Syyskuiset 3

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Snoopy
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
Kiitos, toivottavasti kohdataan :) Mukavaa saada vertaistukea, kun muuten lähipiirissä ei juuri nuoria äitejä ole, puhumattakaan toisen vauvan odottajista näin lyhyelle ikäerolle.

Tänään vähän päänsärkyä ja etovaa oloa ollut, mutta eiköhän tässä vielä viikko mene, ennen kuin tarvitsee oksennella. Sitten sitä kestääkin, ihan n. 10 viikkoa meni viimeksi... Kuinkahan sitä jaksaa tuon esikoisen kanssa...vaikka ilontuojahan hän yleisesti ottaen on. Yöt vaan on niin rankkoja, kun herää yhä syömään n.3 kertaa yössä. Yhtäjaksoisesta unesta saa vain haaveilla, mutta johan tätä on oppinut jaksamaan :)

Onnellista odotusta kaikille!

Heips!
Minulla on laskettu aika 28.9. Tai itse olen sen laskureilla laskenut. Neuvolaan kun pääsen vasta helmikuun lopussa. Jotenkin tuntuu hirmuisen pitkältä ajalta...

Onko teillä muilla ollut rusehtavaa vuotoa teidän alkuraskaudessa? Olen kauhusta kankeana aina jokaisen vessakäynnin jälkeen, sillä paperiin jää aina ""muisto"", eli tuhrua. Onpa sitä pikkuhousunsuojaankin tirahtanut. Äsken tuli tippa muka vertakin, mutta kun pyyhin lisää, ei sitä sitten tullutkaan...
Kannattaisiko minun soitella neuvolaan ja kysellä. Tällä hetkellä siis menossa rv 5+4. Tuhruttelua on jatkunut jo neljä päivää! AHDISTAA!

Tänään oli hirmuisen huono olo, meinasin kävelulenkillä aloittaa ""norjan puhumisen"" tien varteen, mutta yskimiseksi jäi. Eikös huono olo ole hyvä juttu?
Voi kun kaikki kääntyisi hyvin!

Tervetuloa joukkoon! Me olimme äsken aterialla ystäviemme luona ja kahvi teki niin pahaa...vaan emme vielä kertoneet heillekään (sitten 1.ultran jälkeen vasta). Jotkin ovat kummastelleet ,miksi lopetin imettämisen ja heille ollaan kaikenlaisia ""meriselityksiä"" keksitty. Tunnin kuluttua bailatinoon,joskohan olo siellä paranisi. T:Tuire 7+1

Juu, kyllä itse varasin ajan, ihan oman mielenrauhan vuoksi. Meillä maksaa 50 euroa omavastuu, joten katson sen rahan menevän paljon turhempaankin. Nyt on muutama päivä ollu tosi kipeät rinnat joten taas toivoa siitä että ehkä siellä mahan uumenissa joku tätä hommaa sekoittaa. Mutta täytyy myöntää että jossain kohdin tulee toivottua pahaa oloa, jotta tuntuisi edes siltä että on raskaana. Yrittäkäähän jaksella äiteet!

Hei.
Äläs syö liikaa niitä suolakurkkuja kun ovat kiellettyjen sapuskojen listalla...=)
Espoon kaupungin sivuilta löysin hyvän listan siitä että mitä saa syödä ja mitä ei ja missä määrin. Löytyi sieltä terveys/sosiaali-linkin alta muistaakseni.

Oma olo ollut aika surkea. Oksettaa, väsyttää ja etoo lakkaamatta 24 h... Nyt saa olla hyvillään kun välillä on tunnin taukoja kun ei olo krapulainen olo. Ei ole yhtään kivaa...=(

Frisse Rv 7

Hei ystävät hyvät!
Pullottaako teillä kohtu/alavatsa yhtään vielä...? Missä vaiheessa rupee...tai alkoi? Mulla menossa rv 6+4 ja kyl musta tuntuu että alvavatsa on vähän pyöreenä. Inhottaa kun ei tosiaan oo nyt mitään oireita...että jos seurais vähän tota vatsan kasvua =))) Välillä oon miettinyt sitä yksityisultraa, mut jos joku tietää pk-seudul jonkun halvan mestank, ni kertokaahan...joku 50-80egee?? Sit vois ehkä miettiiki...

Täällä seuraillaan pressan vaaleja.. Mulle oikeestaan aivan sama kumpi voittaa, vaikka toista äänestinkin. Mut en niin tosta politiikasta välitä...

Miksei suolakurkkuja saa syödä? Suolan vuoksi vai?? Ne on niiiiin suurta herkkua, nam. Mutta, ruoasta puheen ollen, tulikin nälkä..eikun iltapallalle :) Ja kohta illan leffaa kattomaan. MOikkelis! Ja jaksamisia kaikille.

Minä en ole saanut neuvolasta mitään listaa. En nyt enkä ekassa raskaudessa.

Syön mitä tekee mieli, niinkuin ekassakin raskaudessa.

Kannattaa kyllä mielestäni unohtaa ihan nuo kielletyt ruoat-lista, koska silloinhan ei periaatteessa vois syödä yhtään mitään.

Mieheni veljen tyttöystävä tekee tutkimusta niistä kielletyistä ruoista ja sanoi että kaikkea voi syödä kohtuudella. Eihän kukaan muutenkaan syö 3kg sisävesien kalaa viikossa....

Noi listat on oikeesti aika tyhmiä....

Kannattaa käyttää myös maalaisjärkeä :)

Vointeja kaikille!

Vkonlopusta on selvitty.. Eilen autettiin ystavan muutossa, kerroin hanelle raskaudesta ja selvisin 'sisahommilla';) Tavaraa riitti ja kantamista kylla olisi ollut! Onneksi auttajia oli paljon joten jokaiselle riitti hommaa.. Tanaan kaytiin miehen kanssa katsastamassa paria myynnissa olevaa asuntokohdetta. Lisaa tilaahan pitaisi nyt loytaa ja mielellaan siten etta itse jaksaisi viela touhuta muuton kanssa... On vaan nama pk-seudun hinnat sellaisia etta pistaa mietityttamaan... Aiti vahan ihmetteli katsastamamme asunnon kokoa mutta meni kuin vaara raha kun sanoin 'eipahan tarvitse vahaan aikaan muuttaa isompaan';) Hanella kerromme vauvauutiset varhaisultran jalkeen!!
Haat meilla on ollut suunnitteilla loppukevaaseen mutta nyt olemme paattaneet aikaistaa suunnitelmiamme ja menna naimisiin vain perheen kesken jo maaliskuulla. Isot haat ison mahan kanssa eivat enaa kiehdo vaan pienet ja intiimimmat tuntuvat sopivammilta. Jos isompi asunto loytyy piakkoin niin pidamme kaveripiirille sitten yhdistetyt tuparit & yllatys haakahvit;) Vauva on talla hetkella priority 1 joten muut jutut menee sen ehdoilla ja tama tuntuu nyt parhaalta ratkaisulta!
Hyvaa odotusta kaikille syyskuisille!!

Hei. Ilmottaudun joukkoon. Olen 21 vuotias, tosin muutaman kuukauden kuluttua 22 ja esikoista odotellaan. :) Raskausviikkoja on nyt 7+2 ja ensimmäinen neuvolakäynti on vasta 15.2.
Haluaisin varata ajan yksityiseltä ultraan aikaisemmin,mutta yritän jaksaa niin pitkälle kunnes hermot ei enää kestä. Se kun maksaa niin paljon.
En tiedä missä vaiheessa äidille ja isälle kertoisin iloisista uutisista. Se vähän jännittää. Tekisi mieli kertoa jo nyt,mutta silti haluaisin ensin varmistaa kaiken olevan ok.

mulle annettiin joku lista ekassa raskaudessa ja siinä listassa oli kaikkia semmoisia mitä en syö normaalistikkaan. Mut kyllä suolakurkkua söin ja majoneesia ja tuorejuustoa, niitä ei kyllä ollu siinä listalla. Terve poika leikkii lattialla=)

02.9. Jennu79, 26v, Esikoinen
03.9. Outi, Toinen lapsi
07.9. Kaza, 28v, Esikoinen
07.9. Malin, 25v, Esikoinen, TYKS
07.9. Anneli, 24v, Esikoinen
08.9. Tepa, 27v, Esikoinen
10.9. Rizzu, 28v, Esikoinen, KOS/NKL
12.9. Minä:), 22v, Toinen lapsi
13.9. Hanne, 29v, Esikoinen
14.9. Pirita, Esikoinen, TYKS
14.9. Kassu, 29v, Esikoinen, TAYS
15.9. Lumikki, 29v, Esikoinen, TAYS
15.9. Piitsu, 33v, Esikoinen, NKL
16.9. Tuire
17.9. Frisse, 29v, Esikoinen, OYS
17.9. mamero72
17.9. Manna66, 39v, Toinen lapsi, KOS/NKL
17.9. Nelli, 27v, Esikoinen
18.9. Jonna_85, OYS
18.9. Myy, 27v, Esikoinen
20.9. babe82, 23v, Esikoinen, KOS
20.9. KukkisM, 29v, esikoinen, TAYS
20.9. Vivi, 25v, Esikoinen
20.9. mamma78
24.9. Ninni75, Toinen lapsi, LPKS
25.9. Snoopy, 23v, Toinen lapsi, KOS
25.9. kesä, 23v, Toinen lapsi, KOS
28.9. Helen
?.? Inana, 21v, esikoinen
29.9. Syysmasu, Toinen lapsi

Hei ellit!

Onpa ollut meikäläisen kannalta hiljainen viikonloppu, torstaina nousi kuume, en vain ymmärtänyt, mistä se johtui. No sitten vasta lauantaina aloin köhiä, olin yskiä keuhkoni pihalle... Ja vasta tänään on kurkku kipeä. Kummallinen flunssa, menee ihan päinvastaisessa järjestyksessä...

Tällä viikolla olis sit eka neuvola. Mielenkiinnolla menen katsomaan, millainen täti mulla on. Vaikutti ainakin puhelimessa mukavalta. Tällä Helsingissä saa nettisivuilta itse tulostaa ja täyttää sellaisen esitietolomakkeen sinne, niin ei mene niin kauaa aikaa.

Mulla on kaikkia ihmeellisiä oireita ilmaantunu. Esim. oikean nivusen/sisäreiden vihlonta. Sitä vihloo yhtä aikaa kuin kohtuakin. Painaisikohan kohtu jotenkin jotain hermorataa, joka siinä kulkee?

Sit mulla on vähän vitsatietulehdusmaisia oireita. Pissillähän pitää käydä usein, mutta heti sen jälkeen kihelmöi alapäätä jonkin aikaa. Pitää kysyä neuvolan tädiltä, josko ne tekisi viljelyn.

Päätä särkee, olo on etova (joskin viime viikkoon verrattuna hieman helpottaa!) ja alavatsa on selkeästi turvonnut. Minä en enää mahdu omiin housuihini! Suurimmat housut, mitä kaapista löysin, menee vielä jalkaan. Ystäväni toi eilen jo kasan äitiysvaatteita, ja vedin jo yhdet jalkaani. Ne ovat vielä kuitenkin hieman isoja. Mitkähän olisivat hyvät ""väliajan"" housut ennen kuin oikea vauvamaha alkaa kasvaa?

Tämmöisiä terveisiä!
T. Rizzu rv 8+2

Mulla on huomenna eka lääkäri..iik :(

Toivottavasti siellä ei ole sitä yhtä erästä lääkäriä, joka on aikas öhöm, kovakourainen..nainen siis..

Tänään on ollut taas vähän tota pahaa oloa ja nuhaa ja päänsärkyä.
V-loppuna ei oikeestaan ollut mitään ongelmia :)

Heips!
Mulla oli viikonloppu taas yhtä lentoa rokkikonsertista toiseen.. =) Käytin katsomassa mieheni bändiä pe ja Apocalypticaa la. Kyllä maha-asukkikin sai nyt rytmiä elämään!
eilen illalla tuli sitten syötyä oikein urakalla suklaatia ja yöllä heräsin kun mahaa koski navan kohdalta. Olikohan se vastalause sieltä vatsan uumenista, että sais vaihtaa vähän kevyempään sapuskaan? Aamulla olikin sitten ihan mahatautinen olo, vatsaa koski ja meinasi ekan kerran tulla oksennus. nyt on jo suht ok.
Äh, mulla on vasta kahden viikon päästä se neuvola.
Nyt taas töihin!

Mullakin pari viikkoa neuvolaan, tuntuu lähinnä ikuisuudelta tällä hetkellä. Tää pahoinvointi on jotain ihan hirveetä, tänäänkin oon oksentanu jo kahdesti... tuntuu ettei mikään pysy sisällä ennen iltapäivää. Oisko kellään jotain hyvää vinkkiä millä tätä oloa vois parantaa vai pitääkö vaan ootella parempia aikoja? Kauanko tätä pahinta vaihetta yleensä kestää?

Tänään sain minäkin varattua neuvola ajan - aika 3 viikon päästä! Olen voinut vielä toistaiseksi suhteellisen hyvin, pientä etovaa oloa on ollut ja väsymystä. Mutta maha on ollut muutaman päivän aika turvoksissa - ihan vaatteet jo kiristää. Piti hakea yhdet äitiyshousut jalkaa niin johan helpotti. On se vaan vähän koomisen näköistä jo tässä vaiheessa pitää äitiyshousuja =D Miten teillä muilla, onko turvotusta?

Niin babe82:lle minun piti sanoa, että edellisessä raskaudessa minulla alkoi vatsa pullottaa siinä rv 7 vk:n kieppeillä ja sen jälkeen ei enää mitkään vanhat housut menneet jalkaa... nyt siis vielä toistaiseksi vain turvotusta

Mulla lähti just vk 7 käyntiin, en oo vielä huomannu mahassa mitään kasvua tai vaatteissa kiristystä mut hyvä tietää et sekin on ihan kohta edessä :) Täytynee jemmata farkut komeron perälle ja kaivaa löysempää vaatetta esiin.

Hassua muuten kun välillä käy aina mielessä et mitä kaikkee kivaa vois ostaa kesäks ja sit tajuaa et mähän oon kesällä jo niin iso ettei mulle mitkään normaalivaatteet mahdu :) Jotenkin on niin epäuskonen olo koko tästä jutusta ja välillä käy mielessä et oonkohan mä oikeesti raskaana ollenkaan. Onko teillä muilla samanlaisia tuntemuksia?

Joo täälkin on sellane tilanne että enää ei farkkuja voi pitää. Tuntuu jo aika epämukavalta, sen verran kiristää... Ei auta muuta ku lököpöksyt jalkaa ja menoks =) Nyt on rv 8+4 ja mitä oon tota masua tutkiskellu ni ihan niiku olis pientä kasvua havaittavissa... On tietysti varmaa turvotustakin!
Toissa viikon su lähtien ollu kokoajan tasasen etova olo. Tänää ollu kyl yökkääminenki lähellä :p Välil särkee vähä päätä. Ja pientä flunssaakin on. Mut tässähän tää menee päivä kerrallaan. Ens viikolla se eka neuvola.
Välillä ottaa tosissaan pattii tää paha olo ja väsymys, mut on tää sit kuitenkii samalla nii ihanaa...... Toivottavasti vaan masussa kaikki hyvin pienellä!

Voimia ja jaksamista kaikille ja hyvää tätä viikkoa! =)

Mulla on sellainen kiva pelastusrengas tuossa vatsalla. Varmaan osa on vielä jäänyt joulusyöpöttelystä jota en ole malttanut lopettaa ;) , mutta tuntuu se sellaiselta kiinteämmältä eikä miltään läskimakkaralta. Ja mieluummin pidän löysempiä housuja, kun farkut kiristävät eikä sitten töissä tule enempää kyselyjä, kun tuntuu että siellä jo ihan tarpeeksi kysellään että milloinkas teille tulee...
Rinnat ovat edelleen tosi kipeät ja niitä saa tosiaan keräillä syliin ennenkuin nousee aamulla sängystä kun sattuu.

Mulle onneks mahtuu farkut jalkaan, mutta kyllä välillä on maha ihan turvoksissa :(

Ekassa raskaudessa mulla ei ollut yhtään äitiysvaatetta. Ainoastaan 1 koko isommat farkut, jotka oli lantiomalliset :)
Puserotkin oli sitä s-m-kokoa :)

Nyt kyllä tuntuu että taidan ostaa ehkä muutaman äitiysvaatteen sitten kun maha on jo kunnon vauvamaha :)

Kun nuo mammafarkut on jotenkin kauheen isot. Ja äitiyspuserot on mulle olkapäistä ihan liian isot myös. Xs-kokokin on ihan järkky iso :(

no, täytyy sitten lihottaa itteäni! :)

Tervetuloa kaikille uusille syyskuulaisille!

Rv 8+4 ja olen toistaiseksi käyttänyt vielä rennoimpia farkkujani, mutta tuntuu jo että nekin alkaa pian ahdistaa. Siskoni on luvannut kasan äitiysvaatteita, mutta en ole vielä ottanut niitä. Onneksi ollaan saman kokoisia.

Kerrottiin uutinen viikonloppuna vanhemmillemme ja olivat innoissaan. Tavallaan oli helpotus, kun ei enää tarvitse salailla. Vielä täytyy työnantajalle jossain vaiheessa kertoa... Onko se paria kuukautta ennen la kun täytyy viimeistään kertoa?

Sitä minä olen tässä ihmetellyt, että mulla ei ole ollut rinnat juuri olleskaan kipeet ym. Eka raskaudessa ne oli pingottuneet ja älyttömän kipeet, melkkä kävely sattui rintoihin!! Mutta nyt siis ei oikeestaan mitään! Kyllä kait tämäkin voi olla ihan yksilöllistä, eikö? Miten teillä muilla, jotka olette aikaisemmin olleet raskaana?

Heei...mä jostain syystä putoon aina listalta:( laittakoon joku viisaampi mut sinne jookos, Kiitos!
27.9. Lotta, esikoinen TAYS

Mulla etoo kanssa aika pahasti. Ja vatsa on ""aika"" löysällä. Mutta vielä en oo oksentanut. Banaani tuntuu olevan hyvä ruoka...vai onkohan sekin kiellettyjen listalla?? ei kait.

Minusta tuorejuustot on hyvä jättää väliin, mutta oonko ymmärtänyt oikein että jos vaikka kuumennan homejuuston kastikkeeseen sitä voipi ihan huoletta syödä?

Ihan hirvittää kun kohta tosiaan alkaa muuttuun vaatekoko. Onneksi sen verran oon elämässäni ollut pullea ja vähempi pullea että tota vaatevarastoa on johonkin asti ihan mukavasti ;)