The Esikoisesta Haaveilevat VOL 14

Tänään täytyy muistaa ostaa greippimehua. Ja punaviiniäkin vois hakea valmiiksi tonne kaappiin :D Mitähän vielä? Nyt siis "nautittavien" aineiden listalla on:
1. multivita
2. Floravital mehu
3. miehelle b-vitamiinia, c-vitamiinia ja sinkkiä
4. Greippimehu
5. Punaviini

Mites se greippimehu, juodaako sitä läpi kierron? Se tiedän et punaviiniä oviksesta plussatestiin :D
Mä ainakin ostin greippimehua nyt kp 2 ja ajattelin juoda sitä koko kierron ajan. Tässä kierrossa mukana myös vehnänalkioöljy ja lokakuusta asti o0on syöny multivita raskaus & imetys -tabletteja.

Ajattelin, että pääsisinköhän kuitenkin kunnalliselle gynelle vielä johonkin tarkistukseen, että eihän ole mitään mikä estäisi ovulaation. Pelkäänpä että kahdessa viime kierrossa ei oo ollu ovista ollenkaan :( Jos ei kunnalliselle, niin sitten olen kyllä valmis menemään yksityiselle ja maksamaan siitä.

Ovista en haluaisi alkaa tikuttelemaan, kun koen jo ajatuksenkin niin stressaavaksi :/
 
  • Tykkää
Reactions: Babyfever1
miranenn Mulla ei tuu muuta mieleen kun ovulaatio tai kohdun ulkoinen raskaus. Mikäli se kipu jatkuu pitempäänkin ja/tai pahenee niin kannattanee käydä päivystyksessä.

Kukas nyt kirjottikaan että päätti olevansa raskaana? Ihanat kuvittelut :) Kyllä mullakin on nyt ollut vähän sellainen olo että tässä kyllä kumminkin raskaana ollaan. Käytiin tänään shoppailemassa kaverin kanssa ja niin meinasi tarttua mukaan jo äitiysvaatetta ja vauvan luomupuuvillabodyja, (kun oli niin hyviä tarjouksia) mutta hillitsin vielä itseni.

Leonella Mulla on myös raskaus ja imetysvitamiini, tosin Minisunin. Onko siinä Multivitan valmisteessa rautaa? Tuossa Minisunissa kun on enkä viitsisi sitä turhaan ottaa joka päivä ettei tulisi raudan yliannostusta (siihen kun ei ole hoitoa).

empp Kiva että asiat kääntyi parhain päin! :)
 
jjennaa, mulla oli tässä kierrossa samanlaista vuotoa pupuilun jälkeen. Kesti kolmisen päivää ja sit loppu. Vatsakivut, etovuus ja närästys alko siitä hetken päästä ja niitä oireita on vieläkin. Varsinaisten menkkojen olis pitäny alkaa aikaisintaan viime la, vielä ei näy tätiä, enkä sen pahemmin oo testaillutkaan. Ehkä mä tällä viikolla käyn sen testin hakemassa!
 
Miuyy miuta pelottaa :( No perjantaina se aukkari.. Kai siel näkyis jos jotai olis. On kyl kummaa.. ku kuitenki kierto näin alussa, ni epäilen kyl et mikää ovulaatio olis. Pyh. Semmosta ku muutenkaa tapahu :D kyl kaikki kauhukuvitelmat käyty läpi mielessä :s aattelin kyl et jos tää jatkuu ni sit soitan sinne polille ja kysyn et mitäs ny.
 
ralliruutu, jos tuota ovulaatiota mietit, niin sun täytyy joka tapauksessa tikuttamalla testailla, mun ainakin gyne käski niin tehdä.. Ei sielläkään täysin varmasti nähdä kenestäkään ovuloiko vai eikö ja jos ei niin miksi, tietyt syyt (kuten pco) pystyy kyllä selvittämään ultraamalla tms. Eli ehkä sun kuitenkin kannattaisi testailla ensin itse, sitten vasta harkita gynelle menoa jos ei muuta "ongelmaa" ole..
 
Miuyy kyllä siinä multivitassa rautaa on. Mulla on hb alhainen, marraskuun lopussa se oli 113 ja nyt tipahtanut 108 joten mun pitää syödä rautaa jotta sen saa nousemaan. Seurannassa siis sen puolesta, kun sais edes hempan sinne 120 tienoille niin hyvä.

Tykkääkö joku greippimehun mausta? Paljonko sitä pitäisi juoda päivässä? Just puoli lasillista join, ykkösellä alas ja totesin et ei tää oo niin kamalaa ku odotin. Kunnes se maku jäi suhun pyörimään... Mitä se greippimehu niin ku tekee?? miksi sitp pitää juoda? Tää on mulle hieman mysteeri mut juon sitä ku se auttaa raskautumaan :D
 
Fuksia You're welcome :)
Itse ostin semmosta greippimehua missä oli hieman maustettu sokerilla, eli ihan ok maku musta, (tosin itse juon myös lonkeroa sillon kun juon eli siinäkin greipin maku). Mutta osaako joku sanoa miksi alku-/koko kierron greippimehu hyvästä, ja vasta ovulaatiosta-loppukiertoon punaviiniä suositeltaisiin?
 
Ansku oon ymmärtäny että greippimehu vahvistaa limoja kuluvan ja tulevien kiertojen varalle ja punaviini kuulemma auttaa siihen kiinnittymiseen, mikä siis tapahtuu loppukierrossa. Jos joku fiksummin osaa selittää niin siitä vain :D
 
  • Tykkää
Reactions: Miuyy
miranenn voisko olla kysta? Ne vissiin harvoin on mitenkään vaarallisia, itselläkin ollut tutkitusti pariin kertaan ja ne aiheuttaa just sellaista vihlontaa. Äh, tuskinpa kuitenkaan tossa kohtaa kiertoa...

Miuyy minä se olen päättänyt raskaana olevani! :D Uskomaton optimismini senkun kestää. Parin viikon sisään tullaan kolisten takaisin maan pinnalle mut nyt leijun :)
 
  • Tykkää
Reactions: Miuyy
ralliruutu, musta Avianna puhuu asiaa. Multa ainakin lapsettomuusklinikan ensikäynnillä kysyttiin ensimmäisenä, oonko ovistestejä tehnyt. Jotkut pcolaisetkin voi ovuloida luomusti (mä en tosin). Joten se asia ei kyllä millään tavalla selviä pelkästään ultralla kurkistamalla.

(Lapsettomuus)tutkimuksista. Mun mielestä niihin ei kannata turhaan kiirehtiä, jos kierrot on suhteellisen säännölliset ja normaalin pituiset. Lääkityksen avulla vaikutetaan aina kehon normaaliin toimintaan, joten mielestäni sitä ei kannata lähteä sotkemaan, jos kroppa toimii muutenkin. Jos asia painaa kovasti mieltä, niin oman mielenrauhan takia kannattaa varata aika gynelle perustutkimukseen ja vaikka lisäksi papaan. Lääkärit osaavat kyllä sitten käynnillä neuvoa paremmin, mitä jatkotutkimuksia mahdollisesti tarvitaan, kun kertoo vauvatoiveesta. Julkiselle puolelle lapsettomuushoitoihin ei yleensä pääse kuin vasta vuoden yrittämisen jälkeen. Suurin osa naisista raskautuu luomusti viimeistään vuoden aikana, joten malttia ja pitkää pinnaa tämä tarvii. :)

Lisäys. Hoidot ja lääkitys ovat myös tosi harvoin oikotie onneen. Yleensä vaatii pitkän pätkän annostuksen hakemista, folliultria ja loppukierron seurantaa verikokeilla, ennen kuin saadaan kaikki natsaamaan. Joka tapauksessa jos edellisestä gynekäynnistä on aikaa, niin tuskin siitä haittaakaan on jos käy tsekkauttamassa paikat. On tärkeää, että käy tarkastuksissa ja papassa säännöllisin väliajoin.

Joten tämä katkera ja maho ämmä kiittää ja kuittaa sekä toivottaa kaikille:

malttia, tsemppiä ja paljon plussia kaikille! :)
 
Viimeksi muokattu:
Greippimehusta ja punaviinistä kun on ollut puhetta, niin greippimehua suositellaan juotavaksi kierron alusta ovikseen. Sen uskotaan vahvistavan limakalvoa. Punaviiniä suositellaan taas juotavaksi lasi päivässä oviksesta noin dpo 5 asti (lopetetaan ennen mahd. kiinnittymistä). Punaviinin uskotaan lisäävän limakalvon verenkiertoa ja lisäävän mahdollisuuksia kiinnittymiselle. Näiden kikkojen toimivuudesta tosin ei ole mitään tieteellistä selkeää todistusta, joten uskokoon ken uskoo. Ite tosin juon tuota greippimehua. :D

Meidän lääkäri suositteli foolihappolisää. Ite käytän monivitamiineja, joista sitä löytyy. Foolihappo ei auta raskaaksi tulemisessa, mutta on erittäin tärkeää sikiön kehitykselle varhaisesti vaiheesta lähtien. Sen takia jokaisen raskautta suunnittelevan olisi hyvä varmistaa sen saanti. Sillä voi olla myös positiivisia vaikutuksia miehen siittiöihin.
 
Täällä menossa kp 7.. viimeinen clomi menee huomenna. Sitten vain odottelua sinne ensiviikon maanantaihin, jolloin kp 12. Onko liian aikasta, jos alkaa tikutella ovista jo esim. kp 11?

Ahdistavaa, kun pitäis alottaa terot sit taas kp 14, että jos ovis pitkittyyki, niin ne Terot pilaa sit sen oviksen.. :/
 
miss_piggy
Mulla tuli veristä vuotoa äsken....voi paska. Toivon ettei oo mikään keskenmeno. Kipuja ei kyllä oo. Käskivat neuvolasta tarkkailla tilannetta. Kiva, kiitos. Neuvolaan on aika vasta viikon päästä, tulee pitkä viikko että saa tietää onko kaikki kunnossa.
Huomenna alkais rv 7.
 
miss_piggy, pidetään peukkuja ettei ole mitään vakavaa! Mutta jos vuotoa on tullut vaan nyt kerran ja vähän, niin eikös se ole vielä ihan normaalia...

ralliruudulle vielä lisäys tuohon edelliseen (ja mistä Hydrangeakin kirjoitti), tutkimuksiin ei tosiaan kunnallisella pääse ennen vuoden yrittämistä (jos sittenkään heti), ja yksityisellä ne ovat ihan superkalliita, ihan pelkät ultraamisetkin, eli kannattaa senkin puolesta harkita tarvitseeko ihan vielä mennä, vai testaatko kuitenkin ensin tikuttamalla oviksia ja sitten mietit. Mutta totta sekin, että jos ei pitkään aikaan ole edes perustarkastuksessa ja papassa käynyt, ei siitäkään haittaa ole, ja se pelkästään ei ihan niin hintavaa ole yksityiselläkään.
 
miss_piggy voi ei..toivottavasti ei ole mitään ikävää. Tsempit sinne. En voi sanoa mitään mikä lohduttaisi. Mutta se voi olla ihan normaalia. Täällä pidetään peukut pystyssä.
 
Viimeksi muokattu:
miss_piggy
Joo ei tota vuotoa onneks tullut kuin ihan lusikallinen, ja nyt ei enää mitään. Ei ollu hyytymiä mukana eikä mahassa kipuja joten varmaan ihan positiivista. Luin kyllä että voi myös johtua esim. siitä kun kohtu kasvaa tai istukka hinkkaa kohdun seinämään / limakalvot vuotaa.
Eipä tässä muuta voi ku odotella ja toivoa parasta.
 
Tänään totesin miehelle, että ensi viikko on oikein kunnon yritysviikko ;) Nyt on vuoto ohi ja odotellaan, että josko alkais tässä pikkuhiljaa ilmaantua ovulaation lähenemisen merkkejä. Mulla on ton limoittelun kaa ollu vaihtelevaa: välillä sitä tulee ja välillä ei. Sen ja halujen lisääntymisen ohella ei ole kyllä muita vihjeitä ollu ovulaatiosta tähän mennessä kierroissa.
 
Viimeksi muokattu:

THE ESIKOISESTA HAAVEILEVAT TO 24.1.2013



kultsipallo.............20...................kp 61/28.........................yk 11
tuttikeiju................22...................kp 54/28-35...................yk 11
Hydrangea..........26............... ....kp 36/31-44...................yk 11
Vilijonkka.............27..................kp 35/29-35....................yk 10
Miuyy....................22..................kp 31/28..........................yk 4



Luna 85.................27................. kp 25/35-38....................yk 10
Lullaby89...............23.................kp 25/31-36....................yk 15
mommytobe?........27...............kp 23/28.........................yk 1
*Stiina...................24................kp 20/?............................yk 9
Henrietta-........... 25.................kp 20/33..........................yk 4



jjennaa.......................................kp 19/34..........................yk 8
Fiinaliina................23.................kp 19/33.........................yk 6
Kali85....................28..................kp 17/34..........................yk 7
Fireweed..............23.................kp 17/27-30......................yk 3
pantera.................19.................kp 15/27-28.....................yk 6
Fuksia...................27.................kp 15/?-37........................yk 2
slallu......................25.................kp 11/28-41......................yk 4



miranenn..............23.................kp 9/?......................yk 14/yv 3
Avianna.................25................ kp 9/40-??....................yk 6?
marjaana87..........25................kp 9/30-32....................yk 4
Meri__...................19.................kp 8/28..........................yk 3
Iia-Maria....................................kp 8/28-31....................yk 4
Lilja87...................25..................kp 5/30-44?.............TJOT/yk 6
Leonella.................28.................kp 4/28-31....................yk 5
ralliruutu................23.................kp 4/29..........................yk 5
Ansku-89..............23.................kp 4/31...........................yk 2



ODOTUKSEN ODOTTAJAT

Miuyy..................DPO 17
Vilijonkka..............DPO 16
Hydrangea............DPO 10
*Stiina...................DPO 5
kali85....................DPO 0



HAAMUJENGI/RKTT


TAUSTALLA KUUMEILEE

Enna_
maimai83
pilkesilmäkulmassa
Naapurin tyttö
Kaiku<3
Marpa
pienestäkii
tada
Hey
Laola
Sanja
Ampparsson
jenninoora






PLUSSANNEET :heart::heart::heart:

Tästä pinosta plussanneet odotuspuolella:
Esikoishaaveista plussanneet


Jeela 12.1.2012
Apina25 29.1.2012 yk 2
Chiba 09.02.2012 yv 2
Sanja 25.2.2012 yk 8 km
nellielli 27.2.2012 yk 10
fisukisu 1.3.2012 yk 2
Ampparsson 8.3.2012 yk 6 km
mirkkunen_ 26.3.2012 yk 2
Laola 6.4.2012 yk 3 km
yöperhonen- 19.4.2012
Tessu84 18.5.2012 yk 14/15
enni. 7.6.2012 yk 2
moulinrouge 11.6.2012 yk 2
Heidukka 18.6.2012 yk 7
Amore 20.6.2012 yk 3
lenkkari 29.6.2012 yk 10
Marpa 18.8.2012 yk 7 km
iitahoo 22.8.2012 yk 2
emppuli83 7.10.2012 yk 3(4)
Babyfever1 14.10.2012 yk 12
Naapurin tyttö 16.10.2012 yv 10 (km)
Piimis 17.10.2012 yk 4
Ninni_90 26.10.2012 yk 3
eläväinen 15.11.2012 yk 3
taru81 22.11.2012 yk 3
ensimmäinen 24.11 yk 2
niiu 23.11 yk4
Lemondrop 21.12. yk 1?
Dana 22.12 yk 17
Kali85 2.1.13 yk 6 (km)
miss_piggy 12.1.13 yk 8
buffy 15.1.13 yk 9


 

Yhteistyössä