Tammimammat 8

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja pouta
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
Onnea teille joilla h-hetki käsillä. Mulla La kahden viikon päästä, enkä usko että tässä sittenkään muutamaan päivään lähtisin klinikalle. Kyllä viikot on menny nopeesti...

Ainahan puhutaan siitä kuinka viimeiset viikot on aika tuskaisia ja vaivaisia, mutta mulla tuntuu olleen näitä vaivoja jo viimeiset kolme kuukautta, eikä ne ole sinänsä pahentuneet, tai oon niihin tottunut. tai oikeastaan muistan huonompiakin päiviä supistelujen ja liitoskipujen osalta kuin mitä nyt on ollut. Ainut vaan että mun unirytmi on nyt ihan outo. Mutta eiköhän sekin päivä tässä tule kun totean että jospa pääsis jo synnyttää.

Olikos muita naistenkilikalle menijöitä? Siellähän rempataan lisää niitä perhehuoneita, oiskohan ne jo valmiita? Haluan sittenkin sellaiseen - vaikka ne on kuulemma aika koppeja, ja sinänsä kahden hengen huoneet viihtyisämpiä.

Poudalle paljon tsemppiä! Sähän olet jo ihan lähellä h-hetkeä : )
Saas nähdä milloin saadaan kuulla vauvauutisia : )
Mä en olis itestäni uskonu, mutta nyt alkaa tuntumaan siltä että vois se synnytys täälläkin alkaa. Mutta ei mitään merkkejä... yöt on huonoja, kun kaiket päivät kittaa nestettä ja sitten yöllä saa juosta tunnin välein vessassa. Mulla tuntuu turvotusta varsinkin sormissa (ja vaa'alla..) joten yritän parhaani mukaan juoda, ei vaan tunnu auttavan. Laukkua en oo vieläkään pakannu, kun tuntuu että ikuisuuden tässä vielä saa oottaa. Olo alkaa olemaan melko tukala : ) Onneks vielä jaksaa koiran kanssa lenkille, muuten oon ollu ihmeellisen väsyny vaikka nukun paljon. Onneksi myös flunssa on antanut periksi.
Voimia kaikille vaivoineen tai ilman : )

Hei naiset!

Täällähän onkin ihan kivasti tapahtunut sitten viime vierailuni! Toivotaan pouta, että sun synnytys olis nyt tosiaan lähtemässä käyntiin!! Ja kaikille muillekin kovasti supistuksia :)

Itsellä hiljaista supistusrintamalla... Viime yö meni taas valvoessa. Alkaa tuo rintapuristuskipu heti pitkällään ollessa, joten yritin istuallani nukkua. EIhän siitä mitään tullut... :/ Nyt on kova väsymys..

Eilen neuvolassa:

painonmuutos: -300g (jeeeeeeee!!!!!!!!!!!!!!!)
turvotus: ++
RR: 113/65
prot: -
gluk: +/-
sf: 35
lapsiveden määrä: n
tarjonta: rt
liikkeet: ++
sydänäänet siinä 147-150 kieppeillä

Ihanaa viikonloppua kaikille! Minä ajattelin väsymyksestä ja kurjasta säästä huolimatta käydä jossain vaiheessa kävelylenkillä houkuttelemassa supistuksia... Toivottavasti toimii!

Neuvolassa käyty taas tänään: paino oli hieman pudonnut, pissa puhdas ja paineet hyvät sekä Sf-mitta 34. Vauvan pää on niin alhaalla, ettei terkka sitä meinannut edes tuntea. Vielä minä viikonlopun yli ainakin tätä pidätän sisällä niin saan synnyttää omassa sairaalassa.

Kaikille mukavaa viikonloppua! Jännällä odotellaan, et milloin Pouta tulee ilmoittamaan vauvan syntymästä :)

Oho, tänne ei ollut tullut vielä vauvauutisia... eikä tosin kukaan ole tullut ilmoittamaan lähdöstäkään. Hyvä merkki taitaa olla tuo, että vauvan pää on niin alhaalla, Leonor!

Ei ne mun eiliset temput saaneet illalla supistuksia aikaiseksi.. plah. Yöllä kuitenkin sain kolme mojovaa, jotka nostatti oikein hien pintaan!!! Ne tulivat puolen tunnin välein ja lakkasivat sitten..

Tahtoo lisää, useammin, pidempiä, kipeitä, limatulppaa.... (kaikkea sitä toivookin..heh)

Puta se lähti varmaankin synnärille...kuulostaa ihan siltä!! Tulehan kertoon sitten kuulumiset.

Oma olo vaihtelee, välillä särkee selkä, välillä alavatsaa polttelee ja iskias sähköttelee väliullä koko vasemman jalan pois pelistä eli vihlaisee niin kovaa, ettei pysty liikkumaan.
Pive rv.37+3

Meillä kone tilttasi ja en oo päässyt kirjottamaan, ei siis vieläkään mitään merkkejä täälläkään... huoh. Olo on kyllä tuskainen, ja tirpake potkii tosi lujaa kylkiluihin, mutta supparit on aika vähissä. Yritän kuitenki ajatella, että hyvä kun muljuu ja jumppaa, mutta kun itse ei löydä edes nukkuma-asentoa, jossa olla, niin pistää tympimään. Eikä seksi (kerran päivässä) kyllä ole auttanut, saati siivous tai sauna - siideriä en taida mennä kokeilemaan.

Katsoin sattumalta eilen televisiosta miten pingviinit vaappuu menemään - taitaa olla aika samalaista mun käynti, kun sisäreidet on ihan tukossa. Terkkari sanoikin, että vauva on hyvin lähtökuopissa kun painaa ja säteilee tuonne alas reisiinkin, mutta muuten ei mitään muutosta edelliseen - mitä nyt paineet hiukan koholla, mutta muuten siis samaa vanhaa. Mutta ehkä kohta jotakin tapahtuu, ainakin niille, joiden LA on hollilla.

Vointeja!

Millie 38+4

Täälläkin odotellaan edes jokinlaisia supistuksia... huoh, alkaa olemaan yhtä tuskaa nukkuminen ja oleminen. Ainoa "uusi" asia on mulla tuo että säteilee sisäreiteen, siis vain toiseen mutta kuitenkin. Ja kamala ruokahalu nää viimeset päivät, voisin syödä vaikka kuinka paljon ja koko ajan... Mutta tosiaan ei supistuksia ei. Joten ei taida tapahtua mitään muutamaan päivään täällä ainakaan.
Minäkin olin odottanut vauvauutisia, missähän se Pouta luuraa. Oisko synnärillä. Ainakin täällä on paljon hiljaisempaa kuin pari viikkoa sitten.
Kerrohan Vanilja auttaako sulla nuo kävelylenkit, tuleeko yhtään supistuksia niiden seurauksena? Kun mä käyn kolmesti päivässä koiran kanssa lenkillä eikä koskaan tule suppareita vaikka kuinka toivois. Ainut on että sellaset yli tunnin lenkit alkaa tuntumaan selässä, muuta vaikutusta en saa aikaan niillä... ja hitto vie nyt siellä taas on niin peililiukkaat tiet että saa mennä kieli keskellä suuta, ärsyttävää. Olis saanu lumi pysyä maassa : )
Muuten, mitäs ootte pakkailleet sairaalakassiin? Mä eilen otin ja pakkasin vähän vaatetta ja muuta, loput saa sit heittää mukaan kun lähtö tulee.

Täällä ei mitään uutta ihmeellistä, tai itse asiassa toivon että vielä viikko tässä rauhassa vierähtäiskin. Ei niitä suppareita kannata toivoa, synnytys voi hyvinkin käynnistyä aivan yllättäen vaikka lapsiveden menolla ilman mitään suppareita, tai sitten voi kivuliaita suppareita tulla silloin tällöin vaikka pari viikkoa. Sitä ei tosiaan voi tietää ja sehän se tässä hermostuttaa. Toivon ettei niitä kivuliaita suppareita ennakkoon tulisikaan. Kaverini joka synnytti kolme viikkoa sitten kertoi että pari yötä hän jo teki lähtöä synnärille kivuliaiden suppareiden kera, ennen kuin sit oikeesti lähtivät, se kuluttaa aika lailla energiaa

Toissa päivänä tuntui enemmän painoa alapäässä joten epäilin oisko se laskeutunut, mutta sit taas toisaalta eilen illalla oli sellainen meno mahassa, että ihmeen paljon se mahtuu vielä liikkumaan.

En ole vielä kokonaan pakannut laukkua, sillä haluan vielä pitää tiettyjä vaatteita päällä jne. Vauvan vaatteet oon kyllä kattonu valmiiksi, ja beautybox pakattuna. Kaikkeahan voi sit toimittaa sinne jälkikäteen kun lähellä asutaan.

Nyt on kyllä välillä sellainen tunne ettei oikein veri kierrä, en tiedä mikä ois paras asento sohvalla makailuun. Yritän käydä joka päivä kävelyllä, nyt ei haittaa vaikka se kaikenlaisia tuntemuksia saakin aikaan, samoin seksiä on uskallettu harrastaa taas enemmän. ;)

Nelly 38+3

Aikast samanlaista kuuluu tännekin..
Öiset supparit on tuskallisia,polttaa ja repii alavatsaa.Päivisin ei niin paljon kipuja,mutta kestot heittelee minuutista jopa 10minuuttiin!Ei ole enää mukavaa.
Selkä jumittaa pahemman kerran ja oikea jalka puutuu ja nivusia vihloo.Samaten pikkuinen tuntuu olevan jo niin alhaalla,että välillä tuntuu siltä kuin kaivelisi jo kohdunsuuta :P
Nukkuminen on pätkittäistä,mutta eipä tuosta liene haittaa,tottuupahan jo ajoissa ;)
Neuvola ois torstaina ja lääkäri vasta ensi maanantaina,sitten vasta tiedetään tarkemmin josko tulisi lähtö aiemmin..
Toivottavasti pian kuullaan iloisia uutisia!

Terveisiä Tyksistä!
Meille syntyi perjantaina 5.1. pieni tyttö. Yritin eilen lähettää jo viestin, mutta ei ollut kuulemma tullut perille, joten mies saa tämän toimittaa puolestani. Meidän piti tänään jo päästä kotiin, mutta jäätiin vielä päiväksi keräämään painoa.
Lähdimme perjantaina sairaalaan kolmelta, kun supistukset alkoivat olemaan aika kivuliaita ja tulivat noin kuuden minuutin välein. Olisin pystynyt olemaan kotona vieläkin pidempään, mutta hyvä että mentiin, olin neljä senttiä auki. Kuuteen asti kärvistelin kaurapussin ja parin ilokaasun oton voimalla, sekä kävin suihkussa. Suihkun jälkeen pyysin epiduraalin ja silloin olin kuusi senttiä auki. Sitä tökittiin selkään kolme kertaa seuraavan tunnin aikana, ku lääkäri tyrkkäsi piikin aina suoneen ja sitten odoteltiin, että vaikuttaako mitenkään. Ei vaikutusta kolmannenkaan kerran jälkeen ja kätilö tuli tarkastamaan tilanteen, niin olinkin tunnissa auennut kymmeneen senttiin. Ponnistuskin vedettiin sit luomuna. Koko ponnistusvaihe kesti noin puoli tuntia. Ehkä viiden supistuksen ja armottoman ponnistuksen jälkeen meidän prinsessa oli maailmassa! Loppu meni siis todella nopeasti ja jos voi sanoa, helposti.

Tyttö on 3200 g ja 51 cm, pipo 34 cm. Odotin kaljua nelikiloista vauvaa ja yhtäkkiä rinnallani makasi tuuheatukkainen, nappisilmäinen ruipelo. Suloinen ku mikä! Ja ihan isänsä näköinen! Siinä hän sitten sai olla limaisena puolitoista tuntia ja kokeiltiin vähän imetystäkin. Isä pesi tytön ja sai hänet keinutuoliin. Osastolle siirryimme yhdeltätoista.
Täällä kaikki siis hyvin. Tässä kirjoittaessa tyttö kävi lutkuttamassa pari imua tissiä, mut taisi olla ihan huvitutti kerta. Ainoa ongelma on , että vauvan suu ja äitin nänni ovat eri paria. Maitoa siis tulee paljon, mutta vauva ei sitä sisuksiinsa tarpeeksi saa. Nännit jo rikki ja rintakumi käytössä . Tänään on otettu pari kertaa lisämaitoa pullosta. Onneksi saan pumpattua, niin saa antaa edes omaa maitoa pullosta. Toivon vielä, että imetyskin lähtisi käyntiin…

Pouta ja Hilma kohta 3 vrk

ONNEA POUDALLE JA MIEHELLEEN TYTTÄREN SYNTYMÄN JOHDOSTA!

Minä edelleen kärvistelen täällä kotona. Kivut on kovat alapäässä, mutta sitä ratkaisevaa lähtötarvetta ei vain kuulu. Tuossa yhtenä iltana ei istuminenkaan tuntunut enää onnistuvan, kun tuntui, että istun vauvan pään päällä. Ihan kamala tunne :(

Mulle on iskenyt joku järkyttävä väsymys päälle. Voisin vain nukkua kaiket ajat. Yötkin olen nyt viikon aikana nukkunut tosi hyvin, ihan vain pari kertaa herännyt pissalle yön aikana ja taas sikiuneen kun sänkyyn pääsen. Ja päivisin olen todella väsynyt koko ajan, vaikka nukkuisin useammatkin päiväunet tai tirsat. En ymmärrä tätä touhua. Hemppakin oli viimeksi mitatessa 130, joten siitä tuo väsymys ei kaiketi johdu. Tympäsee jo senkin vuoksi, että sitten väsyneenä tulee tiuskittua lapsille ihan naurettavista asioista. Olis niin kiva viettää lasten kans nyt viimeiset hetket "mukavana äitinä", koska vauvan synnyttyä sitä aikaa ei enää niin paljon ole.

"Onnen lapsen,
pienen ihmeen,
kannoit alla sydämen.
Nyt on onni täydellinen,
syliisi sait ottaa sen.
Tunnet käden pienen hennon,
tunnet posken pehmeän.
Voisko olla kauniimpaa,
kuin alku uuden elämän!"

PALJON ONNEA POUTA!

Onnea poudalle perheineen tyttövauvasta!!! Ihanaa! :)

Isolde, ei mulle nuo kävelylenkit ole tehneet yhtään mitään... :/ Yllättävän reippaasti sitä on pystynyt nyt liikkumaan, jokin aika sitten ei kärsinyt yhtään kun heti sai sukkapuikosta kohdunsuulle! Aion silti jatkaa tuota kävelyä, jos vain suinkin.

Muutenkaan ei hirveästi mitään uutta tähän napaan. Nyt aamulla oli jonkin aikaa menkkamaista kramppia lantionseudulla, mutta sekin taisi jo loppua.

Taidan mennä vetäisemään vielä pikku tirsat, kun heräsin niin aikaisin NÄLKÄÄN..??

Huomenna on menkoista laskettu LA.. näin paljon se muuttui aikanaan ultrassa, 10 pvällä.

Palataan.. tulkaahan kertomaan tilannekatsausta leidit!

Mun oli aivan pakko tulla vierailemaan. Mä oon noita sun kirjotuksia lueskellu ja on tullu ihan semmonen olo, että te saatte pojan. Oli vaan pakko nyt kirjottaa se tänne. Hyvää loppuodotusta, ei oo enää kauaa :)

Oi, kiitos vierailija! Ei tosiaan enää ole kauaa.. Hehe, mistäs sä poikaveikkaukseen olet päätynyt..? Jännää, en kyllä kestä enää kohta itse tätä jännitystä.. Niin, mullahan on ollut itsellä jostain syystä tyttöolo. (??) Ympäröivien ihmisten veikkaukset jakaantuvat, ei ole selkeää linjaa ollut. Toiset on varmoja, että on poika, toiset veikkaa tyttöä..

Heipsan vaan kaikille ja isot onnittelut Poudalle vaavin johdosta!! Tammimammathan alkaa tosiaan pikkuhiljaa jakautua.
Neuvolakuulumisia:

Verenpaine: 124/84
Hb:122
Vaavin syke:144
Pissa:puhdas
Paino:+ 3kg viikossa!!

Joten kaikki ok, ainoo että tota painoa on tosiaan viikossa tullu kolmisen kiloa! Johtuen turvotuksesta, oikeaa kättä on nyt nipistelly ja puuduttanu perjantaista lähtien. Vaavi on osittain lähtökuopassa,sehän saattaa laskeutua vasta sittenkin kun lapsivesi menee.Joten saattaa tulla millon vaan...
Eilen illalla vaavilla oli kyllä sellanen meno päällä että äiti jo aatteli että nyt tuli lähtö ku supisteli ja vihlo.Mutta asukki rauhottu ni sitt loppu kaikki muukin =)
Sisko sai tänään muuten pojan(3500g ja 50 cm), la oli kahen viikon päästä.Saas nähä tuleeko tännekin poika,sen verran vilkas veijari masussa kyllä on!
Kattelin tossa ekaa äitiyskorttia ja mulla oli sillon noussu paineet ja vaavin sydämenäänet oli tippunu 160 -> 128 ja nyt on kans paineet pikkasen noussu ja sydänäänet vähä laskenu. Jospa tässä sitt ois kohta lähtö lähellä, mutta mistäs sitä tietää....
Tänään on kyllä ollu ihan outo olo, johtuen ehkäpä siitä että yöllä ei kyllä tullu nukuttua paljon mitää. Jouduin yököllekin kun tuli huono olo, mikä vaivas enemmänkin tuolla puolessa välissä, mutta minkäs sille mahtaa...Mullakin on muuten ultran mukaan la huomenna, menkkojen mukaan ens maanantai.Ja menkkojen mukaan mennään...Esikolla oli sama tilanne ja meni kuiteskin 8 päivää yli la menkoista...
Ja tulipa eilen käytyä lenkillä ni nyt on kaikki paikat kipeenä,auts...
Nyt laskujen maksuun...

Koitetaan vielä jaksella tää loppuaika, vaikka välillä ottaakin koville!!

En tiiä mistä se poika olo tuli mut se oli vaan niin vahva fiilis, hassua:) Se vahvistu vielä ku kävin noilla sun vuodatus sivuilla ja oli muuten upeet sivut. Ei mulla ennen täällä sivuilla oo tällästä ollu, mut kerta se on ensimmäinenki.:)))) Jaksamista.

Tänään on sitten se laskettu aika eli rv 40+0. Ja vauva edelleen masussa. En olisi uskonut kyllä, että täysaikaiseksi päätyy tämä raskaus. Sen verran on vaikeuksia ja kipuja ollut. Kirjoittelen huomisen neuvolan jälkeen lisää.

Yritin eilen kirjoittaa, mutta eipä onnitunut viestin lähetys... :/ paremmalla onnella nyt

Onnea Pouta ja perhe! : D

Me muut vielä tuskaillaan ja uikutetaan ja ruikutetaan painavaa oloa, mutta eiköhän se tästä.

Käytiin neuvolassa pikavisiitillä, kun terkkaritäti oli merkannut ajan väärin... Mutta kaikki tarpeelliset arvo ehdittiin ottaa. Sf-mitta oli 33 cm, ei turvotusta, painoa -200g. Kuulemma mennään vielä kevyesti vaikka viikkokin yli, vaikka hyvä merkki oli, että häpyluu on vähän arka ja sisäreisiin säteilee kipua. Vauveli pöyrähteli terhakkaasti tapansa mukaan ja sydänäänet jumputteli mallikkaasti. suppareista ei melkein tietoakaan, ainoastaan silloin kun nousee sängystä tai istumasta. Eli tässä saanee sitten ihan rauhassa touhuskella kaikkea mitä suinkin jaksaa ja ehtii.

Täällä sairaalakassisssa on puhtaita alkkareita, siteitä, liivinsuojuksia, kirja, imetysliivit ja oloasu + läpyskät. Muut shampoot ja meikit yms. nakkaan mukaan sitten lähtöhetkellä (jota ei näytä ihan heti kuuluvan ;)). Vauvalle on valmiiksi katsottuna ainakin osa vaatteista. Ollaan onneksi noin 10 min. ajomatkan päässä sairaalasta, joten mies voi helposti sitten kuskata tarvittavia kamoja.

Mulle on ihan sama juttu kuin sulla Leonor. Voisin nukkua vaikka kuin! Päikkärit on ihan must, oon vain yrittäny rajottaa niiden kestoa, että illalla tulee uni. Onneksi vatsassa alkaa mellastus muutenkin, jos liian pitkään menen köllöttelemään päivällä. Mullakin oli hemoglobiini 125(!) ja kaikin puolin muuten asiat ok, joten hassua sinänsä. Voi johtua kyllä siitäkin, ettei oikein pääse liikkeelle ja täytyy vain lukea kirjoja ajan tappamiseksi. Tänään oli tarkoitus koettaa tehdä miehen kanssa kävelylenkki, mutta ulkona on niin hemmetin liukasta, että neuvolaan menokin oli aikamoista kieli keskellä suuta -horjuntaa.

Nukkumisen lisäksi mies on joutunut kuuntelemaan ärtymystäni ja mielialanvaihteluja. Välillä puskee itkua ja välillä olen aivan raivona, kun en voi tehdä "mitään". Voi että haaveilen päivästä, että pääsen jouksemaan ja jumpaamaan! Tiedän, että se ois paran keino helpottaa mieltä, mutta valitettavasti mahdotonta nyt. Toisaalta tiedän, että kohta pääsee etupainosta (ainakin osittain) eroon, mutta silti. Yritän suhtautua tähän aikuismaisesti - minustahan tulee äiti!- mutta kiukunpuuskat vain tahtovat nousta väkisinkin pintaan, kun on niin aikaansaamaton olo. Varmaan on kuitenkin ihan hyvä, että joudun opettelemaan kärsivällisyyttä...;)

Oikein hyviä vointeja - ja varmaan voisi jo alkaa toivomaan hyviä suppareita ja synnytyksiäkin!

Poudalle onnittelut pienestä prinsesssasta!!
Mäkin yritin kirjottaa tänne eilen, eipä vaan onnistunut.
Leonor ja Millie, mä oon kans ollut todella väsynyt viime viikot, eilen vasta helpotti, olisko ollut auringonpaiste joka piristi, tai paremmin nukuttu yö, koska tänään taas väsyttää ja viime yön nukuinkin huonommin. Sain juosta vessassa normaalisti eli parin tunnin välein, nyt vaan supisti silleen pikkasen kipeesti joka kerta kun yritin saada unen päästä kiinni. Niin ja sellasta menkkamaista kipua, pientä vaan tosin.Täytyy tänään yrittää huilia, eilen olin menossa koko päivän. En vaan oikeen osaa nukkua päikkäreitä, mutta sohvalla lojuminen ja tää netissä pyöriminen menee kait kans huilaamisesta. Meillä on nyt alkanu tuo puhelinrumba, molempien vanhemmat ja muutamat kaverit kyselee vointia ja että joko ollaan laitoksella. Ihan ok, en oo vielä hermostunu, mutta sen voin sanoa että sairaalassa ei tulis enää mieleenkään vastailla puhelimeen, kyllä me sit ilmotetaan kaikille kun vauva on syntynyt ja hulina hiukan rauhottunut.
katsoiko joku muuten sen dukumentin eilen neloselta? vaikutti mun mielestä hiukan sekavalta, mutta muuten ok.

Onnea Pouta!
Neuvolassa kaikki ok, tai no hg 118 vois olla vähän korkeampi, joten tuplarautaa nämä seuraavat päivät. Paineet oli kyllä korkeammat kuin ennen, ne näyttää heittelevän, sillä kotioloissa mulla on edelleen tosi alhaiset. Vauvan pää on jo laskeutunut, vaikkakin ei ihmeellisempää painontunnetta ole lauantaian jälkeen ollut. Ihan kivoja sauvakävelyitä oon voinu tehdä välillä pysähdellen, ei haittaa vaikka välillä masussa tuntuu.

Päivisin oon rauhallinen - öisin jos ei saa unta alkaa kaikki kuvitelmat pyöriä päässä. On alkanu se epiduraalikin jännittää. Onko se verrattavissa ihan tavalliseen puuduteaineeseen?! Et jos sellainen sopii, sopii sitten epiduraalikin? Kaipa nää selviää sit klinikalla kun näkee miten homma etenee, ensin oon ajatellu hengitellä ilokaasua.

Ihmetytti taas kertaalleen eilisessä dokumentissa se kun ne kaikki synnyttäjät makasi sängyn pohjalla, kun eihän ihan selinmaakuuta suositella, ja ponnistaminenkin ois helpompaa vähän pystynpänä. Saa nähdä miten sitten itsellä sujuu, tekee milei kokeilla esim jakkaraa.

Vieläköhän ens viikolla käyn neuvolassa...

Onnittelut Poudalle pienestä tyttärestä!!
Täälläkin ollaan vielä yhtenä kappaleena.Olen kyllä koko ajan lähtökuopissa valmiina, on nimittäin NIIN järkyttävää painontunnetta ollut jo kolme päivää tuolla alamahassa. Supistuksia ei kylläkään ole yhtään.Pystyasennossa voi olla max. puoli tuntia sitten on pakko päästä istumaan tai pitkälleen kun tuntuu lähinnä siltä että koko alapää tipahtaa. Ei ollenkaan mukavaa tämmönen kun pitäis kuitenkin noi kotihommatkin pystyä tekemään.
Minä ainakin toivon että synnytys alkaa lapsivesien menolla niin tiedänpähän varmasti että millon pitää soittaa ambulanssi.Jos alkaa supistuksilla niin minähän jään kuitenkin niitä äimistelemään enkä tajua lähteä ajoissa kuitenkaan.

Täällä myös samaa väsymystä kun Millie, Leonor ja Isolde. Yöllä nukun n.11-12 tuntia ja siihen vielä 2 tunnin päikkärit päälle. Eikä noi päiväunet oo yhtään vaikuttanut yöuniin. Onneksi. Mutta ehkä tässä on tarkoituskin nukkua vielä kun se on mahdollista.
Perjantaina seuraava neuvola joten sitä odotellessa...