Tammimammat 8

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja pouta
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
Heips!

Täällä käyty neuvolassa ja sain äitipolille ajan maanantaiks. Meen kylläkin vielä pe silti neuvolaan.. Vauva on vähän laskeutunut, mutta hidasta on.. Kypsyttää kyllä ihan tuskassa!! Seksiä on täälläkin harrastettu ja tänään ajattelin pestä saunan ja saunoa sen jälkeen pitkään ja hartaasti! Supistuksia tulee, mutta harvakseltaan...

Mukavaa että Leonor sulla mies kotona kun on tää aika hajottavaa olla kotona ja miettiä vaan että joko vois jotain tapahtua... Ja sit kaikki vielä kaupan päälle soittelee ja kyselee, että joko? eikö vieläkään? eikö ees mitään tuntemuksia?? NO EI!!!

Mutta kaikille jaksuja ja hyviä synnytyshetkiä niille joilla alkaa tapahtumaan :)

Huhuu, minne kaikki valaskalat on menneet ;D,

onpas hiljaista... Tarkottaisko tämä sitä, että porukka ois synnyttymässä? :) vai onko se vain toiveajattelua?
No, täällä ei vielä tietoakaan synnytyksen lähestymisestä. Ja ässät on kokeiltu. Petipuuhiin rupeaminenkin on alkanut ärsyttään, vaikka vonkaaja kyllä jaksais vähän väliä muistuttaa. Ei sinänsä mitään estettä, mutta kun mieliala on lähinnä ärsyyntynyt, niin ei paljon haluta. :(

Neuvolassa taas piipahdettiin: täti sanoi, että näkyy jo naamasta, että alkaa olla aika tuskastunut olo tähän odottamiseen... Ja tottahan se on. Kalpealta kuulemma näytin, mutta hemppa 125 (joka siis minulle hyvä, kun kävi tuolla 100...) ja kaikki muut arvot kohdillaan. Ainoan muutoksen viime viikkoon nähden voin sanoa olevan vaapelin liikkeissä - ne sattuu yhä enemmän. Se pukertaa väkisinkin itseään eri asentoihin tuolla vatsassa, niin että mulle sattuu. Illalla ennen nukkumaan menoa saatan oikeasti kivahtaa tuskasta, kun sattuu niin penteleesti. Onko muilla samaa ongelmaa, että sattuu nuo muljahdukset?

Sf mitta oli 33,5 ja oon kyllä levahtanu sivuille, kun yksinkertasesti tonne eteenpäin ei enää mahdu - napa ratkeais muutuen ;). Ja tissit, ne vain jatkaa kasvuaan. Kävin hakeen sellaset Triumphin imetysliivit, jospa ne ois nyt sitten hyvät. Mies hakekoon sitten lisää/isompia, jos eivät riitä, mutta ainakin se kangas joustaa jonkun verran. Ai niin, jonnekin kummaan oli kaikonnut kilo painoa, mutta vaapeli siis oli kasvanu ja lapsivettäkin oli hyvin. Ehkäpä on tullu sitten vain syötyä vähemmän, kun oon ollut kotona ja lukenu ja mies on syönyt muualla. Jotenkaan ei edes kauheesti tee mieli mitään - appelsiineja olen kyllä vetänyt, kun ne on niin hyviä.

Paljon supistuksia tänne ja teille, ja vauvoja saa alkaa tulemaan, vai mitä?!

Millie 39+5 & vilijonkka möyriäinen

Sinänsä outoa ettei enempää ole synnytysuutisia vielä tähän ketjuun tullut, tai voi olla ettei niitä vaan ole tultu tänne kirjoittamaan, ja tosiaan moni voi olla jo klinikalla viettämässä aikaa.

Tosiaan nuo vauvan muljahdukset ja vääntelyt tuntuu aika hurjalta. Vauva on mulla asettunu niin että kaikki raajat kohti vasenta kylkeä, ja niitä se punkee äärirajoille. Tuntuu hurjalta kun nukun aina vasemmalla kyljellä, ja nämä pikkukädet tuntuvat jäävän puristuksiin. Oikealla kyljellä en voi maata kuin hetken, niin alkaa lonkkaan tai mahaan ahdistaa. Viime yönä tuli pari ihan vähän tuntuvampaa supparia. Kovettumisiahan tulee vähän väliä, jotka voi hyvinkin kestää pari minuttia kerrallaan, toivottavasti ne kivuliaat ei sitten ihan niin kauaa kestä. Selkä on kestänyt ihmeen hyvin tän raskauden, ainoastaan öisin on alkanu jotain paikkaa jomottaa. Suolisto on ärsyttävän vilkas....

Ruokahalu on hyvä, ja voisin syödä vaikka mitä, jotenkin jänskättää se että jos h-hetkellä sitten vaan oksettaa, joten nyt pitää syödä ja kerätä voimia. Joka päivä olen edelleen jaksanut kaameista liitoskivuista huolimatta tehdä pikkukävelyn ja lisäksi yritän tehdä pikkujumppaa kotona. Äsken innostuin pesemään lattioita. ;)

Mun perhepiirissä on kaikki vauvat tullu hiukka ennen laskettua aikaa, että teenkö mä nyt tässä poikkeuksen...?

Huomenna neuvola.

Hepskukkuu!
Täälläkin ollaan vielä yhtenä kappaleena,eräpäivä tuli ja meni... Kyllä noi vaavin myllerrykset sattuu täälläkin!!Alottaa sen aina näin iltasin. Ja sit onkin jos minkälaista vihlontaa ja pieniä supistuksiakin ollu mutta ei vielä mitään suurempaa...

Eilen kävin tosiaan taas neuvolassa. Kaikki kunnossa, paino oli jopa -300g, jee.Ku aiemmin sitä oli tullu +3kg =/. Vaavi on pikkasen laskeutunu mutta ei niin alhaalla ku vois olla, mutta sekin saattaa tapahtuu vasta sitt kun vedet menee joten sen varaan ei kannata laskee...Täti sai sf-mitaksi tällä kertaa 40!!Mutta sitte myöhemminhän mulla oli lääkäri, joka sai mitaks 35 ja sano että kyllä täältä on tulollaan ihan normi kokonen vauveli ,elikkäs sellanen 3,5 kilonen ois tulollaan sen mukaan. Ja katto alakerrankin, paikat oli pehmenny. Kohdunsuulle asti ei päässy ku vauvan pää oli jotenkin edessä ja kohdunsuu siellä takana...Joten sen tilanteesta ei tietoa. Joten turhaan ovat pelotelleet isolla vauvalla,huh!!Jännä juttu vaan ett miten ton masun mittaamisessakin voi olla noin isoja eroja!!

Oikeen käden sormet edelleen tunnottomina ja nipistelee...Nyt tuntuu vasemmankin käden sormissa pientä nipistelyä,joten oon kohta kokonaan täällä käsipuolena!Jospa vaavi nyt ottas ja pyörähtäs ulos vielä tän viikon aikana, sais isukkikin jotain tekemistä ens viikkosen talviloman aikana ;)

Ärsyttää tosiaan ku koko ajan kaikki kyselee että onko mitään tuntemuksia, jokos sitä kohta on lähtö edes jne...Mutta toinen tulee ulos sit ku on tullakseen!Ite kyllä oisin helpottunu jos tosiaan aina tietäs tarkalleen sen päivän millonka vauva syntyy!!

Koitetaan nyt vielä jonkun aikaa jaksaa isojen masujemme kera!

tsemppiä kaikille kärvistelijöille niitä tuntuu teidän ketjussa olevan enemmän kun laki sallii! eli terkut viime toukokuun ketjusta:) itselläni meni tasan 2vk "yli" ja voi sitä ketutuksen määrää huh huh mitenkään asiaa ei helpottanut se että kaikki kaverit/sukulaiset soitteli jo rv38 asti joko joko puheluita ARRGGHH! mutta onneksi synnytys käynnistyi itsestään rv42 kun seuraavana aamuna olisi ollut käynnistys! kaikki meni nopeasti ja hyvin eikä jäännyt mitään traumoja:) luulen että asiaan vaikutti myös se että oli itse erittäin kypsä henkisesti synnyttämään!todellakin sympatia aaltoja ja voimia teille kaikille myös toki teillekkin jotka ei vielä eräpäivää ole ohittaneet:)

Yritän pitää meitä ylhäällä... Muut on varmaan jo siis puuhissa...?
Oispa kyllä mukava kun tulis nyytti-uutisia.

Tänään aamulla sain järkytyskohtauksen kun puoli seiskan aikaan nousin vessaan, ja vauva ei tuntunut liikkuvan - ei edes tullut heti supparia, niin kuin yleensä kun nousee ylös. Olin hölmö tietenkin lukenut lahjaksi tilatusta Kaksplussasta enkelivauvoista ja nyt sitten säikähdin, että mitä jos siellä ei ookkaan kaikki kunnossa. Miestäkin tökin hereille ja sanoin, että ei se liiku. Niin, varsinkin kun tämä pikkuinen on yleensä ihan mahoton vipeltäjä. siinä tökkäilin ja ravistelin vatsaa, ja vihdoinhan se muljautti peppuaan. Huoh...

Aamupäivästä lähdin sitten kaupungille, ajattelin, että kun ei tässä nyt mitään merkkejä ole, niin sama vähän käydä shoppailemassa. Kävely on kyllä pirkuleen hankalaa pingviiniliikettä, ja melko hidasta. Mutta urheasti viipotin lumituiskussa vaikka sisäreisien lähentäjiä pakottaa. Kaippa sain päälle pari suppariakin.

Mun ruokahalu on ollu vähän huono - ei tee mieli oikein mitään. Nytkin oli pakko ottaa hedelmiä ja karjalanpiirakka, vaikka ei yhtään tuntuis, että ois nälkä, kun viimeksi söin päivällä jogurttin. Lisäksi nukuin melkein kolmen tunnin päikkärit... Vähän niin kuin alkuraskaudesta siis. Oiskohan tää merkki jostain...;)?

Jos ette muuten vielä tiedä kumpaa odotatte, niin mitäs veikkaatte? Tai mitä muut on veikannu. Me tiedetään sukupuoli, mutta ei olla kerrottu sitä muille. Terkkari, työpaikan johtaja ja osa kavereista on ollut ehdottomasti pojan kannalla, vatsa kun on niin pinkee ja ei näy juuri takaa. Isän äiti oli heti sitä mieltä, että tyttö tulee, ja tuleva kummieno veikkas kans tytöntylleröä. Mutta tällä hetkellä kannatus taitaa olla pojan puolella :). Mutta sukupuoli siis kuitenkin kerrotaan vasta kun tämä jötkäle suostuu syntymään. Mukava kuunnella muiden veikkauksia ja arvioita - saas nähdä kuinka pitää ennustuksissa paikkansa vatsan muodot, äidin ulkonäkö, mielihalut, sykkeet sun muut.

Tässä sitä nyt siis testataan ja koulitaan äidin kärsivällisyyttä - ihan oikein varmaan mulle, kun olen niin hätäilijä. Mutta kun joku asia on "sovittu" (LA:han on semmonen ;D?!?) niin silloin pitää viimestään hoitaa homma...? No niin, toivotan oikein, oikein paljon synnytystä enteileviä merkkejä kaikille! Eräpäivä huomenna,

Millie 39+6

Täällä ainakin ollaan vielä kotona. Supistuksia ja kaikkea muutakin on, mutta lähtöä ei vain tule :(
En ole jaksanut kirjoittaa mitään, kun jotenkin niin kyllästyttää ja masentaakin tämä olotila. Huomen aamulla on taas lääkärissä käynti, mutta tuskin asiat sielläkään mihinkään etenee.

Ja jälleen on tullut todistettua, ettei niistä ässistä ole mitään hyötyä. Mies on ollut tosi kovilla seksinkin suhteen, muttei se sperma mitään ole kypsyttänyt.

Ei uutta tämänkään taivaan alla. Taitaa porukka vaan olla väsynyt, eikä ole paljoa kirjoitettavaa jos ei mitään tapahdu tai ei ole tuntemuksia...

Kyselyjä on alkanut nyt pukkaamaan, ei kuitenkaan ärsytykseen asti, ainakaan vielä. Lähinnä ne huvittaa. :)

Väsyttää.. ja on nälkä. Taidan ottaa vähä iltapalaa ja muistuttaa miehelle, että se lupasi paistaa mulle lettuja vielä tänään.. ;)

39+5

Huoh!

Kotona täälläkin edelleen... Tänään oltiin miehen kanssa kaupoilla kolme tuntia ja nyt sitten taas vähän supistelee, mutta ei isompia. Joo ei niistä ässistä tunnu täälläkään mitään apua olevan :(

Mutta koitetaan jaksaa...

Pippa 40+4

Kotonahan täälläkin...ei mitään uutta...näin iltasin pieniä supistuksia ja vihlasuja kun vaavi alottaa myllertämisen ja poraa päätään yhä alemmas, mutta ei mitään suurempaa.
Perjantaina seuraava neuvola jos ei lähtö tuu ennen sitä,mitä en kyllä usko.Eiköhän tässä mennä ens viikolle, jos vanhat merkit paikkasa pitää. Esikoinen synty 8 päivää la:n jälkeen...

Koitetaan tosiaan jaksella!

Ei ole totta ettei täällä ole ketään jakautunut! Meidän neiti odottelee jo malttamattomana kavereita =) Uskon, että on tuskaiset ja kyllästyneet olot monilla.

Täällä neiti kasvaa silmissä, tai siis muuttuu isomman näköiseksi päivä päivältä. Muutama yö meni tuossa välissä jo todella mukavasti yhdellä tai kahdella herätyksellä, mutta viime yö oli taas raskas. Illalla ei meinannut rauhoittua millään. Luulen, että vatsanväänteet aiheuttaa levottomuutta. Mutta ihmeen hyvin sitä itse jaksaa väsyneenäkin. Päivällä ei paljon olla päikkäreitä otettu, ku on miljoona asiaa jotka täytyy hoitaa ja ostaa, ku muutto on jo ensi viikon lauantaina. Tytöllekin on siis tullut tutuksi jo rautakaupat ja huonekaluliikkeet =D Maanantaina on pakko käydä Ikeassa, mutta sille reissulle ei voi vielä pientä ottaa mukaan, täytyy siis jättää mamman hoitoon viideksi tunniksi. Äidin sydäntä raastaa ajatuskin! Onneksi on pakkasessa pumpattua maitoa, niin se puoli on kunnossa.

Käytiin likan kanssa juuri aamsuihkussa ja söi vatsan täyteen, nyt köllöttelee tyytyväisenä tutti suussa sitterissä kyljellään. On se semmoinen muruliini. Ja yllättäen, kakka haisee. Siis eikun vaipanvaihtoon, taas.

pouta ja tytteli 13 vrk

Eräpäivä!:D

Vaikka se ei nyt ehkä tarkoittanekaan mitään, MUTTA eilen yöllä oli lorahdellut lakanalle punaisen sekaista valkovuotoa(?) ja sama näyttää jatkuvan nyt aamulla. Mutta ei supistele, eikä mitään limatulppia oo näkyny. Ja vaapeli potkiskelee, tosin aika rauhallisesti. Eli ei varmaan mitään huolta vaikka verta onkin messissä...? Viime yönä en nukkunut kovin hyvin, oli tosi hankala löytää asentoa ja vessassa ravasin ainakin kolmesti (yleensä tarvii käydä kerran ja sekin vasta aamuyöstä). Niin ja illalla meuhkattiin kyllä sängyssä - mitä tällä vatsalla nyt voi meuhkata. Voisko siitä sittenkin olla ollut apua?

Ymmärrän kaikkien tuskastumisen - Leonor, sä oot jo lähellä!, oman ärsytyksen olen pyrkinyt voittamaan olemalla ajattelematta/odottamatta synnytystä niin hyvin kun vain voin. On tepsinyt ainakin osin. Ja mullekin satelee viestejä, s-posteja ja soittoja: illalla kun on kymmenes kerta vastattava, ettei mitään merkkejä, niin saa kerätä itsensä, ettei vahingossa tiuskaise. Hyvää ne kaikki vain tarkottaa. Mieskin sanoi, että on ihan kyllästynyt tuttujen ja kavereitten soitteluun ja kyselyyn. Sanoin, että tehdään sulle sellanen pahvilappu, jossa lukee, että "ei oo vielä merkkejä tulosta, on nainen jo tuskastunu" ja voit sitä nostella kyselijöille :) Nyt ukko on tentissä, joten en aio sille vielä soittaa, että jotakin on EHKÄ tapahtumassa. Hermostuu vain turhaan.

Tsemppiä naiset, kohta (tämä täytyy määritellä jokaisen itse;)) poudalle on tulossa kavereita...!?!

..vielä piti kommentoimani tuota sf-mittaa, kun Heaven sitä ihmetteli miten se noin heittäää. Mulle ainakin terkkaritäti sanoi, että sen on hankala löytää mun kohdun pohjaa, joten joskus sekin on saanut vähän hassuja tuloksia. On vain otettu uusiksi. Mulla sf mitta tais olla 33,5 tai 34 ja pikkuisen painoarvio on reilut 3 kiloa.

Päätä alko särkeen, mutta täytynee pysytellä liikkeessä ja touhussa, josko sieltä sitten alkas supistuksia tuleen... Paitsi tänään tulis kyllä telkkarista House ja Idols, joten ne vois kattoo ennen kun lähtö tulee ;). Musta on tullu telkkarin orja, ja kaikki höpöohjelmatkin näyttää "kiinnostavan" :)

Heipä hei

Koittakaa jaksaa... Täällä lueskelee juttujanne tammimamma -06. Haikeaa ja jännää lukea tiedän kärvistelyjä kun oli itse samassa tilanteessa vuosi sitten. Mulla syntyi beebi 41+1, joten tiedän mitä on odottaa... :D

Millie, kuulostaa että sulta on tullut lapsivettä yöllä, se on vaaleanpunertavaa. Tarkkaile tilannetta ja mene äitipolille näytille jos sitä tulee yhä. On tulehdusriski jos sitä tiputtelee. Käynnistävät synnytyksen jos ei itsestään ala tuossa tilanteessa!
Jos kuitenkin vuoto on kovin veristä, synnytys on jo käynnistynyt. Itsellä tuli suppareiden alettua verilimaista vuotoa kun kohdunsuu aukesi...

Tsemppiä teille kaikille, ja nauttikaa sitten ihanasta vauvantuoksusta ja pehmeistä nukkaposkista <3 Aika menee niin nopeaan, liian nopeaan.

Millie: mun mielestä toi sun kuulostaa siltä että ois limatulppa alkanu irtoilee, eikö siihen voikin liittyä muutaman päivän kestävää hiukka veristä valkovuotoa?

Mulla on myös sf-mitta heitellyt, kuulemma johtuu siitä missä asennossa vauva on, ja että yleensä lopussa mitta voi pienentyäkin, kun lapsen pää painuu alas...

Neuvolassa kaikki arvot ok.

Terkkari sanoi ettei tässä vaiheessa kannattais enää lueskella mitään aiheeseen liittyvää, vaan mieluummin jotain ihan muuta. Mutta enhän mä osaa olla täältä pois. Ja sitäpaitsi mä haluan tietää kaikesta kaiken, en halua että tulee sellaisia yllätyksiä, joista ois voinu hyvin etukäteen lukea. Jotenkin tuntuu siltä että neuvola ei kerro kaikkea, esim liittyen epiduraaliin jne.

Mulla ei vielä mitään uutta, mikä viittais että kohta lähdetään...

Heipähei,

limatulppa kai se sieltä irtoili, tosin koko päivän tuli sitä tavaraa ja vähän vielä aamullakin. lueskelin sitten tyksin(?) sivuja ja siellä sanottiinn, että se voi olla just tuommoista vuotoa eikä suinkaan vain limaklöntti, niin kuin olin kuvitellut. Tänä aamuna kun hain sanomalehteä laatikolta oli yhtä tuskaa kävellä - sattuu niin vietävästi! Mies iloitsi, kun sanoin, että käveleminen ei oikein onnistu ja sattuu - hyviä merkkejä, totesi...:b. Mutta suppareita tms. ei ole, joten en kyllä mitään hehkuta etukäteen. Tässähän voi vielä mennä, mutta kaippa tämä tarkottaa sitä, että joskus kai kohta saatetaan päästä hommiin!

Maan vetovoima kuitenkin auttanee, joten lähden kauppaan vaappumaan ja kokkaan ja leivon tänään pakastimeen valmiiksi ruokaa ja pullaa - mies aiko hoitaa siivouspuolen. Jaksamisia!

Vihdoin kotona!!
Poikamme syntyi ma 15.01 klo:17.20.
Painoa reilut 3,3kg ja senttejäkin 51,5cm ;)

Tosissaan sunnuntai yönä rupesin vuotamaan ties mitä ruskeata,punaista ja kirkasta ja vessassa sai muutenkin juosta vajaan tunnin välein ja supisteli.Aamulla supistukset vaan jatkui ja tiheni,mutten ottanut niitä niin tosissaan,kun just sunnuntaina käytiin osastolla tarkastuksessa,eikä mitään merkkejä ollut.Lapsivedet meni maanataina 12.30 kamalan vihlaisun ja supistuksen kera.Ja 6h aherruksen jälkeen pirpana syntyi,ilman mitään kivunlievityksiä.Eivät kerenneet semmoisia antamaan,avauduttiin sitä vauhtia :)
Olihan siinä pusertamista kerrakseen (ei kyllä ihan heti tee mieli takaisin)!

Nyt nautitaan ja rentoudutaan kotosalla,ah!
Onnea muille tulevaan,alkaa jo kuulostamaan hyvältä osan kohdalta ;)

Meille syntyi pieni prinsessa 11.1 klo 7.22 viikolla 37+5. Mitat oli 2840g ja 47cm, py 33cm. Ed.päivänä oli levoton ja hikinen olo, kovasti jomotteli ja iltapäivällä tuli aika kivuttomia suppareita n. 10-15min välein. Sitte saunottiin ja olo oli lähes normaali, joten intouduin imuroimaan =)! Kasilta tuli supparit lähelle 5min välein ja tuntuivat jo joltain, mutta ei vielä ollut "lähtöolo". Soittelin varuksi laitokselle ja käskivät ottaa pandolia ja sitten supparit laantu. Miehelle tuskailin, että menis vedet, niin tietäis mitä tehdä! 00.10 makoilin sohvalla ku kuulin napsahduksen ja aattelin, että voiskohan olla... ja hetken päästä alkoi lorahdella! Soitettiin kaveri pojan kanssa nukkumaan ja oltiin laitoksella puol kahden maissa. Kohdunkaula oli hävinnyt ja suu reilu kahdelle sormelle auki, päästiin heti saliin, kun ei ollut ketään muuta synnyttäjää! Tulihan niitä muitakin sitten pitkin yötä ja yksi pariskunta "etuili" jonossa, kun vauva syntyi puol tuntia saapumisesta =).

Istuskelin kiikkustuolissa ja otin supistukset vastaan rentoutumalla ja kuuma viljapussi alavatsalla. Kätilö oli merkannu papereihin "äidin kommentti-tuntuu ihanalta". Mietin vähän, että pitäis nousta liikkeelle, että tuskin näistä on hyötyä ja puoli kuudelta tulikin ihan erilainen supistus! Soitin kätilön ja sanoin, että alkaa tapahtua, voitais alotella kipulääkitystä. Alapäässä ei ollu kuitenkaan tapahtunu muuta ku vauva oli laskeutunu kunnolla alas, joten kätilö passitti mut suihkuun, jossa kärvistelin puoli seiskaan asti, kunnes tuli huono olo varmaan kuumuudesta. Kivut alko olla jo kovat ja oltiin suunniteltu kohdunkaulanpuudutetta, mutta kätilö tuumasi (tutkimatta) että et oo varmaan vielä tarpeeksi auki, kun pitäis olla noin 6cm, niin olis hyvä ajoitus, kun vaikutus kestää "vaan" pari tuntia... Ja hän halusi tilata mulle verikokeet, jos sitten laitettaiskin isompaa puudutusta. Tuumasi, että viimeistään kahdeksalta tulee lääkäri puuduttamaan, että jos nyt vaan ilokaasulla mennään. Sanoin, että kasilta meillä on jo vauva, mutta eipä tuo uskonu. Seuraava reilu puoli tuntia meni sumussa, roikuin ilokaasussa, josta ei alun jälkee ollu mitään hyötyä ja supistuksia tuli välillä tauotta. Tunsin oikein, kuinka paikat aukeni ja mies tarjosi pillimehua. Viimein tuli se verikokeen ottaja ja mies lähti puhelimeen. Tuli pieni tauko supistukseen ja labra sai näytteen, mutta pyysin häntä soittamaan kelloa, kun alkoi jo ponnistuttaa. Mies tuli samalla ovenavauksella kätilön kanssa, joka ei meinannu saada hanskoja käteen, kun vauva jo syntyi. Ja kätilöiden vuoro oli vaihtunu just ennen ja aikaisempi tuli ovelle sanomaan hyvästejä kun aloin ponnistaa ja oli jokseenkin järkyttyneen ja nolon näköinen... pari tikkiä laitettiin, kun vauva tuli niin vauhdilla, ettei ehtiny paikat venyä.

Kotoiduttiin jo lauantaina ja tyttö on tosi rauhallinen, nukkuu ja syö. Tänään kävi terveydenhoitaja ja painoa ei ollu tullu tarpeeksi, joten nyt sitten herätellään rinsessaa tissille vähän useammin.

Pitkää pinnaa teille loppuodotukseen!

Meille syntyi pikkuinen poika 13.1., painoa oli 3270 gr ja pituutta 47 cm.
Onnea myös Masille ja Elin@lle!!!
Kirjoitin äsken pitkän jutun teille joka katosi taivaan tuuliin, nyt ei jaksa uudestaan. Sanonpa vaan että nyytti on ihana ja oli kaiken sen kaameuden arvoinen, kipeät supistukset alkoi perjantai-iltana ja vasta lauantai-iltana vauva syntyi. Eli sinä yönä en nukkunut, joten synnytys tuntui rankemmalta kuin se olikaan. POnnistusvaihe oli kuitenkin kivuton, johtuen kai epiduraalista. Supistukset sen sijaan oli ihan tappavia.. multa puhkottiin kalvot, sain supistuksia edistävää tippaa ja muut myös leikattiin, joten paikat on arat ja istuminen hankalaa, mutta eiköhän se tästä. Imetyskin toimisi jos rinnat ei olisi niin kipeät, tänään vuosivat verta. Maitoa kuitenkin riittää joten ei hätää, mä pumppailen nyt ja yritän hoitaa rinnat kuntoon.
TSEMPPIÄ kaikille jotka vielä odottavat omaa nyyttiään !!!!

Vihdoinkin synnytyskertomuksia, Onnea kaikille!

Viimeset pari päivää ollu sellainen fiilis että nyt vois kyllä lähteä - mikään ei kyllä viittaa siihen että pian synnytys käynnistyis. Kaikki vaan on niin valmista, ja oon ollu rauhallisin mielin. En enää keksi mitään järkevää siivottavaakaan täällä kotona, noh eiköhän pölyä taas parissa päivässä kerry, ja voi taas siivoilla. ;) Jos tää tästä venähtääkin vielä ens viikolle, niin alan varmaan taas hermoilemaan, sillä en ikinä varautunut että tämä yli menee, viimeset kolme kuukauttahan olen jännänny tuntemuksieni kanssa että tämä käynnistyy ennenaikaisesti.

Maha on tuntunut ihmeen pehmoiselta sen jälkeen kun vauvan pää laskeutui alemmas, se ei ole enää niin kiristävä pallo.

Mitenköhän on, kauanko menee että raskausvaivat katoaa? esim turvotus, liitoskivut, närästys? Lähinnä siis huolestuttaa noi liitoskivut, mun siskolla kun ne pamahti pahemmaksi vasta synnytyksen jälkeen, samoin eräällä kaverillani turvotus iski pahemmin vasta jälkeenpäin.

Taas yksi yö edessä, mitenköhän sais nukuttua...

Onnea Elinalle ja Isoldelle!!

Itse voin tähän mennessä olosta kertoa sen verran,että heikko olo on vielä,johtuu ehkä osittain siitä,että hemoglobiini putosi 103,ja rautalääkkeet pistää mahan sekaisin,ei oikeen tahdo ruoka pysyä sisällä.Repesin myös vähän,että tikit on hiukka arat ja inhottavasti "tiellä" vessassa käydessä.Tuntuu myös,että vatsa ja selkälihaksia ei ole olleskaan,että kyllä pakko alkaa treenata tässä,minkä kärsii.Vähän on ontto olo vatsan tienoolla,kun ei ole pirpana siellä riehumassa,mutta nyt voi taas halia miestä ja nukkua mahallaan,mikä on aivan upeeta ;)
Muuten kyllä pirteä ja rento olo,olen touhuillut koko ajan jotakin ja ulos tekisi mieli lähteä,on niin hienot ilmat ollu.

Onnea kaikille nyyttinsä saaneille!!

Ei täälläkään oo minkäänlaisia tuntemuksia että lähtö ois lähellä...Eilen oli neuvolareissu, paineet oli pikkasen koholla, muuten kaikki ok. Paino oli laskenu jopa 3,5 kg!!Kai toi turvotus ja nesteet on sit jonkun verran helpottanu. Kovasti oon ootellu että joku yö ois jo lähtö tullu mutta ei...No, eipä tässä oo enää ku viikko jälellä, sit viimestään nyyttiä aletaan pukata ulos.Toivon mukaan lähtö tulis kuitenki ihan 'luomuna' eikä käynnistettynä...

Maanantaina seuraava neuvolareissu ton verenpaineen takia, jos sinne asti päästään...Koitetaan vielä jaksaa nää viimesetkin metrit!!