???SYYSMASSUT 2007??? TOUKOKUU

niiskuneiti luovutan siis pestin sinulle kuun vaihteessa =)
jode osanottoni veljesi puolesta :hug:

ja sitten äitipoli kuulumisia:
painoarvio n. 600g
perätilassa
lapsivettä normaalisti
pissa puhdas
rr ok
kohdunsuuntilannetta ei katsottu tällä kertaa, selkäkivuista mainitsin ja lekuri jäi hymisemään asian tiimoilta, nyt olnekin ottanut tavoitteeksi itselleni tämän viikon olla töissä, ja ensi maanantaina katsotaan sitten miltä olo tuntuu..

seuraava käynti äitipolille on 25.6. joten taas 4 viikkoa ja sitten pääsee ultraan kurkkimaan :heart:

oli vaavilla ilmeisesti hengitysharjoitukset menossa kun aukoi suutaan ja sitten laittoi peukun suuhun..
tukevassa istuma-asennossa siellä aikaansa vietteli :heart:

 
Hapsuli harmailee
Tervehdys taas pitkästä aikaa syysmassuleille!
Vihdoinkin taas Suomen maan kamaralla, nyt saa sitten ulkomaan reissut vähäksi aikaa jäädä. Nyt keskitytään kotona olemiseen ja masun kasvattamiseen (vaikka kyllä tuo tuntuu ihan itsestään kasvavan :) )
Tänään oli neuvola, kaikki oli ok, ainoastaan hemoglobiini oli tippunut 111, joten kai sitä rautaa täytyy alkaa popsia, vaikkei siltä tunnu. Painoakin oli tullut taas lisää, reilut 500g/vko. Eipä neuvolassa mitään sanottu, mutta itseä hirvittää tuo painon nousu, mutta taitaa kuulua "taudin" kuvaan. Kaikkiaan on tullut vähän reilut viisi kiloa lisää. Pikkuveljen mukaan ei kuulemma näy missään muualla kuin mahassa..
Mukavia lämpimiä kevätpäiviä kaikille!

Hapsuli (22+1)
 
Palailen vasta nyt takaisin..Viime viikolla jäin saikulle supistelujen, turvotuksen ja yleisen väysmisen takia. Makasin sängyssä kolme päivää ja sitten alko helpottamaan. Viikonloppu meni hyvin ja nyt ollaan taas töissä :) Huomenna on lääkäri, ja katsotaan mikä on tilanne sen jälkeen.

Inka85: Meillä pääsee työterveyshuoltoon nopeammin kuin neuvolaan. Itse soitin viime viikolla ensin työterveyteen, mistä ohjattiin äippäpolille. En jaksanut lähteä sinne, joten soitin neuvolaan. Joten on varmaankin ihan sama kumpaan soittaa.

Jaksamisia kaikille tukalasta ilmasta riippumatta :D
 
Huomenta!
Eilen hiosti ja satoi, yöllä ukkosti, ja nyt on kylmää ja harmaata. Näin allergikkona stiä osaa olla onnellinen sateestakin, se kun laskee siitepölyjä vähemmäksi, mutta ei sitä nyt silti jatkuvasti tarttis sataa.

Käytiin eilen taas katsomassa paria taloa. Toinen oli haja-asutusalueella kivan väljällä tontilla, mutta talo itsessään oli turhan kuluneen näköinen sisältä. Toinen taas oli sisältä siisti ja pohjaratkaisukin ok, mutta naapuritalojen seinät oli molemmin puolin 10m:n päässä :headwall:

Kävin äsken kurkkaamassa toukokuisten pinoa. Suunnilleen joka toinen viesti oli vauvauutinen ja joka toisessa tuskailtiin, kun "ei se synny". Itsekin välillä tulee mietittyä, että millaista se sitten on, kun saa sen oman pienen käärön syliin. Samalla kuitenkin hiukan kauhistuttaa, että sehän on oikeastaan jo aika pian edessä (vaikka mennäänkin vasta hiukan yli puolenvälin).

Nyt yritän vähän aikaa pakertaa gradun kimpussa. Muuten se on vielä syyskuussakin tekemättä ja sitten se varmasti jää lojumaan ties miten pitkäksi aikaa.. Ei puutu kuin parikymmentä sivua pituutta ja lopun hienosäädöt. Gradun kun saan kasaan, voinkin hakea tutkintoa. Olisi valmistuneena sitten helpompi hakea töitä, kun se aika koittaa!

Joe ja pieni 23+5
 
Ihan outoa olla kotona yksin kun vein tytön hoitoon ja itse tänään kotona. Hoidossa linja-autoreissu makkaranpaistoon niin ajattelin, et vien sinne niin on jotain extraa tyttelille. Nyt ite saa pyöriä ympäri taloa ja miettiä et mitä tekisi. Silloin kun olisi omaa aikaa niin ei osaa ottaa siitä kaikkea irti, on se kumma juttu.. :)
Tänään olisi yöputki taas alkamassa, nyt mahtavat 5 yötä, mitenköhän sitä jaksaa taas alapääkipujen kanssa yöt laukata töissä.
Tekeekö kukaan muu yötöitä tässä porukassa? Ja miten olette jaksaneet niitä tehdä? Tässäkin omat hyvät ja huonot puolensa, ainakin pitkät vapaat välissä on plussaa :)
Kesäisiä päiviä odotellen leppoisaa raskausaikaa kaikille!
 
Ensinnäkin Jodelle :hug: ja paljon jaksamista!

Hali myös kaikille liitoskivuista, supistuksista ja muista vaivoista kärsiville. Muistetaan, että krempat ja säryt ei jatku ikuisesti (vaikka siltä tuntuisikin) ja lopputulos on kaiken vaivan väärti!

Mulla on edelleen vaivana vuotavat ikenet, veri vaan suihkuaa ja se on aina yhtä ihanaa
:kieh:

Paveliina, hyvä että kaikki nyt OK =)

Tosiaan paljon on tässä pinossa niitä, jotka touhuaa (ONNEA!) tai suunnittelee muuttoa. Paljon on myös niitä, jotka on hankkineet vauvatavaraa, sänkyä ynnä muuta. Pesänrakennusta lienee =)
Mulla alkaa jo olla malttamaton ja kiireinen olo eikä se taida mennä ohi ennen kuin ostetaan vaikka vain kylpyvanna vauvalle. En haluaisi jättää viime tippaan mitään hankintoja. Hitsit, kun lastenhuoneeseenkin pitäisi ostaa lastenverhot ja -lampunvarjostin. Kaikkea pientä... Maksoin just laskuja ja tili huutaa hoosiannaa. Sekin on tosi kiva :/

Eilen illalla mietittiin miehen kanssa taas nimiä. Ihanaa, kun ollaan niin paljon samoilla linjoilla nimien kanssa. Jos niistä pitäis vielä kinastella, niin mä olisin henkisesti rappiolla. Kauheeta, tuntuu että stressaan nykyään kaikesta. Vaikkapa jo siitä, että vanun joka aamu ainakin kaksi tuntia tässä koneella ja luen keskustelupalstoja! :ashamed:

Jotain hyvääkin sentään... Sokerirasituksen tulokset oli priimaluokkaa! Ei tarvii alkaa vahtia syömisiään, huh!


Maarja ja vaava 26+3
 
\
Alkuperäinen kirjoittaja 29.05.2007 klo 09:43 Joe80 kirjoitti:
Kävin äsken kurkkaamassa toukokuisten pinoa. Suunnilleen joka toinen viesti oli vauvauutinen ja joka toisessa tuskailtiin, kun "ei se synny". Itsekin välillä tulee mietittyä, että millaista se sitten on, kun saa sen oman pienen käärön syliin. Samalla kuitenkin hiukan kauhistuttaa, että sehän on oikeastaan jo aika pian edessä (vaikka mennäänkin vasta hiukan yli puolenvälin).

Nyt yritän vähän aikaa pakertaa gradun kimpussa. Muuten se on vielä syyskuussakin tekemättä ja sitten se varmasti jää lojumaan ties miten pitkäksi aikaa.. Ei puutu kuin parikymmentä sivua pituutta ja lopun hienosäädöt.
Sama juttu. Muakin kauhistuttaa ajanjuoksu, vaikka viikkoja on vielä vaikka kuinka paljon jäljellä. Synnytys mietityttää. Vaan enää ei voi tätä odotusta perua... Enkä haluaisikaan!

Samaten graduakin pukataan täällä. Tai mitä nyt kesätenttien ja esseiden varjolla ehtii sitä miettimään. Kuitenkin heinä-elokuussa kun saisi 40 sivua (toiset 40 jo valmiina) kirjoitettua niin olisi ainakin "valmis" paketti graduseminaaria varten odottamassa. Sitä en sitten tiedä, kerkeänkö syksyllä mihinkään seminaareihin osallistumaan kun vauva syntyy. Vähän epäilen. Ilmoittauduin kuitenkin ryhmään mukaan, kun se kokoontuu sentään vain kerran viikossa (pari tuntia). Ehkä saan jotain vapauksia poissaoloille. Kuka voisi nipottaa vastasynnyttäneelle naiselle?

;)
 
Heippa!

Täällä odotus sujuu hyvin. Iltaisin vatsaa kiristää tosi paljon eikä käveleminen ja muu liikunta tunnu pidemmän päälle kovin nautinnolliselta, mutta muutoin on sujunut erinomaisesti. =) Tyttö potkii kovasti ja epäilen hänen pitäneen asentonsa ennallaan (4D-ultrassa oli raivotarjonnassa), sen verran painaa tonne alas. Supistuksia (kipeitä) on tullut harvakseltaan, en ole ihan varma osaanko niitä kivuttomia edes kuulostella.

Kesäloma alkaa juhannuksesta, sitä odottelen tosi kovasti. Alkaa työnteko tympimään, voisin jäädä kotiin vaikka saman tien. Kelan papereita pitäisi alkaa täyttelemään tässä niin voi alkaa odottelemaan äippäpakkausta. Pari kaveria on myös luvannut kamalat kasat pieniä, ihania tyttövauvanvaatteita meille pilkkahintaan. =)

Jode, osanotot myös täältä. :hug:

-meja 24+3
 
huomenia!
en nyt muista olenko jo kertonut että meillä myös remontoidaan urakalla, onneksi mies yhtä innoissaan mukana ja nää rempat oli muutenkin tarkoitus tehdä nyt vaan on sellanen olo että pitää saada heti äkkiä just nyt valmiiksi.. :ashamed:

meillä pojalla nousi eilen kuume joten tänään oleillaan sitten kotosalla, nenä alkoi hällä vuotaa su ihan yht'äkkiä ja nyt raasu nukkuu edelleen, kävi puol seittemän illalla nukkumaan ja edelleen vaan välillä yskii ja kääntyilee.. ei tuo ole kyllä viikkoon nukkunutkaan kunnolla joten antaa toisen nyt levätä..

mä lasken jälleen päiviä mitä töitä jäljellä..enää 22, kun tänään on saikkupäivä.. vähiin käy ennenkuin loppuu, saa nähdä kykeneekö sitä olemaan kuinka kauan töissä..

täällä myös jo malttamattomana odotellaan vauva-arkea kun tuli eilen ultrassa niin haikea fiilis kun lekuri näytti 3/4d kuvaa ja niin selkeästi näkyi kasvonpiirteet ja kaikki :heart:
taidanpa jo tietää kumpi sieltä on tuloillaankin vaikka en olisi halunnut tietää..mieskin kysyi ultran jälkeen että näiköhän hän oikein :whistle:

myös minä kulutan luvattoman paljon aikaa koneella, mutta kun ei oikein ole muutakaan tekemistä kotosalla ollessa, asutaan sen verran syrjässä että kaverit vähän kauempana joten ei niin helposti tule mihinkään lähdettyäkään..

mutta nyt keittämään lisää kahvia.. :p
 
Hellou!!

Noniin, nyt on sit Kelan paperit toimitettu kelaan! Saapa nähdä, koska pakkauksen saan =) .

Maarjakos se puhui, että ikenet tirskuu verta! Niin täälläkin! En viitsi edes miestä pahemmin suukotella, kun kokoajan maistuu veri suussa, tai jos syön jotakin kovaa, niin heti alkaa ikenet vuotaan verta! Olenkin kokeillut, että heiluuko hampaat, alkaa pelottaan, että hampaattomanako vielä synnyttään tässä mennään :eek:

Tää masuvauveli on tosi kova potkiin öisin! Nyt olen muutaman yönä heräillyt sen potkuihin ja sit en meinaa saada millään enään unta. Viime yönäkin innostuin sit oikein tunnusteleen sen liikkeitä, kun niin paljon potki. Tosi hyvin liikkeet tuntui ulkopuolelle! Ne kun ei ole vielä pahemmin tuntuneet etuseinäistukan takia. Olis tehnyt mieli herättää mieskin niitä kokeileen, mut en sit viittinyt, kun sillä kuiteskin työaamu edessä.

Kyselin aikaisemminkin, että oletteko käyneet siinä raskausajan kariestutkimuksessa? Mulla se olis parin viikon päästä.

MamMam ja Pikkanen rv 25+0
 
heipsan!

neuvolakuulumisia, nyt sitten mulla täysi liikkumiskielto päällä, se vähäkin mitä olen liikkunut on nyt sitten kiellettyä :kieh: tulee edelleen noita kipeitä suppareita, nyt myös levossa ja painontunnetta tuolla alhaalla on ihan kiitettävästi.. toivon vaan ettei paikat alkaisi aukeamaan vielä.. rautakuurillekkin jouduin, hemppa oli 115 ja ei sasi kuulemma enempää laskea! painoakin oli tullut ihan kiitettävästi +10kg lähtöpainosta, mutta ei mikään ihme ku en ole saanut pitkiin aikoihin enää kunnolla liikkua! täytyy vaan toivoa ettei sitä painoa niin hirveesti enää kertyisi :whistle:
melkein kaikki vauvatavarat on onneksi jo hankittu, ompa siinäkin yksi stressitekijä vähemmän =)
no onneksi tätä odotusta on enää kolmisen kuukautta jäljellä! vielä ainakin tuntuu että viikot menee tosi nopeesti =) mitenköhän mahtaa loppua kohden käydä?!
nyt takasin lepäilemään!

aurinkoista päivää syysmassuille!
t.alizia&masuvaavit
 
Jode: :hug:

Vielä tämä päivä sairaslomalla poitsun vesirokon takia. Sitten ois tasan 2 viikkoa töitä ja sitten on se lääkäri 13.6, jolloin lääkärin mukaan olisi jo hyvä jäädä kotiin, kun painontunne on kestänyt alapäässä jo niin kauan. Mies aloittaa tuona samana päivänä kesäloman, joten tein tänään muutoksen pojan päivähoitosopimukseen ja pidetään sitä hoidossa ens kuussa vaan se 10 päivää, niin säästetään siinäkin... Sitten saakin poitsukin jäädä oikein kunnon lomalle! =)

Aika menee kauhian nopeaa. Just tuntuu että tehtiin positiiviset testit, ja nyt on enää muutama työviikko.!!!!

minttu-82 ja TaimiMainio
 
Hei taas pitkästä aikaa!
Ensiksikin Jodelle :hug:

Onneksi Paveliinalla kaikki kunnossa! Paveliinakos kyseli sokerirasituksen ajankohdasta? Mulle sanottiin että viikoilla 26-28 pitäisi mennä.
En nyt muista yhtään mitä muuta täällä on kyselty, laho pää...
Pikkuhiljaa alkaa mullakin olossa tuntua että raskaana ollaan, tähän asti kun kaikki on mennyt niin hyvin. Närästys on alkanut iltaisin/öisin vaivaamaan, ei vielä pahasti, ilman lääkkeitä oon selvinny. Ja maha on alkanut kipeytyä kävelyllä käydessä. Alamaha tulee sivuilta kipeäksi, onko sitten supistus vai mikä, aiempaa kokemusta kun ei ole! Kipu kyllä helpottaa kun hidastaa vauhtia.
Kuinka paljon ja missä teillä muilla tuntuu liikkeet? Mulla tuntuu oikeastaan vain aamuisin ja nukkumaan mennessä, päivällä vain satunnaisesti. Ja kaikki potkut tuntuu ihan alhaalla ja alamahan sivuilla. Yhtäkään ei ole tuntunut ylempää. Onhan sillä vauvalla vielä paljon tilaa kääntyillä, mutta mietin vain kun en ole koskaan ylempää liikkeitä tunnistanut, että meinaako vauva olla loppuun asti niin päin.
Pitiköhän vielä jotain muuta kirjottaa.. ei kai. Pitää mennä jatkamaan ikkunanpesua.
Ai niin, mitähän kuuluu PippuriMammalle? Vai onko mulla mennyt kirjotukset ohi kun en oo huomannut. Onhan kaikki kunnossa?

Pilvi ja vauva 24+2
 
Lilia
:wave:

Tänään oli taas neuvolakäynti ja kaikki oli kunnossa. Hemppa vain nousee (157) vaikka en lisärautaa nyt olekaan ottanut ja verenpaine laskee 108/60...eli nou hätä. Sykettä kun kuunneltiin niin pikkuinen yritti pakoilla koko ajan. Lopulta kun saatiin mitattua niin sydän jyskytti kyllä melkoisella volyymilla ja lukema oli 136. Painoa tullut noin 300 g per viikko ja alusta vajaat 6 kiloa. Parin viikon päästä olisi sitten toinen lääkärin tarkastus...
Sain samalla reissulla vietyä hakemuksen Kelaan, joten nyt sitten aletaan odottelemaan äitiyspakkauksen tuloa. =)

Kaikille tasapuolisesti hyviä vointeja!

Lilia + Pallero 25+6
 
Sokerirasitustestistä... Mulla oli se tänään ja olin oikeasti nääntyä kun ei saanut eilisen klo 22 jälkeen edes juoda vettä ja kokeet aloitettiin vasta klo 9.30.

Labrassa oli joku sekaannus ja aika venyi puolella tunnilla. Sitten tämä herkkä äiti ja meni itkien valittamaan että kohta lähtee taju jos en saa juoda eli kauanko kestää?
Katsoivat varmaan että juu tuo on noita odottavia itkuäitejä :ashamed: B)

Närästykseen olen uskaltanut ottaa sitä Rennietä... aaah mikä helpotus! :heart:

Turvotuksesta edelleen kärsitään, mutta se pitää vain kestää... vielä muutama viikko

Työpäiviä on enää 15!!! Huh, sitten saa olla vaikka joka päivä jalat ylhäällä ja olla kävelemättä.

Liitoskivut vaivaavat edelleen, eikä niille ole mitään tehtävissä, kysyin neuvolasta tänään. Eli siskot, kestetään ne kuten kaikki muukin :D

Tytöllä on aika paha allergia hyttysten pistoihin ja saanut pahan näköisen tulehduksen heti käteensä.
Pitänee aloittaa antihistamiinin antaminen jos tuntuu olevan paljon hyttysten pistoja tänä kesänä.
Yleensä syö Zyrtekiä jotta ei oireilisi ihan niin paljon.

balik ja pikkuinen 26+2
 
Heippa kaikille! Kirjottelenpa tänne pitkästä aikaa. Lukemassa olen käynnyt kirjoituksia melkein joka päivä.

Minullakin on sokerirasitustesti edessä ensiviikolla. Muutenkin aika stressaavaa aikaa tämä pari viikkoa. On siskon synttärit lauantaina, jossa olen luvannut olla apuna, yli 50 vierasta ja pitäis tehdä mm. salaatit sinne. Toisen siskon valmistujaiset on myös tässä.

Reissuunkin lähetään seuraavana viikonloppuna, keski-Suomeen. Vapaa päiviä ei tule montaa olemaan ennen kesälomaa, joka alkaa heinäkuussa. Heinäkuussa alkaa sitte keittiöremontti, eli meilläkin on remonttia luvassa (ja rahan menoa).

Vauvalla on kaikki hyvin ja on oikea potkunyrkkeilijä. Tapahtumia on paljon pitkin päivää ja jotkut potkaisut tekevät ihan kipeetä. Liitoskipuja minullakin nuo kivut ovat varmaan vatsan alaosissa ja nivusissa. Mutta sairaslomaa en aio kyllä ottaa, vastakun on ihan pakko. En halua jättää työkavereita pulaan. Pidän pitempiä taukoja töissä kun ennen ja huomannut ettei ihan kaikkea voi töissä tehdä.

Sukupuoli on kyllä jo 66%sesti tiedossa, mutta en vielä julkaise sitä. Vain mieheni ja minä tiedämme sen. Mutta 2 serkkuani on jo samaa sukupuolta olevaa vauvaa tänä vuonna saanut, eli kolmas tulossa. Eli samanikäisiä leikkikavereita on sitten suvussa =) .

No tässäpä nämä minun kuulumiset, eipä kauaa enää tarvitse sitä ensimmäistä odotella. Paranemisia js vointeja kaikille yhteisesti =) .

Miikku78, 25+4


<br><br>
 
Jode:Osanottomme :hug:

MamMam:Kariestutkimuksessa en ole käynyt. En käynyt esikoisen aikanakaan. Neuvolantäti oli sitä mieltä, että se on ihan turhaa. No eipä sillä mitään väliä, kun noita reikiä on elämän varrella hampaisiin ilmestynyt, niin eiköhän se bakteerikin sieltä suusta löydy.

Alizia83:nautinnollisia lepohetkiä. Varaa lähettyville paljon herkkuja ja mukavaa luettavaa, niin kyllä se aika mukavasti kuluu.

Pilvi81:Liikkeitä tuntuu oikeastaan vähän väliä. Yleensä alavatsalla ja vieläkin alempana. Muutaman kerran on tehny mieli kurkistaa, joko käsi näkyy jalkovälistä :LOL: :LOL: ainakin siltä on tuntunut.

Sokerirasituksesta:Mulle sanottiin myös, että 26-28 viikolla pitäs tehdä, silloin jää parhaiten "kiinni". Mulla se tuska on juhannuksen jälkeen ja melko varmasti jotain sanomista tulee.

Kumma kyllä, täälläkin muuttovimma on ihan hirvee. No se onkin edessä ennen syyskuuta, mutta valitettavasti paikkakunta ei ole vielä tiedossa.

Tänään vietin sitten viimeisen kesälomapäivän. Huomenna on vapaa ja sitten torstaina pitäs lähtä kokeileen työntekoa. Olen kyllä on melkein sata varma, ettei onnistu, mutta ainahan voi yrittää.

Voimia kaikille! :hug:

T: Nanna-80 ja Alvar 23+1
 
Pikaisesti jotain... :xmas:

Kariestestissä kävin tytön odotusaikana, ei ollu kovin hyvä tulos :/ täytyy vaan yrittää huolehtia hampaista, niin se bakteeri ei pääse valloilleen... Meidän tyttö pääsee perjantaina siihen testiin, hänellä eka hammashoitajan aika :)

Sokerirasituksesta: mielenkiintoista kuinka se vesilasillisen juominenkin voi olla kiellettyä :eek: mä sain neuvolasta lapun, jossa lukee että klo 19.30 alkaen pitää olla syömättä ja juomatta. Suluissa lukee että vettä saa juoda. Ja lisäksi että kokeen suorittamisaamuna saa juoda lasillisen vettä. Mulla se edessä aikaisin maanantaina. Mielenkiinnolla odotan, toiv. kaikki tulokset ok...

"Marge" ja pikkuinen rv 25+2 :heart:
 
Kiitos kaikille osaa ottaneille! =)

Hain eilen äitiyspakkauksen. Hakemuksen vein Kelaan 10.5. ja eilen tuli postista lappu. Pakkaus on se uudempi malli. (Tiedoksi niille, joille sillä on jotain väliä.)
Jode ja Onni the potkuripoika

 
Huomenta!

Ensimmäisenä osaanotot Jodelle :hug:

Sitten kuulumisia eiliseltä neuvola/lääkäri käynniltä:
Paino: +735g/vk, yhteensä jo mahtavat 13.7 kg :eek:
Verenpaine: 130/62
Hb: 102 (Nyt ollaan sitten virallisesti rautakuurilla, aiemmin syömäni raskausajan vitamiinit eivät auttaneet tähän)
Sf: 23.5 cm (Nyt pääsin käyrälle, kun viimeksi olin alakäyrän alapuolella)
Syke: 150 (tais pikkusta jännittää lääkäri, ko aikasemmin ollu 130-140 :LOL: )

Lääkäri sitten tutkimuksessaan totesi, että kohdunsuu on alkanyt pehmetä, joten siitä ja kipeistä supistuksista johtuen olen nyt pari viikkoa sairaslomalla :( Jotenkin tuntuu oudolta olla toimettomana ja levossa, ko normaalisti on aina meno päällä... Joutuu varmaan tuijottamaan kaikki omistamansa leffat läpi.

Tuossa olen miettiny ihan samaa, jonka joku jo aikasemmin totesi, että aika monella on pesänrakennus käynnissä :) Me myytiin rivitalo kolmio ja asutaan nyt vuokralla, kunnes löytyy omakotitalo (tai yks on jo katottuna). Päästään sitten taas muuttamaan... Onneks ei ole tullut tänne tuotua niin paljoa tavaraa, melkein suurin osa on sukulaisten nurkissa :D

Kävin eilen ostamassa vähän tavaroita isyyspakkausta varten. Löysin sellasen tutin ja tuttipullon, jossa lukee PAPA is the best ja sellasen yöpuvun, jossa lukee I love my daddy. Pakkauksen antamisajankohtaa en vaan ole vielä osannut päättää...

Heidi-79+asukas 26+3<br><br>
 
Huomenta!

Ihan ekan Jodelle osanottoni ja iso :hug:

Sitten oma olo. Olo siis paranee koko ajan. En oo vähään aikaan edes miehelle valittanu mistään. Selkään toki edelleen särkee väliin ja jotenki oudosti ottaa välillä oikeaan pakaraan niin, että meinaa jalka pettää alta, mut eipä sen kummempia. Lueskelin just taas, et täällä tosi monella tuntuu olevan niitä kipeitä supistuksia sun muita vaivoja, ni enpä viitti omista miniasioista enää valitella. Mua ei sentään komenneta lepoon ja saikulle. Vaikka mistä mä saikulle jäisinkään..

Tänään suunnittelin olevani tehokas ja juoksen taas työkkäriin lyömään nyrrkkiä sedän pöytään, että järkkää mulle JOTAIN tekemistä kun nyt vielä voin jotain tehdä. Ketuttaa niin paljon vieläkin se yks harjottelupaikka, minkä oisin saanu raskaudesta huolimatta, mutta sitten työkkäri ilmotti etten voi sinne mennä.. *jupinaa ja kiroilua* Ja ottaa muutenkin aivoon, kun siellä setä (ja väliin tätikin) vaan kattoo mua pää kallellaan "niin se on ikävää, että ton raskauden takia sä et pääse mihinkään". Ai on vai?! Eikä tässäkään olis taas mitään, jos tuon esikoisen voisin pitää kotona kokoajan, mutta kun sillä edelleen hajoo pää minun kans. Uhmapussi tekee kaikkensa, jotta pääsee hoitoon. Tänäänkin oli aamulla jo puol seitsemän aikaan laittamassa housuja jalkaan ja lähdössä hoitoon kun eilen luvattiin, et tänään pääsee. Sitten ko pojan isi lähti seitsemän jälkeen töihin, ni tuli kauhee kiukku kun ei hokannu, että mä vien hänet vasta myöhemmin sinne. Kaikki muu tuntuu hänelle kelpaavan kuin äiti. Mies selittää, että sillä on vaan joku äidistä eroamisvaihe meneillään ja siksi on niin isin (ja muitten) perään. Äidin pitää vaan koittaa kestää..

Näin muuten jokseenkin hirvittävää unta! Tai ei se sinänsä nyt niin paha ollut mun omalta kannalta, mut näin unta, että joku teistä synnytti jo. Tuli vaan ilmotus tänne meidän pinoon, että ekat syksyt syntyny. En muista kuka se oli, mutta koitetaan kaikki vielä pysyä yhessä koossa jookosta? ;)

Nyt aamukahville

Emmaliina ja Vusseli rv26 tai jtn..ei taas mitään tietoa paljonko on kasassa.. Olisko jo jopa 27 tänään..?
 
Hyvää huomenta :wave:

MamMam, kariestestistä meille ei puhuttu neuvolassa mitään. Sanottiin vaan, että raskaana ollessa suukalusto saattaa käyttäytyä eri tavalla kuin normaalisti (viitattiin ikenien verenvuotoon). No mulla ei oikeastaan vuoda kaikki ikenet vaan ainoastaan yksi kohta, ja pahasti! Se oikein punoittaa ja tuntuu pehmeämmältä kuin terve kiinnityskudos suussa muuten. Kävin sen takia suuhygienistillä (muualle ei olisi saanut aikaa ennen syksyä). Hän raaputti tummentumat ienrajoista pois ja sanoi lopuksi, että jos tilanne verenvuodon kanssa pahenee, niin sitten suoraan hammaslääkärille. Minä kun toivoin, että hän olisi tehnyt verenvuodolle jotain jo nyt! Mutta mitäpä sille voisi tehdä? Tilanne helpottaa yleensä heti synnytyksen jälkeen. Tai sitten ei.
:headwall:

Sokerirasitustestistä ja veden juonnista
Mulle annettiin ohjeet, että vettä saa edellisenä iltana juoda niin paljon kuin halajaa mutta aamulla maltillisesti - juurikin tuo jo jonkin mainitsema lasillinen. En testiaamuna kuitenkaan mitannut lasillisia vaan hörpin vähän kerrallaan kun tuntui että janotti.
Tulokset oli ok =)

Emmaliinan unesta
Toivotaan todellakin, että vielä kaikki pysyisimme kuosissa! Toivottavasti unes ei ollut enteellinen :/ =)

Omaa napaa yleisesti
Olo on vähän blues. Eilen oltiin taas perhevalmennuksessa, jonka polttamana mies rohkaistui illalla juttelutuulelle (th kun kehoitti keskustelemaan, jos on jotain)
No eihän mulla mikään ole?! Vai onko? Voi jestas, joskus ei vaan nappaa. Pitääkö aina selitellä omaa oloa?
Voi mies parkaa. Tekee jo mieli laittaa sille viestiä töihin, ettei ole tarkoitus olla niin hankala. Mutta... jos teenkin illaksi jotain hyvää ruokaa.

Vaava on liikkunut viime päivinä vähemmän. Onkohan se jo kääntynyt pää alaspäin?

Maarja ja vaava 26+4
 
Kiitos myös Heidi79 ja Emmaliina :)

Emmaliina; Meillä on tänään 26+1. Piti oikein kalenterista tarkistaa. Tässä vaiheessa ollaan kai jo niin pitkällä, ettei enää lasketa päiviä ihan niin tarkasti. Mäkin jätin edelliseen viestiin laittamatta viikot, kun en tienny niitä! Vielä pari viikkoa sitten olisin heti tiennyt, missä mennään.
 
:wave:

Alizialle tsemppiä lepäilyyn! Toivotaan, että levosta on apua.

Pilvi: Liikkeitä tuntuu pitkin päivää ja öisinkin pikkuinen taitaa melskata, kun usein illalla nukahdan ja aamulla herään siihen, että touhu on masussa käynnissä (nukutaankohan siellä ollenkaan..). Istukka minulla on aivan takaseinässä. Tämä meidän vauva taitaa pyöriä tuolla miten sattuu, kun liikkeet tuntuu milloin missäkin. Välillä ihan häpyluun yläpuolella, välillä masun sivuilla, välillä reilusti navan yläpuolella (sf oli viime viikolla 21cm). Joskus, kun istun vessassa pikkuinen yllättää potkaisemalla suoraan alaspäin :LOL: Eilen illalla sängyssä tuntui, että vauva yritti tulla navan kautta ulos masusta. :D Koko maha muljui aika hurjan oloisesti. Liikkeet on valtavan ihania, mutta välillä olisi mukava keskittyä johonkin ilman, että pikkuinen koko ajan osallistuu. Toisaalta tämä voimakas liikehdintä on kai vain merkki siitä, että masussa voidaan hyvin ja harjoitellaan tulevaa varten.

Anoppi ja appiukko kävivät eilen pikaisesti. Yöksi eivät malta tulla. Masu on kuulemma pieni enkä ole lihonut ollenkaan. No, lihonut en olekaan. Paino on noussut yhteensä noin 4-5kg. Masu ei ole valtava, mutta ei se nyt enää ihan kovin pieneltä tunnu. Mieskin on ihmeissään, kun kaikki sanovat masua pieneksi, kun hänestä se on kasvanut jo valtavasti siitä, mitä se oli ennen raskautta. Ja paljonko se tästä vielä kasvaa..

Nyt tiskaamaan eilin syntynyttä tiskivuorta.
Joe ja pieni 23+6
 

Yhteistyössä