Tammikuiset 2021

Voi @zenni92 voimia! Onpa kurja uutinen. :(

Nyt lähti taas kasa kutsuja facebookiin! Vielä ehtii mukaan, mutta tosiaan ensi viikolla oli ajatus sulkea ryhmä, koska meitä on jo siellä aika paljon.

@Samdei Ultra meni hienosti, kiitos kysymästä! Pieni vastasi viikkoja ja heilui niin pontevasti että hyvä kun saatiin mittoja saatikka sitten tarkkoja kuvia. :D Tosi helpottava olo tuli tuosta, vaikka vielä odotellaankin sitten NIPT:in tuloksia. Sitä en ole osannut jännätä tähän asti ollenkaan, kun suurin huoli on ollut menettämisen pelko, mutta nyt alkoi ahdistaa oikein urakalla, että jos sieltä jotain paljastuisikin niin mitäs sitten...
 
Moikka!
Täältä vielä yksi tammikuista odottava ilmoittautuu mukaan. Alusta asti olen ketjua lukenut, mutta nyt vasta uskallan liittyä keskusteluun. Nyt viikkoja jo 12+3 ja eilen nt-ultrassa kaikki hyvin, joten hetkeksi voi taas huokaista helpotuksesta.

Pahoittelut kaikille menetyksen kokeneille ja paljon voimia jatkoon.

Minä liittyisin myös mielelläni facebook ryhmään, laitan _hosuli_ sinulle viestiä.
 
  • Tykkää
Reactions: _hosuli_
Onko kellään pompannut seula NT- ultrassa? Täällä yksi, meillä todettiin niskaturvotusta 3,2mm ja huoli on kova
Niskaturvotus voi olla vielä normaalin rajoissa, mutta jos saat alhaisen riskiluvun pääset varmaan Niptestiin, istukkabiobsiaan tai lapsivesipunktioon. Mikä näistä sitten kohdallasi ja riskeista riippuen paras ratkaisu.
Paljon voimia, hermoja raastavan odotukseen ja jos seulat hälyttää ja haluat vertaistukea netistä löytyy sivusto enkelinkosketus.net.
Halaukset<3
 
Puputupuna88
Kiitos lillans vastauksesta! Tänään soittivat oysistä minulle tuon veriseulan ja nt- ultran yhteisriski arvion joka olikin downissa 1:580 ja t18:ssa 1:100000. Kuitenkin, koska lääkäri lietsoi turhaa paniikkia antaen turhan aikaisin 1:4 riskin pelkän ultran perusteella pääsemme nipt -testiin. Helpotti kummasti oloa tuo kätilön puhelu
 
Kiitos lillans vastauksesta! Tänään soittivat oysistä minulle tuon veriseulan ja nt- ultran yhteisriski arvion joka olikin downissa 1:580 ja t18:ssa 1:100000. Kuitenkin, koska lääkäri lietsoi turhaa paniikkia antaen turhan aikaisin 1:4 riskin pelkän ultran perusteella pääsemme nipt -testiin. Helpotti kummasti oloa tuo kätilön puhelu
Ihania uutisia. Loistavaa että pääset niptiin ja sehän on downin osalta tosi tarkka 99+ %.
sen jälkeen pääset toivottavasti nauttimaan rauhallisemmasta raskaudesta.
 
Heippa!

Ensimmäistä kertaa kirjottelen tänne ja haluisin myös liittyä siihen Facebookin ryhmään _hosuli_ :)

Meitä vihdoin ja viimein onnisti, yritetty yli kaksi vuotta ja oltiin jo tehty hoitosuunnitelma ja sitten tärppäskin luomusti. ❤ Np-ultrassa käyty ja ensi viikolla toinen neuvola.

6.1, Eltsunen, 1. lapsi
 
Viimeksi muokattu:
  • Tykkää
  • Rakkaus
Reactions: laulava ja Tyttti
Ääää... ei voi olla tällainen tuuri mulla. En kuulu riskiryhmään, alkuraskauden ultrassa 9+5 kaikki hyvin, rutiininomainen NIPT, kun ei pääse tällä pikkupaikkakunnalla yhdistelmäseulaan helposti ja sitten PUM. Trisomia 21 löydös. Tässä sitä nyt odotellaan istukkabiopsiaan aikaa ja varmennusta diagnoosin saamiseksi. Miksiiiiiiiiiiiii!!!!!! Ei voi käsittää. Sen jälkeen tietysti raskaita päätöksiä jos vahvistus positiivisesta tuloksesta napsahtaa. Henkisesti varaudun jo siihen, että kun nyt eletään viikkoa 13, joudutaan keskeytyksestä keskustelemaan viikoille 16-20. En vain haluaisi odottaa enää yhtään koska olo on aivan hyvä ja vaan niin vaikea uskoa että sikiössä voisi olla mitään vikaa.
 
Heippa kaikki,

täällä vielä yksi tammikuista odottava! Laitoin juuri epätoivoista viestiä Hosulille ja Vesinokkaeläimelle, jos pääsisin vielä facebook-ryhmään mukaan... En ollut aiemmin tajunnut tätä mahtavaa vertaistukimahdollisuutta!

Meille on tulossa ensimmäinen lapsi, la 23.1. Kaikki on uutta ja ihmeellistä, melko pelottavaakin ainakin välillä.
 
  • Tykkää
  • Rakkaus
Reactions: Fiufau ja Eltsunen
Nyt meni näin. Sydämen syke oli sammunut ja jouduin kokemaan keskeytyneen keskenmenon hoidon sairaalassa. Henkisesti ehkä helpompi näin, sillä nyt ei tarvitse miettiä mitä sen trisomian kanssa olisi tehty vaan joku muu voima päätti puolestamme ettei sikiö olisi ollut elinkelpoinen. Nyt olisi ollut 14. raskausviikko. Voimia kaikille muille odotukseen!
 
  • Surullinen
Reactions: Fiufau
Nyt meni näin. Sydämen syke oli sammunut ja jouduin kokemaan keskeytyneen keskenmenon hoidon sairaalassa. Henkisesti ehkä helpompi näin, sillä nyt ei tarvitse miettiä mitä sen trisomian kanssa olisi tehty vaan joku muu voima päätti puolestamme ettei sikiö olisi ollut elinkelpoinen. Nyt olisi ollut 14. raskausviikko. Voimia kaikille muille odotukseen!
:( Kamalaa! Voimia toipumiseen!
 
Hei,
Olin tuolla haaveilemassa vauvasta 2021, mutta plussan jälkeen en koskaan saanut liityttyä tänne keskusteluun.

Olisikohan vielä liian myöhäistä? Myös fb-ryhmä kiinnostaa

Elviira86, 2.lapsi, la 14.1., synnytyspaikkana Satasairaala
 
vierailija
En ole aiemmin tähän ketjuun kirjoitellut, mutta johonkin teki mieli purkaa ajatuksia. Tänään oli rakenneultra, poika tulossa. Esikoinen on myös poika. Kun kerroin äidilleni oli selvästi pettynyt kun toivoi pääsevänsä toteuttamaan prinsessaunelmia. Ja olen sanonut että kaksi lasta on sopiva määrä mulle. Olisi kyllä ollut ihan täydellistä jos olisi tyttö, olisi sitten molemmat. On siinä toki hyvätkin puolensa että tulee poika, esikoisen vanhat vaatteet ym. On helppo kierrättää ja sama huone käy pidempään. Vähän kyllä alkoi miettimään jos sitä sittenkin vielä vanhemmalla iällä tekisi yhden ja katsoo josko tulisi myös se tyttö : D
 
vierailija
En ole aiemmin tähän ketjuun kirjoitellut, mutta johonkin teki mieli purkaa ajatuksia. Tänään oli rakenneultra, poika tulossa. Esikoinen on myös poika. Kun kerroin äidilleni oli selvästi pettynyt kun toivoi pääsevänsä toteuttamaan prinsessaunelmia. Ja olen sanonut että kaksi lasta on sopiva määrä mulle. Olisi kyllä ollut ihan täydellistä jos olisi tyttö, olisi sitten molemmat. On siinä toki hyvätkin puolensa että tulee poika, esikoisen vanhat vaatteet ym. On helppo kierrättää ja sama huone käy pidempään. Vähän kyllä alkoi miettimään jos sitä sittenkin vielä vanhemmalla iällä tekisi yhden ja katsoo josko tulisi myös se tyttö : D
Eh... Ilmeisesti lapsi oli terve.
 
vierailija
Eh... Ilmeisesti lapsi oli terve.
Kyllä, ja pitkään lapsettomuudesta kärsineenä tiedän että se on tietysti pääasia että lapsen edes saa ja on terve. Toki jos olisin saanut valita olisin tytön tällä kertaa. Mutta tuo äitini reaktio oli kyllä pettymys, voi olla että etäännytään tämän myötä jos ei arvosta enempää. Muutenkin aina kun esikoinen on hoidossa valittaa kuinka villi on eikä jaksaisi. Haluaisi varmaan siksi juuri tytön että voisi leikkiä nätisti barbeilla ja ostaa paljon pinkkejä vaatteita (sen koti on sisustettu kokonaan pinkillä). Veikkaan että kahta poikaa ei edes huoli hoitoon.
 
Hei vierailija! Onnea poikalupauksesta. Toiselle vierailijalle terveisiä, että varmasti jokainen odottaja on onnellinen, että kaikki on hyvin ja tulossa on terve vauva. Ei kuitenkaan ole väärin toivoa jompaa kumpaa sukupuolta hieman enemmän. Etenkin jos toinen jo on, olisihan se ihana kokea kasvattaa myös se toinen sukupuoli.

Vierailija 1: Harmillista, että olet saanut tuollaisen vastaanoton äidiltäsi. Toivottavasti hän pääsee pettymyksestä ylitse ja ymmärtää ettei tuollainen asenne tee hyvää teidän suhteellenne. Sukupuolihan ei kuitenkaan sanele millainen lapsesta kasvaa, tyttö voi olla villi ja vilkas ja poika herkkä ja rauhallinen.
 

Yhteistyössä