The Esikoisesta Haaveilevat VOL 14

Menkkoja ei ole vielä näkynyt, tosin tuntuu siltä et eiköhän ne huomenna aamulla viimeistään ala. Seuraavaan kiertoon onkin varustauduttu erinomaisesti, ovistestejä reilusti kaapissa ja toimintasuunnitelma laadittuna :D
 
miss_piggy
Tulin vaan raportoimaan täältä taustalta,että ei tää alkuraskaus kyllä mitään herkkua oo :D Iltasin tulee aina mahakivut, ja tänään on ollu taas koko päivän aivan järjetöntä närästystä mihin ei auta mitkään lääkkeet :p Tekis mieli oksentaa tuon närästyksen takia, muutoin ei pahoinvointia oo ollu.

Että jeejee =)
 
miss_piggy Ihan kans halusin sanoa, että mulla kans närästää. Eikä oo ennen närästäny.
Taitaapi ne mahakivut olla ihan normaaleja, itsellä juili mahaa tänään ku töissä joutunu
ramppaamaan koko päivän. Pitäs tietty ottaa iisisti, mut pakkohan ne työt on hoitaa.
 
Miss_Piggy: valituksianne ei oteta vastaan! :D

ON: täällä on ovis! ovisovisovis!!!! Tuli ihan puskista koko homma... eilen ku pupuiltiin niin olin aika märkänä, mut muuten ei ovisoloa. Tänään yhtäkkiä selkeät oireet ja hyödynnetty on jo. Jiihaa! Ja tästä kierrosta mä olen päättänyt raskautua. Ilmeisesti muuten toi liikunnan lisääminen on auttanu, ollu stressittömämpi olo ja se ilmeisesti aikaistanut oviksen tässä. Jipii! Oon sen viimeisen helvettikierron jälkeen kyllä niin iloinen, ehdin jo murehtia jos kierrot venyy aina sinne melkeen 50 päivään... Jipiijipii!

Tänään siis dpo0
 
  • Tykkää
Reactions: Vilijonkka ja Miuyy
Täällä kp 1 lähenee... aina yhtä ihana tuhruvuoto on alkanut. Mut voi siirtää ainakin hetkeksi taustailijoihin. Mieli on maassa, joten täytyy ottaa näihin vauva-asioihin vähän etäisyyttä.
 
Huomenta!:)
Työkiireet vaatineet taas kaiken mahdollisen ajan, ei paljon oo ehtinyt tännekään vilkuilemaan taaskaan:/
Toiveet oli korkealla tässä kierrossa, mutta ehei.. tälle päivälle saa mulle päivittää kp2, TJOT/yk 6. No, jos nyt taas yritetään pysyä positiivisena, niin tässä kierrossa söin Royal gelee-tabuja 2/pv, ja nyt näin tokan kp:n perusteella voisin sanoa, että menkat näyttää jo normaalilta. jipii:) En tiiä johtuisko noista tabuista vai alkaako kierto jo itestään tasottua, onhan siitä nyt aika tasan 6kk kun pillerit jätin pois. Stressi on tosin ihan hirveää, joten luulen ettei mulla ollut ovista ollenkaan parissa edellisessä kierrossa. Harkitsen tässä, että josko sitä nyt soittelis lääkäriaikaa, en vaan tiiä että mitä pitäis sinnekin pitäis sanoa...

Niin ja tervetuloa uusille, ja isot onnittelu MissPiggy ja Buffy!:)
 
Kiitos kaikille ihanille, kun jaksoitte kertoa sänkykokemuksistanne (ja kukaan ei ymmärrä tätä kaksimielisesti;) ). Me kierrettiin vkonloppuna miehen kanssa kaikki Turun huonekalukaupaut, eikä löydetty mieleistämme. Tultiin tulokseen, että ehkä otamme suosista yhteyttä puuseppään joka voisi teettää meille sellaisen mitä me haluttais. Jotenki ei siihen Ikeaan uskalleta kuitenkaan. Ja olis kiva näinä aikoina suosia suomalaista.

Leonella Mitäs olot? Onko vielä olo kovin raskaana? Oireet oli ainakin aika herkulliset:)

Iia-Maria menkkapahoittelut:(

mommytobe en muista olenko toivottanut sinut tervetuleeksi, mutta Moro vaan :wave:

Miranen mikäs itkupotkuttaa?

Ansku-89 Tervetuloa myös sinulle :) Niinhän se menee, että se ''yrittäminen'' vie sitten sen pikkusormenkin.hih. Mites pitkään olette olleet miehen kanssa yhdessä ja millainen elämäntilanne teillä on. Oletteko opiskelijoita vai jo ihan työelämässä? Kyselytunti, koska olet samanikäinen kuin itse, niin kiva tietää että millaisessa elämäntilanteessa siellä ollaan.

maimai83 VOI EI! :( Mun jää sinuu nii pal kauhiast ikävä. nyyyyhh. :heart: Toivottavasti sinuu kuitenkin täällä vielä ''näkyy''.
 
miranenn Huh! Se asunto oli kamala vanha mummonmökki, jota en edes kesämökiksi huolisi! Kyllä sitä asuntomyynti-ilmoituksissa osataan vedättää ja kuvia muokataan ihan kamalasti. Toisaalta eipä tässä vielä mikään kauhea kiire ole asuntoa löytää.

Muutenkas sitten kaikki paha tulee kerralla:
*Hyvä ystäväni (ainoa tästä läheltä) muuttaa monen sadan kilometrin päähän
*Testasin negatiivisen
*En päässyt yhtä tenttiä läpi ja joudun käymään 8op kurssin uudelleen. Ei siinä muuten mitään, mutta opiskeluoikeus loppuu nyt keväällä ja jollen valmistu niin joudun hakemaan koko koulutukseen uudelleen enkä saa opintotukia tai lainaa saatikka opiskelija-asuntoa. Tuo kurssi on jo tältä vuodelta alkanut että syksyllä on seuraava mahdollisuus käydä se. Muutenkaan ei jaksa enää inspiroida tuo koulu kun on joka asian saanut hoitaa vaikeimman kautta (mm. alkuperäinen valmistumisaika siirtyi puolella vuodella nielurisaleikkauksen 2 viikon sairasloman takia!!!)

:mad:
 
miuyyno voi perse :s on se nyt kurja juttu ku kaikki menee päin persettä :(

Fiinaliina miul oli vissii nii väsy, hormonit hyrrää ja jotain. Miehen siskon lapset oli meillä ja ne oli nii väsyneitä et huhhuh.. yks sylkee joka paikkaa ja yks riehuu muuten vaan ja yrittää hajottaa kaiken. Meni siinä vaiheessa käpy ja kävin itkee.
 
Yhdyn kans "närästystiimiin", uutta mulle :D

Fiinaliina :lle ja muille tiedoksi (; Ollaan kohta seurusteltu miehen kanssa 5-vuotta (maaliskuussa), ja naimisissa ollaan oltu 1v5kk <3 Ja ollaan asusteltu jo vuosi omassa (=lue pankin :D ) rivitaloasunnossa. Itse valmistuin ammattiin 5/2011, eli ollaan molemmat työelämässä, mies on 4vuotta vanhempi eli hänellä työelämää jo parisen vuotta enemmän takana. Eli perheen perusteet ois valmiina ja pientä perheenlisäystä ootellaan <3 On se vaan niin ihana tunne kun mies sanoo olevansa valmis yrittämään vauvaa, voi että :) (mitä nyt lähipiirissä tuntuu että kaikilla on ikä-/suhdekriisejä yms.)
Mutta tosiaan, annettiin pikkusormi ja nyt ollaan jo pitkälti kyynervarren kohdalla menossa näissä vauva haaveissa:D

Mulla on tullut tänään pariin otteeseen pyyhkiessä vähän ruskeahkoa vuotoa/limaa, joten ehkä ne kuukautiset tästä käynnistyy! Toisaalta olen iloinen, että tulisi ekat luomumenkat suht.normaaliin kiertoon (tänään joko kp.31. tai alkaa kp.1.), katsotaan nyt mihin suuntaan tää tästä menee.. Hiukan ollu kyl vatsa sekaisin ja kuvottava olo, ja nippailua "kohdun" tiennoilla, mutta uskosin että täti sieltä tulee...

Ja kaikille vielä tsemppiä, positiivista mieltä ja plussatuulia! Täällä on ainakin niin hienoon auringon paisteeseen saanut herätä parina päivänä että ulkoilemaan vain! Ehkä se liikunta ainakin hetkeksi piristää ja vie aatokset muualle :)
 
Viimeksi muokattu:
  • Tykkää
Reactions: Miuyy ja Fiinaliina
Voi ihmiset! Mulle tuli niin hyvä mieli kun kaikki muutkin on niin pahalla päällä tän kuumeilun ja pettymysten kanssa... Alkoi oikein naurattaa ku luin ton leonellan avautumisen mikä tuli suoraan sydämestä. I know where you're coming from, trust me. Aika surkuhupaisaa tää touhu kyl on, siis omalla kohdalla erityisesti... Mietiskelin tässä itse, et nostan hattua niille joilla on oikeasti sitä pitkää kiertoa. Itseäkin vatuttaa kun keskivertoa n 10 päivää pidempi ja tuntuu et jokainen kierto on ku iisakin kirkkoa rakentais. Nää piinailut kun on ehitnyt elämään tässä jokusen kerran, ni tietää taas et nyt alkaa se itsensä tarkkailu ja testihimo alkaa kasvamaan ja pään sekoilu muutenkin. Kuumeilu vaikuttaa kyllä ihan oikeesti psyykeeseen, en oo vimeiseen vuoteen miettiny mitään muuta ku raskautumista! Jokainen ryyppyreissu, loman suunnittelu ja uusien asiakkaiden kanssa taustalla on se ajatus, et jos tästä raskaudun niin meneeköhän asiat sittenkään niinkun nyt suunnittelen. Esim. ens kesänä pitäis mennä häihin jenkkeihin, mut en mä aio mennä jos raskaudun... Kannattais varmaan ostaa lennot hyvissä ajoin, et voi sit jäädä käyttämättä ne ku varmasti ainakin sit tulisin paksuks... Ja ryyppyreissut saa laskea kierron ajankohdan mukaan jne. Huoh mitä touhua.
 
Luna85 toi kuulostaa niin tutulta. mä tässä jo mietin et mitenköhän ens kesän koiranäyttelyreissujen käy, kykenenkö vetämään perässäni vetoalustaa missä kyydissä muutama koira häkkeineen jne ja painoa 30 kiloa. Tai onko mulla niin kamalat pahoinvoinnit että en oikeesti pysty lähtemään näyttelyihin. näyttelyt on iso osa mun elämää ja siellä mä rentoudun, mitä sitten jos en niihin kykenekkään :D No, kai sitä pystyis helposti olla käymättä jos raskautuisi ;)

Mua vaan nyt häiritsee kun olen muutamalta taholta kuullut että diabetes voi vaikuttaa siittiöihin. Miehellä siis diabetes. Minulla ylipainoa sellanen 20 kiloa. Tosin, päätin että nyt ku menkat alkaa (alkoi jo) niin otan ryhtiliikkeen ja 10 kiloa pois. Ainakin. Tupakanpolton lopetin, alkoholiakaan en ole juonut tänä vuonna olenkaan. Enkä juo, kokoajan mielessä on vaan et entäpä jos nyt juon ja olisinkin just raskaaksi tulossa mut tuhoan sen yrityksen juomisella.

Taidan seuraavien menkkojen jälkeen varata ajan gynelle, vaikka sit yksityiselle.... Haluan tietää et miltä munasarjat näyttää, onko pco tyyppiset tms. Mitähän muuta "perusjuttua" kannattaisi tutkia ihan vaan varmuuden vuoksi?

Me ollaan muuttamassa. Isoon omakotitaloon maalle, se on niin unelmien paikka meille! Ja todella haluaisin että ensi vuonna viimeistään olisi siellä pikkuinen meidän kanssa ja mikä jottei toinenkin tulossa.
 
Hei kaikille! Tulin vaan kertoon vähän kuulumisia ku lähdin täältä niin äkkiä. Tosiaan miehen kanssa tuli sillon joulukuun alussa ihan lopullinen ero, onneksi. Se vaihto mut toiseen naiseen, mutta myöhemmin kyllä yritti vielä saada mua takas. Piti siis unohtaa vauvahaaveet ja siirtää myöhemmäksi. Nyt oon kuitenki tavannu ihanan miehen ja seurustellaan, mutta tämän kanssa ei oo vielä lapsien hankkiminen ihan ajankohtaista. (Aika omituisen äkkiä tässä on taas kaikki tapahtunut, mutta oon silti paljo onnellisempi ku ennen.) Oon puolentoista viikon päästä muuttamassa isoon, ihanaan asuntoon kahden kaverin kanssa, innolla odotan. :) Pitäis tässä kuitenkin hankkia joku ehkäisy, e-pillereitä harkitsen, mutta pelottaa ne kuitenkin aika paljon. Aikoinaan mulla oli niiden takia sivuvaikutuksena masentuneisuus ja sitten se lopettamisen jälkeinen härdelli oli kamalaa.

Onnea paljon plussanneille ja teille, jotka plussaa vielä odottelevat: toivon kovasti, että se teille pian suodaan. :heart: Ehkäpä se munkin aika jossain vaiheessa koittaa, kun on oikea hetki. Tällä hetkellä olen onnellinen siitä, että ei tullut väärän miehen kanssa perustettua perhettä. :)
 
Viimeksi muokattu:
Luna85, samanlaisia ajatuksia täälläkin pyöritellään. :D

empp, kiva kun tulit kertomaan kuulumisia. Ihana myös kuulla, että siellä elämä hymyilee taas ja on mukava mies kainalossa. :)

Leonella, eiköhän se ihan perus sisätutkimus ja vaikka papa riitä, kun teillä vielä noin vähän yritystä takana. Älä vielä stressaa ja mieti liikaa muita tutkimuksia. Joo, helpommin sanottu kuin tehty. :D

ON: Täällä dpo 7 ja pohdiskelen jo koska uskaltaisi ekan kerran testata. Viime kierrossa tulleet välivuodot on toistaiseksi pysynyt poissa. Hyvällä fiiliksellä siis piinaillaan. Tänään kävin progesteroni verikokeessa ja tuloksia saakin odottaa sen 1,5 vkoa. Komeasti koholla olevat lämmöt kyllä puhuu oviksen ja riittävän keltarauhastoiminnan puolesta, mutta onhan nää asiat aina hyvä varmistaa. :)
 
Fuksia En itsekään mikään ovulaatio expertti ole, mutta musta tässä linkissä on asiat melko yksinkertaisesti kerrottu (mikäli tähän sivustoon nyt on luottamista) :D Eli kaippa sul on ovulaatio tai sit se on ihan pia?!

Kaikki kuukautiskierrosta | Kutri.net

Itse pohdiskelen vielä että alkokohan se uus kierto tänään vai ei.. On sen verran niukasti sitä rusehtavaa / hieman punertavaa vuotoa tullut, oikeestaan vaan pyyhkiessä, mutta tuntemukset alavatsalla on vähän sen suutaset ns. että täti tulee kylään.. Enpä tiedä?
 
Mä varasin ajan gynelle. Kaveri suositteli niin pitihän se varata :D Maksaa mitä maksaa. Sanoi et kannattaa pyytää ihan perus tutkimus et kaikki on ok ja et ultraa et tietää et miltä munasarjat näyttää jne. 5.2 olisi aika :) Se on just päivää-paria ennen seuraavaa ovista. Kuulemma sikäli hyvä aika et ultratessa sit näkee vähän et miltä limakalvo näyttää :)
 
Tänään täytyy muistaa ostaa greippimehua. Ja punaviiniäkin vois hakea valmiiksi tonne kaappiin :D Mitähän vielä? Nyt siis "nautittavien" aineiden listalla on:
1. multivita
2. Floravital mehu
3. miehelle b-vitamiinia, c-vitamiinia ja sinkkiä
4. Greippimehu
5. Punaviini

Mites se greippimehu, juodaako sitä läpi kierron? Se tiedän et punaviiniä oviksesta plussatestiin :D
 
Arvon leidit, mä taidan olla seonnut tässä optimismin puuskassani. Kuten kerroin, olen päättänyt, että olen raskaana nyt. Liekö mielikuvitusta tai ei, niin pari hassua asiaa tässä ollut: eilen alkoi mieleni tekemään vadelmavissyä ja minttujäätelöä (ehkä viimeks vuos sitten noita syönyt) ja viime yönä heräsin sellaiseen kummalliseen lämpimään oloon vatsan seudulla. Luulin pissanneeni sänkyyn kun oli se lämmin olo mutta kuivana kaikki petivaatteet oli. Tiedän, että hedelmöittymistä ei voi havaita (ainakaan järkiperusteisesti) mutta uskon, että kyseinen tapahtuma kyllä muuttaa hormonitoimintaa ja pohdinkin tässä nyt, että voisiko nämä kuvitellut oireeni viitata siihen? Nykyisessä optimistessa tilassani olen aika vakuuttunut että kyllä voi! Tälläkin hetkellä on itseasiassa mahassa sellainen jännä lämmin olo...

Joo tiedän että olen virallisesti sekoamassa varmaankin, mutta suokaa mulle hetki hulluuttani! :saint:

Leonella hyvä et varasit ajan gynelle, ainakin oma stressi helpotti kun gyne totes kaiken näyttävän olevan ok... Sekin varmaan auttaa raskautumista kun stressi edes hieman helpottaa...

t. Hullu-Luna (ps. kyllä mä vielä putoan maan pinnalle)
 
Luna85, tuo sun edellinen kirjoitus oli kyllä niin tutun kuuloista että ihan alkoi naurattamaan.. Kuinka sitä kaikkea suunnitellessa miettii, "jos mä sitten oonkin silloin raskaana, pitääkö perua", ei uskalla varata lomamatkaa syksylle vielä kun toivoo parasta jne.. Eikä sitä viitsi ääneen muille ihmisille sanoa kuin miehelle miksi kaikkea jahkaa ja empii niin paljon :D
Ja mua ärsyttää niiiin paljon, miksi pitää olla niin pitkä kierto, oon miettinyt tuhat kertaa mielessäni miten paljon isompi todennäköisyys raskautua olisi (tai siis miten paljon useammin se mahdollisuus siihen olisi) jos kierto olisi vaikka joku superlyhyt? Joskus vuosia sitten olin vaan onnellinen pitkästä kierrostani, kun ei niistä ärsyttävistä menkoista tarvinnut kärsiä niin usein...

Ja Luna-85, toivottavasti et oo "hullu" vaan päättäväisyydestä on apua ;)

Leonella, itse ainakin oon varmuuden vuoksi kiskonut greippimehua ihan kierron ympäri. Ja greippimehusta oon muuten kuullut senkin, että sen juominen tekee miehellekin hyvää. Mähän oon siis pakottanut mieheni juomaan sitä päivittäin tässä puolisen vuotta jo, ja hän vihaa sitä :D Alkuun alkoi aina suunnilleen yökkiä, mutta nyt on jo vähän siedättynyt siihen, hih. Tosin vieläkin se pirulainen aina juksaa mua muka juoneensa jo päiväannoksensa, mutta mä näen niin naamasta kun valehtelee, eli kiinni jää ;)
 
Niin ja piti vielä lisätä, Leonella, kun niitä tutkimuksia mietit, niin kyllä se gyne myös aika hyvin tietää ja osaa neuvoa mitä tuossa tilanteessa kannattaa tutkia nyt ja mitä mahdollisesti myöhemmin ja missä vaiheessa :)
 

THE ESIKOISESTA HAAVEILEVAT TI 22.1.2013



kultsipallo...............20...................kp 59/28........................yk 11
tuttikeiju................22...................kp 52/28-35...................yk 11
Hydrangea.............26............... ....kp 34/31-44...................yk 11
Vilijonkka................27..................kp 33/29-35....................yk 10



Miuyy....................22..................kp 29/28.........................yk 4
Luna 85.................27................. kp 23/35-38....................yk 10
Lullaby89...............23.................kp 23/31-36....................yk 15
mommytobe?........27...............kp 21/28.........................yk 1



*Stiina...................24................kp 18/?............................yk 9
Henrietta-........... 25.................kp 18/33..........................yk 4
jjennaa.......................................kp 17/34..........................yk 8
Fiinaliina................23.................kp 17/33.........................yk 6
Kali85....................28..................kp 15/34..........................yk 7
Fireweed..............23.................kp 15/27-30......................yk 3
pantera.................19.................kp 13/27-28.....................yk 6
Fuksia...................27.................kp 13/?-37........................yk 2



slallu......................25.................kp 9/28-41......................yk 4
miranenn..............23.................kp 7/?......................yk 14/yv 3
Avianna.................25................ kp 7/40-??....................yk 6?
marjaana87..........25................kp 7/30-32....................yk 4
Meri__...................19.................kp 6/28..........................yk 3
Iia-Maria....................................kp 6/28-31....................yk 4
Lilja87...................25..................kp 3/30-44?.............TJOT/yk 6
Leonella.................28.................kp 2/28-31....................yk 5
ralliruutu................23.................kp 2/29..........................yk 5
Ansku-89..............23.................kp 2/31...........................yk 2



ODOTUKSEN ODOTTAJAT

Miuyy..................DPO 15
Vilijonkka..............DPO 14
Hydrangea............DPO 8
*Stiina...................DPO 3



HAAMUJENGI/RKTT


TAUSTALLA KUUMEILEE

Enna_
maimai83
pilkesilmäkulmassa
Naapurin tyttö
Kaiku<3
Marpa
pienestäkii
tada
Hey
Laola
Sanja
Ampparsson
jenninoora






PLUSSANNEET :heart::heart::heart:

Tästä pinosta plussanneet odotuspuolella:
Esikoishaaveista plussanneet


Jeela 12.1.2012
Apina25 29.1.2012 yk 2
Chiba 09.02.2012 yv 2
Sanja 25.2.2012 yk 8 km
nellielli 27.2.2012 yk 10
fisukisu 1.3.2012 yk 2
Ampparsson 8.3.2012 yk 6 km
mirkkunen_ 26.3.2012 yk 2
Laola 6.4.2012 yk 3 km
yöperhonen- 19.4.2012
Tessu84 18.5.2012 yk 14/15
enni. 7.6.2012 yk 2
moulinrouge 11.6.2012 yk 2
Heidukka 18.6.2012 yk 7
Amore 20.6.2012 yk 3
lenkkari 29.6.2012 yk 10
Marpa 18.8.2012 yk 7 km
iitahoo 22.8.2012 yk 2
emppuli83 7.10.2012 yk 3(4)
Babyfever1 14.10.2012 yk 12
Naapurin tyttö 16.10.2012 yv 10 (km)
Piimis 17.10.2012 yk 4
Ninni_90 26.10.2012 yk 3
eläväinen 15.11.2012 yk 3
taru81 22.11.2012 yk 3
ensimmäinen 24.11 yk 2
niiu 23.11 yk4
Lemondrop 21.12. yk 1?
Dana 22.12 yk 17
Kali85 2.1.13 yk 6 (km)
miss_piggy 12.1.13 yk 8
buffy 15.1.13 yk 9


 
Viimeksi muokattu:

Yhteistyössä