Tammikuun tuikkeet 2016

Tervetuloa mukaan Hapsikka ! Ja lämpimästi onnea! <3
Ja täällä tosiaan toinenkin, jolla saattaa olla joulukuun lopussa se laskettu aika, mutta jotenkin ajattelen kuitenkin ennemmin ajoittuvani tänne tammikuulle - vaikka sitähän ei koskaan tiedä milloin vauveliini sitten syntyy. Toivottavasti joulu-tammikuussa kuitenkin :)

Tänään ei mitään uutta auringon alla. Huomenna olen lähdössä reissuun ja jännittää, ettei vaan ala mitkään pahoinvoinnit juuri sopivasti reissunpäälle.
 
"Nennuska"
Onnea Hapsikka plussasta! :) Minäkin tein tänä aamuna viimeisen käyttämättömän testin ja täysin yhtä tummat viivat tuli! ???? Seuraavaksi täytyykin alkaa soittelemaan neuvolaan ja odottelemaan ensimmäistä ultraa. Missä te olette käyneet varhaisultrassa? Pitääkö käydä yksityisellä vai saako nykyään neuvolan kautta? Silloin kun edellisiä odotin, niin ensimmäinen ultra oli n. 8-9 viikoilla... Muistaakseni...saatan kyllä olla väärässäkin...
 
  • Tykkää
Reactions: iloksi
Tervetuloa Hapsikka!

Yksityisellä ajattelin varhaisultrassa käydä. Ei ne varmaan tuolla julkisella puolella ala tekemään niitä varhaisultria kuin poikkeustapauksissa?

Omia kuulumisia sen verran, ettei mitään uutta oire rintamalla...:D

Oisko mahdollista että laittaisitte tuohon viestin alle omat rvt? Mukava seurailla missä muut on menossa :)

MissB ja 4+3
 
  • Tykkää
Reactions: iloksi
Täältä ilmoittautuu Tammikuunn odottelija myös :) Kaksi plussatestiä on tullut tehtyä, joten kai se on uskottava, että nyt on menoa! Menkat vanhan totutun aikataulun mukaan olisivat kyllä myöhässä vasta torstaina tällä viikolla, mutta oviksen mukaan laskien ne oli myöhässä jo viime perjantaina.. Joten vähän varovaisena täällä vielä ollaan..

Tässä mun tiedot: NeitiPelargonia, 32v., Esikoinen, LA 3.1. (riippuen vähän millä metodilla lasketaan, eiköhän se täsmenny) ja TAYS

Nyt olis niinkun 4+1. Oireita mulla ollut ennen testausta todella minimalistisesti: nännit taisivat olla arat.. Ne on muutenkin aika herkät :rolleyes: Nyt lauantaina oli varsinainen vatsan kivistyspäivä, mutta en sitten tiedä aloinko jännittää vatsalihaksia ja pallea, kun tuntui kummasti kylkikaarien kohdalla.. Ehkä pelkään vähän, että "jotain solahtaa ulos" jos en jännitä :D Koitan opetella olemaan maha rentona, mutta kai se on opittuakin, että aina vähän vatsaa vetää sisäänpäin.. Nyt on tissit se helpoin mittari raskauden fiilistelyyn. Maha välillä kivistelee, erityisesti vasemmalta. Onkohan ihan normaalia, että tuntemus on enemmän toisella puolella? Tein kyllä viimeviikolla kovaa jalka- ja vatsatreeniä ja unohdin venytellä, joten epäilen, että sekin tuntuu nivusissa ja vatsassa..

Tää on niin kauheen uutta, että en tiedä miten pitäs olla! Miehelle on kerrottu ja bestikselle, mutta muille en ole hiiskunut mitään.. Äitille tekis mieli kertoa, mutta en osaa tarttua luuriin ja tiedä miten asian muotoilisin.. Ehkä odotan äitienpäivään :D
 
  • Tykkää
Reactions: iloksi
Ainiin, ja en ole syönyt mitään foolihappoa ennen raskautumista enkä vielä ole sellaista hankkinutkaan, kun mietin onko jo liian myöhäistä.. Mitenhän mun käy?? Niin paljon siitä "pelotellaan" joka paikassa, että se ratkaisee alkion alkuvaiheen kehityksen. Onko teillä kokemuksia? Tai mitä mieltä olette? Vähän huolestuttaa!
 
"Nennuska"
Tervetuloa joukkoon ja onnittelut NeitiPelargonia :) Minä en edellisissä raskauksissa oo syöny mitään muuta erityistä kuin niitä raskausajan vitamiineja... Nyt kai Pitäs niitä taas hakea. Tällä hetkellä juon beroccaa joka aamu..lieköhän Se turvallista raskausaikana?

Minä en oo kertonu kenellekään :) paitsi mies nyt tietenki tietää. Ajattelin, että ootan ekan ultran ainakin ja kerron läheisimmille sitten... Ja muille vasta ekan kolmanneksen jälkeen...

Nennuska 4+3
 
Kiitos kaikille onnitteluista! Ja lämpimästi onnea ja tervetuloa NeitiPelargonia!

Meille raskaus tuli hivenen yllätyksenä, joten ennen odotusaikaa en oo syöny muuta kuin normaaleja monivitamiini-juttuja.. Niissä taitaa olla jonkin verran sitä foolihappoa, mutta vähemmän kuin raskausajan vitamiineissa ja pelkissä foolihappo-nappuloissa.. Toisaalta, kyllähän sitä foolihappoa saa ihan muutenkin, jos monipuolisesti ruokaa syö.. En siis usko NeitiPelargonia, että että mtn peruuttamatonta on tapahtunut! :) Ja voithan hakea nyt raskausajan vitamiineja! Itsekin vaihdoin ns tavalliset vitamiinit raskausajan vitamiineihin..

Mä olen kertonut äitille ja iskälle ja siskoille.. Halusin kertoa jo tässä vaiheessa, kun musta tuntui että haluaisin kertoa heille myöskin ne mahdolliset huonot uutiset.. Ollaan tosi läheisiä, joten tuki ja asioiden yhteinen puiminen on mulle tärkeää :) Mies ei ole vielä kertonut kotiporukalle,, Hän kertokoon sitten itse, kun on siihen valmis! Kavereille ja muille kerrotaan varmaan sitten kun 12 vkoa tuleepi täyteen.. Tässä siis elellään päivä ja viikko kerrallaan..

Soitin muuten eilen neuvolaan ja sieltä varailtiin ekaa aikaa parin viikon päähän, jaiks! :D
 
  • Tykkää
Reactions: iloksi
Tervetuloa myös NeitiPelargonia :)
No ei edelleenkään mitään uutta oiretta... Tulis nyt ees jotain nii tuntuis todellisemmalta tää raskaus :D

Ite käytän erillistä foolihappolisää ja omega 3 kapseleita. Mitään muita vitamiinilisiä en oo vielä hankkinut.. Normaalisti oon käyttänyt iha monivitamiini poretabletteja, mutta ne sisältää melko runsaasti a-vitamiinia nii nyt en oo uskaltanut enää käyttää.

Neuvolaan soittelen ens viikolla :)

Mites muilla menee?

MissB ja 4+4
 
Tervetuloa NeitiPelargonia ja muut plussanneet! :) Meitähän alkaa ihan mukavasti lisääntyä tänne ;)

Täällä oireena tissikipu ja palelu. Me ei olla vielä kerrottu tästä kenellekkään ja ei varmaan kerrotakkaan kun vasta ensimmäisen kolmanneksen jälkeen. Ihanaa kuinka läheisiltä teidän välit vanhempien kanssa kuulostaa Hapsikka :)
Mulla oli aikainen km helmikuussa rv5-6, vielä en hirveästi osaa iloita raskaudesta kun pelko keskenmenosta on niin suuri. Parit raskaustestit oon tehnyt ja niissä viivojen vahvuudet on vaihdellut (eri merkkisiä testejä tosin) toodella paljon. :( Seuraavasta keskenmenosta päästäiskin jo vähän syvempiin tutkimuksiin, että mikä mättää. Mutta toivottavasti tämä raskaus jatkuis, eikä tutkimuksia tarvittais!
 
  • Tykkää
Reactions: iloksi
Kiitos kysymästä Hapsikka, hyvin meni ja nyt olen kotiutunut väsyneenä mutta hyvin voimaantuneena ! Oli varsin hyvä reissu!
Minä laitoin meille nyt loppuvuoden lasketut ajat, kun epäilen, että minulla se menee siihen 28.pv:lle se LA.
Korjaillaan, jos ultrassa alkaa selvitä jotain muuta tai päivät muuttua :) Sittenhän se selviää!

Minä oon koittanut syödä foolihappoa viimeiste 10 vuotta ja aina aika-ajoin syönkin hyvin säntillisesti. Olen syönyt raskausvitamiinia tässä yritysaikana aikalailla, joten saanut sieltä sitten sopivat vitamiinit ja kun imetin tuonne viime elokuulle asti, niin meni sitten imetysvitskuna se.

Mut kannattaa ottaa esim se raskausmonivitamiini nyt käyttöön :)

Samhe
keskenmeno varmasti kyllä vaikuttaa tälläkin kertaa eikä sitä osaa niin vaan luottaa. Toivottavasti me kaikki saataisiin nämä plussat pitää <3
Tsemppiä !

Nyt on suunnattava nukkumaan. Päivitin listaa ja jatketaan taas :)

Hyvää alkavaa keskiviikkoa!

iloksi rv 5+1?
 
Huomenta,

Uskaltaisinko liittyä teihin, kun tänä aamuna piirtyi testeihin tälläiset viivaset? Tänään pitäisi menkkojen alkaa, joten aikaisessa ollaan.



Mietin jo, että mistä ja milloin varaisi aikaa varhaisultraan. Haluaisin varmistaa että alkio on oikeassa paikassa ja ei ole tuulimuna.
Tiedoista sen verran, että olen itse 28v.ja 6vuotiaan tyttösen äiti. Olemme uusioperhe ja nykyiselle miehelleni tämä on ensimmäinen lapsi.
Oireita on ollut ovulaatiosta asti. Kipuja ei niinkään, mutta sellasta alavatsan tiedostamisoloja. Nyt oikea alaselkä vihoittelee(issias?) jonkin verran. Ruokahaluttomuutta on ja huonon olon aaltoja. LA olisi lähteestä riippuen 5 tai 6.1 itse uskon viidenteen päivään. Toivottavasti syntyisi tammikuun puolella. Ainakin esikoinen syntyi 4 päivää laskettunajan jälkeen, joten ehkä tämäkin..

Nyt apteekkiin ostelemaan foolihappoa ja vitamiineja ????
 
Viimeksi muokattu:
  • Tykkää
Reactions: iloksi
Taidan minäkin suunnata Apteekkiin raskausvitamiini ja foolihappo-ostoksille! Tuskin vielä on toivottaman myöhäistä! Monipuolinen ruokavalio mulla kyllä on, mutta joudun välttelemään raakoja vihanneksia ja muutamia muitakin kypsentämättömiä juttuja, joten ehkä vitamiinit ei aina tule mun kroppaani parhaalla mahdollisella tavalla.. Joten, ehkä purkista vois jotakin ottaa!

Minulla edelleen oireet rajoittuu tissien turvotukseen ja lievään arkuuteen. Alaselkä on turkasen kipeä, mutta niin on kyllä vasen puoli kautta linjan lonkankoukistajista hartialinjaan.. Eilen koitin hieroa foamrollerilla ja pallolla auki - vähän helpotti.. Mullakin hieman "epätodellinen" olo, kun oireet on niin lieviä, joten varhaisultraa mietin minäkin.. Enkä vielä ole neuvolaankaan soittanut - pääsen soittamaan vasta huomenna, kun olen vihdoin fiksuun aikaan rauhassa kotona, enkä ihmisten ilmoilla! Pelottaa myös tuulimuna tms. :( Toivotaan, että katkarapu on kuitenkin kyytissä ihan normaaleissa oloissa ja pian pääsee sydänääniä kuuntelemaan :heart:
 
tervetuloa myös outius ja paljon onnea plussasta! Ihana juttu :)
Varhaisultra kannattaa varailla 7+ alkavalle viikolle, niin varmemmin sitten näkyy eikä tule turhaa huolta.

Vitamiineja kannattaa tosiaan aloittaa syömään jo siinä vaiheessa, kun toivoo lasta ja se b-vitsku (eritoten siis foolihappo) on sellanen, joka on tärkeä näillä ensihetkillä sen jonkun sulkeutumisen takia. Foolihapon puutos saattaa aiheuttaa keskenmenoja, mutta siis kyllä sitä saa, jos monipuolisesti syö. Mut kannattaa hankkia tosiaan foolihappoa nyt sitten pikimmiten :)

Minä en oo ajatellut vielä soittaa neuvolaan, kun esikoisestakin eka neuvola oli vasta rv 11+2 ja kun niitä on vähennetty niitä neuvolakäyntejä, niin mietin, että mahtavatko ottaa minua sinne ennen puoliväliä :D
Mut jos nyt on menossa rv 6, niin onhan tässä vielä puolitoista kuukautta aikaa tuonne rv 12, kun viimeksi oli neuvola.
Siinä oli se hyvä puoli, että silloin kuului sitten jo hyvin sydänäänet dopplerilla ja kun toisaalta en muista mitä muuta siellä tehtiin kuin höpötettiin neukkutädin kans, niin en usko sen olevan tarpeellista kauheen aikaisin mennä. Toivon, että tämäkin raskaus on yhtä helppo kuin esikoisen raskaus :) Toivossa on hyvä elää...

Varhaisultra on oletetulla 8. raskausviikolla, eli 13.5. jolloin epäilin olevan rv 7+2. Eiköhän se sieltä sitten selviä se tilanne :)

Kertomisesta minä oon kertonut tosiaan minun siskolle ja sitten esikoisen kummitäti tietää. Niin ja työmatkalla mukana ollut täti sai kuulla.
En malttaisi odottaa kertomista, mutta toivon, että saisin kertoa mahdollisimman monelle sitten ihan kasvokkain. Olen hirmu iloinen, kun olen nyt yhtä aikaa raskaana kahden kaverin kanssa, jotka kyllä saavat vauvansa noin 5kk ennen. Saatanpa olla molempien lasten kummikin sitten :)
Minä oon aatellut, että tekisin esikoiselle paidan jossa lukis (amerikkalaisilta kopsattu)
jotain tähän tyyppiin :
Only child-status
expiring 12/15

Tai sitten suomeksi jotain helppoa tai "nokkelaa", jonka voisi sitten ehkä paidasta tavata ja omaa tahtia ymmärtää..
Se on vielä työn alla se..

Sitten tuli mieleeni, että onko teillä mitään raskausappseja puhelimessa? Niitähän saa ladattua? Vau.fi:llä on suomenkielinen appsi, mut sitä ei saa minun puhelimeen. Se on ihan kiva.
WomanLog Pregnancy on kans ihan kiva.

Ja sitten, ihan ehdoton, joka kannattaa sitten ladata, kun h-hetki tulee ! Nimittäin supistuslaskuri! Maailman kätevin vekotin :D Ei tarvitse kirjata niitä suppareita mihinkään paperille tai kelloa vilkuilla, kun kuittaa vaan puhelimeen keston ja voimakkuuden ja muut tiedot :)
Mut sen tarpeellisuus tulee vasta sitten myöhemmin vastaan.

Oireita on tosi vähän. Tai oikeastaan ei yhtään. Välillä vähän palelsi, mutta olo on kyllä aivan normaali.
Tai jos oikein pinnistelen, niin saatan tuntea jotain joskus tuossa kohdunseudulla, mut siis ihan minimaalista.
Välillä mietityttää tosiaan, että onko siellä ketään, kun on niin oireetonta. Kuitenkin testit on vahvistuneet.
Pari viikkoa ja se selviää..

iloksi 5+2
 
Moi kaikki! Onnea plussista :) Minäkin tulen mukaan. Plussasin toissa päivänä.
Riikkeli, 23v, 3.lapsi, kys =) Laskettu aika 6.1.2016. Keskenmenon pelko on suuri (5km,2vauvaa), mutta päivä kerrallaan. Kellekkään ei ole edes kerrottu vielä..
 
Viimeksi muokattu:
  • Tykkää
Reactions: iloksi
Riikkeli ihanaa saada tänne toinen jolla on sama La. Mä testasin taas, kun noita testejä on. Sain saman vahvuiset testit kuin eilenkin. Tiedän että HCG hormoni tuplaantuu joka toinen päivä ja siksi ei ole järkevää testata joka päivä, mutta silti vähän huolestuttaa.. Pitää testailla taas huomenna, jos viivat olisi sitten tummuneet.

Iloksimulla on joku raskauslaskuri puhelimessa, mutta se näyttää vain menossa olevan viikon ja jäljellä olevat päivät. Kuukautislaskuri oli myös, sen voisi oikeastaan poistaa,moks tämä raskaus vaan tästä etenee. Hyvä idea myös tuo paita esikoiselle, pitäisiköhän ottaa onkeen=)

Mä kävin myös apteekissa eilen ja ostin raskauvitamiineja ja foolihappoa. Maksoivat 28€, joten aika kallista. Syön myös kalkkitabletteja ja D- vitamiinia. Ihanat 6 pilleriä päivässä:x
Toiset otan aamulla ja toiset illalla niin on helpompi niellä.

Eipä tänne muuta. Pitää alkaa siivoamaan ja järjestämään vappujuhlia eli valmistamaan piknik eväitä ja munkkeja. Palaillaa
 
  • Tykkää
Reactions: iloksi
Outius: Plussalta tuo minun silmään näyttäisi! Onnittelut :)

Vitamiineista: Kävin apteeksti monivitamiinin ja omegat. Kysyin myyjältä foolihaposta, kun en ole sitä tajunnut syödä ennakkoon.. Sanoi, että ei ole vaarallista, jos on perusterve ja normaali ruokavalio. On kuulemma ensin tullut suosituksesta esim. epilepsiaa sairastaville ja joillekin muille sairauksia omaaville äideille, koska lääkitys jotekin vaikuttaa foolihapon saantiin ruokavalion kautta. Jostain syystä tämä suositus on sitten päätynyt myös yleisiin raskausajan suosituksiin, joka aiheuttaa minunkaltaistani "paniikkia" :p Hänen mukaansa ei kuitenkaan syytä huoleen - voin aloittaa foolihapot nyt jälkijunassa. Ostin sitten mielummin tuommoisen monivitskun, missä foolihappo on mukana, niin ei ole nyt kuin kaksi pilleriä (+ lisä D-vitamiini) per päivä. Menihän sinne apteekkiin jo n. 50€, mutta onneksi pakkaukset on 100 kapselin, joten kestääkin ihan ruhtinaallisen ajan.

Minä soittelin tänään neuvolaan ja täti laski LAksi 31.12. :eek: Joten saa nähdä meneekö nyt sitten tän vai ens vuoden puolelle! Itse toivon kyllä kovasti, että tammikuulle menis, koska itsekin olen tammikuun tyttö :heart:

Varhaisultra on päivää ennen varsinaista neuvolakäyntiä. Alko heti jännittää, kun neuvolantäti ja yksityisen lääkäriaseman ajanvaraaja olivat ekat joille varsinaisesti kerroin tästä "julkisesti" :D

(ainiin, tänäaamuna piti vielä tehdä yksi r-testi, kun jotenkin on niin epätodellinen olo vieläkin! Plussahan se oli, joten on ne menksut sitten ihan oikeesti myöhässä enkä vain kuvittele kaikkea!)
 
Viimeksi muokattu:
"Miumau"
Heippa,

Liityn minäkin porukkaan. La 30.12 KOS, mutta epäilen vahvasti että oikea laskettu aika on 2.1, koska luulen tietäväni hedelmöittymisen ajankohdan. Keskenmeno oli maaliskuussa ja heti perään alkoi uusi raskaus. Yksi aikaisempikin km takana ennen esikoista sekä kaikenlaista lapsettomuushistoriaa, joten iloita en vielä paljoa uskalla. Päivä kerrallaan.
Oireita odottelen, koska ne ovat kohdallani tietäneet hyvää. Eli toivon oksentelua, niin typerää kuin se onkin. Vielä ei ole juurikaan oireita. Kuumia aaltoja välillä ja jotenkin pullea ja tukala olo. Ruokaa ei tee mieli syödä kuin pakosta.
Oletteko muuten rajoittaneet kahvin juontia? Mulle maistuu kahvi liiankin hyvin, ja koko ajan väsyttää muuten.
 
  • Tykkää
Reactions: iloksi
Paljon tekstiä taas tullut tänne :) onnea ja tervetuloa uusille!

Testasin eilen clearblue digillä ja tulos oli raskaana 2-3. Onko muut sillä testannut ja mitä näytti?

Kahvia juon max kaksi kuppia päivässä. Enempää en uskalla juoda.. Runsas kofeiinin käyttö saattaa kuulemma lisätä keskenmenon riskiä?

Ja edelleen ei oo niitä uusia oireita tullut.. Varhaisultraa aattelin varailla parin viikon päähän niin näkee onko siellä oikeasti joku :D

MissB ja 4+6
 
  • Tykkää
Reactions: iloksi
Mä yritän pysyä kahdessa kupissa kahvia päivässä. Aamuisin särkee hieman päätä ja se varmasti johtuu vierotusoireista. Onneksi ne helpottaa aikanaan.

Mä varasin varhaisultran 20.5 niin mieskin pääsee mukaan.
 
  • Tykkää
Reactions: iloksi
Riikkeli onnea plussasta <3 Sinulla on monta keskenmenoa takana :( Toivottavasti tällä kertaa kaikki menee hyvin <3 Onnea matkaan!
Lisään sinut listalle :)

outius ei muuta kuin paitaa teettämään! Jos keksit paremman tekstin tai jonkun hyvän idean, niin kerro mielellään vinkkiä :)


Täällä on tekstiä siitä foolihaposta
ja siitä mihin sen puute vaikuttaa. Mut tosiaan, jos on perusterveellinen ruokavalio, niin eiköhän sen sieltä saa. Se lisä ei varmastikaan ole huonosta, jos sitä purkista sitten vielä ottaa :)
Minulla on käytössä reseptillä saatava 1mg foolihappo alkuraskauden ajan.

Tervetuloa myös miumau ja paljon onnea plussasta <3
Lisäsin sinut tuonne listalle 30.12. Meitä on muitakin, joilla LA on ennen vuodenvaihdetta, mut jotenkin ainakin minusta on kivampi tulla tähän porukkaan kun vielä ainakin esikoisen perusteella syntymä voisi mennä tammikuun puolelle.
Toivottavasti tällä kertaa kaikki menee hyvin ja raskaus jatkuu normaalisti <3

Neiti Pelargonia odotellaanko varhaisultra ja vaihdetaan vasta sitten laskettuaika, jos niikseen? Ja se muuten se kriittinen aika sillä foolihapolla taitaa olla rv 5 tai rv 6, jolloin se joku hermostoputki on sulkeutuakseen, joten nyt on hyvä aika aloittaa se lisä vielä varmuuden varalle :)

MissB minä testasin digillä joskus aikoja sitten ja se näytti raskaana 1-2. Sen jälkeen oon tehnyt vaan liuskatestejä (viimeksi tänään :D ) ja seurannut niiden vahvistumista. Tänään viiva tuli heti ja meni vahvemmaksi kuin se kontrolliviiva.
Jotenkin huojentavaa nähdä edes se viiva, kun muuten on aivan oireeton.

Kahvia olen aloittanut juomaan nyt noin pari kuppia päivässä. En erityisesti pidä kahvista enkä ole ennen raskautta sitä juonut. Nytkin mieluiten kermalla ja sokerilla tai jotain erikoiskahvia sitten muuten. Mut oon ollut vähän addiktoitunut energiajuomiin ja oon nyt korvannut ne kahvilla.
Koitan päästä kahvistakin vielä eroon.

Vitamiineja syön Omega-3 kapselit (2kpl), raskausvitamiini (1kpl), foolihappo (1kpl), sinkki (1kpl), maitohappobakteeri (1-2 kaps). Sen lisäksi menee sitten lääkkeitä yhteensä 7 tablettia päivässä (metformiini 4kpl, estrogeeni 3kpl). JA näiden lisäksi vielä alakertaan laitan 3 kapselia päivässä :D
Eli minun ruokavalio koostuu max 14 tabusta päivässä yläkautta ja 3 alakautta :p. Vähintään niitä on syötävä se 7 kpl ja sit 8h välein lisäiltävä tuota progesteronia. Mut onneksi en ole sihtikurkku vaan pystyn nielasemaan kerrallaan tarvittaessa vaikka sen 10 tablettia, jos en jaksa erikseen nieleskellä :D

Oireita minulla ei ole ja se välillä vähän mietityttää, mut toisaalta.. onneksi mies sanoi, että ei ollut esikoisestakaan oireita. Joten luotetaan siihen, että kaikki on hyvin.
Raskaustesti oli tänään vahvempi :D
Nyt ne loppui ne testit kaapista, joten nyt en enää testaa.

Ai niin! ja kun alkio on 25 päivää vanha, niin sen sydän alkaa lyödä. Ja tänään on se päivä <3 Tänään pitäisi meidän pienen tammikuun tuikkeen sydän alkaa lyödä <3
Kahden viikon päästä sen pääsen sitten näkemään <3 En malttaisi odottaa millään!

iloksi 5+3
 
Iloksi Kiitoksia. :) Joo toivotaan parasta. Lääkäri epäili et kilpirauhasen vajaatoiminta olis syynä keskenmenoihin. Heti kun sain lääkityksen(joka edelleen käytössä) raskauduin ja nyt 7kk ikäinen vauva. :)

Vitamiineja en oo kummankan raskauden aikana syönyt. Olen kyllä ostanut, mutta aina jäänyt syömättä kun ei vaan muista. :/

Varhaisultrassa ei varmaan nyt käydä. Tuon keskimmäisen pojan kohdalla käytiin, kun keskenmenojen jälkeen oli vaikea luottaa onnituneeseen raskauteen. Nyt oon luottavaisemmin mielin.

Meille ei pitänyt tulla enää lapsia, joten ehdin myydä vaunukopan, turvakaukalon ja muut vauvatarvikkeet, mutta mies sai tartutettua muhunkin vauvakuumeen. :D

Riikkeli 4+1
 
Viimeksi muokattu:
  • Tykkää
Reactions: iloksi
"lilo"
Heippa mä liityn joukkoon! :) plussasin tänään aamulla ja varmuudeksi tein vielä toisen päivällä ja selvä plussahan siellä molemmissa! :) ihan toivottu pikkunen on! LA varmaankin tammikuun alussa :)
 
  • Tykkää
Reactions: iloksi

Yhteistyössä