Tammikuun tuikkeet 2016 ¤¤ toukokuussa ¤¤

]Tammikuun tuikkeet 2016 * huhtikuussa*

Lasketut ajat
Nimimerkki / ikä / monesko lapsi / sairaala


26.12.
Hapsikka/26/Ensimmäinen/SatKS

28.12.
iloksi/33/2.lapsi/KYS

1.1.
MissB/25/esikoinen/OYS
Nennuska/31/3. Lapsi/OAS

Maarii/26v/3.lapsi/KS-KS (epävarma LA)
peikko86,29v, 2.lapsi, LPKS (epävarma LA)

2.1.
Bons / 25 / 1. / K-PKS

3.1.
NeitiPelargonia/ 32v/ Esikoinen/ TAYS
Nannal/ ensimmäinen / OYS
Jimmi/29v./2.lapsi/Jorvi

4.1.
Vanillac/ /2.lapsi/


5.1.
Yyteri/ / / KOKS
Rosie Riveter / 29v / 3. lapsi / ****
Onnentyttö / K-SKS/
SaaraN/36/Neljäs/Tyks

6.1.
Riikkeli/ 23v/ 3.lapsi/ KYS
Yyteri

7.1.
Miia/ / 3.lapsi/
Golla/25/1 lapsi/ kys
Helunaa /28v/ 1.lapsi /jorvi
Mamma2012/36.v/2.lapsi/JS

8.1.
9.1.
Mimmi/27/2.lapsi
10.1.
Katjuska 87/28v /2.lapsi
hannibal/27v/ Esikoinen/ TAYS

11.1.
kakaravaara/29v/6.lapsi/
piiuli/37/4.lapsi/KOS
Jenniferia/24v/esikoinen/oas

12.1.
Elli T/37v/

13.1.
Hepzu/28v/3.lapsi/EKKS

14.1.
Blue Bird/36/3./***
Jenspanen/28v/2. lapsi/Oys
wellmu/34/2 lapsi


15.1.
AS81 33 / 3.lapsi / eka yhteinen /Tays

16.1.
panfi/22v/2./Kos
Sade_/27.v/2.lapsi/OYS
Matueve/ 33v/5. lapsi/SeKS
Aappalainen/


17.1.
Nonnuska79/35v/OAS

18.1.
19.1.
20.1.
21.1.
time2dance/32v/3./KOS

22.1.
23.1.
OmaAurinkoinen, 32v / 1. / OYS

24.1.
25.1.
26.1.
jennimarjaana/21v/
27.1.
28.1.
29.1.
Milli Mimosa/ / 1./
30.1.
31.1.

Menetyksen kohdanneet
miumau
lilo

SYNNYTYSSAIRAALAT

JS = Jorvin sairaala
SAS = Salon aluesairaala
KOS = Kätilöopisto
NKL = Naistenklinikka
PS = Porvoon sairaala
LUS = Länsi-Uudenmaan Aluesairaala (Tammisaari)
EKKS = Etelä-Karjalan Keskussairaala
HYS = Hyvinkään aluesairaala
K-HKS = Kanta-Hämeen Keskussairaala
K-PKS = Keski-Pohjanmaan Keskussairaala
KAKS= Kainuun keskussairaala
K-SKS = Keski-Suomen Keskussairaala
KOKS = Kymenlaakson Keskussairaala
KYS = Kuopion Yliopistollinen Sairaala
LAS = Loimaan aluesairaala
LKS = Lapin Keskussairaala
LPKS = Länsi-Pohjan Keskussairaala
LS = Lohjan aluesairaala
MKS = Mikkelin keskussairaala
OAS = Oulaskankaan aluesairaala
OYS = Oulun Yliopistollinen Sairaala
PHKS = Päijät-Hämeen Keskussairaala
PKKS = Pohjois-Karjalan Keskussairaala
Ras = Raahen aluesairaala
SKS= Savonlinnan keskussairaala
SeKS = Seinäjoen Keskussairaala
SatKS = Satakunnan Keskussairaala
TAYS = Tampereen Yliopistollinen Sairaala
TYKS = Turun Yliopistollinen Keskussairaala
VAS = Vammalan aluesairaala
VKS = Vaasan Keskussairaala


Päivityspyynnöt punaisella tai omalla rivillään, niin erottuu
 
Viimeksi muokattu:
Vapusta melkeen selviydytty! Kylläpä sattuikin vappu "huonoon" paikkaan, jatkuvasti kyseltiin ja ihmeteltiin miksi olin autolla liikenteessä. Hyviä tekosyitä tuli ainakin keksittyä! Mulla oli kans pelko tuosta keskenmenosta, tarkemmin kemiallisesta. Pikkuhiljaa voi luottavaisemmin mielin olla kun menkat jo yli viikon myöhässä eikä vuotoa näy :) Pakko ehkä kuitenki ens viikolla vielä varmistaa. Tipahdan kyllä korkealta ja kovaa pilvilinnoista jos tämäkin menee kesken :( Edellisessä keskenmenossa/kemiallisessa vuoto alkoi 2pv plussan jälkeen eli aika heti.
 
Heippa!

Olen uusi täällä ja liittyisin mukaan. :wave: Tämä aamu nimittäin alkoi tällä:



Olen huono esittelemään itseäni jaarittelematta, mutta yritän parhaani: Olen (jokusta viikkoa vaille) 29v kotiäiti eteläsuomesta. Paikkakuntaa (ja mahdollista tulevaa synnytyssairaalaa) en vielä uskalla paljastaa. :ashamed: Puolison kanssa yhdessä nyt yhdettätoista vuotta ja meillä on kaksi lasta, 5v ja (melkein) 7v. Esikoisemme on erityislapsi, eikä ole vielä menossa kouluun nyt syksyllä. Olen luonteeltani puhelias introvertti, viihdyn siis omassa rauhassa, mutta sosiaalisissa tilanteissa höpötän vähän liikaakin. Harrastan lenkkeilyä, lukemista (eniten fantasiaa), kesäisin puutarhassa kuokkimista ja vuoden ympäri satunnaisesti käsitöitä. Äitinä olen aika tiukka ja pidän hyvää käytöstä suuressa arvossa, mutta samalla pidän myös huumoria ja pientä pöllöilyä tärkeänä osana kasvatusta. :) Puolison kanssa olemme molemmat kiinnostuneita terveellisestä ja "puhtaasta" ruokavaliosta ja pyrimmekin kasvattamaan joka kesä edes jotain syötävää itsekin. Olen myös hieman ituhippi ja paljon feministi (minkä nikistä varmaan arvaakin).

Haave kolmannesta lapsesta oli minulla jo jonkun aikaa, ennenkuin viimein viime syksynä mieskin oli valmis. Hieman hankalamman hormoonikierukanpoisto-operaation jälkeen oli kiertoni koko tämän puoli vuotta aika sekaisin ja vauvayritys aikamoista arvailua. Veikkaisin, että viidennellä yrityskierrolla nyt tuli tämä plussa kp 45/30-46. Ensimmäisen hailakan haamun testasin tiistaina, kaksi viikkoa oletetun ovulaation jälkeen - näinollen uskoisin olevani nyt rv 4+3 ja lasketun ajan olevan 5.1.2016.

Aikaisemmin olen raskautunut heti ensiyrittämällä ja vaikka tämä oli tavallaan raskasta, uskon että minun oli ihan hyvä kokea myös se, ettei vauvoja aina tilata nappia painamalla. ;) Keskenmenoja ei ole ollut, mutta toisessa raskaudessa oli pientä vuotoa ja nyt tässäkin silloin, kun menkkojen olisi olettanut alkavan. Vietin ensimmäisen raskauden aivan paniikissa keskenmenoa (ja kaikkea muuta mahdollista kamalaa) peläten ja nyt en moiseen kertakaikkiaan suostu. Meille kolmas lapsi on viimeinen ja aikomukseni on nauttia raskaudestakin täysin siemauksin. :heart: Suren sitten, jos jotain surtavaa tulee. Aikasemmat raskauteni olivat myös fyysisesti kamalia, koska sairastan kilpirauhasen vajaatoimintaa, josta en silloin tiennyt ja se pääsi äitymään raskauksien aikana todella pahaksi.

Noniin, jaaritteluksi meni kuitenkin. :D Anteeksi. Olen nyt todella onnellinen tästä raskaudesta, vaikka ollaankin ihan vasta alkumetreillä ja haluaisin kuuluttaa uutista koko maailmalle. Todellisuudessa tulemme kuitenkin salaamaan raskauden mahdollisimman pitkään (monesta syystä, mutta niistä tarkemmin kertominen olisi Kalevalan mittainen eepos). Joten siksi liityn nyt tänne. :)

5.1.
Rosie Riveter / 29v / 3. lapsi / ****
 
  • Tykkää
Reactions: iloksi
Iloksi: tehdään vain niin, että ei vielä vaihdeta mun kohdalle LAa. Luulen myös tietäväni hedelmöityspäivän tarkkaan, joten luotan siihen. Jännä kyllä huomata miten oman kroppansa tunteekin hyvin! Nyt tosiaan minuakin huolettaa, onko ketään kotona, kun ei ole oireita.. Eiköhän siellä :)

Kahvinjuontia en ole alkanut kyttäämään. Juon sitä yleensä pari kuppia päivässä, joten en jaksa huolestua. Muutenkaan en ole kovasti kyttäillyt syömisiäni.. Mitä muuten suolainen ruoka tekee vauvalle? Jossain mainittiin, että ruoka ei saisi olla suolaista.. Pöljää, koska suola saa ruuan maistumaan (muiden mausteiden ohella toki).. En ole siinäkään kohtaa totellut :p
 
  • Tykkää
Reactions: iloksi
Viimeksi muokattu:
Kiitos tervetulotoivotuksista!

Lueskelin tuossa ensimmäistä ketjuanne ja vilkaisin noita ruokarajotuksiakin. Onhan noita... :whistle: Ensimmäsen raskauteni aikaan ei mitään foolihappoja (Suomessa) mainittu halaistulla sanallakaan ja neuvolassa (minulle) naurettiin päin naamaa, kun kerroin niitä netissä lukemani suosituksen perusteella syövän. Nyt syksyllä kierukanpoiston yhteydessä kyseltiin vauvahaaveita ja painotettiin, että on ihan-tosi-*lisää valinnainen ylisana*-tärkeetä syödä foolihappoa. Että ota noista nyt selvää. :D

Syön verrattaen säännöllisesti Omega3-kapseleita, joissa on jonkunverran foolihappoa, ja päivittäin menee ihan vähintään kilo erilaisia kasviksia, joten uskon olevani suht turvallisilla vesillä. Kahvia en yleensä juo, kuin aamulla, ja sekin jäi kuin itsestään pois edellisissä raskauksissa pahoinvoinnin alkaessa. Inkivääriä (joka näköjään nykyään myös löytyy kiellettyjen listalta) aijoin nauttia teessäni ihan entiseen malliin, koska se auttaa huomattavasti pahoinvointiin. En suostu uskomaan, että maailma olisi näin täynnä Aasianmaista olevaa väkeä, jos inkivääri jotenkin haittaisi jotain vaihetta uuden ihmiselämän synnyssä. Siellä kun siis inkivääriä on suunnilleen kaikessa.

Kasvukivut oli ensimmäisessä raskaudessa ihan kamalia. Nyt jomottelee vain. Muita oireita ei oikeastaan vielä olekaan, paitsi rintoihin noussut maito (ja edellinen imetys sentään loppui vuosia sitten)... :rolleyes:

Sanokaapa muuten sitten rohkeasti, jos vaikuttaa, että spämmään ketjun täyteen omia juttujani. :D
 
  • Tykkää
Reactions: iloksi
Minäkinpä ilmoittaudun mukaan! itse olen 25- vuotias ja avopuolisoni on 35- vuotias. Viime sunnuntaina ensimmäinen + testaus,ja nyt eilen veritestillä varmistettu( jatoki kotitestilläkin :D )!

Meillä takana pitkääkin pidempi yritys ( 6,5 vuotta) ja nyt sitten näyttäisi hoitojen tuloksena olevan tammivauva tulossa. Laskelmien mukaan laskettuaika olisi 7.1.2016!
Ja ensimmäistä odotetaan!

Golla/25/1 lapsi/ kys
 
  • Tykkää
Reactions: iloksi
Huippua! Uusia on löytänyt tiensä tänne! Onnea kaikille plussista! Minä päivitän etusivua ja kommentoin vähän laajemmin, kunhan pääsen koneelle. Tää puhelimen kans ei sovi mun hermoille.

Mut hei! Sanokaas joko perustetaan se faceryhmä tähän rinnalle? Jos joku haluaa perustaa, niin go for it tai sit minä voin perustaa? :)
Minä olisin valmis liittyyn. Se faceryhmään liittyminen kun ei lopputulosta muuta..

Iloksi 5+4
 
Iltaa.
Onnea hurjasti uusille odottajille. Tervetuloa joukkoon!

Luin eräästä naisesta jolla raskausoireet voimistuivat tai ilmenivät ainostaan joka toinen päivä, kun raskaushormoni tuplaantui ja nyt huomaan itsessäni samaa. Eilen ei ollut pahoinvointiaaltoja tai kipua rinnoissa. Tänään sitten aamulla tuli monenmoista aaltoa ja rinnat kipeämmät kuin koskaan. Eilen ehdin jo miettiä, että meneekö kesken, kun oireet loppuu, mutta tänään huokasin helpotuksesta. Mites teidän muiden oireet?
Mulla on myös koko ajan tuntemuksia alavatsassa, milloin jomottaa,viiltää, pistää tai repäisee. Tuntuu myös sellaiselle turvonneelle tai vastaavalle.

Esikoisella puhkesi vesirokko ja mietin, että pitäisikö huomenna lähteä käymään päivystyksessä tarkistuttamassa vasta-aineet, vaikka sen olen itse sairastanut. Se ei kuitenkaan kerro mitään vasta-aineiden määrästä. Soittelen sinne varmasti aamulla ja kysyn neuvoa. Itseäkin kutittaa varmasti vain myötätunnosta.

Mulle voi päivittää synnytyssairaalaksi KOKS.

Hyvät Vaput kaikille!
 
Hei! Täällä onkin jo useampi tammikuinen ja itsekkin taidan uskaltautua mukaan. La:n arvioisin olevan 3.1, laskurista riippuen vaihtelee :) Esikoista odotetaan ja vähän yllätyksenä tuli vaikka on raskaudelle annettu mahdollisuus. Täällä oireet ovat outiuksen kanssa saman tyyliset! Vatsakipua päivittäin ja tissit kipeät.

03.01
Nannal/ ensimmäinen / OYS


Ihanaa raskausaikaa teille kaikille ja toivottavasti kaikki selviydytään turvallisesti loppuun saakka :heart:
 
  • Tykkää
Reactions: RiiMini
Ja taas on tullut uutta porukkaa, tervetuloa!

Facebook ryhmään voisin liittyä sitten hieman myöhemmin :) Ei vielä uskalla, kun näin alussa ollaan ja jos joku tuttu siellä sattuukin olemaan..:D

MissB ja 5+1
 
"Miumau"
Outius, vesirokko ei ole tietääkseni kovinkaan vaarallinen alkuraskaudessa, keskenmenojen määrä ei ole tutkimustiedon mukaan suurempi ja sikiövaurioita ei myöskään synny tuolloin vesirokon seurauksena. Liittyi muistaakseni siihen, ettei tartu vielä sikiöön tai alkioon. En ole alalla, niin huonosti ehkä selitetty. Olen noita tutkimusmuksia aiheesta lukenut kuitenkin taannoin, kun oli tarvetta myöskin asiaa selvitellä. No aina kannattaa soittaa ja kysyä neuvoa vielä ammattilaisilta.
Facebookiin voin liittyä ehkä nt-ultran jälkeen. Toisaalta haluaisin säilyä tunnistamattomana, joten en ole varma innostunko sinne liittymään lainkaan.
 
Heipähei!

Rosie Riveter lämpimästi onnea plussasta ja tervetuloa mukaan! Inkivääristä tuli mieleeni, että googlailin asiaa ja selvisi, että ongelmallisia olis inkiväärivalmisteet, mutta ei niinkään tuore inkivääri käytettynä. Ja kun kerran on jo onnistuneita "ihmiskokeita" sinulla tehtynä, niin kyllä minä jatkaisin käyttöä. Itse en ole tottunut inkivääriä käyttämään, joten en varmaan henkilökohtaisesti tule kyseistä tuotetta raskausaikanakaan käyttämään
Ihana, kun joukossa on monisanainen jäsen, jolla on ajatuksia ja näkemyksiä :) Ja kiinnostavia juttuja nuo ituhippeilytkin!
Olen ajatellut, että jonain päivänä minustakin tulee ituhippi, mut se on pahasti vielä kesken. En taida olla ainakaan synnynnäinen sellainen :D
Paljon onnea vielä siis plussasta ja ihanaa raskausaikaa! Toivottavasti kaikki menee hyvin :)

kakaravaara Onnea plussasta ja tervetuloa remmiin! Sinullahan on sinne siunaantunut ihan jo iso perhe <3 Ja plussa tullut aikaisin näkyviin... kaksoset? ;)
Minä haaveilin suuresta perheestä myös joskus, mutta minulla taitaapi ikä tulla vastaan :/
Toivottavasti kaikki menee hyvin <3

Golla lämpimästi onnea :) <3

Nannal tervetuloa ja paljon onnea plussasta <3 Toivottavasti raskausaika on ihanaa ja kaikki menee hyvin :)

Faceryhmä on perustettu ja sinne pääsee laittamalla minulle täällä vaikka yksäriä. Onnistuukos se yksärin laitto, jos ei ole rekisteröitynyt tänne?
Viestiin vois laittaa linkin omaan profiiliin tai nimen ja jotain tunnusmerkkejä, millä tunnistan, jos on useampia samannimisiä. Sitten pyydän kaveriksi ja lisään mukaan ryhmään :)

iloksi 5+5
 
  • Tykkää
Reactions: Rosie Riveter
Inkivääristä - Samaa olen joskus lukenut, että rajoitus koskisi lähinnä valmisteita, mutta varmuuden vuoksi kielletään monesti kokonaan. :rolleyes: Se on kuitenkin niin huippu kamaa, että en luovu (kun en tosiaan vaaroihinkaan usko). Inkivääri auttaa niin moneen asiaan, yskään, pahointvointiin ja jopa ilmavaivoihin. :D Ja maistuu valkoisen teen seassa ihanalle. :)

Foolihappoakin nyt sitten kuitenkin ostin, kun oli muutenkin asiaa apteekkiin.

"Ituhippijuttuja" voidaan myös mieluusti joskus jutella, vaiken mikään täysiverinen olekaan. :D Lähinnä arjen pienissä valinoissa yritän suosia "luomumpaa" niin ruuassa, kuin muissakin tilanteissa. Nyt raskauden aikana varsinkin yritän olla tarkkana kemikaalien, lisäaineiden yms kanssa. :)
 
  • Tykkää
Reactions: RiiMini

Yhteistyössä