***SYYSVAUVAT 2007***

Mulle vois kanssa laittaa tonne etusivun listaan noita tähtiä... Eli neiti on mun kolmas lapsi! :)

Meillä on nyt parina iltana nautittu monen tunnin tissittelyn ja kitinän jälkeen vähän pullomaitoa ja viime yönä neiti repäs ja nukkui klo 23-07 putkeen!! Vähänkö meinas tissit räjähtää aamulla! Mut ihana oli nukkua pitkät unet! =) :heart:

Vauvan ja keskimmäisen neidin kanssa käytiin junalla naapurikaupungissa asioimassa ja ostoksilla tänään. Tyttö nukkui tyytyväisenä vaunuissa koko reissun, mitä nyt pari kertaa syöpöteltiin välillä... :) Löytyi mitä ihanampia vaaleanpunaisia ihanuuksia sieltä vaatekaupoista! :heart:

Huomista neuvolakäyntiä odotellaan innolla... saa nähdä paljonko on painoa tullut, musta ainakin tuntuu että neiti on nyt jo kasvanut ihan silmissä!

Möörwa ja Venla 3vkoa
 
Aku
Alkaahan tällekkin puolelle kerääntyä höpöttelijöitä pikku hiljaa =)

Meja tiedän tunteen,täällä nää meijerit on luojan kiitos hiukan rauhottuneet :D oli aika tukala olo vielä viikko sitten.Tyttökin raivos mulle kun maitoa valui pitkin naamaa raukalla :x ja välillä tosiaan tuntui että sehän tukehtuu!

Tänään oli 2 vko neuvola.Tytöllä nyt painoa 3895g ja pituutta 52.5 cm (syntyessään 3570g/51cm)elikkäs huimasti kasvaa typykkä =) kohta se jo menee kouluun :'( nojoo,pientä liioittelua!

Jaahas makkarista kuuluu inahduksia,iltapesun aika siis =) Voikaahan hyvin kaikki!

T.Aku ja typykkä 2vkoa ja 1 pv
 
Meillä on sitten nuo mahavaivat alkaaneet ihan kunnolla...taitaa olla sama rumba edessä kuin esikonkin kanssa. Viime yönäkin päästiin yöunille puolikolmen aikaan ja sitten kuudelta taas jo syötiin ja puol kasi heräs esikko. Tuntuu, että melkein joka syötön jälkeen menee vähintään tunti mahakitinöihin. Hirvittää vaan miten jaksaa sitten kun mies ei ole enää kotona apuna ja "oikea" arki alkaa.

Muuten meillä sujuu oikein hyvin, poitsu kasvanut ja maitoa riittää. Melko iso jalkainen kaveri tää meidän pieni mies kun vaatteissa tahtoo tuo jalkaterä osa kiristää. Ei muuta kuin hyvää vauva-arkea kaikille.

Onko kellään muuten mitään vinkkeijä noihin vatsan väänteisiin (Cuplatoneja jo kokeiltu)?
 
Moips!

Miten paljon teidän vauvat valvoo?
Meillä pikkuinen nukkuu kyllä yöt, mutta aamulla kun herää saattaa valvoa putkeen monta tuntia ja kun tos´sa laskin niin saattaa valvoa vuorokaudessa 10-11 tuntiakin.... :eek: Kuulostaa niin hirveän suurelta määrältä.
Tietty jokainen on yksilö... =)

Pikkuinen kasvaa mieletöntö vauhtia.. Ainakin siltä tuntuu.
En ole edes kissaa ehtiny sanoo niin neljä viikkoa on nyt ukolla ikää.

Terv, Pia&Maximus
 
Lueskelin tässä tätä teidän ketjua,ja pakko sanoa sulle miinuska että meidän vauvasta tuli "ihan eri vauva" sen jälkeen kun alotettiin rela-tipat n.3 viikkoa sitten, meidän vauva siis nyt 11viikkonen. Olis pitänyt kokeilla jo heti alkuun, mut neuvola suositteli tutteli omneota,mikä vaan teki sen että lapsi huusi lähes taukoomatta. Eli meillä toimi rela-tipat masuvaivoihin, kannattaa kokeilla!
 
Kokeilkaa ihmeessä vyöhyketerapiaa! Itse pyörin tuolla kerhon puolella ja siellä muutama muukin on vyöhyketerapiaa kokeillut. Kaikilla positiivinen kokemus.
Meidän poitsu oli eilen ekaa kertaa, kun saa rajuja kramppeja masun vuoksi. Sain jopa terapeutilta paperilapun, johon on piirretty akupisteet mitä pitää hieroa kun kohtaus tulee.

Meidän äijä on tänään tasan 3viikkoo vanha... jee! Ahkeraan syö tissiä päivällä ja yöllä nukkuu klo. 23-04.30 ja syö n. 10-15 min. Mulla kun tulee maitoo niin julmetusti, että saa mahansa täyteen pienessä ajassa. Sit nukkua pussuttaa kasiin asti. Ihanaa et saa nukkua... vois olla toisinkin....

Ristiäiset pidetään kotona. Mä olisin halunnu kutsua 20 henkee (eli "pakolliset" ) anoppi vaati vielä 10 henkee lisää. Lisäksi pahoitin mieleni, kun yht' äkkiä sanotaan, että poitsu kastetaan miehen suvun kastemekossa jonka mun miehen mummu on ommellut. Olisin halunnut että poitsulla olis sama kastemekko kuin siskollaankin ja serkuillaankin ja minulla itselläni ja veljelläni jne. kun sen on tehnyt minun jo kuollut mummuni. Ja ajattelin että se olisi tasapuolista, kun on kuitenkin miehen suvun kastemaljakin vaadittu... alkaa tuntumaan siltä, että hyvä kun saan edes nimen päättää yhdessä miehen kanssa. Miehethän ei tälläsiin asioihin puutu, joten saan harmitella yksinäni... stressaavaa! |O
 
pia84, meillä vauveli myös valvoo pidempiä pätkiä kerralla. Eli hyvin valvoo sellaiset nelisen tuntia kerralla, pari kertaa päivässä. Yleensä aamulla ja illalla. Toki siis tissittelee siinä välissäkin, mut noi on pidempiä pätkiä, kun tissittelee useamman kerran ja sit vaan muuten haluaa "seurustella" (eli pällistellä :D ).

Miinuska, Esikoinen itkeskeli masuvaivoja ja silloin oli cuplaton apuna. Muista ei ole kokemusta. Nyt ei ole vielä ainakaan masuitkut alkaneet, tosi välillä vähän tuntuu väännättävän masua. Kova tyttö on paukutteleen, eli ei näytä ilma jäävän masuun kiertämään. Itse olen huomannut, että vauva rauhoittuu hyvin sillä, jos masua vähän vääntää, kun hieroo jalkapohjia kevyin pyörivin liikkein peukaloilla, siis oikein huomaa, kun tyttö siitä nauttii =)

Täällä myös oikein suihkutissit :D . Tyttö hörppii, minkä kerkiää ja sit hermostuu, kun ei kerkiä nieleen sitä tahtia, mitä maitoa tulee.

Täällä elo ihan rauhallista. Huomenna onkin sit 3vko neuvola, eli laittelen sitten vähän mittoja.

MamMam ja Pikkanen huomenna 3vkoa :heart:
 
Joku kyseli paljonko vauva valvoo vuorokaudessa... Meillä taas niinpäin, että musta tuntuu että pikkumies nukkuu koko ajan. Esikoinen oli sellanen, että valvoi hirveesti päivällä ihan syntymästä asti. Parit pitkät päikkärit nukku päivässä ja väleissä valvoi monta tuntia kerrallaan. Tämä toinen taas nukkuu hirveesti sekä päivällä että yöllä. Kun herää, niin syö, vaihetaan vaippa, tunnin päästä taas syyään ja taas nukahtaa... Aamulla ja illalla valvoo ehkä max pari tuntia syöden ja seurustellen, muuten nukutaan...

minttu-82 ja "Taisto" huomenna jo 4vko :eek:
 
En oo käynytkään tällä puolella kirjottelemassa,mutta kerronpa vähän kuulumisia.Eli oli neuvolasta kotikäynti tänään ja vauva on nyt 10 vuorokautta vanha.Syntymä paino oli 2600g ja sairaalasta lähtöpaino oli 2670g eli lähti jo siellä nousuun =) No tänään siis punnittiin ja huomenna tulee viikko kotona oloa ja paino oli jo 3100g!!!Tuntuihan se jo käsituntumalla että painoa on tullut mutta että noin paljon =) Meillä vauva syökin 1-2tunnin välein yötä päivää melkein,päivällä saattaa nukkua vähän pitempiäkin pätkiä.Tissillä eletään täälläkin,maitoa tulee runsaasti riittää vaikka muillekkin.Nyt on onneksi alkanut tasottuun maidon tulo ettei tarvi enää pumpata.Oma kunto on hyvä,mahaakaan ei oo jäljellä enää juuri mitään :eek: Ja hyvin oon jaksellut noitten heräämisten kans,onneksi ei oo ainakaan vielä tullut vauvalle mitään mahavaivoja!(koputtaa puuta).Eli samantien ku on syönyt niin ei tarvi ku heittää sänkyyn ja seuraavan kerran herää taas syömään.Nyt se on alkanut vähän enempi valvoskeleenkin ja kattelee kovasti :D On se vaan niin ihanan näkönen pikku prinsessa :heart: :heart: Tänään irtos vauvalla napatynkäkin ku terveydenhoitaja kattoi navan,se jäi sen käteen.Että oli ällöttävä,hyvä ettei oksennus tullut :LOL: :LOL: Naurettiinkin tätin kans että onneksi jäikin sen käteen ku mua niin puistatti :D Mutta ei mulla taas ihmeempiä kirjottelen ku iskee inspis ja tulee jotain kerrottavaa enempi =) Voikaahan kaikki hyvin ja jaksamista vauvojen hoitoon :hug:
 
Heippa vaan kaikille! Vähän kiirettä pitää kun en tännekään ole vielä kerinnyt kirjoittaa.. Neiti nyt siis 5vrk ja unten mailla. Imetys lähtenyt hyvin käyntiin, mitä nyt mullakin nuo kuuluisat suihkutissit hieman hankaloittaa elämää. Maitoa tulee siis ja paljon. Mahaväänteitä on onneksi aika vähän ollut.. ainakin vielä. Esikoisella aíkanaan oli aika paljonkin ja niihin auttoi mm. mahallaan olo ja jokaisen syötön jälkeen röyhtäyttely.

Mites teillä kenen vauvalla on isosiskoina/veljinä reilu parivuotiaita, onko ollut mustasukkaisuutta? Meillä isosisko 2v4kk välillä hieman huomiohakuisempi kuin ennen. Muuten onneksi vielä ainakin pikkusiskoa lähinnä hellitään ja ihastellaan. :)

Niin ja sit näin galluppina kysyisin vielä että miten usein olette vauvaa kylvetelleet?

t.rmamja ja neiti 5vrk
 
Hei !
Tulen minäkin ilmoittamaan pienen prinsessan syntymisestä:
Viime viikon pe eli 21.9. klo 1:29 syntyi 52 cm pitkä ja 3425 gr painoinen neiti
Sai 8 pistettä: imukupilla avustettiin kun syke sahasi jonkun verran
Kättärillä siis pienokainen syntyi. Kotiuduimme toissapäivänä.

Mulla myös ongelmana nopea maidonnousu kuten ainakin sulla Meja Mä kans yritän selvitä käsin lypsämällä. Aika hyvin mulla alkoi tippumaan maito kun lämpimällä vedellä ensin valelin rintoja. Pumppu ihan sitä varten hätäapuna jos nännipiha ihan liian pinkeä eikä neiti saa tissistä otetta. Olen myös kauratyynyn hankkinut helpottamaan oloa, ja sitten yksi hyvä vinkki: villainen kaulaliina tissien ympäri ja solmulla kiinni selän puolelta.

Istumakiellossa olen vielä jonkun aikaa. Tänään eka pvä kun en ota särkylääkettä.. Antibioottikuurilla olen edelleen kun mulla nousi tulehdusarvot synnytyksen yhteydessä aika korkealle (kuume nousi lähes 39 asteeseen), ja lisäksi kun oli kolmannen asteen repeämä niin varmuuden vuoksi jatkettiin antibioottia vielä tabletteina himassa (viikon kuuri). Olinkin jo KÄttärillä kyllästynyt kun kolmesti päivässä laittoivat suoraan suoneen antibioottia. Joten tuo tablettien nappailu on kyllä kivempi. Ja juuri noiden lääkkeiden takia ei voitu miehen kanssa edes lasillista kuplivaa ottaa / juhlistaa siten pienokaisen kotiin tuloa. Nimittäin jo lasillinen viiniä saa aikaan antabusreaktion.. No, ehtiihän tuota sitten myöhemminkin juhlistamaan =)

Terkuin
Annmari
 
Minulle vielä kätilö neuvoi, että rikkoa lehden pinta haarukalla vetelemällä, joilloin se kaalinmehu irtoaa sieltä lehdestä. Ja tosiaan jääkaappikylmänä kun laittaa liivien sisään, niin kyllä se hiukan helpottaa. En tosin kokeillut kuin yhtenä yönä, kun kuumotus on sen jälkeen helpottanut itsestään. Sitä jännitin, miten poika reagoi kaalinhajuisiin tisseihin, muttei tämä tuntunut huomaavan mitään.
 
Alkuperäinen kirjoittaja Joe80:
Minulle vielä kätilö neuvoi, että rikkoa lehden pinta haarukalla vetelemällä, joilloin se kaalinmehu irtoaa sieltä lehdestä. Ja tosiaan jääkaappikylmänä kun laittaa liivien sisään, niin kyllä se hiukan helpottaa. En tosin kokeillut kuin yhtenä yönä, kun kuumotus on sen jälkeen helpottanut itsestään. Sitä jännitin, miten poika reagoi kaalinhajuisiin tisseihin, muttei tämä tuntunut huomaavan mitään.
Sanoko oikeasti että ihan kylmänä laittaa tisseihin ne kaalinlehdet??Mulle sanottiin että huoneenlämpösenä..Ku saattaa kylmästä tulla rintatulehduskin niin jotenkin hassulta kuulostaa tuo jääkaappikylmä..
 
Neidin toinen neuvolakäynti oli siis tänään. Hyvin oli pimu kasvanut!
ikää 3vkoa ja 1päivä
*Paino: 3610g eli 500g kahdessa viikossa
*Pituus: 51cm
*Päänympärys: 36,5cm

Valvominen: Musta tuntuu että neiti nukkuu ihan koko ajan! :) Aamulla ja päivällä herää syömään tunnin tai parin välein ja heti nukahtaa uudelleen. Illalla saattaa seurustella ja tankkailla tissillä parisen tuntia. Välillä tietysti masuvaivat valvottaa myös...

Sisarusten mustasukkaisuus: Mulla nyt ei mitään parivuotiasta täällä ole, mutta kyllä toi 5-vuotiaskin välillä hakemalla hakee huomiota! Esim. pukemisessa pitäis auttaa tai hakea jääkaapista juotavaa, vaikka osaa kyllä itsekin. Vessareissun jälkeen huudetaan pyyhkimään, jne jne. Suurimman osan ajasta on onneksi oma reipas itsensä... :)

Kylvetys: Meillä on kylvetään 2 kertaa viikossa, vähän sen mukaan miten iskä on töissä/vapaalla. Meillä kun iskä saa hoitaa ammeen täytön ja tyhjennyksen vielä jonkun aikaa ton mun leikkaushaavan takia. Mielellään isukki myös neidin kylvettää ja tyttö tuntuu tykkäävänkin enemmän iskän varmoista otteista. :)

Onkos täällä muuten liinailijoita? Joko ootte pientä kantoliinassa kantaneet? Minkälaisessa asennossa/sidonnassa? Mä oon jonkun kerran harjoitellut, mut liinan sitominen on vielä vähän hakusessa. Välillä onnistuu hyvinkin, välillä ei... Voikos muuten vauvan kanssa liinailla ulkona tällä kelillä kun ei omista kantotakkia? Eihän sinne liinan sisään voi mitään paksuja vaatteita laittaa? :)
 
Siis tätä koko vauvapuolen keskustelua :ashamed: kun tänään vasta...Kuitenkin mulle vois yhden tähden laittaa tuonne nimen perään.
Meillä poitsu nyt 3 viikkoa ja kiltti kun mikä ainoa päänvaiva on vaan se että mulla kertakaikkiaan lopetti tissit toimimisen viikko sit :( muutaman tipan saa pieni mutta pääasiallinen ravinto on nyt sitten korvike.Tuosta seurasi useamman päivän ihan uskomattoman peeaska mieliala kun kelas vaan että oonko nyt huono äiti kun ei voi lastaan ruokkia jne..tulee vieläkin päivittäin mieleen..kuiteskin ukko kiskoo tollasia 80-120 milliä/kerta yöllä varsinkin haluaa syödä isomman annoksen että jaksaa nukkua.
Oli jossain välissä ristiäis puhetta,meillä päivää ei ole päätetty mutta nimi on 3 nimeä tulee toiset nimet suvusta ja etunimi on sellanen jonka olen 15v asti halunnut antaa lapselleni mikäli pojan saan :)
Nyt jatkamaan tekkkarin kattelua :wave:
 
Alkuperäinen kirjoittaja rotja81:
Siis tätä koko vauvapuolen keskustelua :ashamed: kun tänään vasta...Kuitenkin mulle vois yhden tähden laittaa tuonne nimen perään.
Meillä poitsu nyt 3 viikkoa ja kiltti kun mikä ainoa päänvaiva on vaan se että mulla kertakaikkiaan lopetti tissit toimimisen viikko sit :( muutaman tipan saa pieni mutta pääasiallinen ravinto on nyt sitten korvike.Tuosta seurasi useamman päivän ihan uskomattoman peeaska mieliala kun kelas vaan että oonko nyt huono äiti kun ei voi lastaan ruokkia jne..tulee vieläkin päivittäin mieleen..kuiteskin ukko kiskoo tollasia 80-120 milliä/kerta yöllä varsinkin haluaa syödä isomman annoksen että jaksaa nukkua.
Oli jossain välissä ristiäis puhetta,meillä päivää ei ole päätetty mutta nimi on 3 nimeä tulee toiset nimet suvusta ja etunimi on sellanen jonka olen 15v asti halunnut antaa lapselleni mikäli pojan saan :)
Nyt jatkamaan tekkkarin kattelua :wave:
Höpsis sinä mikään huono äiti ole vaikket imetäkkään!Eihän sille mitään voi jos maidon tulo lakkaa,hyvillä mielin voit korviketta kyllä antaa eikö se oo pääasia että vauva saa masun täyteen? =) Eli ihan turhaan murehdit :hug: Ymmärrän toki että ois mukava imettää mutta minkäs sille tekee.
 
3vko
paino 3865g ja pituus 53,1cm. Painoa oli tullut viikossa 290g!, eli hyvin tyttö kasvaa =) .

Meillä onkin ensviikolla lääkäri tytöllä, kun tuli terveydenhoitajan kanssa puhetta siitä, kun tyttö on kova "murisemaan" ja nyt myös öisin rohisee aika paljon. Itsestä tuntuu, että sillä maito vähän nousisi ylös takaisin. Yöt ovat muutenkin nyt olleet tosi rikkonaisia, tissillä melkeinpä parin tunnin välein!.. ja siinä välissä pitää omaa rohinaansa.. siis tämä vain öisin. Ohjeeksi saatiin, että vauvan sängyn päätä nostetaan vähän, sen verran, että vauvalla pää vähän koholla. Auttaa kuulemma siihen, ettei rohise ja maito pysyy paremmin masussa. Toivottavasti tämä nyt toisi meille vähän paremmin yörauhaa ja täytyypi toivoa, ettei olisi mistään sen suuremmasta vaivasta kyse.. Pulauttelu ei ole vielä ainakaan alkanut..

Noniin, vauveli heräs, jatkan paremmalla ajalla

MamMam ja Pikkanen 3vkoa
 
Mikähän puusilimä-aivovammanen musta tullu äitiyden myötä kun tiukasti taustailin tuolla Odotus-puolella enkä tajunnu et tämmönenki on olemassa (joka sopinee paremmin meille jo-synnyttäineille :) ) :LOL:
Ja asiaan..
Esikoinen siis meilläkin.
Syntymäpaino oli 3390g, kotiutuessa -120g, 12 päivän ikäisenä jo 3650g ja ekassa neuvolassa jo 4320g! :LOL: Eli kilo kuussa (+4cm pituutta)joten maitoa piisaa :D Täysimetyksellä, ei korvikkeita. Suihkutissit vaivaa muakin. Herra koittaa hotkia sen minkä kerkeää (eihän sitä passaa hukata hyvää ainetta :D ) ja sehän tietää masuvaivoja. Cuplaton meillä käytössä ja hyvin vörkkii, eli ei onneksi sen suurempaa ongelmaa tuostakaan. Mahavaivoihin siis meillä Cuplaton (jota tarjoilen syömisen JÄLKEEN, vaikka pitäisi ennen mutta kun ei herra aina ahnehdi) ja sitten röyhtäyttämisen jälkeen mahalleen rinnalleni makaamaan, rentoutuu siinä sitten niin että päräyttää liiat paineet pois ja nukahtaa :LOL:
Ristiäiset ensi kuun lopulla, nimi päätettynä ja vieraita tullee n. 30 hlöä.
Meillä kylvetään kaks kertaa viikossa, poika kyllä tykkäisi kylpeä useamminkin mutta kun on kuivempi iho niin parempi tämmöinen harvempi tahti.
Jano ja nälkätäällä aina vaan =) Mutta ymmärtäähän sen, jos poika meinaa kasvaa isänsä kokoiseks (192cm;)) Oma pAino kuitenkin pudonnu jo lähtöön :eek: Rankkaa on imettäminen. Aamen ;) (nännit oli laitoksella kipeät ja haavaiset, bevita autto!!)
Meän pikkukainen antaa yöt nukkua kivan säännöllisesti, klo 23-3 (vartti tissiä), sitten uudestaan 6-puol seittemän aikaan ja lopullisesti noustaan molemmat kymmenen hujakoilla, joten väsymystä ei täällä oo onneks! =) Päivät meneeki sitten tosi epärytmisesti, alkuun herra nukku useatkin kolmen tunnin päikkärit, nyt valvoo enimmän osan päivää, mutta mikäs siinä kun on niin suloinen ja ihana tapaus et johan me iskän kanssa jaksetaan ihmetellä rakastusta :heart:

Meillä kestoillaan niin kuin oltiin aiottukkin, hyvin sujuu vaikka oli vaikeuksia löytää ei-valskaavia vaippoja. Öisin käytetään kertiksiä, koska imukyky niissä kuitenkin parempi. Olikohan vielä jotain asiaa.. :snotty:

Nyt tää mami lähtee pikku päikkäreille ennenko herra "rakastan-äitin-himomeijereitä" herää :D

Jaksamisia kaikille vauva-arjen pyörittämiseen :hug:

mobic & pikkukainen 1kk ja 3 pvää :heart: :eek:
 
Alkuperäinen kirjoittaja Möörwa:
Neidin toinen neuvolakäynti oli siis tänään. Hyvin oli pimu kasvanut!
ikää 3vkoa ja 1päivä
*Paino: 3610g eli 500g kahdessa viikossa
*Pituus: 51cm
*Päänympärys: 36,5cm

Valvominen: Musta tuntuu että neiti nukkuu ihan koko ajan! :) Aamulla ja päivällä herää syömään tunnin tai parin välein ja heti nukahtaa uudelleen. Illalla saattaa seurustella ja tankkailla tissillä parisen tuntia. Välillä tietysti masuvaivat valvottaa myös...

Sisarusten mustasukkaisuus: Mulla nyt ei mitään parivuotiasta täällä ole, mutta kyllä toi 5-vuotiaskin välillä hakemalla hakee huomiota! Esim. pukemisessa pitäis auttaa tai hakea jääkaapista juotavaa, vaikka osaa kyllä itsekin. Vessareissun jälkeen huudetaan pyyhkimään, jne jne. Suurimman osan ajasta on onneksi oma reipas itsensä... :)

Kylvetys: Meillä on kylvetään 2 kertaa viikossa, vähän sen mukaan miten iskä on töissä/vapaalla. Meillä kun iskä saa hoitaa ammeen täytön ja tyhjennyksen vielä jonkun aikaa ton mun leikkaushaavan takia. Mielellään isukki myös neidin kylvettää ja tyttö tuntuu tykkäävänkin enemmän iskän varmoista otteista. :)

Onkos täällä muuten liinailijoita? Joko ootte pientä kantoliinassa kantaneet? Minkälaisessa asennossa/sidonnassa? Mä oon jonkun kerran harjoitellut, mut liinan sitominen on vielä vähän hakusessa. Välillä onnistuu hyvinkin, välillä ei... Voikos muuten vauvan kanssa liinailla ulkona tällä kelillä kun ei omista kantotakkia? Eihän sinne liinan sisään voi mitään paksuja vaatteita laittaa? :)


Mä liinailin jo esikoisen kanssa ja aion tän pienenkin kanssa aloittaa liinailun ihan lähipäivinä. Kehtosidonnassa oon ajatellut eka kantaa. Ja pihallehan voi ihan mainiosti mennä liinailemaan, kun ipanalle vaan kunnolla päälle ja jos oma miehes on sua isompi kokoinen, niin laita vaikka sen takki, tai joku isompi huppari päälles ja kiinni liinan päältä. Ei tietenkään ylös asti, mut laita vaikka kaulahuivi niin et itse kylmety
:)
 
Huomenna pitäs ottaa poika ja ukko ja mennä isyydentunnustus paperit allekirjoittaa.Alkuviikosta sinne soittelin niin käski varata aikaa 2 tuntia :/ Mies sitten sinne soitti ja ilmoitti että ei tässä mitään "tenttiä" tarvii sen verran on selvä tapaus..täti lastenvalvoja päätti sitten puhelun lopussa että hän sitten laittaa paperit valmiiksi tulkaa allekirjoittamaan :LOL: miehellä tunnetusti hyvät puhelahjat =)
Pieni mies on tänään nukkunut ja syönyt ja touhunnut :heart: tunnin kärry lenkki heitettiin.Huomenna ollaan sitten taasen 6 lapsinen perhe viikonlopun ajan...Kohta voiskin mennä nukkumaan kun tuo ihana mieheni halusi hoitaa yösyötöt että mie saan nukkua :D
Profiilissa on pojan pallerosta kuva, ikää siinä tasan 4vrk
 
Mustasukkaisuudesta: Meillä esikoistyttö nyt 2v2kk ja eipä oikeestaan ole mitään mustasukkaisuutta ilmennyt. Ainoastaan tarkka on siitä, että hän saa kaiken saman, kuin vauveli :D . Esim. tulee hyvin esille, kun vauvelin laittaa säkkituoliin ja peiton päälle, nin esikoinen pitää laittaa toiseen säkkituoliin samanlailla =) . Vauvaa kohtaan esikoinen on aivan ihana :heart: , halii, silittelee ja suukottelee. Osaa tosi hellästi koskea vauvaan, eli ei tarvitse yhtään pelätä tai vahtia sitä, että mitä esikoinen vauvalle tekee. Myös kova huoli on aina , jos pikkusisko itkee. Eli hyvin on kaikenkaikkiaan ottanut vauvan meidän perheeseen!

Kylvetyksestä: Meillä kylvetetään vauveli 1-2krt/viikossa. Enempää ei viitsitä, kun esikoinen on lievästi atooppinen iholtaan ja tälläkin vauvalla iho tuntuu kuivahkolta. Kylpyveteen laitetaan aina öljyä ja kylvyn jälkeen myös iho öljytään.

Kestoilusta: Meillä ei kestoilla ja täällä olisikin äp:n kestovaippa ylimääräisenä!! Elikkäs jos jollakin olisi sille tarvetta, niin saa tulla hakemaan pois vaikka suklaalevyä vastaan =)

Mukavaa lauantai- iltaa kaikille!!

MamMam ja Pikkanen reilut 3vkoa :heart:
 
Kirjoittelempa minäkin tänne, elikkäs tyttö syntyi 13.9. Painoi 2935g ja oli 48 cm pitkä. Käytiin 3 kertaa painokontrollissa neuvolalla ja hienosti kasvaa. Tisuttelee ja välillä annetaan pullolla pakkasesta lypsettyä maitoa. Masuvaivoja vähän, cuplaton ja rela-tipat käytössä. Auttaa mutta käytän vielä nikoittelun ja pulautusten takia vyöhyketerapiassa, jos sais ne poies et rauhottuu valvoessaan muuallekkin kun syliin, heh! Nikottelu alkaa nimittäin heti kun laittaa vaikka sitteriin (vaikka röyhtäsee) kun tyty valvoo ja sehän harmittaa tietysti. Yöt nukutaan kivasti. 2-3 tunnin välein syödään ja nukahdetaan heti. Päivällä enempi valvotaan. Silloin tisulla enempi. Isosisko vaatii huomiota, mutta on jo kovasti rauhoittunut. Ristiäisiä puuhaillaan, aika ei vielä selvillä, mutta ihan tässä kotona vietetään ja 15 henkeä. Vaunuiltu on yhen kerran jakylvyssä neiti ei ole vielä käyny kun yhen kerran. On olevinaan nii kiirus heh! Mut eiköhän se tästä. Liinailun aloitan piakkoin kunhan tukihenkilö tulee opastamaan kunnon sidonnat. Itsellä vähän hakusessa.

Sunnuntai aamua vietellessä roosakaisa ja maija 2 vk4pv

AI NIIN, TÄHTIÄ VOI LISÄTÄ 2 KAPPALETTA!!! :attn:
 
Kummasti sitä on kiirettä pidellyt ja jäänyt kirjoittelut tänne. Vauva on hereillä ollessaan sitä mieltä, että pitäisi olla äidin sylissä koko ajan ja nukkuessa pitää yrittää pitää esikoinen tyytyväisenä, ettei suurempaa mustasukkaisuutta tulisi. Tähän asti on isompi poika ollut mitä mahtavin isoveli, ylpeä ja rakastava... saapi nähdä kuinka käy, kun isiltä loppuu lomat ja ARKI koittaa. Taas kuuluu sitteristä käsky, joten jää synnytyskertomuksen kirjoittelu taas tulevaisuuteen.
 
Heipsan!
Pääseekö sitä mukaan? Mulla oli la lokakuun puolella mutta pikkukaveri syntyikin syyskuussa (suunniteltu sectio) joten kuulunen teidän pinoon.. ?
Eli "Olli" syntyi 19.9.2007 klo 13.55. Painoa 2905 ja pituutta 48cm. Kova poika syömään ja ihan on isänsä näköinen.
Isosisko on kova hoitamaan veljeään ja oikein ylpeä. Mustasukkaisuutta ei ole poikaa kohtaan ilmennut, mutta jotain sellaista kuitenkin lienee ilmassa joka ilmenee minulle ja miehelle kiukutteluna...
No, poika on rauhallinen tapaus, ainoan kerran iteknyt silloin kun syntyi. Muuten huutaa kerran kaksi "yää" ja siihenpä se jää. Nukkuu vielä paljon ja kakkaa vieläkin enmmän ;) Yöllä sitten on ainakin kerran sellainen parin tunnin valvomis putki, jolloin tankkailee ja muuten vaan ihmettelee.
Semmoista meillä nyt. Keskiviikkona on ensimmäinen neuvolan kotikäynti.
 
Alkuperäinen kirjoittaja mam84:
Mä liinailin jo esikoisen kanssa ja aion tän pienenkin kanssa aloittaa liinailun ihan lähipäivinä. Kehtosidonnassa oon ajatellut eka kantaa. Ja pihallehan voi ihan mainiosti mennä liinailemaan, kun ipanalle vaan kunnolla päälle ja jos oma miehes on sua isompi kokoinen, niin laita vaikka sen takki, tai joku isompi huppari päälles ja kiinni liinan päältä. Ei tietenkään ylös asti, mut laita vaikka kaulahuivi niin et itse kylmety
:)
Mitenköhän paljon ois sopivasti vaatetta... *pohtii* Miehen takeista ei ikävä kyllä oo iloa, kun se on sellanen 'kukkakeppi' :D Mieli tekis kovasti pihallekin liinailemaan. Täytynee testailla joku päivä. :)
Mä en ole saanut neitiä viihtymään minkäänlaisessa kehtoasennossa, kun hän vääntää selkäänsä kovasti kaarelle taaksepäin ja sit melkeen tipahtaa pää mun kainaloon! :/ Tuota perus kehtosidontaa en ole kyl kokeillutkaan, kun ei taida sopia mun joustavalle liinalle? Pystyasennossa kietasuristi 2:ssa neiti viihtyy kyllä hyvin. :)
Nooh... Harjotusta, harjotusta...
 

Yhteistyössä