Marraskuu 2005

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Gilda.
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
Jospa tässä kirjoittelisi jotain, ettei pudota taas=)
Sirenialle PALJON onnea, mahtava juttu! :)
Toivottavasti tässä itsekin vielä joskus saisi olla raskaana...pitänee varmaan ensin mies löytää, heh;)

Mahtavan lämpimiä ilmoja ollut! Eipä sitä muuta sisällä tehdäkään kun käydään välillä syömässä ja nukkumassa. Tyttö onkin sitten illalla ihan rättiväsynyt, kun päivän ulkona touhuaa.
Oon miettinyt vaihtaa kohta tytölle "oikean" sängyn...jokos muilla nukutaan semmoisessa?

Jaahas jos sitä menis hetkeks sohvalle... Mukavaa viikonloppua kaikille!

Onnea Sirenialle, ihania uutisia =)

Vilma: Meillä nukutaan pinniksessä vielä varmaan pitkään, ei poitsu tavallisessa sängyssä pysy! =)

Parisuhteessa menee taas päin peetä... Mitenkähän senkin sitten päättää onko järkevintä erota vai aina vaan yrittää yhdessä...

Poitsu on onneksi ihana touhukas taapero ja pitää äidin mielen virkeänä. On se sellainen elämäni valo =) Melko temperamentikas vaan.. hih... osaa kyllä nostaa metelin, kun asiat eivät mene oman tahdon mukaan! Tosi paljon vietetään aikaa ulkona nyt, kun on ihanat ilmat.

Kaipa sitä saa mennä iltapalalle.

Kiitokset vaan onnitteluista:) Tänään varasin neuvolan ja sain sen jo tän viikon torstaille :O Olis antanut sen ens tai seuraavalle viikolle mutta osui aina työvuoro just pahasti. Kuulemma menee tunnin verran siellä vaikkei ensikertalainen olekaan. Mitähän ihmettä siellä tarvii niin kauan höpistä?

Mitään oireita ei ole vielä, paitti että ne menkat on pois. Tänään siis rv 5+6 että kohta se etominen varmaan taas alkaa...

Tyttö on oikea papupata, höpöttää ihan kokoajan ja matkii kaiken mitä puhuu. Pitää siis olla tarkkana mitä sanoo, isiltä on tyttö jo oppinut tuon v -alkuisen sanan :/ Toivottavasti unohtaa sen pian...

Vilma: meillä on vielä pinnis käytössä. Viimeistään sitten loppuvuodesta varmaan pitäs siirtyä isompaan sänkyyn että saa pinniksen vauvalle. Ja hyvissä ajoin tehdä toi siirto ettei tyttö vaan luule että häneltä nyt riistetään kaikki vauvan takia:)

Elovena, ikävää että teillä on taas ollut vaikeempaa. Eihän se meilläkään monesti oo ruusuilla tanssimista ollut mutta tällä hetkellä taas on kaikki ihan hyvin. On tää vaan välillä vähän hankalaa, kyllä sitä näköjään tarvii parisuhteen eteen töitä tehdä, vaan mistä aina aika siihen kun tuntuu ettei ehdi normaalia arkeakaan aina pyörittään niinku haluais.

Heippa vaan!

Sirenialle super hyper onnittelut! Näin se vain kivasti onnistuu ja perhe kasvaa.

Lomamatka meni tosi hyvin. Kuumuusko vai mikä, mutta kuumetta sairasteli poika pari pvää. Onneksi lääkettä oli mukana ja se tehosi. Yskän takia ei päästy uimaan, mutta muuten nautittiin lomasta.

Oma loma loppuu myös ja ois niin mukava ollut jatkaa. Mutta ei auta.Poitsukin niin hyväntuulinen kun ollaan oltu kotona. Ja nyt varmaan taas itkut alkaa ja iltakiukuttelut... Leikattiin parturissa hiuksetkin. Istu niin kuin aina olisi istunut pallilla:) Nyt ei enää ole vauvan näkönen. Ihan kuin iso poika:)

Hyvää kesää kaikille!

Täältäkin Sirenialle onnittelut! Hienoa, että tulee lisää vauvoja. Nyt ei voi muuta kun ihailla sun rohkeutta, että haluat vielä toisenkin vaikka tiedät mitä vauva-arki on;) Meillä vauva-asiat on jäissä ainakin ensi kesään saakka. Ei pysty taloudellisesti eikä henkisesti.

Käytiin allergiatesteissä ja tyttö oli kananmunalle allerginen. En kyllä ole mitään huomannut, joten saatiin lupa jatkaa kananmunan käyttämistä ruoissa kunhan ei kovin usein anna. Vaan flunssa saatiin taas lääkärin odotushuoneen leluista. Kolmas flunssa kahden kuukauden sisällä, hohhoijaa..

Käytiin tutustumassa päiväkotiin. Ryhmä on 12 lapsen ryhmä ja kaikki kolme hoitajaa tuntuivat kivoilta. Elokuussa mennään sitten harjoittelemaan ennen mun töihinmenoa.

Vipe, paljonko maksoi parturikäynti? Meilläkin pitäisi tytön tukkaa leikata, on kauhea peikon pehko jo. Tyttö on perinyt miehen paksut ja taipuisat hiukset (onneksi, itselläni suomalaiset ohuet ja piikkisuorat:)

Meilläkin on vielä pinnis mutta kohta siirrtytään ison tytön sänkyyn, tarhassa kun on normaalisängyt ja sellaisessa pitäisi kohta osata nukkua. Mökillä tyttö on jo nukkunut lasten sängyssä ihan nätisti eikä ole tullut itse pois vaan huutaa hakemaan kuten pinniksestäkin. Mites muuten teillä joilla lapsi on tarhassa, miten päiväunet siellä sujuvat? Mua jännittää kun tyttö on aina ollut sellainen, että haluaa nukahtaa itsekseen omassa huoneessa hiljaisessa ja pimeässä. En tajua miten saa nukuttua, jos samassa huoneessa 11 muuta lasta yrittää nukahtaa.

Meillä kokeiltiin pottailua viikon verran, kun oli hellettä ja tyttö saattoi olla nakuna kotona. Tyttö oppi sanomaan pissa ja kakka kun oli hätä, ja menikin potalle kaksi päivää ihan kivasti, mutta sitten tuli jostain pottakammo. Se jännitti niin kovasti että vaikka puoli tuntia olisi istunut, niin pissat tuli lattialle vasta potalta noustessa. Jos yritti kiidättää sen potalle kesken pissan se vain itki. Täytynee yrittää uudestaan myöhemmin.

Meilläkään parisuhde ei voi kovin hyvin. Vauvan saaminen ja miehen valtaisat työmäärät on verottaneet. Kahdenkeskeistä aikaa ei ole yhtään.. syksyllä ajateltiin kyllä lähteä kahdestaan lomalle muutamaksi päiväksi. Olen ollut tosi väsynyt ja masentunut, eikä tämä varmaan ainakaan paremmaksi muutu kun menen taas töihin ja on sekä päivätyö töissä että iltatyö kotona.. Tsemppiä Elovenalle multakin. Tuntuu että ei ne miehet (ainakaan kaikki) kauhean hyvin ymmärrä, miten raskas äidin osa on, kun ei oikeasti voi enää hallita omaa elämäänsä miten tahtoo.

Tänään lähden tyttöjen kanssa ulos, viime kerrasta onkin jo vuosi ja sitä edellisestä kaksi ja puoli vuotta..

Kiitos Vipe ja Raisa:) Ehkä sitä jaksaa taas vauva-arkeakin sitten... on jotenkin kyllä nykyään helppoa tytön kanssa vaikka sitä uhmaikääkin alkaa pukkaamaan. Nukkuu yöt hyvin, kuten myös päiväunet (vielä kaksilla mennään!!), on kova nukkumaan toi likka kyllä:) Varmaan kun nyt hehkutan miten kaikki sujuu niin huomenna on kaikki päälaellaan:P

Meillä ei oo kyllä toivookaan että sais tytön hiuksia leikata vielä pitkään aikaan:D Aikamoinen pulipää on ollut, nyt on alkanut tuuhentumaan ja kasvamaan enemmän. Varmaan menee silti vielä kauan ennekuin parturointia tarvii. No, äitiinsä varmaan tulee, olin itekkin melkein kalju 1v ja nyt on tukkaa vaikka muille jakaa.

Mistähän sais muuten sellasen jatkettavan sängyn missä ois vähän korkeemmat laidat? On aika matalia yleensä... yks kaveri tosin mainitsi että on olemassa erillisiä korkeempia laitojakin myytävänä.

Mua taas anoppikin raivostuttaa... sen mielestä mun pitäs ite väsätä kaikki ruuat tytölle, ei enää kuulemma tarvii pilttejä syödä kun on noin iso. En vaan yksinkertasesti viitti alkaa tekemään erikseen yhdelle pikkuihmiselle mitään gurmeesapuskoja jos en itekään syö... Yleensä kypsennän perunan mikrossa ja sekotan siihen vähän purkkiruokaa, niinkun kastikkeeksi. Sitäkin se kummasteli taas ja muutenkin vihjaili että meidän lapsenhoitotyyli on vähintäänkin kummallinen. Huh mikä akka. Kamala sanoa mutta välillä toivon että se sais jonku sydärin tai jotain. Vaikken tietty miehelleni toivois mitään surua mutta joskus ei vaan jaksa.

Varasin jo muuten np-ultrankin. Hiukkasen aikasin mutta sinne on puhelinaika vaan pe 10-11 ja 12-13 ja muina perjantaina olen aina töissä just sillon niin ois ollu hankala soittaa. Ja sain sen just vapaapäivälle onneks:) Vasta 26.7. se on joten vielä saa odotella piiiiitkään ennenku saa tietää onko siellä elämää ollenkaan. Hiukkasen kuvottavaa oloa on ollut parina iltana, tästäkö se taas alkaa :/ Nyt rv 6+5

Voi tätä kiirettä... Töitä taas kuusi päivää putkeen, tuntuu ettei ehdi poitsua ollenkaan näkemään. Hoitoon jääminen on taas ihan kamalaa huutoa, joka onneksi loppuu pian, kun olen lähtenyt. Sitten poitsu onkin ihan reipas loppupäivän. Nyt on vaan ihan hurja äitiin takertumisvaihe ja tietysti tuo hoidon aloittaminen on sitä vielä lisännyt. Voi pientä... Kaipa se siitä.

Parisuhde voi taas vähän paremmin, on tää yhtä vuoristorataa. Kyllä se vaan niin totta on, että parisuhteen eteen on töitä tehtävä niin kuin Sirenia totesi. Siitä on lipsuttu kyllä lahjakkaasti. Onneksi me pystytään puhumaan paljon. Miehelle oli koko kevät ihan kamalasti töitä eikä paljon kotona ollut niin se vielä pahensi tilannetta entisestään. Varasin ajan perhekeskukseen perheneuvojan tai mikä lie juttusille. Jospa hän osaisi jotain viisaita puhua =) On tosi mukava nainen ainakin. Halutaan nyt yrittää kuitenkin vielä.

Meilläkin on pojalla aikamoinen kiharapilvi =) Toisaalta ei millään viitsisi siitä luopua, mutta toisaalta pitäisiköhän leikata jo poikatukka... Viimeistään sitten kaksivuotiaana =)

On tosi kiva taas kuulla noita raskausajan juttujakin =) Mulla on nyt kahdella ystävällä viikon vanhat nyytit (toiset lapset) ja on ne niin suloisia. Miten sitä voi itseltä tuo vauva-aika unohtua niin nopeasti?? Mulla ei oo tähän mennessä vielä noussut sen suurempaa vauvakuumetta, saapi nähdä aiheuttaako nämä lähipiirin vauvelit jotain tuntemuksia =)

Onnea Sirenialle!

Meillä parisuhde voi välillä hyvin ja usein tosi huonosti. Mulla alkaa ikäkin painaa, joten toista vauvaa ei varmaan ehdi tulla, varsinkaan, kun rakastelua on todella harvoin. Enkä oikein ole henkisesti enkä fyysisesti valmis toiselle vauvalla, koska tämä on ottanut niin koville. Poika on kyllä todella ihana ja kaikki kaikessa.

Tänään vaan meinasi mennä hermot, kun poika ei meinannut ruveta päiväunille. Lopulta mies laittoi pojan vaunuihin ja kävi kävelemässä korttelin ympäri. Poika nukahti heti ja kun mies työnsi vaunut takaisin eteiseen, nostin pojan sänkyyn. Poika veteli sikeitä 2,5 tuntia.

Illalla sama juttu: poika ei olisi millään ruvennut nukkumaan. Olisi pitänyt lukea samaa kirjaa kerta toisensa jälkeen. Sitten poika raahasi lisää pehmoleluja sänkyyn ja puri Martta-koiraa nenästä. Sen jälkeen hän alkoi hokea "äiti pussaa mahaa" ja välillä paijasi mua tosi kovakouraisesti. Meni varmaan 45 minuuttia, ennen kuin poika nukahti.

Ensi viikon poika on sijaispäiväkodissa, kun oma meni kiinni kesän ajaksi. Loman jälkeen poika sitten vaihtaakin päiväkotia. Kävin jo infotilaisuudessa. Oli vähän toista kuin tuo ekan päiväkodin touhu. Siellähän mitään infoa ei etukäteen ollut, eikä oikein päiväkodin alettuakaan. Kaikki tieto tuli tipoittain.

Meilläkin vihdoinkin poika alkanut kävelemään pieniä matkoja oikein niin kuin enemmänkin ja koko ajan saisi kävelyttää käsistä tai kädestä.Tänään käveli tähän asti pisimmän matkan.Tuntuu kyllä hienolta.Vielä on vähäsen hakemista mutta eiköhän se siitä:)Tässä jokunen kuukausi sitten ei millään suostunut edes käsistä kävelytykseen...

Hammaslääkärissäkin on nyt sitten käyty ekaa kertaa.Kaikki muuten hyvin mutta pojalta puuttuu vielä alhaalta sellaiset hampaat mitkä ilmeisesti jo pitäisi nyt viimeistään tämän ikäisenä puhjeta.Neuvolalääkäri vasta sitten elokuussa.

Heips!

Vipe: 16 euroa! Jo on hurja hinta lapsen tukanleikkuusta. Vaikka voihan se olla vaikea asiakas, jos heiluu koko ajan, mutta silti.. Taidan tyytyä nyrhimään kynsisaksilla:) Tai jos lapsi olisi poika, voisi vetää siiliksi parturikoneella:)

Lapsiperheiltä kynitään muutenkin joka asiasta. Sen huomasi jo odotusaikana. Nytkin tuntuu, että koko ajan saa ostaa ja ostaa aina jotakin. Vaatteista kasvaa nopsaan ulos. Kumppareita käytettiin peräti kaksi kertaa, ennenkuin jäivät pieneksi. Lelut on kamalan kalliita (en tosin osta niitä itse, lahjaksi tulee ihan tarpeeksi).

Eipä meille sen ihmeempää. Ulkoillaan paljon. Tyttö on oppinut paljon muilta lapsilta puistossa ja juoksee jo muiden mukana leikeissä hienosti.

Hellurei kaikille ja oikein lämmintä sekä aurinkoista Jussia!
Tosta tukan leikkuusta: meikäläinen on saksinut ihan itse pikkutyttöjen tukat. Tuntuu olevan noita rahareikiä muutenkin, hyvä jos ite raaskii mennä kampaajalle. Viimeksi tänä aamuna napsasin otsatukkaa lyhemmäksi - vaatii kyllä nopeutta ja oveluutta, että onnistuu... Meillä tosin isosisko näyttää edes vähän mallia, että kuinka sitä pitäis istua paikallaan.

-Pirpana-

Mä kans kirjoittelen taas melko pitkästä aikaa. Tuntuu, että näin kesän tullen kaikki aika menee ulkona. Tai jos ollaan sisällä niin Onni on kiskomassa kädestä majaan, eli pöydän alle. Onko muilla tullut majaleikkiä? Meillä leikitään pöydän alla niin terassilla, tietokoneen alla, isomummin ruokapöydän alla.

Onni on kasvanut kovasti, 1,5v. neuvolassa painoa oli jo 13kg ja pituutta taisi olla 86,5cm. Juttua tulee koko ajan enemmän ja enemmän, kaikkea yrittää toistaa ja hokee samoja sanoja. Yhdistelee myös jo välillä sanoja kolmen sanan "lauseiksi". Isi ajaa auto on aika hyvä esimerkki. Pihalla tykätään leikkiä kaikista eniten, vielä kun saataisiin hiekkalaatikko omalle pihalle niin johan olis kiva olla.

Me oltiin tänään aamupäivä Onnin uudessa tarhassa tutustumassa. Vaihtaa hoitopaikkaa yksityiseltä kunnalliselle, ettei tartte aina työttömäksi jäädessä alkaa sumplimaan hoitojärjestelyjä. Jos on vaikka viikon työttömänä niin pitäis irtisanoa hoitopaikka yms. Helpompaa olla kunnallisella. Mukavalta paikalta vaikutti uusikin hoitopaikka, on vanhassa omakotitalossa, jossa on vain pienten ryhmä, 12 lasta, 1 lastentarhanopettaja, 2 lastenhoitajaa, 1 ryhmäavustaja ja 2 osa-aikaeläkkeellä olevaa keittiövastaavaa. Jotka kuulemma ovat ihania lasten kanssa, ystävä joka on ollut siellä töissä, kertoi, että tulevat aina lukemaan lapsille kun vaan keittiöstä pääsevät ja toimivat lapsille vähän niin kuin varamummuina tarhassa. Isompien ryhmät on sitten saman tien varressa vähän matkan päässä.

Mä haaveilen toisesta lapsesta, toivottavasti kohta onnistuisi. Olisi mukava saada Onnille leikkikaveri. Varsinkin ennen kuin Onni täyttää 3v. että saisi saman äippäpäivärahan. Kamalaa jossa näistä tuloita nyt sais äippärahan, ei sais juuri mitään.

Onnittelut vielä Sirenialle täälläkin!

Iloista Juhannusta kaikille!!!

Myy ja Onni

Meillä poitsun tukan napsiminen maksoi 10 euroa, just tänään käytiin. Malttoi sentään istua tuolissa paikoillaan, kun sai pienen karkkiaaskin käteen. Harvinaista herkkua =)
Kyllä tosiaan tuntuu, että sitä rahaa menee koko ajan, varsinkin vaatteita saa olla ostamassa vähän väliä.

Mukavaa Juhannuksen aikaa kaikille marrasmammoille perheineen =)

Juhannus on sitten taas takanapäin ja kelitkin muuttui taas vetisiksi. Blääh!
Miehellä alkaa loma ensi viikosta ja taidamme ainakin jossain vaiheessa lähteä ihmettelemään Lapin kesää, mies kun on kotoisin Rovaniemeltä. Vahvistin eilen tyttöjen tarhapaikatkin, haikeeksi vetää mitä lähemmäs töihinlähtö tulee. Toisaalta on kyllä ihan mukava palata ihmisten ilmoillekin, johan tässä on kotiäitiä leikitty neljä vuotta!
Sateista kesäpäivää kaikille täältä Itäiseltä Uudeltamaalta :O)
-Pirpana ja pimut-

Tylsää säätä on ollut. Eilen olin pojan kanssa Jumbossa klo 10 - 16. En muutakaan keksinyt, kun satoi kaatamalla, mies on töissä ja ei mitään kyläpaikkaakaan ollut. Poika nukkui hyvin rattaissa 2 tuntia ja minä kiertelin kaupoissa. Mitään muuta en kyllä ostanut kuin miehelle kaksi solmiota.

Tänään kävimme pojan tulevan päiväkodin pihalla leikkimässä. Poika tuntuu olevan ihan ylisosiaalinen. Toiset lapset katselivat kummissaan, kun hän meni kohti ja hoki poika tule mukaan sahaa pöytää tms. Kohteena ollut poika ei edes nimeään saanut suustaan, ihmetteli vain ja yritti paeta meidän poikaamme. Kysyin siltä pojalta parikin kertaa nimeä, mutta tämä vain oli tuppisuuna ja meidän poikamme aina nopeana ilmoitti oman nimensä minun kysymykseeni.

Päiväkodin pihalta menimme leikkipuistoon. Nyt kun kerrankin poika nukkui kahdeksaan asti, siirtyi lounasaikakin sopivasti ja oli mahdollista hyödyntää puistoruokailu klo 12. Muulloin se on melkein tuntia liian myöhään.

Poika nukahti päiväunille klo 13. Joskus 14.30 kuului huoneesta kauhea tömähdys ja sitten parkaisu. Poika oli pudonnut sängystä korkeasta tyynyvallista huolimatta ja makasi maassa mahallaan tyynyn päällä. Pidin häntä sylissä kymmenisen minuuttia ja nyt hän nukkuu taas. Aika pitkät päiväunet taitaa taas tulla.

Juhannus meni melko mukavasti, mutta miehen kanssa oli kyllä riitaa. Hän touhuaa aina omiaan ja jättää pojan koko ajan vain minun vastuulleni. Torstaista sunnuntaihin vaihtoi varmaan vaipan pari kertaa. Juhannusaattona pojan mentyä nukkumaan mies lähti "käymään" toisella mökillä kuten myös sisareni poikaystävineen. Minä istua kökötin yksinäni kolme tuntia. Kun seurue viimein palasi yhdentoista maissa, olin jo niin väsynyt, että menin nukkumaan. Lisäksi mies joi niin reippaasti, että hänen tultua nukkumaan omat uneni jäivät todella katkonaisiksi, koska hän kuorsasi ihan järjettömästi. Kiukkuani lisäsi vielä se, että hän aamulla jäi sänkyyn, kun minä jouduin jälleen kerran nousemaan pojan kanssa klo 7. Ja sama juttu seuraavana aamuna. Eikä mies yhtään ymmärrä, miksi minua harmittaa. Mökillä poikaa ei voi jättää yksin leikkimään, kun menen vaikka vessaan (puucee), vaan mun on hänet sinnekin otettava mukaan, jos mies nukkuu tai on tapansa mukaan puhumassa puhelimessa laiturilla tai metsän reunassa.

Huoh, tylsää täälläkin kun vettä sataa. Ehdittiin sentään käydä kävelyllä ja vähän aikaa keinumassa, kunnes alkoi taas sataa. Nyt tyttö nukkuu päikkäreitä.

Meilläkään ei tukanleikkuu onnistuisi parturilla, ei meinaa paikallaan pysyä. Olen itse sitten rapsaissut otsatukkaa, nopea kylläkin täytyy olla=)

Olen tässä muutamana päivänä ihmetellyt miten nopeaa tyttö kehittyy. Sanoja tulee jo varmaan parikymmentä ja toistaa melkeen kaikki mitä sanoo. Pitää olla varovainen sanomisissa;) Syöminenkin sujuu melkeen sotkematta itse, ja yks päivä annoin jugurttipurkin käteen niin söi sen ihan itse alusta loppuun!
Pottailu on ainut mikä ei suju...nyt on muutaman kerran suostunut istumaan siinä ilman housuja, mutta mitään ei tule. No, kaitpa hän ei ole valmis siihen vielä. Eipä tuosta kannata vielä stressata...
Ja tutti pitäisi jättää pois. Hirvittää jo valmiiksi nukkumaanmeno ilman tuttia...

Jaahas, jos sitä alkaisi ruoanlaittoon...

No niin, nyt on sitten tytön viiminen hoitopäivä takana, tältä erää... mies siis jää 3kk hoitovapaalle. Veikkaan kyllä että sanoo muutaman viikon päästä että voiskos päästä takas töihin;D

Vilma, varovainen sanoissaan kannattaa kyllä olla... meillä tyttö oppinut tuon v-sanan ikävä kyllä. Olen koittanut olla reagoimatta siihen kauheesti, joskus vaan sanonut että se on ruma sana, niin ei saisi sanoa. Nyt tyttö sitten välillä itekseen höpisee "v-ttu, ruma sana":/

Pottailua ei meilläkään edelleenkään harrasteta. istuu potalla ehkä 2 sekuntia ja nousee pois. Ei auta kirjat eikä mitkään. Kyllä se siitä ajallaan... toivotaan.

Tuttia ei myöskään olla vielä otettu pois vaan se on aina nukkumaan mennessä. Kerran koitettiin laittaa nukkumaan ilman ja yhtäkkiä alkoi huoneesta kuulua kauheeta kakomista. Tyttö tunki sormiaan kurkkuun ja imeskeli niitä... että sitten annettiin se tutti takas...

Töissä jo kerroin että olis vauva tulossa ja kovasti kaikki onnitteli:) Nyt on jo menossa rv 8+3, hui miten nopeeta menny aika!!

Heips!

Sirenia: hihii, naureskelin itsekseni tuolle "ruma sana"-jutulle.. vaikka ei varmaan pitäisi nauraa, kai se kuullaan kohta meilläkin:) Ihme kyllä tyttö ei ole oppinut kirosanoja, vaikka multa niitä välillä pääseekin. Mutta tissiä ja pyllyä ja pimppiä hoetaan estoitta ihmisten ilmoilla:) Ja läskiksi se osaa myös sanoa, anoppi kun opettanut että "mummi on läski" (siis hän itse). Kiva anoreksiatulevaisuus, kun yksivuotiaana osaa jo tuollaisia:P

Meillä oli ihana juhannus, sain vapaata tytöstä kun mökkeiltiin appivanhempien kanssa. Nyt ollaan kyllä TAAS flunssassa. Neljäs peräkkäin.

Potalle tyttö menee aina ja sanoo "pissa", kun on hätä, mutta ei uskalla kuitenkaan pissata pottaan (eikä kakata) vaan lopulta pukee itse hädissään vaippaa takaisin ja pissaa siihen tai lattialle:(

Nostellaas... oltiin tiputtu aika kauas.

Täällä on ihan järkyttävä väsymys, ei oo paljon tullu mieleen koneella istua moneen päivään. Tytöllä ollut 2 kuuria korvatulehdukseen ja tuntuu ettei oo vieläkään menny ohi kun on lämpöä ja viikon on huutanut öisin. Viimeyönäkin nukuin 3,5h ja aamulla pirteenä töihin..:/ Eilen käytiin lääkärissä taas mutta ei kuulemma ollut niin äkäisen näköinen korva että olis kolmannen kuurin putkeen kirjottanu. Vituttaa vaan tää valvominen jo. Joo ja se mies tosiaan on hoitovapaalla mutta hän on myös ollut kipeenä joten en viittis sitäkään valvottaa ihan joka yö. Jos ei pian rauhotu niin pakko hakea itelle saikkua jollain syyllä...

En tiedä huutaako tyttö niitä korvia vielä vai tulisko hampaita vai ahistaako pinnasänky. Koitetaan nyt kuitenki vielä varrota josko johtuis noista korvista. Päikkärit nukkuu kuitenki ihan hyvin.

Ens viikon pe mulla ois sitten neuvola, lääkäri-sellanen ja toivottavasti kuuluis jo vauvan sydänäänet:) Pahaa oloa on ollut ihan ympärivuorokautisesti mutta en edelleenkä ole laatannut. Ehkä tää tästä kohta menee jo ohikin. Nyt ois rv tasan 10.

Kirjoitellaans vähän, ettei tiputa...

Eipä meille mitään uutta kuulu...vettä tulee taas eikä ulos pääse. Eikä siellä muutenkaan viiti kauaa olla, kun itikat perhana syö elävältä!

Sirenialle jaksamisia...meillä on taas ollut vähän toisinpäin, tyttö on nukkunut jo muutamana aamuna kymmeneen asti! On vissiin univelkaa =)

Tutti on onneksi nyt jäänyt vähän vähemmälle, ei syö sitä juuri ollenkaan enää päivisin. Nukkuessa kylläkin, mutta aattelin että jos kävis niin hyvä tuuri että heittäis ton tutinkin itse pois, sitten kun sen aika on. Tähän asti mennyt kaikki muutkin niin...
Potan laitoin nyt suosiolla piiloon vähäksi aikaa, kun sen aika ei selvästikään ole. Jospa se sit alkais paremmin siihen istumaan, kun näkee sen uudestaan.

Juuh, eipä tässä nyt muuta...

Heipsankeikkaa, oltiinpas taas tiputtua kauaksi kärjestä :O)

Meillä on nyt joku ihan kumma vaihe menossa, tuntuu ettei mikään ruoka uppoo tohon pikkuneitiin. Naureskeltiin just, että on vissiin ruvennu Atkinssonille, kun vaan kinkkusiivut, juustot yms. uppoo. Ennen veteli kaksin käsin ruoat nassuun. Lähes tulkoon kaikki maistu, mutta nyt ei tunnu kiinnostavan muu kuin velli. Ollaan tähän asti vetästy Muksu-purkki aamulla ja illalla, mutta nyt on ollu pakko antaa päikkäreille mennessäkin, kun tartteehan sitä jostain saada energiaakin. Toivottavasti menee pian tää dieetti ohi!

Meillä siirryttiin viime viikolla junnusänkyyn, ei oo tosin muutamaan kuukauteen enää nukkunu pinniksessä, vaan lähinnä meidän sängyssä, mutta nyt kun pääsi isosiskon kanssa samaan huoneeseen, niin on yllättävän hyvin pysynyt omassa sängyssään ja nukkunut yöt heräämättä. Illalla nukutus tosin vie aikaa, oon istua kököttäny lasten huoneessa sängyn laidalla "tuppisuuna" niin kauan että uni tulee simmuun, jokusena iltana oon päässy alta puolen tunnin, mutta eilenkin kökötin yli tunnin. No, uskon että tässäkin asiassa kiitos seisoo lopussa!

Jees, täällä on pitkästä aikaa aurinkoinen keli, oltiin aamusta ulkoilemassa, mutta oli taas sellasta sähläystä että oli paree tulla sisälle rauhottuun. Uskooko teitin lapsukaiset mitä niille sanotaan? Meillä tuntuu tuo kuullun ymmärtäminen olevan tosi huono, isosisko vielä näyttää kaikki hullut hommat ihan kiusallaan ja tää pienempi yrittää sitten kikkailla perässä. Ei kiva!

Ei muuta kuin aurinkoisia kesäpäiviä! Me lähetään reissun päälle loppuviikosta. Olis tarkotus viettää ens viikko itikan syöttinä Rovaniemellä :O)

Hiljaista on täällä ja puistossakin. Lomat kaikilla paitsi mulla:)

Pirpana, meilläkin tyttö syö tosi huonosti. Ennen söi kaikkea mitä annettiin (jopa parsaa, graavilohta, kukkakaalia, pestoa jne kaikkea ihmeellistä). Nyt menee hyvin vain leipää, puuroa ja jugurttia. Aika yksipuolista. Muuta ruokaa saa melkein väkisin tyrkyttää, ollaankin naurettu että sillä on sellainen kaksivuotiaan dieetti, mikä kiersi vaiheessa sähköpostikirjeenä. ("Anna äidin kattaa sinulle hieno aamiainen, heitä se lattialle ja syö kaksi väriliitua"-tyyppinen dieetti) Mutta me ollaan jatkettu sitä linjaa, että meillä syödään kuten ennenkin ja jos tyttö ei syö, niin on sitten nälkäinen. Sille ei ruveta laittamaan mitään omia ruokia tms. Kyllä lopuksi routa ajaa aina porsaan kotiin vähäksi aikaa;)

Joo ja sitä uhmaa on meilläkin. Hyvänä päivänä tyttö leikkii nätisti ja sen saa puhuttua tekemään kaikenlaista reippaasti, auttaa esim siivouksessa jo hienosti jne. Mutta uhmapäivinä kiukutellaan kaikesta, ei uskota mitään mitä sanotaan ja koetellaan rajoja oikein kunnolla. Tyttö saattaa purra ja potkia ihan ilman syytä, heitellä tavaroita ja rikkoa tahallaan omia lelujaan. Joskus on eri mieltä itsensäkin kanssa:) Kyllä mun on välillä vaikea pitää pokkaa kun naurattaa ja välillä taas vaikea olla saamatta itsekin raivaria.. erityisesti pottajutuista tulee suututtua, tyttö kun tahallaan ei mene potalle vaan pissaa lattialle. Hohhoijaa.

Päiväkotiaika koittaa muutaman viikon päästä, ollaan valmisteltu lukemalla paljon tarha-aiheisia lastenkirjoja. Kyllä neiti on niistä ollut innoissaan, vaikka itse päiväkotiin meno varmaan onkin iso ja jännä juttu.

Sirenialle jaksamista. Tuosta hoitovastuusta sen verran, että kyllä minä olen meillä joutunut tyttöä hoitamaan kaikissa viidessä flunssassa mitä on muutamassa kuukaudessa ollut, vaikka olin itsekin sairaana.. Jos miehesi olisi töissä, hoitaisiko hän teidän tyttöä, jos olisit itse kipeänä? Mua joskus ärsyttää, että äiti on aina ensisijainen hoitaja, arkena ja lomalla, sairaana tai terveenä. Mutta toivotaan, että tyttösi paranee pian ja pääset taas nukkumaan kunnolla.

Aurinkoa täältäkin kaikille!

Mulla on neljäs lomaviikko menossa. Mies vaihtoi työpaikkaa keväällä ja hänellä on vain 1,5 viikkoa lomaa. Mies on tullut töistä lähes joka ilta joskus klo 19. Olen siis ollut kaikki arkipäivät pojan kanssa lähes aamusta iltaan. Yhtenä iltana olin muutaman tunnin ostoksilla yksinäni ja toisena kertana jätin pojan siskolleni pariksi tunniksi ja kävin taas ostoksilla. Joo, ja toissa perjantaina, ennen kuin lähdimme mökille, mies oli pojan kanssa puistossa pari tuntia ja sain pakata rauhassa. Ehdin jopa istua vartin ja juoda kupin kahvia. Siivoukset ja pyykinpesut olen hoitanut täysin ilman miehen apua koko loman ajan. On hän sentään välillä kaupassa käynyt ja ruokaa laittanut muutaman kerran. Yhden viikonlopun hän oli eräässä tapahtumassa, joten silloin olin pojan kanssa kahden.
Onneksi on ollut mukavaakin. Poika oppii joka päivä uusia sanoja ja juttua tulee ihan solkenaan. Hän pystyy jo kertomaan päivän aikana tapahtuneita asioita ja joskus hän muistelee jopa edellisellä viikolla tapahtuneita juttuja. Yhtäkkiä hän saattaa miettiä jotain kirjaa, jota olemme lukeneet, esim. Kuinkas sitten kävikään -kirjaa luettuamme poika sanoi seuraavana aamuna yllättäin "punainen hame putosi". Jos ulkona nähdään jollain tuttuja leluja, poika sanoo ”samanlainen kotona".
Pottailussa on nyt täydellinen lakko ja tutit ovat erityisesti nukkumaanmenon yhteydessä todella rakkaita. Nimenomaan "tutit", sillä niitä pitää olla vähintään kaksi.

Yhteistyössä