Syyskuun suloisuudet 2013 *Tammikuussa*



Odottajia yhteensä: 71
Poikaoloja ja -lupauksia:
Tyttöoloja ja -lupauksia:
Kaksosten odottajia: 1
Menetyksen kohdanneita: 7

Päivityspyynnöt punaisella, kiitos!

Menossa mukana:
Laskettuaika (LA) (nimimerkki / ikä/ monesko lapsi / synnytyssairaala)


28.8.
Pikkunen85 / 27v / 3. lapsi / PKSSK

1.9.
Anspa87 / 25v / 3. laps /NKL
eufemia / 1. lapsi
moniq / 23v / 3. lapsi / NKL
Tatti12 / 26v / 2. Lapsi

2.9.
Emmm / 23V / 1. lapsi
Pöllönen / 24v / 2. lapsi / PKSSK
tintta iita / 30v / 3. lapsi / LKS

3.9.
Astre / 24v / 3. lapsi / KOKS
KiaralA / 24v / 3. lapsi / KOKS
maijjup / 29v / 2. lapsi
Nöhvi / 34v / 2. lapsi / HYS

4.9.
armiliisa / 25v / 3. lapsi
baby2003 / 29v / 4. lapsi / NKL
lerppis / 26v / 4. lapsi / OAS
Yoslene / 32v / 2.lapsi / NKL

5.9.
Mirka J. / 31v / 3.lapsi / Hyvinkää
Taru_ / 22v / 1. lapsi

6.9.
Losa / 30v / 4. lapsi
metuva / 31v / 1. lapsi / TYKS
Niinukka / 40v / 4. lapsi / PKSSK

7.9.
emily86, / 26v / 3. lapsi / OAS
ewe-82 / 30v / 3. lapsi
faniela /25v / 2. lapsi / kotona tai KOKS
moonan / 31v / 1. lapsi
rios / 25v / 3. lapsi
suan / 24v / 3. lapsi
Sunshine84/ 28v / 1. ja 2. lapsi / OAS

8.9.
Kaneli87 / 25v / 4. lapsi / PKSSK
TarinaMarina / ?? / 1. lapsi

9.9.
edna / 1. lapsi
miuu- / ?? / 1. lapsi

10.9.
syysomppu2013 / 35v /4. lapsi / KYS

11.9.
Kirskis / 27v / 2. lapsi

12.9.
Miima81 / 31v / 3. lapsi / LKS
Millu78 / 34v / 2. lapsi / K-HKS
RockMama / 25v / 4. lapsi /SEKS
Rusinatar / 36v / 2. lapsi
Sanna-76 / 36v / 5. lapsi / PHKS
Tiia_ / 20v / 1. lapsi

13.9.
Hannis / 32v / 3. lapsi / TYKS
joanmarie / 25v / 1. lapsi
MimSe / 31v / 4. lapsi / KHKS
suhveli / 28v / 3. lapsi / VKS

14.9.

15.9.
Jiina / 27v / 4.lapsi / TAYS
Kata82 / 30v / 1. lapsi
Lau- / 19v / 1. lapsi
Purkka / 24v / 2. lapsi
Sohvi35 / 35v / 3. lapsi /KOS

16.9.
Delila / 29v / 4.lapsi
miranja / 21v / 2. lapsi / KYS

17.9.

18.9.

19.9.
eskapismi / 26 / 2. lapsi / TAYS
Supermassive / 20v / 2. lapsi / TYKS

20.9.
Oubou / 21v / 1. lapsi / KYS
seinisipe / 24v / 2. lapsi
Tiituli85 / 27v / 1. lapsi / KYS
WhiteSnow / 37v / 4. lapsi / KOS

21.9.
buffy / 23v / 1. lapsi / KAKS

22.9.
Baarbi / 19v / 2. lapsi / KYS
o_Ou :) / 28v / 2. lapsi / TYKS
vipeltäjä / 33v / 1. lapsi / KYS

23.9.
kristyr / 30v / 6. lapsi / KYS
mammu991 / 21v / 3. lapsi / KSSHP

24.9.
piupiuu /

25.9.

26.9./
fever / 26v / 2.l apsi / SATKS

27.9.

28.9.
Vauvaton / 29v / 3. lapsi (enkelikaksoset-12) /KOKS tai NKL

29.9.
Mona Lisa / 22v / 2. lapsi

30.9.
Tytymamma / 23v/ 3. lapsi / SEKS

LA vielä epäselvä:
miss_piggy / 31v / 1. lapsi / KPSHP
tiituli85
*niinu* / 21v

Menetyksen kohdanneet:
Kaislanen
Sanna-M
ViiruP
kali85
Pölö-
neito84
Haperotta

Syyskuisten odotusblogit:
Taru_ - Ei niin yksinkertaista
Supermassive - Supermassive babyblog

Haluatko mukaan suljettuun FB-ryhmäämme?
Laita yv:tä joko Anspa87:lle tai johku91:lle.


1. ketju täällä
 
Viimeksi muokattu:
Tammikuun pino on siis pystyssä ja päivittelen sitä varmaankin päivittäin, jotta saadaan lista nopeasti ajantasalle. Laittakaa päivityspyynnöt punaisella jotta erotan ne helpommin teksteistä. Ja ilmoittakaa heti, jos olen päivttänyt virheellisesti. Kaikki ideat otetaan listan suhteen avoimesti vastaan, eli jos haluatte jotakin lisää/pois niin pyytäkää :)

(.) Viime yönä näin painajaista keskenmenosta. Ei kiva. Eilinen päivä oli ihan huisin jännä (kerroin läheisilleni raskausuutisestamme) joten taisi osa jännityksestä sitten siirtyä yöuniinkin.

Kirjoitan blogia, jonne purkaan ajatuksiani enemmänkin. Aloitin blogin vauvakuumeblogina ja jatkan sitä nyt odotusblogina. Mulla tuppaa olemaan asiaa aina aika paljon, enkä viitsi tätä koko ketjua tukkia, joten jos joku haluaa lukea pähkäilyistäni enemmän, niin ne löytyy blogistani :) Tended

Jos teistä jollakulla muullakin on avoin blogi, niin linkki olisi kiva saada :)

Ihan vielä en tahdo uskoa koko raskausasiaa todeksi, sillä ei ole yhtään sellainen raskausolo. Enkä uskaltanut testata vielä tänään toista kertaa, sillä haluan seuraavaksi nähdä selkeästi vahvistuneen viivan. Jos se toisi vähän lisää luottoa asiaan. Huomenna meinaan kuitenkin sitten testiin sen vahvemman viivan saada :)

Losa 4+2
 
Viimeksi muokattu:
suan 24v 3.lapsi laskettuaika ~7.9.:)

Kiitos Losa ketjun aloituksesta! :heart:

Mäkään en meinaa uskoa tätä raskautta todeksi. En vaan sisäistä asiaa ollenkaan. Jotenkin on niiin ei-raskautunut olo, mitään merkkejä ei ole (muuta kuin jatkuva väsymys..) niin on niin vaikea uskoa. Kuitenkin viis testiä on sen jo todistanut, että raskaana ollaan.. :)
 
Losa: Olenkin sun blogiasi joskus lukenut! Onnea vielä plussasta ja hauska huomata kuinka maailma on pieni, jälleen kerran ;)

Mulle vois päivittää tietoihin: Taru_, 22v., LA 5.9.? ja eka lapsonen

Myös mielestäni voisi blogeille tehdä oman osionsa tuohon aloitusviestiin? Itsehän kirjoittelen blogia osoitteessa: Ei niin yksinkertaista Tervetuloa siis lukijaksi! :wave: (toi on muuten vielä yritys-blogi, mutta pohdin jo uuden odotus-blogin aloittamista)

Mites muuten, onko kukaan kuullut sellaisesta Kiinalaisesta raskauskalenterista? Löytyy esim osoitteesta http://www.smartaboutyou.com/email/libero/new/kinesisk_kalender_fi.pdf
Sen mukaan meille olisi tulossa tyttö :heart:
Te kenellä jo ennestään on lapsia, pitääkö kalenteri paikkaansa ja mitä se näyttäisi teille tulevan nyt tällä kertaa?

Kyselinkin muuten jo Facebookissa, että onko muilla jo näkyvissä tuota Linea nergaa, mutten muista saaneeni vastauksia :S Onko erikoista, että näkyy jo?
 
Listaa päivitetty ja lisätty sinne blogiosio :)

Mäkin olen käynyt Taru_ sun blogissasi, mutten löytänyt sieltä mistään sitä "seuraa tätä blogia"-nappulaa, joten en voinut rekkaantua lukijaksi. Enkä löytänyt sitä vieläkään. Olenko sokea, vai eikö sitä vain ole? :)

Ei ole linea negraa näkynyt, mutta ei ole kyllä koskaan aiemmissakaan raskauksissa moista ollut :)
 
heipparallaa! liittäydyn seuraanne. puhelimella ei näköjään saa tekstin väriä muutettua, mutta 3. lapsi tulossa. laskettu 4.9. itsellä ikää 25 v. raskaus tuli aika puun takaa, ehkäisyn läpi, mutta nyt alkaa olla jo innostus päällä. kyllähän meille näköjään vielä yksi mukula sopii vaikka lapsiluku oli jo täynnä :) mukavaa odotusta kaikille!

armiliisa & korppu
 
Moi
Myös minä varovasti huhuillen ilmottaudun mukaan :) Ennestään meillä on 8/08 ja 7/11 syntyneet pojat ja nyt jos kaikki menee hyvin niin kolmas olisi tulossa <3 LA olisi 7.9Viime raskaus oli todella vaikea ja nyt onkin aika pelonsekaiset tunnelmat mitä tämä raskausaika tuo tullessaan.
 
Tuosta kalenterista... Sen mukaan esikoisen olisi pitänyt olla tyttö ja kuopuksen poika, joten paikkansa piti molemmat :) Ja sen mukaan nyt pitäisi tulla tyttö ja aika tyttö-fiilis onkin, jotenkin tuntuu että tyttö sen on pakko olla, niin sellanen tunne on :) Koin jopa pientä tuskaa tossa n. viikko sitten kun en ollu varma mikä annettas nimeksi tytölle (pojalle ollu valmiina jo pitkään) ja nyt kun se keksittiin niin se tuntuu niin varmalta, että niin sen pitääkin olla, että tyttö tulee ja saadaan se nimi antaa.. Aika hassua.. :)

Samoin olen tehnyt joskus aikoinaan sen ranteen / vatsan päällä sormuksen pyörittämistestin ja siinä molemmissa raskauksissa on osunu oikeaan, esikoisen kohdalla vatsan päältä tyttö ja kuopuksen kohdalla poika :) Ja siinä samaisessa (ranteen kohdalla tehdyssä) testissä sekä minä että mies saatiin samat tulokset "tyttö-poika-tyttö-tyttö-tyttö" eli pitäis tässä vielä kolme tyttöä sitten tehdä :D

Oon vähän taikauskoinen kyllä, että eihän sitä tiedä.. ;) Suunnitelmissa tosin ei ole enää kuin tämä yksi, mutta eihän elämästä tiedä vaikka tulisi jopa kolme joskus.. Kunhan ei kerralla tulisi :D

Mulla on molemmissa raskauksissa ollu alusta asti aika vahva tunne siitä kumpi on tulossa. Esikoisesta ei edes ultrassa kysytty kumpi tulee ja olin vaan aika varma että tyttö on tulossa. Ja kuopuksesta sitten ekat sydänäänet kuullessani olin varma että poika kun kuulosti ihan "poika-poika-poika" - sykkeeltä :D Ja hänen kohdallaan kysyttiin sitten ultrassa varmistus asiaan ja poika oli tulossa :)

Ja nyt siis vähän olis tyttöolo :) Vaikka ei sillä oikeasti mitään merkitystä ole kumpi sieltä tulee.. :heart:
 
Katsoin tuota kiinalaista raskaus kalenteria, ja sen mukaan meille olisi tulossa poika:) ja katsoin myös edellisten lasten kohdalta ja paikkansa pitivät. Mihin lie perustunee tämä. Missä vaiheessa olette raskaudesta kertoneet vanhimmille lapsille? Meillä 7v alkaa jo aavistella kun välillä puhutaan asiasta. Kuitenki vasta ollaan niin alussa. Ihanaa saada vielä vauva nuorin tällä hetkellä 1v 3kk, keskimmäinen 3. Olen aika täpinöissäni kun olin jo varma että kolmas jää meidän viimeiseksi mutta sitten kuitenki vielä neljäs.
 
Olemme kertoneet raskaudesta lapsille jo tänään. En oikein osaa tällaista asiaa salassa kunnolla pitää, koska siitä tulee puhuttua ihan koko ajan. Ja hyvin olen jo oppinut monessa asiassa vetoamaan raskauteeni. Esimerkiksi siten, että tarvitsen hieronnan, koska olen raskaana ja raskaana olevaa naista pitää hemmotella. Lapset sitten kuulee (kerran jos toisenkin) päivän aikana näitä äidin vetoomuksia, joten melko nopeasti jäisimme asiasta kiinni :D

Lapset ottivat uutisen hyvin vastaan, joskin nuorimmainen kyllä näytti hieman pelkäävän "vauvapaikkansa" menettämistä. Hän täyttää kohta 3v ja muutama kk sitten hän ilmoitti, ettei hän enää ole äidin vauva, vaan pikkulapsi. Kerran hän ilmoitti, että mun pitää ostaa kaupasta uusi vauva :LOL: No, nyt kun se uusi vauva on tulossa, ilmoitti kuopus olevansa vauva ja alkoi lässyttämään vauvakielellä. Hän myös meni vauvan kaukaloon (jota esittelin miehelleni), eikä suostunut tulemaan sieltä pois, koska hän on vauva.

Kerroin hänelle sitten, että äiti rakastaa häntä ihan yhtä paljon kuin ennenkin, vaikka hän onkin nykyään pikkulapsi, eikä enää vauva. Ja että siitä uudesta vauvasta tulee hänelle samalla tavalla uusi leikkikaveri, kuin isommistakin sisaruksista. Ja tämä oli sitten SE juttu, jonka jälkeen uuden vauvan tulo olikin taas täysin ok :)
 
Mulle voisi laittaa listoille Nöhvi la 3.9. 34v ja toinen lapsi :)

Esikoinen on 2,5v ja eipä olla pahemmin mietitty miten kerrottaisiin... mietitään sitä sitten myöhemmin lisää :)

Tänään oireina on ollut selkäsärky (tosin aamulla vaan, esikoinen kiilasi mytyksi sängyn äärimmäiseen laitaan ja yö tuli nukuttua aika epäergonomisessa asennossa), huonoa oloa aina välillä, erinäisiä mahatuntemuksia edelleen, huonounisuus --> väsymys.

Miten voi päivät kulua näin hitaasti? Tänään rv 5+0, jipiiiii.... voiskos jotenkin pikakelata muutaman kuukauden eteenpäin???
 
Minäkin liityn varovaisesti mukaan, Sanna-M la 10.9(tämä vasta oma laskelmani) ja kolmas lapsi

Plussasin haamun 29.12.12 ja sen jälkeen viivat ovat vain vahvistuneet, ei vielä ihan niin tummat viivat ole kuin haluisin mutta selvä plussa se tämän päiväinen testi on. :heart: Vielä ei kerrota isommille lapsille jotka ovat iältään 5v. ja 3v. molemmat poikia eikä meillä pitänyt tuo kiinalainen raskauslaskuri paikkaansa mutta tuon mukaan uusin tulokas olisi tyttö, joka sopisi mulle oikein hyvin :)

Oireina on ollut vasta, alaselkä särky, rinnat kipeät ja alamahalla nipistelyä. Latasin muuten puhelimeen kivat raskauskalenterit liberolta ja vauva-lehdeltä, kun mulla on tuo Iphone. Näkee aina mitä milläkin raskaus viikolla tapahtuu.

Missäs päin muuten te muut odottajat asustelette? Itse asun perheeni kanssa Lahdessa ja phks on synnytys paikka.

Terkuin: Sanna-M ja pikkukolmonen rv 4+1
 
Meitähän alkaa kivasti olla jo kasassa ja varmaan pikkuhiljaa porukkaa tulee lisää, näyttää loppupuoli syyskuusta olevan listassa vielä ihan tyhjillään.. :) Kohta ihmiset alkaa plussailla ja sitten saadaan taas lisää porukkaa :)

Me ei kerrota lapsille kyllä varmaan pitkään aikaan vielä. Ehkä sitten jopa joskus puolen välin jälkeen vasta. Ja ei kerrota yhtään kenellekään kuin vasta ekan ultran jälkeen (eli joskus sitten 12+). Lapsille mahdollisimman myöhään, jotta todennäköisyys sille, että vauva todella tulee, on suurempi. :) Meillä lapset siis kohta 5 ja kohta 4.. :)

Mä olen miettinyt jo mitä kaikkea hankintoja vauvalle täytyykään tehdä sitten kuukausien kuluessa. Meillä on ennestään jo jonkun verran tavaroita ym tallessa, mutta ainakin vaunut/rattaat ja turvakaukalo pitää hankkia. Vaunut ehtii hommata vaikka vasta vauvan syntymänkin jälkeen, sillä ei niin kiire ole, mutta turvakaukalo olis hyvä olla viimeistään sitten kun vauva kotiin haetaan.. :) Onhan tässä mahdollista vielä, että käy vaikka mitä kun ollaan todella alussa vasta, mutta ainahan voi miettiä ja suunnitella mitä tarvitsis hankkia... :) En kuitenkaan ihan vielä ole vaunukaupoille lähdössä ;) Kuitenkin ihan hyvä vähän kartoittaa mitä kaikkea tarviikaan, niin tietää vähän millaista budjettia tarttee vauvavarusteisiin.. :D

Mä en halua kertoa missä asun. :D Oikeesti pelkään, että mut tunnistetaan täällä palstalla kun jokunen kaverikin täällä pyörii... :D Että fb:n ryhmässä saa sitten enemmän infoa mustakin, jos on kiinnostunut asiasta.. :)

suan ja pärsky 4+3
 
Viimeksi muokattu:
Sanna-M : On juu.. Laita vaikka Anspa87:lle tai johku91:lle yksärillä oma nimesi niin he lisäilee sut kaverikseen fb:ssa ja lisää sitten sinne ryhmään. Se ryhmä siellä on siis salainen :)
 
Viimeksi muokattu:

Yhteistyössä