Losa, veriseula tehdään suunnilleen samoihin aikoihin kuin nt-ultra eli usein siinä yhteydessä sitten on mahdollista käydä myös verikokeessa. Niissä on hitusen eroa viikkojen suhteen millon pitää veriseula tehdä milloin nt-ultra, eli ei ihan kulje käsi kädessä, mutta päällekäin nämä "ohjeviikot" menee kuitenkin osittain. (selitinköhän tosi vaikeasti.. ei oikeen enää aivot jaksa toimia tähän aikaan..) Veriseulaan ei tietenkään ole kenenkään pakko mennä kuten ei myöskään siihen nt-ultraankaan. Nämä seulat on ihan vapaaehtoisia
Ja se veriseula otetaan kaikilta halukkailta vaikka ei mitään sen hälyyttävämpää olisi nt-ultrassa ollutkaan.
Jos ei halua osallistua nt-ultraan, niin mun ymmärtääkseni on siinä tapauksessa kuitenkin mahdollisuus osallistua ns. tavalliseen ultraan jossa sitten varmistetaan vain sikiöiden määrä + laskettuaika ymym..
Eli jos ei halua osallistua siihen ns. "seulontamielessä"
Muoks. Täällä olikin toinen ehtinyt ennen mua vastaamaankin jo kysymykseen..
No, mä ainakin aion osallistua molempiin seuloihin.
Tänään kävin salilla.. Ei tuntunu kyllä juokseminen ja treeni hyvältä vaikka koetin kevyesti tehdä. Päässä vaan humisi kun lähdin pukuhuoneelle päin kävelemään.. Toivottavasti pystyn jatkamaan kuitenkin saliharrastusta mahdollisimman pitkään. Mulla oli raskausajandiabetes aikaisemmissa raskauksissa (tosi lievä kylläkin, sokeriarvot oikein hyvät aina mittauksissa, rasituskokeessa vain hieman raja-arvon yläpuolella (1h arvo), vauvat olleet syntyessäänkin ihan normaalikokoisia.. ) ja nyt olenkin saanut -10kg pois verrattuna siihen hetkeen kun aloin esikoista odottamaan. Nyt sitten toivonkin, että tuo painonpudotus, terveelliset elämäntavat ja liikunta auttais pitämään tuon poissa tässä raskaudessa. Saa nähdä kuinka käy.
Olen tässä miettinyt myös, että otan varmaan tällä kertaa äitiyspakkauksen. Esikoisesta otettiin, kuopuksesta ei. Nyt tuntuu, että olis kiva ottaa se taas
Onhan siihen vielä aikaa, mutta kunhan olen pohdiskellut jo sitäkin..
Olen myös miettinyt, mitä ihmettä tehdään jos ultrassa selviäisikin että on kaksi vauvaa (toki toivon nyt ensisijaisesti, että siellä on yleensäkään elämää... oli sitten yksi tai viisi..). En oo ihan varma, miten sellasesta "shokista" selviäisin..
En oo yhtään valmistautunut henkisesti siihen, että vauvoja tulisikin kaksi. Tuskin tulee, en jaksa siihen uskoa sen enempää, mutta tänään vaan aloin asiaa miettimään ,että ainahan se mahdollisuus on. Onneksi oireettomuus puhuu sen puolesta että vauvoja ei olisi ainakaan enempää kuin yksi tulossa..
Tänään vedin sitten kahvia monta kupillista, kun en muistanut tietenkään että siinäkin on rajoitus raskausaikana.. Oon aikamoinen kahvijuoppo, joten tässä on totuttelemista. 3 kuppia päivässä maksimissaan.. Parasta varmaan vaihtaa vaikka teehen..
suan ja Pärsky 4+6 :heart: