+++ ALKUVUODESTA 2009 LAPSETTOMUUSHOIDOISTA PLUSSANNEET +++

Hilma78: Minäkin vielä tsemppaan sinua! Monilla palstoilla puhutaan kaiken maailman oireista, tuntemuksista, nipistelyistä. Osa tuntee munasolun kiinnittymisen kipuna ja sen jälkeen tulee kiinnittymisvuotoa. Minulla ei ollut mitään edellisistä! Odottelin omia oireita ja muistan huokailleeni miehelle, että kunpa tulis jotain, että uskoisin olevani raskaana! Ja vaikka väsymys ja kuvotus alkoivat 7-8 viikolla, en pystynyt uskomaan raskauteen ennen ekaa ultraa (vkolla 9). Alkuviikot ovat raakoja... Koita jaksaa ja täällä ollaan hengessä mukana!

Kauniskuu: Olen kans kuullut rakenneultrassa havaittuja ongelmia ja se ajoittain ahdistaa aika pahasti... Eihän sille mitään voi, jos jotain ilmenee. En minä ole sitä aiheuttanut. Pelottaa aika valtavasti. Mies muutti rakenneultran ajankohtaa, jotta pääsee mukaan. Sinne en uskalla/halua yksin mennä. Ei sais murehtia etukäteen!!! Vauvakin sen aistii!

Sukupuolesta: Serkkuflikalle povattiin poikaa ultrassa ja tyttö tuli! Käsittääkseni arviot voivat mennä hyvinkin suuntaan jos toiseen. Mies tunnusti, että on sata varma tulokkaan olevan tyttö =) Meidän perheessä noita tyttöjä on tosiaan siunaantunut. Taitaa kuitenkin oikeasti toivoa poikaa. Lopputulos selviää lokakuussa!!

Äitiysfarkut otin nyt käyttöön :D Mahtuu vanhatkin, mutta kevytkin paine vatsalla tuntuu epämiellyttävältä. No näissä housuissa sitten oikeasti näyttää raskaana olevalta! Ne päästää vatsan täysin valloilleen :LOL: Kaipa vatsa on kasvanut, samalla tuntuu, että olen kyllä ruoastakin nauttinut antaumuksella. Nyt jo mietin mitä otan mukaan vappu-piknikille =) Simaa tietenkin!
Viime viikosta lähtien olen satunnaisesti (ei joka päivä) tuntenut vatsan sisällä kevyitä "huitaisuja". Jollakin sivulla kuvailtiin ekoja potku-tuntemuksia kalan pyrstön hellänä viuhahduksena. Välttämättä tässä vaiheessa ei odottava äiti tunne vielä mitään.

Pissaamistarve on lisääntynyt, kohtu painaa sen verran rakkoa. Vatsamakuulla nukkuminen ei ole tuntunut hyvältä enään pitkään aikaan. Kuitujen syömistä olen lisännyt lievän ummetuksen takia. Pääkipuja alkanut ilmenee. Että tämmöistä. Oikeasti olo on hyvin oireeton ja normaali! Se on edelleen mahtavaa!!

Viol 14+4
 
PANTSU joo, toi Kela homma on aika jännä.. jotenki muutenki se on ton isyysvapaan kanssa ihan ihmeellinen; jos pidät isyysvapaan silloin tai tällöin, se on eri mittanen jne.. :p
Mietittii kans tota 4D juttua.. eipähän se oikeestaa ole kun hauska kokemus, 2D riittänee noin niinku lääketieteellisiin juttuihin.
VIOL hauskaa jos jo nyt tunnet liikkeitä :) Kuulostaa ihanalle!!
 
jäi äskeinen viesti kesken ko piti lähtee miestä kyydittään :)
Nii, VIOLille piti vielä sanoo että toi on totta, mä tiedän kans monta kelle sukupuoli on veikkailtu päin honkia, lähinnä juuri noin, että poika olikin tyttö :)

Plääh-- alkanu kinnaamaan kaikki vaatteet, ei mahasta vaan lähinnä reisi-peppu akselilta :ashamed: No, asiaa ei tietty lievennä tää vähentynyt urheilu, jatkuva napostelu ja ehkä jonkinlainen hormoniturvotus. Ei pitäs pienistä valittaa.. mutta laiska valittaa omaa napaansa.. :ashamed:

Jeejee.. taas huomaa kattelevansa kateellisena pyöreämahaisia .. miks ei jo näy mitään!! Olis varmempi ja selkeempi olo (olisikohan..??) kun näkyis ja tuntuis jotain konkreettista. Sitä paitsi masut o nii ihkuja ja kauniita!! :heart: Tahtois salaa ostaa jotku äippähousut vaikkei niitä tarviikaan.. mutta ku ei tiiä minne mittoihi toi peppu leviää nii ei vielä auta ostaa.. :eek: :p

Hassua, käytii tänää tilaamassa liikkeestä telkku.. Luulin että en olis mokomasta koskaa innostunu, mutta näin reilu vuosi ilman töllötintä ja alkaa jo kaipaamaan leffailtoja :)

Ihanaista aurinkoista vaikkakin kylmää maanantaita kaikille

:heart: Kauniskuu 11+3
 
heippa,

noista ultrauksista: todellakin, ei katso titteliä välttämättä kuka ultraa, ja vaatii sopivan tilanteen ja tilaisuuden, jotta oikeasti saadaan edes lähelle todenmukainen kuva tilanteesta. Meillä on hyvinkin siitä kokemusta...! :D Ollaan tässä matkan varrella kuultu, että tää lääkäri, kuka meillä teki sen 8.viikon "yksösultran", on ihan Suomen top5 ultraajia, kansainvälisesti arvostettu naistentautien ja synnytysten erikoislääkäri ja dosentti! ... ja siitä huolimatta luonto päätti pitää salaisuuksia! :) Mun neuvolalääkärikin vähän harmitteli (oli siis ultraamassa silloin, kun saatiin tää "toinen" kaksosuutinen), et eipä hänelläkään ollut epäilystäkään toisen kaksosen häviämisestä siksi, kun tiesi kuka oli ollut ultraamassa. Eli gurutkin erehtyy, kun on näin inhimillisistä asioista kyse.

Me ollaan kaksi kertaa jo oltu 4D-ultrassa, tosin ne on olleet niin sumuisia ne alkuvaiheen kuvat, että silloin 2D-ultrakuvat on olleet jopa selkeämpiä. 8-viikon kuvassa alkio näytti 4D-kuvassa enemmän katkaravulta kuin ihmisen alulta :D Tuolla äitiyspolilla näkyi olevan myös 4D-ultra käytössä, joten jatkossakin varmaan niitä saadaan, tosin ihan tarkemman "teknisen" tiedon takia ne sitä käyttää, ei sen takia et vanhemmat sais kivoja kuvia mukaan... ;) Me tuskin loppuvaiheessakaan enää missään ylimääräisissä ultrissa käydäänkään, sen verran hyvää huolta jatkossa koko ryhmästä pidetään tuolla polilla.

Ellastiina, joo, töihin kerroin jo jokin aika sitten, olisko ollu toissaviikolla. Hallituksen jäsenet, piinkovia bisnesmiehiä kaikki, eivät vielä tiedä, ellei tää pj, jolle mä kerroin, ole jo viestiä vienyt. Tiedän, etteivät käsiään taputtele... mutta pj:n suhtautuminen oli tosi ihana, kuten odotinkin, onkin noin mun ikäinen nainen. Sanoi vain, et mun ja pienokaisten terveys tulee ensin, työasiat sitten valovuosien päässä... :) Ens viikolla pitää alkaa rekrytoimaan mun seuraajaa, sillä aika tässä alkaa käydä vähiin! Lääkäri oli jo sitä mieltä, et elokuussa ei ole töihin menemistä enää, ja jos meinaan lomaa pitää heinäkuussa, tarkoittaa se et kesäkuun lopussa viimeiset työpäivät... huh. Miten sulla, oletko jo kertonut?

Harrastaako joku teistä Pilatesta? Mä olen vuosikausia käynyt BodyBalancessa (yhdistelmä Pilatesta, joogaa ja tai-chita), ja siinä tulee Pilates-selkä- ja vatsaliikkeitä. Eilen sitten jäin miettimään, et mitenkähän noiden vatsojen kans nyt toimitaan...? Pinnallisia vatsoja nyt ei pidä tehdä, mut mitenkähän on noiden vinojen ja syvien vatsalihasten kans? Juttelin kyl ohjaajan kans, antoi muutamia hyviä vaihtoehtoisia vinkkejä, mut lupasi vielä enemmän selvitellä tuota syvempien vatsalihasten-asiaa.

Raitasen ryhmä 14+6
 
Raitanen: En ole vielä kertonut. Hieman mietin, että pitäisikö tällä viikolla kertoa, mutta katsotaan... Vielä voi asian pitää salassa ja masun piilottaa paidan alle, kun se ei vielä niin selkeästi näy. *** Itsekin olen miettinyt noita vatsalihkaksi -- mitä saa tehdä ja mitä ei. Ja missä vaiheessa ne vatsalihasten tekeminen pitikään lopettaa. Ja onko joitain muita lihasliikkeitä, mitä ei voi tehdä. Tietysti kohta ei enää pysty vatsalla maaten tekemään selkäliikkeitä.
 
Ellastiinako se jossain vaiheessa arveli pienokaisen kasvavan sykäyksittäin. Itse olen nyt miettinyt ihan samaa, koska mulla on maanantai aina kaikista pahin päivä viikosta. Mullahan tulee täydet viikot aina sunnuntaina ja maanantai on aina x + 1, joten siinämielessä voisi sopia kuvaan. Tänään olen taas oksentanut ja yökkinyt koko päivän, enkä tiedä mitä tekisi mieli syöä. Joku jugurttihimo mulle on tullut, ja mehujää maistui päivällä, hiilihapolliset juomat ei uppoa millään. Töissä oli tuskaa olla. Täytyy kyllä sanoa, että antaisin teille oireettomille mielelläni omasta huonovointisudestani osan, ei tätä missään nimessä kannata toivoa. Ja tämä väsymys on ihan kauheaa. Ultra olisikin sitten ylihuomenna, ja se jännittää kovasti, saanähdä onko siellä joku.

Raitanen Kaksosuutiset olisivatkin ihania :heart: Uskon silti, että kyydissä on sitkeästi yksi rakas.

Ylimääräisiin ultriin en ole kauheasti ajatellut osallistua. Itsestäni tuntuu, ettei se jatkuva ultraus välttämättä lapselle tee hyvää.. Vaikka enpä ole mikään asiantuntija, ihan vaan oma tuntemu. Tässävaiheessa luulisin kuitenkin, että mulle riittää tää varhaisultra ja sitten neuvolan kautta tulevat. Sinne neuvolaankin pitäisi pian varata aika. Uskallan vasta kun ekassa ultrassa on käyty.

Haltia 7 + 1
 
Hei!

Hoidoissa miehen kanssa 3 inssiä- negoja, 1.ivf pitkäkaava keskeytettiin kun ei kasvanut kun yksi rakkula ja sekin huono. Nyt toka ivf lyhyellä kaavalla + (saatiin kaikki 3 rakkulaa joista yksi hedelmöittyi ja se nyt vielä kyydissä jossain...) Melko pippurinen yksilö. Mulla pco ja miehellä heikot simpat.

Katselin jo ennen plussaamista alkion adoptointi mahdollisuuksia ulkomailta kun en tähän uskonut (enkä oikein usko vieläkään), mutta raskaana nyt ollaan ainakin kunnes toisin todistetaan...perserätit kassissa kyllä kuljen joka paikkaan ja odotan ja pelkään kun päästään 7.5. ultraan käymään...(jos siis sinne asti selvitään)

Kai sitä tukea kaipaa raskausaikanakin jos tää siis es kestää...

:attn: Onko teidän joukostanne joku "lähtenyt", eli siis raskaus keskeytynyt tai muuta?
Toivottavasti ei, mutta kiinnostaisi tietää kuinka usein nämä keskeytyy yms...


Toivo ja pikku-pippuri 4+6 pohtii uskaltaisiko joukkoon...
 
Tervetuloa TOIVO! Kaikilla täällä olleilla on ollut kauhea pelko keskenmenosta ja osittain se jatkuu vaikka "todisteita" ihmisalusta on jo ultrassa ym. saatu. Meidän joukosta on yksi saanut km:n eli hyvin on porukka täällä pysynyt. Keskenmenoa ei voi oikein ennustaa kenelle se sattuu. Sanotaan, että jos raskausviikon 7. jälkeen ultrassa näkyy viikkoja vastaava alkio, sikiöpussi ja syke niin km riski laskee huomattavasti!
Nuo ensimmäiset viikot sinne ekaan ultraan asti on todella pitkiä viikkoja. Mutta kyllä ne kuluu kuitenkin.

KOTONA OLOSTA: Mielelläni olisin vaikka sen 3-vuotta, mutta en tiedä kuinka tuo finanssipuoli kestää...meitsi kun on hoitoalalla ja mies ei sen enempää tienaa eli ei kauheasti säästöjä ole kertynyt,mutta luulen että aika tarkkaan tehdään sit laskelmia kun sen aika tulee.

Huomenna se neuvola!

Bartsu ja toukka 11+4
 
Kotona olosta
Joo, iteki olisin vaikka enemmänki ko 3 v, työsarkaa on jo ihan riittävästi takana ja lapsuus aikaa ei mikään tuo takaisin... etenki kun tätä on toivottu niin monen monet vuodet. Mut itellä ihan järkyttävät lainat päällä, jotka meinaa jo nyt kaataa.. ja miehen "elätettäväks" en suostu, eikä suostu kyl sekään.. joten todennäköisesti joutuu palaamaan sydän rikki töihin "liian" aikasin. :ashamed: Itkeskelin sitäki jo tänään.. olen masistellut useaan otteeseen rahahommien kanssa ja kun NYT ei pitäs surra ja itkee ja masistella :( ..Mut.. no, niitä mietitään sitten ku sen aika on...
 
Heippa =)

Kuuluisinkohan tähän pinoon...?Vuonna 2006 elokuussa kävimme läpi ivf-myräkän ja tuloksena 24 munasolua, joista saimme 12 kunnollista alkiota.Tuolloin siirrettiin 1 tuoreeltaan ja peikonpoikanen oli heti kovasti kiinni elämässä, tällä hetkellä nukkuu tuolla peppu pystyssä, varpaat tyynyllä :heart:
Nyt sitten samasta alkio "katraasta" siirrettiin seuraava peikko, joka myös on kiinni elämässä ainakin toistaiseksi, viikkoja ultran mukaan 13+6 =) laskettu aika kuukautisista 25.10, eivät ultran yhteydessä sitä muuttaneet, kun heitto on niin pieni.

Ihanaa odotusta kaikille

=)
 
DRAGON-lady!! Ohhooh, ja tervetullooo!!! Sulla on systeemit menny ku elokuvista :heart: hienoa ja "uskomatonta"! Voih, kumpa olisi itelläänki tollanen takataskussa.. ! Mut mahtavaa odotusta ja tosiaa, mieletön juttu!!
 
Kiitos =)
Tässä ei vaan oikein hirveesti uskalla huokaista, ennenkuin tulokas on turvallisesti masun tälläpuolen.Sanoi tuo lääkärikin, että aika harvinaista on, että näin "kivuttomasti" raskaus alkaa, aina ensimmäisestä "yrityksestä".
Meillä on siis esikoinen luomuvaavi, nyt hänellä ikää jo kohta 12 vuotta.Kymmenen vuotta siis meni, ennenkuin pikkupeikko saatiin :heart: Niistä 6 vuotta hoidoissa.Vasta kun IVF-rytäkkään lähdettiin tärppäsi.Monta pettymystä sitä kyllä mahtui tuohon 6 vuoteen, mutta, oli se kaikki tämän arvoista :D Mies tuossa kysäisikin, että tehdäänkö kaikki( klinikalla kun on vielä odottamassa 9 pikkupeikkoa), kun kerta näin hyvin menee.Joutuu oikein toppuuttelemaan, sillä synnytys ei minulla sitten ihan helpolla sujukkaan.Esikoista tein 48h ja hätäsektioon jouduttiin lopulta, pikkupeikko kesti 23h18 min ja imukupilla vasta saatiin ulos...Mietinkin, josko tämä tulokas onnistuisi tulemaan 12 tunnissa B)
 
No onpas tänne tullut kivasti tekstiä!

Tervetuloa mukaan tOivO ja Dragon-lady! :wave:

Tämä tyttö kävi eilen jumpalla noin puolentoista kuukauden tauon jälkeen ja kyllä oli vaikeata hyppiä ja pomppia, kun tisseihin tärähti. Taisi olla vähän huonot urheiluliivit. :D Täytyy varmaan tyytyä toistaiseksi koiran kanssa lenkkeilyyn, kyllähän sekin peruskunnon pitää yllä. Ahdistaa vaan, kun paino tuntuu nousevan ja ennestäänkin on jo muutama kilo ylimääräistä. No täytyy kyllä todeta, että olen syönytkin vähän miten sattuu ja mitä sattuu.

Olen huomannut, että töissä käydessä etova olo pysyy poissa, kun tulee syötyä säännöllisemmin. Sunnuntaina meinasi äityä oikein pahaksi, kun tuli syötyä miten sattuu. Saunassa käynnistä en enää nauti ja taidankin lopettaa sen kokonaan vähäksi aikaa. Kuuma ilma aiheuttaa ihmeellisen humauksen otsalohkoon ja sitä rupee kivistään, mistäköhän lie johtunee, toivottavasti menee ohi.

Kotona olosta: Minäkin mielelläni olisin, jos taloudellinen tilanne antaisi periksi. Täytyy varmaan ruveta lottoamaan.

Irene ja Onni 5+5
 
Varovaisesti kurkkaan minäkin tälle puolelle....
Eli eilen kävin verikokeessa ja Hcg huimat 1252...!!! Eli nyt jännäilen olisikohan tuplat tulossa...
Vähän taustaa. Yritystä on vuodesta 2000, vuodesta 2002 alkaen mulle tehtiin yli kymmenen inssiä josta ei yhden yhtä plussaa tullut. Ensimmäinen IVF tammikuussa 2005 tuotti sitten vihdoinkin tuloksen ja niinpä meillä on ihana 3,5 vuotias tyttö! Sisarusta hänelle ollaan nyt sit yritetty ja toivottu kolme vuotta...Takana jo kuusi IVF:ää + muutama PAS, ja eilinen plussa tuli siis 6. IVF:än kahden alkion tuoresiirrosta. :heart:
Ja kun tosiaan tuo Hcg oli noinkin huima, niin nyt tosiaan sitten jännäillään.... Ultra vasta 13.5, ja sinne tuntuu olevan ikuisuus.

Lämpimät onnitteluhalit teille kaikille muillekin plussanneille! :hug:

pumpuli-72 + pikkuinen tai pikkuiset vielä ilman työnimeä...
Ja viikkoja 4 + 2 (ehkä...?)
 
PUMPULI ja DRAGON-LADY: Tervetuloa! :flower:

KAUNISKUU: Se terkkaritäti otti multa nyt ne tartuntatautiverikokeet, kun tuolta neuvolasta ne lähtee kai vain pari kertaa viikosaa tms. Kuukauden välein tuolla alkuvaiheessa noin suunnilleen käydään. Sähän menet mua aikasemmin sinne NP-ultraan :p Mulla vasta maanantaina.

ON: Neuvolassa siis käyty. Vahvat sydänäänet bongattu :heart: Kuului paljon vahvempana kuin silloin viimeksi, mutta silloinhan viikkoja oli vasta se 9+1 ja oli muutenkin ihme, että ylipäätään silloin kuuluivat. Kyllä taas vierähti kivi sydämeltä =)
Painokin oli tippunut puoli kiloa eli mulle ei ole vielä tullut yhtään painoa hoidon aloittamisen jälkeen :) Vaikkakin olin ihan varma, että paino on noussut, kun syön koko ajan....
Ensi maanantaina sitten se NP-ultra.

Bartsu ja toukka 11+5
 
Tänne on tullut tekstiä taas niin vilkkaasti että ei perässä meinaa pysyä =) Hyvähän se vaan on että tää on vilkaspalsta!

bardolino Varmasti on ihanaa kuulla pikkuisen sydänäänet :heart:

pumpuli-72 Tervetuloa tälle palstalle, samastahan IVF-pinosta olemme =)

Dragon-lady Tervetuloa mukaan :flower: Hyvältä kuulostaa teidän tilanne kun pikkusia on pakkasessakin vielä paljon

t0iv0 uskallat kyllä mukaan =) mulla on kans varhaisultra vasta 6.5 ja silloin on rv 8+2.

haltia Onnea ultraan :heart:



Omia kuulumisia...nyt olisi menossa rv6+1. Olo on ihan tavallinen, paitsi välis kyökityttää mutta on ihan ohi menevää. Tasaseen tahtiin pistelee ja polttaa vasentapuolta, eipä kummempia oireita täälläpäin

T:Tiinuli 6+1



 
Tervetuloa joukkoon t0iv0, Dragon-lady ja pumpuli-72 :wave:

Kotona oloa en ole vielä ollenkaan miettinyt. En oikein edes tiedä koska äitiysloma alkaa...

Päänsärystä särkeekö muillä päätä? Mulla ei yleensä ole juurikaan särkenyt ja nyt sitten on ollut särkyä 1-2 kertaa viikossa. Ihan hillitöntä ei meinaa millään antaa periksi...

(.) Olotilani on aikas ok. Pahaa oloa ei ole juurikaan enään havaittavissa. Eilen oksensin ja sitä edellisen kerran kaksi viikkoa sitten eli ei paha. Eilen oli paha päivä, kun oksentelin ja päätä särki. Ei ois jaksanu millään olla töissä. Mut onneks niitä on enään harvoin :) Rinnat ovat edelleen arat, välillä ei pysty mahallaan nukkumaan. Maha tuntuu turpeelta iltaisin, on ihanaa kun töistä tullessa saa vaihtaa verkkarit jakaan :) Torstaina meillä olisi toinen neuvola (hoitaja+lääkäri) käynti.

Hyvää tiistain jatkoa kaikille =)
 
Tervetuloa, ja lämpimät onnittelut plussista, t0iv0, Dragon-lady ja pumpuli-72!

Bartsu, hyviä neuvolauutisia, mahtavaa! Sydänäänien kuuleminen on maailman ihanin ääni! Paino on mulla noussut ekasta neuvolakäynnistä vaan puoli kiloa, eli mä olen päinvastoin varmaan itse laihtunut, painaahan noi pienokaisetkin yhteensä jo 250 g! Mä en ole normielämässä mikään ahkera vaa'alla kävijä, mut luulen, et hoitojen aikana mulla kyl tuli pari kiloo painoo, turvotuksesta ja siitä kun ei pystyny kunnolla urheilemaan.

(.) Hitsi, mulla taitaa olla supistuksia! Piru!!! Eilen töiden jälkeen kun koko päivän istumisen jälkeen (työ ei tod. ole fyysistä ) lähdin reippaasti kävellen liikkeelle, alkoi kummasti pistämään tonne alavatsaan oikealle puolelle. No, lepäilin sitten illan ihan rauhassa, silloin tällöin tuntui illalla, ja yöunien jälkeen taas ei mitään.

Säikähdin tietysti sitten jo sitäkin, et JOS nää nyt on niitä, onko normaalia näin aikaisilla viikoilla!!?? Ilmeisesti joo?? Kertokaa, oi viisaammat, onko teillä ketkä esikoisen olette jo saaneet, ollut aikaisia supistuksia? Kun on alusta alkaen vatsaa nipistellyt ja kipuillut, erilaiset tuntemukset sinänsä ei mitään uusia ole, mut nää oli taas erilaisia. Ja kun on vielä eka raskaus, oon ihan ihmeissäni et miltäs niiden supistusten nyt sit kuuluisi tuntua?? :eek: Ihan pihalla...

No, pitää ottaa vaaan rauhallisesti ja opetella sellainen kunnon mamma-lyllerrys-etenemistyyli. Tapana kun on suht reippaasti edetä...

Raitanen ja kyytiläiset 15+0 *poksista poks*
 
Kovasti on tullut uusia, paljon onnea kaikille pitkään plussaa odottaneille! :heart:

Täällä palattu lomalta ja oireita ei ole taas ollut oikeastaan ollenkaan, paitsi tuo maha vaan pullottaa melko vähäisistä viikoista huolimatta koko ajan enemmän. Enpä tiedä kuinka kauan voi töissäkään enää olla kertomatta, kun joku jo huomaa... perjantaina nt-ultra, ehkä sen jälkeen vois alkaa harkita? Millä viikolla olette muut ajatelleet kertoa?

titonia 11+3
 
tOivO, Dragon-lady, pumpuli-72: Tervetuloa joukkoon! Täällä on mukava jännitellä alkumetrejä ja saa vastauksia/mielipiteitä kiperiin kysymyksiin =) Pumpulilla on ollut melkoiset yrityksen takana, pidän kovasti peukkuja pystyssä! Niinkuin kaikkien teidän kohdalla!

Raitanen: Käsittääkseni supistuksia voi tulla varhaisessakin vaiheessa, mutta en muista tuttujen asiasta maininneen. Yksi syy supisteluun ovat varmasti Raitasen kaksoset, paikat kasvaa tuplasti meihin muihin verrattuna =) Varmasti mietityttää ja toivottavasti saat viisampia vastauksia pian!

Viol 14+5
 
Jee! Kivaa saada pinoon uusia odottajia :D Pumpuli, Dragon-lady ja Toivo tervetuloa :flower:

Mulla on varmaan aivot alkaneet jumittaa, sillä lukiessani viestejänne läpi mietin koko ajan, että Ellastiinalle vastaan tähän juttuun, Raitaselle kommentoin taas tuota asiaa, Angelalle tätä ja Jozefiinalle heitän kysymystä jne... Kun alan kirjoittamaan vastausta en enää muista mitään :headwall: Tyhjää sutii ja huolella :kieh: Samaa muuten huomaan tapahtuvan ihan siviilissäkin. Unohtelen koko ajan asioita ja touhotan aivan turhia!

Bartsu Hienoja uutisia! Onnea :flower: Sydänäänten kuuluminen rauhottaa kummasti.

Haltialle tsemppiä ultraan. Tulehan sitten päivittämään kuulumisia =)

Lion Mulla on käsi pystyssä! Siis ajoittaista kovaa päänsärkyä on ollut minullakin. Neuvolassa sanoivat sen olevan mahdollisesti hormonaalista. Panadol kyllä auttaa, mutta kun en viitsisi niitäkään popsia. Hyvä että pahoinvointisi alkaa helpottamaan :)

Ellastiina Sinäkö kyselit meidän viimeisen ultran ajankohdasta? Se oli 11+5, mutta pikkuisen koko vastasi viikkoja 12+2. Äimän käkenä mekin olimme, kun näkymä oli niin tarkka. Hoitajan mukaankin poikkeuksellisen hyvä. Silmäluomia liikuttavat lihaksetkin näkyivät! En kylläkään vielä ala ostamaan vaaleansinisiä vauvanvaatteita vaan odottelen rakenneultraan asti, josko sielä tulee vahvistusta sukupuoliasiaan.

Sen verran tuosta sukupuolesta vielä, että meillä ei ollut toivetta tietää sukupuolta etukäteen. Päinvastoin ajattelimme pyytää, ettei sitä meille rakenneultrassa kerrota. Nythän meillä molemmilla on mieli muuttunut täysin :D

Haaveilen kovasti voivani viettää lapsen kanssa täyden hoitovapaan, mutta se saattaa olla taloudellisesti mahdotonta asuntolainan takia :/

Hyviä vointeja kaikille mammoille ja pikkurakkaille :heart:

Silve ja Mato 13+6
 
Tervetuloa uudet ja onnea plussista! :flower:

Silve: Minulle on myös iskenyt raskausdementia! :eek: Unohtelen ihan kaikkea, etenkin nimiä ja kellonaikoja. Myös sähköpostia kirjoittaessa saatan unohtaa puolet, mitä piti kirjoittaa. Todella rasittavaa! :kieh:

Bartsu ja Raitanen: Kateellisena luen teidän maltillisesta painonnousustanne. Mulla taas on tullut jo n. kilon verran lisää. :ashamed: Osa tietysti saattaa olla turvotusta. Toivottavasti sitten kun tämä alkuvaihe on ohi, saisin harrastettua vähän enemmän liikuntaa, niin pysyisi painokin paremmin hallinnassa.

ON: Dementian lisäksi pinna on ihan älyttömän kireällä. Siitä saavat sitten valitettavasti osansa niin mies kuin meidän karvajalkamme. :ashamed: Huonovointisuus on lisääntynyt, eilen oli ihan järkyttävä olo koko päivän. Yhtään ei auta asiaa, että olen saanut nukuttua öisin vain 5-6 tuntia. Täytyy kyllä tästä lähtien sulkea kissat pois makuuhuoneesta, että unirauha säilyy. :|

-Pantsu 9+1
 
Kiitos kaikille tervetulotoivotuksista! =)
Täällä mennään ihan oireettomana, joten vaikea vielä uskoa tähän onnistumiseen...
Vähän vatsassa nippailee, mutta muuten ei ole mitään oireita. Ultra jännittää. Oletteko te muut varanneet neuvola-aikaa heti vai vasta ultran jälkeen?
Aurinkoista päivää teille kaikille!
 

Yhteistyössä