Tammikuiset 2024

Moi kaikki!
Mulla tänään 6+2. On tullut todellakin viikonloppu ja lepo tarpeeseen. Oon tosi väsynyt ja etova olo vaan jatkuu. Rinnat hyvin arat. Sellainen olo ku ois joku kestodarra päällä 🙈
Jännittää miten selviän työviikosta, jos tää olo jatkuu tämmösenä. Onneksi pystyn myös tarvittaessa tekee etänä.
 
Täällä kans tammikuinen toivottavasti tuloillaan. 1. Lapsi 10 vuoden yrityksen jälkeen ensimmäinen ikinä positiivinen testi.
Vatsa kivut on täälläkin aika runsaat ja toivo on välillä heitetty kaivoon pohjaa myöten kun pientä tiputteluakin oli. On siis erilaisia menkkamaisia kipuja, paineen tunnetta, repivää kipua, kramppeja ja kaikkea mahdollista. Välillä taas ei kipua ollenkaan. Olo hieman helpotti kun juttelin ystävän kanssa joka kertoi kans samanlaisista kivuista ja itku kohtauksista, kun oli varma keskenmenosta.

-Fidel
Onnea ja tsemppiä odotukseen! Kyllä tää ensimmäinen raskaus on aikamoista tasapainottelua monen asian kanssa kun kaikki uutta eikä tiedä mitä odottaa, vaikka kuinka olis lukenu asiasta 😄
 
Täällä tänään 7+0 ja pahoinvointi jatkuu🥴 lisäksi närästys tullu uudeksi rasitteeksi😅 silti sitä jotenki jaksaa kun tietää, että hyvästä syystä on pahoinvointia vaikka päivystyksessä jo joutunut käydä tämän pahoinvoinnin takia😅
 
TAMMIKUISET

Laskettuaika/Nimimerkki/Monesko lapsi/Synnytyssairaala

4.1. Rasberry_jam / 1. / LKS

6.1. pikkukirppu15 / 3. / ?

24.1. Elinia/ 1./ HUS

26.1 orvokkii/ 2./ KsKs Nova

27.1 Mimerkki/ 3./ PHKS

28.1 Dinaas / 1. / ?

30.1. cordola89/ 1. / KYS
 
TAMMIKUISET

Laskettuaika/Nimimerkki/Monesko lapsi/Synnytyssairaala

4.1. Rasberry_jam / 1. / LKS

6.1. pikkukirppu15 / 3. / ?

21.1 ekapikkunen / 1. / OYS

24.1. Elinia/ 1./ HUS

26.1 orvokkii/ 2./ KsKs Nova

27.1 Mimerkki/ 3./ PHKS

28.1 Dinaas / 1. / ?

30.1. cordola89/ 1. / KYS
 
Nyt on varhaisultra varattu ovumialta ens viikon torstaille 15.06. jolloin 7+2. En millään malttais oottaa tonne tonne asti, samalla pelottaa enkä haluais ton päivän koittavan, että mitä saa kuulla
Mulla oli niin samat fiilikset! Kerkesin jo siis päässäni kääntää asian niin vakavaksi, ettei masussa mitään elämää ole ja menen sinne ultraan vain "kuulemaan tuomion". Jotenki sitä ultraa jännitti niin paljon. Mutta nyt ainakin helpotti aivan älyttömän paljon kun sai tietää missä mennään. Tuo epätietoisuus on kaikista pahinta.💔
 
Nyt on varhaisultra varattu ovumialta ens viikon torstaille 15.06. jolloin 7+2. En millään malttais oottaa tonne tonne asti, samalla pelottaa enkä haluais ton päivän koittavan, että mitä saa kuulla
Mulla sama juttu, ens viikon maanantaina. Koetin kysyä polilta aikaa tän viikon torstaina tai perjantaina mutta ei ole aikoja. Joudun menemään maanantaina yksin ja olisin siksi halunnut tällä viikolla että mies pääsisi mukaan eikä tarvitsisi yksin kuulla huonoja uutisia. Mä taidan pakata valmiiksi kamppeet mukaan jos on menny kesken niin voin jäädä sairaalaan sitten suoraan.
 
Nyt on varhaisultra varattu ovumialta ens viikon torstaille 15.06. jolloin 7+2. En millään malttais oottaa tonne tonne asti, samalla pelottaa enkä haluais ton päivän koittavan, että mitä saa kuulla
Mulla varhaisulta perjantaina, silloin rv 7+1. Samat ajatukset kuin sulla. Oireetkin tuntunut vähentyneen/poistuneen ja ahdistaa, että kaikki ei ole kuten pitäisi... en millään pystyis oottaan ekaan kunnalliseen, vaikka mikä olis 😄 nyt vaan odotellaan ja toivotaan parasta... koitan saada ajatukset muualle.
 
Nyt on varhaisultra varattu ovumialta ens viikon torstaille 15.06. jolloin 7+2. En millään malttais oottaa tonne tonne asti, samalla pelottaa enkä haluais ton päivän koittavan, että mitä saa kuulla
Mulla samana päivänä vu varattuna (silloin 8+0). Tuntuu vielä pitkältä ajalta odottaa. Mutten halunnut ottaa aiempaakaan aikaa, että sitten väli nt ultraan ei taas olisi niiin pitkä.

Oon kyllä vähän kateellinen niille, joiden alueella neuvolassakin ultrataan ja ehkä jo ekalla kerralla. Täällä pääkaupunkiseudulla ei kyllä saa mitään ylimääräistä. Jostain luin, että Turussa (?) myös NIPT olisi tulossa tarjolle kaikille odottajille.
 
Mulla samana päivänä vu varattuna (silloin 8+0). Tuntuu vielä pitkältä ajalta odottaa. Mutten halunnut ottaa aiempaakaan aikaa, että sitten väli nt ultraan ei taas olisi niiin pitkä.

Oon kyllä vähän kateellinen niille, joiden alueella neuvolassakin ultrataan ja ehkä jo ekalla kerralla. Täällä pääkaupunkiseudulla ei kyllä saa mitään ylimääräistä. Jostain luin, että Turussa (?) myös NIPT olisi tulossa tarjolle kaikille odottajille.
Onhan se vähän erikoista, että alueellisia eroja. Meillä ultrataan ekalöa neuvolakäynnillä vain, jos jotain huolestuttavaa. Mulla varhaisultra nyt perjantaina kun 7+1. Eka neuvola olis tarkoitus olla juhannusviikolla 8+5. Katsotaan mihin näin kesäaikaan menee sit eka kunnallinen ultra... Toivottavasti perjantain jälkeen on vielä odotettavaa...
 
Mulla samana päivänä vu varattuna (silloin 8+0). Tuntuu vielä pitkältä ajalta odottaa. Mutten halunnut ottaa aiempaakaan aikaa, että sitten väli nt ultraan ei taas olisi niiin pitkä.

Oon kyllä vähän kateellinen niille, joiden alueella neuvolassakin ultrataan ja ehkä jo ekalla kerralla. Täällä pääkaupunkiseudulla ei kyllä saa mitään ylimääräistä. Jostain luin, että Turussa (?) myös NIPT olisi tulossa tarjolle kaikille odottajille.
Todellakin tuntuu olevan alueellisia eroja! Esikoisen raskaudesta ei ultrattu ekassa neuvolassa mutta nyt asutaan eri paikkakunnalla niin täällä kyllä ultrataan. Harmi, että kaikki ei saa kokea samaa.
 

Yhteistyössä