Tammikuun tuikkeet 2016 ¤¤ toukokuussa ¤¤

Mulla meni viime yö pyöriessä, ja mietin että miten epätodelliselta tää tuntuu! Pissalla juoksutti pari kertaa, ja koko ajan sellainen olo,että "lorahtaa" (menkat alkaa) ja mahassa sellaisia menkkamaisia kipuja, ei kuitenkaan mitään erityisen kovia.. Tein vielä herättyä uuden testin, ja oli tummempi viiva kuin eilen! :)
rv 4+1
 
  • Tykkää
Reactions: iloksi
Olipas ihanaa herätä auringonpaisteeseen! Sieltä se kesä hiipii, pikku hiljaa. :)

Iloksi, ei tod haittaa, että nikkiä lyhennellään, tein sitä jo itsekin. :D

Shampoottomuus (onko tuo edes sana? :D ) on ollut "pitkä projekti". Menin sen kummempia miettimättä massan mukana nuorempana, kemikaalia nuppiin, naamaan ja kainaloon joka välissä. Enkä mä siis nytkään missään nimessä pahalla katso muita, jotka niin tekee. :) Itseä vaan alko jossain vaiheessa hirvittää. Aloin miettiä, että vaikka se määrä on aivan minimaalinen, mitä esim meikistä tai shampoosta huokosten läpi kehoon yhdellä käytöllä imeytyy, niin mites pitkän päälle...? Ei kemikaaleja oo käytetty tällasia määriä vielä niin pitkään (ihmisen historiassa), että tiedettäis pitkäaikasvaikutuksista. Saatikka vaikutukset luontoon... Huh. :$

Alotin sitten sillä, että venytin hiusten pesuvälin viikkoon ja käytin miedointa Erisan-shampoota, mitä löysin. Pipo oli aika usien päässä alkuun. :p Jossain vaiheessa tuli mieleen kokeilla, miten pitkälle pesuväliä vois venyttää, jos vaan vedellä huuhtelis välillä. Järvivesi + sauna yhdistelmällä tuli ihan puhtaat, hanavedellä siedettävät. Nykyään käytän vettä, johon oon liuottanu ruokasoodaa ruokalusikallisen, vähän alle viikon välein. (Siinä välissä huuhtasen ihan vaan vedellä, jos tuntuu olevan tarvetta). Liuos on siis juomapullossa, josta kaadan kuiviin hiuksiin (päänahkaan), hieron hetken ja huuhtelen kuumalla. Jos on takkuja, kaadan niihin mietoa etikka-vesi-liuosta. Pari kertaa kuukaudessa laitan "hiusnaamion", eli pari kananmunaa :D , hiusten tyveen noin vartiksi. Hiukset on huomattavasti terveemmän, ilmavamman ja käsiteltävämmän tuntuset nykyään. Ennen oli niin liukkaat, ettei niitä saanu pysymään mitenkään ja liiskaantuivat päänahkaa vasten, vaikka mitä teki.

Ihonhoitoon käytän pelkkää rypsiöljyä ja tarvittaessa (jos on epäpuhtauksia) hunajaa + ruokasoodaa kuorintana. Dödölle en oo keksiny korviketta, mutta pysyn hajustamattomassa roll-on:ssa. Pakko sanoa, että maailmasta on tullut monihajuinen paikka sen jälkeen, kun ei itse enää käytä (melkein) mitään hajusteita. :D Täyteen kemikaalittomuuteen en vielä ole kyllä psytynyt, joskus laitan ripsaria ja puuteria ja esim viime kesänä sävytin hiukseni. :p

Ruokavaliosta kyselin, mutta en tullu itse vastanneeks omaan kysymykseeni. :D Meillä siis syödään mahdollisimman simppelisti. Ohjenuorana pidän (yksinkertastetusti), että jos tuoteseloste on kolmea ainetta pidempi, ei sitä syödä. Sokeria ei käytetä, paitsi intiaanisokeria silloin joskus, kun leivotaan. Eli esim mehuja, maustettuja jogurtteja, muroja jne ei meiltä löydy. Kasviksia, marjoja ja hedelmiä menee paljon. Lapset ei muusta tiedä, niin eivät osaa valittaa. :D Ja siis tottakai käydään kuitenkin joskus jätskillä jne, eli ei olla ehdottomia. :) Itse lasken myös kaloreita kuutena päivänä viikossa, niin voin huoletta pistää seitsemäntenä ihan ränttäliksi. :whistle:

Nevolaan olin ajatellu soittaa tänään ja varailla aikaa viikon tai parin päähän, mutta ukkokulta oli sitä mieltä, että turhaan hosun. Voi olla, että soitan silti, koska haluan päästä valitsemaan jonkun hyvän ajan. :D

Taas mä jaarittelen sivutolkulla. :D Nyt menee kone kiinni ja lähdetään kuopuksen kanssa vähän lenkkeilemään ja nauttimaan kauniista ilmasta. Meillä siis lapset tykkää pyöräillä ja otan mieluusti heitä mukaan, kun lähden "juoksemaan". Isompi on nyt eskarissa, niin kuopus saa nauttia täydestä huomiosta. :)

Rosie 4+6
 
Heippa kaikille! Olen seurannut teidän kirjoittelua alusta asti, mutta nyt päätin rekisteröityä uudelleen tänne Kaksplussalle. Aiemmista kirjoitteluista kun on aikaa, enkä tiedä olisinko muistanutkaan tunnuksia ja muutenkaan en halua, että kukaan vielä tunnistaa, niin päätin nyt tehdä sitten ihan uudet tunnukset tänne. :)

Minä tein plussatestin jo 1,5 viikkoa sitten ja sen jälkeen olen tehnyt vielä useita testejä.:D Laskettu aika vaihtelee ja samoin raskausviikot sen mukaan laskeeko viimeisistä kuukautisista vai ovulaatiosta. Mutta LA on ilmeisesti 5.1 kieppeillä. Nyt ilmeisesti Rv 4+6.

Täällä ei muita oireita juuri ole ollut kuin välillä aivan kammottava väsymys. Pientä ruokahaluttomuutta on aamupäivisin ja rinnat välillä todella arat. Myös pieniä alavatsan kipuja on välillä. Syön tavallisia a-vitamiinittomia monivitamiineja mitä ennen raskausaikaakin ja siihen vielä foolihappolisää, täytyy ostaa raskausvitamiineja kun nuo loppuu.. niitä käytin aiemmissakin raskauksissa.

Täällä pientä kemikaalikuorman välttelyä ja luonnon säästämistä on sillä tavoin, että lähes kaikki meikit ja pesuaineet on luonnonkosmetiikkaa. Tykkään niistä kovasti ja ovat ihoystävällisempiäkin :)

En ehkä omaa ikääkään uskalla vielä paljastaa tai lasten ikää, mutta täällä siis kolmas lapsi tulossa ja muutaman vuoden olen tässä ehtinyt taas töissä käydä edellisen lapsen jälkeen. Ihanaa jos kaikki menee hyvin ja pääsee marraskuussa mammalomalle. :heart: Ja facebookin ryhmää kannatan myös minä!

Ja jos voitte päivittää tuonne listaan Onnentyttö / K-SKS/ LA 5.1
 
  • Tykkää
Reactions: iloksi
Mä muuten löysin suht luonnonmukaisen dödön, mutta se hais mun makuun liian pahalle, niin jäi käyttämättä. Olikohan se nyt young living oil mikä sitä myy.
Vois ottaa kesällä muuten ihan uteliasuudesta projektiksi kokeilla shampoottomuutta. Mulla on ongelmia päänahan kanssa, saattais hyvällä tuurilla olla tuosta apua :) Mä en kyllä muutenkaan käytä mitään tököttejä, en meikkiä tai hiuslakkoja, tai kosteusvoiteita. En vaan jaksa, en muista, enkä tykkää hajuista, siinä ne suurimmat syyt :D

Painoa on kyllä mullekin kertynyt parissa raskaudessa sen 25kg, ja se on kyllä tullut syömällä ja istumalla. Nyt yritän pitää painon nousun hillinnässä ja panostaa siihen, että syön hyvin ja liikun. Saapa nähdä miten onnistuu :)
 
PAkko vielä hehkuttaa, että tuntuu ihan uskomattomalta. Siis raskaana? Ihan oikeesti? Ei mee jakeluun, ei sitten mitenkään päin.
Varmaan tarvii varata aikaa varhaisultraan, että saa jotenkin tuntumaan todelta koko homman. Ei meinaa uskoa todeksi.
Vaikka pieni shokki olikin tämä raskaus, niin olen niin onnellinen :heart: Vaikka lapsia on jo ennestään viisi, silti sellaien tunne oli vielä, että tästä paketista puuttuu joku. Se on hassu tunne, en osaa sitä selittää.

kakaravaara 4+0
 
"lilo"
Mulla kans fiilis että vois hehkuttaa tätä asiaa vaikka ja kenelle mutta kumminkaan ei viitsi :) vaikka jotenkaan ei pysty uskomaan että on raskaana kun oireita niin niin vähän! Toivoisi että niitä tulis ja sais varmuuden tähän! :) täytynee harkita tuota varhaisultraa!

Ainiin voisi päivitellä tälläset:

lilo/21/1.lapsi/TYKS
 
"Onnentyttö"
Minä kerroin jo äitille ja siskolle, kun niille kerron muutenkin aina kaiken! :D Ja parille ystävälle. Mutta vielä en tosiaan viitsi laajemmin kuulutella.. Meillä on aiemmilla kerroilla jo heti ekan neuvolan yhteydessä rv 8-9 ultrattu. :) Vielä en ole neuvolakaan varaillut, mutta ajattelin tässä parin viikon sisään soitella. Jos hyvin kaikki menee, niin töissä kerron sitten ehkä nt- ultran jälkeen.
 
"milla"
Hei täällä kanssa yksi plussaaja ? la aika on vielä auki, kun edellisen raskauden jälkeen kerkesi tulla vain yhdet menkat, eli kierto on aivan sekaisin. Sain neuvolaan ns. Ylimääräisen ultran jossa katotaan kuinka pitkällä raskaus on, jottei mene niskaultra ohi, senhän voi tehdä vain 12 vk asti.
Ensi viikolla tiedän enemmän, jännittää ?
Minulla on tosiaan pian vuoden täyttävä tyttö, ihanaa että hän saa sisaruksen jos vain kaikki menee hyvin.
Viime raskaudessa pelkäsin ja rakastin koko raskausajan...aika tuntui tosi pitkältä.
 
Lasketun ajan laskeminen kannattaa tehdä ovulaation perusteella, jos sen tietää. Jostain syystä sitä vaan aika yleisesti lasketaan menkkojen alusta, vaikka todellakaan kaikilla ei ole sit 28 pv kiertoa, jonka puolivälissä kp 14 olisi ovulaatio :D
Minä olen laskenut hedelmöitymispäivästä, koska olen pitkäkiertolainen eikä kierron pituudella ole minulle mitään väliä. :)

Luomuäiti Rosie on kyllä tosi hieno juttu mitä teet :) Ja tosi kiva, kun kerrot niistä meille :) Tuo hiusasia kyllä kolahti - nimittäin minun tukkani on piikkisuora ja niin liukas, että sille ei vaan voi mitään. Sen lisäksi se todellakin liimaantuu päähän. Hmm.. Ehkä tässä täytynee harkita sitä edes kerta viikkoon pesua. Kotona ollessa sen voi tehdä, muttei enää töihin palatessa - joten nyt jos koskaan?
Täytyykin todella laittaa harkintaan!

Kiitos noista ruokasooda ja kananmunavinkeistä myös! Ties mikä ituhippeily-ekomammailubuumi tästä lähtee :D

Itse pyrin myös vähentämään kemikaalien käyttöä enkä oikeastaan käytäkään - paitsi kyllä niitä pesuaineita. Ja toisinaan myös meikkaan - kevyt perusmeikki töihin. En ole koskaan ollut mitenkään ahkera ehostaja vaan luomuneito sen suhteen.

Nää on muuten hyviä asioita kyllä miettiä ihan kaikille miten omalta osaltaan vähentäis tän meidän ainokaisen maapallon kuormitusta.
:)

Ruokavaliosta en ole tainnut sanoa mitään - eikä siitä sen puoleen olekaan juuri sanottavaa. Syön mitä teen ja samoin syövät muutkin perheenjäsenet. Yritän suosia luomua, lähiruokaa ja tehdä eettisiä valintoja muutenkin, mutta ihan liian usein ruokaostoksissa oiotaan (etenkin, kun mies käy kaupassa).
Meillä syödään peruskotiruokaa pääasiassa, mutta en lainkaan rankaise itseäni siitä, etten aina jaksa tehdä kaikkea alusta itse. Silloin syödään pakkasesta ranskalaisia ja nakkeja :D

Minun olisi syytä vahtia ruokavaliotani, sillä olen armoton läski. Viime syksynä sain hieman pudoteltua painoa, mutta niin sitä sitten meinaa taas suhdanne olla ylöspäin.
Ylipaino ei vaivaa minua tällä hetkellä eikä se rajoita, mutta tiedän, että jos jatkan tässä painossa vielä 10-20 vuotta, niin tuleehan niitä vaivoja. Olen kyllä liikunnallinen omalla tavallani- vaikkakin siis enemmän tuuriliikkuja. Pohjakunto on kuitenkin tälläiseksi läskipalleroksi ihan hyvä :) En jaksa juosta, mutta kävelen pitkälle reippaasti ja olen lihaskunnolta ihan hyvässä kunnossa. Olen aika-ajoin rehkinyt paljonkin salilla ja niillä pohjilla sitten olen pärjännyt väliajat.

Onnentyttö tervetuloa mukaan ja paljon onnea plussasta! Jos mieli halajaa faceryhmään, niin laita minulle viestiä, jossa on sinun profiiliin linkki tai vähintään nimi ja kuvaus, jolla erotan sinut (jos on muita samannimisiä). Ryhmä on salainen eikä sitä näe kukaan muu. Meitä on siellä nyt muutama ja suhteellisen aktiivisesti jutellaan jo pienelläkin porukalla :) Eli mukaan vaan!

kakaravaara ihan kyllä samoja fiiliksiä täällä, että en voi uskoa, että todella on vauva tulossa <3 Jotenkin olin jo aloittamassa surutyötä siitä, että meille ei tule kuin yksi lapsi, niin tämä tuntuu kyllä ihan mielettömän hienolta :)

milla tervetuloa ja hirmusti onnea plussasta <3 Toivottavasti kaikki menee hyvin tällä kertaa! <3

Täällä ei ihmeitä ilmassa tänään. Aamulla lämpö oli 37C, kun satuin sen mittaamaan. Aamusta laitoin heti SeaBandit ranteeseen ja ainakin tuntui, että se auttoi. Paha olo hellitti niiden ja sitten kevyen aamupalan myötä. En minä pahasti kärsi pahoinvoinnista, mut sen verran, että ärsytyskäyrä kummasti nousi, kun omat kaksi koiraa ja hoitokoira pisti kunnon konsertin pystyyn herätessä. Halusivat ulos eivätkä voineet odottaa sekuntiakaan. :p
Ihanasti aurinko paistaa :)

Ai niin.. minä oon tänään etsiskellyt sitten jo tuplarattaita. Onko suosituksia, joihin mahtuisi 3-vuotias ja 0-vuotias?
Katselin Emmaljungan twin city cross- rattaita. Saattaisivat olla kevyet ja kulkea mukavasti myös huonommassa maastossa (hiekkateillä ja pienemmillä teillä).
Tietysti voi olla, että esikoinen saa sitten opetella potkupyöräilemään mukana ja lenkit hoituu normirattailla.
Samoin olen laittanut kyselyitä kaukaloista.
Olen siis sillä linjalla, että uusia en osta, koska ekologisuus ja taloudellisuus :) Kierrätys kunniaan :)

Okkei.
Koitin päivittää taas listaa, mutta olen joskus ihan puusilmä. Joten, kuitatkaa, jos on väärin laitettu!

POKS 6+0
 
Repäisykivut! Voiko ne todella alkaa jo nyt rv 4+0 :O
kauppareissu oli todella tuskainen, kun ennen kauppaan menoa tein pari äkkinäistä liikettä. Jouduin lopulta ottamaan ihan litalginia, että pystyy edes kävelemään.
Repäisykivut on mulla tuttuja edellisistä raskauksista, ja viime raskaudessa ne olikin riesana alusta loppuun tosi kovina :(
 
Nyt on sitte neuvolaa varailtu ja sellasta. Kamalan jännää! Mutta nyt samalla iski ahdistus, että entä jos en ookaan raskaana?
Tein kuitenkin ne kaks negatestiä kahen päivän välein ennen sit testejä nro 3 ja 4, jotka tein samasta näytteestä taas kahen päivän päästä ja positiivisia molemmat. Toinen oli digi ja toinen tavis. Menkat on kyllä jo viikon myöhässä ja noita tissikipuja ja pahoinvointia/kuvotusta on. Mut iski sellanen epäusko tänään o_O

Onko muilla samanlaisia fiiliksiä?

Luurilla on kyllä hankalaa kirjotella tänne. Anteeksi, kun en nyt samalla kommentoi teidän muiden juttuja! Koneelta sitten..

Vanillac 5+0 POKS
 
Viimeksi muokattu:
  • Tykkää
Reactions: iloksi
Meillä oli tuplarattaina Carena Double Swing -merkkiset ja olin tosi tyytyväinen. Niihin on siis saatavilla myös se koppa vauvalle. Koppa meillä on tallessa, mutta vaunut kulutettiin puhki. Niillä lenkkeiltiin niin maastossa kuin kadulla, juosten ja kävellen. :) Toisaalta, jos ikäeroa on 3v, saattaisin itse yrittää pärjätä normi vaunuilla ja kantoliinalla/-repulla ja kolmevuotiashan tosiaan voi vähän jo pyöräilläkin. Toki vaikuttaa, miten pitkiä matkoja ja miten nopeasti vaunujen kanssa on tarkoitus kulkea.

Repäisykipuja ei ole vielä tässä raskaudessa ollu, mutta esikoisen aikaan oli jo näillä viikoilla ja pahoja. Ne veti ihan toimintakyvyttömäks ja herätti yöllä, vaikka olivat ihan vaarattomia. :| Että ei käy kateeks.

Soitin neuvolaan. Laskevat menkkojen mukaan viikot, mikä tuntuu typerältä, kun tiedän/luulen tietäväni milloin oli ovulaatio ja uskon, että aijemin alkanut raskaus ois näkyny jo ekassa testissä, minkä hätäpäissäni tein... Samapa tuo. Terkalle tuli kuitenkin vähän kiire saada ekaa neuvolaa varattua "oikeille" viikoille ja ensimmäinen ja ainut vapaa aika oli 20.5. Lähete nt-ultraan laitettiin myös samalla ja menkoista laskien, että saas nähdä, kuinka monesti sinnekin sitten joutuu/pääsee. :p

Ja muuten, jos laittaa kananmunaa hiuksiin, pitää muistaa huuhdella viileällä! :D Tulos on mielenkiintoinen, jos menee liian kuumaa vettä käyttämään...
 
  • Tykkää
Reactions: iloksi
Ruokavaliosta: Täällä syödään tuikitavallista kotiruokaa, välillä saattaa eineksiäkin sekaan mahtua..ja samoilla linjoilla aion mennä raskausajankin. Toki marjoa,kasviksia yms koitan vähän lisäillä, ja suolan määrää vähentää (edellisessä raskaudessa oli raskausmyrkytys)
Kemikaaleja en aio mitenkään välttää, ihan normaalisti tukkani aion pestä joka päivä :D ja punapäänä hiusväriäkin saa olla laittamassa harva se viikko.

Neuvola-aikaa ajattelin varailla ensi viikolla..
 
  • Tykkää
Reactions: iloksi
iloksi: Laitoin sinulle viestin koskien tuota facebook-ryhmää. :)

Lasketusta ajasta saa nähdä tosiaan minne heittää, meneekö jopa joulukuun puolelle.. minulla on tuohon normiin verrattuna hieman lyhyempi kierto ja näin ollen ovulaatiokin aiemmin, eli tavallaan sikiö on jo isompi, mitä nuo laskurit näyttää.. Mutta näkeepähän sitten neuvolassa mitä ultra näyttää. :) Ihanaa kyllä ja koko ajan on suupielet korvissa tämän raskauden johdosta! :heart:

Onnentyttö ja pieni 4+6 (?)
 
  • Tykkää
Reactions: iloksi
Heippa

Raskaustestin tein eilen ja tänään uudemman kerran ja siltä näyttää että raskaana ollaan :)

Ikää on jo mittarissa 36 vuotta tänä vuonna, perheeseen kuuluu mies ja 3 lastamme 12v, 6v ja 4v. Neljäs lapsi on ollut haaveissa, viime vuoden marraskuussa meni raskaus kesken ja nyt toivon että tämä matkustaja pysyy kyydissä, lapsi tulisi olemaan viimeinen perheessämme :)
Päivät menee perheen ja töiden parissa.

Ruokavalio pysyy samana niin normaali elämässä kuin raskaudenkin aikana. Ainut ero on että en syö kiellettyjä ruokia ja "vahdin" tarkemmin sokerin ja suolan käyttöä. Pyritään syömään luomua useasti ja viikottain on vegaanisia päiviä.

Kemikaalit hiukset pesen samalla aineella kuin ennemminkin ja pari kertaa viikossa. Inhoan tunnetta kun hiukset on likaiset ja se tulee minulle n. 2-3pv välissä. Normaalististi aijon meikatakkin raskauden aikana.

Olo on pysynyt lähes samanlaisena kuin muutenkin, vähän tuntuu etovalta mutta ei paljoa.

Onnittelut kaikille raskauksista!

5.1 SaaraN/Neljäs/36/Tyks

Saara 4+5
 
  • Tykkää
Reactions: iloksi
Heissuli vei näin pitkästä aikaa! Täällä taas linjoilla pienen hiljaiselon jälkeen.. Vappu meni muuttaessa ja valmistusmisjuhlia viettäessä.. Oi kuinka paljon uusia plussaajia ollaankaan saatu paikalle! Mahtavaa ja miljoonasti onnea kaikkille uusille onnekkaille! :D

Täällä kaikki niin kuin ennenkin, väsyä, tissikipuilua ja lievää etoilua edelleen ilmassa.. Viikon päästä eka neuvola.. Outoa, välillä tuntuu, että aika menee nopeasti, kun taas välillä se matelee eteen päin.. Keskenmeno huolestuttaa toisinaan.. Toisaalta mielessä ajatus, että turha surra etukäteen, kun ei niille asioille mtn etukäteen voi.. Suuremmassa kädessä nää jutut.. Raskaana kunnes toisin todistetaan ja tällä hetkellä pitää iloita siitä :)

Taustoista vielä sen verran että oon 26 naimisissa oleva vastavalmistunut.. Ollaan oltu miehen kanssa naimisissa viime heinäkuusta saakka.. Ensimmäistä odotellaan.. :)

Pientä galluppia kanssasisarille.. Onko plussanne pidemmän yrityksen tulosta vai nopea ylläri?

Aurinkoisia päiviä, hyviä vointeja ja rutkasti onnea ja kaikkea hyvää kaikille mammoille! ;)

Hapsikka ja pikkutonttu 6 + 2
 
Viimeksi muokattu:
  • Tykkää
Reactions: iloksi
Minä soitin kans tänään neuvolaan ja kesäkuussa sitten sinne :) puhelimessa tulikin jo aikamoinen litanja mitä pitää/ mitä ei saa syödä! onneksi aika hyvin muistissa edellisestä raskaudesta :) mä kirjotin tuolla aiemmin Miia nimellä ja nyt sitten rekisteröidyin.

Ruokavalio pysyy samana eli ihan tavan kotiruokaa syön, ehkä pikkasen kasviksia vois lisätä joukkoon.

Edelleenkään mulla ei ole mitään oireita, mutta taidan nauttia tästä oireettomuudesta ennen kuin pahoinvoinnit alkaa. Niin ja me yritettiin miehen kanssa n.8kk kunnes tärppäs ja samanverran meni kun edellistä lasta yritettiin.
 
  • Tykkää
Reactions: iloksi
"lilo"
Tää on kyllä niin jotenkin kamalaa kun miettii päivästä toiseen että onko siellä masussa nyt jotain vai ei kun ei silleen vielä mistään huomaa! Jotenki ressaa se asia vaikka ei saa ressata ny! Onko muilla samanlaista ilmennyt?
 
Rosie Riveter: Oletko kokeillut dödön korvikkeena kookosöljyä? Itse käytän viikonloppudödönä tällaista luomuversiota. Käynyt jopa salilla kookokset kainalossa ja hyvin toimii! Töissä en vielä ole uskaltanut luottaa kookosöljyn voimaan, mutta pikkuhiljaa olen siihen päin kallistumassa :) Kasvojen hoitoon käytän nykyään myös melkein pelkkää kookosta - joskus Madaran pihlajavoidetta :) Eli vähän hippeilyä myös täällä ;)

Jostain netin syövereistä lueskelein, että tuohon kookosöljyyn kannattaisi sekoittaa jotain (ruokasoodaa tms) että siitä tulisi enemmän antiperspirantti-vaikutusta. En kuitenkaan jaksa lähteä sötköttelemään mitään tököttejä, niin olen mennyt ihan raakaversiolla. Suosittelen - ja tekee hyvä kainaloiden herkälle iholle!

Täällä tuntuu edelleen siltä, että ollaanko sitä raskaana ollenkaan.. Oireet hukassa. Ehkä ne sieltä josssain kohtaa tulee :popcorn:
 
Ihanaa, kun meitä alkaa olla jo monta! :)

lilo on sama fiilis. Alkanu epäillä asiaa vaikka tää paha olo ei kyllä tyhjästä oo. Mut silti jotenkin on niin kauheen epäuskonen olo. Varsinkin, kun tästä on jo ääneen puhunu virallisiin paikkoihim, niin jotenkin hurja olo. Onko tää oikeesti tätä?! Mieli rauhoittuu sit 21.5. varhaisultrassa, jos kaikki on hyvin. Aika matelee sinne saakka..

Ruokavaliosta.. Yritän lisätä kasviksia ja syödä enempi kotiruokaa nyt. Kiireinen elämäntapa sopivasti väistyy tässä samalla ja antaa aikaa kokata. Kunhan pahoinvoinnit ja kuvotukset ei käy liian pahaksi. Esikoisen odotuksessa en sietäny meidän jääkaapin hajua. En voinu edes olla keittiössä, kun se avattiin. Ja siis siivottu ja koitettu tuoksuttaa vaikka millä, mutku ällötti niin ällötti :D

Luontaset keinot on itellä aika hakusessa. Luotan noihin kauppojen perusjuttuihin shampoissa jne. Olishan se kiva olla tunkematta kaikenmaailman silikoneja tukkaansa, mut en oo jotenkin koskaan keskittyny asiaan sen enempää. Kookosöljy noin muutoin kosteusvoiteena jne on kokeiltu ja hyväksi havaittu :)

Vanillac 5+1
 
Hei! Täällä uusi plussaaja! Perjantaina teen digitestin, jotta tämän nyt varmasti uskoo.. :D. Useampi roskishaamu ja nyt sitten jo haaleita plussia! Tosi vaihtelevat fiilikset ja itku ollut herkässä. Onneksi mies (etänä) takoo järkeä päähän, että kyllä kaikki järjestyy ja rakkaus riittää :). Ekasta yrittämästä voi näköjään onnistua.. Anteeksi oma napailu ja onnea teille kaikille muillekin plussanneille! <3
 
  • Tykkää
Reactions: iloksi
Rosie Riveter: Oletko kokeillut dödön korvikkeena kookosöljyä? Itse käytän viikonloppudödönä tällaista luomuversiota. Käynyt jopa salilla kookokset kainalossa ja hyvin toimii! Töissä en vielä ole uskaltanut luottaa kookosöljyn voimaan, mutta pikkuhiljaa olen siihen päin kallistumassa :)
Kookosöljyä! Ooo! Ei oo käyny pienessä mielessäkään, mutta kokeilen ehdottomasti! Kiitos vinkistä. :) Mullahan ei niin väliks ole, vaikka vähän välillä haisisinkin, kotona kun vain olen. :p

Lisäys: Mulla yks syy monesta tähän ekoiluun on se, että koen, että sekä hiukset että iho on niin paremmassa kunnossa kuin helppohoitosemmatkin. Niin kauan, kun pesin kasvoja kaupan puhdistusaineilla ja rasvasin voiteilla, oli mulla kamalasti finnejä, kuivaa ihoa ja ongelmia rasvottumisen kanssa. Rypsiöljyllä "hoitaessa" (silloin, kun muistan ja/tai suihkun jälkeen) ei iho näytä tai tunnu rasvaselta tai kuivalta ja epäpuhtaudetki tulee vaan PMS:n aikaan. Sama juttu hiusten kanssa: rasvottuminen ja bad-hair-päivät ajottuu tiettyyn kiertovaiheeseen. Mutta painotan nyt vielä, että todellakin tajuan, ettei tämmönen hippeily oo kaikkien juttu. :)

Epäuskonen fiilis on kyllä välillä mullakin. Kun "ei oo mitään oireita!"... Todellisuudessa oireita on, mut jotenki ne on niin lieviä tai/ja niitä ei yhdistä raskauteen. Nytkin on vähän etova olo, mutta "sehän voi johtua ihan mistä vaan". Jano on koko ajan - eilenkin litkin neljä litraa valkoista teetä ja pissalla ravasin sitten sen mukaan. Myös edellisistä raskauksista tutut mielialanvaihtelut ja hysteeriset naurukohtaukset on astunu jo kuvioihin. :rolleyes: Jalkoja särkee ja yläkroppa on voimaton - nämäkin entuudestaan tuttuja "oireita". Nokka tukossa, check. Ja kahvihammasta kolottaa niiiiiiiin vietävästi ja tätä tiedän kestävän tasan siihen asti, että ihan yhtäkkiä kahvinjuonti tyssää täysin ja etoo monta kuukautta.

Meillä yritystä kesti puolisen vuotta. Kiertoja oli neljä tai viis, en oo ihan varma. Poistatin hormoonikierukan syksyllä ja sen jälkeen oli kierrot sekasin ihan plussaan asti. Kierukan poistokin oli aikamoinen koitos, kun narut oli kääntyneet sisälle ja sitä kaiveltiin kahteen otteeseen, ennekun jollain pitkillä pihdeillä saatiin riipastua ulos. Onneksi on korkea kipukynnys. :$

Moikka taas uusille! Tosi kivaa, kun porukka kasvaa! Toivottavasti kaikki pysyy mukana loppuun asti. :)

RR 5+0
 
Viimeksi muokattu:
Ihanasti jo porukkaa täällä ja niitäkin joilla on laskettuina myöhemmin kuin itsellä. Se luo uskoa tähän hommaan.

Meillä tärppäsi ekalla yritys kerralla ja aikamoinen shokkihan se oli, kun olin varautunut jo vaikka mihin lapsettomuushoitoihin jne. (Omasta mielestäni siis)

Hiukset pesen kaupan shampoilla ja niillä pärjään.
Meillä syödään suht tavallista ruokaa, kun on kolme nirsoa perheessä. Joskus näitä puolivalmisteita ja joskus valmisruokiakin, varsinkin töissä, kun teen kolmivuorotyötä. Hedelmiä ja kasviksia syödään joskus enemmän ja joskus vähemmän. Raskausaikana yritän välttää herkuttelua ja se on onnistunut luonnollisesti, koska makeaa ei tee mieli. Eikös joku vanha uskomus sano, että tyttöä odottaessa tekee mieli makeaa ja poikaa odottaessa suolaista? Pitää paikkansa ainakin esikoisen kohdalla, kun lappasin jäätelöä kamalat määrät. Nyt voin imeskellä vain mehujäitä. Tämän uskomuksen mukaan meille olisi siis tulossa poika =)

Nyt muihin hommiin

Outius 4+6
 
"lilo"
Tämä on ihmeellistä miten hymy vaan nousee joka päivä huulille :) soittelin tänään neuvola tätille ja laskettu aika olis uutena vuotena :) niin ja varailin myös varhaisultran.

Eli voiskos tohon lilon kohdalle muuttaa lasketuks 31.12. :)
 
  • Tykkää
Reactions: iloksi

Yhteistyössä