Syyskuiset 3

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Snoopy
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
heippa,

Ikävää, että jotkut ketjussamme ovat joutuneet kokemaan niin kovia, olen todella surullinen teidän puolestanne. Vaikea kuvitella niitä tunteita mitä käytte läpi.

Varasin itse äsken ultran yksityiseltä, kun tuntuu että parempi katsoa nyt kuin maalailla haavemaailmoja vielä reilu kuukausi lisää. Pelkään kuitenkin että sitten tiputaan vielä korkeammalta....en tosin tiedä onko se mahdollista.

Oireilut eivät ole kovin suuria...sehän tässä alkaakin pelottaa. Ei pahaa oloa, mitä nyt autossa silloin tällöin. Edellispäivänä heti aamusta oli hieman heikko olo, tuntui että taju voi lähteä. Yritin sitten nopeasti syödä jotain ja hieman levätä ennen kuin lähdin töihin. Rinnat on ollu tosi
arkana alusta lähtien, mutta nyt tuntuu että nekin alkaa helpottaa, hieman arkuutta, mutta ei laisinkaan samoissa mitoissa kuin mitä aiemmin....joten siinä nuo suuren suuret oireet sitten ovatkin. Toivottavasti joku muu oirehtii yhtä vähäpätöisesti kuin minäkin=)

Meillä myös neuvola parin viikon päästä, mutta siellä ei muuta kuin höpötellään jostain jutuista, ja ilmeisesti sellaisia tylsiä painon mittauksia. Ilmeisesti mahdollisesta pikkuisesta ei saada mitään varmuutta..siksi tämä yksityinen ultra ennen sitä.

hyvää loppuviikkoa ja loman alkua babelle!

mulla on siis la 12.9..varmistui nyt ultrassa kun menin n-ultraan...mutta vaavi olikin vasta niin pieni että viikkoja on nyt 7+2´..piti olla 13+1 :)

olen 22-vuotias ja odotan toista lasta :)

02.9. Jennu79, 26v, Esikoinen
03.9. Outi, Toinen lapsi
07.9. Kaza, 28v, Esikoinen
07.9. Malin, 25v, Esikoinen, TYKS
07.9. Anneli, 24v, Esikoinen
08.9. Tepa, 27v, Esikoinen
10.9. Rizzu, 28v, Esikoinen, KOS/NKL
12.9. Minä:), 22v, Toinen lapsi
13.9. Hanne, 29v, Esikoinen
14.9. Pirita, Esikoinen, TYKS
14.9. Kassu, 29v, Esikoinen, TAYS
15.9. Lumikki, 29v, Esikoinen, TAYS
15.9. Piitsu, 33v, Esikoinen, NKL
16.9. Tuire
17.9. Frisse, 29v, Esikoinen, OYS
17.9. mamero72
17.9. Manna66, 39v, Toinen lapsi, KOS/NKL
17.9. Nelli, 27v, Esikoinen
18.9. Jonna_85, OYS
18.9. Myy, 27v, Esikoinen
20.9. babe82, 23v, Esikoinen, KOS
20.9. KukkisM, 29v, esikoinen, TAYS
20.9. Vivi, 25v, Esikoinen
20.9. mamma78
24.9. Ninni75, Toinen lapsi, LPKS
25.9. Snoopy, 23v, Toinen lapsi, KOS
29.9. Syysmasu, Toinen lapsi

Moikka, en usko että kannataa huolestua vaikka välillä oireet helpottaakin. Mulla parani viime viikolla olo muutamaksi päiväksi lähes normaalilsi ja nyt uudestaan iskenyt paha olo ihan aiempaa kamalammin. kai se vähän tulee ja menee...Nyt mennään 6+5 (oho jopas aika kuluu) ja muuten munkin la on tämän ketjun suosittuna päivänä eli 17.9. on muuten myös mun äidin syntymäpäivä..Neuvola jo ensi viikolla mutte en kyllä siltä odota mitään erityisempää. enemmän tietysti ultra kiinnostaa, johon ajattelin mennä ensi viikolla yksityiselle. kuulemiin ja suuri osaanotto ikäviä kokeneiden listalaisten suruun.

Varasin asken ajan yksityiselle varhaisultraan kun eka neuvolakaynti on vasta 27.2.! Sain ajan tutulle gynelle 9.2. joten nyt on jotain lahempana jo kalenterissa mita odottaa;) Mahtavaa!!
Muuten menee samaa rataa, ei huonoa oloa (koputetaan puuta) mutta iltaisin vatsa on turvoksissa... Rintojen arkuus on nyt vaistynyt, sehan mulla alkoi melkein heti ennenkuin edes tiesin koko raskaudesta..
Tsemppia kaikille!

Mulla on todella paha olo koko ajan. Päätäkin särkee ja nyt tarttis laittautua kuntoon ja mennä kattomaan teatteriin jotain musikaalia. En sitten tiedä miten pystyn siellä olemaan päänsärkyni kanssa :(

LA:T

03.9. Outi, Toinen lapsi
07.9. Kaza, 29v, Esikoinen
16.9. Tuire
17.9. mamero72
18.9. Jonna_85, OYS
20.9. mamma78

Korjasin tonne vaan miun iän! Eile tuli 29 täytee! Että 30 lähenee... ;)

Täällä edelleen rinnat kipeet, väsyttää, viluttaa ja nyt on viime su lähtien ollu tasasen etova olo. Ja pientä flunssaa kans. Aika on menny yllättävän äkkiä ja vajaan parin viikon päästä sit pääsen sinne neuvolaa. Josko siellä yrittäsivät kuunnella sydänääniä...sillon oisinki jo vkolla 10.

Surullista lukea noita ikäviä asioita mitä on sattunut myös tässä meijän ketjussa. Voimia kaikille ja eteenpäin! =)
Toivottavasti jatkossa saadaan vaan niitä parempia uutisia!

Oon tosi yllättyny siitä miten moni teistä on käyny tai käy varhaisultrassa! Vaikka itteäni askarruttaaki välillä se että onkohan tuolla masussa eloa ni ei o tullu mieleekää mennä sinne. Miusta se on aika iso raha mitä se ultra maksaa. Vaikka en ite mee ni en silti tarkota tässä haukkua mitenkään muitten toimintaa! jokainen tekee niinkun ite haluaa! Asia vaan yllätti! =)

Jaa pitänee mennä tästä laittamaan vähä sapuskaa...
Hyviä oloja(niin hyviä kun vaan voi;)) vaan kaikille ja voimia arkeen!

Moikka!
Mulla on ollut olo ihan hyvä, paitsi se älytön väsymys ja palelu ja rinnat on arat. Nukun myös aika huonosti, heräilen aamuyöstä ja pyörin ja hyörin sängyssä. Mutta ruoka se vaan maistuu ja ikävä kyllä kaikki suolaiset herkut,joita olisi hyvä vältellä...
Minä mietin myös sitä alku-ultraa, mutta päätin sitten olla menemättä, koska se maksaa aika paljon. 13.2, mun synttäripäivänä(!) on neuvola ja koitan kestää siihen saakka..:)

Moikka!
Tänään tuli täyteen rv 8+0 ja olen ollut aika väsynyt. Eilen nukahdin jo 20.30 yöunille! Lisäksi nään paljon unia, joka yö jotain tosi vauhdikasta... Alaselkä on myös särkenyt. Onko muilla vastaavaa?
Nimiäkin on mietitty, mutta ei ihan tosissaan, eikä mitään ole vielä päätetty.
Eka neuvola mulla on vasta 13.2. Kuulin jo etukäteen, että kätilö on hajamielinen ja vanhoillinen, joten en oo kovin innoissani :(
Musta on ihanaa, että mun sisällä kasvaa uusi ihminen :) Pitäis varmaan jo pian kertoa sukulaisille.

ONNELLISTA ODOTUSTA KAIKILLE!

Moi kaikki! Olipas täällä ikäviä uutisia :( Veti kyllä mielen apeaksi..... en soisi kenellekään moista surua. Voimia keskenmenon saaneille.

Juuh, varasin sitten neuvolaan ensimmäisen ajan. Se olis vasta 13.2. ja tuntuu, ettei jaksa millään odottaa niin kauaa. Olo on helpottanut ja välillä epäilen, että onkohan siel masussa sittenkään mitään. Laskettu aikakin tarkentuu varmaan neuvolakäynnillä. Kuukautiskierrossa on ollut sen verran heittelyä, että voi hyvinkin muuttua.

Kerroin vauvauutiset tulevalle isoveljelle. Poika oli yhtä hymyä ja taputti äityliä heti vatsaan. Illalla oli kuitenkin jo sitä mieltä, että vaavi saa nukkua kaapissa :D Mummille poika asia ehti heti juoruamaan, saas nähdä milloin koko pitäjä sen tietää...

Miten teillä muilla tulevat isät ovat suhtautuneet asiaan? Meillä mies oli se vauvakuumeessa piehtaroinut osapuoli ;) Nyt se on vahtinut jo syömisiäni, että vauva varmasti saa kunnon ravintoa. Ruokahaluja kun ei oikein meinaa olla vieläkään. Jeps, mut ny lähden touhuilemaan päivän askareiden pariin.

Olin jo ekassa neuvolassa 3.1. Lääkäri on nyt 31.1

Mulla oli menkat yli kuukauden myöhässä ja sitten vasta näytti plussaa. Otin yhteyttä nauvolaan ja lasketuksi ajaksi saatiin siten 1.8

Nyt kun kävin keskiviikkona ultrassa, niin vaavi olikin paljo pienempi niihin viikkoihin nähden (13+1).
Joten olinkin vasta viikolla 7+1.
uusi np-ultra varattiin maaliskuulle.

Jeps, meillä on jo 2v2kk tyttö joka on ihan innoissaan uudesta vauvasta joka kasvaa äidin masussa :)

Ykspäivä paljasti asian kahdelle naapuri-tädille :)
Kun olimme kolaamassa lunta pihalla, niin naapuri-täditkin oli. Yks niistä sanoi tytölle että heitä äitin päälle lunta johon tyttö tokaisi: ""Ei, äitillä on vauva masussa!""
IHANA! :)

Masussa nippailee, ja rintoja särkee niin että ei voi mahallaan oikein nukkua. Silti piti tehdä jälleen yksi test ja todeta että juu, kaksi viivaa tulee! Kyllä sitä vaan on hassu:)

Aika kurjaa kun noita neuvoloita saa odotella ties minne asti. Mulla siis vasta 21.2 se. Mutta en silti aio mennä yksityiselle ultraamaan, sille rahalle on parempaakin käyttöä. Uskon ja toivon että kaikki on hyvin. En kuitenkaan hokannu kysyä mitä ne siellä neuvolassa tekee, toivottavasti sais jotain selkoa siitä onko kaikki ok, vai ei.

Tänään alkaa sitten työt. Ei hirveän suurella innolla, mutta kuitenkin. Oon tän ""pienen"" episoodin vuoksi ollu jokusen viikon sairaslomalla. Hyvää kait se tekee töissä oleminen niin on muutakin mietittävää ku tää oma napa:)

PIRITA: Täällä aikaslailla sama homma, oireettomia lähestulkoon oltu tähän asti...Pari päivää nyt ollu rinnat kipeenä ekaa kertaa..vatsalla ei mitään tuntemuksia missään vaiheessa. Tänään oli 1. kerran paha olo aamulla ja heräsinkin siihen =) Olin tyytyväinen, kun ajattelin että vatsassa on elämää. Mä aloin kans nyt miettii vähän tota yksityisultraa ku ei se kuulema maksa esim. pk-seudul kelan korvauksen jälkeen jotain 70-80euroa. Vointi ollut siis mulla kaikinpuolin loistava...hyvä kun tietoakaan mistään raskaudesta. Nyt siis menossa rv 6+2. Jaksamisia kaikille!

Tervehystä vaan kaikille!
Rv on 6+4, ja olo on unelias ja viluinen. Maha on ollut todella kipeä. Välillä joutuu ihan kyykkyyn menemään kun niin sattuu. Etenkin kun nousee ylös, istumasta esim. Onko muilla ollut kovia kipuja mahassa.? Myös pahaaoloa on. Okseta ei, mutta sellainen etova olo. Tupakan savu ja rasvaisten ruokien haistaminen saavat voimaan pahoin.Huolestuttaa kuitenkin eniten tuo mahakipu. Meinasin tänään jo soittaa neuvolaan kysyäkseni asiasta. Mutta annoin asian olla. Pitää ens viikolla ottaa yhteyttä, jos sitä saisi samalla mielenrauhan.

Itselläni tuntuu välillä että onko siellä mahassa ees ketään. Jotenkin epätodellinen olo. 1.neuvola käynti vasta 14.2, jossa aijon VAATIA, että kuuntelevat sydänäänet. Saisi siten varmistuksen asialle, kun ei muuten tahdo oikein uskoa, että vaavi on mahassa:) Olen silloin vissiin rv9?pitäisi jo kuulua, toivottavasti?

Sitten toiseen asiaan. Joudun työssäni välillä nostelemaan yli 10kg tavaroita. Olen kuullut jostain että tuo 10kg olisi rajana nostamiselle. Työnantajalleni kerroin asiasta, mutta tuntuu ettei hän ole noteeraanut raskausta+nostamisia mitenkään. Totesi vain että raskaus ei ole sairaus. Huolettaa vain. Ajattelin käydä työterveyslääkärillä, ja pyytää sairaslomaa(väsymyksen&uupuksen takia)sekä jonkinlaisen todistuksen/kehoituksen työnantajalleni etten saisi nostella raskaita tavaroita. Kun tuntuu ettei hän ymmärrä, vaikka naisihminen onkin.

Mutta kaikille iloisia vauvanodotuspäiviä !

Pakko kait on kirjoittaa, kun täällä on näköjään muutama toistakin odottava, vieläpä ihan melkein samoilla päivillä :)

Odottelen siis toista, esikoinen nyt puolivuotias. Vielä ei mitään oireita ole, alkoi viimeksi siinä viikolla kahdeksan ja kauhulla niitä odottelen.

03.9. Outi, Toinen lapsi
07.9. Kaza, 28v, Esikoinen
16.9. Tuire
17.9. mamero72
18.9. Jonna_85, OYS
20.9. mamma78
25.9. kesä, 23v, Toinen lapsi, KOS

Tervetuloa mukaan kesä! Minulla muuten esikoinen 7kk=)
ja näköjään sama laskettu ja synnytyssairaala=)Kukaties vaiks siellä kohdattaisiin...

Minulla on alkanut kunnon kiukut ja itkukohtaukset=( Mies ei oo yhtään tyytyväinen kun vasta vähän aikaa sit ne helpotti! En kyllä muista et esikoisen aikaan näin olisin kiukunnu ja itkeny?! Tai sit vaan muisti tekee tepposet=D

Snoopy

Viikko 6 menossa, eka lapsi. Oireita on vaikka muille jakaa :)Tän viikon oksettanu koko ajan, väsyttää ihan hirveesti ja varsinkin öisin alavatsa tosi kipee, tai ehkä ennemminkin lonkkia ja reisien yläosia jomottaa. Onko tuo normaalia ja onko teillä muilla ollu vastaavaa?

Moikka!
Tervetuloa joukkoon Fern ja Kesä! Täällähän`lisääntyy`koko ajan porukka, mikä on mukava juttu =)
Mulla ei niinkään lonkat ole kipeät, mutta alavatsaan sattuu
silloin tällöin ja munasarjoista nippailee joskus. Mulla vaan yölliset heräämiset jatkuvat, onneksi on viikonloppu ja saa levätä ja nukkua piiitkään!! Ja sitten olen myös tosi itkuinen..
Ihanaa, kävin ostamassa kaupasta joulusuklaata puoleen hintaan, ja aion ottaa ilon irti elämästä huomenna!
Hyvää viikonloppua kaikille ja toivottavasti ulkoilusäät suosivat meitä!

Moikka kaikille ja tervetuloa ja onnea uudet ihmiset.
Tossa osoitteessa on ihan älyttömän hauskoja miesten (ja vähän naistenkin) möläytyksiä ja töppäilyjä synnyssalista:
http://www.vauva-lehti.fi/keskustele/tm.asp?m=429431&p=1&tmode=1&smode=1

Itse nauroin muutamalle ihan vedet silmissä.

Oksettaa, sain hakemani tosi hyvän työpaikan ja hyvä päivä siis kaikin puoli.

ajattelin että jos mahakivut eivät mene ohi, on pakko lähtä ma.lääkäriin. Aivan hirveä tuska ollu pari päivää. Lattialla saanu oikein kipristellä :( Eilen otin panadolin, joka vähän helpotti. Onko muilla ollut samanlaisia oireita?Se kipu kestää hetken, mutta menee ohitse.Alamahan keskikohdalla. Tämäkin kuitenkin toistuu useita kertoja päivässä. Myös alaselkä on tosi kipeä. Mistäköhän nämä kivut voisi johtua,kohtuko laajenee vai mikä?Huolettaa onko vauvalla kaikki hyvin. Näin vielä viime yönä unen että sain keskenmenon... :( Kai se väsymys vaikuttaa ja jonkinlainen stressi. Nyt lepäämään.

Mullakin on välillä pientä vihlomista alamahassa. Alaselkääkin särkee.

Tänään on ollut yllättävän hyvä päivä! *kopkop*
Illalla söin suolakurkkuja ja aamulla taas. Oli hyviä!
Kannattaa maistaa niitä Felixin tsaarin kurkkuja. NAM! :)

Tänään tarttis lähtee ajamaan 100 km päähän asioille. Ja mies suunnitteli että kävisimme myös hänen setänsä luona ja vielä jossain. Eli se päivä menisi kauheen pitkäksi, koska sieltä ei ikinä pääse pois.
Eli mies ei ymmärrä sitä, että minä en nyt pahemmin jaksais koko aikaa olla jossain liikkeellä.
Suunnittelee koko ajan jotain ohjelmaa eikä kysy multa, mutta jos mä en suostu menemään johonkin, niin saan kuulla valituksia :(

ja kaikista eniten ärsyttää se, että mies sopii jotain menoja puolen tunnin päähän, jolloin mun täytyy laittautua kuntoon (meikata, käydä suihkussa yms), joten en todellakaan jaksa olla ku joku saatanan kone mikä menee vaan koko ajan eteenpäin..huoh...

Ja tyttökin (2v) täällä teettää kyllä töitä muutenkin tarpeeksi...

Ehkä noi alavatsakivut on sit ihan normaaleja tässä vaiheessa. Terkkarikin kyllä sanoi et saattaa tulla sellasia ""menkkamaisia"" kipuja mistä ei tartte olla huolissaan mut tässä vaiheessa päässä liikkuu kaikenlaisia ajatuksia :)

Tänään en sentään oksentanu joten siinä mielessä hyvä päivä. Suosittelen jotain pientä syötävää ennenkun nousee sängystä, mulla tuntui ainakin auttavan.