Marraskuu 2005

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Gilda
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
No niin, nyt sitten meilläkin tyttö sairastui ensimmäistä kertaa eläessään. Kuumetta oli aamulla 39,2 ja kovin on väsynyt reppana. Ei jaksa olla hereillä ollenkaan, nukkuu koko ajan...soitin terveyskeskukseenkin, mutta sanoivat että jos heittää syömisen ja juomisen pois, niin sitten vasta mennä lääkäriin. Täytyy nyt seurailla tilannetta...On vaan itellä niin onneton olo, kun tää on vasta eka kerta ja tietty tulee mieleen, että jos onkin jotain vakavaa...

jaa tyttö heräs, täytyy mennä juottaan vettä...

Voi Vilman pikkuista:( ikävää kyllä kun pienet sairastuu. Meillä tyttö on jo aikalailla ok kunnossa mutta minä ite tulin uudestaan kipeeksi:( Yhtäkkiä nousi kuume melkein 39 asti ja nyt on kamala hiki kun otin lääkettä... Eipä tule siis töihinmenosta huomennakaan mitään. Tykkäävät varmaan tosi hyvää... En tiedä veiskö tytön silti hoitoon huomenna että sais ite levätä. Toisaalta ei oo kiva jos siellä tartuttaa sitte muita mutta en tiedä jaksanko juosta sen perässä koko päivää tässä kunnossa.

Voi noita kipeitä pikkuisia =( On ne niin surkeita kipeinä....

Meilläkin ollaan TAAAAS kipeenä... Jo viime sunnuntaina alkoi lämpöily ja nyt on kauhee yskä ja nenä vuotaa. On tässä sairastanut iskäkin ja itelläkin vielä flunssa. Tulispa kevät ja kesä ja veis nää taudit mennessään =)

Yöt on ollu ihan hulinointia ja mä oon ihan väsynyt! Kyllä on miettinyt, että miten sitä oikeen on vauva-aikana pysyny hereillä?? Nyt välillä päästä heittää ja taitaa koko unirytmi olla menny ihan solmuun...

Meilläkin on hammastahnaa käytetty ihan pikkuriikkisen poskihampaiden puhjettua eikä poitsu tosiaan osaa sylkeä. Lisäksi fluoritabletti päivässä. Eri ohjeita tuntuu olevan.

Eipä meille muuten mitään uutta ja ihmeellistä. Yritin viritellä jonkinmoista etelänreissua ensikuun loppupuolelle vielä ennen töitten alkua muttei oikein tunnu onnistuvan. Kokeilin saada appivanhemmat mukaan, että ois miehen kanssa saatu vähän viettää yhteistä aikaa, mutta.... tuntuu niin hankalalta... voi, kun ois ihana lähteä johonkin lämpimään rentoutumaan.

Pakko vaan sinnitellä täällä räntäsateessa ;)

Täällä myös halua lähteä lämmittelemään etelän auringon alle, vaan haaveisiin jää tänä talvena. Siskoni perheineen on parasta aikaa thaimaassa, kateellinenko???

Mä olen vienyt Onnin hoitoon jos olen ollut ite kipeänä ja on tarvinut saada levätä. MM. vatsataudin jälkeen ja ripulissa kun eihän siitä olisi tullut mitään kun pöntöllä sai istua 10min välein. Nyt oon kärsinyt selkäkivuista viikon verran, en käsitä mistä johtuu. Onkohan joku lihas jo tulehtunut ku vaan ärtyy ja ärtyy enemmän koko ajan. Pakko mennä lääkäriin pian jos ei ala hellittää. Uudet työtkin alkaa ensi viikolla, olenko muistanut kirjoittaa että sain tosiaan uuden työpaikan lähikoululta siihen asti, että koulujen kesälomat alkaa.

Eilen käytiin naapurin kanssa urheilukaupassa jossa vaihtuu kauppias ja löysin Onnille pyöräilykypärän 9,90€ (ovh. 39,90) ja adidaksen lenkkarit kesäks 10€ (ovh. 35€) samaten löydettin tuossa viikonloppuna kevääksi/syksyksi nahkakengät 10€:lla. Jos vielä sitten sandaaleihin panostaisi niin sitten olisi kenkiä kesäksi varmaan riittävästi. Omalla pihalla ja mummolassa saa kuitenkin juosta paljain jaloin. Kesävaatteita pyysin siska tuomaan Thaimaasta. Pieniä vaatteita oon menossa myymään kirpparille pariin otteeseen nyt kevään aikana. Jos pääsisi edes osasta eroon kun ei ole tuota säilytystilaa 65m2 kolmiossa ihan kamalasti. Jos sitä toisen lapsen jossain vaiheessa saa niin mistä sitä tietää onko tyttö vai poika (meillä kaikki vaatteet "poikien" värisiä, neutraalit annettu siskon tytölle jo aikaisemmin) ja syntyykö samaan aikaan vuodesta, että olisi suurinpiirtein saman kokoinen esim. kesällä.

Niin, ja meillä sai mies vihdoin ja viimein "romanttisesti" sohvalla maaten kysyttyä että mentäisiinkö kihloihin ja eilen käytiin tälle tytölle hankkimassa sormus sormeen. Miehelle tosin ei, kun ei voi pitää töissä eikä oikeen harrastuksensa parissakaan, joten pölyttymään jäisi hyllylle. Ehkä sitten myöhemmin...

Myy ja Onnimanni

Voi onnea Myy =) Niin kihlauksesta kuin työpaikastakin! Ihana, että on välillä kivoja uutisia...

Juups, ei mekään nyt sitten mihinkään lähdetä. Meinaan kyllä lokakuuksi matkan varata, saadaan vaan sopiva lähtöpäivä sovittua =) Nyt varasin pääsiäiseksi pe-la yöksi huoneen Tampereen kylpylästä ja sitten voisi lauantaina katsastaa ideaparkin... niinkun lohdutukseksi =) Onhan se mukavampi sitten syksyllä lähteä reissuun, poitsukin on jo isompi ja talvi vastassa, kyllä tässä mieli piristyy, kun alkaa kevättä tekemään!

Soittelin tänään meidän hoitopaikasta ja päätös tulee joskus ensikuun puolella. Siis onneksi ehditään tutustumaan ennen hoidon alkua. Vaikka kaipa sinne voisi tutustumaan mennä joka tapauksessa, kun poitsu vuoropäiväkotiin joutuu eikä niitä ole kuin yksi täällä.

Onnea Myy:) Ihana lukea välillä hyviä uutisia, piristi synkeetä päivääni:)

Nyt siis loppuviikon vielä saikulla, sit sais mun puolestani jo sairastelut riittää... tulis tosiaan vaan se kevät ja kesä pian! Johonkin matkallekin ois kiva päästä. Ikinä en ole ollut missään etelässäkään, kaikissa naapurimaissa vaan. No, tilattiin me miehen kans liput sinne Metallican keikalle heinäkuussa:) Edes jotain mitä odottaa...

Hermot menee... Entinen pomo pistää sitten loppuun asti kapuloita rattaisiin ettei vaan pääse liian helpolla. Eilen oli tilipäivä, kaikille muille näyttää tili taas tulleen paitsi mulle. Sama homma viime kuussa. Tilinauha tuli eilen, lomarahoja ei oo maksettu. Ollaan lähdössä reissuun tänään ja laskut pitäis saada maksettua ennen sitä samoin kuin iltapäivällä olis kampaaja jota oon odottanu ku kuuta nousevaa, ei oo siis ollu varaa mennä ennen ku palkka tulee. Mies kyllä maksais sen vaan kuitenkin kun on omiakin tuloja niin haluan ite maksaa "omat" ns. turhat menot. Vaikka tuleekin nyt tosi tarpeeseen. Mutta kohta alkaa ärräpäät lentelee jos palkka ei ilemsty jostain.

Selkäkipu vaan pahenee, Panacodia aamulla ensimmäisenä nassuun niin pystyy jotenkuten olemaan. Onkohan tää issiaskipua, millaistakohan se on, tietoa kenelläkään? Tää kipu ja voimattamuus säteilee varsinkin vasempaan jalkaan, mutta vähän myös oikeaan, alaselkä on kuin tulessa.

Täytyy vissiin mennä kattoo aamusarjaa ykkäseltä, viimeisiä kertoja taas ennen kun työt alkaa! Viikonloppuja kaikille!

Myy ja Onnimanni

Myy: Todella törkeetä käytöstä pomoltasi! Toivottavasti saat rahasi... Ja tuosta selkäkivusta... mun miehellä on aina välillä selkä napsahtanut tosi kipeeksi, välillä ollut niin ettei oo käveleen päässyt kunnolla. Lopulta vaati magneettikuvaukset ja sieltä paljastui välilevyn pullistuma. Leikkaukseen ei kuitenkaan ole vielä tarvetta koska ei vaivaa taas tällä hetkellä. Ja on ollut muistaakseni sellanen jalkaan säteilevä. Mutta eihän se nyt sitä tarkota että sulla sama ois välttämättä. Mut kyllä kannattas varmaan lääkärillä käydä, ainakin jos ei mee pian ohi.

Myy, onnea kihlauksen johdosta! Minä sitä yhä odottelen... Mies sanoi viime keväänä, että hän haluaa mennä kihloihin kesän aikana, mutta mitään ei ole tapahtunut.

Mulla taitaa olla keuhkoputkentulehdus. Aamulla on mentävä lääkäriin.

Poika on herännyt kolmena viimeisenä yönä jo klo 1 - 2 huutamaan täysillä äitiä. Ei halua nukahtaa enää sänkyynsä, vaan huutaa syliin ja mennään osoittaen ovea. Eli viereen haluaa ja nukkuu siinä sitten sikeästi aamuun asti. Vaan eipä nuku äiti yhtä hyvin, kun poika pyörii ja hyörii unissaan ja välillä tarraa kiinni kädestä, kaulasta tai jalasta. Olisi varmaan uuden unikoulun paikka, mutta viimeksihän poika huusi kuusi iltaa ja vähän öisinkin, joten odotettavissa olisi varmaan paljon itkua ja unettomia öitä. Nukahtaminen iltaisin sujuu yhä pääosin erittäin hyvin.

Hoh hoijaa..kävihän siinä niin, että itsekin sairastuin ja nyt ollaan oltu tytön kans kumpikin kipeenä. Onneksi tytöllä ei ole enää ollut kuumetta pariin päivään, mutta kovin on väsynyt vielä ja yskäkin on. Tosin on todella inhottavaa olla itsekin kipeänä, mulla kun tulee kuume niin vetää niin veteläksi olon, että on todella rasittavaa vahtia samalla tyttöä(varsinkin kun mummi ja ukkikin on kipeinä, ettei ole hoitajia)...Mutta nyt ei ole enää kuumetta, että jospa se tästä...

Myylle paljon onnea kihlauksen johdosta! Ja selkäkivusta, kannattaa varmaan käydä jossain näyttämässä sitä. Mulla on aina reistaillu alaselkä ja oon käyny naprapaatilla ym. mutta tuo säteily ja voimattomuus kannattaa varmaan ottaa vakavasti!

Kuinkahan kauan on normaalia lapsella olla normaalia väsyneempi sairauden jälkeen? Tai millon on hyvä käydä lääkärillä? Mietin vaan kun tuo tyttö on niin väsynyt vieläkin, kuten jo sanoin...

Mutta täytyy taas lopetella...

Vilma, minä aloin epäillä korvatulehdusta tytön epätavallisen väsymyksen takia. Kun ei kuumettakaan siis ollut ollut enää pariin päivään ja aina vaan oli niin vaisu. Ei siis oikein mitenkään muuten oireillut. Kyllähän sitä kannattaa käydä lääkärillä jos epäilyttää. Mieluummin sitten vaikka turhaan, ihan oman mielenrauhan kannalta:)

Jospa pikkuisen ehtisi kirjoitella.. Poika vihdoin viimein alkanut kävellä, pidettiin yksi ilta miehen kanssa pojalle "treeniä" - siis on osannut jo kävellä jonkin aikaa, mutta mieluummin vaan edennyt kontaten. Eräs ilta sitten aina toiselta toiselle houkuteltiin kävelemään, ja taisi tuottaa tulosta sillä jo seuraavana päivänä heti aamusta aloitti poika kävelytreenit ihan itsekseen, ilman että kukaan oli ottamassa vastaan. Nyt kävelee kotona ollessa suurimmalti, eli melkeinpä kaikki matkat, vielä menee kontaten jos täytyy päästä kovaa jonnekin. Mutta äitini luona esimerkiksi menee vielä suurimmalti kontaten, siellä ilmeisesti välimatkat sen verran suuria kun iso omakotitalo, kun tarvii vielä ajoittain ottaa jostain välillä tukea. Ja onhan tuo vielä huojuvaa menoa, mutta siitä se tasapaino kehittyy.. kivannäköistä menoa! :)

Meillä muutto edessä, on onneksi kolme viikkoa aikaa vaihtaa asuntoa, joten ei tarvitse kiirehtiä. Pikkuhiljaa viedään tavaroita uuteen kotiin. Saa poikakin oman huoneen, jonne meinaan hänet sijoittaa nukkumaankin, toki alkuun saa nukkua vielä meidän kanssa, kun uusi paikka. Ihana muuttaa vanhoille kotikulmille ja nyt kun asuntoakin rempattu, niin mahtava juttu! Työnhaku ei vielä ole tulosta tuottanut, enkä kyllä ole vielä aktiivisesti hakenutkaan, kuin sieltä yhdestä paikasta, josta lupasivat ottaa yhetyttä jos tarvetta ilmenee. Kunhan nyt saadaan muutto hoidettua ja asetutaan, jospa sitä sitten alkaisi enemmänkin etsimään. Kyllähän tuota rahaa tarviis!

Ostin pojalle Lassien ulkoiluhaalarin, saas nähdä minkä laatuinen on.. täällä keskusteluissa on saanut sen kuvan että Lassiet ei ole hyvänlaatuisia, mutta aika kalliita pukuja kuitenkin (50 euroa..), ja tuossakin puvussa on vuoden puhkikulumattomuus takuu, että ei kai ihan susi voi olla..?

Oma tahto nostaa päätään meillä kovasti, ja taitaakin olla aika temperamenttinen tapaus meillä, vaikka ensimmäisen vuoden vaikutti hyvinkin rauhalliselta lapsukaiselta.. :O Saa olla hyvinkin jämäkkänä jo tietyissa asioissa ettei ihan karkaa käsistä tämä tahtojen taisto.. Eikä kyllä ole ollenkaan totta ettei tämän ikäinen muka osaisi tehdä jo kiusallaan joitain temppuja.. kyllä meillä ainankin! Vaikka kieltää, on kohta taas samoissa hommissa, ja katsoo ja nauraa.. että just joo.

Mutta nyt mennään iltapesuille ja aletaan puuron tekoon.. Pojalla on kakka ollut löysää jo pitemmän aikaa, ja nyt olen alkanut epäillä johtuisiko maidosta.. kun pidettiin vähän maidon juonnista taukoa, oli parempi, nyt kun taas saanut meni kakka löysäksi.. täytyy tutkia asiaa tarkemmin :) Tietty voi johtua hampaiden tulostakin, kulmahampaat on jo alas puhjenneet. Poskihampaita ei vielä näy, poika tekikin kulmikset ensin.. MOIKKA!

Olen yhä sairaslomalla. Kurkunpäätulehduksen lisäksi on poskiontelotulehdus. On muuten uskomattoman vaikeaa, kun ei juuri saisi puhua ja pitäisi kommunikoida pojan kanssa. Eipä tuo kuitenkaan näytä juuri ihmettelevän, miksi äidillä on omituinen ääni ja miksi äiti puhuu niin vähän.

Kahtena edellisenä iltana poika on nukahtanut meidän sänkyymme ja sitten olemme hänet kantaneet omaan sänkyynsä. Eilen saatiin poika nukahtamaan omaan sänkyyn. Hän itki puoli tuntia suoraa huutoa ja kiljui äitiäiti. No 1.45 hän sitten taas heräsi ja koska energia ei nyt kerta kaikkiaan riitä kunnon unikouluun, hain hänet viereemme. Voisiko olla mahdollista, että tämä on ohimenevä vaihe vai nukkuuko poika tästä lähtien aina vieressämme klo 1 - 2:sta lähtien aamuun asti, jollemme pidä unikoulua?
Tuo iltanukahtamisvaikeus on tullut vasta ihan viime päivien aikana. Iltanukahtaminen on muuten sujunut syksyn unikoulun jälkeen hyvin. Jotenkin unikoulu tuntuu nyt paljn rankemmalta kuin silloin 10 - 11 kk:n iässä. Poika on jo niin paljon fiksumman oloinen ja sattuuhan se enemmän äitiä, kun hän huutaa täysiä äitiiäitiii ja äänikin on kovempi. Tai no ehkä just siksi, että on jo fiksumpi, käyttää meitä hyväkseen? Ja ehkä oppisikin nopeammin tällä kertaa, kun on järkeä tullut lisää? Kukapa tietäisi.

Nukun itse edelleen tosi huonosti. Saan kyllä illalla unta, mutta sitten kun kerran herään, saatan maata hereillä 2 - 3 tuntia tai ehkä välillä torkahtelen. Viime yönä luovutin ja otin puolikkaan nukahtamislääkkeen klo 3, kun tuntui, että olin valvonut puolesta yöstä lähtien.
Kylläpä kaikki nyt kuulostaakin kurjalta. On meillä paljon mukaviakin hetkiä. Poika on niin ihana kuitenkin. Päiväkodissa menee hyvin ja hän on kuulemma todella iloinen ja vilkas. Päivät menevät usein ilman tuttia, mutta kotona poika on yhä niin kauheasti tutin perään.

DVD:t ovat nyt sitten alkaneet kiinnostaa. Toivoin, että poika voisi joskus katsoa vaikka 15 min yksin jotain niin, että saan vaikka itseni laitettua tai pöydän korjattua. Vieläkään poika ei yksin istu sohvalla pitkään, mutta äidin kainalossa jaksaisi katsoa Postimies Patea, Puuha-Peteä tai Pingua pitkäänkin. Hän saattaa jo aamulla alkaa hokea Pingu, Pingu ja ryntää olohuoneeseen. Saa olla toppuuttelemassa ja yleensä sanonkin, että Pingu nukkuu vielä, lähdetäänpäs me pesulle tms.

Gilda: meillä oli tuota iltanukahtamisvaikeutta myös, olisiko joku vaihe taas? Nyt taas jo on helpottanut ja eilen nukahti itsekseen ekaa kertaa piiiiitkään aikaan!!! Öisin heräili myöskin ja kauhea itku ja parku, oli pakko ottaa viereen rauhottumaan, mutta sain siitä sitten siirrettyä omaan sänkyyn. Tuota yöheräilyä kesti ehkä viikon. Mä oon myös huono nukkuja ja nyt, kun poitsu oli kipeenä ja itsekin olin ja pari viikkoa nukuin huonosti niin se jäi päälle. Aloin heräilemään vähän väliä ja uni oli torkkumista vaikka poika nukkui taas koko yön hissukseen. Aloin myös miettimään unilääkettä taas avuksi. No, oli yövuoro lauantaina (pelkäsin pysynkö edes hereillä) ja sen jälkeen oli niin väsynyt, että unirytmikin kääntyi normaaliksi =) Kaksi yötä oon nukkunu kuin tukki =) Toivottavasti sullakin helpottaa...

Meilläkin pitäisi heti aamusta päästä katsomaan himpuloita =) pakko rajoittaa tuotakin touhua...

Laitoin poitsun klo 12 nukkumaan ja puolelta alkoi kuulumaan kauheetä älämölöä ja hihkunaa. Sitten jotenkin tuli olo, että nyt pitää mennä kattomaan ja kauheet kakat vaipassa ja tullu reunan yli ja sänky ja petivaatteet siinä ittessään patjaa myöden! Voi elämä mikä pesu-urakka : / Eipä oo tollastakaan tapahtunu =) Johtui varmaan, kun pojalla oli maha kovalla ja annoin mustikkaa ja ruusunmarjaa ja tuli kunnon purkaus... Nyt on hetken ollu hiljasta, josko nukahtais uudelleen...

Ihana ilma ulkona =) Oltiin aamupäivällä jo pitkällä kävelylenkillä vaunuilla... Pakko mennä uudelleen päivällä ulos. Ois taas revittävä itseäkin liikkeelle ja suunnattava katse parempaan ruokavalioon, kun noita kiloja on taas ehtiny hiipiä takasinpäin :/
Pakko ryhdistäytyä...

Mutta nyt meen tästä syömään jotain terveellistä ;)

Nostellaanpas meitä vähän...

Mä oon taas "huono" äiti =) Onni on hoidossa ja ite olen kotona, tosin ollut töissäkin. En vaan viittinyt mennä hakemaan vielä kun sitte pitää lähteä jonkun ajan päästä hakemaan mies töistä. Helpompaa hakea molemmat samalla reissulla.

Me käytiin tänään allergiaterteissä OYS:ssa, koira, kissa, hevonen eli melko yleisesti eläinpöly ja sitten parhaana, koivun siitepölyallergia. Arvatkaa vaan paljonko koivuja tällä alueella kasvaa missä asutaan??? Ikkunasta äkkiä vilkaisemalla näkyy jo kymmenkunta, mielenkiintoinen kevät odotettavissa =) Huhtikuusta kesäkuuhun päivittäinen antihistamiini ja sitten tarpeen mukaan. Myös raaka kananmuna on esim leipoessa pannassa, onneks ei kuitenkaan haittaa jos on ruuassa.

Mut tarttee mennä laittaa paikat kuntoon et pääsee tästä liikenteeseen taas!

Ette arvaa... Meillä ollaan taas nuhassa!!!!!! Kuudes jo, hohhoijaa... yskää onkin ollut pitkään ja nyt alko taas toi nuhakin. No, käytiin lääkärissäkin eilen ja sanoi, että kyllä sitten kohta on vastustuskykyä eikä tule enää niin helposti kipeäksi, kun nyt noin sairastelee. Saapi nähdä, toivottavasti pitää paikkansa. Onneksi ei ollut korvissa mitään, ollaan niiltä vaivoilta kuitenkin säästytty.

Ihania ilmoja... Oltiin taas kävelyllä aamupäivällä. On muuten aika hurjat kurakelit. Poitsu on heti ihan likainen pipoa myöden, kun möyrii kaikki lätäköt läpi =) Onneksi saatiin eilen välikausipuku ja kävin ostamassa kurahaalarit. Hanskat ja saappaat tarttis vielä =)

Olen yhä kotona potemassa tätä äänenmenetystä. Mies lähti mökkireissulle kavereiden kanssa jo eilen illalla. Vein aamulla pojan päiväkotiin. Kun olin saanut hänelle tossut jalkaan, hän ei enää taakseen katsonut, vaan lähti iloisena kohti kavereita. No ikkunasta hän sentää vilkutti hoitajan kanssa.

Poika on kotona koko ajan tutti suussa ja kitisee paljon. Tätä on nyt jatkunut yli viikon tätä erityistä kiukkuvaihetta. Päiväkodissa poika on enimmäkseen ilman tuttia ja erittäin hyväntuulinen. Eilenkin, kun hain hänet, hän leikki innoissaan hiekkalaatikolla isompien poikien kanssa. Heti huomattuaan minut, hän tuli riemuissaan luokseni. Kävimme sisällä putsaamassa pojan hiekkaisen naaman ja jo siinä vaiheessa alkoi huuto "tutti, tutti". Kai pojalla sitten on niin ikävä, että se purkautuu näin? Välillä tulee jo tunne, että poika viihtyy paremmin päiväkodissa kuin kotona.

Nyt poika on taas nukahtanut illalla omaan sänkyynsä. Mutta ei hän siellä kauan nuku, vain noin klo 19.45 - 22.45. Sitten hän jo seisoo sängyssään ja huutaa hysteerisesti äitii, äitii. Miten ihmeessä pääsemme eroon tästä vaiheesta?

Aamuisin pojan saa nyt herättää, että ehditään päiväkotiin, kun taas silloin, kun nukkui omassa sängyssä aamuun asti, hän heräsi n. 5.30 ja ehkä nukahti uudestaan meidän sänkyymme. Tänään herätin pojan klo 7.00 ja hän olisi vaan halunnut jatkaa uniaan ja hoki "nukkuu, nukkuu". Poika siis tuntuu nukkuvan paremmin meidän sängyssämme kuin omassaan. Itsekin pystyn jo nukkumaan suurimman osan ajasta, vaikka poika on välissämme. Joskus hän kyllä hyörii ja pyörii ihan mahdottomasti.

Elovena, kurasta vielä... Pojan päiväkodin piha ei eilen ollut erityisen kurainen, mutta poika oli ihan hiekassa, kun hain hänet. Hän oli ilmeisesti ollut naamallaan hiekassa ja syönyt sitä. Suunympärys oli ihan hiekkainen. Kun raotin pukua, huomasin, että hiekkaa oli leuan allakin ja vähän rinnuksilla. Ei siinä mitään, mutta kun mentiin kotiin ja vaihdoin vaipan, näin, että hiekkaa oli myös vaipan sisällä! Siis koko etumus ihan täynnä, miehiset vehkeet hiekalla kuorrutettuina! Ihan uskomatonta. Tätä se nyt tulee olemaan seuraavat pari vuotta...

Elovena, kurasta vielä... Pojan päiväkodin piha ei eilen ollut erityisen kurainen, mutta poika oli ihan hiekassa, kun hain hänet. Hän oli ilmeisesti ollut naamallaan hiekassa ja syönyt sitä. Suunympärys oli ihan hiekkainen. Kun raotin pukua, huomasin, että hiekkaa oli leuan allakin ja vähän rinnuksilla. Ei siinä mitään, mutta kun mentiin kotiin ja vaihdoin vaipan, näin, että hiekkaa oli myös vaipan sisällä! Siis koko etumus ihan täynnä, miehiset vehkeet hiekalla kuorrutettuina! Ihan uskomatonta. Tätä se nyt tulee olemaan seuraavat pari vuotta...

Näyttää kaikilla olevan tuossa viimeisimmässä listassa viimeiset tiedot 1vuotis neuvolasta.Meillä oli maanantaina 1v3kk neuvola.Kaikki ok.Pituus oli 81.7cm ja painoa 10kg960g.
Ihottumaa vielä löytyy kasvoista vähän,kyynärpäistä ja pohkeista.Kasvot ovat nyt melko hyvät mutta pohkeet ovat koko ajan pysyneet samana.Mitään allergiaa ei ole löytynyt.

ks, meillä ei ole 1-vuotisneuvolan jälkeen ollut vielä neuvolakäyntiä, vaan seuraava on vasta 1,5-vuotiaana. Silloin on myös lääkäri.

Mies tuli ryyppyreissulta vasta tänä iltana. Päiväkodista soitettiin perjantaina, että pojalla on vatsatauti. Hän ripuloi illalla vielä kolme kertaa. Eilisen hän oli kuumessa ja oli lähes koko ajan sylissäni. Tänään hän oli jo pirteämpi, mutta taas tuli ripulia kolmesti, joten huomenna emme häntä vielä päiväkotiin vie. Aika kova vatsatauti. Mies saa sitten huomenna krapulaisena hoitaa poikaa, minä menen töihin.

Oksettaa toi äijä tällä hetkellä niin paljon, että jos olisi nappi, jota painaa ja kaikki järjestyisi simsalabim, ostaisin mulle ja pojalle oman asunnon ja muuttaisin huomenna.

Näköjään ero tavalla nuo neuvolat sitten eri paikoissa.En ole aikaisemmin niin ajatellutkaan.Meillä oli nyt 1v3kk ja poika sai rokotuksenkin joka nyt eilen sitten nosti sen kuumeen josta se neuvolatäti sanoikin.Seuraavaksi meillä sitten neuvola 1v8kk ja silloin on myös lääkäri.

Eilen kun sitä lämpöä sitten tuli.Niin oli poika niin väsynytkin että nukahti sohvalle.Sitä ei ole tapahtunut ainakaan vuoteen että nukahtaisi muualle kuin sänkyyn,rattaisiin tai autossa.Kuulema ihottumaakin se rokotus voi tehdä mutta sitä ei onneksi ole näkynyt.Ihan riittävästi noissa entisissäkin.

Vaikea keskittyä töihin, kun miehen kanssa menee päin peetä ja poika on yhä vatsataudissa. Onneksi siis mies voi nyt hoitaa poikaa, ettei mun tarvitse olla pois töistä, kun juuri sairastin 1,5 viikkoa.

Poika ripuloi eilen illalla klo 19 - 21 viisi kertaa. Kolme yöpukua meni pyykkiin. Otimme sitten pojan viereemme nukkumaan. Hän nukkui hyvin koko yön, mutta minä tietenkään en, vaan kuuntelin hänen hengitystään aluksi ja sitten kun hän alkoi vimmatusti pyöriä ja vaihtaa paikkaa, sain olla koko ajan kääntämässä häntä, että itse mahduin sänkyyn. Aamulla poika joi heti herättyään 2 dl mehua ja söi vähän jugurttia ja mustikkasosetta. En usko, että on pelkoa kuivumisesta, mutta rankka tuo tauti näyttää olevan. Olisiko nyt sitten se norovirus. Näin ainakin arveli sairaanhoitaja eilen, kun soitin terveysneuvontaa.

Mies on sitä mieltä, että siinä ei ollut mitään väärää eikä pahaa, että hänellä jäi putki päälle ja hän palasi vasta sunnuntai-iltana kotiin, vaikka oli luvannut tulla lauantai-iltapäivänä. Turha yrittää enää asiasta keskustella. Reilu viikko sitten mies lähti illalla kahville kaverinsa kanssa ja sanoi palaavansa viimeistään 21.30. Hän tuli joskus yhdeltä ja sammui samantien. Eikä tuossakaan hänen mielestään ole mitään pahaa. Ja aina hän hokee, että hän ei juuri koskaan käy missään. Itse olen kuukauden aikana käynyt kerran yksikseni kaupungilla ja kampaajalla, muuten en todellakaan ole ollut missään muualla kuin töissä ja pojan kanssa.

Heippa kaikille!
Täällä käydään aina välillä kurkkimassa, vaikken ole pitkään aikaan kirjuutellutkaan. Tsemppiä Gildalle, meillä kanssa isännälle maistuu toisinaan liiankin hyvin ja ai että kun meikää v*tuttaa!!! Tai maistuis se välillä tietty itellekin, mutta jonkunhan on noitten mukeloittenkin perään katottava. Ihme juttu ettei ukkojen (ei toki yleistetä!) tartte vaivata päätään lastenhoito-ongelmilla... ollaankohan me liian kilttejä!?! Ja toisiin aiheisiin...
Meilläkin oli tuo 1v 3kk neuvola, saatiin rokotus ja mittailtiin. Lääkärineuvola-aika on sitten toukokuun alussa, silloin neiti siis 1,5v.
Ihanaa kun tulee kevät, meikäläinen alko heti vähän kattelee syömisiä (on tullukin talvi mussutettua...) ja reippailemaan. Tosin tän kurakelikauden ohi vois loikata ihan suosiolla, kauhee homma ensin pukea kaksi neitokaista kura-asuihin, puhumattakaan siitä kuravaatteitten huuhtelusta sitten sisään tullessa. Nooh, kohta ne alkaa shortsikelit :O)

Reipasta mieltä kaikille,
Pirpana ja pimut

Yhteistyössä