tervetuloa myös
outius ja paljon onnea plussasta! Ihana juttu
Varhaisultra kannattaa varailla 7+ alkavalle viikolle, niin varmemmin sitten näkyy eikä tule turhaa huolta.
Vitamiineja kannattaa tosiaan aloittaa syömään jo siinä vaiheessa, kun toivoo lasta ja se b-vitsku (eritoten siis foolihappo) on sellanen, joka on tärkeä näillä ensihetkillä sen jonkun sulkeutumisen takia. Foolihapon puutos saattaa aiheuttaa keskenmenoja, mutta siis kyllä sitä saa, jos monipuolisesti syö. Mut kannattaa hankkia tosiaan foolihappoa nyt sitten pikimmiten
Minä en oo ajatellut vielä soittaa neuvolaan, kun esikoisestakin eka neuvola oli vasta rv 11+2 ja kun niitä on vähennetty niitä neuvolakäyntejä, niin mietin, että mahtavatko ottaa minua sinne ennen puoliväliä
Mut jos nyt on menossa rv 6, niin onhan tässä vielä puolitoista kuukautta aikaa tuonne rv 12, kun viimeksi oli neuvola.
Siinä oli se hyvä puoli, että silloin kuului sitten jo hyvin sydänäänet dopplerilla ja kun toisaalta en muista mitä muuta siellä tehtiin kuin höpötettiin neukkutädin kans, niin en usko sen olevan tarpeellista kauheen aikaisin mennä. Toivon, että tämäkin raskaus on yhtä helppo kuin esikoisen raskaus
Toivossa on hyvä elää...
Varhaisultra on oletetulla 8. raskausviikolla, eli 13.5. jolloin epäilin olevan rv 7+2. Eiköhän se sieltä sitten selviä se tilanne
Kertomisesta minä oon kertonut tosiaan minun siskolle ja sitten esikoisen kummitäti tietää. Niin ja työmatkalla mukana ollut täti sai kuulla.
En malttaisi odottaa kertomista, mutta toivon, että saisin kertoa mahdollisimman monelle sitten ihan kasvokkain. Olen hirmu iloinen, kun olen nyt yhtä aikaa raskaana kahden kaverin kanssa, jotka kyllä saavat vauvansa noin 5kk ennen. Saatanpa olla molempien lasten kummikin sitten
Minä oon aatellut, että tekisin esikoiselle paidan jossa lukis (amerikkalaisilta kopsattu)
jotain tähän tyyppiin :
Only child-status
expiring 12/15
Tai sitten suomeksi jotain helppoa tai "nokkelaa", jonka voisi sitten ehkä paidasta tavata ja omaa tahtia ymmärtää..
Se on vielä työn alla se..
Sitten tuli mieleeni, että onko teillä mitään
raskausappseja puhelimessa? Niitähän saa ladattua? Vau.fi:llä on suomenkielinen appsi, mut sitä ei saa minun puhelimeen. Se on ihan kiva.
WomanLog Pregnancy on kans ihan kiva.
Ja sitten, ihan ehdoton, joka kannattaa sitten ladata, kun h-hetki tulee ! Nimittäin
supistuslaskuri! Maailman kätevin vekotin
Ei tarvitse kirjata niitä suppareita mihinkään paperille tai kelloa vilkuilla, kun kuittaa vaan puhelimeen keston ja voimakkuuden ja muut tiedot
Mut sen tarpeellisuus tulee vasta sitten myöhemmin vastaan.
Oireita on tosi vähän. Tai oikeastaan ei yhtään. Välillä vähän palelsi, mutta olo on kyllä aivan normaali.
Tai jos oikein pinnistelen, niin saatan tuntea jotain joskus tuossa kohdunseudulla, mut siis ihan minimaalista.
Välillä mietityttää tosiaan, että onko siellä ketään, kun on niin oireetonta. Kuitenkin testit on vahvistuneet.
Pari viikkoa ja se selviää..
iloksi 5+2