+++TAMMI-HUHTIKUUSSA 2009 LAPSETTOMUUSHOIDOISTA PLUSSANNEET+++

Huomenta vaan!

Hyvin pyörityn yön jälkeen on mukava tulla töihin |O :kieh:
No, viikonloppu on alkamassa ihan tuotapikaa ja voi kuitata pienet univelat :D Toivottavasti teille muille nukkumatti antoi makoisat yön tunnit!

Haltia ja Pantsu:
Joo, kyllähän se rikkoutunut paketti harmitti, mutta toivon että sieltä tulee uusi versio pian.
Vaihto itsessään menee ihan helposti. Posti laittoi sen paketin takaisin Reimalle (niinkuin Pantsu oletitkin) ja laittavat sitten uuden. Soitin kyllä Kelaan (ja en joutunut edes jonottamaan asiakaspalveluun, wau!) ja ilmoitin asiasta. Virkailija sanoi laittavansa merkinnän että näin on käynyt, mutta ei siinä sitten sen kummempaa.

Eilen kun pääsin mainitsemasta, että uutta kämppää ei ole löytynyt, niin tänään saattaa tilanne olla toinen :)
Miehen sisko oli tehnyt vähän bongailuja meidän "selkäin takana" ja infosi yhdestä kohteesta. Lähdettiin eilen sitten ajelulle iltasella ja ajateltiin käydä katsomassa sitä kulmakuntaa, missä tämä asunto sijaitsee. Päätettiin laittaa auto parkkiin ja käydä kävellen ihan pihapiirissä asti. Siinä oli sitten yksi rouva kantamassa laatikoita pakettiautoon, ja hän meitä vähän katseli. Toisen kerran kun ohitettiin hänet, niin kysäisi, että olettekos asuntoa katselemassa. Oltiin vähän hämmentyneitä, että joooo... Hän sitten kertoi, että on muuttamassa kuun vaihteessa pois ja asunto vapautumassa, haluttaisiinko tulla katsomaan. Mehän oltiin sangen ilahtuneita, että mielellään kurkataan jos vaan sopii! Niinpä sit käytiin tutkimassa neliöt; 91m2 (4h, k, s) Asunto on vuokra-asunto, joten ihan oman maun mukainen se ei tietenkään ollut, mutta sellainen, josta voisi aloittaa "sen oikean" kodin etsimisen. Lisäneliöt on meille kuitenkin tarpeen ja tuossa olisi kohtuullinen vuokrakin, joten tilapäisratkaisuna voisi olla sangen toimiva.
Laitettiin viestiä välittäjälle eilen kun palattiin, joten katsotaan otetaanko meihin tänään yhteyttä!

Tulipas taas tarinaa... omanapaista sellaista... Sorry!

Pirtsakkaa perjantaita mammoille masujen ja vauvojen kera! :)

Riio ja mahameuhkaaja 30+6 :heart:

ps. Mitähän perhoselle kuuluu??? Haltialla oli myös hyvät neuvolakuulumiset! Tuo turvotus lienee kaikilla viimeistään loppuvaiheen "ilona". Mulla yhä sormien nivelet kipuilee ja tuntuu jäykiltä ja sormukset ei mene nivelen yli...

haltia: Eläpä epätoivoile. :hug: Se voi alkaa ihan yhtäkkiä ja sitten se onkin kertarysäyksellä menoa. Mullakin on hyvin epätodelliset fiilikset koko synnytyksen suhteen. Toisaalta musta tuntuu, että mä olen jotenkin epänormaali. :ashamed: Ei mun kroppa osaa synnyttää, jahkailee vain. :(

Riio: Kävipäs teillä hyvä tuuri! :) Toivottavasti välittäjä ottaa tänään yhteyttä hyvien uutisten kera! b =) d

ON: Nukkumatti skippasi ainakin tämän talon (tai ainakin minut, mies ja kissat vetelee edelleen tyytyväisenä hirsiä :kieh: ). Ärsyttävää, kun iltaisin on ihan poikki, mutta uni tulee joskus reippaasti puolen yön jälkeen vasta. Aamulla sentään nukuin hieman pidempään, mutta täysiä yöunia en silti saanut.

Unohdin eilen ostaa voita, joten leipominen jäi. Eipä ne supistelutkaan kovin pitkään jatkuneet. :headwall: No, jatkan vadelmanlehtiteen juomista, ei siitä ainakaan haittaa ole. Ostin eilen heijastinnauhaa, josta ajattelin virkata heijastinkukkia joululahjaksi. Milläs mallilla teillä muilla on joululahjahankinnat?

-Pantsu ja pikku-ukko 39+3

Joululahjarepertuaarin haalinta on aloitettu :)
Mun vanhempien lahjat on hoidettu, vaikka kuin vastustavat "lahjomista" (yllättäen taas tänäkin vuonna se sama litania: "Mitään ei tarvi sitten meille laittaa, ihan turhaa tommonen..." )
Kummilasten lahjat on 50/50; toiselle hankittu ja toiselle ei. Mutta jahka saan vinkin ystävältäni, mitä pikkuneiti on toivonut, niin sitten sekin on hoidossa.
Pikkuveljelleni ja tämän avokille ajateltiin kasata "herkkukori", kun ruokalahjat tulee todnäk aina käytettyä (eikä jää nurkkiin pölyjä keräämään) ja tiedän että tyypit on herkuttelijoita :D Voi olla, että kopioidaan idea sitten myös miehen siskolle ja vanhemmille myös...
Miehen lahja saattaisi "kuittaantua" tällä vähän myöhemmin toimitettavalla "masupaketilla" :D ;) Tai sitten lankean siihen perinteiseen: kirja

Riio :xmas:

lahjat oon hommanut jo äidille ja veljelle. Veljelleni menee kimppalahjana,kun pyytää aina jotain isompaa. :) Miehelle en oo vielä ostanut mitään enkä kkyllä edes tiedä mitä ostaa. Varmaan vaatteita jos en muuta keksi. On niin onneton ostaa itte.

Ensi viikolla olisi perhevalmennusta taas.

Eipä tänne sen kummempaa. Jospa laittaisi kynttilöitä palaa.

millis ja liinu 33+6

Lauantaipäivää pinoon!

Me sit saatiin se uusi asunto =) JIHUUUUU!
Miekkonen soitteli mulle eilen töihin puoli kolmen aikaan ja kertoi että välittäjä oli ilmoitellut itsestään ja että valinta osui meihin.
Huh, oli niiiin epätodellinen fiilis :D
Nyt saadaan valita, että otetaanko kämppä 1. vai 15.12. ja maanantaina ollaan välittäjään yhteydessä.
Tälläistä tänne näin pikaseen ja *POKS* rv 31 :heart:

Leppoisaa viikonloppua kaikille!!!

Riio

millis: Sama juttu täällä. Miehelle on hirmu vaikea keksiä mitään kivaa lahjaa. Ja sen toiveet on aina hieeeman liian kalliita (50'' taulutv... :whistle: ). :D

Mun sisaruksille olen tehnyt itse lahjat. Vanhemmille ajattelin niitä Riion mainitsemia kirjoja ostaa. Vauvalle tuskin ostetaan mitään lahjoja, eiköhän niitä tule ystäviltä ja sukulaisilta ihan tarpeeksi. :)

Riio: Jee! :) Onnea uudesta kämpästä! :flower: Muuttaminen on raskasta puuhaa, hankkikaa kunnon talkooporukka, niin sujuu sutjakkaasti.

ON: Ah, pitkästä aikaa kunnolla nukuttu yö takana! Reilut kymmenen tunnin yöunet saatiin miehen kanssa, mitä luksusta! :) Tänään ollaan siivottu urakalla, pestiin lattiat ja puunattiin muutenkin. Ulkona on ollut ihana auringonpaiste, mutta näköjään vähän missattiin se. Noh, ainakin kämppä kiiltää. :D

Kohta lähdetään anoppilaan syömään ja saunomaan. Hauskaa viikonloppua! :wave:

-Pantsu ja pikku-ukko 39+4

riio Jee :flower: ja onnittelut uudesta asunnosta. Nyt sitten vaan pakkailemaan tavaroita ja järkkäilemään muuttoa.

Meilläkin on asunnon etsiminen edessä, kunhan ehditään. Pitää laittaa tää ensiksi myyntiin ja sitten alkaa etsii uutta ostamisen arvoista asuntoa. :) Saajäädä ensi kesään.

Mites muuten..noi vauvan vaipat. Mikä merkki on olisi hyvä? Ei oikein mitään käsitystä ja jotain vaippoja pitäisi ostaa valmiiksi. =)

millis ja liinu 34+0

millis1981 Vaipoista kyselit...ostin valmiiksi 2 pakettia. Pienintä kokoa liberolta sekä pampersilta.

Riio Onnea uudesta asunnosta :flower:

Omia kuulumisia: Torstaina oli äippäpolinlääkäri. Laski että vauva painaisi nyt 3kg ( rv 36+3) eli ihan hyvänkokoinen syntymään vaikka heti =) En ole kyllä ainuttakaan supistusta tuntenut joten kait antaa jouluun asti itseänsä odottaa :D Kaikki hankinnat alkaa olemaan kasassa. Loput saan kaupasta kotiutumisen jälkeen jos tarpeen.

Tiinuli rv36+5

millis: Parhaan vaippamerkin löytää varmaan vain kokeilemalla, tai näin olen ainakin ymmärtänyt. Ei kannata varmaan hirveästi hamstrata kotiin valmiiksi, jos ei sitten olekaan sopiva koko tai malli. Meille tosin tulee kestovaippoja, mutta sama juttu niidenkin kanssa. Kaikki ei sovi kaikille. :)

Tänään juuri kävin kestovaippahulinoilla ja mukaan tarttui yksi sisävaippa ja yksi sisätäyttövaippa sekä pari lisäimua. Nyt alkaisi olla ainakin alkuun sopiva vaippa-arsenaali. Lisäimuja pitää vielä askarrella vanhoista pyyhkeistä, kunhan vain saisin aikaiseksi.

Tiinuli: Kiva, että oli hyvät kuuulumiset! :)

Jokohan haltia on lähtenyt nyytin hakuun, kun ei ole muutamaan päivään kuulunut mitään... :whistle:

ON: Täällä voidaan edelleen paksusti ja paksummaksi käydään. :D Ylihuomenna on laskettu aika ja musta tuntuu, että supistukset vaan vähenee, mitä lähemmäs se tulee. :kieh: Mulla siirtyikin neuvola tiistaille, saapi nähdä mitä siellä sanotaan. Yliaikaiskontrolli varataan varuiksi jo ensi viikolla. Onhan nämä viimeiset viikot aika tylsiä, mutta yritän pitää yllä positiivista mieltä ja ajatella, että yli kaksi vuotta on tätäkin hetkeä odotettu. Miksen siis jaksaisi muutamaa päivää tai viikkoa vielä? :)

-Pantsu ja pikku-ukko 39+5

Pantis Ei täällä valitettavasti olla vielä nyytinhaussa, on vaan ollut niin kiirettä, etten ole palstalle ehtinyt hetkeen, heti vierotusoireita :LOL: Siinä mielessä hassu vaihe kyllä, että kaikille on pakko vastailla puhelimeen ja tekstareihin, kun kaikki olettaa, että on synnyttämässä, jos ei vastaa.

Meillä oli kummityttö 7kk yökylässä 3 v siskonsa, ja vanhempiensa kanssa la su, ja lähtivät vasta äsken. Oli kyllä ihanaa. Hirveä meno koko aika, ja ihmetystä riitti. Sitä ei vaan käsitä, että kohta meillä on tuota samaa elämä.

Riio Onnittelut asunnosta =) ihanaa, että pääsette muuttamaan. Meilläkin se on ilmeisesti edessa helmikuussa, mutta vielä en ole asiaan sen enempää keskittynyt. Onhan se aina (ja varsinkin viimeisillään raskaana ollessa) rankkaa, mutta aina kun se on ohi on ihana tunne.

Täällä ei ole lahjoja vielä kellekään :ashamed: huono omatunto, mutta en ole jaksanut miettiä. Ajattelin, että askarrellaan vauvan kanssa jotkut joulukortit kaikille, ja lähetellään ihmisille. Lahjoja valmistan sitten läheisimmille, jos voimia on. Kirjat on aina hyviä lahjoja.

Pantiksella alkaa kyllä olla jännät paikat, kun yliajalle ollaan jo menossa. Kummaa kyllä miten nämä viimeiset viikot tuntuu kuluvan niin hitaasti, vaikka odotusta on takana jo ties miten kauan. Kohta meillä on kaikilla kääröt sylissä. Itsellä on tässä alkanut tulla nyt niitä kuukautiskipumaisia suppareita, toiveita elättelen, että pieni pikkuhiljaa älyäisi tulla äidin ja isin luokse.

Kavei joka oli kylässä toi kassillisen ihania lasten vaatteita, siis sellaisia ihan vauvalle sopivia, jotka on heidän pieneltä jäänyt jo pieniksi. Ihana niitä on hiplailla. Muutaman vaippakuorenkin sain. Alkaa pikkuhiljaa olla vaippa-asiatkin sillä mallilla, että varmaan alkuun päästään. Meillä on nyt 3 kpl pumgenius-vaippoja, harsoja n 2okpl, vaippakuoria 3 ja kaverilta saadaan vielä kasa, sitten ne äp vaipat. Ostin yhden sellaisen marketin maatuvavaippa-paketin, mutta nyt kuulin, että niistä maatuukin kuulemma vain pakkaus, ja ehkä pieni osa vaippaa. huoh :| taas meitä vedetään nenästä, no ruohonjuuresta saa sellaisia maissivaippoja, jotka maatuu kokonaan, harmi vaan, että ruohonjuurta ei ole ihan lähellä meitä. Ja ne jotka käyttää ihan kertiksiä, niin moni kaveri on tykänyt liberoista enemmän kuin panmperseista. Joku sai muistaakseni ihottumaa muumeista ja pampperseista, ja liberot oli ainuita, jotka ei falskannut. No jokaisella lapsella ja vanhemmalla tietty omat kokemuksensa.

Niin ja ärsyttää ihan älyttömästi, että mies on lörppösuuna muutamille möläyttänyt nimen, joka aijotaan antaa vauvalle. Kiukuttaa, mutta en mä voi olla miehelle silti vihainen, kun ei se sitä pahalla tai tarkoituksella tee, innoissaan vaan puhuu lapsesta nimellä. En tiedä oikein miten asian kanssa toimisin, nimi nyt kuitenkin on melkovarmasti tämä nyt päätetty, silti harmittaa että osa tietää sen jo etukäteen. Hemmetti, ei yllätyksen yllätystä.

Levollisia öitä ja toivottavasti ensiviikko tuo pinoon uusia vauvoja :) Haltia ja pikku-peikko 38 poksui tänään :heart:

VAIPOISTA: Meillä on tarkoitus alkaa kestoilla, kun saadaan arki ensin rullamaan "rutiinilla". Nyt meille on vieraat kantaneet pampersia ja liberoa ja molemmat on ok. Pienintä kokoa saa käyttää molemmista neidillä. Pampersit ehkä tuntuu jotenkin pehmeämmiltä omaan käteen.

Koittakaaa malttaa mielenne loppumetreillä, vaikka se onkin mun helppo tässä vaiheessa sanoa. Ja oikeasti nukkukaa, kun ja jos vielä voitte! Kohta on 10 tunnin unet muisto vain ja kolmekin tuntia putkeen luksusta.
Vauvan katseleminen on ihanaa ja olen vauvasta tosi onnellinen ja kiitollinen, mutta kyllä tämä imettämisen sitovuus ja muu vauvanhoitoon kuluva aika on silti yllättänyt, vaikka olin siihen varautunutkin.
Univelkaa kertyy väkisin, vaikka vauva onkin kiltti eikä turhia pahemmin itke, mutta yleensä kolmen tunnin välein herää tissille. Nyt on ollut muutama päivä kun hän on valvonut lähes koko päivän pieniä nokkaunia lukuunottamatta ja oikein pelästyin viime yönä, kun vauva nukkui puoli yhdestä puoli kuuteen. Kyllä tuli itsellekin levännyt olo.
Vauveli väläyttelee jo hymyään mulle ja iskälleen :) Välillä itkee ruuan jälkeen vatsanpuruja. Pikkuisen suolisto harjoittelee kovin kasvaviin maitomääriin.
Tsemppiä kaikille kohta vauvansa lunastaville!

Bartsu ja Marianne kohta jo 3vko

haltia: Meillä mies haluaa kanssa lähettää joulukorttien kanssa valokuvan, jossa ollaan koko konkkaronkka kissoineen päivineen. :)

Mun isä on myös tutkinut noita maatuvia vaippoja (muutenkin on ollut innoissaan meidän tulevasta kestoilusta, hassu iskä!). :D Aika kalliita ne on, ja tosiaan osa on kyllä silkkaa huijausta. :kieh: Mutta uskon kyllä, että ovat parempi vaihtoehto kuin ihan tavalliset kertikset, joihin menee uusiutumattomia luonnonvaroja paljon enemmän.

Me ollaan onnistuttu pitämään nimi ihan totaalisen salassa. Tosin täyttä varmuutta ei vielä ole, onko se sitten juuri tuo nimi, johon päädytään. Pitää katsoa miltä ukkeli näyttää. :) Mulla olisi toinenkin suosikkinimi, mutta mies ei tykkää siitä yhtään.

Tuosta yliajalle menemisestä. Periaatteessahan vauva katsotaan yliaikaiseksi vasta rv 42+, joten on tässä vielä kaksi viikkoa "armonaikaa". :D Täällä tehdään yliaikaiskontrolli 12 päivää lasketun ajan jälkeen ja mulla se luultavasti olisi 7.12. Terkka sanoi, että aika usein käynnistävät jo silloin, lähinnä siksi, ettei vauva pääse kasvamaan kovin isoksi.

bartsu: Oi, siellä on saatu jo ensimmäiset hymyt! :heart: Ihanaa. Mä olen onneksi saanut nyt pari yötä taas nukuttua hyvin. Mukavaa, että teillä tulee välillä pidempiä unijaksoja öisin ja saat levättyä kunnolla. :)

ON: Mies sai mut tänään itkemään. Se kertoi, kuinka sitä välillä pelottaa kauheasti, että minulle tai vauvalle tapahtuu jotain synnytyksessä. :'( Kyllähän se muakin välillä pelottaa, mutta ei sille pelolle voi antaa valtaa. Pitää vain luottaa siihen, että kaikki menee hyvin ja vastoinkäymisistä selvitään, jos niitä tulee. Onneksi mies uskalsi puhua asiasta, ehkä se pelon jakaminen helpottaa molempia.

Oho, kello on jo yli puolen päivän ja mä istun vielä sohvalla yöpaita päällä. :ashamed: Ehkä pitäisi vähän ryhdistäytyä...

-Pantsu ja pikku-ukko 39+6

Niin joo, lapsihan on periaatteessa täysiaikainen +/- 14 vrk lasketun ajan. Jotenkin on tosi hankalaa kun ei tiedä koska se syntyy, ja pitäis viikon aikatauluja ja miehen töitä yms suunnitella. Tuntuu, että meillä on nyt kaksi pahaa viikkoa vielä ennen kuin edes vähän helpottaa. Toisaalta molemmat toivotaan, että tulis nyt pian, niin ei tarvis enää odottaa, toisalta sais pysyä vielä matkassa, että mies ehtii tehdä töitä. Nyt oli toinen työntekijä sairastunut sikaflunssaan. Saa nyt toiva, ettei se tauti tule miehelle, ja että ylipäätään saadaan kaikki työt tehtyä, meillä kun on pieni perheyritys, ja tälläiset tapahtumat on aina tosi stressaavia ja vaikeita taloudelliselta kannalta. No eiköhän se tästä.

Tänään on tullut jonkinverran kipeitä suppareita. Ei säänöllisiä, mutta ihan erilailla kipeitä kuin aikaisemmin. Saa nähdä koska lähtö tulee. Pantis muuten, ei välttämättä ole huono, että suppareita on ollut paljon ennen synnytystä, kaveri just sanoi, että kun hänellä oli pitkään suppareita ennen synnytystä, niin synnytys olikin sitten nopea - kokonaisuudessaan 4 tuntia - kun kohtu oli jo valmistautunut synnytykseen.

Nyt taas leffailemaan. On tekemiset aika kortilla.

Haltsu ja peikkonen 38 + 1

Moikka!

Pantsulle hyvää lasketunajanpäivää =)
Haltiallekin tsemua loppumetreille =)
Voi että, teillä on nyytinhaku niiiiiiiin lähellä...!!!!

Omanapaista tarinaa:
Kiitokset vielä asunto-onnitteluista :)
Täällä nyt tulee vaan mietiskeltyä tuota muuttoproggista... No, kuluuhan se työpäivä niinkin :D
Näillä näkymin saadaan muuttolaatikoita miehen tuttavalta kuten myös pakettiauto. Päätettiin alustavasti, että suurimpien tavaroiden siirto (joita ei ole onneksi kovin monta!) olis joulukuun puolivälissä. Joulukuun alku käytetään siivoamiseen ja mahdollisiin maalaushommiin. Sit roudataan iltapuhteina omalla autolla noita pienempiä kamoja (laatikoita, pussukoita&nyssyköitä ).
Heh, mies joutuu lähtemään huonekalukaupoille mun kanssa (inhoaa Ikeaa yms. yli kaiken :D ) tässä joku päivä; isoimpana hankintalistalla on uusi sänky + yöpöydät, tv-taso ja sohva. En uskalla edes ajatella, mitä kaikkea sitä sit huomaa tarvitsevansa vielä lisäksi... Verhot, matot jne. :eek: Mies totesi eilen, että uusi pesukonekin vois olla järkihankinta... Eurot vaan vilisee silmissä!!!

Ihanaa päivää teille kaikille!

Riio ja mönkivä möhkylä 31+3

haltia: Niin samoja fiiliksiä kirjoitit! Mun miehelle on tulossa työhaastattelu tälle viikolle ja on tosi hankalaa lähteä sopimaan sitä, kun ei yhtään tiedä, koska tää ukkeli päättää syntyä.

Tuota minäkin toivon, että supistukset valmistavat kohtua ja kohdunsuuta synnytykseen, joka sitten olisi vähän lyhyempi kuin ilman yhden yhtäkään supistusta. :)

Riio: Muista, ettet liikaa rehki! Muuttamisessa saa kyllä kulumaan ihan kiitettävästi rahaa. ;) Meiltä puuttuu vielä sälekaihtimet olohuoneesta, vuodesohva, nojatuoli, mattoja, lamppuja, jne. Päätimme kuitenkin, että pikkuhiljaa tehdään hankintoja, kun eteen sattuu jotain silmiä miellyttävää. Meillä on miehelläkin niin tarkka maku, että kompromissiratkaisujen tekeminen on tosi vaikeaa, joten ollaan mieluummin ilman kuin hankitaan jotain, johon kumpikaan ei ole täysin tyytyväinen.

ON: Se olisi laskettu aika! :D Fiilistelin eilen lukemalla juttuja plussauksen aijoilta ja ihan tippa linssissä tietysti. :ashamed: Eipä silloin uskaltanut vielä kovin vahvasti uskoa ja toivoa, että tänne asti päästään. Vau.fi-sivuilta luin, että useimmat vauvat syntyvät 38 viikkoa 2 päivää hedelmöittymisestä. Torstai on siis toivoa täynnä... :whistle:

Eilen supisteli illalla taas n. 10 minuutin välein, ei kyllä kauhean kivuliaasti. Yölläkin heräilin supistuksiin, mutta en yhtään tiedä kuinka usein/harvoin niitä tuli, sain aina unen päästä uudestaan kiinni. Nyt aamulla ei ole supistellut enää yhtään.

Iltapäivällä on neuvola ja kuulemma pienryhmätapaaminenkin olisi, jos kiinnostaa. (Meillä on ollut vain yksi tätä ennen.)

-Pantsu ja pikku-ukko 40+0 *poks*

Mulla taitaa olla tämänpäivän suuri ohjelmanumero viedä kaksi kirjettä postiin, mietin, että jo sitä samalla viihdyttäisi itseään vaikka käymällä kierrätyskeskuksessa :LOL: Olo on aika mursumainen ja kankea. Rytmiksi mulle on nyt muodostunut, että herään n 7.00 kun mies lähtee töihin ja olen hereillä 30-60 min sitten taas unille, ja herätys n 12.00, käyhän tämäkin tietenkin. Illan sitten torkun viidestä kasiin ja yöunille n klo 11. jostain syystä tuo aamupäivän uni on kaikista sikeintä, päivällä nimittäin supistelee, ja illalla olen sitten kipeä ja yöllä.

Riio Voimia muuttamiseen. Se tosiaan vie rahaa. Tai no kaiken voi tehdä niin monella tavalla. Mekin ollaan päädytty sellaiseen vähän ja hitaasti, että saadaan mieluisaa ja jonkinlaista laatua. Tosin kierrätyskeskus on kyllä yks mun suosikeista. Muuttopuuhat ja varsinkin suunnittelu ja sisustus on sitten kyllä tosi hauskaa. =)

Pantiksella
askettu päivä :) onneksi olkoon, tuo plussausajan muistelu on kyllä ihan hyvä idea. Oli sitä silloin niin sekaisin ja ihmeissään, eikä tämä aika tuntunut yhtään odeliselta. Välillä sitä aina havahtuu siihen, että meille todellakin on vauva tulossa. Ihanaa ja uskomatonta.

Mun on alkanut ihan kauheasti tehdä mieli seksiä :D tiedä sitten miksi. Viimeisestä kerrasta on varmaan yli puoli vuotta, kun mies ei ole halunnut ottaa MITÄÄN riskiä, kyllä sekin aika kuumana käy, mutta ajateltiin, että kyllä me nyt hetki odottaa jaksetaan, ja kyllä kieltämättä tuntuu oudolle, että toiset vielä tässä vaiheessa harrastaa seksiä, kun mulle lääkäri sanoi, että vauvan pää tuntuu sormelle, niin silloinhan seksissä sitä kirjaimellisesti pamputetaan päähän. :$ o jokainen tekee miten parhaaksi näkee, silti odotan kyllä niitä vauvamahattomia aikoja.

Nyt sinne postiin. Mukavaa päivää kaikille mahakkaille. ja tietenkin jo vauvautuneille erityisen ihania päiviä :heart:

Haltia ja peikko 38 + 2

bartsu ihana kuulla vauva arjesta ja ihanaa kun ootte saaneet ekat hymytkin. :heart:

riio voimia muuttamiseen. Ihanaa pääset sisustaa uuttaa asuntoa. Se on mun lempparipuuhaa. .=)

pantsu Se on sulla laskettupäivä. :) Saas nähä syntyykö marraskuun puolella.
Plussausajan muistelua on täälläkin aina välillä. Muistan vieläkin kun tein neljä testiä ennenkun uskoin, että hei meille tulee oikeasti vauva. ja voi sitä hymyn määrää silloin. =)

haltia..jokainen tekee omanlaiset ratkaisut seksin suhteen. :) Meilläkin on huomattavasti vähentynyt raskaudenaikana. Ollaan nyt kumminkin vielä joskus oltu, mutta voi olla kuukausikin välissä.

Neuvolakäynti takana

RV 34+3
Painoa 327g/vko yhteensä 6,7kg
RR 117/81
HB 117
SF 30
Tarjonta RT
syke 150
liikkeet ++

neuvolatädin mielestä masu on laskeutunut. NYT JO?! tai enhän mä tiedä koska sen kuuluu laskeutuu..

Seuraavaksi onkin neuvolalääkäri ja sitten alkaa olla neuvolatäti viikon välein..tai miten tuo joulu nyt sotkee kuvioita. :)

Täällä perhevalmennukset peruttu tuon sikainfluenssa rokotuksien vuoksi. Nyt sitten vaan neuvolatädin kanssa kahdestaan käydään niitä juttuja läpi. :)

Hienot neuvolakuulumiset millis Kai se masu voi laskeutua oikeastaan koska vaan, ilmeisesti ensisynnyttäjillä masun laskeutumisesta kestää usein pidemmän aikaa synnytyksen käynnistymiseen kuin uudelleen synnyttäjillä. mullakin on tuo masu ollut omasta milestä laskeutunut jo kolmisen viikkoa, mutta eipä ole synnytys vielä alkanut.

Täytyi taas tulla tänne kirjoittelemaan, kun olo on niin huono, ja kaikki muut on jossain töissä jne. Mulla on ollut nyt joka päivä oksettava olo, pyörrytys, kauhea tärinä ja satunnaisia kipeitä supistuksia ja kuukautiskpumaista tuntemusta. Ei paljon oo viitsinyt kuin sängyssä maata ja kylpeä ja käydä suihkussa. Nyt sitten tänää meidän auto alkoi temppuilla. Nyt pelkään vaan, ettei se kestä tuota synnytysreissua, ja ylipäätään tässä rahapulassa pitäis saada vielä uusi auto, että pääsee vauvan kanssa liikkumaan. Voi paska, ja autotallin shköinenovi meni rikki sten, ettei se enää mene kiinni. Täytynee sekin korjauttaa, miehellä hirveä kiire töissä ja kaikkea. Hirveää tämä loppuajan jännittäminen.

haltia: Meillä on mennyt aika yökukkumiseksi tämä rytmi, kun ollaan molemmat miehen kanssa kotona. Miehen "luovin" aika on aina klo 22 jälkeen, ja sitten se paahtaa gradunsa parissa monta tuntia. Minäkään en saa yleensä unta ennen puolta yötä, ja onneksi nyt kissat ovat antaneet nukkua aamulla pidempään, joten saan jatkettua unia jonnekin 9 ja 10 välille.

Toivottavasti sun olo helpottaa! :hug: Ikävän kuuloista. Niin ja toivottavasti auto säilyy ehjänä. Meidänkin pitäisi viedä auto huoltoon, mutta ollaan sattu lykättyä sitä monta kuukautta.

Mulla on vähän liiankin hyvä olo, supistuksetkin ovat aika vaimeita. :kieh: Ei kai saisi valittaa, hyvähän se on, että jaksan vielä puuhailla, mutta kun alkaa tekeminen loppua kesken...

Me ollaan harrastettu seksiä vielä ihan viime viikkoina. Mutta harventunut on, ehkä kerran kahdessa viikossa, joskus harvemmin. Alkaa miellyttävät asennot olla aika vähissä ja muutenkin on melko kömpelö olo. Haluja olisi, mutta käytännön syistä on sitten vähentynyt. Mulla on kohdunsuu jossain ihme mutkan takana. Sairaalassa käydessä kätilö joutui oikeasti survomaan tooodella syvälle, ennenkuin löysi sen. :ashamed: Sen takia myös kohdunkaulan mittaa on ollut vaikea saada. Ymmärrän kyllä, että yhdyntä voi olla aika vaikeaa, jos vauvan pää on tosi tosi alhaalla.

millis: Kuten haltia sanoikin, ensisynnyttäjillä voi maha laskeutua melko aikaisin. Mulle terkka sanoi, että yleensä menee pari viikkoa laskeutumisesta synnytykseen, mutta yksilöllinen vaihtelu on tosi isoa. Toisilla menee kuukausi, toisilla laskeutuu vasta vuorokautta ennen synnytystä. Hyvät neuvolakuulumiset! :)

ON: Mullakin oli tänään neuvola. Kaikki on ok, verenpaine 121/79 eli alhaisempi kuin viimeksi, jolloin olin valvonut koko edeltävän yön. Sf-mitta oli kasvanut, nyt tasan 34, tosin tällä kertaa oli eri mittaaja, kun oma terkka oli sairaana. Ihan keskikäyrää on masu kasvanut. Painoa on nyt tullut yhteensä 14 kg:a, eli olen pysynyt tavoitteessani, alle 15 kg:ssa. :D

Oletteko muut miettineet kantoliinailua? Mä tässä pähkäilen, että millaisen liinan ostaisin. Olen katsonut käytettyjä huuto.netistä, mutta olen vähän eksyksissä liinaviidakossa. Rengasliina houkuttaisi helpon käytettävyytensä takia, toisaalta sidottava pitkä trikoinen liina olisi mukavan monipuolinen. Mies ei kauheasti liinailusta ole innostunut, joten varmaan hankitaan jonkinlainen kantoreppu myös. Manducaa ollaan mietitty.

-Pantsu

Minä täällä heti taas vastailen, kun on tekemiset niin vähissä, ajattelin kyllä, että huomenna alan miettiä joululahjoja jos vaikka jotain tässä tekisin. Mikäli vauva antaa odotuttaa itseään pitkään on itseasiassa hyvää aikaa valmistaa omatekoisia lahjoja. Ja kai mä ne kortit voisin laittaa aluilleen, ja sitten vauvalta jotkut tassunjäljet niihin piirtää tms.

Kantoliinojen kanssa mulla on käynyt sikäli hyvä tuuri, että kaveri, joka on ehdoton kantoliinailija antoi lainaan trikoisen kantoliinan, kun hänen puolivuotias alkoi olla siihen liian iso. Pääsen siis kokeilemaan miten se onnistuu. Tämä kaveri sanoi, että se trikoinen on vauvan kanssa paras, ja helppo alussa, kun joustaa, eikä sitä tarvitse osata sitoa juuri oikealle kireydelle. Hän vaihtoi isomman kanssa nyt joustamattomaan, ja ei käytä lainkaan vaunuja vaan liinailee aina. Itse en ole varma miten alan käyttää kantoliinaa, mutta ainakin aijon kokeilla. Sitten sain vielä toiselta kaverilta lainaksi sellaisen vitmi-rengasliinan. Hän ei ole ikinä innostunut kantoliinailusta, mutta sanoi, että tuo vitmi oli hyvä kotona, kun oli helppo heittää päälle ja vauva kyytiin, esim ruokaa laittaessa. Luulen, että ostetaan joku kantoreppu sitten itse, kun vauva on vähän isompi, Manducaa mekin ollaan ajateltu. Uskoisin Manducan olevan parempi metsäretkillä, joita harrastamme, ja miehelleni, kun hän on melko isokokoinen ja ehkä se olisi helpompi käyttöinenkin miehelle. Kerron kyllä noista kantoliinoista kokemuksia, kun pääsen niitä testailemaan, mutta uskon, että joku liina voi olla tosi kätevä olla, että pääsee vähän touhuamaan itsekseen.

Nyt alkaa Pako, jota ajattelin alkaa seurata, imetänköhän ensiviikon jakson aikana jo pikkuista :heart:

Hyvä, että pantiksellakin oli neuvolassa kaikki hyvin.

Kauniita unia, jos sitä itsekin hetken pysyisi palstalta poissa. :D

haltia

täällä kans yks yökukkuja :ashamed: Rytmit menneet aivan sekaisin. Meen nukkumaan 1-2 välissä yöllä, aamulla sitten nukun pitkään. Välis herään 4-5 aikoihin ja voin valvoa aamu 8 asti. Inhottavaa!!!! Toissapäivänä iski aivan kamala flunssapäälle. Kuumetta vähän, yskää, tukkosuutta yms mitä nyt flunssaan kuuluukin :ashamed: tätä on nyt kolmattapäivää kestänyt!

Kantoliinoista Itse kans ajettelin hankkia jonkin kantoliinan mutta eipä ole vielä tullut hankittua. Ehkä sitten synnytyksen jälkeen...Samoin kantoreppu on hankintalistalla mutta vasta vauvan syntymän jälkeen.

Huomenna neuvola, tuun kirjoittamaan silloin lisää kuulumisia

Tiinuli rv 37+1

kantoliina ja kantoreppu Meillä on molemmat. Sain ne kaverilta. En oo niitä sen tarkemmin tutkinut. :)

tiinuli toivottavasti flunssa helpottaa. Mulla tuntui kestävän ikuisuuden. Mulla ei kyllä ollut kuumetta ollenkaan.

pantsu kivat neuvolakuulumiset sullakin. :)

Mulla oli eilisellä neuvolakäynnillä opiskelijaharjoittelija. :) Se harjoitteli tunnustelee missä vauva on ja mittaili sf-mittaa. Sai 4cm isomman mitan kun mun oma neuvolatäti joka sitten tarkasti. :) Onkohan noita harjoittelijoita synnytyksessäkin mukana?! :)

haltia Täälläkin seurattiin pakoa. Hyvä sarja.

Jaa-a saisikohan sitä tänään itsensä sinne passikuvaan ja hakee uutta ajokorttia. Eihän noista häistäkään ole kohta kun 2kk. Menee kyllä aika nopsaa.

Huomenna alkaa sitten virallisesti äippäloma. =)

Tällä taas :wave:

millis Mun käsittäkseni niitä harjoittelijoita on joskus synnytyksessäkin. Tai ainakin yliopistosairaaloissa. Tai jos itse ei missään tapauksessa halua harjoittelijaa mukaan synnytykseen, niin sitten varmaan pitää sanoa asiasta etukäteen. Onko sulla pankkikortit uudella vai vanhalla nimellä? Entäs muut kortit?

Täällä aloin vihdoin miettiä joululahjoja. Jospa sitä keksis hyvää tekemitä itselleen, niin ehkä se pienikin sitten tajuaisi tulla, kun äiti ei käytä kaikkea aikaansa vaan odotteluun :) Kävin lukemassa marraskuisten pinoa, ja siellä oli kaksi äitiä, joiden vauvat oli kuollut synnytyksessä. Kamalaa miten mua alkoi pelotta. Anteeksi, että kirjoitan tänne, mutta en uskalla miehellekään tästä pelosta puhua, ette sekin ala pelkäämään. Ihan hirveää, jos tässä vaiheessa lapsensa menettäisi :'( No ei kai auta kuin pitää kuono pystysä ja toivoa parasta melle kaikille, onhan tuo onneksi hyvin harvinaista.

Täällä parempi olo jo tänään. Tuntuu, että kaikki oireet alkaa pikkuhiljaa vähentyä. Huomenna olis taas neuvolakin. Nyt joululahjojen kimppuun.

Mäkin kävin lukee jo viime viikolla marraskuun pinosta noista enkelivauvoista. Ittellä meni ihan kylmät väreet. Olisi kyllä kauheaa. MEillähän oli viime vuonna 3kk ikäisen vauvan hautajaiset. MIehen serkun vauva kuoli kätkykuolemaan. Ne oli kyllä enemäni kauheimmat hautajaiset. :'(

haltia Mulla on pankki/luottokortti uudella nimellä, mutta myöskin vanhakortti toimii. Enpä oo henkkareita tarviinnut mihinkään, niin sentakia kai tuo uusiminenkin on jäänyt.

Mulla on taas tämän viikon ollut ihan mega liitoskivut. Noh eipä tässä oo enää kauaa, kun pienokainen syntyy niin kyllä tämän kaiken kestää.

haltia Oon myös seurannut sivusilmällä marraskuisten pinoa. Olen kans alkanut pelkäämään jos synnytys ei menekkään niin kuin pitäisi ja vauva menehtyisi :'( Täytyy vaan luottaa että kaikki menee hyvin eikä pelätä asioita joihin ei itse pysty vaikuttamaan.

millis1981 Täälläpäin oleva synnäri on opetussairaala joten 100% varmasti on opiskelija mukana. Myös usein kuulee että esim. kokonainen opiskelijaryhmä olisi ollut tulossa synnytykseen mukaan mutta itse en siihen suostu. Yksi tai 2 opiskelijaa voi olla läsnä mutta ei kokonaista ryhmää :/

Omia kuulumisia: En ole ehtinyt vielä aloittaa joulun laittoa mitenkään :ashamed: Tuntuu että kotikin pitäis saada kondikseen ennen vauvan syntymää ja nyt flunssasena ei jaksa tehdä mitään. Joululahjoja tekisi mieli hankkia mutta ei ole äitiyspäivärahaa näkynyt eikä kuulunut. Eivät ole kelassa tehneet edes päätöstä koko rahasta. Kaiken lisäksi mies sai lomautuksen töistä joten liiton rahaa odotellessa :| Aikas tiukille vetää ilman lahjojen hankintaakin....

Tänään neuvolassa kaikki oli ok. Painoa tulee vähän liian hurjalla vauhdilla, nyt tullut 16 kg. Sokerit olivat aamulla ensimmäistä kertaa koholla, terveydenhoitajaan mukaan johtuu tästä flunssasta mutta itseä alkoi kyllä huolettaa. Täytyy seurata tarkemmin. Äitipolilla käskivät ottaa sinne yhteyttä jos sokerit ei pysy kurissa. Mitenkähän jatkossa jos ei pysy kurissa? Käynnistävätkö synnytyksen vai aloitanko insuliinia pistään? Kysyin myös terkalta että miksi mulle ei ole yhtään sisätutkimusta tehty raskaudenaikana ja että mistä tietää että vauva mahtuu syntymään jos lantion tilavuutta ei mitenkään katota? Sisätutkimuksia ei tehdä jos ei ole tarvetta, on kuulumma vanhanaikaista :D ja jos on normaalikokoinen äiti jolle tulossa normaalikokoinen vauva niin ei tarvi lantiotakaan tutkia millään tavalla. Vähän silti laittoi mietityttään.... :/ Mutta tälläistä tälläkertaa

Tiinuli rv37+3

Yhteistyössä