*Tammikuu2008*SYYSKUU

Mä tänään kävin viemässä paperit kelalle. Saa nähä mite kaua kestää et tulee ne rahat ku en tosiaa ottanu pakkausta!?
Huutonetistä oon paljon saanu hyviä vaatteita halvalla.. Ja 3kk käytetyn turvakaukalonki ostin ja se oliku uus.. Ja makso vaan 95?, uutena vastaava 189?. To olis tulossa pinnasänky, sekin huutonetistä: 105?:lla, uutena vastaava 220?. Toivottavasti se vielä vastaa odotuksia. =) Vaunujaki oon miettiny et hommais käytetyt mut kait sitä jotai uuttaki haluaa ;)
Vauva liikkunu ja potkinu ahkerasti mahassa. Viikko sitte kävin neuvolassa, sf mitta oli 18, se sano et vähä on yläkanttiin, mut eipä taija enää olla ku tuo laskettuaikaki aikaistu. Ja painoa oli tullu vähä reilu 600g viikossa.. Mut en kyl yhtään ihmettele, semmonen makeehiiri ku oon.. Pitäs vaan vähä jaksaa käyä kävelyllä ja vähä vähentää makeensyöntiä nii olis hyvä.. B)

Ansku rv 23+4
 
Alkuperäinen kirjoittaja ansku88:
Mä tänään kävin viemässä paperit kelalle. Saa nähä mite kaua kestää et tulee ne rahat ku en tosiaa ottanu pakkausta!?
Huutonetistä oon paljon saanu hyviä vaatteita halvalla.. Ja 3kk käytetyn turvakaukalonki ostin ja se oliku uus.. Ja makso vaan 95?, uutena vastaava 189?. To olis tulossa pinnasänky, sekin huutonetistä: 105?:lla, uutena vastaava 220?. Toivottavasti se vielä vastaa odotuksia. =) Vaunujaki oon miettiny et hommais käytetyt mut kait sitä jotai uuttaki haluaa ;)
Vauva liikkunu ja potkinu ahkerasti mahassa. Viikko sitte kävin neuvolassa, sf mitta oli 18, se sano et vähä on yläkanttiin, mut eipä taija enää olla ku tuo laskettuaikaki aikaistu. Ja painoa oli tullu vähä reilu 600g viikossa.. Mut en kyl yhtään ihmettele, semmonen makeehiiri ku oon.. Pitäs vaan vähä jaksaa käyä kävelyllä ja vähä vähentää makeensyöntiä nii olis hyvä.. B)

Ansku rv 23+4

Mulla oli viikolla 22+4 sf mitta 18, niin neuvolassa sanottiin että vähän alakäyrillä menee... :whistle: Ja se käyrä näkyy mulla ainakin neuvolakortissakin, niin senkin mukaan se menee vähän normaalikäyrän alapuolella.
 
Mut jännä juttu sinäänsä tuo sf-mitta, kun mulla se ei oo mikään kovin iso, mut maha on kuitenkin aivan valtava! Järestään ihmiset luulee, että mulla ois jo joskus kuukauden päästä laskettuaika. Mut jotenkin se maha uppoaa sisään, kun menee selälleen ja laittaa polvet koukkuun, niinkuin just siinä asennossa kun se sf-mitta otetaan.
 
pötkylä : mulla nyt ei mitenkään kaameesti oo karvallisuutta tulut mutta esikon odottaessa alussa alko tohon navan kohille tulee tummia karvoja ja olo tuntu miehekkäältä :ashamed: mut ne katos sit tai vaaleni kun vauva synty.. ja samoin on nyt myös tullut samat tummat karvat navan seudulle. eli esikko oli poika ja nyt on tyttö tulossa että ihan molemmissa sukupuolissa voi noita tulla :)

pikkupeikko : kiva kuulla että monen monet asiat sitten selkenivät siellä ultrassa sulle... :)
itellä ois enskuun lopulla tuo ultra rv28 siitä syystä siis kun esikoisen sf mitan kasvu alko hidastu 28-30rv niin siitä syystä nyt sitten ultra kun esikon kohilla rv30 havaittiin että on suhteessa pienempi mitä viikkoja on. ja enne tätä siis ultrissa ja sf-mitta ollut ihan normaalilla käyrällä ja taisi olla vielä ultrassa muutaman päivän heitto ja sf-mittakin yläkäyrän lähellä.

mutta se selviää sit.. toisaalta toivon että täältä tulisi taas pikku asukki koska vähän jänskättää jos tulee normaalin kokonen tai iso vauva kun esikko oli niin pieni ja se oli kiva kun kaikki pikkuvaatteet meni niin pitkään päälle. :)

mutta eiipä muuta täällä... flunssaillaan edelleen....

Nasu 23+4
 
Aivan ihania vaatteita, Afu. Haluu kans... :)
Pikkupeikko, kiva kun hommat selvenee.
Hassua, kun on vasta tammikuun lopussa LA niin tullaan niin muitten perässä. Ei ole vielä sf-mittoja. Kaipa tasasesti mennään.
Oli tänään aika herkkä päivä ja olen itkeskellyt paljon. Katsoin vielä "Minä ja Morrison" videolta ja vollotin vain.
Meilläkin mietitään hätäkaste nimiä ja tietty päätetään varmaksi ennen ristiäisiä eli nyt huutoäänestys menossa. Tyttö helppo, poika ei niinkään.
Lämpimät terveiset ja tsemppiä opiskelijoille.
Blanca ja Boxi olisko 22 ja risat. :hug:
 
Huomenta hei!
Jimena Mulla on sokerirasitus 2vk päästä, joten sillon ollaan viisaampia. Mutta tänäänki vaaka näytti vähemmän mitä neukassa silloin. Oiskohan ollu sunnuntain sipseillä ja herkuilla ollut tekemistä jonnimoisen turvotuksen takia. Mutta kuitenkin pitää koittaa olla tarkkana. Ja kiitos vinkeistä. Nyt olenkin aamusin syönyt muhoja sokerittoman sopan kanssa, pitääkin vaihtaa se takas ruisleipään:)
Ihana pirteet potkarit olet hommannut :heart:
pikkupeikko Hyvä että kaikki on hyvin ja sait selvyyttä noihin. Ja on kyllä teiän tulokasta tarkoin seurattu ja mittailtu:)Ei pitäs olla huolta :)
Meillä kuopus TAAS nuhii ja yskii. Toinen lääkekuuri (2 meni melkee putkeen) loppu sunnuntaina ja nyt jo alkaa uudestaan. Maanantaina korvapolilla katottii kuiten korvat että ne on parantuneet, kuhan ei sitten nyt tuu uudestaa. Kauhiaa korvakierrettä taas, onneksi saatii aika uudelleen putkituseen. Jospa sitten tilanne rauhoittuis.
Mulla kelan papereiden täyttä sujui huolettomasti, täytin vain "omat kohdat" ja palkkaus täyttää sitten ne hankalat kohat ihan iteksee. Aikasemminki olen näin vain tehnyt. :) Saas nähä joko palkkaus on laittanna paperit eteenpäin ja koska sitten tulee äitiysavustusraha tilille:) Sitten mennäänki turvakaukalo ostoksille. Pakko sitten kokeilla että varmasti sopii tuohon meiän autoo se Cragon autobaby mitä ollaan nyt ensisijaisesti suunniteltu.
Onko muuten muilla pinniksessä renkaat? Mä ajattelin että jos ostais (lisävarusteena) renkaat, ois helpompi sitten siirtää aina ihan oman sängyn viereen ja pois edestä ku nousee sängystä.

Huh huh, alkaa jo jumiin. Pakko tänään päästä jo pikkasen ulkoileen, tuntuu et vaa väsyttää koko ajan enemmän ja enemmän mitä enemmän lepäilee. Pakko heittää pieni sauvakävelylenkki ja keksiä sitten jotain tekemistä, ois niin kiva taas ommella jotain..mitähän sitä keksis..

Saatu ja Aattomiäs 26+4
 
Alkuperäinen kirjoittaja pikkuGreippi:
pötkylä : mulla nyt ei mitenkään kaameesti oo karvallisuutta tulut mutta esikon odottaessa alussa alko tohon navan kohille tulee tummia karvoja ja olo tuntu miehekkäältä :ashamed: mut ne katos sit tai vaaleni kun vauva synty.. ja samoin on nyt myös tullut samat tummat karvat navan seudulle. eli esikko oli poika ja nyt on tyttö tulossa että ihan molemmissa sukupuolissa voi noita tulla :)

pikkupeikko : kiva kuulla että monen monet asiat sitten selkenivät siellä ultrassa sulle... :)
itellä ois enskuun lopulla tuo ultra rv28 siitä syystä siis kun esikoisen sf mitan kasvu alko hidastu 28-30rv niin siitä syystä nyt sitten ultra kun esikon kohilla rv30 havaittiin että on suhteessa pienempi mitä viikkoja on. ja enne tätä siis ultrissa ja sf-mitta ollut ihan normaalilla käyrällä ja taisi olla vielä ultrassa muutaman päivän heitto ja sf-mittakin yläkäyrän lähellä.

mutta se selviää sit.. toisaalta toivon että täältä tulisi taas pikku asukki koska vähän jänskättää jos tulee normaalin kokonen tai iso vauva kun esikko oli niin pieni ja se oli kiva kun kaikki pikkuvaatteet meni niin pitkään päälle. :)

mutta eiipä muuta täällä... flunssaillaan edelleen....

Nasu 23+4
kyllä se on mun mielestä pikkugreippi mahtava juttu et ne oikeestis euraa näissä tämmöisissä tapauksissa tarkasti, koska sen minkä voi niin kuin ennelta ehkästä on hyvä minusta.. :)

ansku88 kyllä mä olen sellainen rantautunut valas ettet kuule uskokaa.. pitäs päivittää toi profiilin kuva ni ymmärtäisit pointtini.. mulla on meinaa isompi maha kun kavereilla joilla marras/joulukuussa laskettu aika... :eek: enhkä tää kasvu tästä tasoittuu nyt vähän... :D toivotaa ainakin.. sf ei ainakaa näytä merkkiä et olis pieni 25cm ku viimeks oli..

se olis enää ni ko 8viikkoa töissä ja sit alkas mammaloma.. ja rahattomuus joulukuulle... :( noh en stressaa etukäteen... tulee vaan pahalle päälle..
mä olen ollu ihan pirun virkeä nyt, rakastan syksyä yli kaiken ja nyt kun on ollu tälläisiä ihania aurinkoisia syyspäiviä ni mieli on oikein virkeenä.. mieskin sanoi et ei ole meidän mamma kiukutellu yhtää niin paljon.. :) samoin ku oon myös taliviihminen.. ihanaa ku tulee pimeämpää pääsee kynttilöitä polttelee jne.. loska kelit ei khyl ole kavereita.. mies sanonukin et toivottavasti olis kuiva lasku syksystä talveen et ei tarviis kattella ku oon väsyny ja kiukkunen.. :LOL:

peikko ja poitsu 24+5
 
Täällä ollaan vastoin oltu niin pahalla tuulella että alkaa jo ittiäkin ärsyttään. En tiä mikä nyt riiva, väsykö tän saa aikaa. Mutta jospa tämä sairasloma saa mielenkin virkeemmäksi. Ulkoillakin voi hiukan enemmän niin sekin piristäis. Muuten mäki kyllä tykkään syksystä ja talvesta ja just kynttilöiden polttaminen on ihanaa.
Mutta nyt alkaa taas kauhia taistelu pojilla tuolla että pitääpi mennä erotuomariksi.

Saaru+Aatto ja riiviöpojat :D
 
Pikkupeikko ja ansku: Kuinka paljon teillä on tullut painoa yhteensä? Onko teillä se paino lähinnä mahassa vai levittäytynyt pitkin kehoa? Kiinnostais kauheesti, kun ite oon lihonnut 11kg :ashamed: Tosin mulla on sf- mitta 24, eli vähän yläkanttiin. Mullakin on maha yhtä iso kuin joillain marraskuussa saavilla.. Oltiin vaan eilen perhevalmennuksessa, jossa muiden lasketut ajat on marraskuussa. Ihan olisin kokoni puolesta mennyt samaan aikaan. Nyt koitan jos tuo paino nousisi enää kilo per viikko. Tuntuu nilkoissa tää ylimääräinen massa ilkeesti, varsinkin kun mulla on toinen jalka vajaa sentin lyhyempi kuin toinen ja astunta päin helevettiä jo valmiiksi. Lähde nyt lenkille, kun kintut huutaa hoosiannaa!

Napsukka ja Abbath 25+5
 
mä kävin tänään rhesus-vasta-ainekokeissa ja samalla sitten terkkari otti muutkin normaalit seurannat vaikka just 2 vkoa sitten kävin.
kaikki ok mut eniten hämmästytti se että mun paino oli laskenut hitusen viime käynnistä.Olen kyllä nyt yrittänyt syödä enemmän rehuja ja hedelmiä mutta kun karkkia menee silti joka päivä ja silti paino ei ole kumminkaan noussut.
olis kyllä aika ihanaa jos tällä lailla sais pidettyä kurissa painonnousun koska mulla ei ainakaan tuo esikon imetys laihduttanut yhtään!Pääsin lähtöpainoon vasta just ennen kuin aloin odottaa tätä toista.

kovasti jo mua patisteli saikulle kun kuulemma musta näkee kilsan päähän että olen väsynyt.Totta se on ettei mulla työpäivän jälkeen ole energiaa oikein mihinkään.löhöän vaan sohvalla ja nukahdan illalla aikaisin unille.
mites teillä muilla?viekö työ mehut vai jaksaako sitä illalla puuhata normaalisti?
 
Napsukka: Mulla tullu 10kg painoa lisää, ja sitä kyl tullu muuallekki ku mahaa.. Saa nähä paljon yhteensä tulee tän raskauden aikana :/ Se on vaa sit nii ruton vaikee saaha pois synnytyksen jälkeen,eikä haluis jäähä semmoseks mahottoman kokoseks.. No pitää vaa toivoa et tuo painonnousu vähä tasaantuis..

HeMa05: Voiku mäki voisin melkee huoletta syyä tuota karkkia ilman et paino vaan nousis. Nyt oon yrittäny et kerran viikossa söisin, mut ei, silti paino nousee ku mahoton kokoajan.. En sit tiiä, ehkä mulla sit vaikuttaa nii hulluna tää eka raskaus koko kehoon et sitä painoa sit vaan tulee..

KAIKKI JOILLA LASKETTUAIKA 18.1. Onko teillä minkäverran tullu painoa entä paljon teillä sf- mitta? Olis kiva vähä vertailla... =)
Mulla tullu painoa se 10kg ja sf mitta 18 (n. viikko sitte, eli rv 22+4)

Pakko näyttää teille mitä ihanuuksia oon löytäny meijä vaaville.. =)
http://www.aijaa.com/v.php?i=1025164.jpg

Ansku rv 23+5
 
Terve,
en ole tässä pinossa ennen kirjoitellut vaan oliko se nyt lapsettomuuspuolen odottajissa, mutta ei kait sen väliä... :)

Tuosta sf-mitasta vaan täällä olen itsekin pähkäillyt.
Mulla oli viikolla 24 tuo mitta 26cm!! :eek:
Joten ei eihme että olo on hieman tukala paikotellen kun kohtu on jo kylkiluiden alaosassa. Eipä meinannut neuvolassa tuo täti uskoa vaikka monta kertaa mittasi.
Painosta taas sen verta että tasaseen tuntuu tulevan vaikka kuinka iisisti koettaa olla. Tähän mennessä tullut noin 12 kiloa. Tosin alla rankat lääkitykset hoidon takia, joten aivan tarkkaa lähtöpainoa on mahdoton sanoa.

Täällä laskettu aika siis 14.1 2008

Tsemppiä kaikille!

T: Mybaby + natiainen viikolla 25
 
Alkuperäinen kirjoittaja Napsukka:
Pikkupeikko ja ansku: Kuinka paljon teillä on tullut painoa yhteensä? Onko teillä se paino lähinnä mahassa vai levittäytynyt pitkin kehoa? Kiinnostais kauheesti, kun ite oon lihonnut 11kg :ashamed: Tosin mulla on sf- mitta 24, eli vähän yläkanttiin. Mullakin on maha yhtä iso kuin joillain marraskuussa saavilla.. Oltiin vaan eilen perhevalmennuksessa, jossa muiden lasketut ajat on marraskuussa. Ihan olisin kokoni puolesta mennyt samaan aikaan. Nyt koitan jos tuo paino nousisi enää kilo per viikko. Tuntuu nilkoissa tää ylimääräinen massa ilkeesti, varsinkin kun mulla on toinen jalka vajaa sentin lyhyempi kuin toinen ja astunta päin helevettiä jo valmiiksi. Lähde nyt lenkille, kun kintut huutaa hoosiannaa!

Napsukka ja Abbath 25+5
hui kamalan paikka ku teille on tullu painoa.. mulla on tullu 4kg nyt koko aikana... :eek: et ei ole meikäläisellä tullu ylimäärästä mikä nostas sf mittaa esim.. mulla 23+3 mitatut mitat siis vielä kerran, eli 25cm sf mitta, 4kg paino lisäystä kaikkiaan... mulla tuo maha on ni ku ihan pelkkää vauvamahaa,et ei niinku ole turvotusta tms ollu enää 10viikkoon kohta.. hmm.. mulla on kyllä sanottu jo sillo ku km tutkittii et kohtu on tosi hyvän kokoinen ja eteenpäin kallellaan.. et tietty siitä voi johtua et maha on näin mahoton... vauva ei kyllä ole ainakaa näillä viikoilal vielä normalia isompi,et eilen paino arvio oli sen 634g... noh se on niiiiiin yksilöllistä tuo mahan kasvu,toiset on ku mitäkin valaita ja toiset sit taas pienempi vatsaisia... :)

aih veljet,kävin äsken hierojalla.. kyllä oli niska-hartia seutu jumissa.. :/ ens keskiviikkona sit uusiks.. jää nyt mamma jumppa tänää välii ku hieroja kerto et tod näk mulla on paikat jumissa ihan jo hieronnastakin kun joutu hiukan kovakourasemmin availee paikkoja... mut kyllä on paaaaaljon rennompi olo... :heart: mulla päänsäryt johtuu meinaa noista hartia niska jumeista.. on ollu jo monta vuotta näin.. illalla vielä saunaan ni voi ku taitaa nukuttaa hienosti... :D

mut näin.. nyt elbailee... :wave: kaveri on oikein vilaks taas masussa...
 
mulla tullut painoa alle 7 kg ja sf mitta oli tänään viikoilla 25+1 23cm.kuulemma ihan sopiva, ei yhtään liikaa.

niin ja lohdutukseksi teille joille omasta mielestä tullut liikaa painoa niin mulla ainakin ekassa raskaudessa painonnousu tasaantui muutama viikko ennen synnytystä.mutta tulihan sitä yhteensä silloin 18kg....

 
Heippa!

Ansku 88: meillä täsmälleen sama la. =) Mulla painoa tullut 6 kg ( on jo ennestään liikaa). Sf mitta menee yläkäyrillä, oli nyt neuvolassa ma-mitattuna 24. Kohdun yläkorkeus tuntuu tuossa 3 sormenmittaa navan yläpuolella.

Kelan paperit kiikutin eilen perille. Otetaan avustus pakkauksena, vaikka 2 tenavaa jo ennestään. Uusinta rakenneultra on ens maanantaina. Toivottavasti nyt kaikki näkyisi ja olisi ok!

Jaksuja kaikille!

Soikku ja maha-asukki 23+5
 
Hei!

Minulla painoa viime neuvolassa (pari viikkoa sitten) oli tullut koko raskauden aikana 500g nyt varmasti jo vähän enemmän. Mutta näin hyvä, kun painoa jo ennestään. Sf oli 20 cm silloin siis viikkoja 22+1. Vähän yläkäyrällä, vaikkakin ihan ok. Viime raskaudessa tuli 7 tai 8 kg koko aikana, tarkkaa en enää muista, mutta samaan pyrin nytkin. Silloin paino oli jälkitarkastuksessa sama kuin raskauden alussa. Mutta minulla tosiaan ylipainoa, eikä painoa saa paljoa tullakaan..Sokerirasitukseen menossa parin viikon päästä ja se jännittää jo nyt. Voi kun olisi arvot kunnossa..

Ihania vaatteita olette ostaneet. Tekisi niin mieli jotain ostaa, mutta odotetaan sitä 4d ja sukupuoli tietoa.

iita 24+3
 
Hei!

Pakko tuohon sf-mitta juttuun kommentoida, että siihen mittaan vaikuttaa niin moni tekijä, että niitä ei pahemmin edes kannata verrata keskenään. Mulla on ollut kummassakin raskaudessa mitta reilusti yläkäyrän yläpuolella ja suurin syy on tähän, että kohtu on korkealla. Painoa ei ole tullut viime neuvolaan mennessä kuin 0,6kg ja ja sf oli rv 21+ 23cm. Toinen mikä voi vaikuttaa on vauvan asento ja myös kohdun malli. Ittellä bmi oli ekassa neuvolassa 23.5 joten en nyt mikään hirveän valtava ollut alun perinkään. Mahamakkara tosiaan sitä mittaa voi joillakin nostaa niin ja lapsiveden määrä. Mulla jonkin sortin makkara on ollut. :D Esikoiselta oli sh rv23+6 26cm ja rv27+6 30cm. Poika oli syntyessään rv37+6 4130g ja 52.5cm. Jonkin verran siis vaikutti mittaan tuo pojan kokokin. :whistle: Mutta tavallisesti sillä ei ole merkitystä. Pikkupeikolle annettu paino arvio on kyllä niin soppelin kokoinen, että isosta vauvasta tuskin on kyse.

Mä täälla vetelen kylmiä mansikoita. Iski makean himo eikä muuta ollut. :kieh:

Lellu rv25+4
 
Heip!
Mulla ei tosta sf-mitasta ole vielä tietoakaan, kun se maanantainen neuvolakäyntikin peruuntu. Esikoisesta tuo mitta kulki koko raskauden ajan keskikäyrällä, mutta paino nousi melkosesti, tais olla lähemmäs 20 kiloa. Mutta söin kyllä aikas surutta kaikkia herkkuja ja jotenkin sitä painonnousua ei ite sillain huomannut, kun mahan kuuluikin kasvaa. Ja voin sitten romuttaa sen uskomuksen, että kilot karisee imettäessä. Näin ei nimittäin käynyt :( Eräs mammakaveri kyllä sanoi, että häneltä raskauskilot imetysaikana lähtivät, että kai tää on yksilökohtasta.
Nyt olen sitten yrittänyt ottaa ton painonnousun kanssa hillitymmin, ettei tarttis tuota satasta rikkoa. Alkuraskauden aikana se ainakin on onnistunut, kun viimeks neuvolatäti kyseli, syönkö mä ollenkaan, kun paino ei nouse. Syön kyllä ihan hyvin (kaks lämmintä ateriaa päivässä & aamiainen, välipala(t) ja iltapala), mutta kai toi esikoisen perässä juokseminen sitten kuluttaakin energiaa. Nyt on siitä viimesestä neuvolapunnituksesta aikaa, mutta oman vaa'an mukaan ei painoa olis ainakaan kovin montaa kiloa nyt tullut. Jänskättää sit ens viikolla nousta sinne neuvolan puntariin.

Minäkin olen kovasti ihastellut noita teidän hankintoja. Ite olen ajatellut jotkut kotiintulovaatteet hankkia, mutta vielä ei ole mieleisiä eteen osunut. Kun tuota sukupuolta ei tiedä, tuo se kovasti rajotuksia noihin vaateostoksiin. Ehkä hyvä niin, muuten lähtis varmaan joka kauppareissulla jotain ihanaa pientä vaatetta matkaan mukaan.

Ihanaa, huomena ollaan lähdössä laivalle. Vaikka kyseessä on ihan tavallinen turku-tukholma miniristeily, tuo se silti piristystä tähän arkeen.

Iloisin terveisin
S + kakkosnelonen
 
Moi!

Lyhyesti neuvolakuulumisia tältä päivältä. Oli nlalääkäri. Pissassa oli vähän leukkareita eli pissaviljely laitetttin, soitan huomenna tulokset. Jos vaik oireeton pissatulehdus (en oo ainakaan huomannu). RR 126/84, alapaine vähän yläkanttiin, mut mulla on ennenki ollut siihen vähän taipumusta. Hb 126 eli pysynyt nyt aivan hyvänä. Vauveli oli pää alaspäin siellä, sykkeet 130-140 välillä, kohtu napakasti kiinni. Sf-mitta 25 (5cm oli tullut lisää 3-4 vkossa). Mulle on tullut napatyrä eli napa pullottaa rumasti ulospäin. Ekasta raskaudesta tuli aivan lopuksi napapullotus, mut nyt tää on ollut jo pitkään. Eipä sille mitään tehdä tässä vaiheessa. Ehkäpä teippaan sen (hehe...) :)!

Nyt oon aivan puhki, joten tässä vain itsekkäät omat kuulumiset!

VOIMIA KAIKILLE MAMEILLE!!!

T: Sallu
 
Sf-mitta ja painonnousu: mulla oli viime neuvolassa sf-mitta 24cm ja rv 22+3 :eek: . Ihan omilla käyrillä siis mennään! Paino on -100g ekasta neuvolasta (oli tippunut vähän edellisestä neuvolakäynnistä) . Mulle tämä on oikein hyvin, koska bmi yli 25 ennen raskautta. Eli vauvalle ei ole ollut painon nousemattomuudesta mitään haittaa minun kohdalla. Kiloja kyllä saa tulla jos niitä tulee.

Eilen kävin ostelemassa taas vauvalle tavaroita/vaatteita. Kirppurtorilta ostin käyttämättömät villasukat ja kettubodyn sekä käyttämättömän paketin Ainun rintaliivinsuojuksia 1?:lla. Eli ei mennyt yhteensä kuin 3,5? kirpputorilla =) H&M:ltä ja Lindexistä tuli sitten ostettua muutama 56cm:n kietaisubody, housut (koko 62) sekä pehmolelu. Tutan uutuuksia oli myös tullut Citymarkettiin, joten sieltä ostin vielä bodyn ja puolipotkarit kokoa 56. Tutalla näyttää olevan melko isoa kokoa nuo vaatteet. Heidän koko 56 vastaa monen eri muun valmistajan kokoa 62, joten ei varmasti ollut turha ostos ;) Ai niin ja pari tuttia lähti myös mukaan.. Pitää kyllä hillitä tätä ostovimmaa :ashamed:

Afu ja mini 23+3
 

Yhteistyössä