Syyskuun suloisuudet 2013 *Tammikuussa*

Heissan,

Minäkin ilmoittaudun mukaan. Meidän papu antoi odotuttaa plussaa kaksi vuotta ja sai viimein alkunsa ensimmäisen icsi-hoidon tuoresiirrosta. Hcg verestä oli reilusti viitearvojen yläpuolella, joten pieni spekulointi ivf-hoitajalta oli, että papuja olisikin kaksi, vaikka alkioita siirrettiin vain yksi hyperstimulaatioriskin vuoksi. Muuten olisimme halunneet siirrettävän kaksi. Vielä pitää kaksi viikkoa odotella, että selviää montako siellä oleilee. Varhaisultra siis 18.1., neuvolaa en ole vielä varannut.

La 4.9 Yoslene, 32, 2.lapsi, NKL

Onnea kaikkien odotukseen!
 
kivaa että useampi samaan sairaalaan tulossa. tiiä vaikka viereisissä huoneissa ponnistellaan =)

(.) ei mitään oireita jos ei nippailuja ja kovaa palelua ym lasketa ei edes tissiä arista vaikka ennen ollu jo varhaisessa vaiheessa. vikkoja vielä edelleen vähän. 4+5

tekisi mieli jos ostaa vauvan vaatteita mutta en taida vielä kuitenkaan.
 
Tekisi itsenikin mieli alkaa jo hommailla vaikka ja mitä tarpeellisen tarpeettomaa vaavia varten, mutta maltetaan nyt vielä kuitenkin. Vastahan tässä mennään viikolla 6. Mitä tahansa voi kuitenkin vielä tapahtua ja noh... Toivotaan meidän pienille paljon tarrasukkia ja liimaa jotta malttavat pysyä tuolla massussa :)
 
haa, miepä ennakoin. tilasin HM ltä jo mamma housuja ku oli alessa aika kivasti, vink vink :D täälä ole ees likelä liikettä mistä kävis ostaan joten tilataan, laitan sitt etiä päin jos jotain käy..

paha olo lisääntyy autossa varsinki, yyh. jännitäs keskiviikkoa ja alkuraskauven ultraa. hui! sitt se on varmaan todellisemman tuntusta. nyt tuntuu epätodelliselta varsinki ku raskaus oli täysin suunnitelmaton. riskejäki tähän liittyy joista saanki lähetteen heti lääkärille peremmin. halua ees miettiä. hepatoosi + muutakin.. plääh.
 
  • Tykkää
Reactions: moniq
Kivasti porukkaa tulee! Onnea! Itse olen miettinyt mitäs me tarvitaan, mutta perjaattessa kaikki tavarat on jo... Tilaan sitte vaavi sängyn syyskuuksi(joskus myöhemmin). meidän pikkuset on nukkuneet alkupäivinä sillä. Ihan toimiva meillä. Ja pari bodya:)
Hirveä väsymys on iskenyt kaikki normi askareet tuntuu niin ylivoimaiselta. Noh kuuluu tähän alkuraskauteen. Neuvolaan pitäis soittaa piakkoin. mä meen tästä nukkumaan sillä huomenna herätys 5 töihin. Nice. Ps: hm:ssä oli tosi kivan näköistä äityysvaatetta aion ainakin takin hankkia sieltä sitten kevään puolella:)
 
Moikka! Mut voi myös laskea syyskuisiin. Laskettu aika varmistuu ens viikolla, kun varasin ajan varhaisultraan ja siellä sit selviää, että onko ketään edes kyydissä. On niin oireeton olo et ihan jännittää mennä ja kuulla tuomio :) edellisestä raskaudesta kun oksensin viikosta 4 viikolle 20 päivittäin, ja nyt vähän ehkä nipistää mahaa ja vähän tissit aristaa. Mut sitä mitä en aiemmin tajunnu niin pääkipu? Se on välillä raastavaa.. Tai sitten se on toi kahvinpuute.

Maanantaina ajattelin soittaa neuvolaan ja mahduttaa ensimmäistä käyntiä esikoisen neuvolakäynnin yhteyteen mikä on tammikuun puolessa välissä. Kuinka paljon nuot neuvolakäynnit harventuvat seuraavaa lasta odottaessa teidän kunnissa?

Joko huomaatte mahanne kasvaneen? Mulla ainakin on jo aika turvonnut alapötsi :D

Pöllönen: mulla oli aamulla ihan armoton himo paahtoleipään ja tuoremehuun! Onneks löyty kaapista.
Itse ajattelin jättää myös Fb:n ryhmän väliin,yritetään pitää täällä myös menoa yllä!

Päivitys: La 4.9. (Arvio), Tatti12, 26 v, 2. Lapsi.


Huh. Mä en saa tota punaiseksi :(
 
mie ompelen toisena työnä lastenvaatteita omalla tuotemerkillä. joitaki omia suosikki kankaita olen leikannu bodyksi yms jemikseen ;) eka ammatti on pukuompelija.. kaavat ja mallit omaa käsialaan. päivällä jemmasin yhen kankaan palan talteen :D
 
  • Tykkää
Reactions: EevaN
Tervetuloa mukaan kaikki uudet!! Meitähän alkaa olemaan jo mukavasti!!

Itselläkin kyllä tosi epätodellinen olo tämän raskauden suhteen... Raskaus alkoi ihan epätodenäköisestä kierrosta, yksi yhdyntä useampi päivä ennen ovulaatiota, toisesta "varmat päivät" kierrosta (aiemmin kumilla), mies ei ollut vielä ihan valmis neljänteen. En olekaan ukko-kullalle vielä edes kertonut...

Sit mua ahdistaa kun mun tosi hyvällä ystävällä on ollut kuluneen vuoden aikana kaksi keskeytynyttä keskenmenoa, ajattelen, voiko itselläkään hyvin käydä, ja jos pidemmälle päästään, kuinka voin hänelle omasta raskaudestani ilmoittaa... muutenkin lähipiirissä ollut nyt useampia "epäonnisia" raskauksia, keskenmenoja, vakavia kehityshäiriöitä... En uskalla uskoa, että voisin saada näin helposti neljännen (toivottavasti) terveen lapsen...

Ja nyt kun jo näin 4+0 viikolla aloitan avautumisen niin jatketaan sitten vaikka siitä, että mitä lähipiiri tulee sanomaan neljännestä lapsesta, tai sitä helvetinmoista jankutusta siitä pojasta, kun nyt on noi kolme tyttöä (ja tekotapahan tässä raskaudessa antaa kyllä melkoisen vahvat lähtökohdat tytölle)...

Että sellainen avautuminen :D terveydenhoitajan pakeille en meinaa mennä vielä aikoihin, olen määrännyt itselleni "raskauslabrat", käyn niissä kun viikkoja 10+, sit yhdistelmäseulaultraan n. rv 12 ja ehkäpä pyydän kaveria tuomaan töistä doppleria lainaan joskus rv 8 ;) siinä suunnitelmia tämän raskauden alun seurantaan :)

Mulla oireet, ja pahat sellaiset, alkaa yleensä rv6, nyt ollut kuitenkin jo havaittavissa aavistuksen omaista kuvotusta vatsa tyhjänä, tissit kihelmöi, väsymys ja tälläinen ihmeellinen jomottava päänsärky, ai niin, ja ekasta raskaudesta tuttu, ihan hillitön suun kuivuminen :eek:

MimSe 4+0
 
Merkkaan taas, jotta tiedän mihin saakka olen päivittänyt :)

Tervetuloa uusille!

MimSe noista raskauden aikaisista seuloista puhui. Miten ne mahtaa nykyään mennä? Kun viimeksi odotin, oli nt-ultra viikon 12 kieppeillä ja rakenneultra viikon 20 paikkeilla. Mitään verikoetta ei silloin otettu, ainakaan jokaiselta.

Kuuluuko se verikoeseula nykyään normaalisti sen nt-ultran yhteyteen (tai niihin aikoihin) vai mennäänkö sinne vain, jos nt-ultrassa hälyttää? Ja tietääkö joku, että millä suhdeluvulla seulasta jää ns. kiinni?

Itse en pelkää keskenmenoa, tuulimunaa tai kohdunulkoista. Pelkään sitä, ettei lapsi ole terve. Mitään sen kummempaa syytä pelolle ei ole, kuin se, että meillä on jo 3 tervettä lasta, enkä ole enää ihan nuori. Suomessa ensisynnyttäjien keski-ikä on 30v ja vaikkei se nyt varsinaisesti ole mikään riski-ikä vielä, niin on se kuitenkin eri kuin 25v. Ja voiko tosiaan vielä kolmen terveen lapsen jälkeen saada neljännenkin terveen lapsen? Tiedän toki että voi, mutta se jännittää silti. Jotenkin tuntuu siltä, että riskit ovat nyt suuremmat kuin ennen. En tiedä onko oikeasti, mutta sitä nyt kuitenkin pelkään.

Meilläkin on lähipiiri jo aloittanut vaahtoamisen seuraavan lapsen sukupuolesta. Olen kertonut kumpaa itse toivon ja 90% lähipiiristä on ilmoittanut toivovansa meille sitä toista sukupuolta. En voi käsittää, miksi pitää toivoa ihmiselle jotakin muuta, kuin mitä tämä itse toivoo? Mikä järki siinä on? Eikö se ole vähän huonotapaista?

Toive nyt on vaan toive, eikä kenenkään toive (lähipiiri tai oma) muuta vauvan sukupuolta mihinkään. Se on se, mikä se on. Se kun on jo hedelmöityshetkellä määrittynyt. Ärsyttää silti, että toisten pitää ääneen toivoa mulle jotakin muuta, kuin mitä itse ensisijaisesti haluan. Niinpä olenkin päättänyt seuraavan toiveenesittäjän kohdalla ilmoittaa hänelle, että "minä puolestani toivon sinulle vatsatautia!". :ashamed:

Raskaushormonihuurut jo vauhdissa? Mahdollisesti :LOL:

Losa 4+5
 
  • Tykkää
Reactions: RockMama
Pitiki Losa tulla sulle huikkaamaan kun luin sun blogia... alan samaistumaan... viikko tai pari armonaikaa "normielämään" sit alkaa treffit arabialaisen kanssa :s

Noista seuloista... Pitäis olla jo ihan valtakunnallisesti tuo, että rv 9+0-11+6 verikoe ja tähän lisättynä nt-ultra rv11+0-13+6 (+gd+tupakointi+aiemmat trisomiat) kone laskee riskilukeman, ja alle 1/250 jää siis seulaan ja on oikeutettu jatkotutkimuksiin.

MUOKS!! Ja seulathan siis tietty vapaaehtoisia. Tarjolla myös yleinen uä, jossa katsotaan raskauden kesto ja sikiöiden lukumäärä. Lisäksi on tarjolla joka tapauksessa rakenne ultra rv 21-24

MimSe
 
Viimeksi muokattu:
Losa, veriseula tehdään suunnilleen samoihin aikoihin kuin nt-ultra eli usein siinä yhteydessä sitten on mahdollista käydä myös verikokeessa. Niissä on hitusen eroa viikkojen suhteen millon pitää veriseula tehdä milloin nt-ultra, eli ei ihan kulje käsi kädessä, mutta päällekäin nämä "ohjeviikot" menee kuitenkin osittain. (selitinköhän tosi vaikeasti.. ei oikeen enää aivot jaksa toimia tähän aikaan..) Veriseulaan ei tietenkään ole kenenkään pakko mennä kuten ei myöskään siihen nt-ultraankaan. Nämä seulat on ihan vapaaehtoisia :) Ja se veriseula otetaan kaikilta halukkailta vaikka ei mitään sen hälyyttävämpää olisi nt-ultrassa ollutkaan. :) Jos ei halua osallistua nt-ultraan, niin mun ymmärtääkseni on siinä tapauksessa kuitenkin mahdollisuus osallistua ns. tavalliseen ultraan jossa sitten varmistetaan vain sikiöiden määrä + laskettuaika ymym.. :) Eli jos ei halua osallistua siihen ns. "seulontamielessä" :)

Muoks. Täällä olikin toinen ehtinyt ennen mua vastaamaankin jo kysymykseen.. :D

No, mä ainakin aion osallistua molempiin seuloihin. :)

Tänään kävin salilla.. Ei tuntunu kyllä juokseminen ja treeni hyvältä vaikka koetin kevyesti tehdä. Päässä vaan humisi kun lähdin pukuhuoneelle päin kävelemään.. Toivottavasti pystyn jatkamaan kuitenkin saliharrastusta mahdollisimman pitkään. Mulla oli raskausajandiabetes aikaisemmissa raskauksissa (tosi lievä kylläkin, sokeriarvot oikein hyvät aina mittauksissa, rasituskokeessa vain hieman raja-arvon yläpuolella (1h arvo), vauvat olleet syntyessäänkin ihan normaalikokoisia.. ) ja nyt olenkin saanut -10kg pois verrattuna siihen hetkeen kun aloin esikoista odottamaan. Nyt sitten toivonkin, että tuo painonpudotus, terveelliset elämäntavat ja liikunta auttais pitämään tuon poissa tässä raskaudessa. Saa nähdä kuinka käy. :)

Olen tässä miettinyt myös, että otan varmaan tällä kertaa äitiyspakkauksen. Esikoisesta otettiin, kuopuksesta ei. Nyt tuntuu, että olis kiva ottaa se taas :) Onhan siihen vielä aikaa, mutta kunhan olen pohdiskellut jo sitäkin.. :D

Olen myös miettinyt, mitä ihmettä tehdään jos ultrassa selviäisikin että on kaksi vauvaa (toki toivon nyt ensisijaisesti, että siellä on yleensäkään elämää... oli sitten yksi tai viisi..). En oo ihan varma, miten sellasesta "shokista" selviäisin.. :D En oo yhtään valmistautunut henkisesti siihen, että vauvoja tulisikin kaksi. Tuskin tulee, en jaksa siihen uskoa sen enempää, mutta tänään vaan aloin asiaa miettimään ,että ainahan se mahdollisuus on. Onneksi oireettomuus puhuu sen puolesta että vauvoja ei olisi ainakaan enempää kuin yksi tulossa.. :)

Tänään vedin sitten kahvia monta kupillista, kun en muistanut tietenkään että siinäkin on rajoitus raskausaikana.. Oon aikamoinen kahvijuoppo, joten tässä on totuttelemista. 3 kuppia päivässä maksimissaan.. Parasta varmaan vaihtaa vaikka teehen.. :D

suan ja Pärsky 4+6 :heart:
 
Viimeksi muokattu:
Joko muilla on pahoinvointi alkanu? Täällä yököttää vähänväliä joka asia. Etenki sillon ku vähäkään näläkä ja heti ei ruokaa saa, ja sit ku rupiaa tekeen sitä ruokaa, niin tuntuu että laatta lentää ku yrittää väsätä sitä, ja jää neki syömättä sit. :D Käykö täällä äidit töissä? onko pahoinvointi haitannut ?
Minua kysyttiin asiakas palvelu hommiin, mutta vaikia päättää meniskö kun ei tiiä jatkuuko näitä pahoinvointeja kauan ja kun mulla on joka raskaudessa ollut migreeniä. Lääkkeetkin on mutta raskaana niitä ei sais syödä. Ei ole mukava asiakkaan edessä pahoin voida. Haaveilut kauan että haluan töitä ennen äitiyslomaa puoleksivuodeksi niin vaikuttaa äitiysrahaa ettei aivan minimiä sais.. Neuvolaan pitäs aika jo soittaa, jokos muut olette soittaneet, mille viikolle ootta ajan saaneet?
 
Huomenia kaikille!

täällä sitä jo ylhäällä pakon sanelemien töiden takia kukon laulun aikaan..ja väsymys on ihan järkyttävä..siis oot nukkunut tyyliin 8h,niin hyvä jos sait ittesi ylös |O
eilenkin nukuin varmaan kolmen tunnin päikkärit :ashamed: ja sitten jo illalla seiskan jälkeen rupesin nuokkumaan tuolla sohvalla..mutta kaipa tämä jossain vaiheessa helpottaa..ja toinen mikä on ihan järkyttävää..on koko aikainen pääkipu,voi olla että päällä olevan poskiontelon tulehduksen johdosta koskee myös päätä,mutta kun tuntuu ettei panadolikaan auta..

tässä ollaan mietitty tuon puolison kanssa että mitäpä jos noita murusia tuolla onkin kaksi..ehkä joku mahdollisuus sellaiseenkin, on kun miehellä on kaksoisveli..
mahan turvotuksesta päätellen siellä on vähintään kolme :O

maanantaina täytyy kai soitella neuvolaan..miten sekin tuntuu niin vaikealta..

ja vauvanvaatteista kaikki olisi taas hommattava yhenkerran..pinnasänky on ainut joka taitaa olla tallella..mutta kaikki vaatteet, vaunut kaukalot ym.. mutta onneksi taitaa miehen puolella olla sen verran noita pieniä että sieltä saattaisi saada jotain juttuja..
 
Täällä ilmoittaudutaan varovasti mukaan:

joanmarie, 25v. , 1.lapsi , LA 13.9

Pari päivää sitten liuskatestiin saatu haalea viiva ja eilen Clearbluen digitaalisella "Raskaana 1-2" eli rv 4+1 tänään. Edellisistä menkoista laskettuna olisi jo 5+1 mutta pillereiden lopetuksen jälkeen kieto oli vähän pidempi, joten itse uskon viikkoja olevan yksi vähemmän. Täällä ollaan niin täpinöissään kun esikoinen tulossa ja tärppäsi heti ekasta yristyskierrosta. :heart:

Epätodellinen mutta ihanan jännittynyt olo. Kova väsymys, lievä huonovointisuus, ruokahaluttomuus ja pienet alavatsakivut on täällä vaivannut useamman päivän, jo ennen ensimmäistä testiä.

Paljon onnea muille plussanneille! :)
 
Heissan!

Mulla nyt vähän tietoo kans noista seulajutuista, valmistun nimittäin keväällä terkkariksi ja oon tällä hetkellä harjottelussa neuvolassa. Onkin muuten aika jännä nyt kun itselläkin on tuota eloa sisällä. Eli veriseulat, lukuunottamatta HIV:ä, Kuppaa ja hepatiittia on vapaaehtoisia. Niskaturvokeultraan pääsee vaikkei veriseuloja haluakkaan. Siksi nykyään ekaneuvolaa onkin aikaistettu et nuo seulat ehtii, verikokeet kun pitää ottaa tietyillä viikoilla jotta se suhdeluku siihen niskaturvokkeeseen olis luotettava.

Pitihän tuo taas aamusta testata ja raskaana olen edelleen. <3 siis ihan uskomatonta. Kaikkia sitä päässä pyörii äitiyspakkauksen mallista lähtien. Mulla on esikoiselta tallessa oikeesta lähes kaikki, toki vaatetta tarvii. Olin esikoisen vaunuihin tyytyväinen ja ne miellyttää edelleen, joten ne kyl saa mennä. Mut ehkä nämä ajatukset on vähän turhan aikaisia, pitänee nyt vaan keskittyä tähän hetkeen. Alku-ultra on 22.1 ja sen jälkeen sitä on taas hullua hurskaampi. Haluun tarkistaa et alkio on löytänyt tiensä kohtuun ja ettei ole tuulimunaa jne. :)
 
Mimse, meillekkin neljäs tulossa,oli jänskää äitille kertoa,mutta tiesin sen ottavan hyiun kun se tietää mun haluavan neljä lasta. Olen ainoa meidän kuudesta sisaruksesta kellä on lapsia niin tiedän että sisiarukset ei ota tätä hyvin...:DD
 
Viimeksi muokattu:
Pää on ollut kyllä ihan pyörällä, ollaanko tässä nyt oikeesti raskaana? Pieniin päin? Tiineenä? Paksuna? :D Kyllä sitä pikku hiljaa pitää vissiin rueta uskomaan. Yks testi pitää vielä kyllä ehken ens viikolla tehdä, ihan varmuudeksi. :) Nyt onkin sitten muutoksia ilmassa kunnolla.. Uusi vauva, autoa pitäis laittaa vaihtoon keväämmällä/kesällä että mahtuu kolme istuinta ja koira kyytiin. Ja asunto, pienessä kolmiossa asutaan ja tavaroille jo nyt liian vähä tilaa. Suuria muutoksia meillä tiedossa, muutto ja remontti raskaana ollessa on kyllä melkonen järjestely. :) Nuorimmaisen raskauden aikaan muutettiin, remontoitiin ja käytiin töissä. Tais olla vielä esikoisen vesirokko samaan syssyyn niin siinä sai kyllä laskea kymmeneen useemman kerran. Niin, ja vielä omat häät oli samoihin aikoihin. :D

ViiruP&Masuasukki 4+1
 
Viimeksi muokattu:
Tervetuloa uudet syysvauvan odottajat!

Tatti12 Minkä ikäinen on esikoisesi? Meilläkin olisi esikoisen 10kk neuvola reilun kahden viikon päästä ja vähän arvelluttaa onko mulla viikkoja silloin liian vähän ensimmäiseen äitiysneuvolaan.

Losa No onpas sinulla lähipiiri! Kumpaa muuten toivot?

Seuloista Ajattelin otattaa ne, kuten esikoisestakin.

Kertominen Olen "oikeassa elämässä" kertonut tästä raskaudesta yhdelle ystävälle. Toki mies tietää ja muksullekin ollaan kerrottu, mutta eihän hän vielä ymmärrä mitään. Laajemmin kerrotaan nt-ultran jälkeen, kun ollaan paremmilla viikoilla. Siskolle joutunen kertomaan aikaisemmin, jotta pääsen ilman muksua ultraan.

ON Tein illalla uuden testin ja kivasti on viiva vahvistuntut! Huomenna ajattelin vielä digillä testata. Vatsataudin huippukin on toivottavasti takana päin!

Kirskis 4+3
 
Aika tehokas kikka tuohon pahoinvointiin on ollut pitkin päivää pupeltaminen. Vaikka ei se sitä kokonaan poista :)
Ulkona on mieletön keli! Aurinko paistaa ja pikku pakkanen. Suuniteltiin avokin kanssa, että lähdetään koiran kanssa kohta ulos. Jos ei paha tuuli niin voisi mennä jäälle käpsimään ja samalla antaa riiviön (6kk+ vanhan koiran) purkaa hieman energiaa kun saa juosta vapaana.
Eikös eka neuvola-aika yleensä anneta siinä 8. viikon tietämillä? Ainakan täälläpäin, en tiedä vaihteleeko käytäntö paikkakunnittain.
Ite oon vähä miettiny sitä veriseulaa. Muistaakseni sitä ei esikoisenkaan aikana otettu. Niin odottaisiko vain siihen nt.ultraan asti ja jos siellä jotain hälyttävää niin sitten antaisi sen veriseulan.
Eikös sydänäänet voi kuulua jo 8 viikolla jos neuvolassa kuunnellaan?
 
MimSe: Melko kauhulla herään joka aamu ja pelkään, että joko tänään on se päivä, kun elämä loppuu kuukaudeksi. Olen ollut muutamat viime päivät ylitehokas, sillä elän nyt kuin viimeistä päivää.

Ja kiitos kaikille seulatiedoista. Itse otan vastaan kaikki seulat, mitä vähääkään on tarjolla. Mutta mitä tuo gd tarkoittaa? Ja vaikuttaako tosiaan tupakointikin siihen, että lapsella olisi suurempi todennäköisyys saado jokin trisomia? Tiedän kyllä, että tupakoivan äidin lapsi voi olla pienipainoisempi ja lapsella voi ilmetä myöhemmällä iällä keskittymisvaikeuksia jne. Mutta en ollut tietoinen siitä, että tupakointi voisi tuotattaa vielä jotain pahempaakin.

Äitiyspakkausta en ota. Siellä ei ole mitään muuta, kuin makuupussi jonka haluan. Ja sen saa ostettu kaupastakin. Joten otan ennemmin pakkauksen rahana.

Jos ultrassa selviäisi, että tulossa on kaksoset, niin olisihan se aika jännää. Me ollaan joka tapauksessa vaihtamassa auto isompaan, joten kyllä sinne se toinenkin vauva mahtuisi. Mutta ensisijaisesti toivon kyllä vain yhtä vauvaa. Yhdessäkin on kerralla aivan riittävästi tekemistä :D

Tervetuloa joanmarie, lisään sut listalle :)

Ja älkää nyt viitsikö miettiä niin, että hankintojen hankkiminen tai edes miettiminen olisi vielä liian aikaista! Mä olen jo ostanut sitä sun tätä, eilen viimeksi tuli taas tehtyä vauvalle muutama uusi hankinta :D

Mulla on eka neuvola 23.1. jolloin viikkoja on muistaakseni 7+3 vai olikohan se 7+4. Mutta aika aikaisin siis on.

Losa 4+6 (eli ihan pian alkaa viikko 6!!)
 
Viimeksi muokattu:
meilä mahutaan samaa nautoon, talsota loppuu tila :D tosin järkeiltiin kyllä eilen hieman remppaa jos va nsaatais rahat kasaan. .tosin miehltä menee verstas jos tuo autotalli laitetaan huoneiksi hmm :/ nooh ehkä tämä selkiä ätästä, hitaasti mutta varmasti :)

mulla on eka nla 9.1 samalla on ultra, kuntatarjoaa alkuraskuden ultran :) hui oishan se pommi jos siellä oiski 2 :O meinasin ottaa äityspakkauksen, vaikka minun omasta pakkausketaki on jotaki kivoja juttuja tallesssa :D
 
Kivakun tullut taas lisää porukkaa :wave:

Mulla on eka neuvola jo maanantaina :) Lähinnä siks et saan lähetteen ultraan niin varmistetaan missä mennään. Itse kyl tiedän melko varmast, mut imetyksen jälkeen ollu kierrot vähän mitä on.

Pahoinvointi rantautun ihan kunnol ja kauhee turvotus. Piti tänään ihan odotusajan farkut laittaa :) Muutenkin vahvast raskautun olo kyl, ei aiemmin näin aikaseen näin kovii oireit oo ollu.

Vitamiini kysymykseen, mul on multitabs odotus/imetys vitamiini käytös, en sitä keren lopettaa edes tos välis kun imetys loppui reilu 3kk sit ja oli viel purkis jälel :)

Nyt taas tonne sängyn puolelle "kärsimään" tästä olosta :)


Astre ja pikkuinen 5+4
 

Yhteistyössä