Syystuhinat

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja 7.11
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
Hei,käytiin Julian kans 2kk neuvolassa,tyttö oli 4920g ja 56,2 cm. Terhakka. Meillä on Julia siirtänyt unta yöksi,tuntuu ettei päivällä ehdi mitään tekemään mutta parempi kun päivällä nukkuu huonommin niin yö menee nukkuessa. Meillä myös rokotuksesta jäi ""rupi"" mutta paranee kuulemma itsekseen,ei ole märkinyt tms. Tytöllä kans ollu kakka hukassa,olen antanut duphalacia mutta monesti menee 3 päivää ettei kakkaa kuulu,eilen laitoin kuumemittarin varovasti pyllyyn niin kakka tuli,ei ollu kovalla.en tiedä mistä johtuu. Nyt pitää mennä. kirjoitellaan ps.meillä seksiä ihan kuin ennenkin,joka päivä tai vähintään joka toinen, ja kuukausi meni synnytyksen jälkeen kun kokeilin että tikit on sulanu. ihan yhtä hyvältä tuntuu ku ennenkin eikä mieskään ole sanonut että ois löysempi tms.

Meillä oli tänään 2kk lääkäri tytön ollessa 8 viikkoa vanha, mitat olivat huikeat 57cm ja 5700g kyllä neiti kasvaa ja pelkällä rintamaidolla. Olen varma että sekin nyt riittää paremmin kuin edellisten kanssa koska syön paljon paremmin. Eli kunnon aamupala, lounas, päivällinen ja välipalat päälle. Ei kuitenkaan hirveästi herkkuja tule vedeltyä. Eli korostan syömisen tärkeyttä imettäessä. Painokin on melkein sama kuin ennen raskautta kilo vielä puuttuu tavoitteesta mutta enpä pidä kiirettä, mahanahka tosin on löysä.

Lääkäri oli muuten ihan turha, katsoi samat kuin yleensäkin neuvolassa, kuulo ja näkö. Taispa nopeasti lonkatkin vilkaista. Kun kysyin mitä teen tytön kaulalle (pahat kaksoisleuat ellei tribla:-) on todella märkivä ja punainen, ei tullut mitään muuta neuvoa kuin ilmakylpy, mites sen vaan tekee??? Perunajauhot, sinkkivoiteet ollaan jo kokeiltu. Kaippa pitää sibikorttia vielä yrittää.

No nyt taitaa tyttö heräillä päiväunilta, joten tarvii mennä.

Hei pitkästä aikaa.. Tämä äiti kirjoittaa täältä sohvan pohjalta. Kävin tänään lääkärissä joka totesi emätin tulehduksen, pissa ei kulje kuin tunnin houkuttelulla ja kuumetta 37.7. Liekö sit flunssaa vielä kaiken päälle.. Meillä jerellä ollut vähän nuhaa mutta ei kuumetta ja ruokakin maistuu. Äiti on vaan niin kipeä että on tosi raskasta tuo vauvan hoito. Onneksi mies auttaa illalla kun on kotona. Meillä 3kk neuvola ensiviikolla eikä meillä ole ollu lääkäriä ainakaan vielä.. Ja ihan tavallinen käynti tuo ens viikonkin on.. No täytyy jatkaa itsensä parantelua ja jeren kanssa seurustelua.. -Minna ja jere-

minna: kertoiko lääkäri syytä emätintulehdukselle?
Onko esim. kylmästä ilmasta, että ei ole pitänyt tarpeeksi housuja ulkoillessa taikka sukupuolielämä aiheuttanut?

Itselläni tässä sattui varsin hauska taikka hölmö juttu, jokainen voi tulkita asian mieleisellään tavalla. Niin ajattelin tänäin kunnon lenkin jäljiltä että suihkuun ja sitten ajelen kainalokarvat ja sääret jne... Niin kappas katsastin kainoiltani niin ei karvan karvaa, on ikä ja terveys kun olen viimeksi ajellut, nooh raskaus aikana sai ajella kyllä 200kertaakin....
Ja toinen oli että ekan kerran tänäin huomasin kamalan arven alhaalla synnytysken jäljiltä, luulin sitä aivan muuksi... Huhu minun tramaattisuuksiani taikka onniani kuinka haluaa tulita mutta hei, olen nukkunut tosi huonosti viime yön joten lähenkin nyt tästä rauhoittamaan ajatuksiani pehkuihin katska ja neiti....

Katska: lääkäri sanoi että epäspesifi vai miten lie kirjoitetaan.. Eli tarkoittaa kai tarkemmin määrittelemätön.. Yhdynnästä tuskin tullu kun edellisestä kerrasta niin pitkä aika. 8. Päivä alkoi menkat ja olen vuotanu siitä asti, ensin viikon niin että meni paketti yösiteitä päivässä ja sitten viikon ollu sellaista vähäistä vuotoa aina päivän tauolla. Voi olla että tulehdus tullu ehkä siitä kun mulla oli jälkitarkastus silloin kuukautisten aikana ja teki sisätutkimuksen.. Eihän sitä tiedä.. Toivottavasti helpottaa noilla lääkkeillä. Ja tää pissan kirvely johtuu kai siitä samasta koska pissanäyte oli puhdas.. Sitten kun pelkää sitä kirvelyä niin en saa pissaa tulemaan just ollenkaan.. Tunti menee ihan helposti vesihana auki vessassa istuen.. Ja todella täytyy keskittyä pelkästään siihen että hei nyt ollaan pissalla.. Ihan kauheaa! No onneksi sain lääkkeet siihenkin. Ja tämä kuumeilu varmaan kans johtuu siitä tulehduksesta nyt aamullakin 38 ja risat lämpöä.. Huh.. No kirjoitellaan taas.. -Minna-

Moi!
Minnalle tsemppiä paranemiseen, kuulostaa tosi kipeältä ja hankalalta jutulta.

täällä olen alkanut pakkailemaan. muutto siis edessä. reilun viikon päästä muutetaan reilun 100 km päähän miehen opiskeluiden takia, paikkakunnalle josta en tunne ainuttakaan ihmistä... no eiköhän sitä tutustu. silloin myös netti varmasti jonkin aikaa poikki, eli ikävä tulee teitä!:)

pojan flunssa /virustauti mikä lie on helpottanut, vielä välillä oksentaa limaa lattialle saakka. nukkunut kaks yötä tosi hyvin!:) nukahtaa kun vie vain sänkyyn 21-22, herännyt syömään 03 ja nukkunut siitä sitten eilen 7 asti ja tänään noustiin 6.15. päivälläkin nukkunut 3 tunnin unet vaunuissa mikä on meillä todellinen ihme, toivotaan että tästä hiljalleen rytmi kehittyisi (yöthän on olleet pitkään hyviä, päivällä ei mitään rytmiä).

täällä neuvolalääkäri on 3 kk ikäisenä eli meillä ens viikon torstaina. milloin olette ajatellut alkaa antaa kiinteitä tai vellejä? itse olen ajatellut aloittaa suoraan perunalla heti 3kk neuvolan jälkeen sen takia, että pojalla tuntuu olevan jatkuva nälkä (iso kokoinen) ja jospa sitä potun syönnin kautta syntyi jonkinlainen rytmikin. tuo suositus 4kk on ollut voimassa vasta 4 vuotta, sitä ennen meidän neuvolassa on ainakin suositeltu aloitettavaksi jo 3 kk iässä. tiedän myös tapauksia jotka ovat aloittaneet jo 2- 2,5 kk iässä. mehän kokeiltiin velliä 2 kertaa vähän pullossa reilun 2 kk iässä , mutta lopetettiin se sitten. ajateltiin silloin että se pelkkä maito ei riitä, mutta kyse olikin jostain kaudesta jolloin söi jatkuvasta (myös yöllä) tunnin välein.

täytyy käydä kurkkaamassa poitsua kun vein vain omaan sänkyynsä päikkäreille ja ilmeisesti nukahti kun ähinä loppui ja sitten koti hommiin!

pupu kyseli palautumisesta. täällä lantionpohjan lihakset TOSI huonona (tulee aina hirmu kiire vessaan ja yskäessä tai muuten saattaa lorahtaa), muuten tunnen olevani suurin piirtein ennallaan, tietty kunto on huonompi, peräpukamat vaivaa välillä, maha roikkuu, vatsalihaksia enkä juoksua ole vielä uskaltanut kokeilla. täytyy tässä alkaa kokeilemaan pientä jumppailua kotona kun tarkoitus ois aloittaa oikeat jumpat joululta. jos jollakin hyviä vinkkejä lantiopohjan lihaksiin niin kiitollisena otetaan vastaan...:)

mielestäni synnytys oli ""pieni"" juttu (ottaen huomioon että tapahtui ilmen epiduraalia ja tulossa oli 4560g painoinen poika) verrattuna raskausaikaan. se oli niin rankkaa mulla niin henkisesti kuin fyysisestikin, että se pelottaa. onko muita joita raskausaika pelottaisi? kertokaa jos joku on edes kuullut vastaavasta? itse olen kyllä kuullut synnytyspelosta mutta en raskauspelosta... itsellä syyt pelkoon se vakava perinnöllinen sairaus (25% riski joka raskaudessa), veritulppa, mahdollinen vauvan suuri koko (-> ongelmat synnytyksessä), iso raskausmyrkytyksen mahdollisuus (äidillä ollut minua odottaessa ja siskollani kahdesti joten luin että riski on noin 40%)... nämä tekivät raskaudesta erittäin stressaavaa aikaa (toki ihania ja ""oireettomiakin"" jaksoja oli, keskivälilä jopa useampi kuukausi), mutta alku oli istukkatutkimusta odottaessa tuskaa ja samoin loppu veritulpan takia).

mutta nyt hommiiin, mukavaa viikon jatkoa!

marjaana

MINNALLE NYT PARANEMISIA JA VOINTJA SYLIN TÄYDELTÄ, kiva kun viitsit valaista tuota.
Itsehän sain ns. rintatulehduksen tai ainakin meidän ""konitohtori"" sen totesi, vaikka ainoa oire oli kuume ja hieman kuuma tissi ja pahkoja, mutta eikö nuo pahkat tule helposti kun maitoa tulee taikka pakkautuu rintoihin liikaa eikä saa sitä pois tarpeeksi....(huono selittäjä, tiedetään :))
Anyway siitä lätkäsi sitten tohtorimme tuossa tytön ollessa viikon väähn toista niin antibiootit 10pv, ja todellakin minä olen kamppailut imetyksen kanssa päivin öin ja mieheni saanut osansa, välillä jopa itkun kanssa tuhertanut hammasta purren ja äyvännyt miehelleni kun katsokaas tämä antibiootti yms. särkylääkkeet verottivat alkuunsa aivan julmetun osan maidosta, nyt menee jo paremmin mutta lisääkin saa neiti...
En olisi kyllä itsestäni uskonut että otan kuin ""henki ja elämä "" jutukseni tuon imetys jutun...
Mutta kyllä tässä kikkoja joka hetki kokeillaan ja voidaan nyt jo paremmin mielin tästä imetys asiasta, nooh tulipa tarinoitua...

Niin tänäin olemme muuten leivoskelleet tytön kanssa mahtavasti 3pullakranssia ja 4kuivakakkua on 3.12 sitten ristiäisiä meilläkii päin vihdoin...

Kuinkas te muut syyslaiset, joko on tuntunut että ei vauvoja enempää taikka että eiköhän näitä saa heti tulla tässä kun tullakseen?

muutta riennänpä tuonne kun neiti äänteleekin jo...

terkkuja kaikillle!!!!

Kyllä nyt taas tuntuu, että tyttö toivottavasti tulee saamaan sisaruksia. Aiemmin pidin itsestään selvänä yrittää joskus useammankin lapsen, mutta synnytyksen jälkeen alkuväsymyksessä tuntui, että ei voi kuvitellakaan selviävänsä vauvan kanssa, jos olisi jo isompikin pyörimässä mukana. Nyt kun omat voimat on jo hyvät ja rutiiniakin vauvan hoidossa on taas käynyt mielessä, että hamassa tulevaisuudessa näitä täytyy saada lisää... =) Nyt asia ei tosiaankaan kuitenkaan ole ajankohtainen vielä pitkään aikaan. Tai eihän sitä enää tällä iällä voi loputtomiin siirtääkään. Kun nyt saisi vain tehtyä päätöksiä ehkäisynkin suhteen. Se on nyt ajankohtaisempaa.

Minunkin tarttis leipoa ristiäisiin ja siivota kanssa. Yövieraita tulee useampikin, joten täytyy siivota saunakin yms., koska lie viimeksi siivottukaan. Minähän sain käynnistettyä synnytyksen ikkunoiden pesulla, joten ne on nyt puhtaat. =) En osaa yksin sitoa lasta selkääni, joten täytyy konsultoida miestä ja sitten käydä leipomaan. Hih, saapa nähdä miten se käy.

Oi joi, neiti heräsi...

Moi

Mielenkiintoista kirjoittaa tyttö sylissä..

Minulla olii esikoisen jälkeen pitkään sellainen olo, ettei enää yhtään lasta..sen verta rankkaa oli (ilmeisesti jonkinasteen synnytyksen jälkeinen masennus oli). Mutta nyt tuntuu tämän kakkosen jälkeen, että ilman muuta vielä lapsia..tosin meillä taitaa tulla nyt useamman vuoden väli seuraavaan, koska tuntuu, että kolmen pienen kanssa olisi jo liikaa hulinaa. Minulla ei tosin ole mikään pakko saada enää biologisesti omaa lasta, adoptio on ihan vaihtoehtona meillä. No, se on sitten tulevaisuuden asioita, pitää nyt keskittyä näihin kahteen pieneen...

Ovatko syysäipät viettäneet tai aikovatko viettää pikkujouluja??

Nyt taitaa tytsy haluta jotain..

T:Nicole+ Vilhelmiina

Hei taas syysmammat. Juliankin kakkavaiva helpotti, illalla tuli rutinalla oikeen vaippa täyteen,kyllä sitä kakkaa ootettiinkin. Jälkitarkastuksessa kävin sillon kun tyttö oli 2kk neuvola/lääkäri. Kaikki oli hyvin, sain pillerireseptin että meillä ainakin pidetään se pari vuotta ennenkun toista lasta aletaan hommaamaan. Syynä ainakin se että minun pitäs päästä töihin (pitää miettiä mihin tyttö hoitoon ) mutta se menee ainakin ens syksyyn,en millään raaskis viedä lasta hoitoon, jotenkin tuntuu että jää siitä kaikesta kasvusta ja ilosta paitsi vaikkei töissä tarvii koko ajan ollakkaan, jos aletaan rakentaa omakotitaloa siinä menee aikansa, yleensäkkin että saa toisen lapsen isommaksi ettei tarvi kahta kakkavaippaa vaihdella.
Mulla on ollut kummaa alamahakipua,alkoi kesällä. Kai kans joku tulehdus,lääkäri kirjoitti antibiootteja ja helpotti,nyt on tullut taas. Hiivaa ehkä..huomenna pitäs tulla tulos. Onko teillä muilla valkovuoto täysin hajutonta? Mä muistan ennen raskautta ja alkuraskautta että oli mutta nyt jotenkin ihmeellistä. Hygieniasta kyllä huolehdin.
Ollut välillä tosi väsynyt olo,mies tekee pitkää päivää rakennuksilla ja olen viikonloppuisinkin hoitanut Julian melkein yksin, ei sitä viitsi pyytää aivan vaippojen vaihtoon tms kun näkee että toinen on väsynyt.mutta kai tää on ohimenevää,ei sitä ois kuvitellu mutta äitiyteenkin pitää kasvaa,ainakin minun,ei sitä vielä osaa hahmottaa täysin että on oma lapsi ja on tullut äidiksi. Arki vain menee pyykissä, ja arkitöissä, vauvan hoidossa ym.
Mutta vointeja kaikille,kirjottelen taas kun ehdin. t. Kirsikka ja Julia

Syystuhinat
7.11 07.11. 22:04
SYYSTUHINAT
5.10.2005 05.10. 12:19
inkki, 1.9.05

Pupu, 21v, 2.9.05 *15.9. upea poika, 4110g ja 55cm
Susba, 26 v, 2.9.05 *5.9. tyttö, 2662 g ja 46 cm
Sari, 2.9.05 (23.8.)

Kata, 3.9.05 *4.9. poika: 4380g ja 52cm
Kirsikka, 25. v, 3.9.05 *15.9. tyttö, 3390 g ja 48 cm
Marjaana, 21 v, 3.9.05 (OYS) * 5.9. klo 6.51. poika 4560g ja 52 cm

Ansku, 26 v., 4.9.05 (PHKS)

Tiina, 25 v., 5.9.05

Dea, ?, 6.9.05 *10.9.2005 tyttö, klo 3.01, paino 4230 g, pipo 35, pituus 51 cm
Vilijonkka 33 v, 6.9.05 (Hkää) *4.9. poika: 3640g
Miina, 34 v, 6.9.05 (Tyks) * 11.9. tyttö: 3920g, 53cm
Nelle, 37 v, 6.9.05 (HYKS) *toukokuu tyttö

Charlotte, 23 v, 7.9.05

Ami -75, 8.9.05

Merinkeri 37v, 9.9.2005 Tays * 5.9. poika: 2975g, 48cm

Anssu 29v, 10.9.05 ja PHKS *19.9. tyttö, 3730 g ja 52 cm
Tipi, ? v, 10.9.05
Riinuli 10.9. *10.9. tyttö klo:05.41. mitat: 2950g. ja 49cm

Hanna, 26 v, 11.9.05 poika klo 12.21, 3280g ja 49,5cm
Hemu, ?, 11.9.05
Nappi, 11.9.05
ristiina, 11.9.05 * 4.9. tyttö

Justiina 36 v, 12.9.05 (EKKS),*15.9. poika klo 15 tuli 2885 g ja 47 cm
Kati2, 12.9.05, *17.9. tyttö klo:17.35, 3990g ja 49cm
Saana, 12.9.05

Ninni, 30 v, 13.9.05

Nicole, 27 v, 14.9.05 * 11.9. tyttö klo 7.05, 4360g ja pituutta 51,5 cm

Katska, 15.9.05
Minna, 23 v, 15.9.05 (PHKS) *1.9. poika: 2850g, 48cm

Hiutale 27 v, 16.9.05 (KSKS) *20.9. poika, 3930 g ja 53 cm

Helmiinak, 33 v, 17.9.05 * 11.9 tyttö, klo 5.27, painoa 3435g ja pituutta 50cm

Kassandra, 32 v, 17.9.05

Maisa, 32 v, 18.9.05
Kermit, 29v, 18.9.05 (TAYS) *20.9 klo 04:24 tyttö, 3110g ja pituutta 49cm.
Soft, 26v, 18.9.05 (OYS)

Kukka, 31 v, 19.9.05
Tiik, 32 v, 19.9.05 22.9. tyttö, 2480 g 49 cm

Java, 23 v, 20.9.05 *18.9. tyttö, 2950 g ja pituutta 50,5 cm

Höpö, ? v, 21.9.05
Syysvauva, ? v, 21.9.05
Titti, 34 v, 21.9.05

Kati, 24 v, 22.9.05

Amanda, 30 v, 23.9.05
Ninzika, 18v, 23.9.05 (PHKS) *20.9. poika, 3315 g ja 51 cm
Marjo82, 23.9.05

Mima, 30 v, 24.9.05 * 28.9. tyttö 53cm ja 3790g

Suzy, 26 v, 26.9.05

K-68 36v, 28.9.05 (KYS)* 29.9. Poika :) 3900g ja 50cm

Eppu, 29.9.05 *21.9. poika, 3055 g ja 49 cm

Paranemista teille jotka olette sängynpohjalla, koittakaa jaksaa!

Mulla oli viimein jälkitarkastus (10vko synnytyksestä)... voi p****. Kivuille löytyi syy, mutta sen hoitaminen ei ihan minun minimiäitiyspäivärahoilla onnistu. Syvät lantionpohjanlihakset on täysin krampissa ja aiheuttaa erinäisiä vaivoja. Mun pitäis mennä fysioterapeutille lämpöhoitoon, jotta se kireys saataisiin pois. 15x olis hyvä, ja arvatkaa vaan miten paljon 1x maksaa!!! Kymmeniä euroja. Lisäksi lääkäri ei suostunut antamaan mitään ehkäisyä, käski käyttää kondomia koska imetän!!! Ja kyllä mun tutut minipillereitä syö ja hormonikierukoitakin on. Ja omankin tiedon mukaan noita saa käyttää... En oikein tiedä mikä sen lääkärin motiivi on, sanoin selvästi että en halua toista lasta heti, ja kätilökin kävi vielä siltä reseptiä pyytämässä mulle, muttei se suostunut. No, eipä näillä kivuilla mitään seksiä harrasteta joten se toimikoon ehkäisynä meillä. Lisäksi ronkki tosi kipeästi alapäätä vaikka ulvoin tuskasta (mies gyne)... Enkö ole jo kärsinyt tarpeeksi????????

Sori valitusta tuli, en vain tiedä mihin muuallekaan valittaisin. Poju on onneksi ihana, vaikka nykyään kärsiikin vatsavaivoista esim. viime yönä huusi pari tuntia, mutta sitten kun nukahtaa rintaa vasten niin tulee ihan uskomattoman onnellinen olo.

Pupu ja pikkumies

Perjantaita tytöt!

Voimia toipumiseen myös täältäpäin. Kyllä se niin on, että synnytys on ISO riski saada monenmoisia vaivoja vaikka kuinka jotkut selittää, että ""niin sitä ennenvanhaan""..yms. kyllä te tiedätte. Vauva lehden keskustelupalstalla on ollut ketju synnytyksessä tulleista vaivoista ja täytyy sanoa, että toista kertaa en, edelleenkään, ole valmis ottamaan sitä riskiä. Eli ei suunnitelmissa kolmatta lasta. Mies kyllä välillä kokeilee tikulla jäätä ja vihjailee jotain mutta mulla se on ei. Vaikka vauvat on niin ihania ja suloisia ja kokonaisvaltaisesti mukaansa tempaavia ym ym =)))

hö..nyt se heräsi. JAtktan myöhemmin.

Moi kaikille!
Täällä kans oli pojalla lääkärintarkastus 2 kk iässä. ja itselläni jälkitarkastus viikko sen jälkeen. Lääkäri epäili kans emätin tulehdusta ja oon itsekkin sitä mieltä. Odotellaan nyt kuitenkin papa-vastausta. Varmaan tulee ens viikolla. Kans valkovuoto on pahan hajuista ja välillä sitä tulee aika paljonkin. Alavattaa vihloo välillä vähän, mutta nyt täytyy mennä...

Täällä menee kaikki hyvin, viime yönä tyttö nukkui aamu kuuteen saakka, heräsin 4.20 kasomaan hengittääkö se kun yleensä on herännyt neljän aikoihin ;-) mutta oli kyllä pirtee olo aamulla kun sai koko yön nukuttua.

Täytyy vähän hehkuttaa kun olin likkakaverin kanssa viime torstaina syömässä ja juomassa ja oli hauskaa. Ikävä vähän tuli, olin päättänyt etten soita kotiin enkä soittanut lähetin tekstarin että onko kaikki hyvin ja niin vaan oli. Oli todella kivaa ja tulin yöllä neljän jälkeen kotiin. Ei edes siiderit noussut hirveesti päähän eikä krapulaakaan juuri ollut. Liekö veden juomisella ohessa vaikutusta ja tanssimisella. Tissit nyt meinas räjähtää ja niitä sitten vessassa lypsin tyhjemmiksi. Mutta päälle teki tosi hyvää, nyt jaksaa taas näiden neljän riiviön kanssa hyvin. Joten voin lämpimästi suositella pikkujouluja tms. jos on tiedossa, kyllä se vauva pärjää hyvin ilman äitiä yhden illan.

Kurja kyllä lukea noita teidän tulehduksia yms. Itse välillä kanssa mietin mistä alavatsakivut johtuvat mutta mitään epämääräistä vuotoa ei ainakaan ole, joten en ole lääkärissä käynyt. Kuukautisetkaan eivät ole vielä alkanut niitäkin odottelen, että pääsis rytmiin ja hormoonit tasaantumaan. Muiden lasten kanssa vaikka olen imettänyt on kuukautiset alkeneet noin 6 viikkoa synnytyksestä, mutta tässä menikin raskaus, synnytys ja vauvan luonne yms. ihan eri kaavan mukaan.

Nyt kuuluu heräilyn ääniä joten täytyypi mennä.

Hei tuli tuossa juuri mieleeni että ei kai sillä jälkitarkastuksen yhteydessä määrätyllä papakokeella ole kiire? Siis ajattelin lähinnä kelaa! Eli kun se todistus täytyy toimittaa viimeistään viikko 12 synnytyksestä.. Mutta eihän se papa vastaus vaikuta siihen mitenkään.. Kysyn varmaan tyhmiä mutta kun mulla oli menkat silloin jälkitarkastuksessa ja sanottiin että menen papaan vuodon loputtua mutta kun sit tuli se tulehdus ja vuoto jatku ja huomenna pitäis taas alkaa menkat.. Eli en siis ainakaan vielä viikkoon sinne pääse ja tarkastus oli jo 8.11. Vastatkaa jos ymmärsitte asian jota selitän.. T.Minna ja jere 3kk

Minna, saitko sieltä jälkitarkastuksesta sen todistuksen? Senhän voi lähettää samointein kelaan. Ei siihen tarvitse odotella papakoe tuloksia. Mä puotin sen lapun laatikkoon samointein kun kävelin lääkäristä ulos.

Olin myös pikkujouluja viettämässä, niin perjantaina kuin lauantainakin =) Perjantaina oli työpaikan pikkarit ja siellä kävin vain syömässä. Ja täytyy kertoa, että ei kyllä pätkääkään tullut ikävä töihin..huoh..ahdistaa ajatellakkin paluuta töihin.
Lauantaina olin sitten kavereiden pikkareissa ja siellä tuli muutama olutkin maistettua. Hyvää oli ja hauskaa. Kotona olin jo puolenyön maissa. Taitaa olla harjoittelun puutetta ;-))
Nelli neiti voi hyvin ja paksusti. Alan nyt kirjaamaan maitomääriä ylös ja sitten voisin neuvolasta kysäistä olisiko jo tarvetta vellille tai jollekkin muulle tuhdimmalle aterialle. Maitoa menee nimittäin valtavat määrät, eikä se enään pidä nälkää muutamaa tuntia pidempään. Neuvola on parinviikon kuluttua.

Esikoinen on kipeenä ja pelaa rölliä tietokoneella ja nyt minun pitäisi mennä auttamaan laulunsanojen muistamisessa =)

Vointeja ja nauttikaa lumisesta maisemasta..ihanaa =))

Ihanaa, kun on tullut lunta! On niin talvisen ja jouluisen tuntuista. Pitääkin jo alkaa kaivaa joulukoristeita esille!

Myös tämä äippä oli lauantaina pikkujoulujen vietossa! Tulihan se vähän ikävä, mutta oli kivaa ja pää sai tuuletusta..vauva ei tosin tykännyt oikein tuttipullosta, mutta urheasti vauva isukin kanssa pärjäsi. Kyllä se tissimaito olikin vauvasta sitten sitäkin parempaa, kun aamulla sai sitä taas juoda...

Ei kyllä minullakaan ole mitään hinkua töihin. Oikeastaan on aika mukavaa olla kotona lasten kanssa. Hommia riittää ja tietää, että tekee arvokasta työtä. Kiva katsella tuota lasten kasvua ja kasvaa siinä mukana itsekin.

Huomenna on vauvelin lääkärintarkastus ja jälkitarkastus seuraavana päivänä. Palataan!

T:Nicole + Vilhelmiina

Miina: siis sain mä sen todistuksen ja olen sen jo kelaan kantanu ajat sitten. Nyt vaan tuli kauhu että pitäiskö se papa vastauskin saada nopeasti ja olenko tehnyt ihan väärin kun en ole siinä kokeessa vielä pystynyt käymään.. Mutta ei siis hätää jos sillä vastauksella ei ole sen kanssa mitään tekemistä. Minä olen jo alkanut antaa jerelle maissivelliä maidon seassa kun maitoa meni hirveästi.. Siis tunnin tai puolentoista välein 120-150ml.. Poika on ollu tyytyväisempi eikä ole tullut mahakipuja. Ja ruokailu välit on pidentynyt.. Raakana en vielä ole velliä antanut vaan aina maidon seassa.. Huomenna olis 3kk neuvola. Saa nähdä kuinka paljon on jere kasvanu.. Nyt täytyy mennä iltapuuhiin että pääsee nukkumaankin.. Palailen huomenna uusien 3kk mittojen kanssa.. -Minna-

Hei taas.. Nyt on neuvolassa käyty.. Pituus oli 60.2cm ja painoa 4930g.. Terkka sanoi ettei kannata huolestua mutta painoa oli tullut liian vähän johtuen kai pituus pyrähdyksestä.. Kaikki oli muuten ok ja jere sai rokotuksen reiteen. Lääkärin aika on täällä meillä 4kk tienoilla eli meillä sit tammikuun alussa. Nyt täytyy mennä antaan pojalle ruokaa.. Palataan ja tsemppiä kaikille! -Minna ja jere 3kk-

moikka =)

Minna, kyllä se sun kelajuttu on mennyt ihan oikein eli nou panik =)
Nellillä on ens maanantaina neuvola ja sen jälkeen ajattelin myös tuota maissivelliä, maidon joukossa, alkaa antamaan.
Noi pituus ja paino käyrät varmaan vaihtelee aika paljon juuri noiden kasvupyrähdysten vuoksi. Meillä on tosin käynyt niinpäin, että typystä on kehkeytynyt tollanen miseliinimies. Makkaroita on jokapaikka täynnä ja niissähän sitä pesemistä ja kuivaamista riittää.

Voi vinde mikä loskakeli *sarvet päässä* Kävin pienen aamukävelyn koiran ja vaunujen kanssa ja täytyy sanoa, että tuskainen reissu oli. Muutenkin on hiukan sellainen olo, että olen tulossa kipeäksi =(

Ei muutakuin teetä ja sympatiaa _ö//

Moi!

Meikäläinenkin täällä ilmoittautuu pitkästä aikaa. Aika harmaa keli on eikä jaksettu tänään lähteä ulos ollenkaan. Olisi kiva jo nähdä muita vauvoja + äitejä vauvakahvilassa, mutta neuvolasta sanoivat että ei suositella ennenkuin rokotus on annettu 3 kk:n iässä. Kuulemma on kaikenlaista tautia liikkeellä. Kai se on uskottava kun hehän siellä sen tilanteen näkevät.

Tytsä on voinut hyvin ja kasvanut kovasti. Viimeksi oli painoa tullut vähän enemmän pituuteen nähden. Pituus oli 60,5 cm ja paino melkein 6200 gr. En ole ajatellut antaa kiinteitä kun maidollakin paino nousee tuota rataa. Ja unet ovat pitkiä, 4 - 6 tuntia yhtä mittaa tai välillä pidempiäkin. Klo 16 - klo 24 vauva on hereillä. Yritän pitääkin hereillä että ei nukahda silloin niin itsekin pääsen puolen yön jälkeen nukkumaan. Välillä ei uni tule ja tuntuu että meikäläisestä on tullut oikea yökukkuja. Mies nukkuu ja vauva, mutta meikä valvoo. Jotenkin elimistö on ylikierroksilla ja stressaan vaikka ei nyt pitäisi olla oikein mitään syytä. Milloinkohan hormonitoiminta oikein tasaantuu synnytyksen jälkeen?

Mukavaa joulunodotusta kaikille!

Terkuin Dea

no heipsista kaikki syysmamit..
Luin innolla teidän edellä olleitten vauvojen paino ja pituus lukemia, elikkä oma neitisemme nyt ööö(oikosulku)9vk:a ja painoa oli viikko sitten 5065g ja pituutta 59cm (neiti on kas´vanut 8ssa viikossa 10cm pituutta, aika hurjalta tuntuu ainakin minusta äitinä..)
Niin ja terkkatäti sano että pituuteen nähden sais painoa olla hiukan enempi mutta on niin tyytyväinen ettei se ainakaan nälkänen ole taikka muuten vähää saanut ruokaa... (neiti pissaili ja jokelteli tädille siellä neuvolassa elikkä voi sano että näytti kirjaimellisesti temppunsa..)
Ja tokaisihan lopuksi että kyllä se paino kirii...
Meillä neidin kanssa on lääkäri sitten muutama päivä ennen joulua, silloin neiti melkein 3kk:tta vanha...
Muutta eipä tässä kummempia, eilen maanantaina meinas huumori olla tiukassa kun halusin välttämäti lähteä vaunulenkille loskaaan...nooh kyllä kunto nousee...

Muuten minkälaisia vaunuja teillä on? ja muutenkin, itsellä nuo uusimmat brio kombit yhdistelmät siis ja erinomaset lumessa ja loskassa mutta painavat niin penteleesti...mutta erinomanen ostos kyllä talvi/syysvauvalle...muuten tuo sisäkoppa oliskin esim huhtivauvalle jo aivan tarpeeton...kasvaa vauva kuitekin sellasta rataa!!!

muutta palataaa......