Syystuhinat

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja 7.11
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
7

7.11

Vieras
SYYSTUHINAT
5.10.2005 05.10. 12:19
inkki, 1.9.05

Pupu, 21v, 2.9.05 *15.9. upea poika, 4110g ja 55cm
Susba, 26 v, 2.9.05 *5.9. tyttö, 2662 g ja 46 cm
Sari, 2.9.05 (23.8.)

Kata, 3.9.05 *4.9. poika: 4380g ja 52cm
Kirsikka, ? v, 3.9.05 *15.9. tyttö, 3390 g ja 48 cm
Marjaana, 21 v, 3.9.05 (OYS) * 5.9. klo 6.51. poika 4560g ja 52 cm

Ansku, 26 v., 4.9.05 (PHKS)

Tiina, 25 v., 5.9.05

Dea, ?, 6.9.05 *10.9.2005 tyttö, klo 3.01, paino 4230 g, pipo 35, pituus 51 cm
Vilijonkka 33 v, 6.9.05 (Hkää) *4.9. poika: 3640g
Miina, 34 v, 6.9.05 (Tyks) * 11.9. tyttö: 3920g, 53cm
Nelle, 37 v, 6.9.05 (HYKS) *toukokuu tyttö

Charlotte, 23 v, 7.9.05

Ami -75, 8.9.05

Merinkeri 37v, 9.9.2005 Tays * 5.9. poika: 2975g, 48cm

Anssu 29v, 10.9.05 ja PHKS *19.9. tyttö, 3730 g ja 52 cm
Tipi, ? v, 10.9.05
Riinuli 10.9. *10.9. tyttö klo:05.41. mitat: 2950g. ja 49cm

Hanna, 26 v, 11.9.05 poika klo 12.21, 3280g ja 49,5cm
Hemu, ?, 11.9.05
Nappi, 11.9.05
ristiina, 11.9.05 * 4.9. tyttö

Justiina 36 v, 12.9.05 (EKKS),*15.9. poika klo 15 tuli 2885 g ja 47 cm
Kati2, 12.9.05, *17.9. tyttö klo:17.35, 3990g ja 49cm
Saana, 12.9.05

Ninni, 30 v, 13.9.05

Nicole, 27 v, 14.9.05 * 11.9. tyttö klo 7.05, 4360g ja pituutta 51,5 cm

Katska, 15.9.05
Minna, 23 v, 15.9.05 (PHKS) *1.9. poika: 2850g, 48cm

Hiutale 27 v, 16.9.05 (KSKS) *20.9. poika, 3930 g ja 53 cm

Helmiinak, 33 v, 17.9.05 * 11.9 tyttö, klo 5.27, painoa 3435g ja pituutta 50cm

Kassandra, 32 v, 17.9.05

Maisa, 32 v, 18.9.05
Kermit, 29v, 18.9.05 (TAYS) *20.9 klo 04:24 tyttö, 3110g ja pituutta 49cm.
Soft, 26v, 18.9.05 (OYS)

Kukka, 31 v, 19.9.05
Tiik, 32 v, 19.9.05 22.9. tyttö, 2480 g 49 cm

Java, 23 v, 20.9.05 *18.9. tyttö, 2950 g ja pituutta 50,5 cm

Höpö, ? v, 21.9.05
Syysvauva, ? v, 21.9.05
Titti, 34 v, 21.9.05

Kati, 24 v, 22.9.05

Amanda, 30 v, 23.9.05
Ninzika, 18v, 23.9.05 (PHKS) *20.9. poika, 3315 g ja 51 cm
Marjo82, 23.9.05

Mima, 30 v, 24.9.05 * 28.9. tyttö 53cm ja 3790g

Suzy, 26 v, 26.9.05

K-68 36v, 28.9.05 (KYS)* 29.9. Poika :) 3900g ja 50cm

Eppu, 29.9.05 *21.9. poika, 3055 g ja 49 cm

Tuli se sata viestiä hiukka hitaammin kuin ennen vauvoja. =) Ihan kuin meillä olisi enemmän puuhaa nykyään...

Tosi mukavaa aikaa elellään täälläkin, kun vauva on ruvennut hakemaan jo seurallista hymyä ja jokeltelun alkeita. Ihanaa saada seurustella vauvan kanssa. Meinasi jo välissä väsyttää paljon, kun vauvakin huusi vatsaansa, mutta taitaa olla helpottunut sekin. Ainahan sitä vähän, mutta helpottunut kumminkin. Sitä tuntee itsensä niin voimattomaksi vauvan kipristellessä ja varsinkin jos yksin kotona, niin itku meinasi päästä ja pääsikin joskus itseltäkin. Silloin ajattelin, että miten ihmeessä joku kykenee hoitamaan samalla isompaakin lasta, kun oma aika meni ihan totaalisesti yhden kanssa ja monesti kummankin vanhemman aika. Nyt kuitenkin pakattuani raskausvaatteet varastoon ei voinut välttyä pieneltä haikeudelta ja ajatukselta, että kyllähän sitä vielä niitäkin tarvitaan. No, se ei ole nyt ajankohtaista.

Jaahas, tuolla jo herätään...

Heips! Miina: Meillä perhetyöntekijä kävi vain 2 krt. juttelemassa perheen tilanteesta ja siitä minkälaista apua tarvitaan. Tosin todettiin yhdessä että tilanne on niin hyvin korjaantunut ettei se edes käy meillä enää. Monissa muissa perheissä jotka on niiden asiakkaina on kuitenkin paljon isompia ongelmia esim. päihteiden käyttöä tai muita sosiaalisia ongelmia. Ne on nimenomaan sossun työntekijöitä. Voi olla lastenhoidon tarvetta tai kodinhoitoon liittyviä juttuja. Ja ne taas hoidetaan kotiavun kautta. Monet tarvitsevat apua jo siihen kuinka olla äiti. Mulla suurin ongelma oli unenpuute ja se oli onneksi helppo korjata pienin käytännön järjestelyin. Ja kaikki muut ongelmat korjaantui siinä sivussa. Toki tietenkin lääkkeet on ollut ratkaiseva tekiä. (olipas jotenki sekavasti selitetty ;) ) Helmiinak: Minkälaisia ongelmia sulla on sun 2,5 vuotiaan kanssa? Meillähän toi tyttö täyttää tammikuussa 3 ja kyllä sen kanssa hermot välillä menee ja pahasti!! Riittääkö sulla kädet? Mulla ei! Kai tän aikanaan oppii?!

Moi,meillä tyttö jo kohta 2kk,jokeltelee kovasti ja nauraa.
Julia nukkuu yönsä,herää joskus kerran mutta muuten tosi kiltti,eipä ole juurikaan itkeskellyt kun nälkäänsä ja sitten äkkiä tuttelia:) Mulla tuli kans masennuksen alku ku pääsin sairaalasta kotia,meni uni,ruokahalu,kiinnostus ja maito!
Imetin viikon ja kun en pystynyt syödä mitään niin maito loppui,alunperinkin jouduin antaa lisämaitoa.Onneksi hain kokemuksesta heti apua ja nyt on olo mahtava,nautin vauvasta ja syön noita lääkkeitä ainaki sen 3kk.
19pv on synttärit ja päästään miehen kanssa rentoutumaan,viedään Julia mummulle hoitoon kun nukkuu yönsä,on kiltti ja muutenkin jo mummu eli äitini on tullut tutuksi,eli rennoin mielin.Julia oli jo kerran kuukauden ikäisenä hoidossa mieheni äidillä mutta ei nukkunut hyvin, varmaan kun oli vähän outo paikka ja muutenkin en millään pystyisi jättää vauvaa muille.Nyt kuitenkin meenattiin että pitää sitä itsekkin hieman päästä rentoutumaan ja näkemään kavereita. Eipä tänne kummempia.Me varmaanki aletaan rakentaa omakotitaloa tossa ens vuoden aikana.Kunhan saadaan entinen myytyä.Paljon iloa kaikille syysmammoille. T:kirsikka ja Julia

Hei Ä72/2 ja kaikki muutkin!

Meillä tullut nyt vähän ""viiveellä"" regointi tähän pikkusisaruksen tuloon. Tämä 2,5-vuotias on paljon työläämpi hoidettava nyt kuin vauva;) Aluksi meni aivan hyvin ja ajattelin, että eipä pahemmin reagoi. No normaalia tietenkin on, että reagoi: itkee ja juonittelee tosi herkästi ja pienestä asiasta. Kaikki pitää saada periksi (ei tietenkään saa!). Perästä kuuluu pitkin päivää: ""äiti ota syliin""(sylihän on usein varattu jo!) Kun pitäisi pukea, alkaa juoksu toiseen huoneeseen, heittäydytään lattialle, itketään jne. Paremmin menisi, kun olisi enemmän aikaa tälle isommallekin. Sen huomaa, kun isä tulee kotiin ja leikkii kaverina. Äidinkin pitäisi leikkiä, lukea ja pelata pitkin päivää! Itsellä vielä elämän tilanne sellainen, että olen paljon lasten kanssa keskenään. Mies tekee tällä hetkellä pitkää päivää. Lastenhoitoapuja muualta ei tahdo olla. Eilen oli jälkitarkastus ja nauroinkin terv.hoitajalle, että täältä tullaa koko perheen voimin;), kun lapsetkin olivat mukana. Esikoinen kylläkin toisessa huoneessa hetken;) Tuosta esikoisen reagoinnista, joskushan käy niinkin, että isompi alkaa kakata, pissata housuun tai änkyttää. Meillä taas isompi puhuu välillä ""lapsen kielellä"", on kuullut, että vauvallekin puhutaan.

Kyllä tuntuu hyvältä lukea, että nykyään saa apua unettomuuteen, masennukseen ym. ongelmiin! Tuo synnytyksen jälkeinen masennus on tietääkseni melko yleistä. Ä72/2 Hienoa, että sulla on alkanut elämä korjaantumaan! Tuo uni on äärimmäisen tärkeää, jos ei nuku, niin ei elämästä tahdo tulla mitään (olipa syy sitten mikä tahansa) Kokemusta on ensimmäisestä raskaudesta, kun en voinut nukkua kovan ihon kutinan vuoksi.

Nyt on vauva syötetty eli takaisin nukkumaan;)

Helmiinak

Heips! Ei ole taas aikoihin ehtinyt kirjoitella.. Täällä kovat tohinat päällä kun ristiäiset on lauantaina ja koti täytyy saada vieraita kestävään kuntoon.. Mulla kans oli jälkitarkastus eilen.. Kaikki kunnossa ja ensimmäiset kunnon menkatkin alkoi eilen.. Yhdet tosi niukat siis jo ollu nyt vuodan taas entiseen malliin ja ihan yhtä kipeäkin olen.. Ai tätä naiseuden ihanuutta.. Ihana katsella tuota poikaa kun oppii uusia asioita.. Ja sellaisia ilmeitä ettei vaan voi olla nauramatta kun niin suloiselta pieni näyttää.. Meillä on hieman hankalaa myös erikoisen kanssa.. Ei mitään suurta mutta tyttö tekee kaikkea tyhmää.. Kuten hakkaa itseään heittää leluja ym. Mahdollista että täytyy kieltää ja näin hän nykyään ottaa huomionsa.. Vaikka saa jo kehitysvammansa vuoksi meiltä paljon huomiota ja hoitoa mutta tuntuu ettei mikään riitä.. Kurjaa vaan että sitten se huomion haku tulee negatiivisista asioista.. Esim. Eilen tyttö istui sylissäni ja luin kirjaa.. Silti tyttö alkoi purra itseään että saisi taas lisää huomiota.

Jatkoa... Poika oli siis eilen illalla isän kanssa kaupassa kun tämä tapahtui eli tyttö sai kyllä koko jakamattoman huomioni.. Tuntuu vain ettei hänelle mikään riitä välillä.. Lasten kanssa keskenään on välillä todella mahdoton olla.. Ja meillä tietysti rajoittaa se että tyttö ei osaa puhua niin keinot saada huomiota ovat sitten hakkaamista.. Onneksi ei vauvaa vielä ole hakannut.. Ei tämä mitään helppoa siis ole.. No nyt täytyy taas rientää pojan luo ruokailemaan.. Toivottavasti saitte selvää tästä mun kirjoituksesta.. Tsemppiä ja jaksamista kaikille! -Minna ja osku-

Mullakin oli eilen jälkitarkastus ja terveen paperit sain, eli voi alkaa elämään normaalia elämää. Odotankin kovasti jo salille pääsyä.

Muuten olo ei kyllä ole terve, maanantai-iltana sain rintatulehduksen joka iski ihan takavasemmalta. Kuumetta oli vielä aamullakin melkein 38 astetta. Täytyy tänään hakea antibiottikuuri. Päätä särkee niinkuin jokaista lihastakin. Ihaninta tässä on vielä se, että mies on työmatkalla ja saa olla näiden neljän riiviön kanssa yksin. On hermot koetuksella.

Meidän 4-vuotias on vauvalle välillä todella ihana ja toisinaan puhuu kuinka vauva voisi vaikka tukehtua niin se kuolisi pois. Ihana kuunnella tuollaista ja todella vaikea suhtautua. Hän kuitenkin saa myös suhteellisen hyvin huomiota mutta eipä taida riittää. Välillä on reipas ""iso tyttö"" ja sitten heittäydytään pikkuvauvaksi joka ei osaa pukea jne.

Mekin miehen kanssa odotetaan että vauva pääsisi mummolaan yökylään tässä jossain vaiheessa niin saataisiin vähän aikaa toisillemmekin. Koemme erittäin tärkeäksi osaksi suhdetta saada silloin tällöin olla ilta kahdestaan. Vauva eli nimeltään Lotta (jospa oppisi tuota nimeä käyttämään minkä sai viime sunnuntaina) on kyllä erittäin kiltti eikä juuri kitise kuin nälkää ja erittäin likaista vaippaa. Minulla on maitoa riittänyt Lotan kanssa paremmin kuin edellisten mistä lie se johtuu, mutta korviketta ei ole tarvinnut antaa.

Nyt tarvitsee mennä. Päivänjatkot kaikille.

Hei kaikille!
Meillä oli tänään 2kk neuvola. Painoa 5540g ja pituutta 54cm. Jostain ihmeestä on pojan vaippa-alue ärtynyt, vaikka kuinka yrittää hoitaa ja antaa ilmakylpyjä... Neuvolalääkärikin oli tänään, sanoi että jos vielä enemmän alkaa punottamaan niin Jesse joutuu antibioottikuurille :(, nyt teho hoidot esiin. Kuunteli keuhkot ja sydämen, kaikki hyvin.
Voihan olla jos ihottuma tulee kun olen pari kiiviä syönyt parina päivänä, jos jättäis sitrushedelmät pois, ainakin lääkäri niin ehdotti. Minähän olen atoopikko, toivottavasti poika ei hirveän allergiseksi tule.
Kuukautiset ei ole vielä alkanut, perjantaina olisi jälkitarkastus. Olen ajatellut sitä kierukan laittamista.
Meilläkin kasvetaan vielä rintamaidolla, ainakin siihen asti kun riittää, kun näyttää Jessen iho reagoivan äidinmaidosta tulleisiin juttuihinkin.
Mites muut kestoilijat, monen tunnin välein teillä vaihdetaan vaippaa? Meillä 1-3 tunnin. Ja jos lähdetään kyläreissuun niin laitetaan kaupanvaippa. Oletteko yölläkin käyttänyt kestoja, kuinka on pysynyt pissit sisällä?
Nyt kuuluu heräämisen ääniä.
Hyvää marraskuuta kaikille!
T:Hanna ja Jesse

Moikkista =)

Täällä myös kuukautiset alkaneet. Alkoivat viime perjantaina ja jatkuvat yhä. Kesto johtuu varmaan siitä, että maanantaina laitettiin se kierukka.

Voin myös kuvitella, että on rankkaa hoitaa yhtä tai useampaa pientä, tai kehitysvammaista, pienen vauvan rinnalla. Itse olen pitänyt syvästi kehitysvammaisille lapsille terapia tunteja joten kokemuksesta tiedän, että vaativat paljon. Itselläni tuo esikoinen jo seitsemän vuotias joten ei ihan jatkuvaa huolenpitoa/ huomiota enään vaadi. Päivät on koulussa ja illat viettää mieluiten kavereiden kanssa. Vauvan hoidossa on jo apulaisena ja kovasti haluaa vauvaa leikittää. Toivottavasti tämä jatkuisi vielä silloinkin kun Nelli on leikki-iässä.
Kovasti voimia ja tukeutumista positiivisiin hetkiin teille joilla on enemmänkin sitä vipinää siellä kotona.

Minulla on 26 päivä kavereiden kanssa pikkujoulut ja nyt tuli työpaikalta kutsu pikkujouluihin 25 päivä. Tämähän menee ihan juhlimiseksi, kun kahtena iltana peräkkäin pitää mennä ;-) Työpaikan pikkareissa käyn vain syömässä ja moikkaamassa työkamuja. Kavereiden kanssa ajattelin hiukan juhliakkin =) Voi kyllä olla, ettei pää kestä edes yhtä olutta. On nimittäin niin pitkä aika siitä kun olen viimeksi alkoholipitoista juonut, yli vuosi.

Ensivuonna järjestetäänkin sitten syysäippien pikkujoulut?

miina&Nelli

Hei kaikille!

Isänpäivälahja vinkkejä tulin huutelemaan, olisko ideoita. Ajattelin tytöstä kuvaa kehyksiin, jotta työpaikalla katselis sitä ja tulis ajoissa sitten kotiin kun ikävä iskis äkimmin. :-) Olisko teillä muita ideoita, meillä siis vietetään sitä ihan ensimmäistä isänpäivää.

Maanantain oli neuvola ja kasvettu ollaan mukavasti, vaikka välillä tuntuu että tuleeko sitä maitoa riittävästi. Tissit ovat nykyään paljon ""löysemmät"", eivät aamullakaan ole pinkeenä, vaikka tyttö nukkuu 4-6 tuntia putkeen.

Nyt lähdettävä, minnekäs muualle kun tissin antoon... :-)
-Kukka ja tyttö 6vko-

Hei, mulla alko menkat jo 20.10 ja nyt jo toiset,hieman kierto on sekaisin. Viikon päästä jälkitarkastus ja Julian 2kk neuvola lääkäri. on se hyvä päästä miehen kanssa hieman kahdestaan kun hänkin tekee pitkää päivää. meillä meni viime yö tosi hyvin, vaavi nukahti 19.30 ja heräs 5.30,söi ja nukkui taas kymmeneen.on mahtavaa ku saa usein nukkua yöt. päivisin sitten nukkuukin vain pätkiä ja vähän mutta parempi näin. karstaa päässä ja olen sitä irroitellut pitkin viikkoa, kylvetän n.2 kertaa viikossa. julian ihokin jo parantunut kun oli tosi kuiva ja ihoa lähti aivan siivuina,hoitaja sanoi että iho ehti kuivuo kun tyttö syntyi vasta viikolla 41+5. eipä tänne kummempia, vaipat vaihdan myös 1-3 tunnin välein riippuen tilanteesta,yöllä tietenkin harvemmin. julia syö jo 140 milliä enimmillään joten kohta pitää alkaa enempi hankkiä noita isompia pulloja...röökinkin aloitin kun maito loppui,ei hyvä. tyttöä en ole enää ulos nukuttanut kun häiritsi yöunta,mitä nyt vaunujen kanssa lenkillä käydään. mutta kirjoitellaan taas. t.kirsikka ja julia

Meilläkin sunnuntaina ihan eka isänpäivä, ostin hienon kellon ja kaiverrutin sinne kivan tekstin taakse. Kellokin muistuttaa tulemaan ajoissa töistä kotiin :) Ajattelin laittaa hyvää ruokaakin isille, possunfilettä, konjakkipippurikastiketta ja juurespaistosta. Jälkkäriksi teen suklaa-baileys moussen. Eli en tee ollenkaan kakkua.

Kirsikalle olen vähän kade, meillä poju menee nukkumaan vasta 23-00 välillä, eli itse nuokun jo sohvalla pahasti siinä vaiheessa. Onneksi joka toinen yö suunnilleen herää vaan kerran. Meillä kyllä noustaan ylös jo n. kahdeksan aikaan.

Joku mietti ""lötköjä"" tissejä, mulla sama juttu etteivät enää kerkeä sellaisiksi kivikoviksi, mutta luulen että kroppa on lopettanut maidon ylituotannon. Meillä poju kuitenkin tyytyväinen saamaansa maitomäärään ja hyvin kasvaa, eli kyllä sieltä varmasti tavaraa tulee vaikka rinnat ovatkin kuin teepussit! Harmittaa b-kuppilaisena että jättitissit ovat kadonneet, oli niin ihana olla isorintainen edes vähän aikaa!!! Nyt ylikilotkin näyttävät paljon pahemmilta kun rinnat ovat pienentyneet.

Tänään on poju nukkunut ikävän pätkittäisesti, varmaan 10min välein pitää tutia nostella... Taidan lähteä käyttämään vaunuilla lenkillä, jospa uni vähän syvenisi.

Pupu ja pikkumies melkein 2kk

Moi kaikille ja mukavaa alkavaa viikonloppua!
täällä ollut melkoinen viikko. Poika nukkunut taas heikommin (la-su yökylän jälkeen alettiin jostain syystä nukuttamaan syliin iltaisin, varmaan oli ikävä/huono-omatunto/sääli, että on ollut yökylässä vaikka hienostihan niillä oli mennyt) ja siitä huononi yöt. nukahtaa ja kohta herää ja kitisee, tätä jatkuu pari tuntia kunnes nukahtaa, nukkuu tunnin verran ja herää,,, ja näin jatkuu. mahakipuja tullut eikä oikein syytä tähän tiedetä. viime yö oli viikon paras (heräs vain kahdesti ja nukahti hyvin sen jälkeen ja illalla jopa omaan sänkyyn). imetän enää 3-4 kertaa päivässä niin en tiedä, että voiko mun ruoka vaikuttaa niin paljon ja nyt aloitin maidottoman ruokavalion jos se helpottais, mutta ei ainakaan vielä. toivotaan, että tämä on vain jotain ohimenevää... nyt ymmärrän niitä ja kunnioitan heidän jaksamistaan jolla tosiaan kolikkia ja kunnon mahakipuja. se vie voimat tosiaan, kun itse on väsynyt jo muutaman huonon yön jälkeen.
täällä myös silmä taas rähmii eikä tipat auta.
mutta täytyy mennä, poika heräilee isänsä vierestä päikkäreiltä ja isänpäiväkakun pohja on uunissa...
mukavaa viikonloppua kaikille ja isänpäivää! jatkan kun ehdin!:)

marjaana ja konsta 2kk 6 pv

Hei kaikille!

Piiitkästä aikaa kirjoittelen, nyt ei ole ollutkaan nettiä edes käytössä, joten en ole päässyt edes lukemaan kuulumisia.

Meidän tyttö sai pari viikkoa sitten nimen Kiia Ilona, joista jälkimmäinen on kutsumanimi. Tyttö on huomenna 8 vkoa ja torstaina käytiin neuvolassa, mitat olivat n. 4,6 kg ja 57 cm. Eli pieni ja hoikka tyttö vieläkin :) Nyt on ollut jonkin verran pulauttelun kanssa ongelmia, mutta paino kuitenkin kasvaa koko ajan! Nyt viime aikoina on myös ollut jonkin verran mahakipuja, välillä saattaa koko päivän yrittää vääntää kakkaa, mistä kivut johtuukin. Mallasuutetta ostin ja sitä annettiin aamulla. Syntymästä asti olen käyttänyt rela-tippoja ja disflatylia, en sitten tiedä auttaako ne paljon. Noh, kuten joku taisikin sanoa, niin arvostus niitä äitejä kohtaan, joilla on esim. koliikkivauva, kasvaa. Ja minä olen saanut myös suht hyvin nukuttua, kun vauva herää vain kerran yössä.

Viime ketjussa taisi olla kyselyä painosta; minulla tuli 10 kg ja ne lähti saman tien + 1,5 kg. Mutta lihakset on täysin kateissa, kun raskausaikana en saanut supistelujen takia liikkua paljon. Jotenka salille menoa odottelen innolla :)

En ole vielä käynyt edes jälkitarkastuksessa, täällä taas neuvolan kanssa takkuaa.. nyt torstaina kun käytiin Ilonan kanssa, niin sehän oli vasta eka kerta.. enpä oikein aina ymmärrä mikä täällä mättää, tyttö oli kuitenkin suhteellisen pieni syntyessään, joten kai sitä olisi voinut punnita useammin. Tietty olisin itsekin voinut aikaisemmin vaatia sitä, mutta kun mitään ongelmia ei tuntunut olevan, joten.. (seli, seli ;)

Hyvää joulun odotusta kaikille!

Mukavaa isänpäivää!

Meidän isi lähti hirvimetsälle, nyt saan rauhassa valmistautua lounaan tekoon. Tietysti piti ensin tulla hetkeks nettiin... :-) Tyttö nukkunut viime yön tosi hyvin; heräsi klo 5, söi ja nukahti, heräsi klo 8 söi ja tehtiin aamupesut, söi ja nukahti ja nukkuu edelleen klo nyt jotain 11. Taitaa odotella isiä ja huilata nyt ni jaksaa sitten seurustella.

Tyttö ruvennu seurustelemaan vaan entistä enemmän, varsinkin aamuisin. Kyllä siinä unet karisee kun katselee ja kuuntelee niitä suloääniä ja leveitä hymyjä.

Vatsanpuruista olisin tiedustellut: oletteko huomannut jonkin itse syömänne ruoka-aineen aiheuttaneen vauvalle mahanpuruja? Ja miten olette ne saanut helpottamaan?
Meillä ei pahempia ole vielä ollut, mutta vastasuuden varalle ajattelin kysellä. Itse olen kyllä syönyt ihan kaikkea, suklaan syöntiä tosin olen vähentänyt.

Nyt valmistautumaan isin tuloon!
-Kukka ja tyttö 1½ kk-

Heips! Meillä oli eilen pojan ristiäiset.. Pojan nimeksi tuli jere oskari mikael. Vieraita kävi ja varsin mukavat ja kauniit juhlat.. Onneksi ovat kuitenkin jo ohi.. Oli se aika uuvuttavaa.. Täällä poika käy nukkumaan klo 21-23 välillä syö 3.30 ja nukkuu sitten klo 6-8.. Päivällä edelleen vain lyhyitä unia paitsi jos pääsee vaunuilla ulos.. Meillä poika käy nukkumaan omaan sänkyyn illalla.. Kunhan tv ja yö valo on päällä ja äiti katsomassa telkkaa omassa sängyssä.. Tosin ihan joka ilta ei onnistu ilman itkuja mutta suurimmaksi osaksi menee kiltisti unille.. Nyt täytyy mennä.. Pappa ja mummi tulee isänpäivä päivälliselle.. Palataan.. Jaksamista nyyttien kanssa! -minna ja jere-

Moi!
minä tulin tänne taas valittamaan ja apua pyytämään...
ongelmana nukkuminen! ja varsinkin päiväunet! yöunet on aika hyvät YLEENSÄ, nukkuu ensin noin 5 tunnin pätkän, syö, sitten 2-3 tuntia, syö ja vielä pari tuntia unta aamuun saakka. mutta päiväunet... niistä ei tahdo tulla yhtään mitään. vaunuissa nukkuminen on koko ajan vain huonon tunut ja huonontunut, nykyään se on 15 minuuttia ja sitten hirveä huuto. oon vähentänyt vaatetta (oli usein aivan hikinen), ottanut kantokassin pois (tuntui ahtaalta) ja nukutan pelkästään rattaisiin, kävelyttänyt, hyssyttänyt.... eihän se ulkona nukkuminen ole mikään välttämättömyys, mutta kun ei ne päikkärit ole ikinä sisällä tuntiakaan niin tahtoo olla sitten niin hirmu väsynyt kun vaan torkkuu lyhyesti... alkaa olla keinot aika vähissä ja ihte niin väsynyt, että itku pääsi äskön kun huudon kuulin ulkoa. kun ei ihte kerkeä mitään päivällä tekemään muuta kuin nukuttamaan ja kotityötkin vain roikkuu sitten...
mutta nyt hommiin kun poika hetkeksi nukahti.
voimia muillekin!
marjaana

Heippa!
Meilläkin on välillä huutoa päikkärit. Heti kun luulee että nyt nukahti vaikka parvekkeelle ja just ehtii vessassa käydä niin takas vaan vaunuja lykkimään. Ja tuttia ei halua ottaa vieläkään. Ja jos päivällä vie omaan sänkyyn, nii siellä ei halua nukkua. Nukkuu sitten olkkarissa kantokopassa joka on sitterin päällä.
Kirsikka kirjoitti että iho lähti syntymän jälkeen laattoina irti. Niin meilläkin, vaikka syntyi la-päivänä. Mutta ultrakuvan perusteella olisi ollut viikkoja 41. Heti helpotti vaippaihottuma kun jätettiin pampers yövaippana pois ja alettiin käyttää liberoa, mikä lie en tiedä.
Nyt syömään ennen kuin pikkuinen herää.
T:Hanna ja Jesse

Moikka =)

Meillä myös käytetään liberon vaippoja, eikä koskaan ole ollut ihossa punoituksia yms. Mä luulen, että joissakin vaipoissa, muistin mukaan pampers, on jotain lotionia mukana ja näissä liberoissa ei. Se voi vaikuttaa asiaan.

Nukkumiseen en oikein osaa sanoa mitään. Jokainen on varmasti kokeilut kaikki kevätjuhlaliikkeet mitkä vain mieleen tulee. Sen olen kuitenkin huomannut, että jos tyttö ei röyhtele kunnolla syömisen jälkeen niin uni häiriintyy.. jaahas nyt se sitten heräsi =)

siijuu!

Meillä myös aivan sama homma välillä tuon päivällä nukkumisen kanssa... yöllä nukkuu hyvin, mitä nyt välillä unissaan ähisee/kitisee, mutta olen jo itse oppinut heräämään vasta sitten, kun on tyttö itse heräilemässä ja ääntelee jo eri tavalla. Päivisin ei meinaa millään välillä nukahtaa, tuttia ei oikein aina osaa pitää suussa ja sen jos erehtyy suuhun pistämään, niin sitten saa olla sitä koko ajan laittamassa uudestaan.. pari viikkoa sitten lopulta tein niin, että kun tyttö kitisi rattaissa, nostin sen sieltä hoitopöydälle ja ruvettiin seurustelemaan! Silloin olikin alkaneet tulla ensimmäiset jokeltelut ja oikeat hymyt, joten ajattelin että kai sillä tytöllä alkaa nyt enemmän ne päivävalvomiset. Nyt onkin nukkunut paremmin myös päivällä, kun saa aina touhuta ja jutella äitin kanssa :) Joinakin päivinä tosin nukkuu enemmän ja jotkut päivät menee melkein valvoessa..!

Nyt on tulleet sitten mahavaivat mukaan, normaalisti kakkii joka päivä, mutta nyt ei ole kahteen päivään tapahtunut mitään.. välillä ähisee ja puhisee, mutta tulee vain pierua.. mallasuutetta annoin, mutta eipä ole auttanut. Voihan tietty olla ettei nyt vaan tule kakkia.. tai jotain. Kuulin, että voi muuttua kakkimisrytmikin..? On se kyllä, kun äiti odottaa lapsen kakkia kuin kuuta nousevaa ;)

Noh, eipä tässä nyt sen kummempia, hyvää lumen ja joulun odotusta!

Java ja Ilona

Moi!

Täällä vauvan kanssa yhdessä luetaan teidän viestejä kun vauva alkoi kitistä tuossa sohvalla.

Vaavi on kova syömään ja illalla tankkaa pari desiä ennen puolta yötä ja sitten taas melkein saman verran aamulla puoli kuuden ja puoli kahdeksan välillä. Missä vaiheessa aijotte antaa vauvalle velliä tms. ?

Liberot on minunkin mielestä Pamperseja paremmat. Me käytetään eniten kuitenkin kestovaippoja.

Käyttekö vauvan kanssa joka päivä ulkona? Ehkä pitäisi mutta aina ei vaan jaksa lähteä kun on paljon kotitöitäkin.

Eilen paistettiin vohveliraudalla vohveleita kun oli isänpäivä. Kirjoitin psta kortin miehelle vauvan puolesta. Lahjaksi sai pari paitaa ja uuden krakan.

On vaan synkkä tämä marraskuu, nyt jo ihan pimeää...

Terkuin Dea

Hei äidit ja vauvelit:-)

Ristiäisiä valmistellaan ja sain tänään leivottua kinkku-juustovoisarvia! Kylläpä tuleekin hyvä mieli, kun saa jotain aikaiseksi! Meillä tosiaan ristiäiset torstai-iltana eli teemme arjesta juhlaa:)

Meillä vauva nukkuu päivällä 3-4 tuntiakin yhteen menoon ulkona vaunuissa. Tuntuu aivan ihmeeltä ja pitää käydä tarkistamassakin vähän väliä, että hengittäkö vauva. Esikoinen nimittäin nukkui yleensä korkeintaan 1,5-2 tuntia yhteen menoon...On meillä toki erilaisiakin päiviä ja kun ilmavaivoja enemmän, niin unikin häiriintyy. Omasta suklaansyönnistä saa kyllä heti kärsiä;)

Nyt menoksi taas......

Iloista joulunodotusta!

Helmiinak