**Toukokuun 2009 Tuhisijat lokakuussa**

Pauzi

No niin, jee meillä on jo lokakuun pino!!! Säikähdin jo kun en meinannut löytää :LOL:

Meillä on muutto tehty, voi tsiisus mikä homma!!! Mutta ohi on, ja mieli melko hyvä nyt. Netin sain vasta tänään toimimaan, joten olen ihan pihalla mitä täällä on viikonlopun ja alkuviikon aikaan tapahtunut.

Mulla oli eka neuvola maanantaina, se oli sitä samaa mitä aina ennenkin joten lyhykäisesti sanottuna kaikki muu oli ok, mut painosta tuli vähän sanomista :ashamed: Mulla ei lähtenyt tosta kuopuksesta odotusaikana tulleista puoletkaan, joten nyt sit mahdollisimman pienellä painonnousulla....

Onkos teillä muilla mitään mielitekoja? Mä olen ihan himona karjalanpiirakoihin. Aamuisin mulla on niin paha olo, et ekat kaks tuntia vaan yökin ja yritän pärjätä, sit vasta pystyy jotain syömäänkin. Ihanaa. Pari kertaa olen ihan oksentanutkin.

Ultra olis 16.10. Siihen asti saa siis jännäillä et onko tuolla ketään. Näin toissa yönä unta, että olin ultrassa, mutta sykettä ei löytynyt. Ja viime yönä näin unta että pikkuhousut olivat aivan veressä, ja minä vain totesin kaverille että keskenhän se sitten meni. Mistähän nää unet tulee?!

Noh, nyt pitää taas mennä, tänään on siis ilmeisesti rv 9+4 (omien laskujen mukaan 8+1)
 
Pauzi eiköhän ne vain pahimmat pelot pulppua sieltä alitajunnasta unen aikana. Itse olen nähnyt myös unta että pöksyt on veressä vaikka on ne olleet oikeastikin ei tosin niin veressä :eek: Viime yönä näin unta että hoidin jonkun vauvaa ja jätin sen yksin nukkumaan ja itse olin muka ties missä..

Täällä ei mitään uutta samaa oksentamista ja syömistä. Hampaat tykkää hyvää!! syömisestä tulee happohyökkäys samoin oksentamisesta. :/ Onneksi on jo tarkastusaika varattuna nytkun pääsee vielä jonojen ohi niin HAMPAAT KUNTOON! Tässä vaan taistelee tän olo kanssa päivästä toiseen. Eilen oksentelin pitkin maita ja mantuja eipä se katso aikaa eikä paikkaa..

nara ja himppu 8+5
 
Jouduin sitten viikonloppuna hakeutumaan päivystykseen kovien toispuoleisten vatsakipujen vuoksi. Ja samantien tuli passitus sairaalaan KU-epäilyn takia. Mullahan oli sitä tuhruvuotoakin ollut. Ultrassa kuitenkin näkyi pikkuinen ihan oikeassa paikassa ja sydän sykki nätisti. Kivulle ei kuitenkaan löytynyt syytä, mutta onneksi se on helpottanut.

Pahoinvointi jatkuu, ja voimakkaana. Maanantaina ei pysynyt edes neste sisällä. Makasin vain sängyssä ja oksensin. Tänään on ollut melko hyvä olo.

Ensimmäinen neuvolakäynti oli tänään. Paljon oli juteltavaa ja kaksi tuntia siellä vierähtikin. Nyt sitten pitäisi varailla ultra-aikaa.


Joie ja Sippu
 
Heips!
Joku kyseli miten kauan menee downin seulonnan tuloksissa.. Viikko menee, tieto menee neuvolaan ja ilmoittavat puhelimitse ainoastaan jos tulokset ylittävät riskirajan. Eli nyt vaan toivon ettei sitä soittoa tule.
Nyt pitää lähteä levähtämään sohvalle, kun on tullut oltua koko päivä pihatöissä. Kyllä on naatti olo! Hyvät yöt!

Uneksija ja Mussukka 9+3
 
Joie onnea hyvistä uutisista!! Uskon että kivut säikäytti...mulla oli myös kovia kipuja silloin toissaviikonloppuna mutta ei enää sen jälkeen.

(.) huomenna aamulla ultra 8.45..... pelottaa ja jännittää ihan tosi paljon... :x
 
Tsemppiä ElinaMarialle ultraan, tulethan kertomaan sitten kuulumiset!

Ja kiitos vielä Daamille uudesta ketjusta!!

Tänne kuuluu hyvää, mutta iltapahoinvointi on aika ällöttävää, sellaista kuvotusoloa mutta ei kuitenkaan oksennus tule.. sama juttu joka ilta. Ja sit keskellä päivää aina rajuja väsymyskohtauksia. Onko muilla illalla pahoinvointia??

Tsemppiä kaikille, ihanaa kun ollaan jo lokakuulla!!! :)

 
Heips kaikki!
Vieläkö mahtuu mukaan?
Oon 27-vuotias sairaanhoitaja ja odotan toista lasta. Tällähetkellä viikkkoja on 6+0. Esikoisemme on syntynyt viimevuoden kesäkuussa...

Oon nyt yövuorossa, mutta kirjoittelen joskus paremmalla aikaa sitten
=)

Terveisin: SaNi +pikkuinen

28.5/SaNi-81/ P-KSSK/ toinen/27v.
 
Kiva kuulla hyviä ultra kuulumisia ja onnea ultraan meneville! :hug:

Uusille tervetuloa! :)

RockMummy
:wave: minä ilmoittaudun, aamuisin ja iltaisin iskee paha olo. En tosin oksenna ( vaikka mieli tekis joskus ) .

Nyt mietin että onkohan mulla paha olo vai ei... Eipähän ole oireista pulaa.. :x Kun on ollut puhe noista pahoinvoinneista verraten lapsen sukupuoleen niin mulla molemmista tytöistä on ollut ihan reipasta pahoinvointia sekä oksentelua.

Therean & vaavi 7+3
 
RockMummy Täällä kans on iltasin(kin) pahoinvointia. Oikeestaan se kestää koko päivän, alkaa aamulla kun sängystä nousee ja loppuu sit joskus, kun nukahdan yöunille. :x Pahoinvointi mulla alkoi ensin niin, että se oli vaan iltasin. Mut sit se lisääntyi ja lisääntyi, ja nykyään ihan koko päiväistä. :x

Saa nähdä, "jäädäänkö kiinni" kun lauantaina on lasten serkun synttärit, ja jos siellä rupee kaikki öklöttään samalla tavalla kuin mun eilen leipoma omenapiirakka... Niin, ja onko mulla ees semmosta paitaa, millä tuon kummun sais piiloon ihan kunnolla...

Tervetuloa SaNi-81! :wave:

Ja juu, ihanaa huomata et aika menee eteenpäin, kun jo kuukausikin vaihtui! :D Ja saatiin uusi hieno pinokin, kiitos siitä Daamille!


 
Onnea ja voimia kaikille vastausta odottaville.

On tää alkuaika kyllä kamalaa. Miks ei kukaan muistuttanu mua! |O Itellä on kans suuri pelko just sitä keskenmenoa kohtaan, koskaan en ole sitä kokenut, mutta se tuntuu ylitsepääsemättömältä. Vaikka ylihän siittäkin mennään. Mutta ahdistaa ja pelottaa vaikka oikein syytäkään ei ole. Selvyydenkin saan vasta sitten joskus, täällä ei ole mitään alkuraskauden ultria ellei ole edellistä menkoista tietoa. Et vasta sitten kun sykkeet kuuluu jos kuuluu.. Np-ultra on eka normaali täälläpäin. :|
 
Tervetuloa uudet! :wave:
ElinaMaria joko on ultrauutisia?? :D

(.) Tänään täälläkin jo koettu lievää aamupahoinvointia ja kahvikin haisi ihan oudolle, mutta join kuitenkin urhoollisesti.. erehdyin haistamaan keittiöluutua ja olin lentää perseelleni, niin pahalle se haisi :x :x En sitten tiedä oisko ilman raskautta haissu niin pahalle.. =)


 
Voihan kökkö, maksoin tuossa kasan laskuja ja jäi taas niin ruhtinaalisesti rahaa niitten jälkeen, että ei ollu muuta vaihtoehtoa ku peruuttaa se ens viikkonen varhaisultra, nyt ei oo kyllä yhtään ylimäärästä rahaa joten pakko jättää käymättä :headwall: Ottaa niin päähän, olisin niin halunnu mennä kattoo onko siellä mahassa mitään elämää vai ei. No onneks tässä ei ihan hirveen pitkä aika oo enää np-ultraan. Aattelin nyt sitten tänään soitella ja varata neuvola ajan, pääsis edes sitten sinne.

Eilinen päivä oli taas sitten aika kauhee, iltapäivällä alko huono olo ja sehän ei sitten menny ohi koko iltana, meni siis petin pohjalla koko ilta. Oli ihmeellinen sellanen tosi tuskanen olo, ei varsinaisesti oksettannu, vähän kyllä yökötti mutta muuten kaikinpuolin vaikee olo.

Tervetuloa SaNi-81, sä ootkin tuttu kesämassut 2007 pinkasta =)

Ihanaa, että ElinaMaria on saanut hyviä ultrakuulumisia!!

 
Neuvolassa käyty ja täti luki potilastiedoista, että viime ultrassa toisesta alusta oli saatu sikiökaiku. Klo12 mennään ultraan ja näkee sitten mitä elämää mahassa on. Pahoinvointia ollut nyt pari päivää ja viime iltana kävin oksentamassa samaten aamulla. :|

Tervetuloa uudet mukaan. :)
 
Kiitos Daamilleuudesta ketjusta =) ja tervetuloa uusille minunkin puolestani :wave: Pauzi mielitekoja kyselit niin onhan niitä =) Itellä ainaki hedelmät ja mansikat.Varsinkin omenoita menee monta päivässä. Niitä pystyy syömään vaikka muuta ei tekiskään mieli. Viime yönä näin unta että sain keskenmenon ja aamulla sit pelottiki mennä vessaan että jos onki tullu verta:/ onneksi ei ollut.

Oireista sen verran että pahaa oloa jonkun verran varsinkin tosiaan sillon jos maha on liian tyhjä tai jos tulee syötyä liikaa. Ja sit väsymystä. Nytki nukuin melkein kellon ympäri ja tuntuu että vois mennä taas nukkumaan. Ihana kuullu muiden ultrakuulumisia:) ja että kaikki on ollut hyvin. Toivotaan että niillä joilla ei vielä sydänääniä kuulunut, kaikki olisi kumminkin hyvin. Pitäis tässä alkaa ruokaa laittamaan ja sit töihin. Palailen illalla lukemaan että miten Eemelin äitillä oli ultrassa mennyt.
 
Tervetuloa kaikille uusille!
Ihanaa että alkoi lokakuu ja uusi pino. Meillä oli muutto ruljanssia pari päivää niin en ole koneelle ehtinyt. Nyt 'asutaan' jo uudessa asunnossa mutta vielä pitää kaikkea pientä roinaa tyhjentää vanhasta. Mutta on tosi mukavaa kun pääsi jo tänne uuteen. :) Viime yönä ensi kertaa täällä nukuttiin eikä poikakaan vaikuttanut erikoisen hämmentyneeltä uudessa paikassa. Käppäilee vaan ympäriinsä ja tutkii paikkoja. :)

(.) Ei kummempaa, välillä etoo välillä ei. Ultraa kovasti odottelen ja se on vasta 13. päivä ja siihen tuntuu olevan ikuisuus. Mutta eiköhän tää aika kulu nopsaan kun on tekemistä näiden kamojen kanssa. :)

Jonz&Tessu

 
Noniin soitin neuvolaan ja pääsenkin jo ens viikolla neuvolaan ja hyviä uutisia oli se, että pääsen lääkärille jo tossa parin viikon päästä, joten siellä varmaankin ultrataan!!! Eli eihän mun olis kannattanukaan ny mennä maksaa yksityiselle ultrasta kun kohta pääsee ilmatteekski!
 
Täällä näännytään pahoinvointiin. En voi liikkua kun yrjöt tulee samnatien. Koneellakaan en ole jaksanut käydä. :ashamed:
Mahaa särkee päivisin koko ajan ja kun syön sitä särkee enemmän. Sitten jos on pitkään syömättä niin sittenkin tulee huono olo. Tämä on kamalaa.
Huomenna meen neuvolaan ja katotaan joutuuko tässä vielä sairaalaan.

Tänään tasan 7
 
No niin! Nyt on kerrottu pomolle. Vähän kyllä jännitti. Oon miesvaltasella alalla ja hakenut juuri ylennystäkin. Pomo ei reagoinut juuri mitenkään. Totesi vaan että jos haluan, niin tehdään lyhyempi sopimus ja katotaan sitten lähempänä asiaa tarkemmin.

G: Onkos muut vielä kertoneet töissä?

Muoks: tarkennuksena siis, että meillä sitoudutaan projekteihin ja nyt juttelimme tulevasta hommastani, joka jatkuis pitkälle huhtikuuhun. Jouduin toteamaan, että toivottavasti en silloin oo enää hommissa. ;)
 
No Moi!
Eka neuvola käyty ja ultraa odotellessa viikoilla 11+4 nyt siis 8+6.. Tilannettani seurataan kaiketi normia tarkemmin koska olen ollut 2 kertaa loopissa eli kohdunkaulalta on leikattu alkavia syöpäpesäkkeitä. Eli odotan todella sitä ultraa...

Olen kertonyt töissä ja pomo (nainen) sanoi: ihanaa, ihanaa...

Olotilani: Rinnat arat ja kamala siis kamala väsy mutta ei mitään kipuja tai öllötystä!

P.S: terkka sanoi että laskettu aika on 8.5 eikä 9.5
 
Hiphei mä oon viimeksi voinut pahoin aamulla viime viikon perjantaina. Mutta hyi kamala mua ällöttää jauheliha ja kanaruuat. Teen ja kahvinkin tuoksut inhottaa. :x
Muuten on olo ihan epätavallisen hyvä viikkoihin nähden. Mulla se pahin viikko on ollut vko 5.

G: Mä kerroin töissä mun 'esimiehelle' ja iltatyöntekijäkaverilleni. Esimies sitte paljasti pomolle ja nyt pomo esittää ettei se tiedä raskaudesta mitään kun mun esimies sanoi sille että se ei sit muka mitään tietäis. Kovin huvittava tilanne :D
 
Heips!
Tänne ei mitään uutta. Väsyttää vaan ja töissä pitäs jaksaa olla. Onneksi pitkästä aikaa viikonloppu vapaata niin saan levätä:) Ultraa odotellaan joka on 15.10. Nyt ei enää jännitä se niin paljon kun viime viikolla neuvolassa ultrasi sillä vanhalla laitteella ja siellä se pikkuinen näkyi ja pieni :heart: sykki

Erica ja muru 9+4
 

Yhteistyössä