**Toukokuun 2009 Tuhisijat lokakuussa**

Heipsan pitkkästä aikaa!
Kiva et saatii uus pino. En oo piitkää aikaa kirjotellu.. mutta tänne kuuluu oikeen hyvää! :)
Eka neuvola oli nyt tiistaina ja sieltä sain ajan sinne ekaa ultraa joka ois nyt 24.10..
Taas saa ootella! :/ heh.. Olotilakaan ei oo paljon muuttunu, ainut pikku ero on että rinnat on nyt niin kipeet et ei pysty kylkee kunnol yöllä kääntämää.. :D ainii ja aina syömisen jälkee käy oksettaa?! Outoo..? :x

Toukotytsy+masuasukki 8+1
 
Täällä jännätään maanantain ultraa. Kauheeta kun on viikonloppu välissä. Olen kuitenkin yrittänyt ajatella että kaikki on suuremmalla todennäköisyydellä hyvin kuin huonosti. Vahvoja oireita ei ole vieläkään, tai no on kai ne pienetkin oireita. Kyllähän niitä itseasiassa on kun rupeaisi vaan listaamaan. Täytyy vaan olla tyytyväinen ettei ole pahoinvoiva, ei sekään varmasti ole mukavaa. Tosin huonompi olo alkaa nykyään olla kuin aikaisemmin. No anyway, kaikki toistaiseksi hyvin ja maanantaina odotetaan hirmuisella jännityksellä. Maha-asukillekkin olen nimen miettinyt, mutta se vasta sitten kun tietää onko siellä mitään. Olen tässä miettinyt että koskakohan maha alkaa näkymään, kohtu on kallellaan eteenpäin, joten uskon aika aikaseen vaiheessa sen tapahtuvan. Onhan se tosin jo nyt erinäköinen kuin ennen raskautta.

Kirppu82 6+2

Daami päivitätkö etusivua että LA kohdalle sairaala KYS ja esikoinen ja 26v
 
Mukaan odottavaan joukkoon ilmottautuu myös täältä mamma.Laskettuaika selviää aikanaan ultrassa kun noi menkat ei tullu edellisen 10/07 syntyneen neidon jälkeen.Toukokuu on kuitenki vahvasti epäilty kuukausi.Tämä odotus on 8:s ja taas toivotaan onnellista loppu tulosta. :heart: Jokainen odotus on kuitenki ainutlaatuinen ja pieni pelko kolkuttaa aina.Edellisen piti jo olla viimenen vaan eipä se perhe ollut vielä tässä.Ihanaa on odottaa öllötyksistä huolimatta.
Tsemppiä pahoinvoiville ja muillekin joilla odotus on pitkä jo näin alussa.Toivotaan että kaikki kääntyy parhainpäin :hug:
 
Tänään on taas parin päivän tauon jälkeen oikeen hirvee-kauhee öklötys-olo. Siis kertakaikkiaan ihan hirveä! :x :x :x Ei pysty yhtään mitään, mut sänkyynkään ei onnistu mennä pötkötteleen, kun on noita pikkusia tuossa. :heart: Noh, täytyy taas vaan kestää, itehän tätä oloa oikeen kaipasin kun vauvaa yritettiin. Sitä saa mitä tilaa. :D

tehotuhot Tervetuloa! :wave:

Eemelin äiti Mitäs ultrassa näkyi? :D



 
tehotuhot Tervetuloa! Teilläpäs on jo iso perhe :heart:

Täällä odotellaan maanantain neuvolaa. Etovaa oloa ollut muutama päivä, mutta en ole oksentanut. Joitakin ruokia kyllä välttelen, kun haju jo riittää.

G En ole kertonut pomolle enkä kerro ennenkuin on pakko. Jos alkaa kovin huonovointiseksi, niin sitten on pakko kertoa, jos töihin ei pysty. Mutta muuten odottelen rauhassa ja kerron sitten kun keskenmenon riski on suurimmiltaan ohi.
 
Kiva ku minua olikin kaipailtu =) Ultrassa näkyi kaksi :heart: sykettä. Hui, kaikkia pitää hankkia kaksinkappalein. Talokin menee remonttiin. Toissapäivänä hormoonit aiheuttivat tosi paljon itkua. Eilen vietinkin paljon aikaa tallilla, pelkäsin itkukohtausta. Ilmeisesti saa varautua oloihin kaksinkerroin. :eek: La siirtyi 19.5.

Tervetuloa uudet mukaan. tehotuhot Teillä aika vilinä on :)
 
Onnea hyvistä ultrakuulumisista! :flower: Lisäsin SaNi-81 listalle ja päivittelin kirpun tiedot myös.

tehotuhot ilmottele tietosi sitten kun tiedät ni lisäillään listalle =)

Täällä olo on aika normi,paitsi väsymys on ihan älytöntä ja mitään ylimääräistä ei jaksais tehdä! Huippaa melkosesti aina välillä mikä selittyy tosi alhasella verenpaineella,on kuulemma lupa syödä suolasta.
Niin ja nuo pissatestit vaivaa mua tässäkin raskaudessa! Taas joudun viemään jo toisen näytteen labraan ku ne leukkarit oli ekalla neuvolakäynnillä ++ ja kun vein ekan näytteen labraan ni tulos oli epävarma ni nyt pitää taas viedä :kieh: Esikoisesta oli siis sama rumba melkeen joka neuvolakäynnin jälkeen! Mitään sukupuolitauteja tai tulehuksia ei oo mutta silti välillä on epäpuhdan näyte :/

Daami ja muru 8+6 :heart: :heart:
 
Hellou..
"ihana"olo jatkuu.. :kieh: oksennan aamulla ensimmäisenä ja illalla viimisenä ja siinä välissä kokoajan. :eek: n. 6krt päivässä pahimmillaan. Joku kyseli, että joutuukohan sairaalaan. Itse en ole koskaan joutunut mä vaan syön ja oksennan ja taas syön..vaikka sisällä ei pysyä oikeastaan mikään, mutta kai sinne aina sen verran jää, että tolpillaan pysyy. Voin kun tää loppus tällä kertaa aiemmin ku viimeksi. Ku mitään ei jaksa ja elloo ja velloo ja yrjöt lentää sen jälkeen on vartti hyvä olo...mikä oravanpyörä. Mulla on nyt varmaan pahinolo koskaan siis joka raskaudesta pahentunut vaan. Luulis että kroppa jo muistas heh..että tää on nyt tätä :LOL:

Mä kans täällä kiltisti odotan NP-ultraa ei oo rahaa täälläkään tai olis mutta mieluummin ostan jotain mistä on pitempi aikaista "hyötyä" ku siihen np:hen ole kuin reilu kaks viikkoa se menee äkkiä.

Joka päivä tulee muuten katsottua tuota meille tulee vauva ohjelmaa.. =)

UUSILLE :wave: :flower:

Nara ja himppu 9+0
 
Uusille tervetuoloa joukkoon.

Eemelin äidille onnittelut kahdesta vauvasta. Aivan varmasti paljon pohdittavaa.Kaikki muuttui kerralla.Kaikkea kaksi kuten sanoit.Mutta aivan varmasti kaikki menee hyvin.

Mulla oli tänään eka neuvola. LA on 28.5 joten nyt viikkoja menossa vasa 6+1. Np ultraan on IKUISUUS,vasta 18.10 silloin rv 12+5!En millään jaksa odottaa niin pitkään. Meilläkään ei ole aluraskauden ultria. Yllätys olikin ettei ultra olekaan äitiyspolilla joten silloin ei mene sitä poliklinikka maksua.

Valon kantaja: synnytys sairaaasi on VAS? onko se Vammalan aluesairaala Vai Vaasan? Itse olen menossa Vammalaan synnyttymään jos vaan kaikki menee raskaudessa hyvin. Kaksi edellistä lasta olen siellä synnyttänyt.

Nara: mäkin katson joka päivä tuota meille tuli vauva ohjelmaa. Kamalan helpoilta monet synnytykset näyttää. Mä sanoinki tänään neuvolossa,että mä haluisin nyt tässä synnytyksessä saada epiduraalin,että voisko pistää tilauksen menemään jo.
:) Yllätys oli suuri kun hän sai minut puhuttua ympäri,että minun nopeissa synnytyksissä epiduraalia ei kannata ottaa.Voi hidastaa synnytystä ja eivät ole halunneet sitä mulle tarjota edes ku kaikki etenee niin nopeasti.

Voi kun olisi rahaa ni menisin alkuraskauden ultraan.En millään jaksa odottaa niin pitkään.Menis nyt viikot nopeasti.Keskenmenon riski pelottaa ku tämä on viides raskaus ja ei yhtään keskenmenoa takana. Hyvin luottavainen neuvolatäti onneksi oli. Joskus jopa niin päin. Edellisessä raskaudessa alkuainaka poikani hyppäsi mahalleni yllättäen ja pelkäsin pahinta. Neuvolatäti vaan totesi jos se menee kesken ni sitte se menee.

Pääsin neuvolaan näin aikasin sen takia ku olin huolissani kohonneesta verenpaineesta. Alapaine on huidelut satasen tienoilla.Lääkitystä ei ole aloitettu koska imetän.Viime mittauksessa alapaine oli 150/109.Tänään arvot oli yllättävän hyvät.Koin suuren helpotuksen.Olen miettinyt miten ihmeessä tämä raskaus saadaan vietyä läpi jos alapaineet on sitä luokkaa ku viime raskauden lopussa raskaus myrkytyksen iskiessä.Tänään 130/80.

Neuvolatäti sanoi jotain yllättävää tai siis tiedossahan tuo on ollut,mutta ku LA on toukokuun lopussa ni olen ajatellu,etä voi kesäkuullekin mennä.Mutta täti sanoi että varmasti nytkin ei mennä ihan loppuun asti tai päästetä loppuun asti.(raskausdiabetes)
Käynnistetään aikasemmin kun edellisetkin. 2 edellistä käynnistetty rv 38+5 ja oisko toinen ollu 38+6.

mut nyt ruokaa tekemään.Ja pitäis alkaa siivoomaan.Meille tulee tänään vieraita.Herkuttelua luvassa tähän diabetes diettiin.( en ole diaknoosia vielä saanut mutta sata varmasti on nytkin)

NN rv 6+1
 
Eemelin äiti: Onnea tuplaodotukseen! :D

Nara Tuo sun pahoinvointi kuulostaa kyllä tosi hurjalta! :eek: :hug:

(.) En varmaankaan pääse nettiin nyt viikonloppuna ku mennään kyläilemään koko viikonlopuksi =) Mutta toivottelenpa kaikille hyvää viikonloppua! :wave:

 
Täällä on etova ja ällötysolo 24/7, mutta enpä pahemmin valita, kun vertaa mitä naralla on. En mä silti voi sanoa nauttivani tästä, vaikka toivottu raskaus onkin, niin tää raskausaika ei vaan oo mua varten. Sitten kun saa nyytin kainaloon, on paljon ihanampaa.

Eemelin äitille tuplaonnittelut.

viikuna ja toukka 9+4
 
Nara ja nikunaku tsemppiä odottamiseen! Pian ennen kuin huomaatkaan onkin jo NP-ultran aika!! :hug:

eemelin äiti ONNEA!!! :flower: :D :heart: varmasti vaatii vähän sulattelua mutta onhan se ihanaa!!

ONNEA kaikille jotka oli saanut hyviä ultrauutisia! :)

(.) Mä syön KOKO AJAN. koska jos en syö, tulee paha olo. :D Ja meillä on maitotuotteiden kulutus kasvanut aika huimasti... maitoa menee mulla ihan sikana ja viiliä, jukurttia, piimää, juustoa... :p Ootteko huomannu samaa? Maanantaina neuvola!! :D

EM ja Dodo Augusta 8+3 :heart:

(eiks oo hyvä työnimi... tuli kirjaa selaamalla summamutikkamenetelmällä.... :LOL: )
 
Hei kaikille ja tervetuloa uusille!
Mulla eka neuvolakäynti takana, ja olikin paljon juteltavaa... mitään uutta kerrottavaa ei kuitenkaan ole, eikä saatu sydänääniä kuuluviin sillä laitteella, kun tässä neuvolassa ei ole ultraa. Ainakaan en ole pidemmällä, koska siin tapauksessa olisi äänetkin jo kuuluneet, jos olisi kuuluakseen. Odottelu siis jatkuu melko oireettomana... jotkut pistävät hajut tosin kuvottaa, esim, ulkona työmaan käryt tuntuu nenään voimakkaina, ja aiheuttaa kuvotusta. Oksentanut en ole kertaakaan, ja hyvä niin. Lääkärineuvola onkin sitten np-ultraa aikaisemmin, joten niitä odotellessa, ja oon luvannut itselleni olla stressaamatta, kun ei se ainakaan asiaan auta millääntavalla. Labrassakin kävin jo samaan syssyyn, ja näytteenottaja olikin taitava, ei tarvittu avoneulaa, kuten joskus on tarvittu. ELi odotus jatkuu toistaiseksi, kunnes npultrassa selviää totuus lokakuun lopulla.

4krs+masukki 9+4
 
Eemelin äidille Oikein paljon onnea tuplaodotukseen!!! :D :heart: :heart: :hug:
Onhan siinä tekemistä ja tavaroitten hommaamista, mutta saahan siinä tuplana kaiken takaisinkin, ensimmäiset hymyt jne. :heart:

Nara Mä voisin jotenkin sanoa ymmärtäväni sun oloa. :hug: Mulla on vaan sellanen, et en pysty syömään juuri mitään, ja silti pitää pönttöä kumartaa. Tän päivän "syömiset" on lasillinen kylmää kaakaota, ja nyt yritän kovasti, ettei tarvi sen takia pönttöö halailla. Ja sitten kun joka päivä vähän edes lämmintä ruokaa koitan syödä, sen jälkeen on ihan hirvee olo, monen tunnin karsee öklötys ja ihan ähky olo. Ja tuo ähky olo tulee ihan olemattomasta ruokamäärästä. Siihen vielä palelua niin, että sormet ja varpaat on koko ajan ihan jäässä. Kaikki hajut suorastaan hyökkää mun päälle. Mua oksettaa pelkkä ajatuskin ruoasta. Mä en tajua mitä pystyn syömään, kun pelkkä ajatuskin oksettaa. Tää on jotain ihan uskomatonta. Ruokaa pitää pystyä ainakin lapsille laittaan, ei ihan helppo homma tässä olotilassa. :x :x Tää on kauheeta. :snotty: Kai tää joskus helpottaa...

Tänään rv 6+5 :heart:
 
Onnea Eemelin äidille!

Täällä ei mitään uutta. Viimeyön olin pitkästä aikaa töissä ja tuskaa oli kun muutenkin koko ajan väsyttää. Ens yö viellä, huoh! Kerroin viime yönä toiselle yökölle töissä että odotan ja hänellekkin tulee suunnilleen samoihin aikoihin kolmas vauva. Meitä on nyt sit 5 raskaana 15:sta työntekijästä :)

Ajattelin kysyä kun soitan maanantaina neuvolaan, että voisinko päästä ultraan selvittään kuinka pitkällä ollaan oikeasti. Kun ainut kerta kun ollaan harrastettu seksiä ilman ehkäisyä oli kp 5/26 ja viime menkat kesti vain 3 pv, kun ne normaalisti kestää n 5-6 pv. Ja sit tuo masu alkaa olla ihan mahdoton, ei pahemmin salailla raskautta.
 
Tuosta kivunlievityksestä heh hyvä miettiä ajoissa jos nyt sinne asti pääsee.. Mä oon ajatellut kans etten ota epiduraalia tai spinaali mulle on annettu koska nopea synnytys..synnytän tunnissa siitä kun supparit todella alkaa (käynnistetty) siis. Viimeksi piti siinä tuskissa olla kun pantiin tippaa käteen ja hirveissä tuskissa olla selkä mutkalla, kun sitä piikkiä tökkivät ja volaa kun kaikki valmista PONNISTUS alkaa eli yhtä tyhjän kanssa. Mieluummin kärsin kivuistani niissä asennoissa kuin haluan kuin turhaan kärvistelen muiden pillin mukaan. :p Eriasia ensi ja pitkissä synnytyksissä.
 
Lämpöisät tervetulo toivotukset uusille!! :wave:

Tupla onnea eemelin äidille!! On varmaan sitten vilänää, mutta onhan se varmasti niin antoisaakin!! Vielä ONNEA ONNEA!! =) =)

G: Joku kyseli tuosta töissä kertomisesta. Höm...asiaa olenkin kovasti pähkäillyt. Helmikuussahan siis palaan mammalomalta töihin. Ja sitten pitäisi melki heti jäädä taas mammalomalle. Pakkohan se on varmaan käydä kertomassa asiasta ennenkuin töihin taas palaa, ison masun kanssa!! ;)

toukotytsy. Hih, meillähän on sitten ultrat samana päivänä!! :D siis oletko myös menossa np-ultraan!??

(.) Massu on valtava pallo!! On niin vaikea tätä piilotella. Turvotustahan tämä on, mutta silti. Ei esikon kohdalla kyllä vielä 12 viikollakaan näkynyt mitään! Pahaolo jatkuu. Jo heti puolen yön jälkeen saa nousta jääkaapille... Mielialat vaihtelee todella rankasti. On miehellä varmaan mukana pysyminen, kun ensin naurattaa ja heti itkettää... :LOL:

nasu ja nipsu 9+1
 
Nara ja Äitti-83, voimia teille! Todella kaameaa, että teidän olonne on noin kamala...

Ja ElinaMaria, täällä on toinen, joka myös joutuu syömään kaiken aikaa. Hirvittää ihan, mitä paino on seuraavalla neuvolakäynnillä. :/ Ja kyllä, maitoa kuluu reippaasti täälläkin.

Tsemppiä kaikille! Yritetään kuitenkin muistaa olla iloisia tästä lahjasta, vaikka itselläkin se usein tuppaa unohtumaan.
 
Kiitti tsempeistä öklöoloon ja tsemppiä muille enempi tai vähempi kärsiville. Oikeasti kiinnostas kyllä tietää, että miksi jotkut voivat todella todella pahoin ja toisilla ei ole mitään. Kai se on sama selitys miksi jotkut kärsivät merellä huonosta olosta tms..eli mysteeri? :/
Ei pysty tuoksukynttilöitäkään polttamaan melkeistä kaikki hajut ja tuoksut kuvottaa. Pitää muistaa vain juoda riittävästi jos oksentaa paljon ettei pääse kuivumaan sitten voi tulla tippaan lähtö.
Mä jo suunnittelen mitä kaikkea mä teen sitten kun jaksan..heh..sisustamista ja vauvajuttuja..toistaiseksi vain hoidetaan pakolliset hommat ja makoillaan sängynpohjalla.
 
Hei!
Minullakin on ultra vasta loppukuusta 22.10 joten sinne asti pitää jännityksessä oottaa.
Rinnat ovat tosi arat ja väsyttää aivan jatkuvasti mutta muuten ei ole ihmeemmin raskausoireita ole. Tosin minulla on jatkuvasti ihan hirveä nälkä :kieh:. Tuntuu että voisin syödä vaikka hevosen.

Tytti83 8+6
 
Onnea tuplasti Eemelin äidille! :D

Ja myös kaikille ultrassa käyneille, oli varmastikin helpottava olo ElinaMaria! Itsehän kävin maanantaina ja oli ihana nähdä minikokoinen sydän sykkimässä! :heart: Toivottavasti saisin pitää tämän ihanan lahjan tällä kertaa, lääkäri sanoi onneksi että tässä vaiheessa kun sikiö näkyy ja syke löytyy, niin keskenmenon riski on enää n. 5% luokkaa. Se helpotti kovasti, mutta ehkä odottelen vielä noin kuukauden ennen kuin kerron vanhemmille. Läheisimmille ystäville ei ole kyllä malttanut olla kertomatta, toivottavasti ei töissä vielä kuitenkaan paljastu ;)

Ekan neuvolan sain vasta ihan lokakuun loppuun, ei kyllä mitenkään jaksa odottaa sinne asti, koska ensimmäisen lapsen ollessa kyseessä on niin paljon kysyttävää! Taidanpa yrittää siirtää aikaa paria viikkoa aiemmaksi :p

Tämä iltakuvotus jatkuu ja nyt se on salakavalasti siirtynyt myös aamuihin.. ja läheskään niin isoja annoksia ei voi syödä kuin ennen, tulee ähky todella nopeesti. Mutta on tää silti ihanaa ja jännittävää!!! :heart:

Olen menossa viikonloppuna käymään äidin ja muiden sukulaisten luona, toivottavasti pysyy vielä salassa.. voi olla pieniä vaikeuksia, kun vatsa niin kauheen turvoksissa ja tekis kovasti mieli kertoa..hehe.

Tsemppiä Naralle, Äitti -83:lle ja muille kamalan huonon olon kanssa kamppaileville! :hug:
 
Aiai.. kamala päänsärky.. ja kiusannu jo 3 päivää.. panadolikaa ei o auttanu! :ashamed:
Nasu21 hih...menis vaan tää aika nyt nopsaa, tuntuu et kauhee "kiire" päästä eteäpäin ku kaikki on niin uutta ja jännää.. :D ja joo np-ultraan siis!
 

Yhteistyössä