Syyskuiset 8

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Snoopy
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
S

Snoopy

Vieras
01.9. Maria, 31v, Kolmas lapsi,
02.9. Jennu79, 26v, Esikoinen,
03.9. Outi, Toinen lapsi,
05.9. Elle, 30v, napero nro 1, K-SKS
06.9. Kaza, 29v, Esikoinen, EKKS
07.9. Malin, 25v, Esikoinen, TYKS
07.9. Hanne, 29v, Esikoinen, kättäri
08.9. Tepa, 27v, Esikoinen,
09.9. Rizzu, 28v, Esikoinen, KOS/NKL
09.9. Riksu, 21v, Esikoinen
12.9. Minä:), 22v, Toinen lapsi, SATKS
13.9. Frisse, 29v, Esikoinen, OYS
13.9. Tepa, 28v, kolmas lapsi, HYS
13.9. Tilli80, 25v, Esikoinen, K-SKS
14.9. Pirita, Esikoinen, TYKS
14.9. Kassu, 29v, Esikoinen, TAYS
14.9. Manna66, 39v, Toinen lapsi, KOS
15.9. Eltsu, 22v, esikoinen, SATKS
15.9. Piitsu, 33v, Esikoinen, NKL
15.9. Sissi, 27v, esikoinen, KOS
15.9. tanhu, 23v, Esikoinen
17.9. mamero72
17.9. Nelli, 27v, Esikoinen,
18.9. Jonna_85, OYS
18.9. Myy, 28v, Esikoinen, PHKS
20.9. babe82, 23v, Esikoinen, KOS
20.9. Vivi, 25v, Esikoinen,
20.9. mamma78
22.9. KukkisM, 29v, esikoinen, TAYS
23.9. Kikke, 20v, Esikoinen, KAKS
23.9. Summer-82, Toinen lapsi, EKKS
24.9. Fern, 30v, Esikoinen,
24.9. Hanna, 26, Esikoinen, NKL/KOS
24.9. Johanna, Toinen lapsi, K-SKS
25.9. Snoopy, 23v, Toinen lapsi, KOS
25.9. kesä, 23v, Toinen lapsi, KOS
26.9. emma, 24v, Esikoinen, LUS
28.9. Helen
29.9. Syysmasu, Toinen lapsi,

Maagista, olimme lähes samalla minuutilla kaikki kolme aloittaneet uuden ketjun!!!

Niin, siitä kahvinjuonnista. Minä en ole koskaan kahvia juonutkaan. Ihan tavallista teetä litkin. Viime aikoina on maistunut parhaimmalta jollain marjalla tai vaniljalla maustetut teet. Keisarin morsian on ykkönen!

Mutta kaikista eniten meillä juodaan appelsiinimehua. Litra menee päivässä kahden hengen taloudessa...

Moi!
Minä :) kyseli millaiset farkut ostin. Eli ne on sellaiset stretch-farkut, jotka vaan vedetään jalkaan ja niissä on resorituubi vyötäröllä, jonka saa mahan päälle tai käännettyä piiloon. Tosi mukavat päällä ja ihanaa kun ei kiristä masua!
Mä keitän aina teetä arkiaamuisin kotona ja töissä juon kupin kahvia aamukahvitauolla, että pääsee vauhtiin. Ja viikonloppuna keitän aamukahvit.
Tänään on taas neuvolakäynti, ihanaa kun kuulee taas sydämenlyönnit!

ostin itsekin sellaiset Mama Licious farkut ja niissä on kans pieni resori, joka jää masun alle. Todella mukavat ovat kyllä päällä :)
Mulla on neuvola ens maanantaina :)

Heipähei!

Minäkään en oo koskaan kahvia juonu, mutta enpä kyllä teetäkään juo kuin ehkä harvoin kyläillessä tai vielä harvemmin kotona...Yleensä juon ruuan kans maitoa, janoon vettä ja joskus mehua, ku siltä tuntuu.

Ja vieläki menee normaalit vaatteet päälle. En kyllä taija ees mitään äitylihousuja ostaa, jos tämä masulainen kasvais niin sopivasti, että kesällä vois sitten pitää hameita:) Tai saapa nähä, ei sitä koskaan tiiä.

Mutta nyt häippäsen ulos, ku aurinko pilkistää taas pilvien välistä!!

Tilli80, 14+5

Mulla mahtui ekassa raskaudessa omat vaatteet vielä viikoilla 25 päälle, mutta näköjään toisessa raskaudessa pomppaa se maha aikaisemmin ulos :)

Ekassa raskaudessa en tarvinnut lainkaan äitiysvaatteita, kun koko isommat vaatteet oli hyvät. Muta nyt ostan kyllä äitiysvaatteita, vaikka lupasin etten koskaan osta yhtäkään äitiysvaatetta :)

Kävin neuvolassa ja sydänäänet kuuluivat hyvin! Ja pikkuinen oli tällä kertaa vilkkaammalla tuulella, kun kääntymiset kuuluivat myös! Paino oli noussut pari kiloa.
Oletteko noudattaneet tarkasti niitä ruokasuosituksia? Mä oon ihan hyvin pystynyt välttelemään graavikaloja ja tuorejuustoja, mutta niitä valmissalaatteja on kyllä tullut syötyä.. Tai jos ne nyt tarkoittivat noita italiansalaatteja ym??

Mitämitä?

Mitä valmissalaatteja ei saa syyä ja miksi? Kyllä minä olen syöny peruna-, italian- ja punajuurisalaattia, onko se kiellettyä? Ai niinku sen mönjän takia, mitä niissä kaikissa on? Oivoi...

Muuten olen vältelly vältettäviä parhaani mukaan, enpä esim. graavikalasta tykkää muutenkaan:)

Hep! Jostain ruokavaliolistasta luin netistä, nyt en vaan muista mistä.. Ja nyt kun selailin noita uudestaan, niin en löytänyt edes sitä miltään listalta. Oonkohan nähnyt unta..?
En halua lietsoa paniikkia.. Tarkastetaas tieto jostain ettei hätäännytä =)

MOI!
Kahvin juonnista, itse olen ollut aika kova kahvin juoja, mutta tämän alkuraskauden aikana ei ole kahvi maistunut ollenkaan. Nyt viimeisen viikon aikana olen kuitenkin alkanut taas juoda kahvia 1-2 kuppia päivässä, lähinnä siis töissä. Itse en ole kotona kahvinkeitintä käyttänyt tosiaan piiiitkään aikaan, paitsi jos vieraita on käymässä. Kaakaota olen tosin juonut =)

Rizzu puhui mahan pullahtamisesta, tai siis makkaroiden nousemisesta ylöspäin..tämän saman havainnon olen tehnyt jo aivan alkuviikoilta asti. Vaikka mitään vatsamakkaroita mulla ei ole koskaan ollutkaan, niin kuitenkin ne vähäisetkin, mistä on masussa kiinni saanut, ovat nousseet ylöspäin ja eteenpäin ja rupee näyttämään että mahaa on kohta. Mitään varsinaista vauvamahaa ei kuitenkaan ole havaittavissa.

Joo, kohta alkaa se dokumnetti ykköseltä. Joten eiköhän rueta tsiigaamaan. PS: tää menee huomenna tsekkaamaan kampin kaupat..äitiyskaupat myös =)

Moikka,
tuolla joku toinenkin ""Nelli"" kirjoittelee.. Ehkä mun pitää alkaa syyskuisten nelliksi:).
Juuri loppui se dokumentti, oli ihan mielenkiintoinen.
mulla myös vaatteet vähän kiristää ja ne kenelle oon töissä kertonut on sanoneet että ovatkin katsoneet että onko mun maha kasvanut. jonkun aikaa yritän kuitekin vielä selvitä vanhoilla vaatteilla, tosin pienenee päivä päivältä mitä voi käyttää. Ja just toi babe82 ja rizzun mainitsema ilmiö on ihan totta!
ihanaa kun joku, oliko se Maria, oli jo tuntenut liikkeet!

Huomenta...
Tämä aamu alkoi taas, ei niin hyvin. Eli ensimmäisenä asiana töissä sain singota halaamaan pönttöö taas pitkästä aikaa. Olo oli karmee jo kotoota lähtiessä ja metroon tullut karmeelle viinalle ym. haiseva mies ei yhtään edes auttanut asiaa.. vaan pahensi.
Toivottavasti tämä ei ole taas alku kahdenviikon oksentelulle..
Muuten, tietääkö kukaan, mikä on ns. ihanne aika olla oksentamatta lääkkeen oton jälkeen jotta lääke kerkiää vaikuttaa. Otin aamulla antibiotin ja oksensin n.2h sen otosta.

Heips!

Tervetuloa, Masi, mukaan!

Hanna kyseli lääkkeestä ja oksusta. Kyllä sen olis pitäny siinä 2 tunnissa imeytyä, joten ainakin suurin piirtein kaikki on imeytyny. Ei kai ne antibiootit aiheuta sulle sitä oksentelua?

Minä ostin eilen Eurokankaasta pimentävän verhokankaan, sinne oli tänä vuonna tullu uudentyyppisiä pimentäviä. Kun ne ennen oli semmoisia taustastaan ""alumiinisia"", nyt oli polyesteristä tehtyjä eri värisiä, joissa on musta loimi siellä piilossa kankaan sisässä! Mahtavaa! Aika paksua ja tosi laskeutuvaa se oli, joten ompeleminen saattaa olla hieman hankalaa, mulla kun on pikkaisen peukalo keskellä kämmentä näitten käsitöitten suhteen...

Masu vaan pullottaa. Viikonloppuna punnitsin itseni sekä illalla että aamulla, ja ajatelkaa, olin 1,6 kiloa kevyempi aamulla kuin illalla! Melkoista turvotusta siis päivän mittaan kehittyy!

Onko teidän miehenne ottaneet teistä vielä masukuvia? Musta otettiin ekat viikonloppuna, näytän kyllä kuvassa huomattavasti kamalammalta kuin luonnossa. Valokuva on armoton! Mutta hauskaa oli se, että mies otti sen mustavalkoisena, se vähän ""antaa anteeksi""...

No niin, takas töihin!

T. Rizzu 15+3

Rizzu: lääkkeet voi aiheuttaa. Viimeksi oksentelin kun sain lääke kuurin ja nyt joka lääkkeen ottamisen jälkeen alkaa n.2-3h kestävä mieletön närästys mihin ei auta mikään ja saa tapella ettei oksenna sen takia! Kyllä mua närästää muutenkin, mutta lääkkeen jälkeen se on paljon pahempaa. Lohtua tuo se että huomenna aamulla on tän kuurin vika lääke, toivotaan vaan että on mennyt ohi, enkä saa estolääkitystä!

Täällä ei odottava äiti oksentele, vielä...
5-vuotias poikani aloitti illalla yhdeksän aikaan oksentamisen ja oksensi, valehtelematta, noin 20 minuutin välein aamuneljään saakka. Siinä ei pahemmin äiti eikä iskäkään nukkunu, eikä kyllä poikakaan. Poitsu nukkuu vielä ja oksentaminen on loppunu, toivottavasti. Saa nähä millon tauti iskee muille perheenjäsenille...

01.9. Maria, 31v, Kolmas lapsi,
02.9. Jennu79, 26v, Esikoinen,
03.9. Outi, Toinen lapsi,
05.9. Elle, 30v, napero nro 1, K-SKS
06.9. Kaza, 29v, Esikoinen, EKKS
07.9. Malin, 25v, Esikoinen, TYKS
07.9. Hanne, 29v, Esikoinen, kättäri
08.9. Tepa, 27v, Esikoinen,
09.9. Rizzu, 28v, Esikoinen, KOS/NKL
09.9. Riksu, 21v, Esikoinen
12.9. Minä:), 22v, Toinen lapsi, SATKS
13.9. Frisse, 29v, Esikoinen, OYS
13.9. Tepa, 28v, kolmas lapsi, HYS
13.9. Tilli80, 25v, Esikoinen, K-SKS
14.9. Pirita, Esikoinen, TYKS
14.9. Kassu, 29v, Esikoinen, TAYS
14.9. Manna66, 39v, Toinen lapsi, KOS
15.9. Eltsu, 22v, esikoinen, SATKS
15.9. Piitsu, 33v, Esikoinen, NKL
15.9. Sissi, 27v, esikoinen, KOS
15.9. tanhu, 23v, Esikoinen
17.9. mamero72
17.9. Nelli, 27v, Esikoinen,
18.9. Jonna_85, OYS
18.9. Myy, 28v, Esikoinen, PHKS
20.9. babe82, 23v, Esikoinen, KOS
20.9. Vivi, 25v, Esikoinen,
20.9. mamma78
22.9. KukkisM, 29v, esikoinen, TAYS
22.9. masi, 25v, Esikoinen
23.9. Kikke, 20v, Esikoinen, KAKS
23.9. Summer-82, Toinen lapsi, EKKS
24.9. Fern, 30v, Esikoinen,
24.9. Hanna, 26, Esikoinen, NKL/KOS
24.9. Johanna, Toinen lapsi, K-SKS
25.9. Snoopy, 23v, Toinen lapsi, KOS
25.9. kesä, 23v, Toinen lapsi, KOS
26.9. emma, 24v, Esikoinen, LUS
28.9. Helen
29.9. Syysmasu, Toinen lapsi,

Moikka!

Täällä närästää kaikki mahdollinen koko ajan. Olenkin vedellyt noita rennieitä oikein urakalla.

Olikos se myy kun puhui noista italiansalaateista ja muista?
Mä oon ymmärtänyt et jotkut äidit haluavat välttää niitä sen takia kun niissä on majoneesia ja majoneesissa on raakaa kananmunaa. Mut en usko et siitä mitään tulee, koska olishan siitä sit maininta niissä neuvolan papereissa. Jotkut on vaan niin hysteerisiä tän raskauden takia et ei mitään voi syödä ja jättävät suunnilleen dödötkin laittamatta...Yksi kaverini ei voi kuulemma syödä lääkärin määräämää antibioottiakaan, koska pelkää et siitä tulee jotain.

Meillä esikoinen (9kk) on keksinyt kivan leikin! Se laittaa oman huoneen oven kii ja istuu sen edessä niin ettei sitä saa auki ja kun minä tai isi yrittää työntää ja komentaa liikkumaan niin se vaan nauraa! Ollaan ostettu siihen jo sellainen kumilätkäre ettei saisi kiinni, mut jotenkin ihmeellisesti sen aina saa kuin saakin suljettua. Ekalla kertaa meinas multa tulla itku kun säikähdin et kuinkas nyt poika ulos huoneesta saadaan.
Siitä hassu toi poika et se haluaa aina muutoman kerran päivässä olla ihan yksinään=) Se konttaa huoneeseensa ja jos menee perässä niin tulee kamala huuto. Siellä se sit leikkii puolesta tunnista tuntiin ihan onnessaan. Minä käyn kurkkaamassa salaa aina 10 minuutin välein mitä hän siellä touhuaa. Sit kun riittää yksinolo niin se konttaa katsomaan missä äiti on.

Maha on kasvanut täälläkin todella paljon. Ja nämä mahamakkarat korostavat sitä vielä entisestään =) Pieniä hentosia kutitteluja olen muutomana iltana tuntenut, mut en oo varma vielä onko se toi asukki vai ilmakupla!?

Snoopy 13+2

Kai se on itekin kohta lähettävä ostaan äitiyshousuja kun ei kehtaa joka paikkaan mennä verkkareissa. Mikään muu ei sit enää meekään päälle :) Onko teillä muilla sama juttu et maha on aina aamulla litteempi? Joku taisikin tossa mainita et paino nousee aina iltaa kohti. Mulla on ainakin niin et aamulla maha on suht ""normaali"" mut illalla näyttää jo siltä kuin ois nielassu ilmapallon... ehkä tää on sit enemmän vielä turvotusta kun varsinaista vauvamahaa. Ainakin kätilö np-ultrassa oli sitä mieltä et mulla on taaksepäin kallistunu kohtu eikä mahan pitäis tulla kovin aikasin näkyviin.

Heippa!

Myy, ei se mitään, vaikka puhuit niistä valmissalaateista:) Täälähän menee ite kukanenki sekasin, ku aina joku väittää, että sitä ja sitä ei saa syyä:)

Olikos se Snoopylla se uuden leikin keksiny poika? Kuulostaa aika hauskalta, kun niin pieni on niin omatoiminen;)

Mulla pissattaa nykyään päivisin ihan joka välissä (yöllä ei tarvi juuri koskaan lähteä vessaan). Voikohan se kohtu alkaa jo painaa rakkoa?

Tilli80, 14+6

Myy: Mielestäni täälä Elleissä on ollut keskustelu noista valmissalaateista ja siitä mitä kaikkea niissä saattaa olla, en sitten tiedä.. ainakin yksi niistä mitä keskustelussa käsiteltiin oli suvisalaatti. Itse olen kyllä ainakin majoneesia käyttänyt..

Tilli80: Mä taas säästyn päisisin vessa rumbalta (siis ei ole tihentynyt käynnit) vaikka tuleekin juotua, yöllä taas kun ei juo, niin kummasti joutuu ramppaa ainakin 2 krt vessassa=/