenlaista kotihommaa...vie vaipat roskikseen, tyhjentää tiskikoneen, laittaa matot ( veikan jäljiltä ) suoraan, pyyhkii pölyjä...oikein reipas pikku apulainen :D ...no tiedän, et jossain vaihees nuo kaikki jutut unohtuu :LOL:

puuro ja ruuat...meillä syödään iltapuuro ja aamulla yleensä leipää ja jugua. Ruuat on samoja kuin meillä...neiti syö melko hyvin....juominen on edelleen hakusassa :eek:

Omaa napaa...olen ihan poikki :( ...olen tehnyt nyt kovan työputken ja neiti keksi viime yön, ettei nuku...3:20 herättiin ja sen jälkeen itki vähän väliä ja miä en nukkunut...menin 7 töihin :eek: ...arvaten, et olin kuitti...koko päivän juoksin osastolla ja nyt on kyl mammasta viimesetkin mehut pois |O ...huomenna menen iltaan...toivotaan, et neiti antaa nukkuu. En tiedä miksi itkee....arvelen et syy on, kun oon ollut töissä joka päivä...jotenkin raasu ikävöi :'( ...plääh.
 
Poika :hug:

Matami,Soitit mulle tänään... kuulu astioiden kilinää ja jotain keskustelua,mitään sanoja en kuullu...panin heti kiinni kun tajusin et vahinko kyseessä ;) Toivottavasti neiti nukkuu paremmin ens yön,ikäviä noi valvomiset :( Oliks muutes niin et ma ei oo taaskaan kerhoo....?

Majj,ei tollasia taaperoita olekkaan :D

Hoivavietti,Sai tänään mollamaijan,eli Maijan jonka kans on tohkeissaan touhunnu...laittaa potalle yms.Halailee pehmolelujaan,mut eipä mitään ihmeempiä...

Kotiaskareissa auttaa kans kovasti,imuroi ja tyhjää astianpesukonetta jne.... =)
 
pojalle: tuhannesti voimia allergia taisteluun..on varmaan tosi vaikeeta ku ei mikään välttäminen helpota.. :hug: :hug: onneks noille pienille tehdään nukutuksessa se tähystys nii ei tuota kipua ainakaan..jaksuja kovasti..ei osaa muuta lohduttavaa etes sanoa.. :hug: :hug:

matami: jaksuja myös sinne kovasti..ja unituulia puhaltelen taaperolle et ens yönä saisit nukuttua..
 
repa.... :eek: ...juu olin kyllä jossain vaihees lukevinani puhelimen näytöstä, et siin oli sun nimi...mut en tajunnut, et olin soittanut...ihmettelin vähän, oli töissä hässäkkä ja yritin soittaa r:llä alkavaan paikkaan...siis vahingossa sulle :whistle: ...syynä kylläkin melko uusi kosketusnäyttö puhelin....soittelee näköjään issesseen minne tahtoo :whistle: ...käyttäjässähän ei tietenkään ole mitää vikaa ;) ...niin ja unenpuute alkaa näkyä :LOL:

Odotan tääl kieli polvis kebabbii :p ...hiukan tekee mieli mässyttää :D ....juu ja otan mielelläni vastaan unituulia...tänne heti :wave:
 
weiss
Poika: :hug: Niin tuttua! Mitä teillä on ruokavaliossa? Voisiko syy löytyä vielä ilman tähystystä? Meillä tilanne aikalailla sama, jatkuvaa ihottumaa ja edelleen vain ne 10 ruoka-ainetta käytössä. Poika sai tosi vahvan kortisonivoiteen ja sillä ihoa hoidetaan 10pvän kuureina. Nyt ollan kokeilut laitettu hetkeksi tauolle ja rotaatiossa maistellaan uusia makuja ja totutellaan syömään oireiden mukaan. Mitään ei voi ottaa pidemmäksi aikaa, kun pukkaa heti ihon läpi. Koitahan jaksella ja aika suohan tämä on, vaatii valtavasti voimia, mutta kyllä me pärjätään eikös niin!! :heart: :hug:
 
Repa: Kyllä meillä siis kiukutellakkin osataan esim. ruokailut ja yöt, mutta ehkä J ajattelee että kun yöt menee päin puuta niin päivällä voi olla nätisti ! ;) :D

Poika: :hug: Tsemppiä teille !

Neiti ollut reilu ½h unilla, ja mies ilta vuorossa. Ihanaa kun hetken saa rauhassa olla ja netissä vähä surffailla..
 
Weiss: meillä mennään peruna, naudanliha, sianliha, parsakaali, kukkakaali,porkkana,banaani, metsömarjat, viljat, .. nyt testatan viljat kaikki uudestaan... =) kumpa vaan syy löytys niin poika kun äiti alkaa ola väsynyt..yöt menee tosi rauhattomasti...1-2 tunnin välein itku kohtaus.

myöhemmin paremmin =)

ihanaista päivää kaikille
 
weiss
Poika: Onko jo käytössä olleita kokeiltu erikseen? Siinä kuintenkin aika monta mahdollista allergiaa aiheuttavaa ruoka-ainetta. Meille ei noista sovi kuin possu ja peruna. Esim. mustikka, porkkana, banaani ja kaalit aiheuttavat nopeasti tosi pahan ja koko kehon peittävän ihottuman. Niistä nää allergiat on ihan pers....tä, että kun ihan mille vain voi olla allerginen. Kaikkihan lapsistakin on erilaisia, mutta kuulosti aika hurjalta tuo tähystys, kun meillä ei sitä tehdä isommallekkaan, jollei paino ala selvästi pudota.
majj: Käytössä on peruna, bataatti, possu, luumu, päärynä, mango, maito, kaura, tattari ja riisi. Riisikään ei kuitenkaan sovi jokapäiväiseen käyttöön massuvaivojen takia. Rotaatiossa sitten n. 1xvko tai 1x2vkossa, paprika, sipuli, mansikka, kana ja selleri. Tutut kasvikset on täysin pois. Ei ole helppoa keksiä päivän ruokia tai että poika saisi opetella syömään erinäköisiä ruokia, samaa mössöä päivästä toiseen. No, muutoin on iloinen ja reipas poika.
 
Weiss: On testailtu kaikkia erikseen ja ilman ja vaikka miten päin..Käytättekö te ykstyistä terveydenhuoltoa vai julkista? voiko erovaisuudet johtua siitä? Me käytetään yksityispuolta. Allergioissa on myös se pas..puoli et kun niitä voi ilmaantua uusia ja voi herkistyä köytössä oleville ruoka-aineille tää on vähän sellanen ruoka seikkailu :D Meillä viime neuvolassa oli pojan paino tippunut miinuskäyrälle kun ennen se on ollut plus käyrällä.. Mut onneksi tuo poika on muuten niin sulonen ja ihana
 
Nakit testatattu ekaa kertaa täällä. Ei mennyt sellaisenaan; poikaa vaan puistatti. Mutta kun pilkoin ne pieniksi ja sekoitin peruna-porkkanamuusin joukkoon, niin sitten meni :D No, meillä syödään niiiiin harvoin nakkeja, et ei haittaa vaikkei tykkäiskään. Vaik olishan ne helppoa ruokaa tietty pojalle aina silloin tällöin. Mitkäs niitä nitriitittömiä nakkeja oli? En ehtinyt eilen kaupas yhtään katsomaan, kun neiti huuteli kärryissä.

poika ja weiss: Voimia teille molemmille allergioiden kanssa taisteluun!! :hug:
 
Poika ja Weiss,ihan kyllä pistää harmittaan urakalla kun lukee noita teidän allergia juttuja...muistan vielä kuin eilisen päivän kun meillä niitä pähkättiin. Atooppinen ihohan tolle diagnosisoitiin ja kai se jostain aina välillä ottaa itseensä ts.joku sitä pahentaa,mut koskaan ei oo oikeen selvyyttä tullut et mikä :/ Jaksamista teille roppakaupalla :hug:

Majj,Meilläkin yöt menee vähän väliä miten sattuu,mut ihan hyvin toi jaksaa silti päivälläkin kiukuta :LOL: No ei vaiskaan,onhan Kassukin melko rauhallinen kaveri,kiukutkin on sellasia hetken kohtauksia =)

Tadaa,sain pojan nukahtamaan kerhosta kun kotiuduttiin,siis matkalla...rattaisiin. =) Tosin on nyt alkanut vaatimaan laulamista nukahtaakseen ja se sama piiri pieni pyörii pitää aina laulaa.... |O
Kannoin tuonne ylös,mut varmaan kohta jo herää kun nukkuu lähinnä sellasta 40minuuttia per päivä....
Kerhossa oli paljon lapsia kun on loma ja Kassu oli aikas pelokas ensin...mut kyl se siitä sitte ja maltto syödäkin hyvin lounasta...
 
Naukuri,Nitriittömiä nakkeja ja makkaraa löytyy ainakin vatajalta. Oiva nakit on lisäks vähäsuolaisempia kuin normit,mut kai niitä ihan perussuolasenakin saa. Oiva siis ton vatajan tuoteperhe. Ovat myös korkeita lihaprosentiltaan,siks meillä syödään pääsääntösesti niitä =)
 
Sarbba ja Marmotta, sori oon kokonaan unohtanut vastata, että treffataan vaan! Meillä ei ole ens vkolla ihmeitä, kun torstaina neuvola aamupäivällä. Seuraavallakaan ei ole ihmeitä. Muuten aamupäivät käy parhaiten ton eskaripojan takia. Missähän nähtäis? ja milloin?

Meillä treenataan nyt omassa huoneessa ja omassa sängyssä nukkumista. Päikkärit menee hyvin, mutta yö oli tosi levoton :/ muuten yöt on olleet jo jonkin aikaa suht rauhallisia. Onhan se outoa neidille, kun pitkästä aikaa menee omaan sänkyyn ja sitten vielä omaan huoneeseen. Mä oon ollut siinä patjalla, kun haluan eka nähdä miten nää yöt rupeaa sujumaan enkä jaksa rampata talon toisesta päästä toiseen päähän montaa kertaa yössä(vaikka pieni talo onkin).
Pullo jätettiin tässä hetki sitten kokonaan pois. Aikasemmin hörppi siitä maidot ennen unia.
 
Edla: Sä olit sit eilen laittanut oikeen hihat heilumaan noiden joululahjojen kanssa. Mä en ole päässyt vielä ajatusta pidemmälle.

Mä olen taas niin veto poissa vaikka pitkästä aikaa tuli kunnon yöunetkin nukuttua. Itsekseni ja omaa tyhmyyttäni tullut kukuttua. Toisinaan jopa aamuyölle asti. Kumoa pian oltaisiin tammikuussa.
 
weiss
Poika: Tayssissa käydään ja olen ollut tosi tyytyväinen hoitoon ja samoja allergologeja tai ihotautilääkäreitä ovat kuin yksityisellä, ainakin täällä pirkanmaalla. Hoito on hyvää ja oikeesti hoidetaan eikä ihmetellä.
Voimia sinne, kamppailuahan tämä on ja vähän arpapeliäkin, mutta kai tuo joskus helpottaa.. Nyt alkaa esikoisella mennä hieman paremmin ja saadaan alkaa kokeilla ruokia takasin ruokavalioon.. eikä mennyt kuin 8 vuotta! :eek:
Laita yv:tä jos haluat allergia asioita purkaa.. Vertaistuki on tärkeää! :heart:
 
weiss
Niin ja hyvähän on että pois sulkevat kaiken muun. Toivottavasti ei ole keliakiaa, sitä esikoisellakin epäiltiin jossakin vaiheessa, mutta verestä katsottiin arvot ja olivat normaalit, siksi kai ei tähystystä tehdäkään ellei se paino olisi alkanut pudota. :hug:
 
Weiss ja poika, voimia teille noihin juttuihin :hug: On noi hurjia juttuja pienillä ihmisillä :(

Jossu, joo mä tosiaan kävin Amon varastomyynnistä hankkimassa kaikille jotkut kivat pikku lelut. Kuulin sit tänään et niillä olis vielä uus varastontyhjennys ennen joulua tiedossa... On hyvin lahjottu joulu lapsilla tiedossa :D

Naukuri
, joo repa tossa jo vastailikin et ne nitriitittömät on niitä Vatajan nakkeja, niissä lihapitoisuuskin on muistaakseni korkeampi kun norminakeissa.

Meillä nyt on menossa se kausi ettei päästä nukkumaan ilman hirveetä huutomölykonserttia -voe taivas :eek: Ja että yöllä parahdetaan muutaman kerran tai ihan itkustetaan jonkun aikaa ja sit taas jatketaan unia. Ihme meininkiä! Huhheijaa...
 
Pikaisesti lukemassa kuulumisianne ennen kuin Kiljusten herrasväki tuolta herää ;)

poika ja weiss Jaksuja allergiataistoihin! Ihminen, joilla itsellään tai lapsellaan ei ole yhtään ainoaa allergiaa, ei voi käsittää mitä joudutte käymään läpi. Onneksi Suomessa saa hyvää hoitoa! :hug:

Nakkeja meillä annetaan varmaan ihan liikaa Nealle - ja vielä niitä tavallisia :ashamed: Täytyy alkaa oikeasti katsomaan vähän noita määriä, kun kerran pari viikkoon tulee ainakin tehtyä jotain nakki-/makkararuokaa...

Joululahjoja on muutamat hankittu ja AMOn kuvastosta bongattu muutama MUST Nealle. Tosin isovanhemmilta tulee "vain" kirjekuoria tänä jouluna, jotta pimujen leikkimökkirahasto karttuu =)

Ja loppuun... Meillä on vauva vaihdettu tai sitten joku jippo on tepsinyt, sillä vauva ei enää itke mahakipujaan :eek: :D :wave: Muutama päivä on ollut jo tosi hyviä ja eilen sitten itki yhteensä koko päivänä varmaan alle 15min. ja nekin nälkää tai väsymystä eli siis "tavallista" kommunikointia. Ei voi käsittää näin nopeaa muutosta, vaikkakaan en siis hehkuta vielä ongelmien olevan takana päin: nythän pitää sitten alkaa yksitellen testaamaan, että mikä ne oireet aiheutti! Toivon vaan ettei tämä minun maidoton diettini, koska en kestäisi elää koko imetysaikaa ilman maitotuotteita :/ Nyt mennään taas klo 10 vyöhyketerapiaan ja jatketaan sitä ainakin muutama kerta, ihan varmuuden vuoksi. Mutta kyllä me ihmetellään, kun ennen AINA itkevä vauva makoilee nyt sohvalla selällään ja hymyilee ja juttelee meidän kanssamme =) :heart: Ihanaa, kun pieni voi paremmin!!!

Mutta nyt herättelemään huushollia! Mukavaa viikonloppua :wave:

PS. Mitä kerhotossuja käytätte/suosittelette? Meidän pitäisi ostaa NEalle uudet ja mietin mitkä olisivat hyvät ja tukevat...
 
|O huomenta..ollaan täs oltu hereillä jo 4:30 asti..tulee piiiitkä päivä, huoh!!!
likka meni tos vartti sitten päikyille..

joululahjat: en oo ees miettinyt viel moisia, kaipa me taas tänäkin jouluna paketit haetaan parii päivää ennen aattoa kiireellä, joulu on yhtä rahastusta..

pitäs uusia vähän omaa vaatekaappia kun sieltä löytyy sellasiakin neuleita jotka oon ostanu öö 15 vuotta sitten..oon niin lopen kyllästynyt noihin riepuihin mut kun aina tulee ostettua vaan lapsille ja ittensä unohtaa mut jos mä tänään vaik saisin aikaiseks käydä ostoksilla..
 
Carmen,oo ou,voipi olla se maidoton kun noin äkisti helpotti :eek: mut toivotaan et olis kuitenkin itellään parantunut...pääasia et on ilonen ja tyytyväinen vauveli :heart:

joululahjat :LOL: Oon varmaan ikävin ihminen maan päällä,mut en aijo panostaa tänäkään vuonna. Jotain pientä noille vanhuksille,Kassulle 1-2 lahjaa,miehelle joku pien juttu ja kummitytölle varmaan tilille rahaa ja joku mitä tarvii...pitääkin kysyä.

Tänään on se kuuluisa päivä kun poika menee mummulaan :snotty: siis yöksi... jänskättää valtavasti... ja vatuttaa kun vuodan aika reippaasti :kieh:
 
Carmen,Meil on sellaset sukalliset mokkasiinit,mitkä lie nimeltään...siis kuin pitkävartiset sukat missä on se tossupohja...pysyy parhaiten päällä ainakin meillä. En sit tiiä onko niitä olemassa tukevia varsinaisesti :|
 
Ette ikinä arvaa mitä? Eevalla on nuha, TAAS! Olisko nyt kolmas parin kuukauden sisään. Yhdestä kun paranee niin toinen tulossa. Tällä kertaa se ottaa mua päähän erityisen paljon, koska mun piti illalla tehdä jotain kivaa yhden mieshenkilön kanssa, mutta enhän mä mihinkään voi lähteä kun Eeva on kipeä. Viime yö meni itkiessä, varmaan sama meininki jatkuu tänään. Mä kyllä niin kirosin aamulla, kannan omin pikku kätösin seuraavan räkänenän ulos kerhosta kun alkavat minun treffejäkin jo näin sabotoimaan. Stana. Ja harmittaa sekin, kun mua nyt harmittaa ihan itsekkäistä syistä eikä siis esmes siksi että Eevalla on varmaan kurja olo. Ottaa päähän ainoastaan se, että en itse voi tehdä jotain. Vaikka olishan tää pitänyt arvata, tarvii mitään koskaan edes suunnitella tekeväni kun ei se koskaan onnistu kuitenkaan. :(

Tossut, meillä oli sellaiset ihan perinteiset tossut, en tiedä oliko väärää kokoa mutta eivät pysyneet jalassa. Nyt on sellaiset tennarin näköiset, mutta on siis kuitenkin tossut.. oikein hyvät. Parhaat on olleet Tohvelisankarista tilatut, en vaan koskaan muista tilata uusia kun edelliset on pienet. Ne oli kohtalaiset tukevatkin, kun se nahka on sen verran napakkaa. Mutta niinku Repa sanoi, niin tuskin ne varsinaisesti tukevia on mitkään. Voihan sit varmaan ostaa vaikka ihan tennarit ja käyttää niitä kerhossa, jos enempi tukea tarvii.

Pitää mennä viihdyttämään nuhanenää ja yrittää jotenkin lopettaa tämä kiroileminen, eihän Eeva kuitenkaan tahallaan kipeä ole just nyt.. tai mistä sen tietää. Se on niin mamman tyttö että en ihmettelis vaikka tekis kaiken mahdollisen estääkseen mun sosiaalisen elämän. :D
 

Yhteistyössä