Tahkoojat 159

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Sanelma*
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
Joo, kyllähän niitä inssejä kannattais kokeilla.. Mutta en mä halua kesällä kiusata itteeni, katotaan jos syksyllä huvittaa. Kiitokset kuitenkin pahoitteluista ja kannustuksesta, olette ihkuja. :)

Kastis, tuolla toisella puolella ovat mun mielestä miitinkistä puhuneet.

Onnittelut gissalle, ja tsemppiä hampilääkäriin! Meillä on kans terassi odottanut tekijäänsä, ja näyttäisi vielä kalenterin puolesta odottavan muutaman viikonlopun. Saas nähdä kuinka sen kanssa käy, saadaanko tänä kesänä..

Niin Vippe, tarkoitinkin että kesätauko tekee varmasti gutaa ja syksyllä sitten, jos siltä tuntuu. Aika kivutonta elämää on myös tämä asiasta "stressaamattomuus" (tiedätte mitä tarkoitan) :) Mulle riitti se muutaman vuoden panikointi ja hötkyily, mutta en silti sano, ettenkö joskus oisi samassa veneessä taas itsekin (tosin ihmeen se ajatusten käännytys vaatisi).

Viikon alkua. Edelleen harnittaa Vipen puolesta. Toivottavasti jaksat ajatella vielä inssiä, koska sillä tosiaan voi onnistua..Jos ei ekalla, niin vaikka tokalla kertaa. Mä olin jotenkin unohtanut, että se olet laittanut jarruja ivf:lle. Mä jotenkin ajattelin, että olette syksyllä kanssa suuntaamassa sinne. No, on aika miettiä ja tuumailla asiaa. Ei asian kanssa kannata hätäillä, jos ei oo ihan kauheeta hinkua ivf:ään. Päätös varmaan muotoutuu ajan kanssa.

Molly, mä luulen, että meillä inssi heinä/elokuu tai jopa kesäkuun lopussa. En oo varannu vielä. Mä syön Primoja, niin menkattulee kun nakutettu, niin voi sillai suunnitella. Ihanaa, kun rinnat ei oo kipeet, ei turvota, mieli on tasainen, kun syön näitä tabuja:) Olen lähes normaali mielentilassa koko ajan! Heh..

Täällä oli myös aurinkoinen vkonloppu..Silti käyn solariumissa, että saisin tasaisemmin väriä nopeasti.Vaikka mulla kyllä menee jokunen kerta, että saan rusketusta pintaan. No, jospa näyttäisi "edes terveemmältä" kun ei ole niin kalpea hääpuvun kanssa. Keiju, ehkä voisin hääkuvan laittaa mailina, jos lähden mailirinkiinne. Tunnutte jo tutulta ;)

Hei tuo Tehosekoittimen biisi ei tuu nyt mulle mieleen..Voisko joku laulaa:D? Kiitos kuitenkin vinkistä, etsin sen käsiini ja kuuntelen.

Emmi? Mikä tilanne? Mua jännittää!
Gissalle onnisttelut menkoista!ja Keijulla kuulostaa olevan ihanan lämpimät välit anoppiin, se on hienoa. Mulla on kanssa ihan ok anoppi ja se varmaan haluaisi olla enemmän mun kanssa, mutta mulla on usein niin kiire.Pian olisi suht vaikea tehtävä, kun pitäisi kertoa lapsettomuudesta hänelle. Saa nähdä, miten asian ottaa..huoh!

Nyt lähden miekkosen töihin, lupasin auttaa..

Huomenia!

Emmi huhuu?? :)

Manna, mäkin koitan saada vähän rusketusta, tosin en käy solariumissa, vaan jos satun oleen päivällä kotona, niin istun parvekkeella.. Oon menossa sukujuhliin parin viikon päästä ja mää en jaksa kuunnella äitin marmatusta siitä kuinka mää oon niin valkoinen.. :)

*haukotus* Ei jaksais tehdä töitä.. Tulkaahan tytöt linjoille, saadaan jotain puhuttavaa...

Heti tulin linjoille, kaverin ei tartte kauan huhuilla :)

Mun työmotivaatio on nyt jotenkin ihan hukassa. Haaveilen vaan kaiket päivät tulevista lomista ja matkoista yms.

Manna, laita ihmeessä sitten hääkuvaa Keijulle, niin saat meidänkin vaihdossa :) Muut kiinnostuneet tietty kanssa jakeluun.

Äh, nyt olen toisella sivulla enkä muista mitä edellisellä oli... Mutta Gissalle onnittelut menkoista :) Sen muistin! Nyt sitten uuteen PAS kiertoon eikö!

Mun onkin pitänyt kertoa, että yks mun kavereista jolla oli (/on?) endoa ja käsitykseni mukaan miehellä niitä epämuodostuneita kans paljon, niin heillä tärppäs n. 6 vuoden yrittämisen jälkeen ekalla ivf:llä. Luomustikaan ei ollut selkeitä esteitä mutta ei vaan natsannut niin taipuivat vähän vastahakoisestikin lopuksi siihen ivf:ään yksityisellä. Lääkäri oli kuulemma heti ollut kovin positiivinen heidän suhteen, tyyliin "kyllä tällä hoidolla veikkaan että teidän tapauksessa ensimmäisestä natsaa". En tiedä miksi se niin sanoi? Mutta onnistui siis. Mun täytyy nyt psyykata itseänikin, että voi onnistua ekalla ivf:llä... Vähän hurjalta tuntuu että pian on sen aika.

Mistä me juteltais tänään, Vippe? :)

Heipsan, Helsingissä edelleen vielä tämä päivä. Koulutus jatkuu. Illalla taas sitten junaan ja kohti kotia.

Treffeillä tosiaan oltiin eilen illalla. Todella mukavaa oli tavata irl näitä uusia ihania ystäviä. Maha oli vain kertakaikkisen täynnä illan jäljiltä. Eipä tarvinnut aamupalalla paljon suuhun ruokaa pistää :) Kiitos oikein mukavasta seurasta (Keiju, Hertta, Piritta ja Nekku)!

Molly, sanos sää. Mää en keksi nyt oikeen jutun juurta.. :/ Työt ei nappaa yhtään, se juu on kuollu aihe se.. Mutta onnittelut sun kaverille! Vau, ekasta IVF:stä onnisti. No, kai mäkin sit kolmen vuoden päästä jo taivun ivf:n kannalle. ;)

Teitin tapaaminen kuulosti hauskalta. Varsinkin syöminen on aina hauskaa, hyvässä seurassa vielä hauskempaa.

Keksikääs naiset juttua.. :)

Syöminen ja ruoka on aina hyvä keskusteluaihe :) Mikä on naikkosten tämänhetkinen suosikkiruoka? Jos vaikka saisi ideoita omaan kokkaamiseen. Välillä (siis usein ja tasaisin väliajoin) kyllästyy samoihin arkiruokiin mitä kotona tekee...

Me ollaan viime aikoina tehty aika paljon kevyitä ja raikkaita salaatteja. Grillattua tulista kanaa, mozzarellaa, verkkomelonia tai mangoa, ja lisäksi sekaan perinteiset jääsalaatti, kirsikkatomaatit, kurkku. Sitten jonkinlaisia omia sekoituksia kermaviilistä tms. kastikkeeksi. Yks lempi-tapas on grillattu halloumijuusto chilillä ja sitruunalla. Nam.

Kuullosti kyllä mukavalta se tapaaminen! :) Mitä kaikkea söitte? Miten niin utelias... :)

Hinoa, että tapaaminen sujui hyvissä merkeissä. Ja miksei sujuisi :)
Kiva kuulla myös, että jollain eka ivf tuotti tulosta. Vaikka onhan tuo aika sitä ennen ollut pitkä. Jossain vaiheessa saattaa käydä niin, että mullakin kuume nousee uudestaan (varmaan kun ikää on 35v tms) ja sitten edessä on hoidot - samoin kuin Vipellä siis että ehkä 3 vuoden jälkeen :) No, lähete pitäisi sitten irrota julkiselle heti, kun ilman ehkäisyä on sitten vedetty jo vuosikaudet (niin kuin nytkin). Mä alan kyllä olemaan varma, että meillä mikään ivf:kään ei toisi tulosta. Mulla on taustalla autoimmuunisairaus, jonka ei kyllä pitäisi asiaan vaikuttaa, mutta varmaan pitäisi kaikki vasta-aineet testata yms. Ja niitä ei yleensä tehdä ennen kuin hoidoissa ollaan tosi pitkällä, lääkitys tulisi sitten sen mukaan. Voin toki olla ihan väärässäkin, mutta sitä alkaa vaan olemaan niin tottunut, että oma tie ei tosiaan ole se suorin.. No, onneksi tämän asian kanssa on oppinut elämään hyvin ja tämä tjot meininki on ihan ok :) Nyt kun oikeasti vielä oppisi vieroittamaan itsensä täältä paremmin, niin ois tosi hyvä..

Hellou! Kiitos tosiaan seurasta minunkin puolestani, oli tosi mukava ilta! Vai oli Sanelmalla masu täynnä, heh :) No, niin kyllä mullakin. Toivottavasti jaksoit hyvin tänään herätä kursseille, mulla ei silmät tahtoneet aueta aamulla ollenkaan vaikka ei kamalan myöhään oltukaan.

Ihanaa Molly, tuo että joku on onnistunut noinkin pitkän yrityksen jälkeen, on aina lohdullista kuulla. Ja varsinkin kun tilanne on noin tuttu eli endoa ja paljon epämuodostuneita simppoja - just like us.
Toivotaan että syksy viimeistään toisi tulosta - meille kaikille. Mä kyllä muistin että olit Vippe sitä mieltä ettei ivf:ään, mutta onhan tässä tosiaan aikaa miettiä eikä ole mihinkään kiire.Mäkin olin joskus sitä mieltä ettei ivf:ään mutta endon takia en enää. Mun työterveyslääkäri neuvoi suhtautumaan siihen kuin hammaslääkärissä käyntiin, näin koetan itseäni psyykata.Rahanmenokin surettaa mutta onneksi se sentään tehdään kunnallisessa.

Molly, just tota halloumijuustoa ajattelin vkonloppuna kokeilla kun sisko tulee miehineen kylään. Siitä sitten salaatti ja seuraksi kanavartaita, nami nami. (mitenkäs sitä nyt jo "elää" tulevassa viikonlopussa :)

Ruokaa, nam. Halloumijuustoa en ookkaan kokeillu.. Minkäslaista se on? Mää yleensä vähän vieroksun juustoja, vuohenjuusto-homejuusto-akseli ei oo oikeen meikäläisen makuun. Eilen grillattiin possua, maissia, sipulia ja paprikaa. En jaksanu tehdä salaattia lainkaan. :) Meloni on kyllä raikas lisä salaatissa. Tarttis muistaa ku käy kaupassa.. Minkäslaisia pastoja te yleensä teette? kylmäsavulohi ja pekoni-sipuli-herkkusieni kermapastat on testattu, onkos jotain hyvää muuta?

Vippe, mäkään en tykkää homejuustosta. Vuohenjuusto on ok. Se Halloumi on kovempaa, aika neutraalin makuista. Kokeile joskus. Juustotiskillä voi kysellä vinkkejä/reseptejä tai jos ostaa valmipaketissa niin oliskohan niissä jotain valmistusohjeita. Pitää ainakin huuhdella/liottaa vedessä hyvin, muuten on liian suolaista.

Helppo lisuke pastaan on vihreät oliivit, tuoreet kirsikkatomaatit ilman maltoa (?) &valkosipuli paistettuna oliiviöljyssä + mausteet. Yks lemppari on luumutomaattikastike, munakoiso, sipuli, valkosipuli, chili, kerma, mozzarella ja basilika. Tietty rouhittua merisuolaa ja pippuria kastikkeeseen. Ja aina vastaraastettua tai -höylättyä parmesania jokaisen pastan päälle :) Jos teillä ei ole jo, niin kannattaa ostaa Jamie Oliverin keittokirjoja, sillä on tosi hyviä ja helppoja pastaohejita ihan arkikokkailuun, ja käy toki kaveridinnereilläkin.

Molly, mitä noista kirjoista suosittelet? Niitä kun on aikas monta jo nykyään..
Kauhea nälkä tuli kun luki teidän juttuja. Joutuu varmaan käydä vetämässä jonkun herkkulounaan :)

Nam, mikä nälkä tulee kun lukee teidän juttuja!! Te ootte ihan gourmet-ihmisiä =)
Noita MOllyn ohjeita täytyy kyllä kokeilla.
Mä myöskin INHOAN kaikkia homejuustoja paitsi brieta. Vuohenjuusto menee mutta ei kauheesti sekään. Halloumia mä kerran maistoin just grillattuna salaatissa ja saman ohjeen sain, että kunnolla pitää huuhdella. Ajattelin laittaa samaan salaattiin kirsikkatomaatteja, viinirypäleitä, jääsalaattia, melonia ja sitten sitä halloumia.

Lauantaiksi on muuten ainakin tänne "etelään" luvattu ihan huippulämmintä, nastaa. Pääsee kunnolla grillaamaan ja istumaan auringossa. katetaan meidän pikkuinen pöytä partsille ja syödään siinä. Sisko miehineen tulee jo hyvissä ajoin.
Ja pikkukisut lähtee sunnuntaina...niisk!

Pakkohan tästä on lähteä lounaalle kun maha jo kurnii... ;)

Meillä on se ihan ensimmäinen (oliskohan yksinkertaisesti "alaston kokki"?) ja sitten Alastoman kokin onnenpäivät. Ollaan hankittu pari uudempaa kirjaa myös englanniksi, tais olla Jamien Italia ja joku toinen, mutta nuo kaksi ensimmäistä on toiminut mielestäni parhaiten. Miehetkin innostuu niistä kun on jotenkin niin hyvin kirjoitettu, kokemusta on kaveripiirissä. Ja tadaa, vaimokkeille innostutaan yhtäkkiä valmistamaan ihania illallisia :)

Hei tytöt! Aiiih, mä oon ihan kuoleman kielissä... Iski ihan hirveä flunssa tuossa perjantaina, koko viikonlopun makasin sängyssä, eilen kävin lekurissa, poskiontelotulehdus, antibioottikuuri ja sairaslomaa vielä tortaihin asti. Alkaa olemaan hieman veto poissa, kun kuumetta on ollut siinä vähän alle ja vähän yli 39! No, ehkä tästä vielä joskus päästään taas elävien kirjoihin...

Vippelle pahoittelut! Itselläni on samat mietteet (meillehän on tehty 2 inssiä), että kyllähän sitä vielä voisi kokeilla, mutta ei jaksa nyt. Kassellaan syssymmällä:)

Gissalle onnittelut menkoista. Nyt lähtee sitten taas iso pyörä pyörimään...

Mäkin muuten suosittelen noita Jamie Oliverin kirjoja. Meillä on ne 2 ekaa ja ovat kyllä hyviä. Tosin meillä kyllä tulee loppujen lopuksi aika vähän tehtyä kirjojen mukaan, vaikka niitä on kertynyt hyvä pino, ollaan vähän sellaisia säveltäjä-tyyppisiä enemmän;)

Ai niin, siitä buranasta vielä, mäkin siis tarkoitin, että vaihdoin silloin inssin jälkeisen ajan buranan nappailun (kun oli SILLOINKIN räkätaudissa) panadoliin lekurin suosituksesta, muuten kyllä popsin edelleen buranaa. Siitä mun edellisestä kommentista taisi saada sen kuvan, että en varmuuden vuoksi ota enää ollenkaan buranaa....Eh, sitä kuluu parhaillaankin:(

Ääh, mä taidan lähteä taas potemaan pehkuihin, palaillaan!

Inha tauti Tiitulla, tsemppiä paranemiseen! Oon ihmeen kaupalla säästynyt nyt noilta isoilta röhiltä. Sitä pientä, jatkuvaa puolikuntoisuutta oli pitkään, mutta onneksi sauna, terva ja viina (eli tervasnapsi) paransi tilanteen :)

Kävin lounaalla ja vieressä on erittäin hyvä kirjakauppa ja kas, siellä oli tuo Alastoman kokin onnenpäivät poistotarjouksessa. Lähti mukaan. Se on 3.kirja, sitä ennen on tullut Alastoman kokin paluu. Meilläkin kirjoja on aika lailla ja kaikki lehdethän on täynnä ihania ohjeita. Hirveän laiskasti niitä tulee vaan kokeiltua :(

Aurinkoista tiistaita. Ihania ruoka-aiheita :) Salaattehin mä tykkään laittaa jääsalaattia, tammenlehvää, kirsikkatomaatteja, punasipulia, keltaista
paprikaa ja joskus ituja/kurkkua. Viinirypäleet ja meloni/persikka on ihanan raikkaita lisäyksiä.Halloum on herkkua :) Tykkään paistaa sitä/grillata ja sit paistaa kanaa+sipulia ja niitä salaatin kanssa. Joskus myös parmesan lastuja ja leipäkrutonkeja..Ihanaa! Rucolaa olen käyttänyt viimeiakoina paljon; pizzaankin sopii ihanasti. Homejuustot on ok, mutta vuohenjuusto:( Se ei vaan käy mun suuhun.Jotenkin tunkkainen mun makuun. Mä tykkään tehdä suolaisia piirakoita ja salaattia ja tarjota niitä. Mulla on hyvä peruspohja, johon sävellän täytteet. Viimeksi tais olla tomaatti/mozzarella-piirakka, johon laitoin tuoretta basilikaa päälle. Ihanaa, ku pian saa yrttejä omasta purkista ulkoa. Pastat on tosi kivoja tehdä ja viimeaikoina oon tehnyt miehen toiveesta pekoni/sipuli/paprika-pastaa, mukaan juustoa ja ruokakermaa. Aika tuhtia, mutta kevyen salaatin kanssa menee "kevyemmin." Mä tykkään kalasta tosi paljon; siiasta etenkin. Savustettuna kala (lohi) sopii mun mielestä tosi hyvin salaatin sekaan. Nam! Kunnon pihviä tykkään tehdä silloin tällöin, kun vietetään koti-iltaa ja naukataan viiniä. Harvemmin tehtynä se maistuu niin hyvälle.
Ruuasta puheenollen; oletteko törmänneet uusin jäätelöihin? Mä tykkään niistä Aino-jäätlöistä; kinuski+karpalo ja uuniomena on ihania. Myös maitosuklaajäätelö oli ihanaa. Mä tapaan tehdä vieläkin kotona mehujäitä kesäisin, kun lapsena niitä äiti teki. Muistatteko ne valmiit tikut sellaisessa telineessä :)

Emmiä huhuilen? Missä piileksit?Tiitulle paranemisia; onpas mälsää, että näin ihanalla kelillä oot kipee. Mutta nyt aurinkoon pällisteleen ;)

Mannan kaikki ruokajutut kuulostavat NIIN herkullisilta. Pitäisi ottaa itseään niskasta kiinni ja kokata enemmän. Vaikka paino siinä tuppaa nousemaan, siis mulla :( No, pitää sit aina välillä koitta keventää. En pysty käsittämään anorektikkoja tai ihmisiä, joilla on "pakonomainen" tarve vahtia syömisiään jatkuvasti (siis ilman painohallinta-syytä) - ruokahan on NIIN hyvää :)

Mun sööperin aika ois ollut huomenna, mutta koska vanhaa polvivaivaa hoidettiin tänään, oon pari päivää saikulla enkä viitsinyt lähteä sen takia huomenna stadiin. Vaihdoin ajan siis juhannusviikolle.. Mikäs tässä odotellessa, ei oo mihinkään kiire. Kaipa se alakerta pysyy aika samana sinne asti.

Tuli muuten siitä alastomasta kokista mieleen, että mies on joskus kokannut pelkkä essu päällään. Mikäs siinä on katsellessa ihanaa peppua ja odotella ruokaa :)

Ja noi jädet.. en oo aikoihin syönyt mitään uutta. Muutamana työpäivänä oon syönyt lounaan päälle puistossa jätskikiska-jäden, mutta ne ovat olleet perus-Valiota tai pehmistä. Nam silti.

Emmin kuulumisia täällä tosiaan odotellaan. Eikös inssistä ole jo kriittiset ajat menneet?

Jädeistä: oletteko kokeilleet Classic tuuteista korvapuusti makua? Ai vitsi sentään, se korvaa makeudessaan jo suklaalevyn, joka nykyään on ihan peruskauraa mun ruokavaliossa;-).
Mannako se mietti niitä hääbiisejä, tuli mieleen kun kuulin radiosta: Bryan Adamsin Heaven, on aika sokerinen biisi mutta sanat musta osuu aika lailla kohilleen noin niinkuin häähulinaan.
Ihanaa kun täällä on muitakin gurmee-tyyppejä, voin taustailla ja saada uusia ideoita.

PQt kaikille!

Laitan lusikkani soppaan :) Halloumi on tosi tosi hyvää, kantsii kokeilla. Ihanan suolaista, lurps! (eipä ole juuri me huuhdeltu, heh...) On hyvä grillissä, koska ei leviä kuten vuohenjuusto. Simppeli salaatti alla ja päälle pari kunnon kiekkoa halloumia, nam nam. On meidän uusi löytö.