SYYSÄIPÄT

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja 19.9.2005
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
Huomenta syysäipät!

Tänään on np-ultran mukaan la eli rv 40+0 mutta tiistaina ois ""oikea"" la kuukautisista laskettuna. Jospa se vauveli tässä vaikka joku päivä suostuisi syntymään. Eilen oli jo jonkin verran todella kipeitä supistuksia, kesti melkein minuutin ja hiki tuli. Mutta loppuivat samantien kun aloin niitä kellottamaan.... että se siitä taas.

Täällä ollaan. Meillä nettiyhteys rikki (ukkonen rikkoi) joten tulin wapin kautta ilmoittamaan että meille syntyi pikku prinsessa 19.9 klo 2.05. Ihan kivan kokoinen oli. Pituutta 52 cm ja painoa 3730g. Tulen sitten lukemaan kaikki viestit ja kertomaan muutenkin tarkemmin miten kaikki kävi kun saan netin pelittämään....

T: Anssu ja neiti

Moikka moi!!
Onnea kaikille nyyttinsä saaneille!! =)=)=)
Tääläkin vielä yhtenä palana. La oli 23.9, mutta mitään merkkiä mistään synnytyksestä ei näy. Äitipolilla kävin perjantaina. Kokoarvioksi sain 3,4kg. Kohdunsuu vielä niin epäkypsä, että ei veikannut ihan näinä päivinä syntyväksi. Nyt vaan sitten kovasti touhuilen ja lenkkeilen ja nautin näistä viimeisistä päivistä mieheni kanssa kahdestaan :))
Muutenkin tuntuu että lokakuu vaihtuu ennenkö täälä jakaudutaan, saas nähä =)
Jaksamisia muillekkin yliaikaisille!!

T.Marjo82 40+2

Sunnuntaita tähän hiljaiseen syysäipät-ketjuun!

LA meni eilen eikä merkkiäkään synnytyksestä, ei supistuksen supistusta tms. Muutenkin mahassa on ollut hiljaisempaa eilen ja tänään. Tiistaina 27.9. on kuukautisista laskettuaika, joten odotellaanpa sitä päivää jospa silloin jotain vaikka tapahtuisi.

Olisi vaan niin ihana jo saada vauva mahan tälle puolelle. Nää viimeiset päivät on samanlaista tuskaa kun ihan alkuraskaudessa kun ei ole vielä varma raskaudesta tai sitten onko vauvalla kaikki hyvin ennen ensimmäistä ultraa. Päivät tuntuvat niin pitkiltä.

Anssulle ja perheelle supersuuret onnittelut!! =)) Mehän ollaan kuin popcorni kattilla, pokse vain kuuluu ;-)) Toivottavasti saatte yhteyden pian korjattua ja me pääsemme lukemaan tarkempaa selontekoa tästä jakautumisprosessista =)

Meillä mies on nyt palautunut työelämään ja minä olen täällä ensimmäisen aamun selvitellyt ihan ominvoimin. Ja hyvin on mennyt =) Esikoinen ehti kouluun ja Nellikin on vielä hengissä. Kohta pitäisi lähteä vaunuttelemaan ja samalla ulkoiluttamaan toi koiruus =)

Ai niin.. tuli mieleen, että kukka kyseli jo jonkin aikaa sitten miten muiden miehet ovat suhtautuneet seksiin raskauden loppuaikana. Meillä oli suht sama tilanne kuin kukallakin eli mies ei halunnut enään loppumetreillä moista harrastaa. Minua se hiukan ahdisti vaikka ymmärsin kyllä miehenikin ajatuksia asiasta. Eipä se auttanut ajatella kuin, että aikansa kutakin. Nyt huomaan hyvin, kaksi viikkoa synnytyksen jälkeen, että käyttäytyminen on alkanut palautua enemmän normaaliin =)) Vielä kun nämä jälkivuodot ym. systeemit normalisoituvat niin avot! ;-)

jees..nyt pitää mennä. Siijuu taas _ö//

Maanantai Huomenta!

Täällä sitä ollaan jälleen herätty uuteen päivään. Viikonloppuna komennettiin vauvaa, että alkais jo tulla eikä lilluttelis siellä lämpimässä kun täällä kin on ollut niiiiiin ihania syyspäiviä. ;) Tais mennä kuurolle korville...
Eli tilanne entinen: supistuksia (maha kovana, ei kivuliaita) on tullut ehkä enemmän, nytkin tässä kirjoittaessa useampi peräkkäin. Toivotaan siis että ne kehkeytyis siitä. keskiviikkona olis jälleen lääkäri ja ultra.

miina: Kiitti sun kommentista, koskien tota petipuuhaa. Ja nautihan vaunujen lykkimisestä tuossa ihanassa syyssäässä!

Muillekin mukavia päiviä vauvojen ja masujen kanssa, vielä me jakaudutaan vaikka toi lokakuu lähenee uhkaavasti!
-Kukka rv 41-

Kirjoitin tänne pitkän syynytyskertomuksen ja se menikin kodoksiin. No kirjoitan sen huomenna uudelleen. Nyt ottaa jo niin selkään kun seisoen pitää kirjoittaa.
Eli poika syntyi 20.9 11:20 3930g ja 53cm. Vihdoin on nyytti kotona ja voi alkaa harjoitella oman vauvan hoitoa..
hiutale ja pikkumies

Heips kaikki! Kukka: myös meillä oli hiljaista makuuhuoneessa. Oikeastaan koko raskausajan kun mies pelkäsi että se on mulle liian rankkaa kun supistuksia tuli niin herkästi kaikesta muusta toiminnasta. Yritin vakuuttaa että kerron kyllä sitten jos pahalta tuntuu mutta ei siitä suurta hyötyä ollut! Olin välillä aika ärtynytkin siitä ettei seksiä ollut.. Nyt odotellaan että masu toipuu leikkauksesta niin sitten taas.. Täällä lapsi kasvaa ja syö.. Koettelee vanhempien hermoja valvomalla öisin ja päivisin.. Seurustella kun pikkumies tahtoisi.. Ulkoiltu ollaan päivittäin ja yritetty pudottaa äitin kiloja matkalle. Torstaina olis 1kk neuvola, sitten selviää kuinka paljon mies on kasvanut ja äiti laihtunut.. Aurinkoista syksyä kaikille ja supistuksia tarvitseville! -Minna ja oskari-

Täällä la mutta ei kuulu ei näy...
Kivuttomia supisteluja kyllä piisaa ja limatulppaa irronnut eilisillasta lähtien, tosin vähän kerrallaan. Shoppailemassa kävin ajankuluksi, kun ei viitsi koko aikaa kotona puunailla. Kummasti sitä kyllä keksii järkkäiltävää täälläkin... Jänskä vaan kun 40 rv:n rajapyykki saapuu niin mieli muuttuu niin malttamattomaksi, ja hermo hiukka pinnassa... ja siitähän saa sitten mieskin osansa! ;)

Kuuluillaanhan ja iloisia odotushetkiä vielä pallomahaisille!

Heipparallaa! Meille syntyi pieni poika vain muutama tunti sen jälkeen kun olin kirjoittanut tänne, että nyt se on lähtenyt käyntiin. Lapsivedet menivät siis klo 22:50, supistukset 3-5min. välein klo 23:50 lähtien, klo 2:00 sairaalassa ja klo 4:16 vauva syntyi. Huh! Oli niin nopea, että kätilö ei aavistanut sen sitä ja jäi sitten kipulääkkeet saamatta. Pieni välilihan leikkaus tehtiin (5cm) puudutuksessa ja ilokaasu sai oksentamaan. Synnytys meni kuitenkin niin nopeasti, että ei jäänyt minkäänlaisia traumoja. Päin vastoin.

Nyt tutustutaan toisiimme pienen poikamme kanssa. Hänellä oli painoa 3055gr ja pituutta 49cm. Lääkärin mielestä tarvitsee syöttöjä 3h välein, joten herättelemme hänet aina 3h edellisen syötön alusta. Vahinko vaan, kun syöttäminen kestää 2h, niin ei ehdi ottaa kuin 1h nokoset tai syödä välissä. Välillä on pakko pitää pidempi tauko, jotta poika ehtii nukkua. Muuten vain nuokkuu tissillä. On tää aika ihmeellistä. Huomenna tulee neuvolan täti kotiin ja toivottavasti päästään syöttämään vauvan rytmissä, että ei tarvitse enää väkisin herätellä.

Piti vielä lisätä, että meillä siis oli laskettu aika 29.9. ja oltiin miehen kanssa ihan varmoja, että menee yliaikaa. Meillä ei ollut kaikki kotona vielä valmiina ja olin odottanut saavani vielä pari viikkoa ""lomailua"", vaikka olo olikin alkanut jo vähän hankaloitua. Vauva syntyi siis rv 38+5, mutta kaikki oli hyvin jos siroa kokoa ei noteerata. Lapsivesien mentyä oltiin molemmat ihan ihmeissään... :)

inkki, 1.9.05

Pupu, 21v, 2.9.05 *15.9. upea poika, 4110g ja 55cm
Susba, 26 v, 2.9.05
Sari, 2.9.05 (23.8.)

Kata, 3.9.05 *4.9. poika: 4380g ja 52cm
Kirsikka, ? v, 3.9.05
Marjaana, 21 v, 3.9.05 (OYS) * 5.9. klo 6.51. poika 4560g ja 52 cm

Ansku, 26 v., 4.9.05 (PHKS)

Tiina, 25 v., 5.9.05

Dea, ?, 6.9.05 *10.9.2005 tyttö, klo 3.01, paino 4230 g, pipo 35, pituus 51 cm
Vilijonkka 33 v, 6.9.05 (Hkää) *4.9. poika: 3640g
Miina, 34 v, 6.9.05 (Tyks) * 11.9. tyttö: 3920g, 53cm
Nelle, 37 v, 6.9.05 (HYKS) *toukokuu tyttö

Charlotte, 23 v, 7.9.05

Ami -75, 8.9.05

Merinkeri 37v, 9.9.2005 Tays * 5.9. poika: 2975g, 48cm

Anssu 29v, 10.9.05 ja PHKS
Tipi, ? v, 10.9.05
Riinuli 10.9. *10.9. tyttö klo:05.41. mitat: 2950g. ja 49cm

Hanna, 26 v, 11.9.05 poika klo 12.21, 3280g ja 49,5cm
Hemu, ?, 11.9.05
Nappi, 11.9.05
ristiina, 11.9.05 * 4.9. tyttö

Justiina 36 v, 12.9.05 (EKKS),*15.9. poika klo 15 tuli 2885 g ja 47 cm
Kati2, 12.9.05, *17.9. tyttö klo:17.35, 3990g ja 49cm
Saana, 12.9.05

Ninni, 30 v, 13.9.05

Nicole, 27 v, 14.9.05 * 11.9. tyttö klo 7.05, 4360g ja pituutta 51,5 cm

Katska, 15.9.05
Minna, 23 v, 15.9.05 (PHKS) *1.9. poika: 2850g, 48cm

Hiutale 27 v, 16.9.05 (KSKS)

Helmiinak, 33 v, 17.9.05 * 11.9 tyttö, klo 5.27, painoa 3435g ja pituutta 50cm

Kassandra, 32 v, 17.9.05

Maisa, 32 v, 18.9.05
Kermit, 29v, 18.9.05 (TAYS) *20.9 klo 04:24 tyttö, 3110g ja pituutta 49cm.
Soft, 26v, 18.9.05 (OYS)

Kukka, 31 v, 19.9.05
Tiik, 32 v, 19.9.05

Java, 23 v, 20.9.05 *18.9. tyttö, 2950 g ja pituutta 50,5 cm

Höpö, ? v, 21.9.05
Syysvauva, ? v, 21.9.05
Titti, 34 v, 21.9.05

Kati, 24 v, 22.9.05

Amanda, 30 v, 23.9.05
Ninzika, 18v, 23.9.05 (PHKS)
Marjo82, 23.9.05

Mima, 30 v, 24.9.05

Suzy, 26 v, 26.9.05

K-68 36v, 28.9.05 (KYS)

Heippa!

Vihdoin on hetki aikaa kirjoitella tänne ja kertoa oma synnytyskokemus.
17.9 aamulla klo 10 alkoi supistukset. Siinä niitä kellottelin ja aika nopeasti niiden väli tiheni. Halusin kuitenkin olla mahdollisimman pitkään kotona. Yhtäkkiä supistukset kuitenkin muuttuivat todella kipeiksi enkä pystynyt liikkumaan, huusin vaan sängyssä. Mieheni soitti ambulanssin.

Ambulanssin tultua he katsoivat kohdunsuun tilanteen ja sanoivat, että olen lähes auki ja vauva syntyy mikä hetki tahansa. Paniikki kasvoi, koska olin todella kipeä. He päättivät kuitenkin, että yritetään ehtiä sairaalaan ja sinne sitten lähdettiinkin pillit päällä.

Sairaalaan ehdittiin ja kohdunsuulle kurkattiin heti. Olin auki 3cm! Ymmärrän, ettei synnytys ole ensihoitajien erikoisalaa mutta luulisi 3cm ja 10cm eron huomaavan!

Onneksi sain heti epiduraalin ja taivas aukeni!! Kaikki kivut lähtivät ja se oli suuri helpotus koska en enää ollut tässä maailmassa, kivut olivat sen verran suuret.

Ei mennyt kun 1,5h kun olin auki täydet 10cm ja sain alkaa pikkuhiljaa ponnistelemaan. Aktiivisesti ehdin ponnistaa 3 kertaa ja sitten tyttö syntyi. Repesin hiukan ja sain 3 tikkiä.

Tyttö painoi 3990g ja oli 49cm.

Synnytys oli siis ensikertalaiselle todella nopea eikä kätilökään ihmetellyt miksi olin niin kipeä koska synnytys eteni niin vauhdilla.

Synnytys kesti siis yhteensä 7,5h ja ponnistusvaihe kesti 5min.

Rankkaa oli mutta onneksi siitä selvittiin ja palkinnoksi siitä kaikesta saimme terveen tytön jota todella arvostamme.

Oikein paljon onnea uusille vauvan saaneille.

Viime yö näytti jo lupaavalta, mutta ei sitten lähtöä tullut kuitenkaan. Toivottavasti pääsis nyt tänään tai ens yönä tosi toimiin, ei jaksa enää. Pelottaa jo mennä nukkumaan kun ei saa nukuttua, pyörii ja lonkat ovat niin kipeitä ettei asentoa kuitenkaan voi kunnolla vaihtaa. Supisteleekin niin mahtavasti että niihinkin heräilee. Kohta tämä menee meikäläisellä yksin kirjoitteluksi kun kaikki muut ovat syysvauvansa saaneet.....

On täällä vielä toinenkin kärvistelijä... kohta ollaan menty viikko yli lasketusta ajasta ja alkaa tosissaan turhauttaa! Viime yönä alkoi vähän veristä vuotoa tiputella ja kävinkin äitipolilla aamupäivällä. Ei mitään ihmeempää syytä ollut ainakaan näkyvissä ja lääkäri epäili, että voisi alkaa synnytys pikkuhiljaa käynnistyä ja vuoto johtua siitä. Itse en oikein usko, koska eipä juuri kipeitä supistuksia kuulu. Huomiselle sain kuitenkin käskyn tulla kontrolliin ja hyvä niin, koska sisätutkimuksen jälkeen vuoto on vähän lisääntynyt. Ultran mukaan vaavilla on kuitenkin kaikki hyvin ja kokoarviokin oli 3,6kg eli ihan hyvän kokoinen vaavi sen mukaan tulossa! Kunhan nyt ymmärtäisi tulla...

Hei te vielä odottelevat, ja tietty jo vauvan saaneetkin;

miten teillä vauvat liikkuvat/liikkuivat loppuvaiheessa. Täällä siis eilen la ja nyt pariin pvään vauva liikkunut tosi vähän, saa pientä vastetta kun oikein yrittää aktivoida, silitellä ja hieroa, mutta muuten hiljaista masussa, eikä tunnu innostuvan liikehtimään suuremmin.

Itsellä tuntuu että hikoilun määrä lisääntynyt hurjasti, huhhuh, kuumaa puuhaa tämä odottelu.

Kaks viikkoa ja monta valvottua yötä takana, vauveli on tehnyt syntymäänsä.. viime yönäkin valvoin koko yön tiukkojen supistusten kanssa ja aamuyöstä olin täysin varma, että tänään pieni syntyy. Niin vaan hetkeksi levähdin viiden maissa ja nukahdin tunniksi ja niin hävis säännölliset supistukset. Aamupäivän supisteli epätahtiin ja enää ei ollut sairaalaan lähtö meininki päällä.
Tänään oli neuvola aikakin ja vauva oli niin hirveessä menossa mahassa, että pulssi löi melkein kahtasataa. Ja yllätys yllätys, neuvolatäti totesi, ettei oo tietookaan enää viime kertaisesta ""kiinnittymisestä"".
Hoitaja oli sitä mieltä, että mulla on niin väljät ja joustavat nivelet tuolla alapuolella, että siellä sopii liikkumaan, eikä jää välttämättä kiinni.
Yöllä kun supistuksissani kärvistelin, niin kyllä se pää siellä jalkovälissä selvästi tuntuu ja kävely on hankalaa.

Näin meillä nyt kun on 39+6, tämä on muuten neljäs lapseni ja yksikään raskaus ei ole mulle tänne asti ehtinyt, ovat syntyneet tuossa 39+4 ja kolme kertaa olen samaa vanhaa kaavaa käyttänyt synnytykseen lähdössä, aina ovat syntyneet tälläisten supistusöiden jälkeen.
Nyt en sano enää mitään, tämä neljäs tekee kyllä sellaiset kujeilut kanssani... Turhauttaa herätä joka yö tuleksottomiin supistuksiin...

Heip!

pepe: Mä havaitsin myös samaa, eli vauvan liikkeet ovat vähentyneet. Näin oli ainakin viime viikolla, aluksi en edes huolestunut kun onhan siellä masussa jo aika ahtaat paikat. Mut sitten rupesin oikein kunnolla seuraamaan liikkeitä ja niitä tuli tosi harvoin ja piti tosiaan tökkiä ja silitellä, vastaukseksi tuli vaimeita potkuja/liikkeitä. Soitin jo neuvolaankin kerran, käski soittaa äitipolille, mutta sitten vauva ruoesikin liikkumaan. ihan kun olisi tajunnut mun huolen! Seuraavana aamuna sitten itkeä tihrusin kun liikkeitä ei aamusta alkanut kuulumaan, mutta kun kävin vessassa ja juomassa mehua ja jälleen silittelemään masua, alkoi liikkeet tuntua.

Näin siis viime viikonlopulla, nyt taas liikkeet lisääntyneet kuin myös supistukset. Tänään aamusta supistellut noin 10 min välein, mutta eivät ole olleet kivuliaita. Eilen kävin kävelemässä noin tunnin lenkin ja ihan hyvin jaksoi, tänään jälleen siivonnut. Nyt päätin huilata loppuajan, ei näytä olevan apua touhuilusta.

Huomenna siis aamusta jo äitipolille meno, joten huomiseen!
Illan jatkoja kaikille!
-Kukka rv.41+1-

Moi kaikki!

No en ole vaavia saanut minäkään vielä syliin ja olo on entistä tuskaisempi. Mullakin on ollut jo muutaman päivän ja yön välillä kovaakin jomottelua, mutta aina on supparit loppuneet ennen aikojaan=( Yöt on vaikeita, jotenkin vaivaa sellanen outo levottomuus, hikoiluttaa kovasti ja jokainen asennon vaihto ja etenkin sängystä vessaan nouseminen on yhtä tuskaa. Mullakin laskettu päivä siis oli ja meni...

Vauvan liikkeet on myös täällä vähentyneet toden teolla ja parina päivänä olen minäkin oikein säikähtänyt, kun en ole meinannut saada poikaa hereille yrityksistä huolimatta.

Tsemppiä kaikille ja kärsivällisyyttä-sitä tarvitaan!

Suzy 40+1

Huomenta vaan kaikille,

Hermot ovat tiukalla, nukuin kyllä suhteellisen hyvin viime yön verrattuna edellisiin, mutta kun ei tuo vauva ilmeisesti halua syntyä. Elämä on kuin elokuvasta Päiväni Murmelina jossa herätään joka aamu samaan päivään. Aamulla ajattelee josko se tänään syntyis, miettii supistuksia, liikkeitä yms. Ja sitten herää seuraavana aamuna eikä mitään ole tapahtunut ja samat ovat aatokset. Tuntuu että koko perhe alkaa olemaan aika kyllästynyt odottamiseen ja haluaisivat vauvan jo syntyvän.

Vauvan liikkeet ovat täälläkin selvästi hiljentyneet ja muuttuneet jotenkin erilaisiksi. S-keinoista ei ainakaan täällä ole ollut mitään hyötyä, vaikken niihin sillä lailla uskokaan. Sehän on vaan tsäkää jos vauva päättää syntyä vaikka saunomisen jälkeen voishan tuo syntyä joka tapauksessa silloin ilman saunaakin. Mutta kaikkea olen joka tapauksessa tässä kokeillut.

Toivotaan, että me viimeisetkin syysäipät nyt pian saisimme käärömme masun tälle puolelle.

En tiedä olenko ihan kaheli kun luen noita vielä odottavien tilityksiä niin olen ihan haikena kun en ole enää raskaana. Vaikka nautin tästä vauvan hoidosta ja pienestä tulokkaasta olen joka kerta raskauden loputtua haikaillut sitä mahaa ja niitä jännittäviä ja pitkästyttäviä hetkiä loppuraskaudesta. Jotenkin nyt vielä enemmän kun tiedän, että tämä kohta 4 viikon ikäinen pikku mies on meidän viimeinen vaavimme.

Vaikka itse raskaus aika ei ollut helppo niin sitä kuitenkin kaiholla muistelen jo nyt. Ja hyvä kun ei ollut tippalinssissä kun laiton äitiysvaatteet (joita viimeiset 2 kk inhosin) kaapin perukoille ja mietin, että pitäisi nämäkin nyt myydä ja en koskaan enää näitä tarvitse. HULLUA!! Onks muilla samanlaisia tuntemuksia jo tässä vaiheessa.??

Pikku miehen kanssa mennyt tosi hyvin. Rauhallinen poitsu, hieman vatsanväänteitä, mutta ei juuri itkeskele ja rauhoittuu aina sylissä jos ei muuten. Katsoo äippää niin ihanasti kieroon kun on sylissä. Yötkin menee 3-4 syötöllä ja kun on syönyt niin samantien uni jatkuu. Herätys kello 6 on kyllä jo tuttua vanhempien lasten kanssa. Mutta kun menee kello 21.00 nukkumaan eli vauvan kanssa saman aikaan jaksaa hyvin.

Kata

Moikka!

kata: Mulle on tullut jo nyt, vaikka vauvaa en vielä ole edes synnyttänyt, välillä haikeus kun ajattelee tätä masua ja raskausaikaa. Luulen että ikävä tosiaan tulee.

No nyt on päätetty meidänkin vauvan syntymä, perjantaina menen käynnistykseen, jos ei ennen sitä tapahdu mitään. Eli nyt kaikki mahdolliset supistukset tännepäin, kiitos! Kävin siis tänään kontrollissa, vauvalla kaikki hyvin, painoarvio neljä kiloa. Klups! Toivottavasti arvio on yläkanttiin. Kysyi jo joko olisin halukas jäämään osastolle, mutta kun asutaan melkein sairaalan vieressä ja jos vaikka tästä tutkimuksesta olisi ollut apua, ni tulin kotiin odottelemaan. Supistuksia on välillä tullut ja ovat olleet napakampia kuin aiemmin, samoin selkään on alkanut särkeä. Oliko näin että synnytyskivut alkavat samoin kuin kuukautiskivut? Jos näin on ni tämä muistuttaa juuri sitä.

Lääkäri oli sitä mieltä että kohdunsuu olisi pienentynyt viime perjantaista noin ½ cm, hö. Kaulaa kuitenkin jäljellä enää ohuelti.

Nyt siis toivotaan että synnytys käynnistyis ennen perjantaita, ettei tarviis käynnistää. Tosin olen kuullut niin monta erilaista tarinaa käynnistyksestäkin, että ei voi tietää miten menee.
Jännityksellä siis odotellaan, että kerkeekö vauva syntymään syyskuun puolella!
-Kukka rv 41+2-

Onnea matkaan Kukka! Pidän peukkuja, että syntyy ilman käynnistystä! Ja jos ei ilman käynnistystä, niin tsemppiä perjantaille! Eikös ole kuitenkin ihana tietää, että viimeistään silloin SE tapahtuu:)?

helmiinak

Täälllä ei uutta auringon alla. Aika vaan alkaa kulumaan aika hitaasti, kun nyt pariin pvään ei ole enää ollut intoa/uskallusta/jaksamista lähteä pidemmälle. Ja tietysti innokkaat läheiset soittelee ja tekstailee jotta joko? Kaikille on kyllä luvattu ilmoitella kun jotain tapahtuu, mutta se ei silti hillitse kyselijöitä... Aiemmin raskausaikana kun luin muiden odottavien kypsiä kommentteja utelijoista ajattelin että voi, sehän on vain ihanaa olla suuren kiinnostuksen kohteena, mutta nyt olen alkanut ymmärtää niitäkin uteluihin kypsähtäneitä kommentteja...

Limatulppaa tosiaan tullut useampana pvänä, ja tänään ihan kunnon satsi. Miten teillä muilla vielä odottavilla? Se kai nyt kuitenkin jo lupailee jonkinlaista edistymistä asiassa ; )

Ja ei kun jatketaan odottelua...

Niin ja jo vauvan saaneet, kirjoitelkaahan jaksamisenne ja innostuksenne mukaan vauva-arjesta juttuja, niitä on oikein ihanaa jo lukea!

Hei,meille syntyi tyttö 15.9 klo.17.16,3390g,48cm viikolla 41+5.
Vauva kasvaa ja voi hyvin.En ole ehtinyt tänne kirjoittelemaan!
Tänään käytiin neuvolassa,tyttö painoi 3705g ja 51cm, imetin viikon jonka jälkeen maito loppui, meenasi tulla synnytysmasennus mutta hain heti apua ja nyt on tosi hyvä olo ja nautin vauvasta, maitokin siksi varmasti loppui kun ruokahalu meni. Laihtunut olen entisiin mittoihin ja äitiys on ihanaa! Kiirettä,tuntuu päivät menevän vauhdilla! Eipä tässä kummempia.Kirjoittelen taas kun ehdin.

SYYSÄIPÄT
19.9.2005 19.9. 09:22
inkki, 1.9.05

Pupu, 21v, 2.9.05
Susba, 26 v, 2.9.05
Sari, 2.9.05 (23.8.)

Kata, 3.9.05 *4.9. poika: 4380g ja 52cm
Kirsikka, 25v,3.9.05 (K-PKS) * 15.9 klo.17.16 tyttö 3390g ja 48cm
Marjaana, 21 v, 3.9.05 (OYS) * 5.9. klo 6.51. poika 4560g ja 52 cm

Ansku, 26 v., 4.9.05 (PHKS)

Tiina, 25 v., 5.9.05

Dea, ?, 6.9.05