Syyskuiset 3

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Snoopy
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
S

Snoopy

Vieras
02.9. Jennu79, 26v, Esikoinen
03.9. Outi, Toinen lapsi
07.9. Kaza, 28v, Esikoinen
07.9. Malin, 25v, Esikoinen, TYKS
07.9. Anneli, 24v, Esikoinen
08.9. Tepa, 27v, Esikoinen
10.9. Rizzu, 28v, Esikoinen, KOS/NKL
12.9. mama, 39v, Viides lapsi
13.9. Hanne, 29v, Esikoinen
14.9. Pirita, Esikoinen
14.9. Kassu, 29v, Esikoinen, TAYS
15.9. Lumikki, 29v, Esikoinen, TAYS
15.9. Piitsu, 33v, Esikoinen, NKL
16.9. Tuire
17.9. Frisse, 29v, Esikoinen, OYS
17.9. mamero72
17.9. Manna66, 39v, Toinen lapsi, KOS/NKL
17.9. Nelli, 27v, Esikoinen
18.9. Jonna_85, OYS
18.9. Myy, 27v, Esikoinen
20.9. babe82, 23v, Esikoinen, KOS
20.9. KukkisM, 29v, esikoinen, TAYS
20.9. Vivi, 25v, Esikoinen
20.9. mamma78
24.9. Ninni75, Toinen lapsi, LPKS
25.9. Snoopy, 23v, Toinen lapsi, KOS
29.9. Syysmasu, Toinen lapsi

Aloittelin uuden ketjun. Edelliseen ketjuun laitoin linkin kelan sivuille kun siellä niin hyvin selostetaan noi äitiysloma jutut.

Äitiysrahakausi kestää 105 arkipäivää
Vanhempainrahakausi kestää 158 arkipäivää

Arkipäiviin sisältyy myös lauantait.

Näistä koostuu se Äitiysloma. Se on se n.9kk

Noiden päivien jälkeen voi hakea hoitovapaata max. kahdessa jaksossa. Max. kolme vuotta

Toivottavasti mama kaikki on kunnossa! Itselläni on alkanut taas hirveä päänsärky! Tämä sit kestää koko raskausajan ja välillä on tosi voimakasta, eikä lääkkeitä voi napsia koko aikaa...

Kiitos Snoopylle uuden ketjun aloittamisesta. Meneekin tuo 100:n kirjoituksen raja rikki tosi nopeasti! Meitä on monta, hyvä niin!

Mua vaivaa myös päänsärky. Olen miettinyt samaa kuin sinäkin, että viitsiikö siihen nappailla särkylääkettä kuinka herkästi. Toki olen heti plussan jälkeen siirtynyt käyttämään parasetamolia. Se vain tuntuu aika tehottomalta, kun on tottunut ketoprofeeniin, joskus jopa 100 mg:n vahvuisiin.

Terkuin Rizzu & Untamo rv 7+3

Heippa!
Eilen tuli sitten käytyä ultrassa ja pieni tyyppihän siellä oli=) Sydän pompotteli kovaa vauhtia. Lääkärin mukaan oli pienempi mitä olin itse laskenut. Lääkäri arvioi sikiön koon mukaan ajaksi 6+6. Lääkärin taulukon mukaan olisi pitänyt olla jo 7+6, mutta oman laskun mukaan eilen oli 7+4 (johtuen 30pvän kierrosta).
Toivottavasti ymmärrätte kirjoitustani;)
Vieläkin jäi epävarma olo, kun se oli liian pieni. Onko ihan normaalia, että sikiö on viikonkin ""taulukko laskentaa"" pienempi? Turha kai näitä murehtia. Antaa toisen kasvaa rauhassa =)

Laitanpa itteni listalle. Varmaahan ei ole tuo päivämäärä, johtuen hieman epäsäännöllisestä kierrostani.

Kivaa kun on muitakin Tampereen äippiä täällä!

Mulla eka neuvola 21.2 siihen saakka pitää vissiin odotella. Huh. Huh. Kyllä on tämäkin jännää:)

03.9. Outi, Toinen lapsi
14.9. Pirita, Esikoinen
16.9. Tuire
17.9. mamero72
18.9. Jonna_85, OYS
20.9. mamma78
27.9 Lotta. 32v, Esikoinen, TAYS

Ei tullut meille syyskuussa vauvaa, ei. Pienen sydän ei syki, ei.
Se on ohi tälläkin kertaa. Lääkärini oli loistava,uskoo niin vahvasti että meille vielä saadaan vauva.
Tähän uskoen, Toivon koko sydämestäni että tämä oli viimeinen keskenmeno tässä ketjussa!!
Hyvät ystävät, mama poistuu suremaan ja taustailee ketjua sitten kun pahin on ohi!

Voimia mama, vielä jos me joskus viel samassa kuussa saatais uusi elo aikaiseksi=) Itse kerroin edelliseen ketjuun että ei ollut sydänkaikuja minunkaan ultrassa tänään.

Voi ekku näinkö meille nyt kävi molemmille!
Onhan meilla ekku nämä aarteet! sulla kaksi ja mulla yksi pikkuinen ihme, keskoslapset! (onhan minulla myös ne isot, aikuisuuden kynnyksellä olevat....)
Kyllä me vielä onnistutaan!!!!
Minut löytää haaveilijoista: Aurinkovauvoista. Älä nyt häviä olis kiva jutella enemmän.......
Kunhan tästä nyt selvitään.....
Voimia sinullekkin, koitos on meillä vielä edessä!

Ekku ja mama, olen niin pahoillani. Voimia!!!!!

Mulla kaikki ok. Mieskin alkaa jopa rauhoittuun ja keskittyyn olennaiseen. Pitäis vissiin olla siitä onnellinen, mutta en oikein vielä tiedä olenko. Luottamus, rakkauden tärkein asia, on mennyt...enkä oikein tiedä voiko se enää palata. Mutta päivä kerrallaan hengitellään. Ei muutakan voi.

Olo ihan ok. Maha on vähän outo, välillä nipistelee. Ja eilen piti oikein koiran kanssa lopettaa reipas kävely kun niin alkoi pistään. Toivottavasti kaikki silti ok.

Miksiköhän mulla eka neuvola vasta silloin 21.2?? Tuntuu että sinne on ikuisuus. En tiedä pitäiskö käydä jossakin yksityisellä ultrassa, helpottais se ainakin tätä epätodellista oloa ja pelkoa siitä että jos kaikki onkin jotenkin huonosti?

Voi miten ikäviä uutisia Ekku ja Mama :( . Itku tuli silmään lukiessani. Minulla lääkärineuvola ja eka ultra vasta ensikuun loppupuolella joten täytyy olla jännityksessä siihen asti. T:Tuire rv6+4

Ekkulle ja Mamalle isot lohdutushalaukset! Toivon todella, että onni kulkee mukananne seuraavan kerran. Voi miten ikävää...

Omaa napaa: Minä sitten oksensin äsken ekan kerran. Täällä työpaikalla. Aamuinen työmatka (bussi+metro+ratikka) ei ole kiva, etenkin se metro huojuu liikaa, vaikuttaa tasapainoaistiini ja sit onkin tosi paha olo kun pääsee tänne työpaikalle.

Huomenna ajattelin pitää etätyöpäivän, jotta voisi kotona rauhassa tehdä töitä, esim. sängyssä!

Mutta ei muuta tähän aamuun.

T. Rizzu & Untamo rv 7+4

Onpa ikäviä uutisia luettavana, voimia teille!!

Tuire, olet näköjään päivää minua edellä ja minulla on eka neuvola 6.2. Varhaisultraan menen yksityiselle 2.2.

Paha olo on vain pahenutunut ja nyt sitä on pitkin päivää kun ennen sitä oli vain iltaisin. Töissä varmaan työkaverit jo ihmettelevät jatkuvaa syömistäni. Aamupalan alas saaminen vaikeaa ja äklöttää sitä banaaniakin syödä heti herättyä (jonka kuitenkin teen tunnollisesti).

Lisäksi juon sitä vatsaystävällistä Molkosan-litkua lasillisen päivässä, että maha toimisi hyvin. Mitä kyllä tekeekin. Mutta se juoma; hyi kauhistus että se voi olla pahaa ja hajukin on
ihan kuin oksennukselle haisisi...(puistatus)

Tuleeko teille koskaan ahdistusta ajatuksesta, että sisälläsi kasvaa elämä? Mulle tulee niitä välillä, ehkä lähinnä sen vuoksi koska asia on niin uusi ja outo. Tuntuu vain niin hullulta, että oma keho pystyy kehittämään lapsen (miehen avulla aluksi tietty).

Eilen ajatukset karkasivat myös synnyttämisen ja ne ajatukset eivät kieltämättä olleet kovin viehättäviä.

Hyviä vointeja kaikille!

Moi!
Frisse kysyi siitä että ahdistaako ajatus sisällä kasvavasta ihmisestä. Musta tuntuu, että mulla pyörii tällä hetkellä sata ja miljoona asiaa päässä liittyen aiheeseen. Viikko sitten mulla tuli sellainen ahdistuksen tunne kun oikein ajattelin asiaa, mutta jotenkin helpotti, kun kerroin raskaudesta vanhemmille ja kaverille. Tuntui jotenkin `normaalilta`sen jälkeen.. Vaikka normaaliahan se tietysti onkin. Lisäksi pyörii jo tässä vaiheessa kasvatuskysymykset, oma kasvatukseni ja kaikki mahdolliset asiat.. Hysterisoinkohan liikaa.... Mutta kai niitä ajatuksia alkaa tulla pikkuhiljaa enemmän ja enemmän. Nyt taas työntekoon... Moi!

03.9. Outi, Toinen lapsi
14.9. Pirita, Esikoinen
16.9. Tuire
17.9. mamero72
18.9. Jonna_85, OYS
20.9. mamma78
27.9 Lotta. 32v, Esikoinen, TAYS

Voimia teille ekku ja mama! Toivotaan et pääsette pian taas tälle puolelle!

itselläni öklö olo pahenee pävä päivältä. Esikoisen aikaa oli kans pahin öklötys rv6- rv8 välillä.

Minua rupesi ahdistamaan vasta aika lopussa se et minun sisälläni kasvoi pikku ihme! Olo oli kovin tukala kun missään asennossa ei ollu hyvä ja kumartua ei kunnolla pystynyt ja hengitys oli aika pinnallista kun painoi keuhkoihin. Ja sit se potkiminen! Sattu kamalasti kun potki päivät pitkät samaan kylkiluuhun=) Kauhulla odottelen taas niitä viimeisiä viikkoja!
En mitenkään pelotella halua, mut olen onnellinen kun ei vielä mitään tunnu! Ei kiemurteluja eikä potkuja! Onhan se ihanaa et tuntee ne potkut taas...=)

Minä en oo edes vielä varannu aikaa neuvolaan..pitäis varmaan kohta puolin soitella jo. Eikös se ensimmäinen neuvola ollu vasta viikolla8-9? Ja np-ultra sit rv12-13
Mullahan on nyt vasta rv5 täynnä et eihän täs mitään kiirettä oo.

Olipas surullista luettevaa, voimia teille jotka olette kokeneet nyt keskenmenon. Minäkin olen välissä ihan hysteerinen, kun pelkään mitä kaikkea voi vielä tapahtua... mutta pakko on mennä eteenpäin ja toivoa parasta.

Minäkään en ole vielä varannut aikaa neuvolaan, ehkä ensi viikolla...

Voi, että nuo surulliset uutiset vetää aina mielen apeaksi..

Mä tulin just ekalta neuvolakäynniltä. Siellä katsottiin paino, hemoglobiini, verenpaine, virtsanäyte ja täytettiin neuvolakortti. Mun mielestä kaikinpuolin turha käynti. Puhuivat mulle kun idiootille!! Pyysin kuuntelemaan sydänäänet, mutta on kuulemma turhaa, eivät kuulu kumminkaan. Mulle jäi jotenkin huono mieli koko reissusta! 2-3 viikon päästä on vasta se varhaisultra. Mä en ymmärrä, miksei se voi olla jo aikaisemmin. Ei kai sen enempää maksa. Eli mitään selvyyttä ei vieläkään siihen, että asuuko tuolla mahassa kukaan. Mun hermoa raastaa tämä tietämättömyys!!!

Nuo maman ja ekun uutiset olivat todella surullisia, pahoittelut ja voimia teille. Toivottavasti ette vielä luovuta kuitenkaan ja liitytte vaikka marraskuisten ketjuun!

Hysteria ei ole täältäkään kaukana, mutta onneksi on se eka emätinultra ensi viikon torstaina. Tekis tosin mieli aikaistaa sitä, mutta gynekologini oli kovin varattu. Eka neuvolakäynti on vasta 14.2. ja se sairaalassa tehtävä ultra vasta maaliskuun alkupuolella. En kyllä mitenkään ois jaksanut odottaa sinne asti ja elää epävarmuudessa! Kallistahan se on yksityisellä, mutta kun miettii kuinka paljon kului ennen rahaa parina bileiltana niin erittäin mielelläni maksan yksityiselle 100 euroa!

Täytyy vaan valaa itseensä uskoa ja sitä tulikin eilen kun paha olo alkoi jälleen! Tänään on etonut lähes koko päivän ja vatsaa turvottaa. Voi miten iloiseksi tällainen saakaan meikäläisen tällä hetkellä.

Oletteko jo miettineet nimiä pikkuisillenne? Mä menin jo niin pitkälle, että vedin yliviivauskynällä kalenteriin ne suosikit. :-)

Jennu79: taitaa olla niin ettei sillä neuvolan Doppler-laitteella kuulu vielä ne sydänäänet, mutta olisihan sitä voinut kokeilla kun kerran pyysit! Tosi ikävää kun eivät voi sen verran ajatella.

Jos sulla suinkin olisi mahdollista käydä yksityisellä niin kannattais mennä ettei tartte hermoilla ja menettää yöuniaan. Kuten sanoin, saman verran siihen kuluu rahaa kuin pariin bileiltaan takseineen! ;-)

Oon ollut muutaman päivän pois rauhoittumassa ja uusi ketjukin oli aloitettu.
Ekku -72 ja Mama, oon niin pahoillani puolestanne!!!Itsellä kun on ollut tässä vaikeuksia niin oon niin moneen kertaan käynyt läpi lapsen menettämisen tuskan. Paljon jaksamista teille!!!Ja uutta yritystä sitten kun siltä tuntuu!*voimahalaus* molemmille ja paljon positiivisia voima-aaltoja!

Milloin sulla on laskettu aika. Mulla oli sama minkä olin itse laskenut eli 2.9. Voi kyllä kuulemma vielä muuttua, kun mulla on niin pitkä kierto..

Ihanaa että sydänäänet kuulu!!! mulla kun eivät suostuneet edes yrittämään kuunnella :(

Äkkiä pitää nostaa tää syyskuulaisten lista kärkeen...! Täällä voinnit mahtavat, onkohan masussa edes elämää? Rv 6+1 siis tänään. Tänään vika työpäivä ja sit reilu kaksi viikkoa lomaa =) Jos pahaolo on tullakseen, ni sen olis parempi tulla nyt loman aikana...ettei tarvii töistä olla saikulla.

Meillä neuvola kahden viikon päästä, sitä odotellessa...ja sit ultra joskus hamassa tulevaisuudessa. Äitille kerrottiin eilen vauvan tulosta =) Olihan se niin mielissään. Viikonloppuna vois kertoa sitten miehen perheelle. Mutta tämmösiä mietteitä ja kuulumisia tälle aamulle, eli eipä erityistä. Kohta aamupalalle!! MOIKS.

Syyskuiset 3
Snoopy 23.1. 22:41
03.9. Outi, Toinen lapsi
14.9. Pirita, Esikoinen, TYKS