Tää on kyllä tosi kiva ku on kamala nälkä koko ajan mutta mitään ei tee mieli pitää mennä kauppaan tutkimaan tekiskö mitään mieliOnnea kaikille uusille kovasti Todella huojentavaa kuulla, että ei ole ainoa joka stressaa ja tarkkailee kaikkia oireita.
Mulla 5+3 ja alkanut tänään jäätävä nälkä, koko ajan pitäs syödä. Välillä tulee kuvottava olo. Kahvi ei vaan mee alas
Mulla on Lysin omega3-kapselit käytössä.Hei,
Liityn tänne varovaisen toiveikkaana ja onnittelut kaikille plussanneille. Itsellä viikko sitten selvät plussat, tänään viimeisistä kuukautisista laskettuna rv 5+4. LA 25.1.2024. Ensimmäinen raskautuminen ja tänä vuonna täytän 35v. Tästä onnesta tietoisia vain mä ja puoliso. Varattiin parin viikon päähän varhaisultra, koska itsellä epäuskoinen olo ja haluan varmistaa, että ei ole poikkeava raskauden alku.
Toivottavasti täältä saa vertaistukea. Toivon että tämä tyyppi pysyy mukana ja tällä hetkellä ajatus kertoa vasta rv12 jälkeen tutuille.
Rinnat on arat ja vatsa/selkäsärkyä esiintyy ajoittain. Myös päänsärkyä. Ällöttävä oloa silloin tällöin, mutta ei jatkuvaa. Toivottavasti ei pahaksi tulekkaan, sillä teen työtä jossa olisi haasteellista käydä ns salaa oksentamassa välillä kuitenki oireet poissa ja heti huolestuu oletan että normaalia näin ensimmäisessä raskaudessa kiinnittää kaikkeen huomiota.
Pää on hyvin sekaisin kaikesta. Varsinkin ruokavalio haastaa. En ole juuri kalaa syönyt ja nyt tässä koitan aloittaa. Onko jollain omega3 lisä käytössä?
Mulla ruokavalio tuottaa enempi ongelmia epävarmuuden suhteen. Yökötys toistaiseksi hyvin vähäistä.Mulla on Lysin omega3-kapselit käytössä.
Ruokavalio tuottaa hankaluuksia täälläkin. Pitäis syödä terveellisesti ja säännöllisesti, mutta ei maistu melkein mikään. Vuorotellen karsea nälkä ja ällötys. Rinnat on tosi arat ja turvonneet, saa nähdä millasiks ne paisuu tässä matkan varrella .
Täällä menossa rv 8+6.
Toivottavasti sulla ja pienellä kaikki hyvin. Jännittäviä noi ultrat! Meilläpäin ei ensi käynnillä katsota ultralla. Varasin varhaisultran niin ei tarvi sinne viikoille 12+ odottaa. Saa nähdä saako ennen varhaisultraa nukuttua. Toki koko ajan myös jännitys pysytäänkö matkassa, mutta koitan olla liikaa murehtimatta ja nauttia päivä kerrallaan matkastaTäällä pahoinvointi ja kova väsymys jatkuu. Tänään tuli angelsound kotidoppleri mutten saanut vielä kuuluviin vauvan sykettä. Ja sehän rupes stressaa... viikkoja nyt menkkojen mukaan 9+0 mutta todennäköisesti 8+0. Huomenna aamusta eka neuvola,siellä ilmeisesti katsotaan myös ultralla. Jännittää ja pelottaa..
Ihan sekasyöjä olen, tosin parilla ruoka-aineallergialla varustettuna.. Omega3:sta syön kun saan ruoasta suhteessa paljon enemmän omega6:sta, joka taas ei ole terveellistä. Raskausvitamiini mulla on tällä hetkellä terra novan.Mulla ruokavalio tuottaa enempi ongelmia epävarmuuden suhteen. Yökötys toistaiseksi hyvin vähäistä.
Saako kysyä ootko kasvissyöjä/vegaani/kala-allergikko vai syötkö muusta syistä omega3 lisää? Itsellä joku multivitan raskaus/imetysajalle markkinoima omega3.
Rinnat täälläkin arat. Ennestäänkin jo isohkot ja on ollut aina Ihanaa kun pääsee rintaliiveistä työpäivän jälkeen eroon, mutta nyt välillä rintaliivittömyys tuntuu pahemmalta kun mikään ei suojaa/tue rintoja
Moikka!Kovin hiljainen on tää ryhmä, onko kaikki nyt siellä facebookissa juttelemassa
Mitä kaikille kuuluu?
Täällä mennään 5+2, ei tällä hetkellä kamalasti oireita rintojen kasvamisen lisäksi. Välillä tuntuu että unohdan koko raskauden, mikä toisaalta hyvä kun tuo km pelottaa niin kamalasti. Tällä hetkellä koronassa ja muutaman päivän saikulla, ja on kyllä päivän paras hetki tehdä aamusmoothie ja ottaa raskausvitamiinit, tuntee edes hetken tekevän jotain pienen eteen
Neuvola varattu tonne juhannusviikolle, siitä alkaakin sopivasti kesäloma
Alkuviikosta varailen varhaisultran, toivottavasti löytyy vielä aikoja sitä seuraavalle viikolle. Kovasti sekin pelottaa, löytyykö sykettä ollenkaan vai saisko tästä edes vähän iloita... Mies oli alkuun varhaisultraa vastaan, kuulemma stressaan siitä huolimatta meni siellä miten meni mut ilmoitin tossa yks päivä et aavalla olis 134e ja mä aion sen varata ettei koko kesä menis vaan odotellessa, niin oli kyllä jo ihan mukana
Oliko muilla ollut jo varhaisultraa/ootteko varaillut?
Mulla nyt 7+0 ja oloja riittää noin viikon verran ollut enemmän pahoinvointia. Oon onneksi jo kesälomalla ettei tartte töihin yrittää mutta olishan se kiva pystyä jotain tehdäkki. Semmonen 24h/7 kuvotus päällä ja hyvin vähä pystyy mitään syödä.Kovin hiljainen on tää ryhmä, onko kaikki nyt siellä facebookissa juttelemassa
Mitä kaikille kuuluu?
Täällä mennään 5+2, ei tällä hetkellä kamalasti oireita rintojen kasvamisen lisäksi. Välillä tuntuu että unohdan koko raskauden, mikä toisaalta hyvä kun tuo km pelottaa niin kamalasti. Tällä hetkellä koronassa ja muutaman päivän saikulla, ja on kyllä päivän paras hetki tehdä aamusmoothie ja ottaa raskausvitamiinit, tuntee edes hetken tekevän jotain pienen eteen
Alkuviikosta varailen varhaisultran, toivottavasti löytyy vielä aikoja sitä seuraavalle viikolle. Kovasti sekin pelottaa, löytyykö sykettä ollenkaan vai saisko tästä edes vähän iloita... Mies oli alkuun varhaisultraa vastaan, kuulemma stressaan siitä huolimatta meni siellä miten meni mut ilmoitin tossa yks päivä et aavalla olis 134e ja mä aion sen varata ettei koko kesä menis vaan odotellessa, niin oli kyllä jo ihan mukana
Voi ei niin luulin et oon tarkkaan lukenut mitä saa ja ei saa syödä, onhan mulla ollut pakastemangoo ja pakasteananasta just ostin! Mustikat sentään suomalaisia pitää ruveta googlailemaan, osaisko joku kertoo noista pakastehedelmistäMoikka!
Oon kanssa ihmetellyt missä kaikki on
Itsellä viime yönä ensimmäinen keskenmenouni. Olipas ahdistavaa, vaikka onneksi unta. Tänää 6+0, rinnat arat ja välillä lievää kuvotusta mutta ei muuta. Välillä pohdin pitäiskö olla enemmän oiretta - onko huono merkki kun ei pahemmin oireita ole. Varasin varhaisultran, joka on ensi viikon perjantaina. Puolison mielestä hyvä ajatus, jotta saan rauhan sen suhteen, onko raskaus ns. normaali vai onko poikkeava. Ensimmäisen neuvolan pitäis olla sitten juhannusviikolla.
Ootko uskaltanut käyttää smoothieen pakastehedelmiä? Mun aivot on solmussa pakastemarjojen/hedelmien kanssa. Ulkomaiset pakastemarjat tulee kuumentaa, mutta suomalaiset ei.. voiko ulkomaalaisia tuoremarjoja käyttää huoleti? Ja onko pakastehedelmät yhtälailla no-no...
Tuo kuvotus on varmasti hyvä merkki mulla ei ollut viime syksyn keskenmenneessä ollenkaan pahoinvointia (pelkkä rintojen kasvu ja arkuus sekä väsymys) niin kovasti toivon et tällä kertaa olis vähän enemmän oireitaMulla nyt 7+0 ja oloja riittää noin viikon verran ollut enemmän pahoinvointia. Oon onneksi jo kesälomalla ettei tartte töihin yrittää mutta olishan se kiva pystyä jotain tehdäkki. Semmonen 24h/7 kuvotus päällä ja hyvin vähä pystyy mitään syödä.
Ens torstaina mulla eka neuvola ja siellä ultrataan sitte. Todella jännittävää on että onko tuolla ketään ja löytyykö syke
Täällä menossa 6+5 ja oireita kyllä hyvin vähän. Viikonloppuna sain "romahduksen" ja olin iha satavarma jostain syystä, että tää menee kesken tai on jotenki pielessä. Nyt jotenki ei oo uskaltanut oikein ajatella koko raskautta. Varasin vu-ajan ensiviikolle, että pääsee tästä epävarmuudesta edes hetkeksi pois. Mies on iha helisemässä mun kanssa, kun jotenki olo kokoajan tosi melankolinen ei tää itellekkää oo helppoa ku kaikki harmittaa/itkettää..Kovin hiljainen on tää ryhmä, onko kaikki nyt siellä facebookissa juttelemassa
Mitä kaikille kuuluu?
Meilläkin olisi syksyllä alkanut hoidot kun vuosi keskenmenosta olisi tullut täyteen, siksikin jännittää tää raskaus vieläkin enemmän kun tietää että mahdolliset hoidot myös siirtyyOlin näköjään aiemmin vierailija nimimerkillä, joten kirjaiduin nyt ihan uudelleen.. täällä menossa suurinpiirtein 5+3, varasin varhaisultran myös puolentoista viikon päähän..mietin jo jos vähän kuitenkin aikaistaisi sitä.. Aika vähäoireinen myös oon itse, mikä tietty mietityttää..mutta sitten taas toisaalta mietin et mikä juttu mistäkin johtuu..nyt olen huomannut, että kaikki ruoat ei maistu samalta mitä aiemmin, oire vai ei?!lisäksi valkovuotoa selkeästi enemmän ja toisinaan vatsan nippailua..ehkä jotkut hajut vähän herkemmin osuu nenää..toisaalta taas mietin et keksinkö vaan nämä kaikki jotenkin omassa päässäni.. täällä olisi alkaneet kevyet hoidot, mutta elämä päätti toisin ja olisihan tämä kiva jos menis näin loppuun asti.
Jep, täällä myös yksi keskenmeno eikä sen jälkeen tapahtunut mitään, siitä aikaa siis syksyllä pari vuotta. Mut nyt sitten tulikin plussa. Sen verran keretty tutkimaan, että mulla on oma munasarjareservi jo alentunut joten seuraavaksi oltaisiin kokeiltu inseminaatiota jne. Mutta toivottavasti tää plussa kestäis loppuun asti!tsemppiä myös sulleMeilläkin olisi syksyllä alkanut hoidot kun vuosi keskenmenosta olisi tullut täyteen, siksikin jännittää tää raskaus vieläkin enemmän kun tietää että mahdolliset hoidot myös siirtyy
Kuulostaa tutulta. Tosin ei itsestä tunnu alavireiseltä, mutta mies kyllä monesti kysellyt, onko kaikki hyvin ollut hauska myös huomata muutos hänessä, kun raskaus selvisi. Tarvii varmaa jossain kohtaa sanoa, etten mee rikki enkä oo sairas, mutta nautitaan tästä hetkiTäällä menossa 6+5 ja oireita kyllä hyvin vähän. Viikonloppuna sain "romahduksen" ja olin iha satavarma jostain syystä, että tää menee kesken tai on jotenki pielessä. Nyt jotenki ei oo uskaltanut oikein ajatella koko raskautta. Varasin vu-ajan ensiviikolle, että pääsee tästä epävarmuudesta edes hetkeksi pois. Mies on iha helisemässä mun kanssa, kun jotenki olo kokoajan tosi melankolinen ei tää itellekkää oo helppoa ku kaikki harmittaa/itkettää..
Et toivon, että toi varhaisultra helpottaa ja pääsis toivon mukaan tästä raskaudesta myös nauttimaan! Neuvola on sit kahden viikon päästä.