SYYSTUHINAT

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja 5.10.2005
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
Moikka kaikille!
Meilläkin pojalla iski viikonloppuna nuha. Alkoi liman nousulla, jota aluksi ihmettelin. Poika kyökki limaa ja oli rutuinen koko päivän. Illalla meni sitten vasta nokka tukkoon ja siitä asti on ollu rohinaa. Hankalaa, kun toinen ei osaa yskäistä tai sylkäistä limaa pois. Niistäjällä oon sitten sitä imenyt. Edes enimpiä.
Pupu: No sulla on menny vielä pitempään ponnistellessa. Voi parkaa...
Mä sanoin synnytyksen jälkeen etten enää koskaan ryhdy tähän hommaan, mutta kaikki sanoo, että se unohtuu. Saapas nähdä kuinka käy. Sitten vielä se että yleensä toinen ja kolmas synnytys on helpompi.
Mutta kyllä mua inhottaa ja sattuu, kun ajattelenkin itteni siihen tilanteeseen uudelleen. Toivotonta, tuskaista ponnistelua joka ei tunnu johtavan mihinkään. Imukuppi oli kyllä mun kohdalla pelastus!

Ihana lukea melkein samanlaisia kokemuksia. Pulauttelua meilläkin, välillä jopa suoranaista oksentamista. Toinen nuha pojulla ikää reilu 5vko. Joten pienenä se sairastaminenkin on aloitettava. Hyvin kuitenkin nukkuu ja syö joten se pääasia.

Tänään eka lastenneuvola ja painoa jo huimat 5700g pituutta 58cm. Joten eipä ole tämä poika heiveröinen. Posket ovat kyllä niin pyöreät. Maitoa on siis riittänyt ja rinnalla onkin melkein aina hereillä ollessa. Päivällä nukkuu kahdet noin 3-4 tunnin unet vaunuissa ja pikku tirsoja siinä välissä sisällä. Yöunet alkaa noin 21.00 ja alkuyön nukkuu yleensä 3-4 tuntia ja loppuyö heräillään sitten syömään 3-1 välein. Parina yönä ollaan pojan kanssa aamuyöstä tunnin verran ""keskusteltu"" kun ei uni tule silmään, mutta ihmekkös tuo jos koko päivä on jo nukuttu.

Joten taivaallisen helppoa on ollut. Illat ovat hieman levottomia kun tahtoo olla rinnalla joskus jopa 4 tuntia yhtäsoittoa. Onkin sitten käyty ulkona lenkillä iltaisin, että ei koko ilta menisi syödessä. Sen olen huomannut, että jos vauva illalla valvoo putkeen yli kaksi tuntia niin unen saanti on takkuista eli liian väsyneeksi ei saa päästää vauvelia sitten uni ei tule itsestään millään. Omaan sänkyynkin nukahtaa melkein joka ilta ihan kun vaan vie sinne ähisemään. Joten kolmas lapsi on ollut helpoin :)

Mulla ainakin synnytykset ovat helpottuneet joka kerralla ja kahdessa viimesessä ei puudutksiakaan ole ehditty antaa ja ilman repeämiä syntyneet. Kipeetä on tietysti tehnyt, mutta on siitä selvitty. Eka kerralla ponnistus kesti 2 tuntia nyt kahdella viimeisellä 6 ja 9 minsaa. Musta tuntu ekakerralla että en oikein osannut edes ponnistaa tosissaan ja ehkäpä paikat ovat jo niin löystyneet, että vauvat tuleekin jo helpommin seuraavilla kerroilla.

Hyvää jatkoa kaikille syystuhisijoille, meillä kastajaiset on ensi sunnuntaina eli 16.10. joten niitä täytyy tässä pikkuhiljaa alkaa valmistelemaan.
Kata

Katan pojuhan on tosiaan hyvän kokoinen, tosin taitaa olla toiseksi vanhin syystuhisija :) Itseäni on vähän harmittanut kun joka paikassa esim. pankkivirkailija kattoo poikaa ja sanoo että ei tuo voi olla 3vko, vähintään 2kk...

Välillä on mietittänyt tuo, että antaako vauvan olla rinnalla niin pitkään kun haluaa, koska mullakin menee oikeastaan koko ilta imettäessä. Pienet puolen tunnin tirsat saattaa ottaa välissä ja sitten jatkaa. Toisaalta poju nukkuu nykyään jopa viiteen aamuyöllä noilla iltatankkauksilla, eli en noista pitkistä unistanikaan haluaisi luopua ;) Yöllä saattaa valvoa pidempään kerrallaan vaan jos on hikka... niitä on muuten melkein joka syötöllä. Kai se on ihan normaalia?

Meillä on myös etunimi päätetty (oli jo toukokuussa) mutta toinen/toiset nimet mietityttää. Hain just konditorian esitteen, ja alan valkkailla mitä hankkisin ristiäisiin valmiina.

Ulkona en uskalla vauvaa nukuttaa. Toisaalta yleensä se että käydään kaupassa (n.40min kävellen) jo aiheuttaa että nukkuu päivällä 4-5h... se on kuitenkin aika paljon. Nostan siis lenkin jälkeen sisälle jatkamaan unia.

Pupu ja pikkumies 3vko 5pvä

Heips! Nyt alkoi sitten sairastelut. Kyllä voi pienestä ihmisestä tulla paljon sontaa! Herralla on siis ripuli. Toinen päivä jo menee paskoessa jatkuvalla syötöllä. Yö oli tosi hauska kun tissiä piti saada kerran tunnissa ja väliajat perä pörisi. Aamulla sitten nukkui peräti 6-9. Toki sisko sitten heräsi puol 8 joten vanhemmat ei kauheasti nukkunut. Vatsa ei onneksi ole vissiin kauhean kipeä kun ei toi mitenkään hirveästi itkeskele. Tytär oli aikoinaan ekaa kertaa kipeänä 11kk vanhana joten vähän menee eri mallilla tällä kertaa. On kyllä kaikki muutenkin niin erilaista. Itsellään kun on vielä paikat aika hajalla. Tytär syntyi sectiolla ja paranin parissa viikossa tosi hienosti. Nyt oli alatiesynnytys ja olen tosi kipeä vielä näin 3 viikkoa myöhemmin. Hieman jopa pelottaa kun isäntä palaa töihin maanantaina ja pitää jäädä muksujen kanssa kotiin. Oma liikkuminen kun on kivuliasta ja pitäis yhden uhmiksen perässä juosta imetyksien välissä. No hengissä ollaan ja toipumista tapahtuu vaikkakin hitaasti. ;)

Meillä on lähtenyt kyllä hyvin käyntiin elämä uuden tulokkaan myötä. Vauva on kiltti, nukkuu, syö ja kakkaa. Saanut pelkkää rintaa ja painokin noussut jo hyvin, eilisessä neuvolassa paino oli 4140g syntymäpainohan oli 3790g. Muita mittoja siellä ei sitten otettukaan, vaan pitää varata aika lastenneuvolan puolelle.

Miten teillä muilla nuo lantionpohjalihakset? Joko ovat löytyneet ja jaksatteko treenata niitä? Ite olen treenaillut päivittäin, mutta pelottaa silti kohdunlaskeuma, kätilö kun synnytyksessä sanoi että kohdunsuu on todella alhaalla. Peililläkon olen jo värkkiä vilkaissut, niin hmm teitä varmaan kiinnostaa ihan hirveästi, mutta ei kovin kaunis näky vielä. Vaikka mitään repeämiä tms ei tullut. Sekstailut jää varmasti jälkitarkastuksen jälkeen tapahtuvaksi.

Vauva heräsi, täytyy mennä.

Mima ja prinsessa 13vrk

Huomenta! Täällä menee ihan mukavasti. Vatsavaivat on taas helpottanut kun tottui poika suurempiin korvikemääriin. Parhaimmillaan vetää pullosta 160ml kahden tunnin sisään eli ensin sata ja pitää puol tuntia taukoa ja sit juo vielä hyvällä halulla lisää.. Aika huimaa.. Kai se on päättänyt kasvaa isoksi pojaksi.. Hereillä olo ajat on pidentyneet ja maailmaa on kiva katsella suurilla silmillä.. Paljon on hällä katseltavaa, lelut vaan ei vielä jaksa kiinostaa.. Nyt on alkanu rytmi löytyä eli nukkunut parina viime yönä jopa 7-8 tuntia putkeen sitten syö ja jatkaa unia.. Pientä pulauttelua on aina välillä mutta oksentelu on loppunut. Joku kyseli hikasta.. Minulle laitoksella sanottiin että jos vauvalla on hikka on joko kylmä tai huonosti röyhtäytetty! Mutta muuten ihan normaalia. Meillä myös usein hikka! Jaksamisia! Minna ja osku-

Moi!
täällä oon tehnyt pikasiivousta että ehdin ennen kuin poika herää ja ehdein! :)
täällä on ristiäiset lauantaina ja niitä tässä pitäisi järjestellä (äitini kyllä hoitaa järjestelyt melko pitkälle ja niillä ne myös on).

eilen käytiin neuvolassa punnituksella, kun soitin pulauttelusta ja käskivät tulla varalta punnitukselle, kun paino 2 vko- 1 kk oli noussut vain 150g/viikko. nyt oli noussut viikossa 450g eli pulauttelu on ihan normaalia, mutta käskivät silti seurata tarkkaan ja ottaa yhteyttä jos alkaa taas kaikki tulemaan ulos. pituutta meidän ukkelilla oli 57,5 cm eli aivan yläkäyrillä pituuden suhteen (mikä ihme sillä isä 174cm ja äippä 169cm). ei meinannut neuvolatäti uskoa pituutta vaan mittasi uudelleen. :) painoa siis nyt 5450g eli tilanne ihan hyvä. samalla th neuvoi myös käyttämään mallasuutetta jos kakkaus ongelmia. poika ennen kakannut vähintään pari kertaa päivässä ja nyt 2,5vrk välein, hain mallasuutetta apteekista ja heti auttoi. yhden yön valvoi tuon mahan takia.

Oli ihana nukkua viime yönä 7 tuntia putkeen, kun mies hoiti ensimmäisen syötön niin ehdein nukkun 21.30-4.30 :) mies jäi hereille pojan kans kun menin nukkumaan niin ne olikin nukkuneet koko yön olohuoneen sohvalla kun eivät olleet raskineet tulla makkariin ettei mun uni häiriintyisi! ei silti, poika nukkuu melkeen paremmin sohvalla tai meidän sängyssää kuin omassaan.

nukkuuko teillä muilla vaavit äippäpakkauksen laatikossa? meillä nukkuu VIELÄ mutta alkaa olemaan iso sinne! vielä varmaan viikon pari nukkuu siellä, mutta sitten pitää kyllä jo alkaa siirtymään pinnasänkyyn. poika liikkuu yön aikana niin paljon kopassa, että sitten kopsuttelee jalalla tai kädellä aina laatikon seinämiin, kun on niin pitkä.

Nyt täytyy vielä vähän viimeistellä siivousta ja laittaa pyykkejä ennen kuin poika herää. sitten lähdetäänkin laittamaan ristiäisjuttuja kuntoon mummun luo...

oikein ihania syyspäiviä kaikille ja nautitaan!:)
marjaana ja ""verkku"" 5vko+2 pv (joksi poikaa sanottiin raskausaikana, mutta ei kertaakaan sen jälkeen!)

ps. nyt vasta suurimman väsymyksen hälvettyä ja ""parannuttua"" synnytyksestä olen alkanut nauttimaan täysillä vauvasta. Alku oli yhtä jännitystä ja olin aika kipeä itsekin. Nyt tuntuu aivan uskomattoman ihanalta tää elämä!:) eikä tietenkään mitään parempaa eikä ihanampaa oo kuin tuo oma pieni tuhisia tuolla pihalla...:) ollkaamme onnellisia!:)

Heippa!
Pääsinhän minäkin viimein tänne! Lueskelemassa oon kyllä käynyt, mutta ei oo ehtiny kirjoitella. Ihan mukavasti meilläkin pääsääntöisesti on mennyt, mutta kertyyhän tuota univelkaa helposti. On tää alku toki ollut minulle täyttä opettelua, kun ei ole tuota aikaisempaa kokemusta lastenhoidosta mistään kertynyt.

Oon siis Marjaanan kanssa täysin samaa mieltä tuosta oman lapsen ihanuudesta. Ei parempaa vois olla eli olen kyllä todella onnellinen! Maistraatin nimipaperia tuossa juuri täytin ja meilläkin on nimiäiset marraskuun 5. päivä.

Rintamaidolla meillä vielä mennään, tosin vähän pelotti maidon riittäminen, kun olen ollut itse vähän flunssassa. Relatipat on meilläkin lisänä, kun tuntuu tuon pienen vatsaa aina välillä nipristävän. Aika kovasti välillä paukuttelee... Niin, siitä tulikin mieleen, että jos imetätte, älkää vaan syökö kaalilaatikkoa! Oli nimittäin meillä huonoin yö sen jälkeen, kun olin sitä syönyt...

Kiva kuulla, että löytyy muitakin kestovaippailijoita. Ollaan oltu varsin tyytyväisiä niihin, kunhan vaan vauhtiin päästiin. Joskus saatetaan yöllä heittää kertis kehiin(tosin ei enää moneen päivään) ja varmaan reissuissa tullaan niitä käyttämään.

Jeps! Tuntuu jotenkin sekavalta tää teksti, kun yritän samalla kuulostella herääkö parvekkeella nukkuja. Huomenna ostetaan vihdoin itkuhälytin, niin on vähän helpompaa ja turvallisempaa. Jos kenellä ostovinkkejä, kertokaa ihmeessä!

T: Justiina ja ""osku""

Moikkista kaikille =)

Meillä on nyt tämän viikon sukulaisia kylässä joten netissä en pahemmin ehdi käymään.. tai ehtisin mutta en kehtaa =)

Täällä edelleen kaikki mukavan leppoista ja rauhallista. Kirjoittelen paremmin sitten kun vieraat ovat lähteneet.

Heippa kaikille!

Olittekin jo siirtyneet tänne vauvan hoito-osastolle, joten liityn joukon jatkoksi...

Eli tyttäremme syntyi 29.9. klo 10.17, painoa 3410g ja pituutta 48 cm. Painoarvio heitti noin 600 grammalla :)
Edellisenä päivänä olin käynyt äitipolilla ja vielä ei sinä iltana ollut erityisiä tuntemuksia, muutaman tunnin nukuin ja tasan klo 03 heräsin supistuksiin, jotka olivatkin jo aika napakoita ja tihenivät vauhdilla. Sairaalassa oltiin 6.15 ja siinä vaiheessa supisteli 2 min välein. Kätilö pääsi meidän luoksi vasta 07.00, osastolla oli ruuhkaa juuri silloin. Sisätutkimuksen tehtyään totesi paikkojen olevan auki jo 9 cm, joten synnytyssaliin heti. Sain pudetaalipuudutuksen melkein välittömästi, koska avautuminen oli tapahtunut niin nopeaa ja vauva oli vielä kovin korkealla. Kätilö sanoikin että pään tekeminen kestää kauan ja tällä puudutteella saatiin (ehkä) kohdunkaulaa rennoksi. Eli periaatteessa sain ruvelta jo ponnistelemaan melko heti, tosin puudutteesta mulla puutu myös oikea jalka, jota ei yleensä tapahdu ja ponnistaminen olikin aika oudon tuntuista.

Paikat repesivät pahasti, papereissa luki I/II asteen repeämä, mutta kätilö oli sitä mieltä että olisi ollut III asteen. Sama se, mutta kipeät olivat paikat ja kursiminen kesti melkein tunnin. Eppari myös leikattiin. Menetin verta jonkin verran, joten olin tipassa päivän ja seuraava päiväkin meni horjuessa. Mutta siitä sitä vaan noustiin! Kotiin pääsimme maanantaina 3.10. ja tuolloin mulla hb oli 81, eli rautaa syön. En oikeestaan muuten tuntenut itseäni huonovointiseksi, paitsi väsymys oli/on aika suuri ja toi alapää juuttaan kipeä. Mutta onneks nyt jo alkaa tuntumaan paremmalle, särkylääkettä en oo ottanu enää parina päivänä kuin yhden kun popsin niitä kolme päivässä.

Siinä lyhykäisyydessään meidän synnytysreissu ja vauva-arjesta sitten toisella kertaa. Nyt lähettävä antamaan tissiä.

-Kukka ja tyttö 2vko ja 2vrk-

Onnea Kukalle ja perheelle! Täällä ei vauva-arkeen mitään ihmeellistä. Poika syö ja nukkuu.. Nyt on lisäksi vielä pidentänyt päivällä hereillä oloa niin että torstaina ja perjantaina ei meillä aamu kymmenen jälkeen nukuttu kuin vasta viideltä iltapäivällä.. Muutamia poikkeus öitä lukuunottamatta poika ottaa 7 tuntia unta putkeen. Eli syö illalla klo 22 tai 23 ja nukkuu siitä sen 7 tuntia.. Ihanaa.. Ristiäiskutsut on viittä vailla valmiit.. Tosin ihmetyttää että miten aina silloin kun pitäis jotain tärkeää tehdä niin tietokone tai tulostin pistää vastaan.. Tänään myös taistelin monta tuntia tulostimen kanssa.. No nyt ne on sit tehty ja huomenna ajattelin viimeistellä ja laittaa kuoriin niin saa viedä ne maanantaina postiin! Mitenkäs muiden vauva-arki? Kiirettä taitaa pitää.. Kirjoitellaan! -Minna ja osku 6vko ja 2vrk-

Huomenta kaikille!
meillä on nyt ristiäiset juhlittu ja poika saanut nimen Konsta Mauno Ilmari. Mielestäni ristiäiset olivat todella onnistuneet ja tunnelma oli ihanan herkkä (tätini kastoi mikä vaikuttanee tunnelmaan kotoisuuteen). Nyt sitten palaillaan tähän juhlien jälkeiseen arkeen nimen kanssa. täytyy tässä lähteä lämmittämään konstalle maitoa.

mukavaa sunnuntaita
marjaana ja konsta (päivää vaille 6 viikkoa)

Onnea Konstalle:) Oliko Konsta nyt sitten esimmäinen syysvauva, joka sai nimen? Meillä ristiäiset vasta suunnitteluasteella:) ELi perästä tullaan!

Täälläkin mennyt vauvan kanssa hyvin, vaikka välillä äitiä väsyttää! Omavaraisia ollaan edelleen maidon suhteen; välillä syödään tissiä ja välillä lypsettyä pullosta. Vauva on kasvanut hyvin! Ja ihanaa, kun vauva antaa yöllä nukkua, välillä jopa 6-7 tuntiakin:)

helmiinak ja vauva 5vkoa

Hei kaikille tuhisijoille ja öhisijöille :)!
Jotenkin jäi aikaa käydä täällä lukemassa ja kirjoittelemassa. Laitoin pojan parvekkeelle nukkumaan ja tuntuu tykkäävän siellä nukkua.
Aivan ihana vauveliini. Aina kun ei jaksaisi kanniskella ja kuunnella itkua niin nuuhkaisee vähän vauvan tuoksua niin jaksaa taas.
Meilläkin syödään vielä pelkkää rintaa. Paino noussut 4350g 3280stä viime neuvola käynnillä.
Massua täällä vielä kipristää ja pieruja huudetaan syöttöjen jälkeen. Olen välttänyt kaali ruokia. Ja rela tipat meilläkin menossa, tuntuu että tulee paremmin pierut pihalle :).
Paljon ollaan näpsitty digi-kuvia, kun alkaa olla poika enemmän hereillä. Ettei joka kuvassa ole simmut kiinni :).
Nyt pyykkiä ripustamaan, ennen kuin herää.
Täälläkin kestoillaan, öisin menee 2 kaupan vaippaa. Ja omassa sängyssä ei ole halunnut nukkua, nukkuu miun viekussa. Nyt otettiin yksi laita kokonaan pinniksestä pois ja patentti kiinni meidän sänkyyn, jos vaikka oppisi siellä nukkumaan.
T:Hanna ja uppeli 5vko

Ohhoh, nyt on aikaa käydä netissäkin. =) Mukava lueskella rauhassa sähköposteja yms. Etsin juuri sopivaa kestovaippaa, kun vauveli sai tutulta mummelilta 20 € vaatteisiin. Niitä on kuitenkin jo tällä hetkellä tarpeeksi, joten vaippa alskettaneen vaatteeksi. =) Taidan ostaa vanhana, niillä näyttää olevan tosi hyvät jälleenmyyntiarvot.

Eli neito on kantoliinassa ja tuhisee tuossa edessä rahallisesti, vaikka en osannut vielä ihan napakaa sitomista tehdä. Onneksi antoi minun rauhassa väännellä asentoaan pussukkaan. Vielä tämän käyttö ei ole kätevää, mutta eiköhän sitomiseen totu, kun harjoittelee. Kiva isän töissäollessakin saada käsiä vapaaksi. Eikä tarvi käydä kehdon luona tökkimässäkään tarkistettaessa, että hän hengittää =)

Meillä kanssa on otettu urakalla digi-kuvia ja videoitukin jonkin verran. Kiva laitella sukulaisille ja ystäville sähköpostissa kuvia, kun asun monesta niin kaukana.

Vatsakeppurointiin on otettu Cuplatonia, on tainnut helpottaakin. Terkkari sanoi, että koettaa vaan, mutta apteekkari sanoi, ettei kyllä itse käyttäisi, jos ei koliikkia ole. Jäi vaan epäselväksi, miksei käyttäisi. Laatikon mukaan ei pitäisi olla haittaakaan käytöstä.

Mukavaa lokakuun loppua ja voimia kastejuhlan järjestämiseenkin!

Ihanaa syyspäivää kaikille,

Meidän poika syntyi 26.9. klo:23.10. Painoa oli 3705g ja pituutta 51,5cm. Synnytys käynnistettiin kalvojen puhkaisulla ja oksitosiinitipalla. Olin jo neljä senttiä auki kalvojen puhkaisuvaiheessa, ilman minkäänortin supistuksia. Synnytys kesti noin 6,5 tuntia. Kun epiduraali annettiin niin muutaman supistuksen jälkeen sainkin heti ponnistaa. Synnytys ei ollut yhtään niin kamala kuin olin pelännyt. Väliliha ei revennyt eikä tarvinnut leikatakaan. Muutama tikki piti ylemmäs laittaa. Ainoa kamaluus mikä synnytyksestä jäi on virtsanpidätysongelma. Kovasti olen koittanut treenata lantionpohjalihaksia, mutta tulokset on vielä aika minimaaliset. Jatkanpa juttua myöhemmin, kun meille tulee nyt vieraita.

Heips kaikille,

Pitkästä aikaa kirjoittelen, ei ole oikein ollut mitään kirjotettavaa eikä kyllä tuota aikaakaan.

Vauva täyttää huomenna 3 viikkoa ja tänään oli neuvola. Hyvin on kasvanut, viikossa tullut reilu 400g lisää painoa ja pelkällä rintamaidolla. Pituutta syntymästä vaan 1cm lisää mutta pipon koko oli kanssa hyvin kasvanut. Tytöllä siis pää ja vyötärö kasvavat ;-)

Vauva todellakin syö hyvin, edelleen 2-3 tunnin välein yötä päivää. Mitään kunnon rytmiä ei ole ole tullut. Illalla on kahdeksan jälkeen pidempi tissimaratoni kestää yleensä jonnekin klo 23 asti, joten illalla ei mitään omaa aikaa jää.

Ristiäiskutsuja laittelen ja taas tää meni siihen että kutsuttujen määrä kasvoi suureksi, kun kutsut yhden pitää sitten kutsua toinenkin jne. Me pidetään ristiäiset seurakuntatalolla, joten onneksi sitä väkimäärää ei tarvitse kotia kutsua. Vielä olis pari viikkoa aikaa miettiä nimeä, argh kun se voi olla vaikeeta tällä kertaa.

Täytyy mennä.

Mima

Ristiäissuunnitelmia meilläkin hiotaan, ensi viikolla ne sitten on. Kastemekko pitäisi hankkia. Ei ole suvussa eikä tutuilla hyvää kiertävää/lainattavaa joten kauppaan on lähdettävä. Kukat ja leipomuksiakin pitänee tilata...

Minua kutsutaan vaativaan sävyyn!!!

Pupu ja pikkumies 4vko5pvä

Syyspäivää tuhisioille!

Täällä uinutaan aamupäivänunia. Tyttö ei tykkää nukkua pinnasängyssä, vaan parhaiten tuntuu nukkuvan sisälläkin vaunujen kopassa. Yöt nukkuu pienessä pinnasängyssä. Ilmeiseti toi isompi pinnasänky on vielä aika turvaton kun äiti ei ole vielä edes laitapehmusteita ja katosta siihen hommannut. Mutta hyvä että edes kopassa nukkuu sisällä. Ei aina jaksa lähtee ulos, missä uni sillä kyllä maistuu. Parvekkeella ei olla vielä kokeiltu.

Meillä isi alotti eilen työt ja hyvä niin, nyt pääsee rauhassa totuttelemaan tähän arkeen ja jos vaikka jonkin näköinen rytmi alkais löytyä. Ja kun oma kuntokin alkaa kohentua että jaksaa jotain tehdä. Ja nyt odotellaan vaan niitä viikonloppu aamuja kun saadaa kölliä koko porukka sängyssä.

Ristiäispuuhat tuntuu olevan vähän jokaisella ajankohtainen asia. Meillä ne ovat kuukauden päästä ja taidan päästä aika helpolla niiden juhlien järjestelyistä. Mummot ovat luvannet hoitaa ruoka ym. tarjoilun ja kun näillä näkymin juhlat pidetään vielä anoppilassa, ni meidän täytyy vain ilmestyä paikalle. :-) Meillä ei ristiäisiin kutsuta kuin lähimmät, eli: isovanhemmat, meidän sisarukset perheineen ja isomamma. Kummit löytyvät myös tästä porukasta.

Mukavaa syyspäivää kaikille!
-Kukka ja tyttö, päivää vaille 3vko-

Heips! Onnea Konstalle nimen johdosta! Täällä poika on nyt pari viikkoa osannut kääntyä lattialla mahalta selälleen ja tutkii ympäristöä ahkerasti.. Päivisin ei poika 10 minuutin pätkiä enempää nuku jos ei pääse ulos vaunuihin.. Täytyy koittaa joku päivä nukuttaa sisällä vaunuihin ettei aina tarvis ulos lähteä jos on vaikka kova pakkanen tai jotain.. Hereillä ollessa haluaa pääasiassa olla sylissä koska siitä näkee ympäristön parhaiten ja saa seurustella.. Harmi vaan ettei äiti sitten pysty tekemään mitään muuta.. On kyllä jo pidentänyt lattiallakin olo aikoja ja parhaimmillaan ehdit ripustaa pyykit tai vastaavaa.. Täällä myös ristiäisvalmisteltu vauhdissa.. Kakut tulee onneksi valmiina ja pukukin on äidin vanha.. Aika hyvällä mallilla siis.. Nyt täytyy taas mennä! -Minna ja osku 7 vko-

Nyt on 1kk neuvolassa käyty. Poika oli kasvanut kovasti. Nyt painoa jo 4,755 kg ja pituus 56,3 cm. Taitaa tulla aika jässikkä. Ja kyllä huomaa käsiteltäessä, että tukevoiduttu on. Meillä vesseli on jo viikon ajan hymyillyt oikein kunnolla ja välillä tulee vähän jutun alkua. Kuinkas muilla?
nyt meen syömään kun vielä voin rauhassa syödä=)
Hiutale ja toukka 1 kk