???SYYSMASSUT 2007??? TOUKOKUU

PippuriMammaHarmaana
Olen vain käymässä. Kotiuduin tänään sairaalasta. Siellä mut on pumpattu täyteen kaikkea, kortisonia, antibioottia, magnesiumia, supparinestolääkitystä, lisälääkitystä suppareihin jne jne...
Mukaani sain supparinestolääkitysreseptin(adalat= alunperin verenpainelääke) ja käskyn jatkaa pakkolepoa kotona. En saa tehdä yhtään mitään ja portaissa kiipeilyäkin pitää välttää... Ei siis pyykkäämistä, siivoamista...ei mielellään edes ruoan tekemistä, kun pystyssä en saisi olla... AARGH! No voittaa kotona olo kuitenkin sairaalassa olon!!

Kaiken kruunaa meille rantautunut vesirokko... ONNEKSI olen sairastanut sen itse jo lapsuudessa!!

Kaikkea hyvää teille kaikille!! Koetan jossakin vaiheessa päästä käväisemään koneella, en voi pitkiä aikoja istuskella, ainakaan ennen seuraavaa äippäpolikontrollia joka on onneksi jo viikon päästä torstaina!

Terkuin,
PippuriMamma & "MatiasMatilda" 26+...
 
Uskokaa tai älkää mutta mä soitin just liittoon, ja valitin siitä, että ne on pistäny mulle rahaa! Liitosta tuli ukaasi 3 vkoa sitten, vaativat sairauspäivärahapäätöstä, tai muuten eivät maksa päivärahojani. Silloin soitin äkkiä miehelle että lähdepä aikasemmin töistä, et nyt pitää saada äkkiä paperit Kelaan ja itte en sinne asti voinu kävellä. Kiva että tollain uhkailevat ja sitte kuitenkin pistävät rahat tilille, ilman sitä päätöstä! Sapettaa. Turhaan näin vaivaa, kun liitto ei sitte edes tarvinnu koko lappua. Sori. Piti päästellä. No, eipä tässä rahaa ole saatukaan 2 kuukauteen.
Jotain kivaakin; sain äippäpakkauksen kestovaipan yheltä kivalta palstalaiselta. Ja heti perään yks kaveri soitti, että antaa 2 muovikassillista kertavaippoja , tarviihan niitäkin vähän, esim. kun kaupoille lähtee, ja aikaa menee reissussa enempi.
Muakin rupes muuten ihmetyttään, että missäs se Pippurimamma luuraa?
Jode ja poitsuli
 
PippuriMamma oikein paljon voimia sulle jaksaa levätä, muistatkin sitten levätä kunnolla :hug:

jode kerta se on ensimmäinenkin kun joku valittaa että rahaa maksetaan tilille :D

mun tarttis ottaa itteäni niskasta kiinni ja täytellä se kelan lappu ja käyttää vielä palkkatoimistossa niin sais etiäpäin sen ja pääsis jo pian hypistelemään pakkausta, viimeksikin se tuli vajaassa kahdessa viikossa kun asutaan täällä pienellä kylällä..
mies sais vaan laskea että laitanko viime vuoden tulot vai viimisen puol vuotta, mä kun en omaa mitenkään hyvää matikkapäätä..

pojalla oli sitten muuten korvatulehdus kun nosti sen kuumeen edellispäivänä, mut onneks nyt on antibioottikuuri joten eiköhän se pikkuhilljaa lähde paranemaan, kuumetta oli raasulla aamulla 38,5..huomaa kyllä että on kipeä kun ei oikein muuta jaksa tehdä kuin dvd:ltä vahdata puuha peteä ja tomi traktoria..

omaa napaa vielä:
on jotenkin ollut todella hankalat oltavat nyt nämä muutamat päivät kun on niin pirun painostavaa.. supistelee, turvottaa ja selkä lonkat on ihan mielettömän kipeät..koskahan sitä kehtais saikkua hakea.. :ashamed:

mitähän muuta mun piti kommentoida, en yhtään muista joten anteeksi niille joiden juttuja en kommentoinut..

umayya+mörri 24+5
 
Ihan tässä pikaisesti käyn hehkuttamassa kuinka onnellinen olen!! Paras ystäväni synnytti tänään pikkuisen prinsessan ja minusta tulee sille kummitäti!! :heart: Ihan sekaisin onnesta :D

Palaan asiaan kun järki juoksee taas normaalisti ;)
 
Tänks Jode! En pysy mitenkää ite laskuissa enää. Tai taaskaan. Ekassa raskaudessa jaksoin kyllä olla ajan tasalla viikoista ja päivistä (melkein minuuteistakin :LOL: ) mut jo kakkosen kohalla olin aina sekasin. Aina neuvolassa sitten kysyin, että milläs viikolla mä nyt olenkaan.

Mulla kävikin tänään hauskasti! Kun sitä mesosin, että menen työkkäriin vaatimaan jotain tekemistä, ni noin minuutti sen tääll uhoamisen jälkeen kaveri soitti ja pyysi mut hätäavuksi omalle työpaikalleen. Mähän menin ihan innoissani. Meen vielä perjantainaki ja sitte on taas pelkkää olemista. Voi kun pääsis johonkin vielä.. Kun esikoinenki on kolme päivää viikossa hoidossa ni mulla on toooooosi tylsää täällä päivisin. No ehkä tämä tästä. =)

Olen vieläkin ihan innoissani kun meidän pikkuenkeli sai eilen vihdoinkin oman kivensä paikalleen. Ollaanki jo sitä odotettu. Käytiin heti nappaamassa valokuvat siitä ja lähetettiin ympäri Suomea sukulaisille. Mun vanhemmat kävi jo ite paikan päällä kattomas ja isäkin soitti tänään ja totes, että oli viis minuuttia siellä hautausmaalla seissyt tippa linssissä katsomassa meidän pienen kiveä kun on niin kaunis. Valittiin hänelle sellanen sydämen muotonen kivi,missä on pientä kukkakuviota reunassa. Tosi nätti ja ollaan niin tyytyväisiä kun se löydettiin. Vieläpä ihan vahignossa osu silmään ekassa kiviliikkeessä missä ihan konkreettisesti käytiin. Sitä ennen oltiin vaan netissä katteltu malleja.

Nyt on muuten jalat ihan törkeen kipeenä kun siellä töissä tänään olin! Eipä oo tämä kroppa muistanukaa miten raskasta oikeesti se työnteko on. Ihan hyvä vaan, että pientä muistutusta tulee. Oon päässy niin veltostumaan ja heittäytymään laiskaksi. Jostain syystä sitä energiaa vaan riitti vielä äsken siivota tuo keittiökin ni ei tartte aamulla sekaseen ja likaseen keittiöön mennä kahvia juomaan. Tosin huomenna ollaan menossa miehen kanssa psykologin juttusille. Saatiin vihdoin aikaseks varattua aika sellaselle. On vähän kysyttävää, että miten tuolle esikoiselle ja tälle Vusselille tullaan selittämään Veeti-asioita.

Mutta hyvät illat kaikille!

Emmaliina ja Vusseli 26+

p.s. PippuriMammalle jaksamisia makoiluun. Toivottavasti kaikki menee nyt hyvin kuitenki loppuun asti. :)
 
balik harmailee
PippuriMammalle voimia ja paljon paljon lepoa vaan. Nyt pyydät vaikka jonkun ystävän sinne auttamaan kotihommissa jos mies on työkiireinen.

Emmaliina, hienoa että olette löytäneet parhaan mahdollisen muistomerkin teidän pikkuisen haudalle. En malta olla kysymättä mikä hänet vei? Ymmärrän kyllä jos et halua vastata :)

Jode minäkin unohtelen jo noita viikkoja ja tänään sattui vielä töissä niin hassusti että kun asiakas kysyi että "millos sinä jäät pois?" niin olin ihan ihmeissäni että "mitä jään pois?" Oltiin juuri puhuttu kesälomasta kyllä, mutta enpä muistanut että kohtahan minäkin jään pois vaikka eilen laskin että enää 15 työpäivää jäljellä.

Sokerirasituksesta on kyllä ihme että "rääkkäsivät" minua noin jos kerta saakin juoda vettä :eek: (Niinkuin tyttöni sanoisi "ihan eppaa"

Rattaita/vaunuja ollaan täällä pähkäilty edelleen ja ilmeisesti päädytäänkin Herqulesiin.

Olikohan vielä muuta muistettavaa... no palailen jos tulee mieleen.

balik ja pikkuinen 26+3
 
PippuriMammalle paljon jaksuja! :hug:
mobic Oi oi, ihana juttu! Milloinkas pääset kummityttöä katsomaan? Hän on varmaan todella suloinen pakkaus =)
Emmaliina kauniilta kuulostaa hautakivi, jonka olette pienelle valinneet.


Mies huhkii pihalla nurmenleikkuussa. Aivan valtavasti se nyt kasvaa, kun sataakin melkein joka yö! Minä en puutu ruohojuttuihin ja onpa hyvä niin - näyttää tosi hikiseltä puuhalta kun leikkuukonekin on "kauramoottorilla" toimiva!

Vähän öksymöksyä (lue: äkäistä) on päivän aikana pidellyt. Sitten hymyilyttää kunnes hetken päästä taas itkettää. En hallitse itseeni ollenkaan :ashamed:
 
Mitä ne on menny tekemään tälle palstalle?! Nyt meikäläinen ainakin on ihan sekasin tästä.. Vanha oli kyllä mun mielestä selkeempi..Missä sitä paitsi kaikki hymiöt on?

Maha kasvaa ja sen huomaa. Mulla meinaan on masu jo siinä pisteessä, että napa meinaa kääntyä ympäri. Pelkäsin koko viime raskauden, että kääntyy kun en ollu ihan varma, että kääntyykö sitten takasin sisäänpäin enää. Juu hassut on murheet täällä..

Balik, meidän pikkunen kuoli bakteerin aiheuttamaan verenmyrkytykseen. Lääkärin mukaan hänellä oli ehkä joku ihan minimini haava esim suolessa ja sitä kautta sellanen ihan tavallinen bakteeri, jota kaikilla ihmisillä on (ulostebakteeri siis) oli päässy suoraan verenkiertoon ja aiheutti sen. Ehdittiin pieni pitää vaivaset 11päivää itellämme. Väliin tuntuu, ettei vieläkään koko tapahtumaa ihan ymmärrä kun siitä on vasta puoli vuotta. Kuten miehen kanssa moneen otteeseen ollaan todettu, koko asia olisi helpompi sulattaa ja ymmärtää jos pienellä olisi ollut jokin synnynnäinen rakenteellinen vika (kuten sydämessä, jota ekana epäiltiin) tai kyseessä olisi ollut joku toinen bakteeri (kuten agalactia). Ei vaan mahdu pienen ihmisen päähän, että 2000-luvulla terveenä syntynyt vauva kuolee tavalliseen bakteeriin..

Ja Mobicille onnittelut kummitytöstä! =)

Emmaliina ja Vusseli 26+
 
No johan on muuttunut... ei mikään selkein vaihtoehto, mutta kaipa tähänkin tottuu.

Toisaalta hyvä että nyt on tuo "ilmoita asiaton viesti" niin modet saavat törky textit pois nopeammin, kun joillakin on vaan paha tapa kirjoittaa todella ikävään sävyyn vastauksia ihan asiallisiin kysymyksiin.

Emmaliina On kyllä mahdottoman outoa ajatella että teille kävi noin ikävästi :hug: Mikään ei tietenkään korvaa menetettyä vauvaa, mutta hyvä että olette heti alkaneet tehdä toista :) ja niin pian tärppäsi.
 
Voih, nyt olen kesätyöleski :| mies lähti tänä aamuna Etelä-Suomeen ja minä jäin kotiin. Seuraavan kerran nähdään sitten muutama päivä ennen juhannusta. Yllättävän helpolta tuntuu, ei edes aamulla itkettänyt, nyt mies lähti. Saa nyt nähdä, miten tulee illalla uni silmään. Eipä ollakaan oltu näin pitkää aikaa erossa aikoihin, tuntuu varmaan nämä ensimmäiset päivät oudolta. Mutta täytyy kyllä myöntää, että tavallaan tuntuu mukavaltakin ajatus, että saan olla omissa oloissani. Kunhan saan tuon koiran vietyä lauantaina hoitoon vanhemmilleni, niin koittaa vapaus ja saan olla ihan miten päin lystään ;)

Sain tänään äitiyspakkauslaatikollisen vauvanvaatteita kummitytön äidiltä. Ihan tajuton kasa vaatetta, mutta luultavasti se ei sitten siltä tunnu, kun vauva alkaa niitä liata... kuulemma vielä pari laatikollista olisi tarjolla hieman suurempia vaatteita, kunhan nuo alkavat jäädä pieneksi. Sain myös useammat villahousut ja harsoja, joten vaippavarastoakin alkoi kertyä. Hieno juttu, että on mukavia sukulaisia :) :heart:

hauskaa loppuviikkoa kaikille ja jaksamista erilaisten kremppojen kanssa :hug:

tiksu ja uffe (23/22)
 
Ja hei tänne ei voi enää kirjotella ilman kirjautumista! Se on ihan hyvä uudistus kyllä, kun täällä odotus-puolellakin on viime aikoina pyöriny niin tökeröä väkeä kirjoittelemassa ties mitä kaikkea. Ja hymiötkin toimii vaan jos kirjautuu.. Oottekos käyny kattomassa mitäs nyt-osiossa? Siellä on kova mekastus ja valitus uudistuksista. No en mäkään kyllä ihan tyytyväinen tähän uuteen lookkiin ole..

Balik, juu meidän oli ensin tarkotus vasta mun synttäreiden jälkeen huhtikuussa uutta vauvaa alkaa yrittämään oikein, mut hän päätti tulla vähän aikasemmin sitte. Meillä on kyllä aina lapset tykänny tulla ennen ko ollaan ihan varsinaisesti alotettu "tekemään". Mutta käy tämä näinkin. Tyytyväisiä ollaan ja niin onnellisia tosiaan, että meille kuitenkin lapsia näköjään tulee jo pelkästä ajatuksesta.

Hyvät illanjatkot kaikille ja huomennahan alkaakin uus pino taas. Olikos se Niiskuneiti vai kuka joka lupautu päivittäjäks ja alottajaks sille?

Emmaliina ja Vusseli 26+
 
Minäpä aloitin jo uuden kesäkuun pinon, kun en kuitenkaan huomenna heti aamusta koneelle kerkeä... ;) Tervetuloa sinne siis! :wave:

Onpa tosiaan vähän oudot nämä uudet sivut, mut kaipa näihinkin taas joskus tottuu... :whistle:

Eipä nyt muuta, oikein mukavaa alkavaa kesää kaikille! B) Voikaa hyvin!

PippuriMammalle vielä iso :hug: Koitahan nyt tosiaan levätä, vaikka se varmasti on helpommin sanottu kuin tehty :whistle:
 

Yhteistyössä