***Toukokuun 2009 tuhisijat*** marraskuussa

Karkki-82 Ei meillä ainakaan tarvitse olla pissaamatta mihinkään ultraan mennessä. Np-ultra tehtään tuolla sairaalassa alakautta ja rakenne sitten vatsan päältä.
Meillä kuului np-ultraan myös veriseula. Esikoista odottaessa otettiin myös sellainen testi jostain itä-suomalaiseen tautiperimään kuuluvasta sairaudesta, en muista sen nimeä. Eli siinä selvitetään onko äidillä se geeni. Jos ei ole, niin isää ei tarvitse testata. Jos taas on niin sitten isäkin joutuu kokeeseen. Nyt toista odottaessa sitä ei enää tutkittu kun esikoista odottaessa jo selvisi ettei mulla sitä ole.
 
mulle on aina tehty np ultra alakautta. Ja rakko tyhjä. Rakenne ultrassa joka tehdään mahan päältä muistaakseni suosittelee,että rakossa olis pissaa.

Väsyttä ihan kamalasti.Eilinen oli kyllä kaiken huippu.En muista koska olisin ollu yhtä väsynyt. Toivottavasti jotenki jaksais tän illan. Jos yrittäis mennä kerranki ajoissa nukkumaan.

G: nimi ehdotukset on jo valmiina.Pojalle olis usemapi nimi valmiina,mutta mies tykkää vain yhdestä. Itsekkin tykkään siitä. Joten jos poju sille näyttää niin saa se nimen.Tytöllekin on nimi valmiina.
Kummeja olen miettinyt ja ehkä tällä kertaa jopa keksimme kummit.Tai ainahan me ollaan keksitty,mutta ku lapsia on jo niin paljon ja kaikki tuntuu olevan kummeja jo kuinka monille ni kaikki eivät edes kummeiksi enää halua. G: missä vaiheessa olette ajatellu kummeiksi pyytää? Jotain kummeja ollaan pyydetty jo odotusaikana ja se on ollu kiva kun ovat olleet odotuksessa mukana. Sitte jotain kummeja ollaan pyydetty vasta ku vauva on syntynyt.

Isän päiväkin on nyt viikonloppuna.Yritin sanoo miehelle,että kutsuis itsensä vanhemmilleen syömään.Olis kiva mennä valmiiseen pöytää.

Mun mies yllätti mut eilen.:heart: Kun tuli töistä toi mulle suklaalevyn ja kukkia. :flower:

Odotan ultraa myös senkin takia,että silloin taas kerran raskaus tulee konkreettiseksi tulevalle isälle. :heart: Vielä pari viikkoa pitää jaksaa odottaa.

NN rv 10+6
 
karkki-82 mekään ei kuuluta kirkkoon, mekin pähkäillään kummeja muuten vaan, nimiäisetkin olis mielenkiintonen vaihtoehto, niitä oon kans ittekseni miettiny.

G: me ollaan jo paria kummia pyydetty kummiksi. loput ehdokkaat vähän myöhemmin.
 
Täällä on kärsitty päänsärystä eilisestä lähtien nyt ok olo.. Pahaolo hallinnassa tosin olen oksentanut muistaakseni joka päivä ainakin kerran. Voi olla että päänsärkykin vaikutti asiaa, mutta huomaa että olo tosi hyvä verrattuna viimeiseen 6. viikkoon. Tuuletuksen paikka.
Kävin yks päivä HenkkaMaukallakin kattelemassa vauvanvaatteita. Onneks nykysin on muitakin värejä kuin vaaleansinistä/punaista. Voi ostella kaikkea kivaa vaikka sukupuolta ei tietäskään. Ehkä kuitenkin joulun jälkeisistä aleista kantsiin sit hamstrata.

Itelle pitäs saada kans vaatteita. Yhdet Lindexin lappuhaalarit on. Prismasta ostin kivat olohousut joissa vyötärönresori on käännettävä, voi sitten vetää vaikka ison mahan päälle. Onneks löytyy tavismallistostakin jotain ku äitiysvaatteet on niin kamalan kalliita.

Mulla np-ultra tehtiin eka alakautta ja vielä mahan päältäkin.

Jännää että nyt viidellä kerralla vasta osaa elää tätä raskautta päivä kerrallaan, eikä odota kokoajan että olispa jo pidemmällä. Aika menee kuitenkin tosi nopeeta tuo öklökausi oli vaan niin hirveetä siksi silloin sitä vaan odotti isompia viikkoja että se inhottava olo loppuisi.

kummeja ei onneksi tarvitse miettiä kun ei kuuluta kirkkoon mutta nimi asia onkin sitten jo toinen juttu. Suomalainen se nimi ei ainakaan tule olemaan.

voihan väsy..

Nara ja himppu 13+2
 
niin niitä masutuubeja pitää saada..jossain oli 15e mutta ei ollut niitä värejä mitä halusin.. :p näyttäs me&mamalla olevan 2 kpl 10e ..ois kyllä tosi halpoja muualla maksaa 19e perusvärit ja kuvioidut yli 20e ..mikähän laatu noissa on ..no eipä siinä paljoa häviä.. =)
Tilasin sit ruskean ja vaaleanpunaisen tuubin.. :p :p niitä voi käyttää sit imettäessäkin ettei maha vilku.
 
Pääkipeä riesana täälläkin, toista iltaa nyt. Oletteko ottaneet sallittuja särkylääkkeitä? Mulla ei ulkoilukaan auta :| Pikkuisen kun pahaolo hellittää otettaan, niin tottakai jotain tilalle! Sairaslomakin loppuu ja pitää yrittää palailla takaisin arkeen, jännittää ja pelottaa. Toisinaan on todella paha olo.

Kiva lukea täällä positiivisia uutisia, toivottavasti positiiivisuus jatkuu, eikä tulisi enää ikäviä uutisia.

Täällä on vieläkin aika epätodellinen olo, minäkö muka raskaana?! Ehkä se pikkuhiljaa alkaa tulla todeksi. Jotenkin vielä niin pelottaa ja jännittää, että miten tämä alku sujuu, ettei uskalla vielä heittäytyä tunteeseen. Kai sekin on jotenkin luonnon järjestämä juttu.
 
G: mekään ei kuuluta kirkkoon. Eli meille tulee nimiäiset ja siviilikummit. :) Kummeja ei olla mietitty vielä. nimiä ollaan jo listattu, tyttöjen nimiä löytyisi paljon enemmän kivoja kuin poikien.. :p meillä tulee suomalaiset nimet kun sukunimi lapsella tulee olemaan tyypillinen suomalainen -nen -päätteinen. Eipä siihen sovi mitkään maximilian luciferit tai bambi alexandrat. :LOL:

Nyt syömään ja katsomaan keskiviikkoiltojen pelastusta: Greyn anatomiaa. ;)

EM ja Dodo 13+1
 
Therean Onko selvinnyt, pääseekö sun mies mukaan ultraan? Mutta mä ainakin puolestani pidän sua kädestä kiinni :heart:

G Meillä ei nimiasiaa ole vielä mietitty.

G Kummeja on mietitty, mutta ei tiedetä, ketä pyydetään. Mun sisaruksilla on kaikilla jo niin monta kummilasta, että en tiedä viittiskö pyytää vielä meille. Ja miehellä ei ole sisaruksia. Mieluummin ottaisi sukulaisista, kun aattelisi, että ne pysyisi sitten loppuelämän mukana lapsen elämässä. Ystäviä jos pyytää, niin se ystävyys voi katketa tai hiipua vuosien varrella.
 
Täällä voidaan hyvin. Osasin kyllä odottaakin helppoa alkuraskautta, sillä sukulaispiiriini ei kuulu pahoinvoivia (mutta eipä kai se mikään periytyvä ominaisuus ole). Maanantaina ultra, kaikki sormet ja varpaatkin ristissä, että kaikki olisi hyvin. Nyt sitä ajattelee, että sen jälkeen voi sitten huokaista ja relata, jos kaikki on hyvin, mutta niinköhän sitä pystyy...

Siksakkia tuo sun AMK kuullostaa juuri siltä, missä aikoinaan opiskelin. Eniten olin katkera noista syys- ja talvilomista. Kuitenkin talvella kaikki opet pitivät talvilomiaan vkot 8 ja 9 ja sitten me opiskelijat käytiin kaksi viikkoa koulua puoliteholla, kun puolet kursseista oli peruttuna noina viikkoina. Yritimme silloin ehdottaa, että opettajat pakotettaisiin pitämään talvilomansa samalla viikolla, jolloin opiskelijoillekin voidaan järjestää talviloma, mutta eipä mennyt läpi. Eikä se kyllä ollut mukavaa jatkaa niitä opiskeluja toukokuun loppuunkaan, kun muut amk:laiset aloittivat kesätyöt jo kuukautta aiemmin.

G: Meillä on yksi kummi valmiina, toisen tahtoisin miehen puolelta. Varmaankin tulee joku miehen kavereista.

G: Tytölle olisi kaksikin nimivaihtoehtoa, mutta pojalle ei ollenkaan. Tai minulla olisi yksi hyvä nimi pojallekin, mutta mies ei tykkää. Mutta onhan tässä vielä monta kuukautta aikaa opetella tykkäämään :kieh:
 
Hei vaan kaikille! :wave:

Sompio Ei näillä näkymin pääse.. :( Kiva tietää että olet hengessä mukana. :hug: Kiitos =) Ensi viikolla olen sinun mukana. :)

Muillekin lykkyä ultraan.:)

Toivotaan että hyvät uutiset jatkuu tässä pinossa.*sormet ristissä*

g Ei ole nimiä valmiina, olen liian taikauskoinen tässä vaiheessa. Joillain nimillä leikitelty mutta..
Kummeista varmasti haluan veljeni ja hänen avokkinsa.

Jännittää kyllä aika vietävästi tämä päivä... Ihme että silti nukuin suht hyvin. Enkä liiemmin nähnyt painajaisia. Yksi yö näin unta että 10v tyttäreni kuoli.. :'( Tunne oli aivan hirveä herätessäkin vielä.
Ehkäpä tämän ultran jälkeen uskallan enemmän suunnitella vauvan varalle asioita.

Niin joo noista opiskelijoista tutkimassa... Olen sen verran arka intiimi tutkimuksissa että ahdistaa jos on paljon porukkaa. Mieluummin ei. Jos kehtaisin vielä sanoa sen ein... :ashamed:

Therean+vaavi 11+5
 
Päänsärky selätetty toistaiseksi. Eilen taas piti oksennella mutta juuh voiton puolella ollaan kuiteski. =)
Nimistä vielä, että meille ei tule suomalaista nimeä siksi että ollaan kahden kulttuurin perhe ja muillakin lapsilla on isän kotimaasta tulevat nimet. Nimet ovat siellä ihan tavis nimiä. Nykysinhän erikoinen nimi on enempi sääntö kuin poikkeus joten ei ole mitenkään erikoista, että on erikoinen nimi :LOL: ja jotenkin se erikoisuus on kadonnut. Minusta on hienoa että annetaan perinteisiä suomalaisia nimiä.

heh niin noista opiskelijoista tutkimuksissa..kerran olin menossa sisätutkimukseen kysyttiin saako olla opiskelija mä että joo ..kuitenkin se meni sermin taakse itse tutkimuksen ajaksi heeheh..synnytyksessä ihan sama oon niin kipee etten tajua ketä mun ympärillä on..kuitenkin sellainen tunnin juttu niin ihan sama.

Nara ja himppu 13+3
 
Mun mies näki painajaista :'( Äiti on pyytänyt kaikki parin viikon päästä kylpylään juhlistaan sen syntymäpäivää ja myöhästynyttä isänpäivää (ovat reissussa nyt). Mies näki unta, että mä liukastuin märällä lattialla ja tuli keskenmeno :'(
 
Karmea painajainen.. :/ Onneks oli vaan uni..

Se on kello 14. Meiän isä tulee kyyditsee mut sinne kyllä mutta en kuitenkaan isää huoneeseen mukaan halua...ymmärrettävistä syistä..koska ultraus tehdään alakautta... mutta oma mies olisi ihana saada huoneeseen mukaan.. :/

*muoks*
Ja pitäis imuroidakin vielä..käydä suihkussa..mitään en tunnu saavan aikaseksi! |O
 
Oli vaan uni, mutta heti meinasin sitten kaatua liukkaalla rappusella roskia viedessä. Täällä on maa ihan kuurassa ja saa nähdä kauanko uskallan pyörällä kulkea. Pelkään tosissani sitä kaatumista. Ja mä sanoin, että mä istun siellä kylpylässä koko ajan poreammeessa, enkä liiku sieltä mihinkään.

Hmm... Therean Meillä on just välipalahärdelli menossa töissä silloin, mutta toivottavasti toinen käsi liikenee sinne ultraan :heart: Pääsen vasta ysiltä töistä, että täytyy koko päivä jännätä sun ultrakuulumisia.

Meilläkin tehdään ultraus alakautta.

Mun mies tietää vasta maanantaina. Tekee remppahommia yhessä firmassa ja ei tiedä vielä missä kohteessa ovat ultrapäivänä. Jos ovat lähettyvillä, aikoo sieltä tulla mukaan, mutta jos ovat kaukana, niin sitten ei pääse :snotty:

*muoks* Täälläkin pitäis imuroida, mutta taitaa jäädä. Tosi väsynyt... Ja suihkuun pitäisi mennä...
 
Kylläpä on tullut pariin päivään paljon tekstiä! :)

tervetuloa uudet :wave:
ja lämpöiset onnittelut kaikille jotka ovat saaneet hyviä uutisia!! :)

Sänkypuuhista... Mieli tekisi kyllä, ja koko ajan!! :LOL: Ja sitten kun olen vielä todella läheisyyden kaipuinen, niin saatikka nyt raskausaikana. Meillä on vaan sama "ongelma" kun esikonkin odotusaikana. Mies pelkää, että satuttaa vauvaa, vaikka tietää, että se ei ole mahdollista. Saan tehdä töitä todella sen eteen, että saan miehen suostuteltua tuonne kamarin puolelle... :whistle:
Tytön nimi on ollut jo kauan. Poijan nimessä on vielä valinnan varaa.
Kummeja on jo muutama varma tiedossa, ja muutamaa mietitään.

Isänpäiväkin uhkaavasti lähestyy. Meillä se olisi eka "virallinen". Olihan vauva jo viime vuonnakin, mutta vielä masussa. ;)
suunnitelmissa on vain, että isukki saa nukkua niin kauan kuin haluaa. Syödään vähän paremmin ja vietetään aikaa vain perheen kesken. Niin, ja täytyyhän sitä varmaan käydä molempien meidänkin isiä moikkaamassa...

Kun mieli on jo muutenkin herkässä, niin itseäni loukkaa todella paljon, kun ihmiset kysyvät ja vihjailevat, että oliko tämä raskaus vahinko!??? Kun esikoinen nyt kuitenkin vasta 8kk...
Ei pitäisi ajatella muiden puheita, mutta kun itku on vaan muutenkin niiiiiiin herkässä, jo vähemmästäkin. Eikä ollut todellakaan mikään vahinko. Oli tarkoin harkittu ja mietitty perheenjäsen, joka sitten halusikin tulla heti pikalähetyksenä, ja kaiken huipuksi vielä luomuna, toisin kun isosiskonsa...

Paha olo tuntuu tulevan taas takaisin... Ja kun jo ajattelin, että siitä päästiin!

Oikein ihanaa aurinkoista pakkaspäivää!!!! B)

nasu ja nipsu 14+0
 
Nasu21 tiedän tunteen kyselyistä. Itse kun en ole vielä edes kertonut juuri kelleen niin kyselijät ovat olleet mm. lääkäreitä ja neuvolantäti. En ymmärrä ton kysymyksen pointia? Kai se on täysin käsittämätöntä, että joku voi haluta viidennen lapsen ilman, että se saa alkunsa silkasta vahingosta. Sen kun tietää mikä tuttujen kommentit sitten tulee olemaan niin ei kiinnosta edes kertoa..ne TAAS kommentit raivostuttaa. Sitten meillä on ollut miehen kanssa isompi kriisikin tuossa niin varmaan ihmiset alkaa puhumaan että sovintovauvan tekivät tms..kyllä nuo kommentit ärsyttää vaikka ei niitä haluais ajatella. Mäkin olen itse lapseni hoitanut ilman, että ovat missään mummolakylissä olleet että kellään ei pitäs olla paljoa sanomista että olen itsekäs tms.. Aina jos ihminen poikkeaa jostain totutusta kaavasta se on niin IHMEELLISTÄ:. joops ehkä ne ihmiset tajuaa kun saavat raskausuutiset vasta todella isoilla viikoilla että miksi ei ole aiemmin kerrottu.
 

Yhteistyössä