Syyskuiset 9

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Minä :)
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
Ollaan nimiä mietitty, mutta ei päästä miehen kanssa minkäänlaiseen yhteisymmärrykseen, joten odotellaan että taapero ulostautuu ja katsotaan miltä se näyttää, jospa sitten saataisiin nimikin ratkaistua.
Mullakin potkut tuntuu parhaiten kun makaa selällään, mutta tänään ovat jo tuntuneet muutenkin.
Joku kyseli rakenneultran hintaa yksityisellä. Ainakin täällä se maksaa kätilön tekemänä 60€ ja lääkärin tekemänä jotain 200€. Kätilön tekemä on mun mielestä ok, kätilöhän sen tekee yleensä muutenkin kai..

Kauhea kuinka kallista on toi teillä päin lääkärin tekemä ultra. Meillä täällä Oulussa Gynekossa Aydin Tekayn tekemä tutkimus maksaa noin 80 e, josta kela korvaa noin puolet.

Heips,
Nimet on valmiina, tietty jos lapsi näyttää joltain aivan muulta niin sitten pitää vaihtaa (tytölle ja pojalle 2 vaihtoehtoa valmiina). Löysimme aika helposti nimet joista molemmat pidetään=)

Närätys: erittäin tuttua=) ennen raskautta olin jo lääkekuurilla sen takia ja alku raskaus oli tuskaa kun piti kertää pelkillä renniellä=/ varsinkin kun oli se yksi lääkekuuri. toivon ettei se palaa enään, mutta tuntuu että viimeistään loppu raskaudessa se palaa kahta kauheempana.

Lääkkeistä puheen ollen nyt ottamaan estolääke (sain vti:n takia estolääkityksen loppuraskauden ajaksi) ja juomaan kuppi teetä. saa simmut auki ennen töihin lähtöä.
T:Hanna

Frisselle... en usko että saa Gynegossa tuohon 80 euron hintaan rakenneultraa. Vasta Kaleva mainosti niiden np-ultraa hintaan 105 euroa (ja siitä pois kelakorvaus). Pelkkä se alku-ultra jäi meille maksamaan kelakorvauksen jälkeen 56 euroa.

Itse kävin tänään neuvolassa ja siellä taas kuultiin sydämen pamppailevan :)

Hei!
Ilmottaudun sitten tännekkin. Olen 22- vuotias opiskelija ja esikoista odotetaan. Nyt rv 17+3.LA 16.9
Kaikki näyttää olevan hyvin. Eilen neuvolassa kuunneltiin taas sydänääniä. Ne oli n. 150.
Olin n. kuukausi sitten np-ultrassa ja siellä kaikki näytti olevan hyvin. Mieheni ihmetteli eikö meillä ole rakenneultraa ollenkaan. Ilmeisesti ei. Siihen np-ultraan sisältyi myös jonkinlainen rakenneultra. Tampereella siis asustelen ja se taitaa olla täällä normaali käytäntö. Unohdin sitä neuvolasta kysyä.
En millään jaksaisi odottaa syksyyn asti. Välillä ottaa päähän kun aika kuluu hitaasti. Nopeasti se on oikeasti mennyt, mutta pinna kiristyy mitä tyhmimmistäkin asioista. :)
Pelottaa usein kovastikin, että mitä jos jotain tapahtuukin eikä kaikki raskauden kanssa mene hyvin. Ei tuollaista saisi miettiä,mutta kai pieni pelko kuitenkin on normaalia. Tsemppiä vaan kaikille odotukseen!

inana, mun neuvolantäti sanoi että Tampereella sanotaan automaattisesti jokaiselle että vai yksi ultra tehdään (yleensä np). MUTTA rakenteeseen ""pääsee"" jos np:stä ei nähdä tarpeeksi. Yleensä nuo molemmat siis tehdään mutta äidille sanotaan että vain toinen tehdään jos vaikka käykin niin että np:stä saadaan tarvittava tieto ulos niin rakenne on silloin ""turha"" ja näin sitä ei voida vaatia koska sitä ei ole luvattu.

Esim. mulla oli istukka edessä kun alakautta yritti kurkkailla tilannetta, ei saanut ultrattua tarpeeksi selkeää kuvaa sydämestä ja aivoista. Joten ""pääsin"" rakenteeseen. Päältä saatiin kyllä hyvä kuva mutta haluavat tarkistaa vielä rakenteesta.

Hellou pitkästä aikaa:)

Täällä ei kuulu oloon ihmeempiä, paitsi että tiitiäinen on alkanu möyriä mahassa aina välillä:D Avomies ja sisko jo arvaavat, mistä on kyse, ku jään keskittyneesti tuijottaan kaukaisuuteen ja hymyilen ku naantalin aurinko:) On se niin mukavaa, ku pikkunen melskaa!

Joku kysyi mahan toiminnasta. Mulla on kans vähän sekä että, välillä löysää, välillä kovaa. Yleensä aamulla on vatsa ihan löysällä, en tiiä johtuuko puuron syönnistä vai mistä... Mutta hyvä, että tulee ruuat ees jossain muodossa suht säännöllisesti ulos (ja vieläpä oikeasta päästä):D

Niin ja mulla väsyttää myös taas nykyisin ihan hirrrveästi!

Tervetuloa uusille!! Nyt tuli nälkä, meen syömään appelsiinin. Heipanheippa.

Tilli80, 17+6