Syyskuun suloisuudet 2013 *Tammikuussa*

mie en syö mithään vitamiinejä :D ole syöny aikasemmissa raskauksissakaan. uppoaa marjat ja hedelmät sitä tahtia etten ole kokenu tarpelliseksi. niistä pillereitä tullee vain paha olo.

muutoinki syön ns puhasta ruokaa. ite pyyettyä (lihat ja kalat) tai itte viljeltyä juurekset yms. valmistan itte ruuat alusta loppuun yms. veret on hyvät ollu aina 160-170 huittela.

merisuolaa otan suonenvethoon jos tarvii. pikkusessa pussukassa aina mukana :D
 
Viimeksi muokattu:
Mä syön raskausMinisuneja ja multitabsin raskauskalanmaksaöljyä. Lähinnä jo siksi kun tuntuu ettei ihan joka päivä tuu niin monipuolisesti syötyä. Periaatteessa kunhan vaan huolehtii ettei siinä vitamiinissa ole A:ta niin muutenhan nuo raskausjutut on aika samoja kuin ihan tavalliset vitamiinilisät. Maitohappobakteereja otan sitten loppuraskaudesta, ne kun saattaa vaikuttaa positiivisesti vauvan vatsavaivoihin ja allergia-taipumukseen.

Mää oon ihan kuolemanväsy ja alavatsaa sekä reisiä juilii ihan samallalailla kuin menkkojen alkaessa. Sit kun valkovuotoo vielä hulahtelee, niin jatkuvasti saa olla tarkistamassa vessassa et alkoko vuoto. Ihan järkky tuo valkovuodon määrä. (varmaan tosi kiinnostavaa) :D

Tänään ollaan vietetty esikon synttäreitä ja kämppä on ku pommin jäliltä, mut en saa nyt itteeni niin paljon niskasta kiinni että jaksasin tehä tälle kaaokselle yhtään mitään. Joten hyviä öitä kaikille!
 
Viimeksi muokattu:
Tänään poksuu 5+0:D tämä asia pyörii mielessä, kun katselin noita aiempia äitiys kortteja niin huomasin että niissä olen plussannut just tälleen 5rv kynnyksellä mutta nyt siis olen plussannut jo viikkoa aiemmin.
Voiko enteillä kaksosia?

eilen etoi kamalasti jauhelihaa ruskistaessa, eli uusia oireita näkyvissä.
Kylläkään ei vitamiineja ole vielä pitäisi hakea.
 
Huomenta! Heräsin aikaisin tänään töihin, unta en ole saanut kahteen yöhön, nukun lähinnä pätkissä ja heräilen jatkuvasti. En tiedä mikä mua vaivaa kenties jännitys? Onko muilla samaa? Muuten vointi ihan ok
alavatsakipua on pientä pahoinvointia kans. Onneksi huomenna saa nukkua pitempään jos uni on tullakseen. Eilen tein clearblun digi testin näytti raskaana ja 3+ eli viikkoja taitaa olla 5+ jotain:) ihanaa...luulen että laskettu aika on elokuun loppupuolella/ syyskuun alkupäivät. Katsotaan. Vitamiinia syö kalaöljyä joku eye q merkkinen ja maitohappobakteereja. Monivotamiinia alan syömään jos tuntuu että tarvitsen. Mutta hyviä vointeja teille!
 
Täällä viivat ei tunnu vahventuvan millään, vaikka teen testin aamupissasta.. Saan kyllä näkyvän viivan mutta vahvemmaksi se ei vain tule. Voi tietysti olla että viikkoja mulla vähemmän kuin luulen, oireita kyllä on, rinnat tai pikemminkin nännit kipeet, ja alamahalla on vihlomista aina välillä. Myös tuossa vasemmallla puolella alamahalla on sellanen arka kohta. Sain digillä torstaina raskaana 1-2. Toivon nyt todella että viivat vahvistuu ja että edelleen olen raskaana. :)

Syön minitotalin mama vitamiinia missä kaikki mitä odottava äiti tarvitsee. :)

Sanna-M Ja pikku kolmonen rv 4+5?
 
nie sain kans 4+5 tosi tummat viivat testiin. nyt menossa 5+6 . illalla iski joku horkka kohtaus, pakko oli kömpiä useamma npeiton alle ihan ukon kainaloo netten paleltis ja hetkenpäästä oli hiki :D

mulla jotku hajut tekkee tosissaanki pahhaa ja yökkäyttää. aamusta olen alkanu ottaan luonon jugusrttia partaäijää yms niin kohentuu ainaki 2 pvä kokemuksella olo hieman. makeat ja rasvaset tekkee paha ees aatella että söis. suolaset jutut uppoaa, salatit,hedelmät yms. ja kahvia! ainoa joka maistuu, ihan ku taivas ku saa kahvia :D enne menny reippaasti 10 kuppi/pvä ja tosisaanki toopi :D nyt enää 6 kuppia.. vielä jos sinne 5 ees ees vähennän.. enempää en luovu :p

mietiskelin tuossa ku meillä on kaikki kalat ja lihat säilötty vakumiin. kaikki valmiiksi leikatut pihvit ja jauhelihat yms on vakumoitu. lohi on vakumoitu yms. saapikohan näitä syyä? :D ja vakumipakattuja tuotteitahan ei suositella raskausaikana??

viimeyönä olin ostamassa vaunuja, tummanruskeat joissa oli keltaset tehosteet :D ha
 
Tervetuloa uudet odottajat!

Multivitan raskaus ja imetys -vitamiinit ovat minulla käytössä. Käytin samaa esikoisen aikaan.

Tänä aamuna sain digitestiin "Raskaana 2-3". Ihanaa! Tämä kuvotus taitaa olla sittenkin raskauteen liittyvää eikä vatsataudista johtuvaa, joka on jo taakse jäänyttä elämää.

Kirskis 4+4
 
Kahvi kanssa maistuu. Oon ollu "ovela" ja vaihtanu pieneen kahvi kuppiin eli jos ennen join aamuisin kolme isoa niin nyt juon vaan kolme pientä :)
Ite oon vedelly multivitaa, ihan atooppisen ihonkin takia. Ainiin ihopolille pitääkin soitella, että milläs rasvoilla nyt hoidellaan ihottumat...
Jotain hyötyäkin tästä öklöolostakin on, en kykene paisamaan jauhelihaa sen käryn takia niin avokki on nyt kokkaillut :rolleyes:
Ah, täydellisyyttä: tänään anopille syömään. Pitää vain varoa omaa ulsoantiaan ettei se arvaa. Se huomaa ihan kaiken, aina!
 
Heippa, ilmoittelen vaan että täällä odotus päättyi. Tänään alkoi vuoto ja maha kivut. Sen takia ei testit vahvistunut. Olen vieläpä töissä joten tää on aika kamalaa kun itkettäis koko ajan. Onneksi oli siteet mukana, nyt sitten vain uuteen kiertoon. Toivottavasti ensi kierto olisi parempi. :(

Sanna-M ja kp 1/29-35
 
Vitamiinit ei ole vielä käytössä, mutta kunhan apteekkiin saan itseni raahattua, niiden syönnin aloitan.

Uniongelmia on myös täällä. Nukahdan ja nukun kyllä sinänsä hyvin, mutta näen lähes joka yö painajaisia ja herään ihan älyttömän aikaisin. Yleensä klo 4:30-6:30.

Raskaustesti
ei myöskään mulla tunnu tummuvan. Tai kyllä se tummuu, mutta ei se ole lähellekään niin tumma, kuin mitä kontrolliviiva. Pidän sitä kuitenkin positiivisena asiana, että tänään viiva alkoi piirtymään jo muutamassa sekunnissa. Kaapissa on vielä yksi testi. Josko siihen sitten saisin kunnon plussan, kun seuraavan kerran testaan?

Dpo 19
Dpo 14
Dpo 13



Sanna-M: Voi ei :hug:, kovasti voimia teille, jos tämä nyt oli tässä :(

Losa 5+0
 
Viimeksi muokattu:
Heips! Täällä ilmoittautuisi yksi innokas odottaja:) LA 12.9. (oma arvio) ikä 28, yk6, ensimmäinen lapsi, jonka tarkoitus syntyä Taysissa

Ihan alussa vasta mennään tänään 4+3, plussa pärähti apteekin omaan haaleana 2.1., jolloin iltapäivällä sainkin digiin Raskaana 1-2, kahden päivän kuluttua apteekin oma ei ollut vielä vahvistunut, joka aiheuttaa tietenkin hysteriaa:D kuten myös se että plussan sain rv 3+6 ja oletan tietenkin sen tarkoittavan kaksosia.. Varhaisultraan ajattelin mennä yksityiselle rv7, kun nyt sinne asti jaksaisin (ja kaikki sujuisi hyvin). Tänään kirkkaita veritippoja tullut aamun vessareissulla.

Ihanaa kun on tälläinen paikka missä "purkautua", kun ei tätä vielä pitkään aikaan voi muiden kun ukkelin kanssa ihmetellä!
 
Täällä uusi odottaja laskettuaika olisi 7.09. omien laskujen mukaan. 2lasta ennemmin, olen 25v

4 ja 7 vuotiaat lapset.
Neuvolass ei ole vielä oltu mutta huomisin varaan ajan. kuinkas nopeesti muuten seuraavaan ulrtraan pääsee?
 
:'( Olipas täällä tänään surullisia uutisia luettavaksi. Voimahalit kaikille niitä tarvitseville - etenkin niille, ketkä ovat joutuneet luopumaan pienistä ihmeistään.


(.) Syön, syön, minä tyttö syön. Minä tykkään käydä kaapilla... Juurikin näin, heikottamaan alkaa, jos ei napaansa täytyä vähän väliä. Hedelmiä kävin tänään töihin hommaamassa, että on jotain mitä nopeasti välillä syödä.

Eilen kiertelin muutaman tunnin kaupungilla...ah ja minnekkäs ne jalat veivät, vauvanvaateosastoille ;) IHANIA IHANIA IHANIA. paljon on kyllä nykyisin niin, että vaatteet on tytöille tai pojille, siksi jätin alennusmyynnit hyödyntämättä. Kappahlissa muutamaa unisex vaatetta hypistelin, mutta maltoin mieleni ja laitoin takaisin. Jotain tarttui kuitenkin matkaankin, Anne Geddesin vauvakirja x2 (tytölle ja pojalle). Pakko oli kun halavalla sai, lienee tarpeeksi hyvä selitys (oli yli -50%).
Tänään ulkoiltu paljon omalla pihalla ja lisäksi kympin lenkki päälle. Sieltä lämpimään suihkuun, syömään ja nyt on olo kuin onkimadolla.

Huomiselle mukavaa alkavaa viikkoa kaikille. Tää lähtee iltapuuhille, että saa lapset ajoissa nukkumaan. Kello soi 4.45 töihin. *haukotus*
 
  • Tykkää
Reactions: niinukka
:hug: ViiruP ja Sanna-M, Kovasti jaksuja :heart:

Täällä koko ajan pahenee olot ja väsyttää ihan hirveest. Maha on myös niin järkyttävän turvoksis. Huomen sitten neuvolaan :)

Koko ajan pitää jotain syödä tai muuten ei tuu mitään.

Kattelin just äippäpakkauksen kuvia ja mietin et ottaaks täl kertaa vai ei.


Astre ja pikkuinen 5+5
 
Pahoittelut kaikille menetyksen kokeneille! Nämä uutiset muistuttaa minua (ja varmaan montaa muutakin) siitä, että eletään tosi herkkiä aikoja raskauden jatkumisen suhteen. Jokainen päivä ja jokainen viikko on voitto ja askeleen lähempänä taas "turvallisempia" viikkoja. :heart:


Vitamiineista: Mitään vitamiineja en oo aikaisemmissakaan raskauksissa syönyt enkä varmaan syö tässäkään. Syön nykyään aika monipuolisesti, mutta jos jossain vaiheessa tuntuu että joku vitamiini olis paikallaan niin sitten syön tietenkin :) Rautaa olen molemmissa raskauksissa joutunu popsimaan, katsotaan onko sama edessä nytkin. Raskauden alkamisen suhteen mä olen vannonut greippimehun nimeen. Esikoinen tärppäsi 8kk yrityksen jälkeen juuri siitä kierrosta kun aloin juomaan kyseistä mehua, kuopus tärppäsi tokasta yrityskierrosta (ensimmäinen kierto greippimehun kanssa tässä yrityksessä) ja tämä kolmas nyt sitten ekasta yrityskierrosta ja join tätäkin yrittäessä greippimehua ekasta yrityspäivästä asti :D Liekö sattumaa, mutta mulla ainakin on toiminut :)

Tekisi niin mieli ostella jo jotain pientä vauvaa varten... Alennusmyynnitkin olis just sopivasti, jos alkais pikkuhiljaa ostella.. :) No, ehkä maltan AINAKIN sinne ekaan ultraan asti, eli pari kuukautta vielä :)

Täällä alkaa joululoma olla ohi ja arkinen aherrus edessä. Väsyttää jo pelkkä ajatuskin... Varsinkin, kun kurkussakin on tunne, että olisin kipeeksi tulossa. Sen tähän kaiken väsymyksen ja uupumuksen keskelle toivoinkin, flunssan. Sata ja yksi asiaa odottaa, että joku ne hoitaisi. Kukahan antaisi mulle pari annosta lisäenergiaa?

suan ja Pärsky 5+1
 
Voi ei! Pahoittelut ja voimahalit Sanna-M ja ViiruP! :hug:

Tervetuloa kali85! Onko tullut tippoja lisää?

rios Joissakin neuvoloissa (todella harvoissa) tarjoavat ultran ennen nt-ultraa. Kannattanee tiedustella oman neuvolan tavat ennen yksityisen ultran varaamista.

Kerkeääkö uusi äitiyspakkaus tulla meidän vauvoille?

ON Tänään ollut aivan jäätävä kuvotus koko päivän. Hetkittäin syönnin tai makean juomisen jälkeen ollut ok olo... Pitää varoa, ettei paino lähde liian isoon nousuun heti ensimmäisillä viikoilla.

Kirskis 4+4
 
Sanna-m ja viiruP pahoittelut myös minulta! <3 Harmillista tosiaan kun raskaus menee kesken vaikka ihan alussa. :( Mutta ihan varmasti se vielä tärppää! Jospa se luonto katsoi ettei näiden enkelivauvojen ei ollut tarkoitus syntyä, vaikka tällainen ajatus ei varmasti nyt lainkaan lohduta. :heart:. Tosiaan tässä ollaan ihan alkuvaiheessa ja välillä sitä ihan säikähtää kun sitä huomaa miettivänsä mitä sitten vauvan kanssa tekee jne, vaikka tosiaan mikään ei ole niin varmaa kuin epävarma tässä vaiheessa.

Mulla on ihan järkky olo. Oksentaa ei ole tarvinnut, mutta siinä se roikkuu kurkussa. Ja hengittäminen on ajoittain ihan puuskuttamista ja hengästyn helposti. Vatsaa nippailee ja etureisiä pakottaa. Ja sit mullakin se et koko ajan tulee puputettua jotain ruokaa. Kaksi testiä oon tehnyt ja viivat on selkeät, eli kai tässä tosiaan raskaana ollaan ennenkuin toisin todistetaan. :)

*muoks* Ä-pakkausta mäkin katselin ja minusta se oli ihana mutta aika poikavoittonen. Mä en ole mikään vaaleanpunaisen fani ja tykkään reiluista väreistä, mutta ehkä mulla ei niin tulis kumminkaan noita tytöllä käytettyä..
 
Viimeksi muokattu:
Jos rakenneultraan asti päästään ja sukupuoli selviää, päätän otanko ton pakkauksen. Mulla on esikosta tallella esim kevyttoppapuku ja pieniä vaatteita, joten jos tyttö olis tulossa, jää pakkaus ottamatta. Mulla taas on poikaolo vaikka kumpi vaan on tervetullut. Mut jostain syystä mä ajattelen tätä katkaravun alkua pojaksi. Ja olen sen verran malttamaton että kysyn sukupuolen kunhan sen voi nähdä. Ei maltettu esikostakaan odottaa synnytykseen asti. :)

Me harrastetaan aika aktiivisesti mutkamäkeä, esikkokin oppi alkutalvesta tuleen yksin lastenrinteen alas. Tässä olenki nyt sit miettinyt et vieläköhän tuota näin alkutalvesta uskaltais mutkamäkeä alas tulla. Meillä on asuntovaunu yhdessä laskettelukeskuksessa ja tietty tuli alkutalvesta hommattua kausiliput koska olin niin varma ettei vauva anna kuulua itsestään ja ei tarvii miettiä et uskaltaako sitä laskea vai ei.
 
Kirskis kiitos:) ja aamun tippojen lisäksi ei ole tullut kuin iltapäivällä yhteen pyyhkäisyyn punertavaa. Joten päätin etten ole tästä huolissani. En ole koskaan, ikinä pitänyt itseäni stressaajana, mut nyt en saa miettiä muuta kun mitä jos jotain tapahtuu.. Nyt pitää ryhdistäytyä ja nauttia olosta, Raskaana ollaan kunnes joku toisin todistaa, kuten joku aiemmin jo sanoi!

Mukavaa viikkoa kaikille, toivottavasti hyvinvoivaa sellaista!
 
siis mä syön koko ajan. aamusin on nyt hetki sellanen olo et menee vaan appelsiinimehua, kahvia ei oikeen enää ollenkaan. mutta päivän illan mitttaan tulee syötyä ihan hirveesti... miksei mulla oo mitään huonoja oloja..
ei oo kyllä ollu kahesta edellisestäkään, mutta jos tää syöminen alkaa jo täs vaihees niin ounou
 

Yhteistyössä