Lasketun ajan laskeminen kannattaa tehdä ovulaation perusteella, jos sen tietää. Jostain syystä sitä vaan aika yleisesti lasketaan menkkojen alusta, vaikka todellakaan kaikilla ei ole sit 28 pv kiertoa, jonka puolivälissä kp 14 olisi ovulaatio
Minä olen laskenut hedelmöitymispäivästä, koska olen pitkäkiertolainen eikä kierron pituudella ole minulle mitään väliä.
Luomuäiti Rosie on kyllä tosi hieno juttu mitä teet
Ja tosi kiva, kun kerrot niistä meille
Tuo hiusasia kyllä kolahti - nimittäin minun tukkani on piikkisuora ja niin liukas, että sille ei vaan voi mitään. Sen lisäksi se todellakin liimaantuu päähän. Hmm.. Ehkä tässä täytynee harkita sitä edes kerta viikkoon pesua. Kotona ollessa sen voi tehdä, muttei enää töihin palatessa - joten nyt jos koskaan?
Täytyykin todella laittaa harkintaan!
Kiitos noista ruokasooda ja kananmunavinkeistä myös! Ties mikä ituhippeily-ekomammailubuumi tästä lähtee
Itse pyrin myös vähentämään kemikaalien käyttöä enkä oikeastaan käytäkään - paitsi kyllä niitä pesuaineita. Ja toisinaan myös meikkaan - kevyt perusmeikki töihin. En ole koskaan ollut mitenkään ahkera ehostaja vaan luomuneito sen suhteen.
Nää on muuten hyviä asioita kyllä miettiä ihan kaikille miten omalta osaltaan vähentäis tän meidän ainokaisen maapallon kuormitusta.
Ruokavaliosta en ole tainnut sanoa mitään - eikä siitä sen puoleen olekaan juuri sanottavaa. Syön mitä teen ja samoin syövät muutkin perheenjäsenet. Yritän suosia luomua, lähiruokaa ja tehdä eettisiä valintoja muutenkin, mutta ihan liian usein ruokaostoksissa oiotaan (etenkin, kun mies käy kaupassa).
Meillä syödään peruskotiruokaa pääasiassa, mutta en lainkaan rankaise itseäni siitä, etten aina jaksa tehdä kaikkea alusta itse. Silloin syödään pakkasesta ranskalaisia ja nakkeja
Minun olisi syytä vahtia ruokavaliotani, sillä olen armoton läski. Viime syksynä sain hieman pudoteltua painoa, mutta niin sitä sitten meinaa taas suhdanne olla ylöspäin.
Ylipaino ei vaivaa minua tällä hetkellä eikä se rajoita, mutta tiedän, että jos jatkan tässä painossa vielä 10-20 vuotta, niin tuleehan niitä vaivoja. Olen kyllä liikunnallinen omalla tavallani- vaikkakin siis enemmän tuuriliikkuja. Pohjakunto on kuitenkin tälläiseksi läskipalleroksi ihan hyvä
En jaksa juosta, mutta kävelen pitkälle reippaasti ja olen lihaskunnolta ihan hyvässä kunnossa. Olen aika-ajoin rehkinyt paljonkin salilla ja niillä pohjilla sitten olen pärjännyt väliajat.
Onnentyttö tervetuloa mukaan ja paljon onnea plussasta! Jos mieli halajaa faceryhmään, niin laita minulle viestiä, jossa on sinun profiiliin linkki tai vähintään nimi ja kuvaus, jolla erotan sinut (jos on muita samannimisiä). Ryhmä on salainen eikä sitä näe kukaan muu. Meitä on siellä nyt muutama ja suhteellisen aktiivisesti jutellaan jo pienelläkin porukalla
Eli mukaan vaan!
kakaravaara ihan kyllä samoja fiiliksiä täällä, että en voi uskoa, että todella on vauva tulossa <3 Jotenkin olin jo aloittamassa surutyötä siitä, että meille ei tule kuin yksi lapsi, niin tämä tuntuu kyllä ihan mielettömän hienolta
milla tervetuloa ja hirmusti onnea plussasta <3 Toivottavasti kaikki menee hyvin tällä kertaa! <3
Täällä ei ihmeitä ilmassa tänään. Aamulla lämpö oli 37C, kun satuin sen mittaamaan. Aamusta laitoin heti SeaBandit ranteeseen ja ainakin tuntui, että se auttoi. Paha olo hellitti niiden ja sitten kevyen aamupalan myötä. En minä pahasti kärsi pahoinvoinnista, mut sen verran, että ärsytyskäyrä kummasti nousi, kun omat kaksi koiraa ja hoitokoira pisti kunnon konsertin pystyyn herätessä. Halusivat ulos eivätkä voineet odottaa sekuntiakaan.
Ihanasti aurinko paistaa
Ai niin.. minä oon tänään etsiskellyt sitten jo tuplarattaita. Onko suosituksia, joihin mahtuisi 3-vuotias ja 0-vuotias?
Katselin Emmaljungan twin city cross- rattaita. Saattaisivat olla kevyet ja kulkea mukavasti myös huonommassa maastossa (hiekkateillä ja pienemmillä teillä).
Tietysti voi olla, että esikoinen saa sitten opetella potkupyöräilemään mukana ja lenkit hoituu normirattailla.
Samoin olen laittanut kyselyitä kaukaloista.
Olen siis sillä linjalla, että uusia en osta, koska ekologisuus ja taloudellisuus
Kierrätys kunniaan
Okkei.
Koitin päivittää taas listaa, mutta olen joskus ihan puusilmä. Joten, kuitatkaa, jos on väärin laitettu!
POKS 6+0