Täältäkin Sirenialle onnittelut! Hienoa, että tulee lisää vauvoja. Nyt ei voi muuta kun ihailla sun rohkeutta, että haluat vielä toisenkin vaikka tiedät mitä vauva-arki on

Meillä vauva-asiat on jäissä ainakin ensi kesään saakka. Ei pysty taloudellisesti eikä henkisesti.
Käytiin allergiatesteissä ja tyttö oli kananmunalle allerginen. En kyllä ole mitään huomannut, joten saatiin lupa jatkaa kananmunan käyttämistä ruoissa kunhan ei kovin usein anna. Vaan flunssa saatiin taas lääkärin odotushuoneen leluista. Kolmas flunssa kahden kuukauden sisällä, hohhoijaa..
Käytiin tutustumassa päiväkotiin. Ryhmä on 12 lapsen ryhmä ja kaikki kolme hoitajaa tuntuivat kivoilta. Elokuussa mennään sitten harjoittelemaan ennen mun töihinmenoa.
Vipe, paljonko maksoi parturikäynti? Meilläkin pitäisi tytön tukkaa leikata, on kauhea peikon pehko jo. Tyttö on perinyt miehen paksut ja taipuisat hiukset (onneksi, itselläni suomalaiset ohuet ja piikkisuorat
Meilläkin on vielä pinnis mutta kohta siirrtytään ison tytön sänkyyn, tarhassa kun on normaalisängyt ja sellaisessa pitäisi kohta osata nukkua. Mökillä tyttö on jo nukkunut lasten sängyssä ihan nätisti eikä ole tullut itse pois vaan huutaa hakemaan kuten pinniksestäkin. Mites muuten teillä joilla lapsi on tarhassa, miten päiväunet siellä sujuvat? Mua jännittää kun tyttö on aina ollut sellainen, että haluaa nukahtaa itsekseen omassa huoneessa hiljaisessa ja pimeässä. En tajua miten saa nukuttua, jos samassa huoneessa 11 muuta lasta yrittää nukahtaa.
Meillä kokeiltiin pottailua viikon verran, kun oli hellettä ja tyttö saattoi olla nakuna kotona. Tyttö oppi sanomaan pissa ja kakka kun oli hätä, ja menikin potalle kaksi päivää ihan kivasti, mutta sitten tuli jostain pottakammo. Se jännitti niin kovasti että vaikka puoli tuntia olisi istunut, niin pissat tuli lattialle vasta potalta noustessa. Jos yritti kiidättää sen potalle kesken pissan se vain itki. Täytynee yrittää uudestaan myöhemmin.
Meilläkään parisuhde ei voi kovin hyvin. Vauvan saaminen ja miehen valtaisat työmäärät on verottaneet. Kahdenkeskeistä aikaa ei ole yhtään.. syksyllä ajateltiin kyllä lähteä kahdestaan lomalle muutamaksi päiväksi. Olen ollut tosi väsynyt ja masentunut, eikä tämä varmaan ainakaan paremmaksi muutu kun menen taas töihin ja on sekä päivätyö töissä että iltatyö kotona.. Tsemppiä Elovenalle multakin. Tuntuu että ei ne miehet (ainakaan kaikki) kauhean hyvin ymmärrä, miten raskas äidin osa on, kun ei oikeasti voi enää hallita omaa elämäänsä miten tahtoo.
Tänään lähden tyttöjen kanssa ulos, viime kerrasta onkin jo vuosi ja sitä edellisestä kaksi ja puoli vuotta..