Uutta vuotta kohti mennään - huomenna neuvolassa piipahdus. Mulla on eka kertaa jonkinmoista turvotusta, mutta oon pistäny sen jouluruuan piikkiin, ja sen, että en oo päässy enää uimaan, kun lääkäri sanoi, että parempi kaiken varalta, että pidättäydyn kävelyssä, siis sen takia, jos lapsivesi menee. Meillä koulu meni täysin syödessä, nukkuessa ja lukemisessa/löhöillessä. Nyt välipäivinä on sitten saatu vieraita, jotka on tullu kattomaan vatsan tilannetta.
Vauva oli täälläkin ollut tosi kiltti - semmoinen lahjaröykkiö sillä oli pukin lähdettyä. Tulevalla isoäidillä on kyllä mennyt pasmat sekaisin, kun se on jouluostoksilla juossut. Tosin ihan hyödyllistä ja lämmintä kampetta kääröistä paljastui, mutta tätä vauhtia pikkuisesta tulee kyllä meteriaan hukutettu vaapeli

Pitää yrittää välttää, ettei ihan hemmoteltu esikko tule.
Mäkin oon Nellyn tavoin pohdiskellut tulevaa. Tosi synnytystä en oikein osaa pelätä/jännittää, mutta sen jälkeistä aikaa kyllä. Mielessäni olen käynyt hyvä äiti-keskustelua, onneksi olen päässyt jo tasolle hyvä äiti riittää, täydellisen sijaan

Olen nähnyt unia, joissa vaapeli on pieni, punainen ja ruttuinen eikä se suostu syömään tissiä. Tai sitten olen melkein sen tipauttanut kylppärin lattialle, kun en ole osannut käsitellä sitä. Mäkin olen kyllä lukenut ja tutkinut oppaat ja kirjat (sen kauhean negatiivisen äitiyspakkauksenkin "parisuhde"-jutun) mutta kun ei niistä oikein silti apua ole. Kaikki tuleva on niin uutta ja outoa, ettei oikein osaa/tiedä mitä tulisi odottaa.
Uutta vuotta kuitenkin odotellessa, vaikka vaavin pää on jo alhaalla, niin varmaan vielä ens vuoden puolelle mennään (toivottavasti). Uuden vuoden vastaanotto tapahtuneena tuttava pariskuntien kesken, ja siellä on sitten joitakin tutun tuttuja, joilla pieniä jo on, että viimeistään siellä voi sitten katsahtaa miltä se lapsiperheen elämä näyttää... Toivottavasti flunssaiset toipuvat ja voidaan alkaa kerätä voimia tulevaan synnytykseen. Pieni nuhanpoikanen täälläkin, mutta kuuma tee ja lämmin karpalomehu on pitänyt olon ihan hyvänä.