TOUKOKUUN TOIVOTUT 2008 LOKAKUUSSA 2009

naukuri: mun veli oli koliikkivauva..ja siihen ei auttanu muuta ku autolla ajo. vanhemmat ajo yölläki autol et saivat sen rauhottumaan. kotikonstein ei auttanu mikään. meillä oli kans noita itku hetkiä.mut jollain hytkytyksellä ne sai aina rauhotettua. ja on koliikkia tai suoliston epäkypsyyttä. pian se joka tapauksessa helpottaa. jaksamista sinne kovasti
:hug:

 
LC: Tuommonen päätös ei varmasti ole helppo suuntaan eikä toiseen..Meillä koetetaan tehdä yhteistä päätöstä tehdäänkö nro 3 vai ei. Mä tahtosi kovasti, mies ei niin kovasti mutta kyse ei oo niinkään siitä ettei lapsi olisi ihana hänestäkin vaan hän pelkää vapaa-ajan puolesta, meidän jaksamista ja sen sellaisia. Mutta se on hienoa että päätös on yhteinen oli se mikä tahansa. Meillä tuota aikaa viellä on tän asian tiimoilta koska mä oon viellä alle 30 vuotta. ja ainahan se pieni yllätys on mahdollinen, koska meilläkään ei käytetä muuta kuin keskeytettyä ehkäisynä.

Meillä on tänään allergia testien osa nro 1 tällä erää onhan me jo pariin otteeseen käytykin.

Mä oon tosi väsynyt kun poika ei nuku kunnolla edelleenkään kauhea rauhaton nukkuja ollut ikänsä mutta nyt viellä iho vaivaa. Mutta mä oon niin paljon pelännyt et menetän tuon pienen et herätköön vaikka 100 krt yössä niin ei haittaa kunhan vaan saa olla terveenä ja elävänä. :heart: Mamma nukkuu sitten kun lapset muutta pois kotoa niin senkin edestä.

Oli mulla jotain muutakin kirjotettavaa vaan en muista mut palaan testien jälkeen..mulla on vapaa päivä tätä varten niin ei tattee töihinkään juosta.

Katrikselle mun piti lähettää voimia ja haleja olet mielessänin tosi usein vaikka en aina muista kysellä perään, kun ei tää pääkoppa aina toimi.
 
:hug: kaikille allegialasten äidelle. Mä on niin onnellinen et viel ainakin näyttäs siltä et meidän pojat olis välttyneet suuremmilta allegioilta. Molempien raskausaikana oon miettiny et vaikuttaako mun oma rajoitettu ruokavalio heihin mut ilmeisesti huoli on ollu turhaa. Mun allegiat on vaihdelleet jonkin verran niin et pienenä olin eri aineille allerginen kun nyt ja raskauksien myötä on jännästi taas ruoka-allergiat lisääntyneet ja osaksi vaihtunee :/ Jaksamista kaikkille!

Edla lauta on kaapissa odottamassa joulua. Oon se meinannu sielt kaivaa jo useampaan otteeseen mut mies ei anna :LOL: Sanoinkin viimeksi et mul on inspis nyt eikä jouluaattona, mut ei auttanu :whistle:

Joulu mä meen ihan sekaisin kaikista hulinasta. Rakasta lahjojen ostamista ja mopo lähtee käsistä joka vuosi. Pojat aukoo lahjoja viel tapanina :LOL:

Mä haluisin nyt jo laittaa ulkovalot pihalle mut mies pistää hanttiin. Saan laittaa ne sit kuuseen joka tulee joulukuun vaihteessa pihalle. Meil on ollu sellainen tapa jo neljä vuotta kun ollaan täs asuttu et appiukko tuo kuusen esikoisen syntymäpäiville jotka on marraskuun viimeinen ja siihen saan sit laittaa valot (ja koristeet). Oon muun muassa kuuselle allerginen niin sisälle en sitä voi ikinä ottaa :LOL:

Nyt suunnataan tarhakuvauksen esikoisen kans. Ihanaa kun on viel pari vapaata ja duuniin "pääsee" vasta loppuviikosta :whistle:
 
Herätäänkö muilla aikasemmin kellojen siirron takia? Meillä herätään nyt sitten 5.30 :| ei kivaa todellakaan. Vaikka laitan illalla kuinka myöhään nukkumaan, niin ei meillä ole kumpikaan lapsi aamulla pisempään nukkunut vaan herää samaan aikaan.
 
Summer: Onneksi ei herätty aikaisemmi, meillä kun viikolla herätään aina 5.30 :/ Vastailinki sulle takas yv:nä =)

Summer &Marmotta: saa nähä voidaanko treffailla tällä viikolla, tytölle nous eilen 38.5 kuume :/ Nyt on sit Niklas kans yskäinen :/ Mutta eiköhän me saada joku pvä järkättyä treffit, vaikka just tuonne eloselle tai sitten johonkin puistoon =)
 
Kellojen siirto Meil on herätty aina siinä 8-9 aikaan jos ei ole ollu herätystä. Nyt ollaan herätty eilen ja tänään 7 - 7.30. Illalla ollaan kuitenkin menty nukkumaan samoihin aikihin kun ennenkin siinä klo 20 - 21. Mua ei haittaa jos yhtään jos seiskalta alkaa aamut jos sit vastaavasti menisivät kasilta nukkumaan. Saa nyt nähdä miten jatkossa käy... Toi on kyl aika ikävää kun jo muutenkin aikaisin heräävät lapset aikaistavat vieläkin heräämistään :/

Mä kävin just varaamassa Joalle parturin kun on takatukka jo niin pitkä et sais pistettyä ponnarille :D Raukalla on parina aamuna ollu ihan kunnon takutkin jo takaraivolla. Ikävä ilme on kaverilla naamalla kun oon niit yrittänyt varovasti aukoa :(
 
Naukuri: Kyllä, almiron maito on kallista !

Kellojen siirto: Ei vaikuttanut hirveästi, eilen meni vähän yli kl.20 nukkumaan, eki hirveän hyvin jaksoi valvoa.. :)

Viime yö! AIVAN HIRVEÄ! Oon nyt niin väsynyt. Neiti nukahti siis hyvin omaan sänkyyn, ja sit tossa kl.23 alkoi kiehnaaminen ja otin hetkeks viereen et rauhottuis. Sit nukuttiin tonne puoli 3 ja alkoi sydäntä särkevä itku ! En meinannut millään saada rauhottumaan. :/ Koitettiin maitoa ei kelvannut, huusi vaan.. Sit lopulta rahottui viereen kun sai npisitellä mua tisseistä! :headwall: Mutta ei meinannu vieläkää nukahtaa, kl.5 koitin sit uudestaa maitoa ja se kelpas, pistin myös supon kun oli nii levoton. Siitä sit pian nukahti ja kuitenkin ennen 8 ylös.. Huhuuhh ! Tuttikaan ei kelvannut yöllä, joten päätin että ei sit syödä enään ollenkaan sitä, eli otin sit tänään kaikki tutit piiloon.

 
Niin ja siitä piti vielä mainita, että just viime viikolla kun kirjoitin ja kehuin kuinka neiti ei oo vielä saanut yhtäkään raivaria pukemisen kanssa, niin eiköhän heti eilen ja tänään saanut pienen raivokohtauksen pukiessa tai riisuessa.. :LOL:
 
naukurijoo-laita niiden vaatesivujen nimeä kun kerkeilet :) Suppojahan ei saa antaa noin pienelle, mut mä kyllä annoin maijalle kun oli vähän samantapaista - apteekki ei suostunut myymäänkään, piti mennä toiseen ja valehdelle kysyttäessa vauvan ikä.Voi luoja minua äitiä huonoa. Mun tuttu lääkäri on kyllä sitä mieltä että suppoja voi turvallisesti antaa näinkin pienelle jos on vatsavaivoja - tuo ikäraja on vaan sitä varten että on poissuljettu muut sairaudet. Mutta voikaa hyvin ja kyllä nämä tästä selviää.

 
Naukuri,kirsikkat. Meil ei muutes auttanut mahanpuruihin mikään särkylääke... tai sit en vaa erottanut muiden levottomuuksien seasta apua...kokeiltiin vast vähän vanhempana.

Viimeyö oli just sellanen kiva mitä odottaa saattoi kun taas nenä tukkeessa,eli juosta sai yläkerrassa jatkuvasti ja pitkälle yöhön meni ennenkuin rauhottu edes jotenkuten nukkumaan...

Miä kävin gynellä...sain jotain tabui et saa nyt tän kierron reilalle..meinas et saatto olla menkatkin tää viimesin vuoto.
 
kellojen siirto...ei vaikuttanut meillä mitenkään uniin...neiti kyllä heräilee monta kertaa yössä edelleen :/

Miä tein eilen hyviä kirppari löytöjä, ihan kuin uusi pinkki toppatakki, josta saa liivin, Maisa luukkukirjan sekin kuin uusi, pari muuta hyvää kirjaa ja yhden merkkivaatteen ( en muista, joku ruotsalainen ) siis mekon ja adidaksen punaiset kengät ensi kevääksi...15e...kaikki =) ...harvoin on yhtä hyvää tavaraa ja halvalla.

Ihanaa, kun on nyt saanut olla pari päivää kotosalla...alkoi jo työt maistuun puulta...

repa...harmi kun teillä on taas nuhanenä :( ...ja hyvä, et vuoto on hoidossa...jaksuja :hug: !
 
Heippa!

joulu En ole vielä ostanu ainuttakaan lahjaa. Vähän oon yrittäny miettiä, mitä kenellekin ostettais. Rakastan, mutta en lahjojen vaan tunnelman takia :). Tykkään laittaa kotia jouluisaksi, poltella kynttilöitä jne. Tulispa vaan jouluksi paljon lunta!!!

Tuo AMOn lelukuvasto on yks J lemppareista, muutenkin rakastaa lukemista/kirjojen selailua. Kattelee tosi mielellään siitä lelukuvastosta kuvia. Etsii heppoja ja laulaa "ihhahhaa" :D. Nukenkuvat kiinnostaa myös, samoin autot ja röllisivusto. Bratzit yms. kummajaisnuket ja baby bornin lisävarusteet on kyllä aika hirveitä. Onnes J ei osaa vielä haluta lehden kuvien perusteella mitään :D.

Paranemisia kipeille ja jaksamisia allergisille ja vanhemmille!!!

kellojen siirto Ei ole vaikuttanut. Eilen saatiin päikkäreitä venytetettyä normaalia myöhemmälle, illalla meni nukkumaan normaaliin aikaan. Heräs myös tavalliseen tapaan n. klo7.

repa Toivottavasti lääke saa kierron raiteilleen nopeasti.

nöf nöf -rokote ja raskaus Muutamat täällä oottelee vauvaa. Meinaatteko ottaa sikainfluenssarokotteen tai onko joku sen jo saanut? Onko tullut oireita? Täälläpäin rokotetta aletaan antaa torstaina odottaville. Oma mielipide vaihtuu monta kertaa päivässä, tällä hetkellä olen piikin ottamisen kannalla.

Rakenneultrassa käytiin tänään. Kaikki oli hyvin. Kysyttiin vauvan sukupuolta, mutta tyyppi istui kätensä päällä ja lisäksi jalat oli tuhanen mykkyrässä pepun suojana, joten salaisuudeksi jäi vielä :).

Pian nukkumaan. Aikainen herätys aamulla... :wave:
 
Missä kaikki ovat, kun täällä näin hiljasta? :eek:

Mun piti tulla kertomaan että neiti sai taas ennen päikkäreitä kunnon itkupotkuraivarin.. :/ Lopulta sain onneks rauhotettua ja nukkuikin melkein 2h päikyt.
Nyt iltaohjelmaan otin mukaan kirjan lukemisen, hienosti jaksoi maata mun kanssa sängyssä katselemassa/kuuntelemassa ja sen jälkeen nukahti omaan sänkyyn mitään mukisematta ilman tuttia!! =) Katsotaan mitenkä yö menee, jos on yhtä levotonta kun edellis yö käydään varmaan aamusta näyttämässä korvat ettei niissä ois taas tulehdusta.

 
Joulu: Muutaman lahjan eilen ostin, ja vähän laitoin tilaukseen..Pojalle ostin sellasen dublo-lego eläintarhan ja Brion pellen. Isommalle pojalle pitää isän kanssa lähtee ostamaan jotain autorata, jääkiekko juttuja...( mies tietää noi asiat vähän paremmin :D ) Kummilapset saavat tänä vuonna jokainen kirjan ja jotain muuta.

Eilen saatiin selville pelkästään Koivu uutena allergiana..tänään on puhelinaika ja suunnitellaan uusia testejä/hoitoja yms..

Äh että ärsyttää, miehen kanssa meni sukset ristiin...no jospa ne taas aukeisi.

Entäs kun herra kysyi että vaihtasinko vauvan johonkin tosi kalliiseen ulkomaan matkaan, olin ihan |O et hei eihän ihmistä vaiheta mihinkään vaan siitä keskustellaan et mitä tehdään, eihän vauva ole mikään hemmetin auto joka vaihetaan vaikka veneeseen jos alkaa veneily kiinnostamaan enemmän, ah mikå järjen jättilainen koko äijä.

Repa: Toivottavasti sunkin vuodot saadaan järjestykseen, naisen elämä on aina välillä aika syvältä.
 
weiss
Poika: :hug: Koivu allergian johdosta, sitä täälläkin odotellaan.. ihan esikoisen jalanjäljissä mennään.. Oletko tietoinen, kuinka paljon koivuallergia saattaa nimenomaan tuoda oireiluja kasviksien ja hedelmien suhteen? Kannattaa miettiä ristiin reagoivia aineita pois ruokavaliosta, jollei muuta syytä löydy. Meillä esikoisella melkein kaikki hedelmät ja kasvikset pois ja nyt vasta ollaan saatu niitä pikkuhiljaa takaisin..
 
Heh, heh, taas tuolla mitäs nyt puolella keskustellaan vesirokon sairastamisesta aikuisena. En tarkoita, että sairaus sinänsä olis naurun asia vaan tapa jolla siitä jälleen kerran keskustellaan ja miten pinttyneitä käsityksiä joillakin ko. taudista on.
Olenhan teillekin täällä kertonut tuon oman "kauhu" kokemukseni keskimmäistä odottaessani.
 
Heips...

Unohin viimeks kommentoida kellojen siirtämisen vaikutuksesta uniin...meil on herätty nyt kahtena aamuna 6 jälkeen,kun yleensä 7 ...mut en tiiä johtuuko siitä vai ihan muista seikoista...

Viimeyö oli parempi...ja tänään toi nokka ei ees kummemmin oo vuotanut...Marmottako se kerto et heillä 1 päivän nuha,taitaa olla sama virus täälä. Tosin kyl toi nokka kostee vielä on,mut ei valu juurikaan. No seuraavaa odotellessa :headwall:

Sikarokote,Noh,jos olisin raskaana ottasin rokotteen ja siks kai nyt oon päätymässä myös pojan rokottamiseen. Itseäni en tällä hetkellä rokotauta..eikä sitä edes varmuudellla tarjotakkaan,kun kuulun siihen vihonviimesimpään ryhmään,nehän tsekkaa sen rokotustarpeen sitten kun riskiryhmät yms.on rokotettu =) Paitti jos raskaudun niin taas tilanne eri. Oon noita faktoja koittanut poimia ja päätymässä siis pojan rokottamiseen...

Poika.Miehet :| :hug: allergian johdosta....

Oltiin muskarissa ja poika ei taas suostunut nukahtamaan ennenkuin bussista noustiin...sit sammukin heti. On nyt ollu väsy kun heränny 6 maissa ja päikyt sen 40min maksimissaan,sit menee jo 7 maissa yöunille. Nyt veny unoset tuon takia ettei voi nukahtaa niinkuin muiden lapset normisti kaikessa hiljasuudessa sillon kun väsyttää :p Mut ihan hyvä et pikkasen nyt venyy tää ilta sitte...jos vaikka vähän auttas saamaan takaisin raiteille aamuheräystä. Normisti toi 7 nukkumaanmeno ei kyl oo vaikuttanut aamuun,mut tiiä sit miks nyt 11h sit riittää :/ tai on riittävinään...

Anoppi oli mukana muskarissa,tunkas hiukan niinkuin oma-aloitteisesti...hävetti kun sinne ei sais viedä ulkopuolisia,en kyl tiennyt sitä,mut siinä sain sitten kuulla :ashamed: Ajattelin et olishan se sillai kiva jos en pääse jostain syystä viemään,niin vois mummo sit viedä...viettää vaan melko vähän aikaa muuten pojan kanssa et aina vähän vierastaa,kun sit taas mun äidin kans on paljon läheisempi.Anoppi toivois et veisin sen sinne aina extempore kun eivät oo moneen viikkoon nähneet...ja kun tuo poika on arka niin en mielellään haluis sillai "lämmittelemättä" viedä.
Miten muilla menee nää välit isovanhempiin? Mun äiti on tosiaan pojalle ihan ykkönen,mun isä asuu niin kaukana etteivät nää kuin muutaman kerran vuodessa...nyt ollaan viikonloppuna menossa morjestamaan. Mummo ja vaari,miehen vanhemmat asuu tässä nurkilla ja vaaria poika näkeekin melko usein mut mummo eksyy tänne harvemmin... Pitäis kyl rohkeemmin pyytää ja kutsuu kun ei muuten ymmärrä tulla tai mennä sinne useemmin...mutta sekin kun on aina olevinaan työn takana :snotty:
 
Tulin tosta sikarokotteesta kommentoimaan, et varailin tuossa aikaa 1,5v-neuvolaan ja nyt pitäis tehdä päätös että rokotetaanko neiti siihen vai ei. Et varmaan muillakin edessä se sitten siinä yhteydessä. Meillä alkaa täällä ensi viikolla riskiryhmälapsien rokotus ja sitten kahden ja puolen viikon päästä johon ajan sain, ni sillon mennään jo ei-riskiryhmässä. Itse kuulun riskiryhmään ja huomenna aattelin soittaa th:lle ja kysyä et koska sen saisin (en oo siis itekään vielä päättänyt). Jos olisin raskaana, ni varmasti ottaisin.
 
Meillä on pojan 1,5v neuvola parin viikon päästä, mutta ei kyllä ole ollut mitään puhetta th:n kanssa, et siellä sais mitään muita rokotuksia kuin tuon MPR:n. Luulis normaalien influenssarokotustenkin aika olevan pian...?? Ja mä nyt kuitenkin nään tuota th:ta vähän joka viikko tuon neidin käyntien vuoksi. No, nyt en sit taas näe ennen tuota pojan käyntiä, joten katsotaan mitä siellä odottaa. En osaa päättää ottaisko sen vai ei :| Ärsyttää kun sitä ei ole paljon testattu ja mitä huutoa siitäkin taas tulee jos saa eka MPR:n, sit sikaflunssarokotuksen ja sit vielä tavis influenssarokotuksen? Itketään ja huudetaan taas monta päivää... Mut kai se täytyy. Emmätiiä :D Itselleni en ainakaan ota.
 
naukuri, myös kausi-influenssarokotteet on juurikin jaossa, siitäkin puhuttiin. Ja juu, me tultiin tulokseen että kaikkia kolmea rokotetta ei kerralla laiteta :D Kävin THL:n sivuilla lukemassa mitä se rokote sisältää ja kaikkia rokotteen ainesosia on käytetty aiemminkin rokotteissa joten siinä mielessä vaikuttaa ihan turvalliselta.
 
Edla: No se itseasias vähän ärsyttääkin et kaikkia ei laiteta samaan aikaan, kun jokainen kuitenkin aiheuttaa meillä itkua (jos aiemmat merkit paikkansa pitää ). Sit eka itketään yhtä ja sit toista ja sit vielä kolmatta. Harmittaa, kun kaikki tulee nyt samaan aikaan. Mut aiheuttaahan toki nuo sairastelutkin itkua :) Suo siellä, vetelä täällä. Meillä taidetaan nuo influenssarokotukset antaa jollain tietyllä viikolla. Niin oli ainakin viime vuonna. Et saadaan varmaan juoksennella moneen otteeseen siellä neuvolassa. Niin ja vauvakin saa vielä samalla viikolla ekan rotansa, et kyl rokotuksia ny riittää meidän tarpeisiin :D
 
sikalenssu ja tavallinen influenssarokotus voidaan antaa samaan aikaan..eli kandee kysellä omasta tk:sta asiaa. eilen juttelin meidän luottohoitajan kanssa tuosta sikalenssu rokotteen otosta. ja se oli kyllä ehdottomasti sitä mieltä että kannattaa ottaa se noille pienille ainaki. ja luin iteki netistä nyt mitä aineita niissä käytetty ja vähän on huojentuneempi mieli asian suhteen ja luultavasti annan muksut rokotettavaksi.
meillä ku pienin ja sit toi isoin kuuluu kuitenki riskiryhmään..toinen ikänsä toinen sydänvikansa vuoksi. ja tottahan se on että se sikalenssu on aika kova tauti jokatapauksessa vielä vaikka on lieventyny. mut netistä löyty kuitenki tosi paljon tietoa rokotteen sisällöstä..ja uskon kyl et kallistun piikin puolelle tenavien kanssa.

meillä ollu päivät huisketta ja hulinaa..ukko painaa remppaa ja mä tuusaan apinoiden kans täällä sit. mut lueskelemassa käyn joka päivä mut en saa aina aikaiseksi kirjottaa..
 

Yhteistyössä