Tammikuiset 2021

@KermaKaramelli Ohhoh olipas teillä innokas neuvolatäti! Tuntuu, että itselläni unohtunut 2vuodessa kaikki suositukset.. Mutta tosiaan, viime raskaudessa oltiin Pörnuussa ja olihan se säätämistä kun kaikki ruokalistat Viroksi, hampurilaisen laitoin keskeltä poikki ja palautin keittiöön kun oli medium, ilmakuivattua kinkkua en viitsinyt enää samaisessa ravintolassa palauttaa vaan maistelin ja mies söi loput.. Yhdessä ravintolassa tilasin kylmää alkoholitonta drinkkiä, muuta myyjä ei ymmärtänyt yhtääään miksi en voinut raskaana ollessa juoda pakastetuista marjoista blendattua juomaa Hauskoja hetkiä, mutta huomaa että muualla ei oo tosiaan niin tarkat suositukset
 
Ruokasuositusten noudattaminen on riskin pienentämistä. Sitä voisi vähän verrata että kävelee autotien yli katsomatta tuleeko autoja. Hyvällä tuurilla ei tule, huonolla tuurilla tulee ja voi käydä huonosti. Itse en henkilökohtaisesti halua ottaa riskejä vaan pystyn tämän ajan välttämään ruoka-aineita kieltolistalta.
 
Meillä myös varhaisultra takana ja sydän sykki. Karanteeni loppui eilen niin päästiin vasta nyt. Pituus vastasi 9+5.

Kaverit ovat kutsuneet tänään illalliselle, niin kerromme heille nyt sitten ensimmäisinä kun "oon kuskina" selitys mene läpi

Mulle on etova olo tehnyt comebackin tällä viikolla. 7 ja 8 viikot ei ollut juuri mitään muuta kuin väsy ja rinnat arkana. Tekee mieli syödä silliä ja cocktail-kurkkuja:LOL:
 
vierailija
Heippa!
Olen lukenut tätä ketjua ihan alusta asti päivittäin ja on ollut mukavaa seurata muiden samassa tilanteessa olevien matkaa. Aivan mahdottoman suuret pahoittelut kaikille teille joilla ei ole aina ollut niin mukavia uutisia. Minulla itsellä siis sellainen tilanne, että raskauduin maaliskuussa ja iloitsin tästä aivan suunnattomasti. Noh mutta kaikki ei sitten mennyt niin kuin olisi halunnut ja raskaus meni kesken siinä rv 6. Järkytys tästä tietenkin tuli vaikka ei kyseessä ollutkaan ensimmäinen km eikä edes ensimmäinen raskaus. Minulla on siis jo kaksi kouluikäistä lasta.
Mutta kuinkas sitten olikaan niin tulinkin sitten jo heti uudelleen raskaaksi ilman mitään väli menkkoja. Nyt mennään omien laskujen mukaan rv 8 ja ensi viikolla on ultra jotta saadaan selvyys tästä.
Pieni pelko kokoajan kaivertaa että onnistuuku tämä raskaus. Yritän kuitenkin ajatella positiivisesti. Minulle tämä olisi siis kolmas lapsi ja miehelle ensimmäinen. Onneksi nyt tuli myös niitä kevennyksiä korona rajoituksiin ja mies saa tulla ultraan mukaan!! Jihuu
 
@KermaKaramelli kiitos KUB-selvityksestä. Aika jännä tuo kahden viikon vaade, ehkä neuvolaa on ohjeistettu tiukasti tai pelkäävät, että jäät johonkin jumiin toimimattomien yhteyksien takia?

Varasin just kans uuden ultra-ajan, johon mieskin pääsee nyt mukaan ja yhtäkkiä alkoi jännittämään ihan hirveästi :)

Päivitän ultrakuulumisia asap.

Voisin liittyä faceryhmään, jos vielä mahtuu? Mikä ryhmän tilanne @Vesinokkaeläin?

Jaksamista kaikille.
 
  • Tykkää
Reactions: Masunen
Kunnon tunteiden vuoristorataa toi Ultra. Lääkäri aloitti sanomalla ohhoh, ompa iso hematooma. Elämäni pisimmät sekunnit, kun odotin vastausta onko mennyt kesken. Syke näkyi ja vastasi 8+5 eli ok. Sanoi tosin, että todennäköisesti vuotaa pian, muttei pitäisi huolestua. Odottelen nyt sitten sen ekan virallisen viikon 11 ultraan ja pyydän liittymistä kun varmemmilla vesillä.

On tää kans yhtä seikkailua.

:/ huh, illan jatkoja!
 
Tervetuloa jälleen uusille! Laitoin taas kasan kutsuja Facebookiin. Nyt alkaa huono olo helpottaa täällä (KOP KOP) ja elämä voittaa, eli luultavasti selviän taas tännekin asti vähän useammin kuin nyt hetkeen. Pahoittelut hiljaiselosta.

@sabs Olen tosi tosi pahoillani, kurja uutinen. :( Voimia jatkoon!

Mä huomaan että pahimmat pelot alkaa helpottaa vähitellen nyt kun olen päässyt selvästi yli niiltä viikoilta kun edellisen kerran tuli keskenmeno. Taidan olla vaan aika luottavainen luonteeltani... Mutta ei se menettämisen pelko kai koskaan helpota, aina välillä se iskee ihan paniikinomaisena tuon pian kolmevuotiaan esikoisenkin kohdalla. Luin hesarista viime viikolla artikkelin lapsen kuolemasta ja itkeä vollotin koko ajan. :/

Luottavaisesta fiiliksestä huolimatta en oikein osaa vielä ajatella olevani raskaana, enkä oiken osaa ajatella myöskään että meille tulee vauva. Ehkä seuraavan ultran jälkeen asia vähän konkretisoituu ja mahan kasvaessa. Luultavasti jätän kuitenkin hankinnat ja muut valmistelut syksyn puolelle, ihan varmuuden vuoksi.
 
  • Tykkää
Reactions: Masunen ja Tyttti
Minulla nt-ultra on ensi viikolla, kyllä jännittää :X3: En oikein vielä etukäteen osaa kuitenkaan pelätä mitään, jotenkin en ole sisäistänyt tätä koko hommaa. Ajattelin aina ennen että minusta tulee ihan hysteerinen odottaja, kun herkästi huolestun kaikesta ja olen muutenkin herkkis. Yllättäin olen kuitenkin ottanut ihan löysin rantein, en ole osannut vielä pelätä mitään.
Tsemppiä kaikille ultraan lähiaikoina meneville ja tietty kaikille muillekin muuten vaan :love:
 
  • Tykkää
Reactions: Fiufau ja Tyttti
Voi kun olisikin jo torstai. Kärsiikö täällä muuten kukaan muu migreenistä? Onko teillä mitä keinoja sen taltuttamiseen? Itsellä vain kohtaukseen täsmälääke ja olen sitä joutunut ottamaan mut joka kerta silti mietityttää sen otto vaikka suht turvallinen kyllä on käyttää
 
Mulla on myös migreeni ja siihen kohtauslääke, jota on lupa käyttää tietty määrä myös nyt raskausaikana. Ennen raskautta kohtauksia oli vähintään pari kertaa viikossa, mutta nyt on ollut vain yksi! Itseänikin epäilytti että onko se täsmälääke turvallinen, mutta luotan kyllä lääkäreihin. Olen huomannut jo sen vähentävän kohtauksia että tiedän, että saan ottaa lääkkeen jos sitä tarvitsen.
 
Moikka ❤

Miten @Ommppu ja @Fiufau teidän migreeni oireilevat? Itselläni on ollut ajoittain takaraivo niiiiin kipeä, että nieleminenkin sattuu :(

@_hosuli_ millainen sun nt-ultra oli?

Omaan nt-ultraan vielä kaks viikkoa, ensi viikolla verikokeet.

Ja jäätävä unettomuus on alkanut vaivaamaan, ei millään saa unta yöllä kun kerran herää vessaan. Aargh!

Mitä oloja muilla?
 
Hei kaikki, pahoittelut, että kutsut ovat kestäneet, laitoin juuri kasan. Väsymys vaivaa vielä itseänikin, ja kun yleensä mahdollisuus koneelle tulee vasta tytön nukahdettua, niin harvemmin jaksaa. Yhtenä iltana en ole edes varma kumpiko nukahti ensin, äiti vai tyttö... Facebook ryhmässä ollaan vähän puhuttu, että ryhmä olisi sulkeutumassa tämän kuun eli kesäkuun lopussa. Mikäli sinne siis mielii, niin pikaisesti liittymispyyntöjä joko minulle tai hosulille.
 
Tuolla aiemmin jo esittäydyinkin. Olen käynyt lueskelemassa teidän juttuja, mutta ei ole saanut aikaiseksi kirjoitella.
Tiistaina oli eka neuvolakäynti. Tuttua kauraa, mutta nyt uutena edellisiin, että mulla on vaan yks neuvolalääkärin käynti ja toinen lääkärikäynti on äippäpolilla, koska olen yli 40v. Lisäksi ilmeisesti vielä yksi ylimääräinen äitiyspolikäynti.
Mulla on maha pullahtanut jo niin ettei sitä omissa vaatteissa oikein enää pysty peittelee. Työvaatteet on onneksi niin väljät ettei niissä huomaa. Lisäksi on syötävä parin tunnin välein, koska silloin jo ihan jäätävä nälkä. Viime yönä jouduin syömään banaanin kun vessareissulle heräsin ja huomasin että taas hirveä nälkä. Yöllä kun herää niin unen päästä ei meinaa uudestaan saada kiinni.
Väsyttää myö kovasti. Parina päivänä on töiden jälkeen ollut pakko nukkua päikkärit.

Pahoittelut heille, joilla mennyt kesken :(

Voisin myös liittyä faceryhmään.
 
@zenni92 voimia menetykseen :( on tää vaan niin epäreilua.

Kiitos kaikille noista ajatuksista menetyspelon suhteen. Samoja on itselläkin ollut ja varmasti vielä tuleekin ajoittain edelleen, vaikka nyt voi vähän huokaista. @Lilmi89 kertoi tuosta positiivisesta fiiliksestä ja itsellä on se ollut myös ihan sieltä ovulaatiosta lähtien (tikutin siis) En tiedä miksi, sain toki hyviä uutisia silloin suunnittelukäynnillä ultrassa niin siitä jäi jotenkin sellainen hyvä mieli joka vaan jatkui.

Mulla oli nt-ultra tänään ja kaikki hienosti tässä vaiheessa. Kirppu oli oikein mallikas ja antoi ottaa hyvin kaikki mitat. Ihan uskomattoman hulvatonta oli kun hän näytti välillä siltä kuin olisi vilkuttanut sieltä :D ja laskettuaika muuttui kolmannen kerran ja aikaistui, se olisi sitten tämän päivän ultran mukaan 23.12. jo, että hei vaan :D
 

Yhteistyössä