+++TAMMI-HUHTIKUUSSA 2009 LAPSETTOMUUSHOIDOISTA PLUSSANNEET+++

Mä olen täällä ollut ihan hädissäni, kun tuntuu, ettei vauva ole tänään liikkunut yhtä paljon kuin tavallisesti.Ihan hirveää, miten sitä voikin pelätä. Vaikka kyllä vauvallakin on varmaan välillä hiljaisempia päiviä. Silti kun noita kohtukuolemajuttuja tapahtuu, niin pelolle ei voi mitään. Supistelee välillä, ja odottelenkin kauhulla ja mielenkiinnolla, koska synnytys alkaa. Mies on taas ihan niinkuin perseelle ammuttu karhu, yrittäjyy on niin ihanaa. Kunpa kaikki alkaisi vihdoin mennä hyvin, meillä tulee varmaan vuosituhannen köyhin joulu.

tiinuli Mä olen kans kuullut, ettei kaikki tee sisätutkimuksia siitä syystä, että se saattaa lisätä supisteluja tai tulehdusriskiä jne. Kuitenkin ilmeisesti paikkakunta ja lääkärikohtaista. Samoin meillä ei tehty mitään lantion tilavuuden tutkimista, kai ne sitten olettaa, että normikokoinen nainen voi synnyttää normikokoisen vauvan. En tiedä noista sokereista, mulla ei ole raskauden aikana ollut koholla.

millis
mula oli noihin aikoihin myös liitoskivut kaikista voimakkaimmillaan. Vähentyneet ovat vasta tässä ihan äskettäin, ja mahtaako se olla tilapäistä, vai onko sitä jo niin löysä, en tiedä.

Haltia ja peikkonen 38 + 3

Heips mammat!

Työviikko voiton puolella, ahh!
Täällä on ollut usealla teistä neuvolakäyntejä ja kuulumiset olleet hyviä =) Hienoa!

Mitenkähän Pantalaimonin tilanne??? Onkohan torstai toivoa täynnä niinkuin tuolla aiemmin kirjoitteli ;)

Haltia, alkoiko pikkuinen liikuskella? Olisikohan tila sen verran jo kortilla, että vaaveli ottaa rauhallisemmin ja valmistautuu h-hetkeen...

Peloista:
Tiinuli, millis ja haltia oli käyneet lukemassa marraskuisissa vauvojen menehtymisestä. Olen itsekin käynyt ja kyllähän ne kertomukset pysäytti. Muutama nessu meni... :'( Myönnän, että itselläkin mielessä käynyt, että mitäs jos jotain menee pieleen... Nopeasti sitä vaan työntää nuo ajatukset pois. Mutta niinhän se menee, että kaikkiin asioihin ei voi vaikuttaa (oliko se millis, joka myös totesi näin?), mutta järkyttäviä tapahtumia silti. Pantsun mies oli rohkea, kun oli kertonut peloistaan ääneen.

( . ) Käytiin eilen tekemässä paperit asunnosta ja joulukuun alusta olis meillä sit isommat neliöt. Itse muuttoproggis on kuun puolivälissä, eli ihan kaikessa rauhassa tehdään valmistelut. Haettiin eilen miehen siskolta tukevia muuttolaatikoita, säästyi vähän rahaa tuossakin, kun ei tarvi vuokrata.
Uusi ä-pakkauskin on noudettavissa, toissapäivänä oli tullut :) Jospa sais tänään haettua pois!
Huoh, nyt vissiin alkaa sitten tulla näitä "raskausvaivoja"; en meinannut saada unen päästä kiinni kun jalat tuntui kummallisilta. Ihan kuin ne ois painanu sata kiloa ja oli sellainen kumma jomotus. Yritin venytellä ja pyöritellä hetken. Herätin miehenkin siinä puhistessani. Sit päätin turvautua Panadoliin... Ja nukkumatti tuli aika pian sen jälkeen.
En ole kauheasti nostanut jalkojani ylös aina kun mahdollista, joten olisikohan nyt korkea aika...?!

Tukevaa torstaita kaikille!!!

Riio & möyrijä 31 + 5 :heart:

millis: Onnea äippälomasta! :) Meidänkin sairaala on opetussairaala, joten synnytyksessä voi olla mukana joko kätilöopiskelija tai lääkärikandi, mutta vain jompikumpi eli yksi "ylimääräinen". Synnyttäjältä myös aina kysytään, saako opiskelija olla mukana. Mä ainakin ajattelin antaa luvan. Opiskelijoilla on kuulemma usein paremmin aikaa kuin kätilöllä, joten niitä voi ihan rauhassa juoksuttaa, jos tarvitsee jotain. :D

Lääkärineuvolassa mulla on parhaimmillaan ollut neljä kandia mukana seuraamassa, mutta vain yksi on harjoitellut tutkimuksia lääkärin opastuksella.

haltia: Minäkin olen seurannut sivusilmällä noita marraskuisten pinoja. Oli tosi kurjaa lukea niistä parista kuolemasta. :'( Me puhuttiin miehen kanssa silloin toissa päivänä näistä peloista. Mua ainakin helpotti kuulla, että miehellä oli pitkälti samanlaisia tunteita kuin mulla. Alkoiko vauva liikkua illalla paremmin? Muista, että sairaalaan voi aina mennä, jos tuntuu siltä, ettei vauva liiku tarpeeksi! :hug:

Ei meilläkään kovin lahjakasta joulua ole tulossa. Mies on elellyt säästöillään koko syksyn, kun on tehnyt vain gradua. Toki isyysrahaa saa sitten isyysloman ajalta. Mutta tämä vauva on niin iso lahja jo itsessään, että eipä sitä oikein muuta osaa kaivata. :heart: Jotain pieniä lahjoja varmaan ostetaan, mä olen panostanut nyt itsetehtyihin lahjoihin.

Tiinuli: Mulle on tehty vähän useampi sisätutkimus. Eka oli nt-ultran yhteydessä, toinen rv 30 neuvolalääkärissä ja viikko sen jälkeen tutkittiin kontrollikäynnillä kohdunsuun tilannetta. Lisäksi silloin kun käytiin synnärin vastaanotossa tehtiin sisätutkimus. Mutta myös mulle terkka sanoi, että eivät tee "turhia" sisätutkimuksia juuri infektioriskin vuoksi. Mä luin tuolta marraskuisista, että joku oli määrätty vielä ihan loppuvaiheessa RD-dieetille ja jos arvot on kovin korkeat, varmaan koettavat myös insuliinihoitoa. En usko, että lähtevät kauhean helposti käynnistämään, ellei istukan toimintaan tule jotain häikkää.

*muoks. Riio olikin linjoilla, kun minä raapustin tätä romaania. :D Oletko kokeillut käyttää tukisukkia päivisin? Ne voisivat auttaa tuohon kuumotuksen ja pakotuksen tunteeseen iltaisin. Kuulostaa vahvasti "levottomilta jaloilta". Myös villasukat ja magnesiumlisä voisivat auttaa.

ON: Täällä vielä yhdessä koossa. Eilen tuli aika kipeitä supistuksia, mutta epäsäännöllisesti ja kohdusuukin kipuili. Ukkeli oli jotenkin ihan ihmeellisellä mutkalla mahassa. Oli vaikea löytää hyvää istuma-asentoa, kun toisen pylly tai jalka otti koko ajan kylkiluihin. :) Ällövaroitus: valkovuoto on toooosi vetistä ja sitä lorahtelee inhasti, kun nousee istumasta tai makuulta. :ashamed:

Aamulla paistoi ihanasti aurinko, kun heräsin, mutta nyt on taas pilviä taivaalla. Ei tässä auta ottaa kuin päivä kerrallaan.

Mitäs Veenalle ja perhoselle kuuluu? :wave: :attn:

-Pantsu ja pikku-ukko 40+2

Täällä oli tänään neuvola, ja kaikki edelleen ok. Pissa oli edelleen puhdas, verenpaine 116/79, vauvan sykkeet 128, painoa lisää 400g/vk - maltillisesti, sanoi neukka, vaikka kokonaisuudessaan jo 13,2 kg, hemppaa ei otettu, vauvan pää ei enää tuntunut tädin mielestä liikkuvan ja sf kin oli laskenut viimeviikkoisesta huipusta 36 taas 35, eli olisko vauva jo lähtökuopissa. Sikäli ajattelin, että ehkä ei pysty, enää liikkumaan samalla tavalla, kun on pää kiinnittynyt, ja tosiaan tila vähenemässä, silti ei sille voi mitään, että pelottaa, kun toinen ei liikukkaan samaan tahtiin kuin normaalisti, mutta kaikki onneksi hyvin. Neuvolatäti sanoi että jos on päänsärkyä, tai näkee tähtiä tai viivoja, niin pitäis soittaa jonnekin. En huomannut kysyä, mistä se on merkki, mutta en oo niitä onneksi nähnytkään. Tänään kyllä on ollut jotenkin hutera ja pyörrytävä olo. Kai sitä kaikki silti hyvin on, kun kävelin neuvolaan oli kyllä hirveät supparit ja liitoskivut, että piti ottaa sen jälkeen ihan unet.

Riio Mulla kans on jalat ollut pitkään kuumottavat ja särkevät. Olen nukkumut villasukat jalassa, ja juonut paljon vettä. yritän aina välillä nostela ylös ja pyytää miestähieromaan, mutta tukisukkia en oo kokeillut. En edes tiedä minkälaiset ne on ja mistä niitä saa. Voisi olla avuksi. Mulla on jälatkin ihan turvonneet, ei meinaa kengät mahtua jalkoihin. Niin, ja onneksi vauva oli yöllä paljon vilkkaampi kuin päivällä :)

Niin, ja eipä sillä nyt väliä, jos ei liiemmin lahjoja jouluksi saa hankittua, kyllä tämä pikku tonttu on maailman ihanin lahja, eikä suuremmasta onnesta voi toivoa :heart: silti joulu on jotenkin sellaista aikaa, että toivoisi elämän olevan leppoisaa ja rauhallista, niin, ettei tarvis murehtia laskuista ja karhuista. Mutta ei ikäviä viitsi liika miettiä, Onneksi on tämä pieni ilahduttamassa äitiä ja isiä :)

haltia ja pikku-peikko 38 + 4

haltia: Kiva, että oli hyvät neuvolakuulumiset sullakin! :) Vauvat tosiaan saattavat rauhoittua ennen synnytystä, tosin tää meidän tapaus on kyllä sellainen riehuja, että! Toivon todella, että on sitten syntymänsä jälkeen himpun verran rauhallisempi... ;) Liityisikö tuo tähtien näkeminen korkeaan verenpaineeseen? Jotain sen suuntaista muistelisin.

Totta, olisihan se ihanaa, ettei jouluna tarvitsisi murehtia ylimääräisistä. Toivottavasti teillä miehen kiireet helpottavat! :hug: Meillä tuon miehen työtilanne mietityttää välillä. Täältäpäin ei hänen alansa töitä kovin helposti saa ja onkin hakenut Helsingistä töitä. Siinä on vain se huono puoli, että työpäivät venyisivät matkoinensa liki 12 tuntisiksi. :/ Eipä siinä juuri aikaa jää perheelle. Noh, sitä pitää murehtia sitten, jos sattuu töitä saamaan. Onneksi voi nyt viettää aikaa kotona, kun tekee vielä graduansa.

Mä ostin tukisukat ihan Stockalta. Lentosukkien nimellä niitä usein myydään, ja saa tosiaan mm. Instrumentariumeista ja ainakin isommista tavarataloista. Ne on sellaiset pitkävartiset sukat, jotka puristavat erityisesti nilkoista ja tukevat muutenkin säärestä. Mä olen vain ollut tosi laiska käyttämään niitä, pitäisi kyllä muistaa pistää useammin jalkaan. :ashamed:

ON: Puolesta päivästä lähtien on taas supistellut enemmän tai vähemmän säännöllisesti 15-20 min. välein. Eniten supistelee, kun olen jalkeillani, istuessa tai makuultaan taas harvemmin. Mies lähti nyt sinne jääkiekko-otteluun. :) Katsotaan tihentyykö nämä tästä vai ei, en viitsinyt miestä pidätellä kotona, kun "vääriä hälytyksiä" on ollut niin paljon.

-Pantsu ja pikku-ukko 40+2

Täällä yksi yökukkuja taas.....tälläin nää yöt tuntuu menevän, kello on 1-2 kun meen nukkumaan ja heräilen siinä 12 aikaan...ei kiva.

haltia Täällä myös vauvalla välis rauhallisempia päiviä ja sit taas mekastaa montapäivää koko ajan

Riio Suosittelen myös tukisukkia. Mulla oli vastaavaa jalkaongelmaa jo rv 15 lähtien ja tukisukat auttoivat kummasti silloin. Itse ostin ihan "halpakaupasta" ne, taisivat maksaa 2-3?/ pari. Toki niitä löytyy monenmoisia mutta kyllä nekin asiansa ajoivat =)

Pantalaimon Jännät ajat menossa!!! Taitaa olla lähellä vauvanhaku reissu :heart:

Omia kuulumisia: Flunssa ei tahdo hellittää. Aivan hirmuinen yskä ja nuha :ashamed: Olokin on sen mukainen. Mitään supistuksia tms tuntemuksia ei ole ollut.

Tiinuli 37+4

riio Mulla on noi tukisukat auttaneet kyllä kivasti. On mulla toki pari ihanaa suonikohjuakin tullut.

pantsu sulla edelleenkin jännät ajat menossa.

Täällä pitkästä aikaa huonommin nukuttu yö takana. Kummallisesti vihlas pari kertaa yöllä mahasta. Tuntui aika ärsyttävälle. Mutta meni onneksi nopsaa ohitse. Ei varmaan tartte pahemmin enää lenkillä käydä, kun vihloo tonne alapäähän helposti lenkillä. Neuvolantäti kyllä sanoi, että lepää vaan kesken kävelyn niin mikäs siinä. Kumpa sitä vaan malttaisi. Nytköhän näitä vaivoja alkaa tulla enempi... :)

Huomenta naiset, Tällä alkoi aamu mukavasti, kun kaveri soitteli ja onnitteli syntymäpäivän johdosta - mun synttärit oli 3 viikkoa sitten :LOL: no ajatus tärkeintä. Juteltiinkin aika pitkään vauva jutuista, kun hänellä 3 jo isompaa lasta. Yö meni mulla kivasti, kun sain nukuttua melkein putkeen 9 tuntia, tosin kävin 2 kertaa vessassa, mutta se o jo niin tavallista, että ei siihen oikin edes herää. Yhdeltä tutulta pitäis hakea pinnasänky lainaan. Huomasin sitten ettei kaapissa ole mitään syötävää, ja kävin hampurilaisella ja kierrätyskeskuksessa. Nyt kävelin oikein reippaasti, täytyy yrittää puskea vauvaa nyt alaspäin, että tajuaisi syntyä. Seuraavaksi taidan mennä siivoamaan, yhden hervottoman supistuksen jo sain aikaan, nyt niitä lisää vaan.

Tiinuli Syötkö sä paljon D-vitamiinia, se ilmeisesti olis hyvä flunssan ehkäisyssä, oletettavasti myös jos flunssa on päällä. Sitä kuulemma saa syödä päivässä jopa 50 onko ne nyt sitten mikrogrammoja, itse ainakin olen syönyt ihan lisänä vielä, koska raskaus multivitassakin on musta vaan 5 milligrammaa.

Nyt vauva on meillä taas liikkunut ihan kivasti. Tuntuu, että on kaveri alkanut sellaiseksi yökukkujaksi, että päivät lepää, ja yölä, illalla ja aamulla liikkuu. Täytyy toivoa, että oppii mahan ulkopuolella uuden vuorokausirytmin.

Pantis Meillä tilanne vähän toisinpäin. Mies töissä täällä Helsingissä, mutta käy Turussa yliopistolla tekemässä joitain kursseja kesken jääneestä tutkinnosta. Hän on gradunkin jo melkein tehnyt, mutta jokunen kymmen opintopiste puuttuu. Nytkin olisi yksi kurssi juuri lasketun päivän jälkeisen viikon, ja hieman hirvittää, että synnytys alkaa tietenkin sillä viikolla. Kyllähän tuo Turku-Helsinki väli on aika nopea kulkea, mutta kun päivittäin matkustaa onhan se aika rankkaa ja aikaavievää, siksi mieskin välillä öitä Turussa veljensäluona. Joten ymmärrän, että aika hankala tilanne, jos työmatka olisi päivittäin Turusta Helsinkii. Mutta onneksi teillä on ilmeisesti vielä hetki aikaa pohtia tilannetta. Toivottavasti jotain keksitte.

millis Noihin aikoihin kannattaakin ehkä levätä, ja antaa vauvan kasvaa, sitten kun on n 37-38 viikkoa kasassa ei enää kannata vain lepäillä, vaan touhuta ihan normaalisti, jos pystyy. Muuten käy helposti niin, ettei vauva tajua syntyä :kieh: Mä luulin viikolla 35, että meidän kaveri olis tulossa hetkenä minä hyvänsä, no eipä ollutkaan, ja nyt sais kyllä tulla jo.

Haltia ja pikku-peikko 38 + 5

Tiinulille pikaista paranemista! :hug: Varmasti on tukala olo. :( Tankkaa paljon vitamiineja ja juo kuumaa. Oletko kokeillut höyryhengitystä? Se ainakin helpottaa tukkoista oloa ja avaa vähän keuhkoputkia.

millis: Noi voi olla kohdunsuun kypsymisestä johtuvia vihlontoja. Kannattaa lepäillä aina kun voi, eipä me sitten vauvojen putkahdettua ehditä paljoa lepäillä. ;)

kirma: Ai teillä onkin toisin päin? Mun mies oli toissa kesän töissä Helsingissä. Osan kesästä asui siellä, osan pendelöi Tku-Hki-väliä. Aika rankkaa se oli jo silloin, kun ei ollut vielä tietoakaan tästä pikkuisesta. Onneksi on tosiaan aikaa tässä miettiä, eipä sieltä nytkään tullut lopullista kutsua haastatteluun, vaikka vähän lupailivatkin. :/

ON: Äääh, ei tää synny koskaan! :kieh: Eilen supisteli 12 tuntia melko säännöllisesti, mutta yöllä ne sitten taas hiipui. Kävin kävelylenkilläkin, mutta ei siitä ollut juuri mitään apua. Selkä vain kipeytyi. :headwall: Taisin pariin supistukseen herätä yöllä vessareissujen yhteydessä, mutta se oli sitten siinä.

Aamulla heräsin siihen, että suu on ihan hirveän kipeä! Ilmeisesti olen nirhannut ientä, ja nyt on puolet kitalaesta ihan tulehtunut. :( Menin heti aamusta hakemaan apteekista antiseptistä suuvettä, sillä on tämä vaiva lähtenyt aiemminkin. Suu on tosi inhottavan tuntuinen ja kivulias, enkä pysty oikein kunnolla syömään. Jos ei helpota, niin sitten on kai pakko mennä hammaslääkäriin. Käytiin samalla miehen kanssa aamupalalla yhdessä keskustan kahvilassa. Oli ihan piristävän erilaista. :)

-Pantsu ja pikku-ukko 40+3

hei kaikille!

täällä ollaan... En ole kerennyt kirjoitella, edellisenä viikonloppuna oli vieraita ja viikkokin meni kouluhommissa. Nyt taas tälle viikonlopulle uusi satsi vieraita ja viikollekin tulee yksi tuttu majailemaan meille. Että kerrankin tekemistä riittää. Sairauslomalla vieläkin, mutta nyt jo OYS:sta saatu lupa liikkua :) me söy hapi :) Uimassa olen käynyt, vähän joogaillut ja kävellyt. Supistuksia tulee samaan tahtiin kun ennenkin, vähän ovat jopa saattaneet vähenytä liikunnan myötä. Korvien välille tämä teki ainakin hyvää.

Tänään kävin neuvolassa, siellä ei mitään ihmeellistä. Painoa tullut yht. 14 kiloa, verenpaineet kunnossa ja sf-mitta 28cm. Maanantaina taas kontrolliin tuon kohdunsuun kanssa, toivottavasti saisin nyt jo äippäloman alkuun saikkua. Saisin taistella Kelan rahojen kanssa sitten yhdellä kertaa. Oon ollut tään kuun alusta jo palkattomalla, saa nähdä milloin kela rupeaa mulle maksamaan jotain. Jotenkin olen valmistautunut paperisotaan ko. asiassa.

Täällä rupeaa monella olemaan lasketut tosi lähellä ja joillakin siis vielä ylikin... Mulla ja Riiolla vielä vähän enempi matkaa mutta ei meilläkään kuin pari kuukautta!

Toivottavasti tämä viikonloppu ois Pantsulle jotenkin erityinen... Lupaan kävästä kurkkaamassa vierailta salaa kurkkimassa että josko..?!?!

Hauskaa viikonloppua kaikille!

Heippa kaikille! Neiti on ollut tänään oikein unikeko...varmaan nyt herää, kun tulin koneelle ;)
Olen huomannut, että ulkoilu parantaa vauvan nukkumista. Muuten on sellainenkränä. Tänään nukkui vaan ulkona terassilla, kun satoi vettä solkenaan niin ei voinu oikein kunnon lenkille lähteä. Sais kelit jo parantua. Itsekin kaipaa liikuntaa.

KESTOVAIPOISTA: Kokeilin tänään ekan kerran noita fuzzeja ja neiti on nukkunut ainakin tosi hyvin tänään päivällä, että ei ainakaan häntä mitenkään ole hetkauttanut tuo kokeilu. Yöksi ajattelin laittaa vielä kertiksen.

Mulle tuli toissapäivänä toi MANDUCA-KANTOREPPU ja tyttö kyllä nukahti siihen eilen muutamaankin otteeseen. Mutta jos hällä on vähänkin nälkä niin heti alkaa huuto, kun baari on niin lähellä mutta mitään ei saa, kun on vaatteet edessä...ihanaa sillä kantaa, kun saa molemmat kädet vapaaksi eikä tule hartiat kipeeksi.

Tällaista tänne, ai niin neuvolantäti kävi eilen ja neiti painoi jo hiukan yli 3,5kg!

Bartsu ja Marianne 3vko ja 3pv

Kiva kuulla, että perhoslla kaikki hyvin. Vietä mukavaa aikaa ystävien kanssa, kun kun siihen on mahdollisuus, vauvan synnyttyä se ei ilmeisesti ole niin helppoa. Ainakin mulle kaikki tolkuttaa miten vaikeaksi kaikki sitten muuttuu, joten uskon, että jos mikään menee vauvan kanssa helposti, niin olen vaan positiivisesti yllättynyt =)

Bartsu kiva kuulla, että teilläkin kaikki menee vauvan kanssa hyvin. Voi kun itsekin pääsisi pian omaa vauvaa hoitelemaan. Teidän neitokainenhan on kasvanutkin hienosti!

Pantsu Toivottavasti suuvaiva alkaa pikkuhiljaa helpottaa, on kyllä ikävää, jos ei pysty syödä ja kitalakea särkee. Se apteekin suuvesi on kyllä moneen vaivaan hyvää, itselläkin löytyy vessan kaapista.

Pitipä muuten kertoa, että serkut on ollut viikon sikainfluenssassa. Ja heillä se on ollut todella voimakas. Hirveä yskä, kipu ja kuume, kuulemma pahempi kuin yksikään aikaisempi influenssa. Sanoi heidän äitinsä, että onneksi otin sikarokotteen, että tätä tautia ei todellakaan kestä kärsiä.

Itsellä supisteli lupaavasti illan, mutta kun menin kylpyyn, niin johan rauhoittui. Nyt vaan toiveikkaana odottelen, jos se uudelleen alkaisi. Parin tunnin ajan oli kipeitä säännöllisiä suppareita.. Mutta kai tämä vielä antaa itseään odotutta.

Mukavaa viikonloppua kaikille.

Haltia ja peikko-poika 38 + 5

Niin mulla tulee monesti sellaisia kirjoitusvirheitä, että osa kirjaimista puuttuu, tässä kannettavassa on tosi jäykkä näppäimistö. :ashamed: osa ei tuu vaikka niitä kevyesti painaa.

Huomenta. Heräsin 5.36 ärhäkkään supistukseen, siitä lähtien niitä on tullut noin 6-2 min välein, nyt nousin, kellotan niitä, ja katson mitä tapahtuu. Miehelle sanoin, että voi olla, että lähtö tulee, mutta nuku sä vaan vielä, herätän sitten. Kylläpäs jännittää, mitä tässä tuleman pitää. Säikäytteleekö pikkuinen, vai olisko se oikeasti tulossa :heart:

Täälläkin yksi aamuvirkku! :) haltia, voi että, onpas jännää! :D Olen kyllä vähän kade, jos tänään pääset synnyttämään. :ashamed: Mutta perästä tullaan sitten... ;)

Kiva kuulla perhosesta! Hienoa, että olet saanut nyt lääkäriltä luvan touhuilla. Hauskaa viikonloppua, nauti ystävien seurasta! :)

Bartsu: Siellä kasvetaan hienosti! :heart: Kiva, että tyttö viihtyy ulkona. Nämä ilmat ovat kyllä todella kurjat! Ei yhtään tunnu siltä, että ensi viikolla vaihtuu jo joulukuu.

ON: Suu alkaa olla jo hieman parempi, tosin vieläkin joudun syömään vähän toispuoleisesti. Pikku-ukko möyri eilen illalla mahassa ihan älyttömästi! Puski alaspäin ja sai "mukavia" viiltelyitä aikaiseksi kohdunsuulle. Auts!

Tänään ajattelin lähteä kaupungille vähän jouluostoksille. Jospa tulisi sitä paljon kaivattua joulufiilistä. Jotain joulukoristeitakin voisi kaivaa enemmän esille... :xmas:

haltialle vielä isot tsempit! b =) d Toivottavasti se olisi nyt menoa!

-Pantsu ja pikku-ukko 40+4

bartsu kivasti kasvaa teidän tyttö. =)

tiinuli Kovasti vielä paranemista sinne

perhone kivaa viikonloppua ystävien kanssa.

haltia Jännät paikat sulla. Toivottavasti se on nyt sitten menoa. =)

pantsu kivaa shoppailupäivää!!

Meille on tulossa vieraita illalla herkuttelee. JOten pitänee alkaa leivontapuuhiin. Mies tuossa jo siivoilee niin ei mun tartte. :)

millis ja liinu 35+0

No, eipä tarvinnut kauaa odotella. :D Äsken hulahti vessakäynnin jälkeen lapsivettä oikein kunnolla! Odottelen tässä miestä kotiin (oli kaverinsa luona iltaa viettämässä) ja sitten lähdetään sairaalaan. Supistuksia ei vielä tule, eiköhän ne siitä käynnisty. Jänskää! :)

-Pantsu ja pikku-ukko 40+5

Ilmoittelen sairaalasta, että meille syntyi eilen 28.11 klo 15.24 maailman ihanin pieni poika. synnytys merkittiin alkaneeksi 8.30. 7 tuntia se kesti. Poika oli 50cm, 3280g ja pään ympärys 33cm. Nyt totutellaan arkeen perhehuoneessa. Synnytyksestä kirjoittelen myöhemmin lisää, kun kotiudutaan.

Ihanaa Pantsu, toivottavasti teilläkin on jo nyytti sylissä :)

Muille jaksuja odotukseen.

Haltia ja peikko-poika 22 h

Sori ku änkeen tänne...
Kävin vaan kurkkimassa olisko Pantsu(Pantalaimon) tarkempia tietoja käyny huikkaamassa...
Sen verran vaan ite vaan tiiän että poika oli syntyny tänään :)

Onnea siis Pantsulle pojasta!

*Talvicci ja PikkuMurikka 1kk1vko5pvä* :heart:

Voi jukra!

ONNEA PANTALAIMON JA HALTIA !!!!! :flower: :flower: :heart: :heart: :flower: :flower:
Teillä on nyt omat pienet joulutontut *<:)
Arvelinkin, kun en ehtinyt viikonloppuna koneelle, että huimia juttuja on tapahtumassa, onhan noita merkkejä ollut ilmassa =)
Tulkaahan kertomaan lisää, kun jaksatte ja ehditte! Sydämelliset onnittelut vielä kerran!

Kiitokset kaikille kinttuvinkeistä! Oon nukkunut villasukat jalassa ja petrannut tukareiden käytön kanssa. Löysin jopa yhdet iskemättömät tukisukat sukkalaatikosta. Kyllä tää tästä!

Toivottavasti tiinuli on päässyt jo eroon lentsusta.
perhone, kiva kuulla susta :) ja hyvä että saat olla liikkeellä taas. Me tosiaan olla ne pahnan pohjimmaiset ja roikutaan täällä sitten kahdestaan tammikuun lopulla, ellei vielä helmikuussakin... :LOL:

( . ) Neuvolakäynnit tihenee, seuraava kerta olisi keskiviikkona.
Millistä ja tiinulia alan tässä peesata noiden yöunien kanssa. Ei ole muutamaan yöhön ollut hirmu yhtäjaksoista ja puolta yötä käy kello ennen kuin on unessa. Viime yökin meni vaan vessareissuilla... Tosiaan voittajafiilis lähteä sit aamulla raahautuun töihin.
Mutta muuten olossa ei valittamista :)
Jaa, ois varmaan pakko jatkaa näitä töitä vielä muutama tunti...

Voikaahan hyvin kaikki!!!

Riio ja masukki 32+2, uudella viikolla taas :heart:

Mulla on ollut niin älytön kiirus koulu- ja työhommien kanssa etten ole kerinnyt palstailla ollenkaan :ashamed: Äippälomakin siis on kyllä alkanut mutta en ole kerinnyt edes vauvan vaatteita vielä laittaa kuntoon (homma on kyllä työnalla).

Mutta asiaan: Pantsu onnea niin paljon!! En osaa edes sanoa kuinka onnellinen olen sun puolesta (vaikka olet sitä kyllä varmaan itsekin ;)). :heart:

Haltialle ihan hirmuisesti onnea pienestä pojasta!! :heart:

Kertokaahan tarkemmin kuinka synnytykset on sujuneet ja miten vauva-arki käynnistynyt jahka kerkiätte.

Pikapäivitys omaa massua: Viimeinen lääkärikäynti oli viime viikolla ja kokemus oli vähintäänkin omituinen. Lääkäri ei oikein osannut sanoa mihinkään mitään ja en nyt sitten tiedä uskallanko enää käydä uimassakaan, kun kohdun suu oli kuulemma vähän pehmennyt, vaikkakin kiinni. Myöskään lantiota ei katsottu. Antibioottikuurin sain kun proteiinit oli plussalla. Outoa oli kaiken kaikkiaan.

Tuntuu että vauva on nykyään hiljaisempi ja muutaman kerran olenkin pelästynyt ihan kunnolla kun ei liikkeitä ole tuntunut kunnolla. Ehkäpä johtuu vain siitä että sillä alkaisi tila käydä pikkuhiljaa ahtaaksi.

Onnea kaikille matkaan ja koitan keritä lukemaan kuulumisia paremmin!

Veena 36+3

Pantalaimon ja Haltia hirmuisesti onnea pikkunyyteistänne :heart: Innolla odottelen synnytyskertomuksia

Veena Kiva kuulla susta =) Olipas omituinen lääkäri...

Riio Nää yövalvomiset ovat yhtä juhlaa, varsinki silloin kun aamulla oli pakko herätä töihin

Omia kuulumisia: Flunssa vieläkin päällä, tosin ehkä hieman lieventynyt jo. ävin perjantaina lääkärissä, diagnoosi oli lievä keuhkoputkentulehdus -> ei tarvitse antibiotti kuuria elle pahene. Olisi kyllä voinut hitto vie kirjoittaa sen kuurin kun synnytys on kuitenkin aika lähellä ja olisi kiva olla edes jonkinmoisessa kunnossa silloin. Tänään on taas vaihteeksi ollut menkkamaisia juilintoja alavatsalla ja selänpuolella mutta menivät jo ohitse. Olisi kyllä kiva tietää mikä on kohdunsuun yms tilanne kun ne on viimeksi katsottu rv20 :kieh:

Tälläisiä kuulumisia tänä yönä.....

Yökukkaja Tiinuli 38+1

Yhteistyössä