SYYSTUHINAT

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja 5.10.2005
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
Moi!

Meillä täällä outo rytmi tullut pojulle, nukkuu koko ajan lyhyitä päiväunia, paitsi illalla n.21-24 valvoo!!! Sitten nukkuu suunnilleen joka toisen yön hyvin yhdellä syötöllä ja joka toinen on huonompi, voi herätä viisikin kertaa. Alkaa väsyttää, nuo lyhyet päikkäritkin on hankalia, kun ei oikein tiedä voiko lähteä kauppaan yms. Jos joku tietää mitä voisi tehdä niin kertokaahan :)

Painosta, sitä tuli neuvolan laskujen mukaan 16kg (oikeasti 19, kolme oli tullut jo ennen eka neuvolaa) ja vielä on 4kg jäljellä (tai 7). Ensin lähti tosi hyvin, kävi jo 2kg alempanakin kuin mitä nyt on. Imetys varmasti kuluttaa, mutta minulle aiheuttaa myös kauhean nälän. Nyt olen yrittänyt vaihtaa vaalean leivän näkkäriin ja suklaan hedelmiin tai kevyisiin kekseihin. Saa nähdä miten toimii.

Mulla on repeämä/episiotomia kipeytynyt tosi pahasti uudestaan ja sen tiimoilta menenkin huomenna lääkäriin. Jouduin ihan aloittamaan uudestaan kipulääkkeiden syömisen. Turvotustakin alapäässä on ollut. Oishan se kiva jo parantua kun pojukin on melkein 8vko...

Nyt tisuja kaipaillaan tuolla toisessa huoneessa! Jaksamisia!

Pupu ja pikkumies 7,5vko

Heips!

Tänään oli neuvola käynti niin tytöllä kuin minullakin. Ensin omat: hb noussut mukavasti oli 133, sairaalasta lähtiessä 81. Joten nyt voi raudan syönnin lopettaa. Sokerimittaukseen sitten ennen jälkitarkastusta, joka on kolmen vkon päästä. Mä syön myös edelleen särkylääkettä, yritin olla vähän aikaa ilman. Mutta jomotus alapäässä ei tahtonut helpottaa, joten otan nyt aamuisin aina yhden. Se on auttanut.

Tyttö kasvanut myös hyvin, käyrillä ollaan. Tänä iltana tuntuu olevan ensimmäiset kunnon iltakitinät, liekkö mahapuruja. Joku puhui suklaan ja ilmavaivojen yhteydestä, täytyykin vähentää tuota suklaan syöntiä. Nyt on nimittäin maistunut...

Lähden tästä lohduttamaan pientä...

Miina kyseli kuparikierukasta. Vuoto sen laiton jälkeen kesti 5 päivää, mutta sitten loppui. Vähän nipisteli mahaa silloin laitto päivänä, mutta muuten en oo huomannut yhtään mitään. välilä jo tulee sellainenkin kauhukuva mieleen, että mitä jos se on tullut huomaamattomasti pois... (tällä hetkellä en henkisesti tosiaankaan oo valmis uudestaan tulemaan raskaaksi, syynä tähän suuri riski saada synnynnäinen nefroosi ja veritulppa ja muutenkin haluan nyt ensin opetella tätä elämää esikoisen kanssa, kun on tää kuitenkin niin suuri elämän muutos).

Jäi oikein harmittamaan, kun en lääkäriltä hoksannut kysyä, että voiko kierukka tulla kuinka huomaamattomasti pois yms. ekat menkat vähän jännittää, kun sittenhän sen näkee että miten vuodot yms. jos mulla alkaa tulla jotain jätti-kauheita menkkoja niin kyllä sitten vaihdan hormoonikierukkaan. Mikä on muuten tarkalleen kuparikierukan ehkäisy teho? siis kun pillerit on jotain 99% varmat niin entäs tää?

täällä toinen kyselyikään ehtinyt...;) nyt nukkuun kun poikakin nukahti... viime yö oli vähän heikompi. ain niin, konsta oli eka kerran yökylässä la-su mummulla ja äippä&iskä oli viihteellä. teki ihan hyvää ( paitsi tää väsymys...) vaikka ikävä välillä olikin tosi suuri, mutta hyvin olivat pärjänneet. ja toisaalta hyvä että vietiin näin aikaisin (Vaikka varmasti moni on kauhuissaan), sillä vierastaminen alkaa olla meillä ajankohtaista niin paljon, että varmaan parin viikon päästä ei ois enää onnistunut. en epäillyt heidänpärjäämistä hetkeäkään muuten kuin vierastamisen osalta, vaikka lähes joka päivä mummua ja pappaa näkeekin on nimittäni pari kertaa tullut kasvoille ""vierastus ilme+itku"" säikähtäsesä jotain yms. mutta nyt nukkuun...