The Esikoisesta Haaveilevat VOL 14

Vihdoin testit tilattu, niin pääsee ensi viikolla testaamaan, et oonko mä onnistunu huijaamaan itteäni näitten oireitten kanssa... Alavatsa kyllä tuntuu vähän turvonneelta ja kovalta, mutta kahtellaan...

Ja jos sieltä nega tulee, niin sit jatketaan näillä kp:illä siitä ihme välivuodosta huolimati, kai kierto heittää jotenkin ympäri nyt, tiiä sit :popcorn:
 
Huomenta!
Hyvä että vuoto rauhoittui Miss-piggy! Normaaliahan se on että saattaa jotain tiputtelua olla mutta varmasti pelästyttää!

Pantera, sulla olis kyllä lupaavia oireita, toivottavasti sitä itseään =)

ON: Mua vähän harmittaa ku nyt on jääny seksin harrastaminen vähemmälle ku ei jotenkin aikaa oo löytynyt..
Ollaan pupuiltu kp 11,15,16 ja tänään olis kyllä tarkoitus! En oo saanu ovista bongattua tikkuihin, epäilen että ovuloinko ollenkaan?
Meri_ mullakin samat pohdinnat menossa, mä alotin tässä ja viime kierrossa terot kp 16 enkä ovista bomgannu ennen aloitusta. Mulle määrättiin vaan kolmeks kuukaudeks terot ja se on menny tän kierron jälkeen ja pahoin pelkään ettei kyllä luomusti oo kierrot normaalin pituisia koska terojen kanssakin viime kierto kesti 36 päivää joten jotain häikkää omassa hormonitoiminnassa on : / Millä annoksella muuten syöt?

Mulle saapi päivittää iäksi 26v, niin ne vuodet hiljalleen kertyy!!
 
Vitamiineista ja muista ''raskaus-ravinteista'' olitte jutelleet, mä syön ainoostaan tota foolihappoa, ja sehän on vauvalle välttämätöntä ihan raskauden alussa. Muuten syön ihan perus vitamiinilisää multitabsia ja beroccaa.

Ansku, teillä onkin kaikki puitteet valmiina vauvaa varten. Ihanaa. Toivotaan nopeaa tärppiä.

Empp Ihana kuulla susta. Ja niinhän se menee, että ei vanhemmat saa lasta vaan lapsi saa vanhemmat - ja musta pitäis aina miettiä, että onko molemmat valmiita siihen lapseen ja onko suhde sillä tolalla, että lapsia voidaan ajatella. Toivotaan, että tän uuden suhteen edetessä tulee taas vauvahaaveet myöhemmin ajankohtaisiksi. Toi ehkäisy on varmaan vaikea asia, muakaan ei huvittais enää missään vaiheessa elämää alottaa niitä e-pillereitä, mutta lopulta musta e-pilleri on niin helppo, kortsunkaan kanssa ei oikein kauaa jaksa. paljon :heart::heart: ja onnea tulevaan :)
 
Ne menkat oli vissii vähä niin ku siinä. Kesti 2 päivää ja sit joku ööö puolikas päivä :D Tuhruttaa vieläkin mut ei ole eilisen iltapäivän jälkeen siteeseen asti riittänyt. Eikä ollu edes niitä menkkakipuja mitä yleensä on. Outoa mut hyvä vaan, ei ole niin tuskainen olo.

Ostin eilee rainbown ananas-mandariini mehua, monivitaminoitu juoma. Siinä on foolihappoa et sitä vaan tytöt juomaan :D
 
mä olen varmaa sekoamassa... mut mul on IHAN SELLAINEN TUNNE et olisin raskaana.. ollu siitä illastaasti ku luulin huomaavani oviksen... outoa... mitään oireita ei kyllä ole mut ihan varma tunne :D vaikken siihen uskokkaan.. outoa.. sen koommin en osaa selittää :D
 
Leonella, onko sulla yleensä pidemmät menkat? Ja kipuja?

Jennaaa toivottavasti tuo tunne on oikea. Ainakin mitä täällä lukenut noiden raskautuneiden juttuja, niin monet ovat sanoneet, että heille on tullut sellainen tunne, että on raskaana.

Hydra
menkkapahoittelut sinne.
 
Mulle saapi myös päivitellä iäksi 26v... helvetti moon ihan vanha käpy. Olo ainakin senmukanen, kolmenkympi kriisi here i come:kieh:

Vitamiini/poppakonstijuttuihin, että mulla on nyt toista kiertoa käytössä Royal geleet. En tiiä johtuko noista, mutta edellinen kierto lyheni parilla päivällä taas ja muutenkin oli jo normaalimpi ku aiemmat pillerinjälkeiset. Multivitaa ja rautaa kävin myös ostamassa, monivitamiiniporeita oon syöny jo muutaman vuoden. Niin ja greippimehuakin ostin, join sitä yhdessä kierrossa jo aiemmin ja ihan selkeästi se lisäsi valkovuotoa. Oiskohan vielä jotain... :D Hokasin myös, että se marraskuussa gyneltä saamani terolut-resepti oli vain yhden kuurin mittanen, 14tablettia?!:0 mietin tässä, että kokeilisko tuota sitten seuraavassa kierrossa, jossei näistä muista napeista oo mitään hyötyä. Gyne ei kylläkään neuvonut sanallakaan, että miten noita pitäs syödä. Ongelmana on vähäinen vuoto ja ovulaatio(-oireiden)n puute... en ainakaan ite enää onnistu sitä bongaamaan niinkuin kahdessa ekassa pillerinjälkeisessä kierrossa:( edes ovistikkuun ei tullu ku viivanpaikka, joku ihan hailu väri korkeintaan. Tosin voi kai olla mahdollista, että ovis on sattunut olemaan just viikonlopun aikana, kun mä oon tikuttanut vain pe-aamuna ja joskus ma-iltana, viikonloppuisin ei onnistu kun en oo yksin omassa kämpässä..
 
Fiinaliina joo yleensä kyllä kestää sen 3-4 päivää se vuotaminen ja vähintään eka päivä on sellaset kivut et meinaa mennä jalat alta. Nyt ei kipuja ollenkaan ja tosi niukat oli verrattuna siihen mitä normaalisti vuodan.
 
Hydrangea: kiitos kysymästä, oon malttanu mieleni testaamisen kanssa. Taitaapi olla eka kerta koskaan :) JOtenki koko kierron vaan ollu niin NEGAolo...mut kieltämättä ihmetyttää jo.. Eilen illalla iski semmosetki menkkajuilinnat ja yö piti nukkua buranan voimalla. Tänään nyt sitte juilinu kans koko päivän, mutta huomattavasti vähemmän. Lämmöt edelleen lähes 37 ja nännit herkät. Ei muuta. Kieltämättä alkaa olla aika toiveikas olo, kun on jo kp35 ja menkat on aina alkanu viim. kp 34 illalla (niissä kierroissa, kun oon oviksen bongannu). Lisäksi ollaan pupuiltu sekä eilen että tänään ja se jos mikä on saanu aina menkat alkamaan. Nyt ei mitää! Pelottaa, miten toiveikas alan olla tän tilanteen suhteen, vaikka oikeesti en ees enää jaksa luomuplussaan uskoakaan... Kumpa sun menkat alkaisi nyt kunnolla, niin pääsisitte eteenpäin <3!!! :hug: ite pelkään, et en ovuloinu lh-piikista huolimatta...
 
  • Tykkää
Reactions: Miuyy
Tsemppii Vilijonkka, peukkuja et pieni siellä majaa jo rakentaisi!! :heart: kohtahan sie voisit jo alkaa testailemaan ;) mullakin plussa kierrosta ei ollut yhtään mitään ihmeellisiä raskausoloja aluks ja just tuota menkkamaista jomotusta oli, kasvukipuja ;) Sormet ja varpaat pystyssä täälä, et olis tärpännyt!! :)

BF & tähtönen 18+3
 
Mut voi poistaa piinailijoista ja päivittää huomiselle perjantaille:
Hydrangea..........26............... ....kp 2/31-44...................yk 12

Tähän kiertoon Anazolien annostus tuplataan ja epäilen saavani myös Luget loppukiertoa tukemaan. Ei muuta kuin leuka rintaan ja kohti uusia pettymyksiä! I'm not dead yet! :D
 
Viimeksi muokattu:

THE ESIKOISESTA HAAVEILEVAT PE 25.1.2013



kultsipallo.............20...................kp 62/28.........................yk 11
tuttikeiju................22...................kp 55/28-35...................yk 11
Vilijonkka.............27..................kp 36/29-35....................yk 10
Miuyy....................22..................kp 32/28..........................yk 4



Luna 85.................27................. kp 26/35-38....................yk 10
Lullaby89...............23.................kp 26/31-36....................yk 15
mommytobe?........27...............kp 24/28.........................yk 1
*Stiina...................24................kp 21/?............................yk 9
Henrietta-........... 26.................kp 21/33..........................yk 4



jjennaa.......................................kp 20/34..........................yk 8
Fiinaliina................23.................kp 20/33.........................yk 6
Kali85....................28..................kp 18/34..........................yk 7
Fireweed..............23.................kp 18/27-30......................yk 3
pantera.................19.................kp 16/27-28.....................yk 6
Fuksia...................27.................kp 16/?-37........................yk 2
slallu......................25.................kp 12/28-41......................yk 4



miranenn..............23.................kp 10/?......................yk 14/yv 3
Avianna.................25................ kp 10/40-??....................yk 6?
marjaana87..........25................kp 10/30-32....................yk 4
Meri__...................19.................kp 9/28..........................yk 3
Iia-Maria....................................kp 9/28-31....................yk 4
Lilja87...................26..................kp 6/30-44?.............TJOT/yk 6
Leonella.................28.................kp 5/28-31....................yk 5
ralliruutu................23.................kp 5/29..........................yk 5
Ansku-89..............23.................kp 5/31...........................yk 2
Hydrangea..........26............... ....kp 2/31-44...................yk 12



ODOTUKSEN ODOTTAJAT

Miuyy..................DPO 18
Vilijonkka..............DPO 17
Hydrangea............DPO 11
*Stiina...................DPO 6




HAAMUJENGI/RKTT


TAUSTALLA KUUMEILEE

Enna_
maimai83
pilkesilmäkulmassa
Naapurin tyttö
Kaiku<3
Marpa
pienestäkii
tada
Hey
Laola
Sanja
Ampparsson
jenninoora






PLUSSANNEET :heart::heart::heart:

Tästä pinosta plussanneet odotuspuolella:
Esikoishaaveista plussanneet


Jeela 12.1.2012
Apina25 29.1.2012 yk 2
Chiba 09.02.2012 yv 2
Sanja 25.2.2012 yk 8 km
nellielli 27.2.2012 yk 10
fisukisu 1.3.2012 yk 2
Ampparsson 8.3.2012 yk 6 km
mirkkunen_ 26.3.2012 yk 2
Laola 6.4.2012 yk 3 km
yöperhonen- 19.4.2012
Tessu84 18.5.2012 yk 14/15
enni. 7.6.2012 yk 2
moulinrouge 11.6.2012 yk 2
Heidukka 18.6.2012 yk 7
Amore 20.6.2012 yk 3
lenkkari 29.6.2012 yk 10
Marpa 18.8.2012 yk 7 km
iitahoo 22.8.2012 yk 2
emppuli83 7.10.2012 yk 3(4)
Babyfever1 14.10.2012 yk 12
Naapurin tyttö 16.10.2012 yv 10 (km)
Piimis 17.10.2012 yk 4
Ninni_90 26.10.2012 yk 3
eläväinen 15.11.2012 yk 3
taru81 22.11.2012 yk 3
ensimmäinen 24.11 yk 2
niiu 23.11 yk4
Lemondrop 21.12. yk 1?
Dana 22.12 yk 17
Kali85 2.1.13 yk 6 (km)
miss_piggy 12.1.13 yk 8
buffy 15.1.13 yk 9


 
Leonella No hyvähän se sun kannalta, että rautaa on, jos kerran on raudalle tarvettakin :) Itsellä vaan kun on hemoglobiini ihan normaaleissa lukemissa niin epäiröin lisäraudan syöntitarvetta...

Hydra :hug: Toivottavasti teillä saadaan nyt annostukset kohdilleen!

Onnittelut kahdelle synttärisankarille!!! :flower:

miranenn Luinpas jostain että dpo19 pitäis olla tosi varma plussa jos on ollakseen niin ajattelin odottaa sinne ellei menkat ala aiemmin. Maanantaina ja keskiviikkona testasin negan. Tässä kierrossa kuitenkin ovulaation bongaus sujui täydellisesti ja ovulaatio oli ajallaan niin ihmettelen, kuinka kiertopäiviä kasaantuu silti. (Mulla oli tossa kaks megakiertoa yli 40pvä ja silloin en bongannu ovista ollenkaan)

Nyt jos ei tärppää niin täytynee ottaa gelee royalet täälläkin käyttöön. Onneksi eivät ole kovin kalliita.

Tässä linkissä on prosenttilukemia, millä dpolla raskaustesti on näyttäny positiivista raskaana olevilla ja kuinka vahva viiva on ollut. Ja kuinka monella raskaanaolevalla on näkynyt väärä negatiivinen tulos. Pregnancy Test Results for 14 Days Past Ovulation | Countdown to Pregnancy Tosi mielenkiintosta että dpo21 on vielä ollut niinkin monella kuin 9% 1300 testaajasta negatiivinen tulos vaikka raskaana ovatkin olleet :O
 
Viimeksi muokattu:
Fiinaliina kyllä viikot menee yllättävän nopsaa, oikee ihmetellyt sitä :D luulin, et tästä tulee 9kk piina-/odotusviikot, mut hyvin alko viikot juoksee sen alkuinnostuksen jälkeen :) Juhannusvauva olis tulossa ja pariviikkoa pitäs vielä odotella, et sais tietää kumpi tulee :p

Kaikille teille muillekin kyllä kovasti tsemppiä yrityseen, ja toivotaan, et piakkoin tärppää, mut etenkin teillä täällä pitkään pyörineille ;) :heart:
 
  • Tykkää
Reactions: miranenn
Miuyy pidetää peukut pystyssä! :) ite olisin varmaa iha hermona :D

babyfever Vastahan plussasit ;D kaikkea hyvää teille :heart:

Äääää.. Räjähdän stressistä.. Aamulla aukkari ja pelottaa et sattuuko kovin ja mikä on tuomio :s
 
miranenn tsemppiä aukkariin ja peukut pystys et kaikki ois ok!

Viljonkka testiä kehiin nyt! En malta odottaa sun tulosta enää! :)

Mulle vois päivittää dpo 5 tälle päivälle. Täällä pitäisi stressin päästä purkautumaan tänään kun koe tänään ja sit oon valmis siihen, et alkio kiinnittyy! Nyt vikat pänttäämiset!
 
Heimoi! Hengissä ollaan.. Olin tosi hermona kun päästiin aamulla perille. Otin 600 buranaa yhden tuntia ennen ja toisen puol tuntia ennen. Vois melkei sanoo että eipä siitä lääkkeestä hyötyä ollu.

Katetrin laitto ei juurikaan tuntunu, ehkä nipisti vähän. Mutta ai jumalauta ku ne rupes täyttää sitä ballongia niin ei jumaliste minuu koski! En oo vastaavaa kipua tuntenu koskaan! Vähän huusin ja puristin miehen kättä täysiä ja toisella kädellä puristin mahanahkani lähes verille. :'D Tuskan hiet valu mahanahkaa pitkin! Voi elämä oikeesti miten kovaan koski. Ja tuntu et se kipu ei lakkaa koskaan. Sit lääkäri poisti vähä ilmaa ja olo helpottu heti.

ensin toisen puolen munasarjaa lähettii tarkastaa, tuntu pientä painetta ja sit tuntu ja kuulu sellainen "strlurst" :D Näin ku ne ilmakuplat tulvahti munasarjaa. Toinen munasarja ei menny niin nopeesti, vähän pitempää kesti. Epäilen et saatto olla vähä tukossa ku paineki tuntu kovemmalta.

Mutta auki ovat! :)

Ei ees ollu se oma lääkäri, vaan joku venäläinen. Oli vähä ymmärtämisvaikeuksia hänen puheeseen mut kysyin jos en ymmärtäny. Huoneessa oli miun ja miehen lisäks lääkäri ja kaks hoitajaa. Toinen niistä oli ilmeisesti joku opiskelija.

Vanhempi hoitaja tuli rauhottelee ja silittelee minuu ku ulvoin tuskasta. Yritti saaha minuu hengittää normaalisti. :D

Lääkäri kirjotti ens kierrosta alkaen clomit (vihdoinkin!!!) Ja heti ekasta kierrosta inssiin jos ovulaatio tapahtuu!! :) Jes! On niin parempi olla! Parin viikon päästä pitäis mennä HIHE testeihin meiän kummankin.

Takasin kotii kun ajettiin niin mies sanoi: Jos oon synnytyksessä mukana, niin hankin tekokäden mitä puristat. Meinas nimittäi vähä sattuu.

HuPs!! :D
 

Yhteistyössä