Tammikuiset 2021

@KermaKaramelli Ymmärrän tosi hyvin sun huolen, kamalaa että sulle on käynyt monesti noin :( Mä sanoisin että tee ihan siten mikä sun oloa eniten helpottaa. Toisaalta jos juttu neuvolasta leviäisi niin kyseessä olisi aika vakava juttu ja jopa irtisanomisen paikka. Eikö teillä neuvola oo terveyskeskuksen yhteydessä, voihan siellä käydä muillakin asioilla kuin raskauden takia? Jos joku sattuis siis näkemään.
 
@KermaKaramelli kävisin siellä yksityisellä jos se toinen vaihtoehto ahdistaa, ymmärrän kyllä tuon kun itsekin asun pienessä kylässä, neuvolatäti on tuttu ja viimeksi terveystalon lääkäri oli kuulemma kertoillut minun raskaudesta, jota en kyllä saata uskoa mutta välttelisin itsekin jatkossa siellä käyntiä :p
 
@Lilmi89 Järjellä kun aattelee niin luulis että tuulimunassa olis nimenomaan toisinpäin, ettei hcg-arvot meinaa nousta kun on huono munasolu eikä alkiota ala kehittyä. Ehkä ennemminkin niissä taitaa olla kysymys lopulta yksilöllisistä eroista ihmisten välillä Itellä kyllä tuulimunaraskaudessa testin viivat oli hailumpia kuin nyt, kun sain tasavahvat viivat jo dpo18.

Mäkin tänään mietin, että ei oo yhtään raskaana oleva olo! Oon koko päivän tehny puutarhatöitä ja touhunnu kaikenlaista ja olo on ihan normaali. Eilen kyllä oli oudoin oire ikinä, kun en saanut ravintola-annosta syötyä kun bataattiranskalaiset ällötti niin paljon.. Ei oo mulle tyypillistä ettei ruoka maistu tai sitä jää lautaselle Tänään jo olin melkein tilaamassa doppleria mutten nyt sittenkään tiedä viittinkö. En tiedä onko ihan foliohattu-juttuja, mutta jossain sanotaan ettei kannattaisi ekalla kolmanneksella käyttää kun siitä tulee jotain lämpöaaltoja(?) mutta kuunnellaan meilläpäin neuvolassakin ja luulis olevan vielä järeämpi laite...
Hirveästi sillä doplerilla ei tee mitään ekalla kolmanneksella. Mulla kahdessa raskaudessa on alkanut kuulumaan sydänäänet viikolla 11, mutta todella pitkän etsimisen tuloksena. Sen jälkeen doppler oli kyllä todella hyvä, koska rauhoitti vainoharhaista mieltä monta kertaa.
 
  • Tykkää
Reactions: Masunen
Mä nyt laitoin dopplerin tilaukseen, katotaan koska uskaltaa kokeilla! Rv 11 mulla alkaa nyt torstaina, mutta epäuskoinen olo on edelleen että onko tuolla enää mitään... Ylihuomenna meen neuvolaan kokeilemaan saadaanko ääniä kuuluviin siellä :)
 
  • Rakkaus
Reactions: Masunen
Mä nyt laitoin dopplerin tilaukseen, katotaan koska uskaltaa kokeilla! Rv 11 mulla alkaa nyt torstaina, mutta epäuskoinen olo on edelleen että onko tuolla enää mitään... Ylihuomenna meen neuvolaan kokeilemaan saadaanko ääniä kuuluviin siellä :)
Itekkin tilasin dropperin ja kuulin äänet viimeviikolla rv 10 tauhoitti kyllä mieltä vaikka asennoiduin siihen ettei sieltä todennäköisesti mitään vielä kuulu.
 
Hellou, pitkästä aikaa. Onpas ollu haipakkaa ettei kerkeä juuri raskautta ajattelemaan.
Suuret pahoittelut kaikille huonoja uutisia kohdanneille :( ei ole helppoa tämä elämä. Toivon kovasti onnea kaikille uuteen yritykseen sitten kun on sen aika
Hyviä ja ihania kuulumisiakin tänne mahtuu :) onnea teille!
Tuosta oireettomuudesta, niin itsellä ei ole moneen viikkoon ollut enää mitään mikä voisi viitata raskauteen ja välillä sitä jopa hetkittäin tämän unohtaa kun työpäivät ovat niin hektisiä. Tällä hetkellä kuitenkin suhteellisen luottavaisin mielin olen, kun kaksi kertaa on syke jo nähty. Mulla olisi np-ultra juhannusviikolla ja tarkoitus olisi paljastaa uutinen ihan lähiperheelle sitten Jussina. Tilasin tulevalle isosiskolle paidan paljastusta varten :D katsotaan kuinka äkkiä hoksaavat :D
 
@Lilmi89 aah, hauska et teilläkin sama idea. Musta on hauska keksiä joku erikoisempi juttu paljastukseen kun vain täräyttää asia ja etenkin katsoa ne reaktiot kun tajuaa. Mun on myös vaikea välillä piilotella jäätävän turvotuksen vuoksi tätä kun näyttää ihan raskausvatsalta :D mut vanhemmat asuu 300km päässä niin pystyy pitää salassa. Ainut joka tietää on mun isosisko joka arvasi enkä viitsinyt alkaa kiertelee asiaa. Kysyi vaan suoraan että oonko lihonut vai onko meille tulossa toinen :D asutaan molemmat pks-seudulla ja nähdään suht usein. Ainut tukala tilanne piilottelussa tuli vastaan viime vkl ristiäisissä kun ei tahtonut mikään vaate istua päälle niin ettei vatsa olisi korostunut. Onneks sit löyty sellainen suorempaa mallia oleva mekko jonka kuviot hämäsi tosi hyvin niin ei tarvinnut ihan koko aikaa yrittää vetää vatsaa sisään
 
  • Tykkää
  • Rakkaus
Reactions: Masunen ja Lilmi89
@Lilmi89 eikä, mikä ihme siinä on että ihmiset on niin uteliaita tällästä asiaa kohtaan.

Itellä tietty taustalla painaa esikoisen pitkä yritys, että on hyvin varovainen enkä kysele keneltäkään mitään ennenkuin joku itse kertoo. Koskaan kun ei tiedä mitä kenenkin taustalla on.
 
Huomenna olisi varhaisultra, jännittävää! Jos kaikki on ok, niin voisin sitten myös liittyä fb-ryhmään :)

Meidän raskaudesta tietää jo aika moni ystävä.. ei vaan ole voinut olla kertomatta. Esim pidettiin parin ystävän kanssa viikonloppuna videopuhelu, ja ystävä kysyi siinä "no, joko on pullat uunissa", ei ollut pokkaa kieltääkkään :D

Tulevana viikonloppuna näen myös muuttavaa ystävää ja menemme ravintolaan syömään. On kyllä kerrottava heillekin, koska se on fakta, että kukaan ei usko mitään selityksiä, miksi en juo lasillista ruokaviiniä, koska en viiniltä ole kieltäytynyt ennenkään :D

Perheelle ja sukulaisille kertomista viiraan luultavammin kauemmin, varmaan np-ultraan saakka. Ellei maha sitten pullahda aiemmin, ekassa raskaudesta se näkyi kunnolla vasta joskus RV 17 kohdalla.

Olen ajatellut, että sen voisi myös tehdä tuollaisella isoveli-paidalla. Toivotaan, että asiat on hyvin ja päästään ilouutisia myöhemmin jakamaan.
 
  • Rakkaus
Reactions: Lilmi89
Ihana ajatus nuo isosisarus-paidat ☺ Ehkäpä mäkin hommaan sellaisen kun aika tulee kertoa eteenpäin.
Rohkaistuin eilen ja soitin neuvolaan. Sain ajan jo tälle viikolle kun sanoin että taitaa viikkoja olla jo 7+1, tänään päivä lisää. Kysyi että haluanko varhaisultraan, se varataan torstaina. Mutta pyysi myös miettimään haluanko KUB-screeningiin ja sanoi samaan hengenvetoon että siinä on pieni keskenmenoriski. En nyt oikein osannut sanoa mitään kun hän ei tiennyt mikä tuo KUB on suomeksi ja minä en sitä ruotsiksi siinä hetkessä oikein ymmärtänyt. Olen siis Ahvenanmaan sairaanhoitopiirissä ja täällä systeemi on jotenkin erilainen. Tietääkö joku onko tuo KUB sama kuin niskaturvotusultra? Miksi siinä olisi keskenmenoriskiä? Jäi jotenkin hassu olo kun olen aiemmat raskaudet käynyt mantereenpuolella ja siellä systeemi on selkeä.

@Lilmi89 ei helpota väsymys... aivan poikki jo iltapäivällä ja päikkärit tulee väkisin viimeistään kl 17-18. Mies epäili että tarvitsen lisää vitamiineja, mutta syön jo nyt monivitamiinilisää, joten ei voi olla muusta kuin babesta tämä väsymys. Imee kaiken energian itseensä että jaksaa juosta ekat kymmenen vuotta elämästään ennenkuin oppii kävelemään rauhallisesti paikasta toiseen. Aivan kuten eka lapseni.
 
  • Rakkaus
Reactions: Lilmi89

Yhteistyössä